دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«دست‌نوشته‌ها»؛ فرار از تله

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
7
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

اخبارجدیدترین

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجرچهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
پست قبلی

اریکسن: دو روز بعد از حادثه یورو فهمیدم برمی‌گردم

پست بعدی

بایدن از شهروندان آمریکایی خواست اوکراین را ترک کنند

مربوطه پست ها

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان
هنر و فرهنگ

«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!
هنر و فرهنگ

از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
رادیو صبا با «چشم روشنی» به استقبال دهه ولایت می‌رود
هنر و فرهنگ

رادیو صبا با «چشم روشنی» به استقبال دهه ولایت می‌رود

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • خرید اروپایی پرسپولیس قطعی شد
  • این بازیکن ۱۹ ساله پرسپولیس را جوان‌تر می‌کند؟!
  • ارائه این خدمات خاص به قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور
  • استوری‌های پرسپولیسی‌ها برای الهه حسین‌نژاد هوادار وفادار پرسپولیس+ عکس
  • سرمربی جدید استقلال مشخص شد +رزومه و زمان معرفی
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.