دانش جوین
دوشنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«دست‌نوشته‌ها»؛ فرار از تله

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
7
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

اخبارجدیدترین

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این فیلم با کاربست گزاره‌های سینماتیک و هیجانی در ساختمان پیرنگ سعی دارد، عنصر معما و هیجان را به یک‌بارگی در فضای روانی مخاطب تزریق کند. چنین رویکردی را اگر بخواهیم در نظریه مولف بازبینی کنیم با سیاست‌های کاری آقای مینویی مواجه می‌شویم. فیلم‌ساز با رجوع به اصالت کاری خویش در ساحت مونتاژ اصول زیبایی‌شناسی مدنظرش را در پی‌رفتی تقطیع‌گونه نماها ردیف کرده و ضربان سمپاتیک در هر رویداد را با اصولی دیالکتیکی به بار می‌نشاند. به بیانی دیگر مهرداد مینویی با توجه به شمایل کاری‌اش در مدیوم سینما غالبا بر مدار تدوین سوار می‌شود و اشاعه درام را بر دوش چنین عنصری می‌اندازد. 

فیلم بلافاصله با فرمی‌ روایی به جهان خود هویت می‌بخشد و از روزنه رویداد وارد فاز بیانی می‌شود. یک فردی به نام منصور از طرف سازمان‌های ضدانقلابی مامور می‌شود تا حسین -عضو اسبق کمیته- را ترور کند. منصور با رد این امر به خانه حسین می‌شتابد و او را آگاه می‌سازد. در جیب او یادداشتی است که شمایل حسین را با کلمات خود ترسیم می‌کند. یادداشت مزبور ذهنیت مخاطب را به نام فیلم پرتاب می‌کند.

دست‌نوشته‌ها؛ نامی‌ست که در آن شمایل حسین نوشته شده و از قِبل آن تیپولوژی شخصیت کلید می‌خورد. دست‌نوشته‌ای که به کاراکتر حسین مربوط می‌شود، سنگ‌بنای شخصیت را به مثابه راهکاری درماتیک در فیلم‌نامه تعبیه می‌کند. 

برجستگی عنصر شخصیت در متن اثر و حضور آن به عنوان راهکاری نمایشی دو فاز بیان و روایت را هم‌زمان پیش می‌برد و مسیری برای سلوک کاراکتر می‌سازد. مسیر گفته‌شده در بستری تعلیق‌وار و رازآلود به چگونگی مرگ منصور می‌پردازد. در واقع روایت به شکلی جستارگونه می‌خواهد از ترور او -به واسطه کاراکتر حسین- پرده‌برداری کند. پیش از آنکه به هویدا شدن مرگ منصور پرداخته شود، می‌توان به جنس روایت در بخش ایده اشاره کرد. ایدیولوژی فیلم در این مقطع ورود منصور به جهان فیلم می‌باشد، ورودی که المان‌های سببی را در فیلم به وجود آورده و در پی‌اش فرار حسین از تله به بار می‌آید. 

حال با رجعت به پرده‌برداریِ یادشده می‌بایست به شگرد فلش‌بک اشاره کرد. مهرداد مینویی با توجه به ساختار کلاسیک -خطی- خود در روایت برای گره‌گشایی از فلش‌بک استفاده کرده و از روزنه آن مخاطب را از کندوکاو اضافه بازمی‌دارد. 

فیلم دست‌نوشته‌ها با رویکردی فرمال از مخاطبان خود در طرح‌واره‌ای از جنس الگوهای هیجانی و آشنازدا استقبال می‌کند.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجرچهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
پست قبلی

اریکسن: دو روز بعد از حادثه یورو فهمیدم برمی‌گردم

پست بعدی

بایدن از شهروندان آمریکایی خواست اوکراین را ترک کنند

مربوطه پست ها

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
هنر و فرهنگ

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در  رادیو نمایش
هنر و فرهنگ

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
هنر و فرهنگ

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
هنر و فرهنگ

از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
هنر و فرهنگ

آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست
هنر و فرهنگ

رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست

۰۴ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
  • پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش
  • کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
  • از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
  • آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.