دانش جوین
یکشنبه, تیر ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هوش مصنوعی

دعوا بر سر یک تعریف دقیق از «عامل هوش مصنوعی»

خبرگزاری ایسنا توسط خبرگزاری ایسنا
۳۰ اسفند ۱۴۰۳
در هوش مصنوعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
دعوا بر سر یک تعریف دقیق از «عامل هوش مصنوعی»
8
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش ایسنا، بنا بر گفته «سم آلتمن»( Sam Altman) مدیرعامل شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI)، امسال «عاملان هوش مصنوعی» به صنعت کار خواهند پیوست. «ساتیا نادلا»( Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت پیش‌بینی کرد که این «عاملان»، جایگزین کارهای علمی خاص خواهند شد.

همچنین بر طبق گفته «مارک بنیوف»( Marc Benioff) مدیرعامل شرکت« Salesforce»، هدف این شرکت تبدیل شدن به «اولین تامین کننده نیروی دیجیتال» از طریق خدمات مختلف این «عاملان» در جهان است.

با این حال به نظر می‌رسد هیچکس نمی‌تواند درباره چیستی «عاملان هوش مصنوعی» توضیح دقیقی ارائه دهد.

صنعت فناوری در طول چند سال گذشته با جرات اعلام کرده است که  «عاملان هوش مصنوعی» همه چیز را تغییر خواهند داد. طبق ادعای مدیرانی همچون «آلتمن» و «نادلا»، همانطور که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند «ChatGPT» رویکردهای جدیدی برای استخراج اطلاعات در اختیار ما گذاشتند، این «عاملان» نیز نحوه رویکرد ما را به کار تغییر خواهند داد.

به نقل از تی‌سی، این صحبت‌ها به نحوه تعریف کلمه «عاملان» بستگی دارد. کلماتی همچون «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه»(agentic AI) تا حد زیادی بی‌معنی شده‌ است. این موضوع شرکت‌های بی‌شماری نظیر آمازون، گوگل، مایکروسافت و بسیاری دیگر را که پایه فناوری خود را با «عاملان» ساخته‌اند، در موقعیت دشواری قرار داده است.

«رایان سالوا»( Ryan Salva) مدیر ارشد محصولات گوگل و مدیر سابق هوش مصنوعی « GitHub Copilot» گفت: به عقیده من صنعت ما از واژه «عامل» بیش از حد استفاده می‌کند، تا جایی که تقریبا بی‌معنی شده است. من ازاین واژه بیزارم.

«ران میلر»( Ron Miller) گزارشگر پیشین تی‌سی، در سال گذشته در بخشی از مقاله‌اش پرسید: «عامل هوش مصنوعی» چیست؟ به گفته او هر شرکت، «عامل» ساخته خود را به طور متفاوتی تعریف کرده است. این مشکل اخیرا وخیم‌تر شده است.

شرکت «OpenAI» اخیرا در پست منتشر شده خود، «عامل‌ها» را با عنوان سامانه‌های خودکاری که می‌توانند به طور مستقل وظایف را از جانب کاربران انجام دهند، تعریف کرد.

با این وجود درهمین هفته، این شرکت اسنادی را منتشر کرد که در آنها «عوامل»  با عنوان منابع زبانی بزرگ(LLM) مجهز به دستورالعمل‌ها و ابزارها تعریف شده بود.

«لهر پاتاک»( Leher Pathak) مدیر بازاریابی محصولات OpenAI در توییتی گفت: اصطلاح «عامل» و«دستیار» می‌تواند با یکدیگر جایگزین و اشتباه گرفته شوند و فقط ممکن است منجر به گیج شدن افراد شود.

در این حین مایکروسافت برای توضیح تفاوت‌های «عامل» و «دستیار» تلاش می‌کند. «عامل» که مایکروسافت آن را برنامه‌های جدیدی برای «دنیای هوش مصنوعی» می‌نامد، می‌تواند  به گونه‌ای طراحی شود که تخصص خاصی داشته باشد، در حالی که «دستیار» صرفا می‌تواند به انجام وظایف روزانه، مانند تهیه پیش‌نویس ایمیل بپردازد.

شرکت آنتروپیک(Anthropic) یک شرکت سازنده هوش مصنوعی در پستی جهت تعریف «عامل» گفت: «عامل»ها را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله سامانه‌های خودمختار که به طور مستقل در طولانی‌مدت کار می‌کنند و انجام گردش‌های کاری از پیش تعریف شده تعریف کرد.

بنا بر گفته شرکت سلزفورس(Salesforce) که شاید گسترده‌ترین تعریف را ارائه کرده است، «عامل»، نوعی از سامانه است که بدون دخالت انسان می‌تواند نیازهای مشتری را درک کند و به آنها پاسخ دهد.

«عوامل» (مانند هوش مصنوعی) فناوری‌های پیچیده و دائما در حال تکاملی هستند. شرکت‌های «گوگل»، «OpenAI» و « Perplexity» به تازگی شروع به انتشار اولین «عوامل» خود کرده‌اند.

«ریچ ویلارز»( Rich Villars) مدیر ارشد تحقیقات جهانی در شرکت بین‌المللی داده « IDC» می‌گوید: شرکت‌های فناوری، پیشینه‌ای طولانی در عدم پایبندی بر سر تعاریف دقیق دارند. آنها به خصوص در بازارهایی که به شدت در حال توسعه است، بیشتر به هدف خود اهمیت می‌دهند.

«اندرو ان‌جی»( Andrew Ng) بنیان‌گذار شرکت DeepLearning.ai نیز می‌گوید: در مجموع، نحوه بازاریابی نیز می‌تواند سرزنش شود. مفاهیم «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه» در گذشته تعاریف فنی دقیقی داشتند، اما حدود یک سال پیش، بازاریابان و چند شرکت بزرگ، بر آنها حکمفرما شدند.

«جیم روآن»( Jim Rowan) مدیر هوش مصنوعی شرکت « Deloitte» می‌گوید: فقدان یک تعریف واحد برای «عوامل»، هم یک فرصت و هم یک چالش است. از یک طرف گنگی و ابهام، امکان انعطاف‌پذیری ساخت «عوامل» را بر طبق نیازهای شرکت فراهم می‌کند. از سوی دیگر، ممکن است منجر به انتظارات نادرست و دشواری در قیمت‌گذاری و نرخ بازگشت سرمایه(ROI) در پروژه‌های «عامل‌گونه» شود.

وی افزود: همچنین این موضوع می‌تواند منجر به تفاسیر متنوعی از آنچه که «عوامل » هوش مصنوعی باید ارائه دهند، بشود و اهداف و نتایج پروژه را پیچیده کند. این در حالی است که انعطاف‌پذیری می‌تواند منجر به راهکارهای خلاقانه و درک استاندارد شرکت‌ها شود تا در راستای چشم انداز «عامل هوش مصنوعی» بهتر حرکت کنند و سرمایه‌گذاری‌های خود را به حداکثر برسانند.

در نتیجه، متاسفانه بعید به نظر می‌رسد که این صنعت در آینده نزدیک بتواند تعریف واحدی از «عامل» ارائه دهد.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، بنا بر گفته «سم آلتمن»( Sam Altman) مدیرعامل شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI)، امسال «عاملان هوش مصنوعی» به صنعت کار خواهند پیوست. «ساتیا نادلا»( Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت پیش‌بینی کرد که این «عاملان»، جایگزین کارهای علمی خاص خواهند شد.

همچنین بر طبق گفته «مارک بنیوف»( Marc Benioff) مدیرعامل شرکت« Salesforce»، هدف این شرکت تبدیل شدن به «اولین تامین کننده نیروی دیجیتال» از طریق خدمات مختلف این «عاملان» در جهان است.

با این حال به نظر می‌رسد هیچکس نمی‌تواند درباره چیستی «عاملان هوش مصنوعی» توضیح دقیقی ارائه دهد.

صنعت فناوری در طول چند سال گذشته با جرات اعلام کرده است که  «عاملان هوش مصنوعی» همه چیز را تغییر خواهند داد. طبق ادعای مدیرانی همچون «آلتمن» و «نادلا»، همانطور که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند «ChatGPT» رویکردهای جدیدی برای استخراج اطلاعات در اختیار ما گذاشتند، این «عاملان» نیز نحوه رویکرد ما را به کار تغییر خواهند داد.

به نقل از تی‌سی، این صحبت‌ها به نحوه تعریف کلمه «عاملان» بستگی دارد. کلماتی همچون «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه»(agentic AI) تا حد زیادی بی‌معنی شده‌ است. این موضوع شرکت‌های بی‌شماری نظیر آمازون، گوگل، مایکروسافت و بسیاری دیگر را که پایه فناوری خود را با «عاملان» ساخته‌اند، در موقعیت دشواری قرار داده است.

«رایان سالوا»( Ryan Salva) مدیر ارشد محصولات گوگل و مدیر سابق هوش مصنوعی « GitHub Copilot» گفت: به عقیده من صنعت ما از واژه «عامل» بیش از حد استفاده می‌کند، تا جایی که تقریبا بی‌معنی شده است. من ازاین واژه بیزارم.

«ران میلر»( Ron Miller) گزارشگر پیشین تی‌سی، در سال گذشته در بخشی از مقاله‌اش پرسید: «عامل هوش مصنوعی» چیست؟ به گفته او هر شرکت، «عامل» ساخته خود را به طور متفاوتی تعریف کرده است. این مشکل اخیرا وخیم‌تر شده است.

شرکت «OpenAI» اخیرا در پست منتشر شده خود، «عامل‌ها» را با عنوان سامانه‌های خودکاری که می‌توانند به طور مستقل وظایف را از جانب کاربران انجام دهند، تعریف کرد.

با این وجود درهمین هفته، این شرکت اسنادی را منتشر کرد که در آنها «عوامل»  با عنوان منابع زبانی بزرگ(LLM) مجهز به دستورالعمل‌ها و ابزارها تعریف شده بود.

«لهر پاتاک»( Leher Pathak) مدیر بازاریابی محصولات OpenAI در توییتی گفت: اصطلاح «عامل» و«دستیار» می‌تواند با یکدیگر جایگزین و اشتباه گرفته شوند و فقط ممکن است منجر به گیج شدن افراد شود.

در این حین مایکروسافت برای توضیح تفاوت‌های «عامل» و «دستیار» تلاش می‌کند. «عامل» که مایکروسافت آن را برنامه‌های جدیدی برای «دنیای هوش مصنوعی» می‌نامد، می‌تواند  به گونه‌ای طراحی شود که تخصص خاصی داشته باشد، در حالی که «دستیار» صرفا می‌تواند به انجام وظایف روزانه، مانند تهیه پیش‌نویس ایمیل بپردازد.

شرکت آنتروپیک(Anthropic) یک شرکت سازنده هوش مصنوعی در پستی جهت تعریف «عامل» گفت: «عامل»ها را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله سامانه‌های خودمختار که به طور مستقل در طولانی‌مدت کار می‌کنند و انجام گردش‌های کاری از پیش تعریف شده تعریف کرد.

بنا بر گفته شرکت سلزفورس(Salesforce) که شاید گسترده‌ترین تعریف را ارائه کرده است، «عامل»، نوعی از سامانه است که بدون دخالت انسان می‌تواند نیازهای مشتری را درک کند و به آنها پاسخ دهد.

«عوامل» (مانند هوش مصنوعی) فناوری‌های پیچیده و دائما در حال تکاملی هستند. شرکت‌های «گوگل»، «OpenAI» و « Perplexity» به تازگی شروع به انتشار اولین «عوامل» خود کرده‌اند.

«ریچ ویلارز»( Rich Villars) مدیر ارشد تحقیقات جهانی در شرکت بین‌المللی داده « IDC» می‌گوید: شرکت‌های فناوری، پیشینه‌ای طولانی در عدم پایبندی بر سر تعاریف دقیق دارند. آنها به خصوص در بازارهایی که به شدت در حال توسعه است، بیشتر به هدف خود اهمیت می‌دهند.

«اندرو ان‌جی»( Andrew Ng) بنیان‌گذار شرکت DeepLearning.ai نیز می‌گوید: در مجموع، نحوه بازاریابی نیز می‌تواند سرزنش شود. مفاهیم «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه» در گذشته تعاریف فنی دقیقی داشتند، اما حدود یک سال پیش، بازاریابان و چند شرکت بزرگ، بر آنها حکمفرما شدند.

«جیم روآن»( Jim Rowan) مدیر هوش مصنوعی شرکت « Deloitte» می‌گوید: فقدان یک تعریف واحد برای «عوامل»، هم یک فرصت و هم یک چالش است. از یک طرف گنگی و ابهام، امکان انعطاف‌پذیری ساخت «عوامل» را بر طبق نیازهای شرکت فراهم می‌کند. از سوی دیگر، ممکن است منجر به انتظارات نادرست و دشواری در قیمت‌گذاری و نرخ بازگشت سرمایه(ROI) در پروژه‌های «عامل‌گونه» شود.

وی افزود: همچنین این موضوع می‌تواند منجر به تفاسیر متنوعی از آنچه که «عوامل » هوش مصنوعی باید ارائه دهند، بشود و اهداف و نتایج پروژه را پیچیده کند. این در حالی است که انعطاف‌پذیری می‌تواند منجر به راهکارهای خلاقانه و درک استاندارد شرکت‌ها شود تا در راستای چشم انداز «عامل هوش مصنوعی» بهتر حرکت کنند و سرمایه‌گذاری‌های خود را به حداکثر برسانند.

در نتیجه، متاسفانه بعید به نظر می‌رسد که این صنعت در آینده نزدیک بتواند تعریف واحدی از «عامل» ارائه دهد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

۷ دوره آموزشی رایگان گوگل درباره هوش مصنوعی که نباید از دست بدهید

متا استارتاپ هوش مصنوعی PlayAI را برای توسعه فناوری شبیه‌سازی صدا خرید

گوگل قابلیت جستجو در چت‌ها را به اپ جمینای اندروید اضافه کرد

به گزارش ایسنا، بنا بر گفته «سم آلتمن»( Sam Altman) مدیرعامل شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI)، امسال «عاملان هوش مصنوعی» به صنعت کار خواهند پیوست. «ساتیا نادلا»( Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت پیش‌بینی کرد که این «عاملان»، جایگزین کارهای علمی خاص خواهند شد.

همچنین بر طبق گفته «مارک بنیوف»( Marc Benioff) مدیرعامل شرکت« Salesforce»، هدف این شرکت تبدیل شدن به «اولین تامین کننده نیروی دیجیتال» از طریق خدمات مختلف این «عاملان» در جهان است.

با این حال به نظر می‌رسد هیچکس نمی‌تواند درباره چیستی «عاملان هوش مصنوعی» توضیح دقیقی ارائه دهد.

صنعت فناوری در طول چند سال گذشته با جرات اعلام کرده است که  «عاملان هوش مصنوعی» همه چیز را تغییر خواهند داد. طبق ادعای مدیرانی همچون «آلتمن» و «نادلا»، همانطور که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند «ChatGPT» رویکردهای جدیدی برای استخراج اطلاعات در اختیار ما گذاشتند، این «عاملان» نیز نحوه رویکرد ما را به کار تغییر خواهند داد.

به نقل از تی‌سی، این صحبت‌ها به نحوه تعریف کلمه «عاملان» بستگی دارد. کلماتی همچون «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه»(agentic AI) تا حد زیادی بی‌معنی شده‌ است. این موضوع شرکت‌های بی‌شماری نظیر آمازون، گوگل، مایکروسافت و بسیاری دیگر را که پایه فناوری خود را با «عاملان» ساخته‌اند، در موقعیت دشواری قرار داده است.

«رایان سالوا»( Ryan Salva) مدیر ارشد محصولات گوگل و مدیر سابق هوش مصنوعی « GitHub Copilot» گفت: به عقیده من صنعت ما از واژه «عامل» بیش از حد استفاده می‌کند، تا جایی که تقریبا بی‌معنی شده است. من ازاین واژه بیزارم.

«ران میلر»( Ron Miller) گزارشگر پیشین تی‌سی، در سال گذشته در بخشی از مقاله‌اش پرسید: «عامل هوش مصنوعی» چیست؟ به گفته او هر شرکت، «عامل» ساخته خود را به طور متفاوتی تعریف کرده است. این مشکل اخیرا وخیم‌تر شده است.

شرکت «OpenAI» اخیرا در پست منتشر شده خود، «عامل‌ها» را با عنوان سامانه‌های خودکاری که می‌توانند به طور مستقل وظایف را از جانب کاربران انجام دهند، تعریف کرد.

با این وجود درهمین هفته، این شرکت اسنادی را منتشر کرد که در آنها «عوامل»  با عنوان منابع زبانی بزرگ(LLM) مجهز به دستورالعمل‌ها و ابزارها تعریف شده بود.

«لهر پاتاک»( Leher Pathak) مدیر بازاریابی محصولات OpenAI در توییتی گفت: اصطلاح «عامل» و«دستیار» می‌تواند با یکدیگر جایگزین و اشتباه گرفته شوند و فقط ممکن است منجر به گیج شدن افراد شود.

در این حین مایکروسافت برای توضیح تفاوت‌های «عامل» و «دستیار» تلاش می‌کند. «عامل» که مایکروسافت آن را برنامه‌های جدیدی برای «دنیای هوش مصنوعی» می‌نامد، می‌تواند  به گونه‌ای طراحی شود که تخصص خاصی داشته باشد، در حالی که «دستیار» صرفا می‌تواند به انجام وظایف روزانه، مانند تهیه پیش‌نویس ایمیل بپردازد.

شرکت آنتروپیک(Anthropic) یک شرکت سازنده هوش مصنوعی در پستی جهت تعریف «عامل» گفت: «عامل»ها را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله سامانه‌های خودمختار که به طور مستقل در طولانی‌مدت کار می‌کنند و انجام گردش‌های کاری از پیش تعریف شده تعریف کرد.

بنا بر گفته شرکت سلزفورس(Salesforce) که شاید گسترده‌ترین تعریف را ارائه کرده است، «عامل»، نوعی از سامانه است که بدون دخالت انسان می‌تواند نیازهای مشتری را درک کند و به آنها پاسخ دهد.

«عوامل» (مانند هوش مصنوعی) فناوری‌های پیچیده و دائما در حال تکاملی هستند. شرکت‌های «گوگل»، «OpenAI» و « Perplexity» به تازگی شروع به انتشار اولین «عوامل» خود کرده‌اند.

«ریچ ویلارز»( Rich Villars) مدیر ارشد تحقیقات جهانی در شرکت بین‌المللی داده « IDC» می‌گوید: شرکت‌های فناوری، پیشینه‌ای طولانی در عدم پایبندی بر سر تعاریف دقیق دارند. آنها به خصوص در بازارهایی که به شدت در حال توسعه است، بیشتر به هدف خود اهمیت می‌دهند.

«اندرو ان‌جی»( Andrew Ng) بنیان‌گذار شرکت DeepLearning.ai نیز می‌گوید: در مجموع، نحوه بازاریابی نیز می‌تواند سرزنش شود. مفاهیم «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه» در گذشته تعاریف فنی دقیقی داشتند، اما حدود یک سال پیش، بازاریابان و چند شرکت بزرگ، بر آنها حکمفرما شدند.

«جیم روآن»( Jim Rowan) مدیر هوش مصنوعی شرکت « Deloitte» می‌گوید: فقدان یک تعریف واحد برای «عوامل»، هم یک فرصت و هم یک چالش است. از یک طرف گنگی و ابهام، امکان انعطاف‌پذیری ساخت «عوامل» را بر طبق نیازهای شرکت فراهم می‌کند. از سوی دیگر، ممکن است منجر به انتظارات نادرست و دشواری در قیمت‌گذاری و نرخ بازگشت سرمایه(ROI) در پروژه‌های «عامل‌گونه» شود.

وی افزود: همچنین این موضوع می‌تواند منجر به تفاسیر متنوعی از آنچه که «عوامل » هوش مصنوعی باید ارائه دهند، بشود و اهداف و نتایج پروژه را پیچیده کند. این در حالی است که انعطاف‌پذیری می‌تواند منجر به راهکارهای خلاقانه و درک استاندارد شرکت‌ها شود تا در راستای چشم انداز «عامل هوش مصنوعی» بهتر حرکت کنند و سرمایه‌گذاری‌های خود را به حداکثر برسانند.

در نتیجه، متاسفانه بعید به نظر می‌رسد که این صنعت در آینده نزدیک بتواند تعریف واحدی از «عامل» ارائه دهد.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، بنا بر گفته «سم آلتمن»( Sam Altman) مدیرعامل شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI)، امسال «عاملان هوش مصنوعی» به صنعت کار خواهند پیوست. «ساتیا نادلا»( Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت پیش‌بینی کرد که این «عاملان»، جایگزین کارهای علمی خاص خواهند شد.

همچنین بر طبق گفته «مارک بنیوف»( Marc Benioff) مدیرعامل شرکت« Salesforce»، هدف این شرکت تبدیل شدن به «اولین تامین کننده نیروی دیجیتال» از طریق خدمات مختلف این «عاملان» در جهان است.

با این حال به نظر می‌رسد هیچکس نمی‌تواند درباره چیستی «عاملان هوش مصنوعی» توضیح دقیقی ارائه دهد.

صنعت فناوری در طول چند سال گذشته با جرات اعلام کرده است که  «عاملان هوش مصنوعی» همه چیز را تغییر خواهند داد. طبق ادعای مدیرانی همچون «آلتمن» و «نادلا»، همانطور که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند «ChatGPT» رویکردهای جدیدی برای استخراج اطلاعات در اختیار ما گذاشتند، این «عاملان» نیز نحوه رویکرد ما را به کار تغییر خواهند داد.

به نقل از تی‌سی، این صحبت‌ها به نحوه تعریف کلمه «عاملان» بستگی دارد. کلماتی همچون «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه»(agentic AI) تا حد زیادی بی‌معنی شده‌ است. این موضوع شرکت‌های بی‌شماری نظیر آمازون، گوگل، مایکروسافت و بسیاری دیگر را که پایه فناوری خود را با «عاملان» ساخته‌اند، در موقعیت دشواری قرار داده است.

«رایان سالوا»( Ryan Salva) مدیر ارشد محصولات گوگل و مدیر سابق هوش مصنوعی « GitHub Copilot» گفت: به عقیده من صنعت ما از واژه «عامل» بیش از حد استفاده می‌کند، تا جایی که تقریبا بی‌معنی شده است. من ازاین واژه بیزارم.

«ران میلر»( Ron Miller) گزارشگر پیشین تی‌سی، در سال گذشته در بخشی از مقاله‌اش پرسید: «عامل هوش مصنوعی» چیست؟ به گفته او هر شرکت، «عامل» ساخته خود را به طور متفاوتی تعریف کرده است. این مشکل اخیرا وخیم‌تر شده است.

شرکت «OpenAI» اخیرا در پست منتشر شده خود، «عامل‌ها» را با عنوان سامانه‌های خودکاری که می‌توانند به طور مستقل وظایف را از جانب کاربران انجام دهند، تعریف کرد.

با این وجود درهمین هفته، این شرکت اسنادی را منتشر کرد که در آنها «عوامل»  با عنوان منابع زبانی بزرگ(LLM) مجهز به دستورالعمل‌ها و ابزارها تعریف شده بود.

«لهر پاتاک»( Leher Pathak) مدیر بازاریابی محصولات OpenAI در توییتی گفت: اصطلاح «عامل» و«دستیار» می‌تواند با یکدیگر جایگزین و اشتباه گرفته شوند و فقط ممکن است منجر به گیج شدن افراد شود.

در این حین مایکروسافت برای توضیح تفاوت‌های «عامل» و «دستیار» تلاش می‌کند. «عامل» که مایکروسافت آن را برنامه‌های جدیدی برای «دنیای هوش مصنوعی» می‌نامد، می‌تواند  به گونه‌ای طراحی شود که تخصص خاصی داشته باشد، در حالی که «دستیار» صرفا می‌تواند به انجام وظایف روزانه، مانند تهیه پیش‌نویس ایمیل بپردازد.

شرکت آنتروپیک(Anthropic) یک شرکت سازنده هوش مصنوعی در پستی جهت تعریف «عامل» گفت: «عامل»ها را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله سامانه‌های خودمختار که به طور مستقل در طولانی‌مدت کار می‌کنند و انجام گردش‌های کاری از پیش تعریف شده تعریف کرد.

بنا بر گفته شرکت سلزفورس(Salesforce) که شاید گسترده‌ترین تعریف را ارائه کرده است، «عامل»، نوعی از سامانه است که بدون دخالت انسان می‌تواند نیازهای مشتری را درک کند و به آنها پاسخ دهد.

«عوامل» (مانند هوش مصنوعی) فناوری‌های پیچیده و دائما در حال تکاملی هستند. شرکت‌های «گوگل»، «OpenAI» و « Perplexity» به تازگی شروع به انتشار اولین «عوامل» خود کرده‌اند.

«ریچ ویلارز»( Rich Villars) مدیر ارشد تحقیقات جهانی در شرکت بین‌المللی داده « IDC» می‌گوید: شرکت‌های فناوری، پیشینه‌ای طولانی در عدم پایبندی بر سر تعاریف دقیق دارند. آنها به خصوص در بازارهایی که به شدت در حال توسعه است، بیشتر به هدف خود اهمیت می‌دهند.

«اندرو ان‌جی»( Andrew Ng) بنیان‌گذار شرکت DeepLearning.ai نیز می‌گوید: در مجموع، نحوه بازاریابی نیز می‌تواند سرزنش شود. مفاهیم «عامل هوش مصنوعی» یا «هوش مصنوعی عامل‌گونه» در گذشته تعاریف فنی دقیقی داشتند، اما حدود یک سال پیش، بازاریابان و چند شرکت بزرگ، بر آنها حکمفرما شدند.

«جیم روآن»( Jim Rowan) مدیر هوش مصنوعی شرکت « Deloitte» می‌گوید: فقدان یک تعریف واحد برای «عوامل»، هم یک فرصت و هم یک چالش است. از یک طرف گنگی و ابهام، امکان انعطاف‌پذیری ساخت «عوامل» را بر طبق نیازهای شرکت فراهم می‌کند. از سوی دیگر، ممکن است منجر به انتظارات نادرست و دشواری در قیمت‌گذاری و نرخ بازگشت سرمایه(ROI) در پروژه‌های «عامل‌گونه» شود.

وی افزود: همچنین این موضوع می‌تواند منجر به تفاسیر متنوعی از آنچه که «عوامل » هوش مصنوعی باید ارائه دهند، بشود و اهداف و نتایج پروژه را پیچیده کند. این در حالی است که انعطاف‌پذیری می‌تواند منجر به راهکارهای خلاقانه و درک استاندارد شرکت‌ها شود تا در راستای چشم انداز «عامل هوش مصنوعی» بهتر حرکت کنند و سرمایه‌گذاری‌های خود را به حداکثر برسانند.

در نتیجه، متاسفانه بعید به نظر می‌رسد که این صنعت در آینده نزدیک بتواند تعریف واحدی از «عامل» ارائه دهد.

انتهای پیام

پست قبلی

سرعت فروش PS5 از PS4 پیشی گرفت؛ فروش Xbox Series همچنان عقب‌تر از Xbox One

پست بعدی

هشدار جدی به مسافران نوروزی | بارش‌ های شدید در راه است

مربوطه پست ها

۷ دوره آموزشی رایگان گوگل درباره هوش مصنوعی که نباید از دست بدهید
هوش مصنوعی

۷ دوره آموزشی رایگان گوگل درباره هوش مصنوعی که نباید از دست بدهید

۲۲ تیر ۱۴۰۴
متا استارتاپ هوش مصنوعی PlayAI را برای توسعه فناوری شبیه‌سازی صدا خرید
هوش مصنوعی

متا استارتاپ هوش مصنوعی PlayAI را برای توسعه فناوری شبیه‌سازی صدا خرید

۲۲ تیر ۱۴۰۴
گوگل قابلیت جستجو در چت‌ها را به اپ جمینای اندروید اضافه کرد
هوش مصنوعی

گوگل قابلیت جستجو در چت‌ها را به اپ جمینای اندروید اضافه کرد

۲۲ تیر ۱۴۰۴
هوش مصنوعی گراک با آپدیتی جدید به خودروهای تسلا اضافه شد
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گراک با آپدیتی جدید به خودروهای تسلا اضافه شد

۲۲ تیر ۱۴۰۴
این ویژگی‌های سامسونگ Galaxy AI برای همیشه رایگان باقی می‌مانند
هوش مصنوعی

این ویژگی‌های سامسونگ Galaxy AI برای همیشه رایگان باقی می‌مانند

۲۱ تیر ۱۴۰۴
انویدیا از فناوری Helix برای بهبود سرعت و پاسخگویی هوش مصنوعی رونمایی کرد
هوش مصنوعی

انویدیا از فناوری Helix برای بهبود سرعت و پاسخگویی هوش مصنوعی رونمایی کرد

۲۰ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • هشدار هواشناسی درباره رگبار، رعدوبرق و باد شدید در ۱۵ استان
  • دورکاری در روزهای جنگی مجوزی برای اخراج نیست
  • از امروز؛ ثبت‌نام وام ازدواج ۶۰ میلیونی فرزندان بازنشستگان کشوری آغاز شد
  • ساخت تصفیه خانه فاضلاب در بهشهر و گلوگاه آغاز می شود
  • هوای تهران برای گروه‌های حساس، ناسالم است
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.