شنبه, شهریور ۱, ۱۴۰۴
دانش جوین
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • ورود
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

دلایل واردات بی‌رویه لاستیک

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۶ مرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
A A
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

چندی پیش علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران درخصوص رویه نادرست در تخصیص ارز تامین لاستیک مورد نیاز گفت: «ارزی که برای واردات لاستیک به کشور تخصیص داده می‌شود، معادل ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک است؛ درحالی که نیاز کشور به لاستیک وارداتی صرفا 5/3 میلیون حلقه است!» بنابراین تخصیص ارز در حوزه خودرو باید بر اساس نیازها، اولویت‌ها و واقعیت‌ها باشد.

واردات بی‌رویه لاستیک، آن هم در شرایطی که کشور با محدودیت‌های ارزی مواجه است، معنی دیگری جز تخصیص ارز مازاد بر نیاز و خروج ارز از کشور برای کالاهایی که ضروری نیست، ندارد.

همچنین تخصیص بیش از حد نیاز، فرصت‌های سوءاستفاده را برای عده‌ای خاص فراهم می‌کند؛ به‌طوری که این ارز با نرخ دولتی تخصیص یافته و کالای واردشده با نرخ آزاد به فروش می‌رسد؛ یا به‌جای واردات لاستیک، کالاهای دیگری با استفاده از این ارز وارد می‌شود.

همچنین تخصیص ناصحیح ارز بر قیمت و عرضه محصولات داخلی و وارداتی تاثیر گذاشته و قیمت لاستیک را افزایش داده است. بنابراین، گذشته از واردات بیش از حد نیاز، این مساله می‌تواند سبب نابودی تولیدکنندگان داخلی شود؛ اما آن‌چه مهم است این‌که گویا فرآیندهای تخصیص ارز و مدیریت واردات بر اساس نیازسنجی دقیق و واقعی انجام نمی‌شود و همین امر انتقادات جدی را متوجه وزارت صمت که متولی این امر است، می‌کند.

انجمن صنفی لاستیک دست به کار شد

در همین راستا، انجمن صنفی صنعت تایر از واردات بی‌رویه تایر ناراضی بوده و در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار کاهش حجم واردات تایر شده و این انجمن اعلام کرد که حجم انباشت تایر در انبار شرکت‌های تولیدکننده لاستیک و فروشندگان تایر روز به‌روز افزایش می‌یابد که موجب ضرر شرکت‌های تولیدی شده است.

وزارت صمت مسئول بررسی نیاز کشور به واردات لاستیک و صدور مجوز ثبت سفارش واردات است و با همکاری نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سهمیه ارزی سالیانه برای واردات را تعیین و اولویت‌بندی می‌کند.

به‌گزارش «تابناک» واردات بی‌رویه لاستیک ریشه در مدیریت ناصحیح، عدم‌وجود شفافیت و برنامه‌ریزی ناکارآمد در تخصیص منابع ارزی دارد که منجر به هدررفت سرمایه‌های ملی و زمینه‌سازی برای فساد شده که لازم است وزارت صمت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

شاید برای شما جالب باشد

واردات خودرو خیانت است!

راز صادرات میلیونی خودروهای برقی چینی

واردات گازوئیل متوقف شد

چندی پیش علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران درخصوص رویه نادرست در تخصیص ارز تامین لاستیک مورد نیاز گفت: «ارزی که برای واردات لاستیک به کشور تخصیص داده می‌شود، معادل ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک است؛ درحالی که نیاز کشور به لاستیک وارداتی صرفا 5/3 میلیون حلقه است!» بنابراین تخصیص ارز در حوزه خودرو باید بر اساس نیازها، اولویت‌ها و واقعیت‌ها باشد.

واردات بی‌رویه لاستیک، آن هم در شرایطی که کشور با محدودیت‌های ارزی مواجه است، معنی دیگری جز تخصیص ارز مازاد بر نیاز و خروج ارز از کشور برای کالاهایی که ضروری نیست، ندارد.

همچنین تخصیص بیش از حد نیاز، فرصت‌های سوءاستفاده را برای عده‌ای خاص فراهم می‌کند؛ به‌طوری که این ارز با نرخ دولتی تخصیص یافته و کالای واردشده با نرخ آزاد به فروش می‌رسد؛ یا به‌جای واردات لاستیک، کالاهای دیگری با استفاده از این ارز وارد می‌شود.

همچنین تخصیص ناصحیح ارز بر قیمت و عرضه محصولات داخلی و وارداتی تاثیر گذاشته و قیمت لاستیک را افزایش داده است. بنابراین، گذشته از واردات بیش از حد نیاز، این مساله می‌تواند سبب نابودی تولیدکنندگان داخلی شود؛ اما آن‌چه مهم است این‌که گویا فرآیندهای تخصیص ارز و مدیریت واردات بر اساس نیازسنجی دقیق و واقعی انجام نمی‌شود و همین امر انتقادات جدی را متوجه وزارت صمت که متولی این امر است، می‌کند.

انجمن صنفی لاستیک دست به کار شد

در همین راستا، انجمن صنفی صنعت تایر از واردات بی‌رویه تایر ناراضی بوده و در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار کاهش حجم واردات تایر شده و این انجمن اعلام کرد که حجم انباشت تایر در انبار شرکت‌های تولیدکننده لاستیک و فروشندگان تایر روز به‌روز افزایش می‌یابد که موجب ضرر شرکت‌های تولیدی شده است.

وزارت صمت مسئول بررسی نیاز کشور به واردات لاستیک و صدور مجوز ثبت سفارش واردات است و با همکاری نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سهمیه ارزی سالیانه برای واردات را تعیین و اولویت‌بندی می‌کند.

به‌گزارش «تابناک» واردات بی‌رویه لاستیک ریشه در مدیریت ناصحیح، عدم‌وجود شفافیت و برنامه‌ریزی ناکارآمد در تخصیص منابع ارزی دارد که منجر به هدررفت سرمایه‌های ملی و زمینه‌سازی برای فساد شده که لازم است وزارت صمت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

پست قبلی

خرابی سنسور مپ به قیمت هدر رفتن سوخت

پست بعدی

انتصـابی جدیـد در «ایـران یاسـا»

پست بعدی

انتصـابی جدیـد در «ایـران یاسـا»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

سه × دو =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • کریس رونالدو در تدارک گران ترین عروسی قرن
  • افشاگری ژوره مورینیو درباره مسی
  • بازگشت مهدی طارمی به تمرینات اینتر / جدایی منتفی است؟
  • گزینه غیرمنتظره پرسپولیسی‌ها از ازبکستان رسید
  • تلاش دوباره پرسپولیس برای جذب ستاره مراکشی
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر
  • خرید کتاب زبا انگلیسی – قیمت کتاب زبان انگلیسی با تخفیف – کتاب آموزشی زبان انگلیسی

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت