باید توجه داشته باشید که روغن کم کردن موتور در اثر تبخیر میتواند مشکلات جدی را برای روانکاری قطعات موتور ایجاد کند. موضوعی که در بلندمدت روی عمر مفید قطعات پیشرانه ماشین تاثیر منفی میگذارد. بههمین دلیل، باید نسبت به پدیده بخار روغنموتور حساس باشید و راهحلهای جلوگیری از بخار شدن غیرعادی روغنموتور خودرو را بشناسید.
بخشی از بخار روغنموتور خودرو کاملا طبیعی است. این اتفاق بهمرور زمان رخ میدهد و نشانه وجود هیچگونه مشکلی در خودرو نیست. مقدار مجاز و طبیعی بخار روغنموتور خودروهای مختلف حدود ۰.۲ تا ۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر است.
در دفترچه راهنمای هر خودرو مقدار دقیق آن ذکر شده که میتوانید مشاهده کنید. روغن نقش روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد. مسئولیت اصلی در جلوگیری از افزایش دمای موتور برعهده سیستم خنککننده است. درصورتی که سیستم خنککننده بههر دلیل مانند خرابی رادیاتور ماشین نتواند وظیفه خود را بهدرستی انجام دهد، بدیهی است که شاهد افزایش دمای غیرعادی پیشرانه خواهیم بود.
این اتفاق باعث میشود شاهد تبخیر بخشی از روغنموتور بهخصوص در رانندگی با مسافت طولانی باشیم. حل این مشکل تنها در گرو شناسایی و رفع ایراد احتمالی سیستم خنککننده است.
هرچه میزان روغنموتور موجود در مخزن از حد استاندارد تعیینشده کمتر باشد، میزان بخار روغنموتور بیشتر میشود. در این حالت، روغنموتور با حجم کم مسئولیت روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد و در نتیجه میزان گردش روغن بهدور موتور بیشتر میشود.
درنتیجه طبیعی است که شاهد بخار شدن روغنموتور خودرو باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق باید در ماه حداقل ۲ بار سطح روغنموتور خودرو را چک و در صورت نیاز نسبت به اضافه کردن روغنموتور به محفظه آن اقدام کنید. بهمرور زمان در اثر تجمع ذرات آلاینده، مسیر خروج فشار موتور تا حدی مسدود میشود. گرفتگی سیستم تخلیه فشار درونی موتور سبب میشود شاهد افزایش فشار در بلوکه سیلندر باشیم و در نتیجه این اتفاق، میزان بخار شدن روغنموتور تیبا و سایر خودروها افزایش مییابد. پدیده کمپرس موتور برای دستیابی به راندمان احتراق مناسب در خودرو ضروری است.
برای اینکه کمپرس موتور بهخوبی اتفاق بیفتد، لازم است قطعات مختلف در موتور وظیفه آّببندی را بهدرستی انجام دهند. ترک خوردن یا تاب برداشتن سرسیلندر یا خرابی واشر سرسیلندر از جمله اتفاقاتی هستند که آببندی موتور را با مشکل مواجه میکنند. یکی از نشانههای بروز این مشکل افزایش خروج بخار روغنموتور از محفظه آن است.
رینگپیستون نقش مهمی در جمعآوری روغنموتور از دور بلوکه سیلندر و انتقال آن به محفظه روغن ایفا میکند. بهمرور در اثر تجمع رسوبات، رینگپیستون قفل شده و درنتیجه مانع از بازگشت روغن به محفظه میشود.
باقی ماندن روغن روی سطح بلوکه سیلندر در بلندمدت باعث افزایش میزان بخار شدن آن میشود. در مواردی با تمیز کردن رینگپیستون مشکل برطرف میشود؛ اما گاهی نیز باید بهفکر تعویض آن باشید. دلیل بخار شدن روغنموتور پراید و سایر خودروها بعضا ناشی از استفاده از روغنموتور تقلبی است.
متاسفانه بسیاری از روغنموتورهایی که با نام برندهای معتبر خارجی در بازار عرضه میشوند، تقلبی هستند. بر این اساس بسیاری از آنها در ایران یا برخی کشورهای همسایه مانند امارات آماده میشوند. در تولید بعضی از این محصولات از روغنموتورهای تصفیه دوم و حتی روغن سوخته استفاده میشود. بدیهی است که نقطه تبخیر این محصولات بسیار پایینتر از حد استاندارد باشد.
بههمین دلیل، استفاده از روغنموتور تقلبی میتواند علت بخار روغنموتور خودرو شما باشد. پیشنهاد میکنیم چشمبسته به نامهای خارجی که روی بسته روغنموتورها میبینید، اعتماد نکنید. مورد دیگر، استاندارد API روغن است. این موضوع هم در دفترچه راهنمای خودرو ذکر میشود.
اگر برای یک خودرو استاندارد API بهصورت SL ذکر شده، نباید از روغنهای با استاندارد پایینتر مانند SJ استفاده کنید. این موضوع در جلوگیری از بخار روغنموتور بهصورت غیرعادی نقش دارد. تشخیص برخی از دلایل ذکر شده در این مطلب برای هر رانندهای امکانپذیر است؛ اما برای عیبیابی دقیق و رفع مشکل بعضا باید بهسراغ تعمیرکاران متخصص بروید. خرید روغنموتور استاندارد و درجهیک از یک سو و تعویض بهموقع آن از سوی دیگر، دو عامل مهم در جلوگیری از بروز مشکل بخار روغنموتور و حفظ سلامت قطعات موتور خودرو شماست.
باید توجه داشته باشید که روغن کم کردن موتور در اثر تبخیر میتواند مشکلات جدی را برای روانکاری قطعات موتور ایجاد کند. موضوعی که در بلندمدت روی عمر مفید قطعات پیشرانه ماشین تاثیر منفی میگذارد. بههمین دلیل، باید نسبت به پدیده بخار روغنموتور حساس باشید و راهحلهای جلوگیری از بخار شدن غیرعادی روغنموتور خودرو را بشناسید.
بخشی از بخار روغنموتور خودرو کاملا طبیعی است. این اتفاق بهمرور زمان رخ میدهد و نشانه وجود هیچگونه مشکلی در خودرو نیست. مقدار مجاز و طبیعی بخار روغنموتور خودروهای مختلف حدود ۰.۲ تا ۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر است.
در دفترچه راهنمای هر خودرو مقدار دقیق آن ذکر شده که میتوانید مشاهده کنید. روغن نقش روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد. مسئولیت اصلی در جلوگیری از افزایش دمای موتور برعهده سیستم خنککننده است. درصورتی که سیستم خنککننده بههر دلیل مانند خرابی رادیاتور ماشین نتواند وظیفه خود را بهدرستی انجام دهد، بدیهی است که شاهد افزایش دمای غیرعادی پیشرانه خواهیم بود.
این اتفاق باعث میشود شاهد تبخیر بخشی از روغنموتور بهخصوص در رانندگی با مسافت طولانی باشیم. حل این مشکل تنها در گرو شناسایی و رفع ایراد احتمالی سیستم خنککننده است.
هرچه میزان روغنموتور موجود در مخزن از حد استاندارد تعیینشده کمتر باشد، میزان بخار روغنموتور بیشتر میشود. در این حالت، روغنموتور با حجم کم مسئولیت روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد و در نتیجه میزان گردش روغن بهدور موتور بیشتر میشود.
درنتیجه طبیعی است که شاهد بخار شدن روغنموتور خودرو باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق باید در ماه حداقل ۲ بار سطح روغنموتور خودرو را چک و در صورت نیاز نسبت به اضافه کردن روغنموتور به محفظه آن اقدام کنید. بهمرور زمان در اثر تجمع ذرات آلاینده، مسیر خروج فشار موتور تا حدی مسدود میشود. گرفتگی سیستم تخلیه فشار درونی موتور سبب میشود شاهد افزایش فشار در بلوکه سیلندر باشیم و در نتیجه این اتفاق، میزان بخار شدن روغنموتور تیبا و سایر خودروها افزایش مییابد. پدیده کمپرس موتور برای دستیابی به راندمان احتراق مناسب در خودرو ضروری است.
برای اینکه کمپرس موتور بهخوبی اتفاق بیفتد، لازم است قطعات مختلف در موتور وظیفه آّببندی را بهدرستی انجام دهند. ترک خوردن یا تاب برداشتن سرسیلندر یا خرابی واشر سرسیلندر از جمله اتفاقاتی هستند که آببندی موتور را با مشکل مواجه میکنند. یکی از نشانههای بروز این مشکل افزایش خروج بخار روغنموتور از محفظه آن است.
رینگپیستون نقش مهمی در جمعآوری روغنموتور از دور بلوکه سیلندر و انتقال آن به محفظه روغن ایفا میکند. بهمرور در اثر تجمع رسوبات، رینگپیستون قفل شده و درنتیجه مانع از بازگشت روغن به محفظه میشود.
باقی ماندن روغن روی سطح بلوکه سیلندر در بلندمدت باعث افزایش میزان بخار شدن آن میشود. در مواردی با تمیز کردن رینگپیستون مشکل برطرف میشود؛ اما گاهی نیز باید بهفکر تعویض آن باشید. دلیل بخار شدن روغنموتور پراید و سایر خودروها بعضا ناشی از استفاده از روغنموتور تقلبی است.
متاسفانه بسیاری از روغنموتورهایی که با نام برندهای معتبر خارجی در بازار عرضه میشوند، تقلبی هستند. بر این اساس بسیاری از آنها در ایران یا برخی کشورهای همسایه مانند امارات آماده میشوند. در تولید بعضی از این محصولات از روغنموتورهای تصفیه دوم و حتی روغن سوخته استفاده میشود. بدیهی است که نقطه تبخیر این محصولات بسیار پایینتر از حد استاندارد باشد.
بههمین دلیل، استفاده از روغنموتور تقلبی میتواند علت بخار روغنموتور خودرو شما باشد. پیشنهاد میکنیم چشمبسته به نامهای خارجی که روی بسته روغنموتورها میبینید، اعتماد نکنید. مورد دیگر، استاندارد API روغن است. این موضوع هم در دفترچه راهنمای خودرو ذکر میشود.
اگر برای یک خودرو استاندارد API بهصورت SL ذکر شده، نباید از روغنهای با استاندارد پایینتر مانند SJ استفاده کنید. این موضوع در جلوگیری از بخار روغنموتور بهصورت غیرعادی نقش دارد. تشخیص برخی از دلایل ذکر شده در این مطلب برای هر رانندهای امکانپذیر است؛ اما برای عیبیابی دقیق و رفع مشکل بعضا باید بهسراغ تعمیرکاران متخصص بروید. خرید روغنموتور استاندارد و درجهیک از یک سو و تعویض بهموقع آن از سوی دیگر، دو عامل مهم در جلوگیری از بروز مشکل بخار روغنموتور و حفظ سلامت قطعات موتور خودرو شماست.
باید توجه داشته باشید که روغن کم کردن موتور در اثر تبخیر میتواند مشکلات جدی را برای روانکاری قطعات موتور ایجاد کند. موضوعی که در بلندمدت روی عمر مفید قطعات پیشرانه ماشین تاثیر منفی میگذارد. بههمین دلیل، باید نسبت به پدیده بخار روغنموتور حساس باشید و راهحلهای جلوگیری از بخار شدن غیرعادی روغنموتور خودرو را بشناسید.
بخشی از بخار روغنموتور خودرو کاملا طبیعی است. این اتفاق بهمرور زمان رخ میدهد و نشانه وجود هیچگونه مشکلی در خودرو نیست. مقدار مجاز و طبیعی بخار روغنموتور خودروهای مختلف حدود ۰.۲ تا ۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر است.
در دفترچه راهنمای هر خودرو مقدار دقیق آن ذکر شده که میتوانید مشاهده کنید. روغن نقش روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد. مسئولیت اصلی در جلوگیری از افزایش دمای موتور برعهده سیستم خنککننده است. درصورتی که سیستم خنککننده بههر دلیل مانند خرابی رادیاتور ماشین نتواند وظیفه خود را بهدرستی انجام دهد، بدیهی است که شاهد افزایش دمای غیرعادی پیشرانه خواهیم بود.
این اتفاق باعث میشود شاهد تبخیر بخشی از روغنموتور بهخصوص در رانندگی با مسافت طولانی باشیم. حل این مشکل تنها در گرو شناسایی و رفع ایراد احتمالی سیستم خنککننده است.
هرچه میزان روغنموتور موجود در مخزن از حد استاندارد تعیینشده کمتر باشد، میزان بخار روغنموتور بیشتر میشود. در این حالت، روغنموتور با حجم کم مسئولیت روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد و در نتیجه میزان گردش روغن بهدور موتور بیشتر میشود.
درنتیجه طبیعی است که شاهد بخار شدن روغنموتور خودرو باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق باید در ماه حداقل ۲ بار سطح روغنموتور خودرو را چک و در صورت نیاز نسبت به اضافه کردن روغنموتور به محفظه آن اقدام کنید. بهمرور زمان در اثر تجمع ذرات آلاینده، مسیر خروج فشار موتور تا حدی مسدود میشود. گرفتگی سیستم تخلیه فشار درونی موتور سبب میشود شاهد افزایش فشار در بلوکه سیلندر باشیم و در نتیجه این اتفاق، میزان بخار شدن روغنموتور تیبا و سایر خودروها افزایش مییابد. پدیده کمپرس موتور برای دستیابی به راندمان احتراق مناسب در خودرو ضروری است.
برای اینکه کمپرس موتور بهخوبی اتفاق بیفتد، لازم است قطعات مختلف در موتور وظیفه آّببندی را بهدرستی انجام دهند. ترک خوردن یا تاب برداشتن سرسیلندر یا خرابی واشر سرسیلندر از جمله اتفاقاتی هستند که آببندی موتور را با مشکل مواجه میکنند. یکی از نشانههای بروز این مشکل افزایش خروج بخار روغنموتور از محفظه آن است.
رینگپیستون نقش مهمی در جمعآوری روغنموتور از دور بلوکه سیلندر و انتقال آن به محفظه روغن ایفا میکند. بهمرور در اثر تجمع رسوبات، رینگپیستون قفل شده و درنتیجه مانع از بازگشت روغن به محفظه میشود.
باقی ماندن روغن روی سطح بلوکه سیلندر در بلندمدت باعث افزایش میزان بخار شدن آن میشود. در مواردی با تمیز کردن رینگپیستون مشکل برطرف میشود؛ اما گاهی نیز باید بهفکر تعویض آن باشید. دلیل بخار شدن روغنموتور پراید و سایر خودروها بعضا ناشی از استفاده از روغنموتور تقلبی است.
متاسفانه بسیاری از روغنموتورهایی که با نام برندهای معتبر خارجی در بازار عرضه میشوند، تقلبی هستند. بر این اساس بسیاری از آنها در ایران یا برخی کشورهای همسایه مانند امارات آماده میشوند. در تولید بعضی از این محصولات از روغنموتورهای تصفیه دوم و حتی روغن سوخته استفاده میشود. بدیهی است که نقطه تبخیر این محصولات بسیار پایینتر از حد استاندارد باشد.
بههمین دلیل، استفاده از روغنموتور تقلبی میتواند علت بخار روغنموتور خودرو شما باشد. پیشنهاد میکنیم چشمبسته به نامهای خارجی که روی بسته روغنموتورها میبینید، اعتماد نکنید. مورد دیگر، استاندارد API روغن است. این موضوع هم در دفترچه راهنمای خودرو ذکر میشود.
اگر برای یک خودرو استاندارد API بهصورت SL ذکر شده، نباید از روغنهای با استاندارد پایینتر مانند SJ استفاده کنید. این موضوع در جلوگیری از بخار روغنموتور بهصورت غیرعادی نقش دارد. تشخیص برخی از دلایل ذکر شده در این مطلب برای هر رانندهای امکانپذیر است؛ اما برای عیبیابی دقیق و رفع مشکل بعضا باید بهسراغ تعمیرکاران متخصص بروید. خرید روغنموتور استاندارد و درجهیک از یک سو و تعویض بهموقع آن از سوی دیگر، دو عامل مهم در جلوگیری از بروز مشکل بخار روغنموتور و حفظ سلامت قطعات موتور خودرو شماست.
باید توجه داشته باشید که روغن کم کردن موتور در اثر تبخیر میتواند مشکلات جدی را برای روانکاری قطعات موتور ایجاد کند. موضوعی که در بلندمدت روی عمر مفید قطعات پیشرانه ماشین تاثیر منفی میگذارد. بههمین دلیل، باید نسبت به پدیده بخار روغنموتور حساس باشید و راهحلهای جلوگیری از بخار شدن غیرعادی روغنموتور خودرو را بشناسید.
بخشی از بخار روغنموتور خودرو کاملا طبیعی است. این اتفاق بهمرور زمان رخ میدهد و نشانه وجود هیچگونه مشکلی در خودرو نیست. مقدار مجاز و طبیعی بخار روغنموتور خودروهای مختلف حدود ۰.۲ تا ۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر است.
در دفترچه راهنمای هر خودرو مقدار دقیق آن ذکر شده که میتوانید مشاهده کنید. روغن نقش روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد. مسئولیت اصلی در جلوگیری از افزایش دمای موتور برعهده سیستم خنککننده است. درصورتی که سیستم خنککننده بههر دلیل مانند خرابی رادیاتور ماشین نتواند وظیفه خود را بهدرستی انجام دهد، بدیهی است که شاهد افزایش دمای غیرعادی پیشرانه خواهیم بود.
این اتفاق باعث میشود شاهد تبخیر بخشی از روغنموتور بهخصوص در رانندگی با مسافت طولانی باشیم. حل این مشکل تنها در گرو شناسایی و رفع ایراد احتمالی سیستم خنککننده است.
هرچه میزان روغنموتور موجود در مخزن از حد استاندارد تعیینشده کمتر باشد، میزان بخار روغنموتور بیشتر میشود. در این حالت، روغنموتور با حجم کم مسئولیت روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد و در نتیجه میزان گردش روغن بهدور موتور بیشتر میشود.
درنتیجه طبیعی است که شاهد بخار شدن روغنموتور خودرو باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق باید در ماه حداقل ۲ بار سطح روغنموتور خودرو را چک و در صورت نیاز نسبت به اضافه کردن روغنموتور به محفظه آن اقدام کنید. بهمرور زمان در اثر تجمع ذرات آلاینده، مسیر خروج فشار موتور تا حدی مسدود میشود. گرفتگی سیستم تخلیه فشار درونی موتور سبب میشود شاهد افزایش فشار در بلوکه سیلندر باشیم و در نتیجه این اتفاق، میزان بخار شدن روغنموتور تیبا و سایر خودروها افزایش مییابد. پدیده کمپرس موتور برای دستیابی به راندمان احتراق مناسب در خودرو ضروری است.
برای اینکه کمپرس موتور بهخوبی اتفاق بیفتد، لازم است قطعات مختلف در موتور وظیفه آّببندی را بهدرستی انجام دهند. ترک خوردن یا تاب برداشتن سرسیلندر یا خرابی واشر سرسیلندر از جمله اتفاقاتی هستند که آببندی موتور را با مشکل مواجه میکنند. یکی از نشانههای بروز این مشکل افزایش خروج بخار روغنموتور از محفظه آن است.
رینگپیستون نقش مهمی در جمعآوری روغنموتور از دور بلوکه سیلندر و انتقال آن به محفظه روغن ایفا میکند. بهمرور در اثر تجمع رسوبات، رینگپیستون قفل شده و درنتیجه مانع از بازگشت روغن به محفظه میشود.
باقی ماندن روغن روی سطح بلوکه سیلندر در بلندمدت باعث افزایش میزان بخار شدن آن میشود. در مواردی با تمیز کردن رینگپیستون مشکل برطرف میشود؛ اما گاهی نیز باید بهفکر تعویض آن باشید. دلیل بخار شدن روغنموتور پراید و سایر خودروها بعضا ناشی از استفاده از روغنموتور تقلبی است.
متاسفانه بسیاری از روغنموتورهایی که با نام برندهای معتبر خارجی در بازار عرضه میشوند، تقلبی هستند. بر این اساس بسیاری از آنها در ایران یا برخی کشورهای همسایه مانند امارات آماده میشوند. در تولید بعضی از این محصولات از روغنموتورهای تصفیه دوم و حتی روغن سوخته استفاده میشود. بدیهی است که نقطه تبخیر این محصولات بسیار پایینتر از حد استاندارد باشد.
بههمین دلیل، استفاده از روغنموتور تقلبی میتواند علت بخار روغنموتور خودرو شما باشد. پیشنهاد میکنیم چشمبسته به نامهای خارجی که روی بسته روغنموتورها میبینید، اعتماد نکنید. مورد دیگر، استاندارد API روغن است. این موضوع هم در دفترچه راهنمای خودرو ذکر میشود.
اگر برای یک خودرو استاندارد API بهصورت SL ذکر شده، نباید از روغنهای با استاندارد پایینتر مانند SJ استفاده کنید. این موضوع در جلوگیری از بخار روغنموتور بهصورت غیرعادی نقش دارد. تشخیص برخی از دلایل ذکر شده در این مطلب برای هر رانندهای امکانپذیر است؛ اما برای عیبیابی دقیق و رفع مشکل بعضا باید بهسراغ تعمیرکاران متخصص بروید. خرید روغنموتور استاندارد و درجهیک از یک سو و تعویض بهموقع آن از سوی دیگر، دو عامل مهم در جلوگیری از بروز مشکل بخار روغنموتور و حفظ سلامت قطعات موتور خودرو شماست.