دانش جوین
پنجشنبه, خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

دلیل معطلی چند روزه کامیون‌ها در مرز چیست؟

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۹ آبان ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
7
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سید علی حسینی با این مطلب توضیح داد: از سال ۱۳۹۷ و همزمان با بازگشت تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی که برای کشور به وجود آمد، دولت تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را در مسیر واردات کالا به کشور وضع کرده و صرفا اجازه ورود کالاهایی را بدهد که به آنها نیاز قطعی وجود داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد وارداتی وزارت صمت، بیان کرد: در همان زمان با تایید پیشنهاد وزارت صمت، ورود هر کالایی که ثبت سفارش نداشته باشد به کشور ممنوع شد و این روند تا امروز نیز ادامه داشته است. هرچند این قاعده باعث ایجاد نظارتی دقیق‌تر بر فرایند واردات شده اما در برخی حوزه‌ها کار واردات را کند می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران با اشاره به تفاوت‌هایی که در مرزهای مختلف و کالاهای وارداتی از طریق آنها وجود دارد، تشریح کرد: مرز بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای اقتصادی ایران، اصلی ترین دروازه واردات کالا از اروپا به شمار می‌رود و معمولا کالاهایی که از اروپا به سمت ایران می‌آیند یا ماشین آلات هستند یا مواد اولیه کارخانه‌ها.

حسینی در صحبت با سایت اتاق ایران، ادامه داد: برخی از این کامیون‌ها وقتی به مرز می‌رسند، ثبت سفارش ندارند، از این رو بین پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشد که ثبت سفارش آنها نهایی شود. تا آن زمان هم کامیون در مرز می‌ماند و هم صاحب کالا باید ۲۵۰ یورو بابت این معطلی به راننده پرداخت کند.

به گفته وی، تداوم این شرایط از سویی رسیدن مواد اولیه به واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند، از سویی به طولانی شدن صف ورود کامیون‌ها در مرزهای کشور منجر می‌شود و از طرف دیگر برای صاحب بار نیز هزینه‌ای مضاعف به وجود می‌آورد. از این رو بخش خصوصی  معتقد است با ایجاد بستری جدید با هدف کاهش مشکلات و محدودیت‌ها، می‌توان زمان ورود این کامیون‌ها به کشور را کوتاه‌تر کرد.

انتهای پیام

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سید علی حسینی با این مطلب توضیح داد: از سال ۱۳۹۷ و همزمان با بازگشت تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی که برای کشور به وجود آمد، دولت تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را در مسیر واردات کالا به کشور وضع کرده و صرفا اجازه ورود کالاهایی را بدهد که به آنها نیاز قطعی وجود داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد وارداتی وزارت صمت، بیان کرد: در همان زمان با تایید پیشنهاد وزارت صمت، ورود هر کالایی که ثبت سفارش نداشته باشد به کشور ممنوع شد و این روند تا امروز نیز ادامه داشته است. هرچند این قاعده باعث ایجاد نظارتی دقیق‌تر بر فرایند واردات شده اما در برخی حوزه‌ها کار واردات را کند می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران با اشاره به تفاوت‌هایی که در مرزهای مختلف و کالاهای وارداتی از طریق آنها وجود دارد، تشریح کرد: مرز بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای اقتصادی ایران، اصلی ترین دروازه واردات کالا از اروپا به شمار می‌رود و معمولا کالاهایی که از اروپا به سمت ایران می‌آیند یا ماشین آلات هستند یا مواد اولیه کارخانه‌ها.

حسینی در صحبت با سایت اتاق ایران، ادامه داد: برخی از این کامیون‌ها وقتی به مرز می‌رسند، ثبت سفارش ندارند، از این رو بین پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشد که ثبت سفارش آنها نهایی شود. تا آن زمان هم کامیون در مرز می‌ماند و هم صاحب کالا باید ۲۵۰ یورو بابت این معطلی به راننده پرداخت کند.

به گفته وی، تداوم این شرایط از سویی رسیدن مواد اولیه به واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند، از سویی به طولانی شدن صف ورود کامیون‌ها در مرزهای کشور منجر می‌شود و از طرف دیگر برای صاحب بار نیز هزینه‌ای مضاعف به وجود می‌آورد. از این رو بخش خصوصی  معتقد است با ایجاد بستری جدید با هدف کاهش مشکلات و محدودیت‌ها، می‌توان زمان ورود این کامیون‌ها به کشور را کوتاه‌تر کرد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سید علی حسینی با این مطلب توضیح داد: از سال ۱۳۹۷ و همزمان با بازگشت تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی که برای کشور به وجود آمد، دولت تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را در مسیر واردات کالا به کشور وضع کرده و صرفا اجازه ورود کالاهایی را بدهد که به آنها نیاز قطعی وجود داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد وارداتی وزارت صمت، بیان کرد: در همان زمان با تایید پیشنهاد وزارت صمت، ورود هر کالایی که ثبت سفارش نداشته باشد به کشور ممنوع شد و این روند تا امروز نیز ادامه داشته است. هرچند این قاعده باعث ایجاد نظارتی دقیق‌تر بر فرایند واردات شده اما در برخی حوزه‌ها کار واردات را کند می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران با اشاره به تفاوت‌هایی که در مرزهای مختلف و کالاهای وارداتی از طریق آنها وجود دارد، تشریح کرد: مرز بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای اقتصادی ایران، اصلی ترین دروازه واردات کالا از اروپا به شمار می‌رود و معمولا کالاهایی که از اروپا به سمت ایران می‌آیند یا ماشین آلات هستند یا مواد اولیه کارخانه‌ها.

حسینی در صحبت با سایت اتاق ایران، ادامه داد: برخی از این کامیون‌ها وقتی به مرز می‌رسند، ثبت سفارش ندارند، از این رو بین پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشد که ثبت سفارش آنها نهایی شود. تا آن زمان هم کامیون در مرز می‌ماند و هم صاحب کالا باید ۲۵۰ یورو بابت این معطلی به راننده پرداخت کند.

به گفته وی، تداوم این شرایط از سویی رسیدن مواد اولیه به واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند، از سویی به طولانی شدن صف ورود کامیون‌ها در مرزهای کشور منجر می‌شود و از طرف دیگر برای صاحب بار نیز هزینه‌ای مضاعف به وجود می‌آورد. از این رو بخش خصوصی  معتقد است با ایجاد بستری جدید با هدف کاهش مشکلات و محدودیت‌ها، می‌توان زمان ورود این کامیون‌ها به کشور را کوتاه‌تر کرد.

انتهای پیام

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سید علی حسینی با این مطلب توضیح داد: از سال ۱۳۹۷ و همزمان با بازگشت تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی که برای کشور به وجود آمد، دولت تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را در مسیر واردات کالا به کشور وضع کرده و صرفا اجازه ورود کالاهایی را بدهد که به آنها نیاز قطعی وجود داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد وارداتی وزارت صمت، بیان کرد: در همان زمان با تایید پیشنهاد وزارت صمت، ورود هر کالایی که ثبت سفارش نداشته باشد به کشور ممنوع شد و این روند تا امروز نیز ادامه داشته است. هرچند این قاعده باعث ایجاد نظارتی دقیق‌تر بر فرایند واردات شده اما در برخی حوزه‌ها کار واردات را کند می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران با اشاره به تفاوت‌هایی که در مرزهای مختلف و کالاهای وارداتی از طریق آنها وجود دارد، تشریح کرد: مرز بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای اقتصادی ایران، اصلی ترین دروازه واردات کالا از اروپا به شمار می‌رود و معمولا کالاهایی که از اروپا به سمت ایران می‌آیند یا ماشین آلات هستند یا مواد اولیه کارخانه‌ها.

حسینی در صحبت با سایت اتاق ایران، ادامه داد: برخی از این کامیون‌ها وقتی به مرز می‌رسند، ثبت سفارش ندارند، از این رو بین پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشد که ثبت سفارش آنها نهایی شود. تا آن زمان هم کامیون در مرز می‌ماند و هم صاحب کالا باید ۲۵۰ یورو بابت این معطلی به راننده پرداخت کند.

به گفته وی، تداوم این شرایط از سویی رسیدن مواد اولیه به واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند، از سویی به طولانی شدن صف ورود کامیون‌ها در مرزهای کشور منجر می‌شود و از طرف دیگر برای صاحب بار نیز هزینه‌ای مضاعف به وجود می‌آورد. از این رو بخش خصوصی  معتقد است با ایجاد بستری جدید با هدف کاهش مشکلات و محدودیت‌ها، می‌توان زمان ورود این کامیون‌ها به کشور را کوتاه‌تر کرد.

انتهای پیام

برچسب ها: كاميون
پست قبلی

شوک به ایتالیا؛ غیبت کاپیتان در دو بازی مهم

پست بعدی

بایرامی: لیاقت مردم مشهد این نیست

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • راهنمای جامع تست سلامت باتری لپ‌تاپ
  • «ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
  • پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور
  • کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
  • کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.