دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه تا پایان مهر

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۷ مهر ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
18
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش روز شنبه ایرنا، «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، افزود: پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی است که در کشور وجود داشته است. در گذشته پست صرفا برای ارسال و دریافت نامه استفاده می‌شد اما اکنون رویکرد پست در تمام جهان تغییر کرده است.

سبحانی‌فر تاکید کرد: اکنون به جای پاکت و بسته‌های کوچک، بسته‌های بزرگ و امانات در پست ارسال و دریافت می‌شود. در ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا سرعت تغییر رویکرد پست بیشتر شد. از آن‌جایی که زیرساخت‌های متناسب برای این کار وجود نداشت، پست را دچار چالش‌هایی کرد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که مشکلات با توسعه زیرساخت‌های پستی مرتفع شد، افزود: پیش از این مرکز تجزیه و مبادلات ما بیشتر برای بسته و پاکات کوچک در محیط محدود بود اما اکنون کامیون‌های بزرگ برای ارسال بسته‌ها به مراکز ما مراجعه می‌کنند و به راحتی مبادلات را انجام می‌دهند. خرید کامیون، ظرفیت‌سازی در مراکز و افزایش ۱۰۰ درصدی ناوگان شهری باعث شد سرعت و کیفیت در کار بالا برود.

سبحانی‌فر درباره صیانت از امانات مردم خاطرنشان کرد: با خرید ۴ هزار دستگاه ترولی و ۷ هزار باکس مخصوص بسته‌های کوچک، نارضایتی مردم از آسیب و تخریب بسته‌های ارسالی را کاهش دادیم.

وی تاکید کرد: در گذشته کل امانات باید به تهران می‌رسید و از آن‌جا به کل کشور تجزیه می شد که این باعث می‌شد زمان مبادله بسته طولانی‌تر شود. ایجاد ۶ هاب منطقه‌ای و ۲۰ خط مستقیم بین استان‌های همجوار باعث شد مدت زمان ارسال بسته‌های پستی به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر این‌که نصب سیستم‌های مکانیزه پست نیز گام مهمی در هوشمندسازی فرآیند پستی در کشور است، افزود: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم مراکز تجزیه پست کشور را مکانیزه کنیم و در صدد هستیم تا پایان مهرماه بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله خاورمیانه را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: اتصال ترازوهای هوشمند به سامانه جامع قبول، باعث می‌شود کاربران ما دخل و تصرفی در تعیین اوزان نداشته باشند و مراکز مکانیزه ما آن را ممیزی خواهند کرد تا اگر اشتباهی رخ داده باشد بتواند در این مراکز پایش و از اختلاف اوزان جلوگیری شود.
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی شرکت ملی پست هوشمندسازی است که برای دستیابی به آن ۴ محور را در نظر گرفته‌ایم و با سرعت آن را پیش خواهیم برد. ارسال مرسولات که در گذشته به صورت عادی انجام می‌شد و مردم به باجه‌های ما مراجعه می‌کردند اما با هوشمندسازی پست قطعا زمان ارسال بسته‌ها کاهش پیدا می‌کند و رضایت کاربران به همین واسطه بیشتر خواهد شد.  
معاون وزیر ارتباطات درباره نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصادی دیجیتال تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پست سکوی اقتصاد دیجیتال است و برای رساندن مرسولات مردم و حفظ واسطه‌ها می‌توان از شبکه مویرگی پست بیشترین بهره را برد.  بازار الکترونیک شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده که کاربران می‌توانند از این طریق خرید و فروش انجام دهند. علاوه بر این «روستا بازار» نیز تا پایان مهرماه راه‌اندازی خواهد شد تا محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی از این طریق به فروش برسد.  
وی درباره محور سومی که شرکت ملی پست در جهت هوشمندسازی خود به کار خواهد گرفت، اظهار داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه بدهند که البته این روند یک بخش فیزیکی خواهد داشت. بخش فیزیکی باید از طریق برون‌سپاری و دفاتر پستی انجام شود. اکنون بخش‌هایی مانند درخواست گواهینامه، کارت پایان خدمت، درخواست گذرنامه و سند اسناد و املاک از همین طریق به صورت خدمات نیابتی در حال انجام است. این اقدامات به کاهش فساد اداری و دلالی کمک شایانی خواهد کرد.
سبحانی‌فر گفت: محور بعدی، ارائه خدمات پستی الکترونیکی است که به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته است و به واسطه آن توافقنامه‌های خوبی را با دستگاه‌های مختلف به امضا رسانده‌ایم. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با نهاد ریاست جمهوری به امضا رسیده و تا آخر مهرماه اجرایی خواهد شد،  مردم به جای این‌که به صورت فیزیکی مکاتبات خود را به دستگاه دولتی ارسال کنند، می‌توانند این مکاتبه را از طریق باجه‌های پستی به صورت الکترونیکی انجام دهند. پس از آن نیز می‌توانند نامه را با کد رهگیری که دریافت کرده‌اند، پیگیری کنند.
سبحانی‌فر با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش برای اخذ تائیدیه مکان ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق پست نیز به امضا رسیده است، افزود: با پلیس راهور برای نقل‌وانتقال اسناد وسایل نقلیه و موتوری که مشکلات عدیده‌ای را به واسطه دقیق نبودن آدرس‌ها به وجود می‌آورد در دستور کار قرار گرفته است. نشست‌هایی در سطوح مدیریتی انجام شده است تا بخش عمده‌ای از سو استفاده‌های که به این واسطه انجام می‌شود با امضای تفاهمنامه کاهش یابد.
وی درباره دیگر شرکت‌ پست نیز گفت: امضای تفاهم‌نامه برای کدگذاری روستاها، درنظر گرفتن اعتبارات لازم برای نامگذاری و کدگذاری در جهت بحث‌های تاییدیه مکانی از دیگر برنامه‌های شرکت پست برای هوشمندسازی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، افزود: پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی است که در کشور وجود داشته است. در گذشته پست صرفا برای ارسال و دریافت نامه استفاده می‌شد اما اکنون رویکرد پست در تمام جهان تغییر کرده است.

سبحانی‌فر تاکید کرد: اکنون به جای پاکت و بسته‌های کوچک، بسته‌های بزرگ و امانات در پست ارسال و دریافت می‌شود. در ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا سرعت تغییر رویکرد پست بیشتر شد. از آن‌جایی که زیرساخت‌های متناسب برای این کار وجود نداشت، پست را دچار چالش‌هایی کرد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که مشکلات با توسعه زیرساخت‌های پستی مرتفع شد، افزود: پیش از این مرکز تجزیه و مبادلات ما بیشتر برای بسته و پاکات کوچک در محیط محدود بود اما اکنون کامیون‌های بزرگ برای ارسال بسته‌ها به مراکز ما مراجعه می‌کنند و به راحتی مبادلات را انجام می‌دهند. خرید کامیون، ظرفیت‌سازی در مراکز و افزایش ۱۰۰ درصدی ناوگان شهری باعث شد سرعت و کیفیت در کار بالا برود.

سبحانی‌فر درباره صیانت از امانات مردم خاطرنشان کرد: با خرید ۴ هزار دستگاه ترولی و ۷ هزار باکس مخصوص بسته‌های کوچک، نارضایتی مردم از آسیب و تخریب بسته‌های ارسالی را کاهش دادیم.

وی تاکید کرد: در گذشته کل امانات باید به تهران می‌رسید و از آن‌جا به کل کشور تجزیه می شد که این باعث می‌شد زمان مبادله بسته طولانی‌تر شود. ایجاد ۶ هاب منطقه‌ای و ۲۰ خط مستقیم بین استان‌های همجوار باعث شد مدت زمان ارسال بسته‌های پستی به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر این‌که نصب سیستم‌های مکانیزه پست نیز گام مهمی در هوشمندسازی فرآیند پستی در کشور است، افزود: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم مراکز تجزیه پست کشور را مکانیزه کنیم و در صدد هستیم تا پایان مهرماه بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله خاورمیانه را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: اتصال ترازوهای هوشمند به سامانه جامع قبول، باعث می‌شود کاربران ما دخل و تصرفی در تعیین اوزان نداشته باشند و مراکز مکانیزه ما آن را ممیزی خواهند کرد تا اگر اشتباهی رخ داده باشد بتواند در این مراکز پایش و از اختلاف اوزان جلوگیری شود.
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی شرکت ملی پست هوشمندسازی است که برای دستیابی به آن ۴ محور را در نظر گرفته‌ایم و با سرعت آن را پیش خواهیم برد. ارسال مرسولات که در گذشته به صورت عادی انجام می‌شد و مردم به باجه‌های ما مراجعه می‌کردند اما با هوشمندسازی پست قطعا زمان ارسال بسته‌ها کاهش پیدا می‌کند و رضایت کاربران به همین واسطه بیشتر خواهد شد.  
معاون وزیر ارتباطات درباره نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصادی دیجیتال تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پست سکوی اقتصاد دیجیتال است و برای رساندن مرسولات مردم و حفظ واسطه‌ها می‌توان از شبکه مویرگی پست بیشترین بهره را برد.  بازار الکترونیک شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده که کاربران می‌توانند از این طریق خرید و فروش انجام دهند. علاوه بر این «روستا بازار» نیز تا پایان مهرماه راه‌اندازی خواهد شد تا محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی از این طریق به فروش برسد.  
وی درباره محور سومی که شرکت ملی پست در جهت هوشمندسازی خود به کار خواهد گرفت، اظهار داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه بدهند که البته این روند یک بخش فیزیکی خواهد داشت. بخش فیزیکی باید از طریق برون‌سپاری و دفاتر پستی انجام شود. اکنون بخش‌هایی مانند درخواست گواهینامه، کارت پایان خدمت، درخواست گذرنامه و سند اسناد و املاک از همین طریق به صورت خدمات نیابتی در حال انجام است. این اقدامات به کاهش فساد اداری و دلالی کمک شایانی خواهد کرد.
سبحانی‌فر گفت: محور بعدی، ارائه خدمات پستی الکترونیکی است که به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته است و به واسطه آن توافقنامه‌های خوبی را با دستگاه‌های مختلف به امضا رسانده‌ایم. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با نهاد ریاست جمهوری به امضا رسیده و تا آخر مهرماه اجرایی خواهد شد،  مردم به جای این‌که به صورت فیزیکی مکاتبات خود را به دستگاه دولتی ارسال کنند، می‌توانند این مکاتبه را از طریق باجه‌های پستی به صورت الکترونیکی انجام دهند. پس از آن نیز می‌توانند نامه را با کد رهگیری که دریافت کرده‌اند، پیگیری کنند.
سبحانی‌فر با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش برای اخذ تائیدیه مکان ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق پست نیز به امضا رسیده است، افزود: با پلیس راهور برای نقل‌وانتقال اسناد وسایل نقلیه و موتوری که مشکلات عدیده‌ای را به واسطه دقیق نبودن آدرس‌ها به وجود می‌آورد در دستور کار قرار گرفته است. نشست‌هایی در سطوح مدیریتی انجام شده است تا بخش عمده‌ای از سو استفاده‌های که به این واسطه انجام می‌شود با امضای تفاهمنامه کاهش یابد.
وی درباره دیگر شرکت‌ پست نیز گفت: امضای تفاهم‌نامه برای کدگذاری روستاها، درنظر گرفتن اعتبارات لازم برای نامگذاری و کدگذاری در جهت بحث‌های تاییدیه مکانی از دیگر برنامه‌های شرکت پست برای هوشمندسازی است.

اخبارجدیدترین

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟

قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

به گزارش روز شنبه ایرنا، «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، افزود: پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی است که در کشور وجود داشته است. در گذشته پست صرفا برای ارسال و دریافت نامه استفاده می‌شد اما اکنون رویکرد پست در تمام جهان تغییر کرده است.

سبحانی‌فر تاکید کرد: اکنون به جای پاکت و بسته‌های کوچک، بسته‌های بزرگ و امانات در پست ارسال و دریافت می‌شود. در ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا سرعت تغییر رویکرد پست بیشتر شد. از آن‌جایی که زیرساخت‌های متناسب برای این کار وجود نداشت، پست را دچار چالش‌هایی کرد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که مشکلات با توسعه زیرساخت‌های پستی مرتفع شد، افزود: پیش از این مرکز تجزیه و مبادلات ما بیشتر برای بسته و پاکات کوچک در محیط محدود بود اما اکنون کامیون‌های بزرگ برای ارسال بسته‌ها به مراکز ما مراجعه می‌کنند و به راحتی مبادلات را انجام می‌دهند. خرید کامیون، ظرفیت‌سازی در مراکز و افزایش ۱۰۰ درصدی ناوگان شهری باعث شد سرعت و کیفیت در کار بالا برود.

سبحانی‌فر درباره صیانت از امانات مردم خاطرنشان کرد: با خرید ۴ هزار دستگاه ترولی و ۷ هزار باکس مخصوص بسته‌های کوچک، نارضایتی مردم از آسیب و تخریب بسته‌های ارسالی را کاهش دادیم.

وی تاکید کرد: در گذشته کل امانات باید به تهران می‌رسید و از آن‌جا به کل کشور تجزیه می شد که این باعث می‌شد زمان مبادله بسته طولانی‌تر شود. ایجاد ۶ هاب منطقه‌ای و ۲۰ خط مستقیم بین استان‌های همجوار باعث شد مدت زمان ارسال بسته‌های پستی به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر این‌که نصب سیستم‌های مکانیزه پست نیز گام مهمی در هوشمندسازی فرآیند پستی در کشور است، افزود: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم مراکز تجزیه پست کشور را مکانیزه کنیم و در صدد هستیم تا پایان مهرماه بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله خاورمیانه را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: اتصال ترازوهای هوشمند به سامانه جامع قبول، باعث می‌شود کاربران ما دخل و تصرفی در تعیین اوزان نداشته باشند و مراکز مکانیزه ما آن را ممیزی خواهند کرد تا اگر اشتباهی رخ داده باشد بتواند در این مراکز پایش و از اختلاف اوزان جلوگیری شود.
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی شرکت ملی پست هوشمندسازی است که برای دستیابی به آن ۴ محور را در نظر گرفته‌ایم و با سرعت آن را پیش خواهیم برد. ارسال مرسولات که در گذشته به صورت عادی انجام می‌شد و مردم به باجه‌های ما مراجعه می‌کردند اما با هوشمندسازی پست قطعا زمان ارسال بسته‌ها کاهش پیدا می‌کند و رضایت کاربران به همین واسطه بیشتر خواهد شد.  
معاون وزیر ارتباطات درباره نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصادی دیجیتال تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پست سکوی اقتصاد دیجیتال است و برای رساندن مرسولات مردم و حفظ واسطه‌ها می‌توان از شبکه مویرگی پست بیشترین بهره را برد.  بازار الکترونیک شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده که کاربران می‌توانند از این طریق خرید و فروش انجام دهند. علاوه بر این «روستا بازار» نیز تا پایان مهرماه راه‌اندازی خواهد شد تا محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی از این طریق به فروش برسد.  
وی درباره محور سومی که شرکت ملی پست در جهت هوشمندسازی خود به کار خواهد گرفت، اظهار داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه بدهند که البته این روند یک بخش فیزیکی خواهد داشت. بخش فیزیکی باید از طریق برون‌سپاری و دفاتر پستی انجام شود. اکنون بخش‌هایی مانند درخواست گواهینامه، کارت پایان خدمت، درخواست گذرنامه و سند اسناد و املاک از همین طریق به صورت خدمات نیابتی در حال انجام است. این اقدامات به کاهش فساد اداری و دلالی کمک شایانی خواهد کرد.
سبحانی‌فر گفت: محور بعدی، ارائه خدمات پستی الکترونیکی است که به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته است و به واسطه آن توافقنامه‌های خوبی را با دستگاه‌های مختلف به امضا رسانده‌ایم. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با نهاد ریاست جمهوری به امضا رسیده و تا آخر مهرماه اجرایی خواهد شد،  مردم به جای این‌که به صورت فیزیکی مکاتبات خود را به دستگاه دولتی ارسال کنند، می‌توانند این مکاتبه را از طریق باجه‌های پستی به صورت الکترونیکی انجام دهند. پس از آن نیز می‌توانند نامه را با کد رهگیری که دریافت کرده‌اند، پیگیری کنند.
سبحانی‌فر با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش برای اخذ تائیدیه مکان ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق پست نیز به امضا رسیده است، افزود: با پلیس راهور برای نقل‌وانتقال اسناد وسایل نقلیه و موتوری که مشکلات عدیده‌ای را به واسطه دقیق نبودن آدرس‌ها به وجود می‌آورد در دستور کار قرار گرفته است. نشست‌هایی در سطوح مدیریتی انجام شده است تا بخش عمده‌ای از سو استفاده‌های که به این واسطه انجام می‌شود با امضای تفاهمنامه کاهش یابد.
وی درباره دیگر شرکت‌ پست نیز گفت: امضای تفاهم‌نامه برای کدگذاری روستاها، درنظر گرفتن اعتبارات لازم برای نامگذاری و کدگذاری در جهت بحث‌های تاییدیه مکانی از دیگر برنامه‌های شرکت پست برای هوشمندسازی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، افزود: پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی است که در کشور وجود داشته است. در گذشته پست صرفا برای ارسال و دریافت نامه استفاده می‌شد اما اکنون رویکرد پست در تمام جهان تغییر کرده است.

سبحانی‌فر تاکید کرد: اکنون به جای پاکت و بسته‌های کوچک، بسته‌های بزرگ و امانات در پست ارسال و دریافت می‌شود. در ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا سرعت تغییر رویکرد پست بیشتر شد. از آن‌جایی که زیرساخت‌های متناسب برای این کار وجود نداشت، پست را دچار چالش‌هایی کرد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که مشکلات با توسعه زیرساخت‌های پستی مرتفع شد، افزود: پیش از این مرکز تجزیه و مبادلات ما بیشتر برای بسته و پاکات کوچک در محیط محدود بود اما اکنون کامیون‌های بزرگ برای ارسال بسته‌ها به مراکز ما مراجعه می‌کنند و به راحتی مبادلات را انجام می‌دهند. خرید کامیون، ظرفیت‌سازی در مراکز و افزایش ۱۰۰ درصدی ناوگان شهری باعث شد سرعت و کیفیت در کار بالا برود.

سبحانی‌فر درباره صیانت از امانات مردم خاطرنشان کرد: با خرید ۴ هزار دستگاه ترولی و ۷ هزار باکس مخصوص بسته‌های کوچک، نارضایتی مردم از آسیب و تخریب بسته‌های ارسالی را کاهش دادیم.

وی تاکید کرد: در گذشته کل امانات باید به تهران می‌رسید و از آن‌جا به کل کشور تجزیه می شد که این باعث می‌شد زمان مبادله بسته طولانی‌تر شود. ایجاد ۶ هاب منطقه‌ای و ۲۰ خط مستقیم بین استان‌های همجوار باعث شد مدت زمان ارسال بسته‌های پستی به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر این‌که نصب سیستم‌های مکانیزه پست نیز گام مهمی در هوشمندسازی فرآیند پستی در کشور است، افزود: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم مراکز تجزیه پست کشور را مکانیزه کنیم و در صدد هستیم تا پایان مهرماه بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله خاورمیانه را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: اتصال ترازوهای هوشمند به سامانه جامع قبول، باعث می‌شود کاربران ما دخل و تصرفی در تعیین اوزان نداشته باشند و مراکز مکانیزه ما آن را ممیزی خواهند کرد تا اگر اشتباهی رخ داده باشد بتواند در این مراکز پایش و از اختلاف اوزان جلوگیری شود.
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی شرکت ملی پست هوشمندسازی است که برای دستیابی به آن ۴ محور را در نظر گرفته‌ایم و با سرعت آن را پیش خواهیم برد. ارسال مرسولات که در گذشته به صورت عادی انجام می‌شد و مردم به باجه‌های ما مراجعه می‌کردند اما با هوشمندسازی پست قطعا زمان ارسال بسته‌ها کاهش پیدا می‌کند و رضایت کاربران به همین واسطه بیشتر خواهد شد.  
معاون وزیر ارتباطات درباره نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصادی دیجیتال تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پست سکوی اقتصاد دیجیتال است و برای رساندن مرسولات مردم و حفظ واسطه‌ها می‌توان از شبکه مویرگی پست بیشترین بهره را برد.  بازار الکترونیک شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده که کاربران می‌توانند از این طریق خرید و فروش انجام دهند. علاوه بر این «روستا بازار» نیز تا پایان مهرماه راه‌اندازی خواهد شد تا محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی از این طریق به فروش برسد.  
وی درباره محور سومی که شرکت ملی پست در جهت هوشمندسازی خود به کار خواهد گرفت، اظهار داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه بدهند که البته این روند یک بخش فیزیکی خواهد داشت. بخش فیزیکی باید از طریق برون‌سپاری و دفاتر پستی انجام شود. اکنون بخش‌هایی مانند درخواست گواهینامه، کارت پایان خدمت، درخواست گذرنامه و سند اسناد و املاک از همین طریق به صورت خدمات نیابتی در حال انجام است. این اقدامات به کاهش فساد اداری و دلالی کمک شایانی خواهد کرد.
سبحانی‌فر گفت: محور بعدی، ارائه خدمات پستی الکترونیکی است که به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته است و به واسطه آن توافقنامه‌های خوبی را با دستگاه‌های مختلف به امضا رسانده‌ایم. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با نهاد ریاست جمهوری به امضا رسیده و تا آخر مهرماه اجرایی خواهد شد،  مردم به جای این‌که به صورت فیزیکی مکاتبات خود را به دستگاه دولتی ارسال کنند، می‌توانند این مکاتبه را از طریق باجه‌های پستی به صورت الکترونیکی انجام دهند. پس از آن نیز می‌توانند نامه را با کد رهگیری که دریافت کرده‌اند، پیگیری کنند.
سبحانی‌فر با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش برای اخذ تائیدیه مکان ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق پست نیز به امضا رسیده است، افزود: با پلیس راهور برای نقل‌وانتقال اسناد وسایل نقلیه و موتوری که مشکلات عدیده‌ای را به واسطه دقیق نبودن آدرس‌ها به وجود می‌آورد در دستور کار قرار گرفته است. نشست‌هایی در سطوح مدیریتی انجام شده است تا بخش عمده‌ای از سو استفاده‌های که به این واسطه انجام می‌شود با امضای تفاهمنامه کاهش یابد.
وی درباره دیگر شرکت‌ پست نیز گفت: امضای تفاهم‌نامه برای کدگذاری روستاها، درنظر گرفتن اعتبارات لازم برای نامگذاری و کدگذاری در جهت بحث‌های تاییدیه مکانی از دیگر برنامه‌های شرکت پست برای هوشمندسازی است.

برچسب ها: شرکت ملی پست ایران
پست قبلی

محور ترانزیتی ایران- ارمنستان باید بزودی تکمیل شود

پست بعدی

مرزهای منطقه و توهم خرید امنیت از بیگانگان

مربوطه پست ها

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟
صنعت و تجارت

ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های آیفون امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های آیفون امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
دعوت از وزیر صمت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس
صنعت و تجارت

دعوت از وزیر صمت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 1 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • خداحافظی کارتال با پرسپولیس؛ بازگشت به فنر باغچه؟!
  • جنگ ترامپ و ماسک؛ بازار میم‌کوین‌ها نیز با ۳۵۵ میلیون دلار حجم معاملات منفجر شد!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.