دانش جوین
شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هوش مصنوعی

رشد خیره‌کننده رقیب گوگل؛ Perplexity ماه گذشته ۷۸۰ میلیون درخواست دریافت کرد

دیجیاتو توسط دیجیاتو
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
در هوش مصنوعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
رشد خیره‌کننده رقیب گوگل؛ Perplexity ماه گذشته ۷۸۰ میلیون درخواست دریافت کرد
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

مدیرعامل Perplexity در اجلاس فناوری بلومبرگ اعلام کرد که این موتور جستجوی هوش مصنوعی در ماه مه 780 میلیون درخواست را پردازش کرده و با رشد ماهانه بیش از 20 درصدی، در مسیر رسیدن به یک میلیارد جستجو در هفته است. وی همچنین فلسفه ساخت مرورگر جدید «Comet» را یک «سیستم‌عامل شناختی» برای تغییر بنیادین تعامل انسان با اینترنت توصیف کرد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، «آراویند سرینیواس» (Aravind Srinivas)، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Perplexity، در کنفرانس فناوری بلومبرگ آماری خیره‌کننده از رشد این پلتفرم ارائه داد. به گفته وی، این موتور جستجوی هوشمند در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) 780 میلیون درخواست (Query) را از کاربران خود دریافت کرده است و با نرخ رشد ماهانه بیش از 20 درصد، به‌سرعت درحال گسترش است.

سرینیواس با اشاره به این روند صعودی گفت: «اگر بتوانیم این نرخ رشد را حفظ کنیم، ظرف یک سال به انجام حدود یک میلیارد جستجو در هفته خواهیم رسید. این پیشرفت فوق‌العاده است، چرا که ما در روز اول فعالیت خود در سال 2022 تنها 3 هزار جستجو در روز داشتیم و اکنون این رقم به 30 میلیون جستجو در روز رسیده است.»

رشد صعودی میزان درخواست کاربران از Perplexity

مدیرعامل پرپلکسیتی تأکید کرد که بخش بزرگی از امیدواری این شرکت برای تداوم این رشد، به مرورگر جدیدشان با نام Comet بستگی دارد. او توضیح داد که هدف از ساخت Comet، تغییر نقش هوش مصنوعی از یک «پاسخ‌دهنده» به یک «اقدام‌کننده» است.

درخواست Perplexity
«آراویند سرینیواس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی Perplexity

به عقیده سرینیواس، دستیابی به این هدف نیازمند بازنگری کامل در مفهوم مرورگر و ایجاد یک سیستم هیبریدی است که محاسبات را به‌صورت یکپارچه بین دستگاه کاربر (کلاینت) و سرور تقسیم کند. او Comet را نه یک مرورگر دیگر در میان انبوه مرورگرها، بلکه یک سیستم‌عامل شناختی توصیف کرد:

«این سیستم همیشه و همه‌جا، برای کار و زندگی، در کنار شما خواهد بود و مرور وب را برایتان انجام می‌دهد. ما دیگر در اینترنت صرفاً «مرور» نمی‌کنیم، بلکه در آن «زندگی» می‌کنیم. یک هوش مصنوعی فعال و شخصی‌سازی‌شده باید همراه شما زندگی کند و به همین دلیل است که ما به یک مرورگر کاملاً جدید نیاز داریم.»

سرینیواس همچنین به بخش تجاری این پروژه اشاره کرد و توضیح داد که یکی از دلایل اصلی ساخت یک مرورگر اختصاصی، امکان ردیابی فعالیت کاربران فراتر از اپلیکیشن پرپلکسیتی است. این قابلیت به شرکت اجازه می‌دهد تا براساس داده‌های کاربران، تبلیغات ویژه (Premium Ads) بفروشد؛ مدلی که به گفته او، بسیار شبیه به راهی است که گوگل برای تبدیل‌شدن به غول تبلیغاتی امروز طی کرد.

مدیرعامل Perplexity در اجلاس فناوری بلومبرگ اعلام کرد که این موتور جستجوی هوش مصنوعی در ماه مه 780 میلیون درخواست را پردازش کرده و با رشد ماهانه بیش از 20 درصدی، در مسیر رسیدن به یک میلیارد جستجو در هفته است. وی همچنین فلسفه ساخت مرورگر جدید «Comet» را یک «سیستم‌عامل شناختی» برای تغییر بنیادین تعامل انسان با اینترنت توصیف کرد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، «آراویند سرینیواس» (Aravind Srinivas)، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Perplexity، در کنفرانس فناوری بلومبرگ آماری خیره‌کننده از رشد این پلتفرم ارائه داد. به گفته وی، این موتور جستجوی هوشمند در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) 780 میلیون درخواست (Query) را از کاربران خود دریافت کرده است و با نرخ رشد ماهانه بیش از 20 درصد، به‌سرعت درحال گسترش است.

سرینیواس با اشاره به این روند صعودی گفت: «اگر بتوانیم این نرخ رشد را حفظ کنیم، ظرف یک سال به انجام حدود یک میلیارد جستجو در هفته خواهیم رسید. این پیشرفت فوق‌العاده است، چرا که ما در روز اول فعالیت خود در سال 2022 تنها 3 هزار جستجو در روز داشتیم و اکنون این رقم به 30 میلیون جستجو در روز رسیده است.»

رشد صعودی میزان درخواست کاربران از Perplexity

مدیرعامل پرپلکسیتی تأکید کرد که بخش بزرگی از امیدواری این شرکت برای تداوم این رشد، به مرورگر جدیدشان با نام Comet بستگی دارد. او توضیح داد که هدف از ساخت Comet، تغییر نقش هوش مصنوعی از یک «پاسخ‌دهنده» به یک «اقدام‌کننده» است.

درخواست Perplexity
«آراویند سرینیواس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی Perplexity

به عقیده سرینیواس، دستیابی به این هدف نیازمند بازنگری کامل در مفهوم مرورگر و ایجاد یک سیستم هیبریدی است که محاسبات را به‌صورت یکپارچه بین دستگاه کاربر (کلاینت) و سرور تقسیم کند. او Comet را نه یک مرورگر دیگر در میان انبوه مرورگرها، بلکه یک سیستم‌عامل شناختی توصیف کرد:

«این سیستم همیشه و همه‌جا، برای کار و زندگی، در کنار شما خواهد بود و مرور وب را برایتان انجام می‌دهد. ما دیگر در اینترنت صرفاً «مرور» نمی‌کنیم، بلکه در آن «زندگی» می‌کنیم. یک هوش مصنوعی فعال و شخصی‌سازی‌شده باید همراه شما زندگی کند و به همین دلیل است که ما به یک مرورگر کاملاً جدید نیاز داریم.»

سرینیواس همچنین به بخش تجاری این پروژه اشاره کرد و توضیح داد که یکی از دلایل اصلی ساخت یک مرورگر اختصاصی، امکان ردیابی فعالیت کاربران فراتر از اپلیکیشن پرپلکسیتی است. این قابلیت به شرکت اجازه می‌دهد تا براساس داده‌های کاربران، تبلیغات ویژه (Premium Ads) بفروشد؛ مدلی که به گفته او، بسیار شبیه به راهی است که گوگل برای تبدیل‌شدن به غول تبلیغاتی امروز طی کرد.

اخبارجدیدترین

رونمایی از قابلیت جدید «جمینای»

اپل در WWDC از قابلیت ترجمه پیام‌ و تماس‌ با هوش مصنوعی رونمایی می‌کند

سکوی ملی هوش مصنوعی با حمایت ۳۰ میلیاردی در راه آزمایش

مدیرعامل Perplexity در اجلاس فناوری بلومبرگ اعلام کرد که این موتور جستجوی هوش مصنوعی در ماه مه 780 میلیون درخواست را پردازش کرده و با رشد ماهانه بیش از 20 درصدی، در مسیر رسیدن به یک میلیارد جستجو در هفته است. وی همچنین فلسفه ساخت مرورگر جدید «Comet» را یک «سیستم‌عامل شناختی» برای تغییر بنیادین تعامل انسان با اینترنت توصیف کرد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، «آراویند سرینیواس» (Aravind Srinivas)، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Perplexity، در کنفرانس فناوری بلومبرگ آماری خیره‌کننده از رشد این پلتفرم ارائه داد. به گفته وی، این موتور جستجوی هوشمند در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) 780 میلیون درخواست (Query) را از کاربران خود دریافت کرده است و با نرخ رشد ماهانه بیش از 20 درصد، به‌سرعت درحال گسترش است.

سرینیواس با اشاره به این روند صعودی گفت: «اگر بتوانیم این نرخ رشد را حفظ کنیم، ظرف یک سال به انجام حدود یک میلیارد جستجو در هفته خواهیم رسید. این پیشرفت فوق‌العاده است، چرا که ما در روز اول فعالیت خود در سال 2022 تنها 3 هزار جستجو در روز داشتیم و اکنون این رقم به 30 میلیون جستجو در روز رسیده است.»

رشد صعودی میزان درخواست کاربران از Perplexity

مدیرعامل پرپلکسیتی تأکید کرد که بخش بزرگی از امیدواری این شرکت برای تداوم این رشد، به مرورگر جدیدشان با نام Comet بستگی دارد. او توضیح داد که هدف از ساخت Comet، تغییر نقش هوش مصنوعی از یک «پاسخ‌دهنده» به یک «اقدام‌کننده» است.

درخواست Perplexity
«آراویند سرینیواس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی Perplexity

به عقیده سرینیواس، دستیابی به این هدف نیازمند بازنگری کامل در مفهوم مرورگر و ایجاد یک سیستم هیبریدی است که محاسبات را به‌صورت یکپارچه بین دستگاه کاربر (کلاینت) و سرور تقسیم کند. او Comet را نه یک مرورگر دیگر در میان انبوه مرورگرها، بلکه یک سیستم‌عامل شناختی توصیف کرد:

«این سیستم همیشه و همه‌جا، برای کار و زندگی، در کنار شما خواهد بود و مرور وب را برایتان انجام می‌دهد. ما دیگر در اینترنت صرفاً «مرور» نمی‌کنیم، بلکه در آن «زندگی» می‌کنیم. یک هوش مصنوعی فعال و شخصی‌سازی‌شده باید همراه شما زندگی کند و به همین دلیل است که ما به یک مرورگر کاملاً جدید نیاز داریم.»

سرینیواس همچنین به بخش تجاری این پروژه اشاره کرد و توضیح داد که یکی از دلایل اصلی ساخت یک مرورگر اختصاصی، امکان ردیابی فعالیت کاربران فراتر از اپلیکیشن پرپلکسیتی است. این قابلیت به شرکت اجازه می‌دهد تا براساس داده‌های کاربران، تبلیغات ویژه (Premium Ads) بفروشد؛ مدلی که به گفته او، بسیار شبیه به راهی است که گوگل برای تبدیل‌شدن به غول تبلیغاتی امروز طی کرد.

مدیرعامل Perplexity در اجلاس فناوری بلومبرگ اعلام کرد که این موتور جستجوی هوش مصنوعی در ماه مه 780 میلیون درخواست را پردازش کرده و با رشد ماهانه بیش از 20 درصدی، در مسیر رسیدن به یک میلیارد جستجو در هفته است. وی همچنین فلسفه ساخت مرورگر جدید «Comet» را یک «سیستم‌عامل شناختی» برای تغییر بنیادین تعامل انسان با اینترنت توصیف کرد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، «آراویند سرینیواس» (Aravind Srinivas)، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Perplexity، در کنفرانس فناوری بلومبرگ آماری خیره‌کننده از رشد این پلتفرم ارائه داد. به گفته وی، این موتور جستجوی هوشمند در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) 780 میلیون درخواست (Query) را از کاربران خود دریافت کرده است و با نرخ رشد ماهانه بیش از 20 درصد، به‌سرعت درحال گسترش است.

سرینیواس با اشاره به این روند صعودی گفت: «اگر بتوانیم این نرخ رشد را حفظ کنیم، ظرف یک سال به انجام حدود یک میلیارد جستجو در هفته خواهیم رسید. این پیشرفت فوق‌العاده است، چرا که ما در روز اول فعالیت خود در سال 2022 تنها 3 هزار جستجو در روز داشتیم و اکنون این رقم به 30 میلیون جستجو در روز رسیده است.»

رشد صعودی میزان درخواست کاربران از Perplexity

مدیرعامل پرپلکسیتی تأکید کرد که بخش بزرگی از امیدواری این شرکت برای تداوم این رشد، به مرورگر جدیدشان با نام Comet بستگی دارد. او توضیح داد که هدف از ساخت Comet، تغییر نقش هوش مصنوعی از یک «پاسخ‌دهنده» به یک «اقدام‌کننده» است.

درخواست Perplexity
«آراویند سرینیواس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی Perplexity

به عقیده سرینیواس، دستیابی به این هدف نیازمند بازنگری کامل در مفهوم مرورگر و ایجاد یک سیستم هیبریدی است که محاسبات را به‌صورت یکپارچه بین دستگاه کاربر (کلاینت) و سرور تقسیم کند. او Comet را نه یک مرورگر دیگر در میان انبوه مرورگرها، بلکه یک سیستم‌عامل شناختی توصیف کرد:

«این سیستم همیشه و همه‌جا، برای کار و زندگی، در کنار شما خواهد بود و مرور وب را برایتان انجام می‌دهد. ما دیگر در اینترنت صرفاً «مرور» نمی‌کنیم، بلکه در آن «زندگی» می‌کنیم. یک هوش مصنوعی فعال و شخصی‌سازی‌شده باید همراه شما زندگی کند و به همین دلیل است که ما به یک مرورگر کاملاً جدید نیاز داریم.»

سرینیواس همچنین به بخش تجاری این پروژه اشاره کرد و توضیح داد که یکی از دلایل اصلی ساخت یک مرورگر اختصاصی، امکان ردیابی فعالیت کاربران فراتر از اپلیکیشن پرپلکسیتی است. این قابلیت به شرکت اجازه می‌دهد تا براساس داده‌های کاربران، تبلیغات ویژه (Premium Ads) بفروشد؛ مدلی که به گفته او، بسیار شبیه به راهی است که گوگل برای تبدیل‌شدن به غول تبلیغاتی امروز طی کرد.

پست قبلی

هسته‌ای در کشاورزی ـ ۴| کاهش مؤثر ضایعات با پرتودهی هسته‌ای

پست بعدی

دو دختر تکواندوکار ایران ناپدید شدند/ چه بلایی بر سر یسنا و سارا آمده است؟

مربوطه پست ها

رونمایی از قابلیت جدید «جمینای»
هوش مصنوعی

رونمایی از قابلیت جدید «جمینای»

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
اپل در WWDC از قابلیت ترجمه پیام‌ و تماس‌ با هوش مصنوعی رونمایی می‌کند
هوش مصنوعی

اپل در WWDC از قابلیت ترجمه پیام‌ و تماس‌ با هوش مصنوعی رونمایی می‌کند

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
سکوی ملی هوش مصنوعی با حمایت ۳۰ میلیاردی در راه آزمایش
هوش مصنوعی

سکوی ملی هوش مصنوعی با حمایت ۳۰ میلیاردی در راه آزمایش

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
مدل جدید DeepSeek با بهبودهای چشمگیر به‌روز شد؛ چالشی تازه برای OpenAI o3 و جمینای 2.5 پرو
هوش مصنوعی

مدل جدید DeepSeek با بهبودهای چشمگیر به‌روز شد؛ چالشی تازه برای OpenAI o3 و جمینای 2.5 پرو

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
«گوگل درایو ایرانی» با الهام از گوگل در سکوی ملی هوش مصنوعی در خدمت همه کاربران
هوش مصنوعی

«گوگل درایو ایرانی» با الهام از گوگل در سکوی ملی هوش مصنوعی در خدمت همه کاربران

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
هوش مصنوعی جمینای به قابلیت زمان‌بندی انجام وظایف مجهز شد
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جمینای به قابلیت زمان‌بندی انجام وظایف مجهز شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • 5 دلیل برای انتخاب سوتین اسفنجی
  • مسیر تبدیل شدن به برنامه‌نویس پایتون؛ از صفر تا استخدام
  • ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟
  • قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
  • قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.