دانش جوین
چهارشنبه, خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

رشیدی کوچی: انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۱ آذر ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
رشیدی کوچی: انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده و انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، جلال رشیدی کوچی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز از درد بزرگ ملت می گویم بی آنکه ترسی از عصبانیت مافیای خودرو داشته باشم و یا ابایی از ناراحتی فلان آقازاده سهامدار، گفت: امروز از مولودی ناقص الخلقه می گویم که بعد از ۵۰ سال ارتزاق از خون و مال ملت به غولی عظیم الجثه تبدیل گردیده که هیچ کسی را یارای مقابله با آن نیست. قصه امروز خودروسازی ما، قصه ای پرغصه برای ملتی است که سال ها از ابتدایی ترین حق خود که در اسلام نیز بر آن تاکید شده یعنی مرکب خوب بی بهره اند. چرا که به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده است و کار تا جایی بیخ پیدا کرده که انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند نه اینکه دولت ها ناظر و کنترل کننده خودروسازها باشند.

وی افزود: مافیای خودرو طوری منافع برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان را با منافع خود گره زده و به گونه ای بر گرده ملت سوار هستند که صدای خرد شدن استخوان های مردم در این هیاهوی کاذب را نمی شنود. بعد از ۵۰ سال سوال اصلی این است که حمایت بی قید و شرط از صنعت خودروسازی ما در چه جایگاهی بوده و متعلق به چه دهه ای است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا می توان خودرویی که تکنولوژی و طراحی آن متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بوده و اکثر قطعات آن از چین تامین می شود را به عنوان خودروی ملی نام گذاری کرد؟ تاکنون چند موتور در حجم های مختلف توسط خودروسازان طراحی و ساخته شده است و به جز پلتفرم های موجود، چه پلتفرم های جدیدی در کشور تولید شده است؟ آیا با اضافه کردن پلاس به انتهای نام خودرو می توانیم بگوییم که خودروی جدیدی تولید کرده ایم؟ امروز خودروسازان به بهانه زیان انباشته و ضررهای پی در پی با گستاخی تمام علیرغم دستور صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس قیمت را افزایش داده و متاسفانه وزیر مربوطه به جای تنبیه در توجیهی ناشیانه افزایش قیمت را اصلاح قیمت گذاری می نامد.

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: ایها الناس، کجای دنیا دیده اید که برای خودرو مردم را به صف کرده و قرعه کشی به راه بیندازند؟ آن هم قرعه کشی هایی که بعضا بی نتیجه و صوری است. معمولا این تولید کنندده است که به دنبال مشتری می دود. یا شما می توانید نیاز داخل را برطرف کنید یا نمی توانید. اگر می توانید پس این بازی چیست؟ اگر نمی توانید مردم و مملکت که معطل بی عرضگی شما نمی توانند باشند. یا شاید هم می توانید اما می خواهید محصولات بی کیفیت خود را با قیمت های بالاتر به ملت مظلوم قالب کنید.

وی یادآور شد: این تراژدی آنجایی غمگین تر می شود که صحبت از بازار دست دوم به میان می آید. مثلا خودروی ماکسیمای ۱۳۹۰ امروز در بازار ما قیمتی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دارد یعنی معادل ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار است. حال جالب است بدانید این خودرو در کشورهای همسایه ما قیمتی بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دلار می باشد و یعنی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارد. آیا دلیل این اختلاف قیمت فاحش چیزی جز انحصار و دیکتاتوری خودروساز است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در ادامه بیان کرد: امروز مافیای خودرو حرف از آزادسازی قیمت می زند و از اینکه مجبور است فولاد، مس، پلاستیک و… را به قیمت آزاد تهیه کند و محصول خود را به قیمت دولتی بفروشد، می نالد. ما هم موافق آزادسازی قیمت ها هستیم به شرط آنکه واردات نیز آزاد و تعرفه به صورت تدریجی حذف گردد.

رشیدی کوچی با طرح این سوال که آیا نیم قرن فرصت کافی در حمایت از یک صنعت ملی نیست؟ اظهارکرد: خروجی این حمایت های بعضا نادرست امروز چیزی جز ایجاد نارضایتی، از دست رفتن جان هزاران انسان، بحران های اجتماعی، بدبینی نسبت به نظام و حاکمیت، بلعیدن و چپاول سرمایه ملی و حیف و میل بیت المال نیست. لذا پیشنهاد می گردد مجلس و دولت انقلابی در جهت شکستن انحصار و ایجاد رقابت سالم و در راستای افزایش کیفیت و تنوع محصولات، بازگشت امید از دست رفته و جلب رضایت آحاد مردم، صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر هزینه های جانبی با در نظر گرفتن سود حاصل از ما به التفاوت این صرفه جویی به عنوان یک درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان ایرانی بر اساس یک برنامه زمان بندی، اقدام به آزادسازی قیمت در کنار آزادسازی واردات نماید. چرا که تنها راه برون رفت از وضعیت عنوان شده همین است و لاغیر.

وی در ادامه حمایت قاطع و بی چون و چرا از رتبه بندی معلمان و بازگشت عزت و حرمت از دست رفته فرهگنیان که در شرایط سخت معیشتی قرار دارند را وظیفه انسانی خود دانست و گفت: به همه همکاران خود عرض می کنم یقین بدانید شفافیت معجزه می کند و حسنات بی شمار آن در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع نظام، مردم و خود ماست. بی شک فرهنگ سازی که به واسطه شفافیت اتفاق خواهد افتاد از انحرافات پیدا و پنهان جلوگیری خواهد کرد و یادمان نرود که ما ادعای انقلابی بودن و ولایتمداری داریم و رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای فرمودند “معنای شفافیت یعنی مسئولین در جمهوری اسلامی عملکرد خود را واضح در اختیار مردم قرار دهند”.

نماینده مردم مرودشت در پایان گفت: ان شاءالله با رای قاطع خود بعد از شفاف سازی مجلس به سراغ سایر نهادها و قوا خواهیم رفت.  

انتهای پیام

رشیدی کوچی: انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده و انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، جلال رشیدی کوچی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز از درد بزرگ ملت می گویم بی آنکه ترسی از عصبانیت مافیای خودرو داشته باشم و یا ابایی از ناراحتی فلان آقازاده سهامدار، گفت: امروز از مولودی ناقص الخلقه می گویم که بعد از ۵۰ سال ارتزاق از خون و مال ملت به غولی عظیم الجثه تبدیل گردیده که هیچ کسی را یارای مقابله با آن نیست. قصه امروز خودروسازی ما، قصه ای پرغصه برای ملتی است که سال ها از ابتدایی ترین حق خود که در اسلام نیز بر آن تاکید شده یعنی مرکب خوب بی بهره اند. چرا که به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده است و کار تا جایی بیخ پیدا کرده که انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند نه اینکه دولت ها ناظر و کنترل کننده خودروسازها باشند.

وی افزود: مافیای خودرو طوری منافع برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان را با منافع خود گره زده و به گونه ای بر گرده ملت سوار هستند که صدای خرد شدن استخوان های مردم در این هیاهوی کاذب را نمی شنود. بعد از ۵۰ سال سوال اصلی این است که حمایت بی قید و شرط از صنعت خودروسازی ما در چه جایگاهی بوده و متعلق به چه دهه ای است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا می توان خودرویی که تکنولوژی و طراحی آن متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بوده و اکثر قطعات آن از چین تامین می شود را به عنوان خودروی ملی نام گذاری کرد؟ تاکنون چند موتور در حجم های مختلف توسط خودروسازان طراحی و ساخته شده است و به جز پلتفرم های موجود، چه پلتفرم های جدیدی در کشور تولید شده است؟ آیا با اضافه کردن پلاس به انتهای نام خودرو می توانیم بگوییم که خودروی جدیدی تولید کرده ایم؟ امروز خودروسازان به بهانه زیان انباشته و ضررهای پی در پی با گستاخی تمام علیرغم دستور صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس قیمت را افزایش داده و متاسفانه وزیر مربوطه به جای تنبیه در توجیهی ناشیانه افزایش قیمت را اصلاح قیمت گذاری می نامد.

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: ایها الناس، کجای دنیا دیده اید که برای خودرو مردم را به صف کرده و قرعه کشی به راه بیندازند؟ آن هم قرعه کشی هایی که بعضا بی نتیجه و صوری است. معمولا این تولید کنندده است که به دنبال مشتری می دود. یا شما می توانید نیاز داخل را برطرف کنید یا نمی توانید. اگر می توانید پس این بازی چیست؟ اگر نمی توانید مردم و مملکت که معطل بی عرضگی شما نمی توانند باشند. یا شاید هم می توانید اما می خواهید محصولات بی کیفیت خود را با قیمت های بالاتر به ملت مظلوم قالب کنید.

وی یادآور شد: این تراژدی آنجایی غمگین تر می شود که صحبت از بازار دست دوم به میان می آید. مثلا خودروی ماکسیمای ۱۳۹۰ امروز در بازار ما قیمتی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دارد یعنی معادل ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار است. حال جالب است بدانید این خودرو در کشورهای همسایه ما قیمتی بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دلار می باشد و یعنی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارد. آیا دلیل این اختلاف قیمت فاحش چیزی جز انحصار و دیکتاتوری خودروساز است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در ادامه بیان کرد: امروز مافیای خودرو حرف از آزادسازی قیمت می زند و از اینکه مجبور است فولاد، مس، پلاستیک و… را به قیمت آزاد تهیه کند و محصول خود را به قیمت دولتی بفروشد، می نالد. ما هم موافق آزادسازی قیمت ها هستیم به شرط آنکه واردات نیز آزاد و تعرفه به صورت تدریجی حذف گردد.

رشیدی کوچی با طرح این سوال که آیا نیم قرن فرصت کافی در حمایت از یک صنعت ملی نیست؟ اظهارکرد: خروجی این حمایت های بعضا نادرست امروز چیزی جز ایجاد نارضایتی، از دست رفتن جان هزاران انسان، بحران های اجتماعی، بدبینی نسبت به نظام و حاکمیت، بلعیدن و چپاول سرمایه ملی و حیف و میل بیت المال نیست. لذا پیشنهاد می گردد مجلس و دولت انقلابی در جهت شکستن انحصار و ایجاد رقابت سالم و در راستای افزایش کیفیت و تنوع محصولات، بازگشت امید از دست رفته و جلب رضایت آحاد مردم، صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر هزینه های جانبی با در نظر گرفتن سود حاصل از ما به التفاوت این صرفه جویی به عنوان یک درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان ایرانی بر اساس یک برنامه زمان بندی، اقدام به آزادسازی قیمت در کنار آزادسازی واردات نماید. چرا که تنها راه برون رفت از وضعیت عنوان شده همین است و لاغیر.

وی در ادامه حمایت قاطع و بی چون و چرا از رتبه بندی معلمان و بازگشت عزت و حرمت از دست رفته فرهگنیان که در شرایط سخت معیشتی قرار دارند را وظیفه انسانی خود دانست و گفت: به همه همکاران خود عرض می کنم یقین بدانید شفافیت معجزه می کند و حسنات بی شمار آن در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع نظام، مردم و خود ماست. بی شک فرهنگ سازی که به واسطه شفافیت اتفاق خواهد افتاد از انحرافات پیدا و پنهان جلوگیری خواهد کرد و یادمان نرود که ما ادعای انقلابی بودن و ولایتمداری داریم و رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای فرمودند “معنای شفافیت یعنی مسئولین در جمهوری اسلامی عملکرد خود را واضح در اختیار مردم قرار دهند”.

نماینده مردم مرودشت در پایان گفت: ان شاءالله با رای قاطع خود بعد از شفاف سازی مجلس به سراغ سایر نهادها و قوا خواهیم رفت.  

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

رشیدی کوچی: انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده و انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، جلال رشیدی کوچی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز از درد بزرگ ملت می گویم بی آنکه ترسی از عصبانیت مافیای خودرو داشته باشم و یا ابایی از ناراحتی فلان آقازاده سهامدار، گفت: امروز از مولودی ناقص الخلقه می گویم که بعد از ۵۰ سال ارتزاق از خون و مال ملت به غولی عظیم الجثه تبدیل گردیده که هیچ کسی را یارای مقابله با آن نیست. قصه امروز خودروسازی ما، قصه ای پرغصه برای ملتی است که سال ها از ابتدایی ترین حق خود که در اسلام نیز بر آن تاکید شده یعنی مرکب خوب بی بهره اند. چرا که به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده است و کار تا جایی بیخ پیدا کرده که انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند نه اینکه دولت ها ناظر و کنترل کننده خودروسازها باشند.

وی افزود: مافیای خودرو طوری منافع برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان را با منافع خود گره زده و به گونه ای بر گرده ملت سوار هستند که صدای خرد شدن استخوان های مردم در این هیاهوی کاذب را نمی شنود. بعد از ۵۰ سال سوال اصلی این است که حمایت بی قید و شرط از صنعت خودروسازی ما در چه جایگاهی بوده و متعلق به چه دهه ای است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا می توان خودرویی که تکنولوژی و طراحی آن متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بوده و اکثر قطعات آن از چین تامین می شود را به عنوان خودروی ملی نام گذاری کرد؟ تاکنون چند موتور در حجم های مختلف توسط خودروسازان طراحی و ساخته شده است و به جز پلتفرم های موجود، چه پلتفرم های جدیدی در کشور تولید شده است؟ آیا با اضافه کردن پلاس به انتهای نام خودرو می توانیم بگوییم که خودروی جدیدی تولید کرده ایم؟ امروز خودروسازان به بهانه زیان انباشته و ضررهای پی در پی با گستاخی تمام علیرغم دستور صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس قیمت را افزایش داده و متاسفانه وزیر مربوطه به جای تنبیه در توجیهی ناشیانه افزایش قیمت را اصلاح قیمت گذاری می نامد.

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: ایها الناس، کجای دنیا دیده اید که برای خودرو مردم را به صف کرده و قرعه کشی به راه بیندازند؟ آن هم قرعه کشی هایی که بعضا بی نتیجه و صوری است. معمولا این تولید کنندده است که به دنبال مشتری می دود. یا شما می توانید نیاز داخل را برطرف کنید یا نمی توانید. اگر می توانید پس این بازی چیست؟ اگر نمی توانید مردم و مملکت که معطل بی عرضگی شما نمی توانند باشند. یا شاید هم می توانید اما می خواهید محصولات بی کیفیت خود را با قیمت های بالاتر به ملت مظلوم قالب کنید.

وی یادآور شد: این تراژدی آنجایی غمگین تر می شود که صحبت از بازار دست دوم به میان می آید. مثلا خودروی ماکسیمای ۱۳۹۰ امروز در بازار ما قیمتی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دارد یعنی معادل ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار است. حال جالب است بدانید این خودرو در کشورهای همسایه ما قیمتی بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دلار می باشد و یعنی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارد. آیا دلیل این اختلاف قیمت فاحش چیزی جز انحصار و دیکتاتوری خودروساز است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در ادامه بیان کرد: امروز مافیای خودرو حرف از آزادسازی قیمت می زند و از اینکه مجبور است فولاد، مس، پلاستیک و… را به قیمت آزاد تهیه کند و محصول خود را به قیمت دولتی بفروشد، می نالد. ما هم موافق آزادسازی قیمت ها هستیم به شرط آنکه واردات نیز آزاد و تعرفه به صورت تدریجی حذف گردد.

رشیدی کوچی با طرح این سوال که آیا نیم قرن فرصت کافی در حمایت از یک صنعت ملی نیست؟ اظهارکرد: خروجی این حمایت های بعضا نادرست امروز چیزی جز ایجاد نارضایتی، از دست رفتن جان هزاران انسان، بحران های اجتماعی، بدبینی نسبت به نظام و حاکمیت، بلعیدن و چپاول سرمایه ملی و حیف و میل بیت المال نیست. لذا پیشنهاد می گردد مجلس و دولت انقلابی در جهت شکستن انحصار و ایجاد رقابت سالم و در راستای افزایش کیفیت و تنوع محصولات، بازگشت امید از دست رفته و جلب رضایت آحاد مردم، صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر هزینه های جانبی با در نظر گرفتن سود حاصل از ما به التفاوت این صرفه جویی به عنوان یک درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان ایرانی بر اساس یک برنامه زمان بندی، اقدام به آزادسازی قیمت در کنار آزادسازی واردات نماید. چرا که تنها راه برون رفت از وضعیت عنوان شده همین است و لاغیر.

وی در ادامه حمایت قاطع و بی چون و چرا از رتبه بندی معلمان و بازگشت عزت و حرمت از دست رفته فرهگنیان که در شرایط سخت معیشتی قرار دارند را وظیفه انسانی خود دانست و گفت: به همه همکاران خود عرض می کنم یقین بدانید شفافیت معجزه می کند و حسنات بی شمار آن در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع نظام، مردم و خود ماست. بی شک فرهنگ سازی که به واسطه شفافیت اتفاق خواهد افتاد از انحرافات پیدا و پنهان جلوگیری خواهد کرد و یادمان نرود که ما ادعای انقلابی بودن و ولایتمداری داریم و رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای فرمودند “معنای شفافیت یعنی مسئولین در جمهوری اسلامی عملکرد خود را واضح در اختیار مردم قرار دهند”.

نماینده مردم مرودشت در پایان گفت: ان شاءالله با رای قاطع خود بعد از شفاف سازی مجلس به سراغ سایر نهادها و قوا خواهیم رفت.  

انتهای پیام

رشیدی کوچی: انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده و انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، جلال رشیدی کوچی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز از درد بزرگ ملت می گویم بی آنکه ترسی از عصبانیت مافیای خودرو داشته باشم و یا ابایی از ناراحتی فلان آقازاده سهامدار، گفت: امروز از مولودی ناقص الخلقه می گویم که بعد از ۵۰ سال ارتزاق از خون و مال ملت به غولی عظیم الجثه تبدیل گردیده که هیچ کسی را یارای مقابله با آن نیست. قصه امروز خودروسازی ما، قصه ای پرغصه برای ملتی است که سال ها از ابتدایی ترین حق خود که در اسلام نیز بر آن تاکید شده یعنی مرکب خوب بی بهره اند. چرا که به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده است و کار تا جایی بیخ پیدا کرده که انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند نه اینکه دولت ها ناظر و کنترل کننده خودروسازها باشند.

وی افزود: مافیای خودرو طوری منافع برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان را با منافع خود گره زده و به گونه ای بر گرده ملت سوار هستند که صدای خرد شدن استخوان های مردم در این هیاهوی کاذب را نمی شنود. بعد از ۵۰ سال سوال اصلی این است که حمایت بی قید و شرط از صنعت خودروسازی ما در چه جایگاهی بوده و متعلق به چه دهه ای است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا می توان خودرویی که تکنولوژی و طراحی آن متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بوده و اکثر قطعات آن از چین تامین می شود را به عنوان خودروی ملی نام گذاری کرد؟ تاکنون چند موتور در حجم های مختلف توسط خودروسازان طراحی و ساخته شده است و به جز پلتفرم های موجود، چه پلتفرم های جدیدی در کشور تولید شده است؟ آیا با اضافه کردن پلاس به انتهای نام خودرو می توانیم بگوییم که خودروی جدیدی تولید کرده ایم؟ امروز خودروسازان به بهانه زیان انباشته و ضررهای پی در پی با گستاخی تمام علیرغم دستور صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس قیمت را افزایش داده و متاسفانه وزیر مربوطه به جای تنبیه در توجیهی ناشیانه افزایش قیمت را اصلاح قیمت گذاری می نامد.

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: ایها الناس، کجای دنیا دیده اید که برای خودرو مردم را به صف کرده و قرعه کشی به راه بیندازند؟ آن هم قرعه کشی هایی که بعضا بی نتیجه و صوری است. معمولا این تولید کنندده است که به دنبال مشتری می دود. یا شما می توانید نیاز داخل را برطرف کنید یا نمی توانید. اگر می توانید پس این بازی چیست؟ اگر نمی توانید مردم و مملکت که معطل بی عرضگی شما نمی توانند باشند. یا شاید هم می توانید اما می خواهید محصولات بی کیفیت خود را با قیمت های بالاتر به ملت مظلوم قالب کنید.

وی یادآور شد: این تراژدی آنجایی غمگین تر می شود که صحبت از بازار دست دوم به میان می آید. مثلا خودروی ماکسیمای ۱۳۹۰ امروز در بازار ما قیمتی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دارد یعنی معادل ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار است. حال جالب است بدانید این خودرو در کشورهای همسایه ما قیمتی بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دلار می باشد و یعنی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارد. آیا دلیل این اختلاف قیمت فاحش چیزی جز انحصار و دیکتاتوری خودروساز است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در ادامه بیان کرد: امروز مافیای خودرو حرف از آزادسازی قیمت می زند و از اینکه مجبور است فولاد، مس، پلاستیک و… را به قیمت آزاد تهیه کند و محصول خود را به قیمت دولتی بفروشد، می نالد. ما هم موافق آزادسازی قیمت ها هستیم به شرط آنکه واردات نیز آزاد و تعرفه به صورت تدریجی حذف گردد.

رشیدی کوچی با طرح این سوال که آیا نیم قرن فرصت کافی در حمایت از یک صنعت ملی نیست؟ اظهارکرد: خروجی این حمایت های بعضا نادرست امروز چیزی جز ایجاد نارضایتی، از دست رفتن جان هزاران انسان، بحران های اجتماعی، بدبینی نسبت به نظام و حاکمیت، بلعیدن و چپاول سرمایه ملی و حیف و میل بیت المال نیست. لذا پیشنهاد می گردد مجلس و دولت انقلابی در جهت شکستن انحصار و ایجاد رقابت سالم و در راستای افزایش کیفیت و تنوع محصولات، بازگشت امید از دست رفته و جلب رضایت آحاد مردم، صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر هزینه های جانبی با در نظر گرفتن سود حاصل از ما به التفاوت این صرفه جویی به عنوان یک درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان ایرانی بر اساس یک برنامه زمان بندی، اقدام به آزادسازی قیمت در کنار آزادسازی واردات نماید. چرا که تنها راه برون رفت از وضعیت عنوان شده همین است و لاغیر.

وی در ادامه حمایت قاطع و بی چون و چرا از رتبه بندی معلمان و بازگشت عزت و حرمت از دست رفته فرهگنیان که در شرایط سخت معیشتی قرار دارند را وظیفه انسانی خود دانست و گفت: به همه همکاران خود عرض می کنم یقین بدانید شفافیت معجزه می کند و حسنات بی شمار آن در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع نظام، مردم و خود ماست. بی شک فرهنگ سازی که به واسطه شفافیت اتفاق خواهد افتاد از انحرافات پیدا و پنهان جلوگیری خواهد کرد و یادمان نرود که ما ادعای انقلابی بودن و ولایتمداری داریم و رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای فرمودند “معنای شفافیت یعنی مسئولین در جمهوری اسلامی عملکرد خود را واضح در اختیار مردم قرار دهند”.

نماینده مردم مرودشت در پایان گفت: ان شاءالله با رای قاطع خود بعد از شفاف سازی مجلس به سراغ سایر نهادها و قوا خواهیم رفت.  

انتهای پیام

برچسب ها: جلال رشیدی کوچی
پست قبلی

رایزنی وزرای امور خارجه آمریکا و استرالیا پیرامون اوکراین، تایوان و پاندمی کرونا

پست بعدی

قالیباف روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تشریح کرد

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شانزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بهترین چاپخانه‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟ راهنمای جامع انتخاب چاپخانه حرفه‌ای
  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.