دانش جوین
یکشنبه, تیر ۱۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

رفع ترافیک در گرو ارتقای فرهنگ رانندگی

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در نبود نظم الکترونیک، این «فرهنگ رانندگی» است که باید جای چراغ‌ها را بگیرد. در بسیاری از شهرهای جهان، رانندگان در چنین شرایطی با رعایت اصول اولیه‌ای مانند تقدم عبور، سرعت کم و احترام متقابل، به‌راحتی از این بحران عبور می‌کنند. اما در بسیاری از شهرهای پرجمعیت کشورمان به‌ویژه تهران متاسفانه فقدان آموزش همگانی، ضعف در ترویج فرهنگ رانندگی و گاه عجله یا بی‌صبری برخی رانندگان، سبب می‌شود تقاطع‌هایی بدون برق به محل درگیری و تصادف تبدیل شوند!

اما برای عبور ایمن از تقاطع‌های بدون چراغ راهنمایی و رانندگی، باید به دو نکته توجه داشت؛ نخست این‌که، حق تقدم را رعایت کنیم. اگرچه ممکن است برخی رانندگان در چنین شرایطی تصور کنند «هر که زودتر رسید، زودتر می‌رود»، اما باید بدانیم تقاطع‌ها بدون چراغ به چهارراه‌های توقف کامل تبدیل می‌شوند.

بر این اساس تمام خودروهای حاضر در چهارراهی که چراغ راهنمایی آن خاموش شده است، ابتدا باید توقف کنند و سپس با رعایت ‌قانون حق تقدم در عبور، به سوی مقصد خود پیش بروند.

همچنین درچنین شرایطی شایسته است رانندگان با حداقل سرعت حرکت کنند. درواقع حین خاموش بودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، عبور با سرعت معمول خطرناک است و رانندگان باید هنگام نزدیک شدن به‌تقاطع سرعت خودرو را کاهش دهند و در برابر حرکات سایر رانندگان آمادگی و عکس‌العمل لازم و به‌موقع داشته باشند.

اما موضوع فقط به‌آموزش رانندگان ختم نمی‌شود؛ بلکه شهرداری تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید در شرایط خاموشی‌های مکرر، برنامه‌های اضطراری مانند اعزام ماموران به تقاطع‌ها را جدی‌تر دنبال کنند.

استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خورشیدی یا باتری‌دار در برخی مناطق حساس نیز می‌تواند برای میان‌مدت راه‌حل مناسبی باشد.

در نبود نظم الکترونیک، این «فرهنگ رانندگی» است که باید جای چراغ‌ها را بگیرد. در بسیاری از شهرهای جهان، رانندگان در چنین شرایطی با رعایت اصول اولیه‌ای مانند تقدم عبور، سرعت کم و احترام متقابل، به‌راحتی از این بحران عبور می‌کنند. اما در بسیاری از شهرهای پرجمعیت کشورمان به‌ویژه تهران متاسفانه فقدان آموزش همگانی، ضعف در ترویج فرهنگ رانندگی و گاه عجله یا بی‌صبری برخی رانندگان، سبب می‌شود تقاطع‌هایی بدون برق به محل درگیری و تصادف تبدیل شوند!

اما برای عبور ایمن از تقاطع‌های بدون چراغ راهنمایی و رانندگی، باید به دو نکته توجه داشت؛ نخست این‌که، حق تقدم را رعایت کنیم. اگرچه ممکن است برخی رانندگان در چنین شرایطی تصور کنند «هر که زودتر رسید، زودتر می‌رود»، اما باید بدانیم تقاطع‌ها بدون چراغ به چهارراه‌های توقف کامل تبدیل می‌شوند.

بر این اساس تمام خودروهای حاضر در چهارراهی که چراغ راهنمایی آن خاموش شده است، ابتدا باید توقف کنند و سپس با رعایت ‌قانون حق تقدم در عبور، به سوی مقصد خود پیش بروند.

همچنین درچنین شرایطی شایسته است رانندگان با حداقل سرعت حرکت کنند. درواقع حین خاموش بودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، عبور با سرعت معمول خطرناک است و رانندگان باید هنگام نزدیک شدن به‌تقاطع سرعت خودرو را کاهش دهند و در برابر حرکات سایر رانندگان آمادگی و عکس‌العمل لازم و به‌موقع داشته باشند.

اما موضوع فقط به‌آموزش رانندگان ختم نمی‌شود؛ بلکه شهرداری تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید در شرایط خاموشی‌های مکرر، برنامه‌های اضطراری مانند اعزام ماموران به تقاطع‌ها را جدی‌تر دنبال کنند.

استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خورشیدی یا باتری‌دار در برخی مناطق حساس نیز می‌تواند برای میان‌مدت راه‌حل مناسبی باشد.

اخبارجدیدترین

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

در نبود نظم الکترونیک، این «فرهنگ رانندگی» است که باید جای چراغ‌ها را بگیرد. در بسیاری از شهرهای جهان، رانندگان در چنین شرایطی با رعایت اصول اولیه‌ای مانند تقدم عبور، سرعت کم و احترام متقابل، به‌راحتی از این بحران عبور می‌کنند. اما در بسیاری از شهرهای پرجمعیت کشورمان به‌ویژه تهران متاسفانه فقدان آموزش همگانی، ضعف در ترویج فرهنگ رانندگی و گاه عجله یا بی‌صبری برخی رانندگان، سبب می‌شود تقاطع‌هایی بدون برق به محل درگیری و تصادف تبدیل شوند!

اما برای عبور ایمن از تقاطع‌های بدون چراغ راهنمایی و رانندگی، باید به دو نکته توجه داشت؛ نخست این‌که، حق تقدم را رعایت کنیم. اگرچه ممکن است برخی رانندگان در چنین شرایطی تصور کنند «هر که زودتر رسید، زودتر می‌رود»، اما باید بدانیم تقاطع‌ها بدون چراغ به چهارراه‌های توقف کامل تبدیل می‌شوند.

بر این اساس تمام خودروهای حاضر در چهارراهی که چراغ راهنمایی آن خاموش شده است، ابتدا باید توقف کنند و سپس با رعایت ‌قانون حق تقدم در عبور، به سوی مقصد خود پیش بروند.

همچنین درچنین شرایطی شایسته است رانندگان با حداقل سرعت حرکت کنند. درواقع حین خاموش بودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، عبور با سرعت معمول خطرناک است و رانندگان باید هنگام نزدیک شدن به‌تقاطع سرعت خودرو را کاهش دهند و در برابر حرکات سایر رانندگان آمادگی و عکس‌العمل لازم و به‌موقع داشته باشند.

اما موضوع فقط به‌آموزش رانندگان ختم نمی‌شود؛ بلکه شهرداری تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید در شرایط خاموشی‌های مکرر، برنامه‌های اضطراری مانند اعزام ماموران به تقاطع‌ها را جدی‌تر دنبال کنند.

استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خورشیدی یا باتری‌دار در برخی مناطق حساس نیز می‌تواند برای میان‌مدت راه‌حل مناسبی باشد.

در نبود نظم الکترونیک، این «فرهنگ رانندگی» است که باید جای چراغ‌ها را بگیرد. در بسیاری از شهرهای جهان، رانندگان در چنین شرایطی با رعایت اصول اولیه‌ای مانند تقدم عبور، سرعت کم و احترام متقابل، به‌راحتی از این بحران عبور می‌کنند. اما در بسیاری از شهرهای پرجمعیت کشورمان به‌ویژه تهران متاسفانه فقدان آموزش همگانی، ضعف در ترویج فرهنگ رانندگی و گاه عجله یا بی‌صبری برخی رانندگان، سبب می‌شود تقاطع‌هایی بدون برق به محل درگیری و تصادف تبدیل شوند!

اما برای عبور ایمن از تقاطع‌های بدون چراغ راهنمایی و رانندگی، باید به دو نکته توجه داشت؛ نخست این‌که، حق تقدم را رعایت کنیم. اگرچه ممکن است برخی رانندگان در چنین شرایطی تصور کنند «هر که زودتر رسید، زودتر می‌رود»، اما باید بدانیم تقاطع‌ها بدون چراغ به چهارراه‌های توقف کامل تبدیل می‌شوند.

بر این اساس تمام خودروهای حاضر در چهارراهی که چراغ راهنمایی آن خاموش شده است، ابتدا باید توقف کنند و سپس با رعایت ‌قانون حق تقدم در عبور، به سوی مقصد خود پیش بروند.

همچنین درچنین شرایطی شایسته است رانندگان با حداقل سرعت حرکت کنند. درواقع حین خاموش بودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، عبور با سرعت معمول خطرناک است و رانندگان باید هنگام نزدیک شدن به‌تقاطع سرعت خودرو را کاهش دهند و در برابر حرکات سایر رانندگان آمادگی و عکس‌العمل لازم و به‌موقع داشته باشند.

اما موضوع فقط به‌آموزش رانندگان ختم نمی‌شود؛ بلکه شهرداری تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید در شرایط خاموشی‌های مکرر، برنامه‌های اضطراری مانند اعزام ماموران به تقاطع‌ها را جدی‌تر دنبال کنند.

استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خورشیدی یا باتری‌دار در برخی مناطق حساس نیز می‌تواند برای میان‌مدت راه‌حل مناسبی باشد.

پست قبلی

تداوم رشد ارزش سهم «سایپا» بعد از بازگشایی نماد

پست بعدی

چرا «ماکان» بنزینی جذاب‌تر است؟

مربوطه پست ها

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد
خودرو

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
خودرو

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»
خودرو

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»
خودرو

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها
خودرو

رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»
خودرو

رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • از ماجرای خاک خوردن سینما تا حاشیه در کانون کارگردانان و شورای نمایش
  • از خوانش «پل» تا سنج‌نوازی بوشهری‌ها؛هشتم محرم در «خیمه هنر» چه گذشت؟
  • دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته می‌شود؛ احتمال بازگشت دنزل واشینگتن
  • تمرکز خانه نمایش شهرداری روی پرورش نیروی جوان تعزیه‌خوان
  • این باشگاه اماراتی خریدار پر و پاقرص مهدی قایدی شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.