دانش جوین
جمعه, خرداد ۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

روایتی از سوخت‌رسانی به روش پاک

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۷ خرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

کشور ایران با تولید روزانه ۲۶ هزار تن گاز مایع (LPG) و ظرفیت تولید سالانه ۲۲ میلیون تن سی‌اِن‌جی، پتانسیل چشمگیری برای کاهش مصرف بنزین دارد.

بر اساس آمارهای اخیر، استفاده هم‌زمان از این دو سوخت می‌تواند مصرف روزانه بنزین را تا ۲۴ میلیون لیتر کاهش دهد. سی‌اِن‌جی که بیشتر از پالایش گاز طبیعی تولید می‌شود، با ارزش حرارتی بالا و آلودگی کمتر، بهترین گزینه برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

از سوی دیگر، ال‌پی‌جی به‌دلیل قیمت پایین‌تر و قابلیت استفاده در خودروهای سبک، جایگزین مناسبی برای بنزین در خودروهای شخصی محسوب می‌شود.

در این میان هزینه تجهیز خودروها به‌سیستم‌های گازسوز که برای سی‌اِن‌جی به ۲۵۰ هزار تومان و برای ال‌پی‌جی به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد، از موانع این طرح است.

نگرانی‌های ایمنی نیز نقش مهمی در مقاومت عمومی دارد. برای نمونه، مخازن سی‌اِن‌جی تحت‌فشار ۲۲۰ بار هستند که در صورت نقص فنی، خطر انفجار را افزایش می‌دهند. این درحالی است که مخازن ال‌پی‌جی با فشار ۸ تا ۱۰ بار، ایمن‌تر هستند؛ اما برای خودروهای انژکتوری مناسب نیستند.

رئیس‌جمهور وقت کشور در سال ۱۴۰۲ دستور صریحی برای ورود ال‌پی‌جی به‌سبد سوخت خودروها صادر کرد. این تصمیم که قسمتی از استراتژی اقتصاد مقاومتی است، به‌دنبال آن است که تا پایان ۱۴۰۵، ۳۰ درصد از خودروهای سبک به‌سیستم‌های گازسوز مجهز شوند.

برای پیشبرد این هدف، وزارت نفت مکلف شده است تا ۵ هزار جایگاه جدید سوخت‌گیری گاز در سراسر کشور احداث کند. استفاده از سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی نه تنها هزینه‌های مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد، بلکه به‌کاهش واردات بنزین و صرفه‌جویی در ارز کمک می‌کند.

به‌طور متوسط، هر لیتر سی‌اِن‌جی ۳۰ درصد ارزان‌تر از بنزین است. از سوی دیگر این سوخت‌ها ۵۰ درصد کمتر از بنزین آلایندگی تولید می‌کنند که می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای شهرهای آلوده مانند تهران ایفا کند. برای غلبه بر چالش‌ها، دولت برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی را در دستور کار قرار داده است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به‌توسعه جایگاه‌های هوشمند سوخت‌گیری، کمک‌های دولتی برای تجهیز خودروها و تاسیس کارخانه‌های تولید مخازن ایمن اشاره کرد. همچنین تحقیقات برای تولید گازهای پاک از منابع تجدیدپذیر مانند بیوگاز در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

گازهای سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی می‌توانند پاسخی عملی به بحران‌های انرژی و آلودگی ایران باشند. با وجود موانعی همچون تعارض منافع و هزینه‌های اولیه، پیشرفت در زیرساخت‌ها و حمایت‌های دولتی نشان می‌دهد مسیر تغییر در حال شکل‌گیری است.

اگرچه رسیدن به اهداف کلان نیازمند همکاری تمام ذی‌نفعان است، اما هر قدم در جهت گسترش این سوخت‌های پاک، گامی به‌سوی آینده‌ای پایدار و کم‌کربن است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از صرفه‌جویی سالانه ۲۲۰ میلیون لیتری بنزین گفته و تاکید کرد توسعه صنعت CNG و تبدیل خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز، کلید کنترل مصرف سوخت در کشور است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ویس کرمی در جمع مسئولان شرکت زامیاد گفت: «طی سال‌های گذشته بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو دوگانه‌سوز شده‌اند و ظرفیت عرضه روزانه گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور به‌حدود ۳۵ میلیون مترمکعب می‌رسد.»

وی با اشاره به کاهش مصرف CNG از ۲۴ میلیون مترمکعب در سال‌های گذشته به حدود ۱۶ میلیون مترمکعب در فروردین ۱۴۰۴ تاکید کرد که برای افزایش مصرف CNG، لازم است خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز تبدیل شوند.

کرمی افزود: «رشد روزانه مصرف بنزین به‌حدود ۱۲۹ میلیون لیتر رسیده که توسعه خودروهای دوگانه‌سوز و تبدیل وانت‌ها به این سیستم، می‌تواند این رشد را کنترل کند.»

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انعقاد قرارداد تولید ۳۰ هزار وانت دوگانه‌سوز با مبلغ نیم میلیون دلار خبر داد که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین تامین مالی می‌شود. وی از تبدیل ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تک‌سوز به دوگانه‌سوز خبر داد و گفت برنامه تبدیل بیش از ۹۵۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است.

کرمی تاکید کرد: «رفع مشکلات تامین نقدینگی شرکت‌های تبدیل‌کننده در سال گذشته، به افزایش سرعت تولید خودروهای دوگانه‌سوز در سال ۱۴۰۴ کمک کرده است.»

کرمی در پایان افزود: «نسل جدید کیت‌های تبدیل خودرو با فناوری روز آماده عرضه است و آمادگی دارند قراردادهای بیشتری با تولیدکنندگان تاکسی و کامیونت‌های دیزلی دوگانه‌سوز منعقد کنند.»

کشور ایران با تولید روزانه ۲۶ هزار تن گاز مایع (LPG) و ظرفیت تولید سالانه ۲۲ میلیون تن سی‌اِن‌جی، پتانسیل چشمگیری برای کاهش مصرف بنزین دارد.

بر اساس آمارهای اخیر، استفاده هم‌زمان از این دو سوخت می‌تواند مصرف روزانه بنزین را تا ۲۴ میلیون لیتر کاهش دهد. سی‌اِن‌جی که بیشتر از پالایش گاز طبیعی تولید می‌شود، با ارزش حرارتی بالا و آلودگی کمتر، بهترین گزینه برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

از سوی دیگر، ال‌پی‌جی به‌دلیل قیمت پایین‌تر و قابلیت استفاده در خودروهای سبک، جایگزین مناسبی برای بنزین در خودروهای شخصی محسوب می‌شود.

در این میان هزینه تجهیز خودروها به‌سیستم‌های گازسوز که برای سی‌اِن‌جی به ۲۵۰ هزار تومان و برای ال‌پی‌جی به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد، از موانع این طرح است.

نگرانی‌های ایمنی نیز نقش مهمی در مقاومت عمومی دارد. برای نمونه، مخازن سی‌اِن‌جی تحت‌فشار ۲۲۰ بار هستند که در صورت نقص فنی، خطر انفجار را افزایش می‌دهند. این درحالی است که مخازن ال‌پی‌جی با فشار ۸ تا ۱۰ بار، ایمن‌تر هستند؛ اما برای خودروهای انژکتوری مناسب نیستند.

رئیس‌جمهور وقت کشور در سال ۱۴۰۲ دستور صریحی برای ورود ال‌پی‌جی به‌سبد سوخت خودروها صادر کرد. این تصمیم که قسمتی از استراتژی اقتصاد مقاومتی است، به‌دنبال آن است که تا پایان ۱۴۰۵، ۳۰ درصد از خودروهای سبک به‌سیستم‌های گازسوز مجهز شوند.

برای پیشبرد این هدف، وزارت نفت مکلف شده است تا ۵ هزار جایگاه جدید سوخت‌گیری گاز در سراسر کشور احداث کند. استفاده از سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی نه تنها هزینه‌های مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد، بلکه به‌کاهش واردات بنزین و صرفه‌جویی در ارز کمک می‌کند.

به‌طور متوسط، هر لیتر سی‌اِن‌جی ۳۰ درصد ارزان‌تر از بنزین است. از سوی دیگر این سوخت‌ها ۵۰ درصد کمتر از بنزین آلایندگی تولید می‌کنند که می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای شهرهای آلوده مانند تهران ایفا کند. برای غلبه بر چالش‌ها، دولت برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی را در دستور کار قرار داده است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به‌توسعه جایگاه‌های هوشمند سوخت‌گیری، کمک‌های دولتی برای تجهیز خودروها و تاسیس کارخانه‌های تولید مخازن ایمن اشاره کرد. همچنین تحقیقات برای تولید گازهای پاک از منابع تجدیدپذیر مانند بیوگاز در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

گازهای سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی می‌توانند پاسخی عملی به بحران‌های انرژی و آلودگی ایران باشند. با وجود موانعی همچون تعارض منافع و هزینه‌های اولیه، پیشرفت در زیرساخت‌ها و حمایت‌های دولتی نشان می‌دهد مسیر تغییر در حال شکل‌گیری است.

اگرچه رسیدن به اهداف کلان نیازمند همکاری تمام ذی‌نفعان است، اما هر قدم در جهت گسترش این سوخت‌های پاک، گامی به‌سوی آینده‌ای پایدار و کم‌کربن است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از صرفه‌جویی سالانه ۲۲۰ میلیون لیتری بنزین گفته و تاکید کرد توسعه صنعت CNG و تبدیل خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز، کلید کنترل مصرف سوخت در کشور است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ویس کرمی در جمع مسئولان شرکت زامیاد گفت: «طی سال‌های گذشته بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو دوگانه‌سوز شده‌اند و ظرفیت عرضه روزانه گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور به‌حدود ۳۵ میلیون مترمکعب می‌رسد.»

وی با اشاره به کاهش مصرف CNG از ۲۴ میلیون مترمکعب در سال‌های گذشته به حدود ۱۶ میلیون مترمکعب در فروردین ۱۴۰۴ تاکید کرد که برای افزایش مصرف CNG، لازم است خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز تبدیل شوند.

کرمی افزود: «رشد روزانه مصرف بنزین به‌حدود ۱۲۹ میلیون لیتر رسیده که توسعه خودروهای دوگانه‌سوز و تبدیل وانت‌ها به این سیستم، می‌تواند این رشد را کنترل کند.»

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انعقاد قرارداد تولید ۳۰ هزار وانت دوگانه‌سوز با مبلغ نیم میلیون دلار خبر داد که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین تامین مالی می‌شود. وی از تبدیل ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تک‌سوز به دوگانه‌سوز خبر داد و گفت برنامه تبدیل بیش از ۹۵۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است.

کرمی تاکید کرد: «رفع مشکلات تامین نقدینگی شرکت‌های تبدیل‌کننده در سال گذشته، به افزایش سرعت تولید خودروهای دوگانه‌سوز در سال ۱۴۰۴ کمک کرده است.»

کرمی در پایان افزود: «نسل جدید کیت‌های تبدیل خودرو با فناوری روز آماده عرضه است و آمادگی دارند قراردادهای بیشتری با تولیدکنندگان تاکسی و کامیونت‌های دیزلی دوگانه‌سوز منعقد کنند.»

اخبارجدیدترین

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور

«WRX»؛ سدان جسور سامورایی

انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر

کشور ایران با تولید روزانه ۲۶ هزار تن گاز مایع (LPG) و ظرفیت تولید سالانه ۲۲ میلیون تن سی‌اِن‌جی، پتانسیل چشمگیری برای کاهش مصرف بنزین دارد.

بر اساس آمارهای اخیر، استفاده هم‌زمان از این دو سوخت می‌تواند مصرف روزانه بنزین را تا ۲۴ میلیون لیتر کاهش دهد. سی‌اِن‌جی که بیشتر از پالایش گاز طبیعی تولید می‌شود، با ارزش حرارتی بالا و آلودگی کمتر، بهترین گزینه برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

از سوی دیگر، ال‌پی‌جی به‌دلیل قیمت پایین‌تر و قابلیت استفاده در خودروهای سبک، جایگزین مناسبی برای بنزین در خودروهای شخصی محسوب می‌شود.

در این میان هزینه تجهیز خودروها به‌سیستم‌های گازسوز که برای سی‌اِن‌جی به ۲۵۰ هزار تومان و برای ال‌پی‌جی به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد، از موانع این طرح است.

نگرانی‌های ایمنی نیز نقش مهمی در مقاومت عمومی دارد. برای نمونه، مخازن سی‌اِن‌جی تحت‌فشار ۲۲۰ بار هستند که در صورت نقص فنی، خطر انفجار را افزایش می‌دهند. این درحالی است که مخازن ال‌پی‌جی با فشار ۸ تا ۱۰ بار، ایمن‌تر هستند؛ اما برای خودروهای انژکتوری مناسب نیستند.

رئیس‌جمهور وقت کشور در سال ۱۴۰۲ دستور صریحی برای ورود ال‌پی‌جی به‌سبد سوخت خودروها صادر کرد. این تصمیم که قسمتی از استراتژی اقتصاد مقاومتی است، به‌دنبال آن است که تا پایان ۱۴۰۵، ۳۰ درصد از خودروهای سبک به‌سیستم‌های گازسوز مجهز شوند.

برای پیشبرد این هدف، وزارت نفت مکلف شده است تا ۵ هزار جایگاه جدید سوخت‌گیری گاز در سراسر کشور احداث کند. استفاده از سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی نه تنها هزینه‌های مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد، بلکه به‌کاهش واردات بنزین و صرفه‌جویی در ارز کمک می‌کند.

به‌طور متوسط، هر لیتر سی‌اِن‌جی ۳۰ درصد ارزان‌تر از بنزین است. از سوی دیگر این سوخت‌ها ۵۰ درصد کمتر از بنزین آلایندگی تولید می‌کنند که می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای شهرهای آلوده مانند تهران ایفا کند. برای غلبه بر چالش‌ها، دولت برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی را در دستور کار قرار داده است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به‌توسعه جایگاه‌های هوشمند سوخت‌گیری، کمک‌های دولتی برای تجهیز خودروها و تاسیس کارخانه‌های تولید مخازن ایمن اشاره کرد. همچنین تحقیقات برای تولید گازهای پاک از منابع تجدیدپذیر مانند بیوگاز در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

گازهای سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی می‌توانند پاسخی عملی به بحران‌های انرژی و آلودگی ایران باشند. با وجود موانعی همچون تعارض منافع و هزینه‌های اولیه، پیشرفت در زیرساخت‌ها و حمایت‌های دولتی نشان می‌دهد مسیر تغییر در حال شکل‌گیری است.

اگرچه رسیدن به اهداف کلان نیازمند همکاری تمام ذی‌نفعان است، اما هر قدم در جهت گسترش این سوخت‌های پاک، گامی به‌سوی آینده‌ای پایدار و کم‌کربن است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از صرفه‌جویی سالانه ۲۲۰ میلیون لیتری بنزین گفته و تاکید کرد توسعه صنعت CNG و تبدیل خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز، کلید کنترل مصرف سوخت در کشور است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ویس کرمی در جمع مسئولان شرکت زامیاد گفت: «طی سال‌های گذشته بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو دوگانه‌سوز شده‌اند و ظرفیت عرضه روزانه گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور به‌حدود ۳۵ میلیون مترمکعب می‌رسد.»

وی با اشاره به کاهش مصرف CNG از ۲۴ میلیون مترمکعب در سال‌های گذشته به حدود ۱۶ میلیون مترمکعب در فروردین ۱۴۰۴ تاکید کرد که برای افزایش مصرف CNG، لازم است خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز تبدیل شوند.

کرمی افزود: «رشد روزانه مصرف بنزین به‌حدود ۱۲۹ میلیون لیتر رسیده که توسعه خودروهای دوگانه‌سوز و تبدیل وانت‌ها به این سیستم، می‌تواند این رشد را کنترل کند.»

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انعقاد قرارداد تولید ۳۰ هزار وانت دوگانه‌سوز با مبلغ نیم میلیون دلار خبر داد که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین تامین مالی می‌شود. وی از تبدیل ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تک‌سوز به دوگانه‌سوز خبر داد و گفت برنامه تبدیل بیش از ۹۵۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است.

کرمی تاکید کرد: «رفع مشکلات تامین نقدینگی شرکت‌های تبدیل‌کننده در سال گذشته، به افزایش سرعت تولید خودروهای دوگانه‌سوز در سال ۱۴۰۴ کمک کرده است.»

کرمی در پایان افزود: «نسل جدید کیت‌های تبدیل خودرو با فناوری روز آماده عرضه است و آمادگی دارند قراردادهای بیشتری با تولیدکنندگان تاکسی و کامیونت‌های دیزلی دوگانه‌سوز منعقد کنند.»

کشور ایران با تولید روزانه ۲۶ هزار تن گاز مایع (LPG) و ظرفیت تولید سالانه ۲۲ میلیون تن سی‌اِن‌جی، پتانسیل چشمگیری برای کاهش مصرف بنزین دارد.

بر اساس آمارهای اخیر، استفاده هم‌زمان از این دو سوخت می‌تواند مصرف روزانه بنزین را تا ۲۴ میلیون لیتر کاهش دهد. سی‌اِن‌جی که بیشتر از پالایش گاز طبیعی تولید می‌شود، با ارزش حرارتی بالا و آلودگی کمتر، بهترین گزینه برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

از سوی دیگر، ال‌پی‌جی به‌دلیل قیمت پایین‌تر و قابلیت استفاده در خودروهای سبک، جایگزین مناسبی برای بنزین در خودروهای شخصی محسوب می‌شود.

در این میان هزینه تجهیز خودروها به‌سیستم‌های گازسوز که برای سی‌اِن‌جی به ۲۵۰ هزار تومان و برای ال‌پی‌جی به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد، از موانع این طرح است.

نگرانی‌های ایمنی نیز نقش مهمی در مقاومت عمومی دارد. برای نمونه، مخازن سی‌اِن‌جی تحت‌فشار ۲۲۰ بار هستند که در صورت نقص فنی، خطر انفجار را افزایش می‌دهند. این درحالی است که مخازن ال‌پی‌جی با فشار ۸ تا ۱۰ بار، ایمن‌تر هستند؛ اما برای خودروهای انژکتوری مناسب نیستند.

رئیس‌جمهور وقت کشور در سال ۱۴۰۲ دستور صریحی برای ورود ال‌پی‌جی به‌سبد سوخت خودروها صادر کرد. این تصمیم که قسمتی از استراتژی اقتصاد مقاومتی است، به‌دنبال آن است که تا پایان ۱۴۰۵، ۳۰ درصد از خودروهای سبک به‌سیستم‌های گازسوز مجهز شوند.

برای پیشبرد این هدف، وزارت نفت مکلف شده است تا ۵ هزار جایگاه جدید سوخت‌گیری گاز در سراسر کشور احداث کند. استفاده از سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی نه تنها هزینه‌های مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد، بلکه به‌کاهش واردات بنزین و صرفه‌جویی در ارز کمک می‌کند.

به‌طور متوسط، هر لیتر سی‌اِن‌جی ۳۰ درصد ارزان‌تر از بنزین است. از سوی دیگر این سوخت‌ها ۵۰ درصد کمتر از بنزین آلایندگی تولید می‌کنند که می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای شهرهای آلوده مانند تهران ایفا کند. برای غلبه بر چالش‌ها، دولت برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی را در دستور کار قرار داده است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به‌توسعه جایگاه‌های هوشمند سوخت‌گیری، کمک‌های دولتی برای تجهیز خودروها و تاسیس کارخانه‌های تولید مخازن ایمن اشاره کرد. همچنین تحقیقات برای تولید گازهای پاک از منابع تجدیدپذیر مانند بیوگاز در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

گازهای سی‌اِن‌جی و ال‌پی‌جی می‌توانند پاسخی عملی به بحران‌های انرژی و آلودگی ایران باشند. با وجود موانعی همچون تعارض منافع و هزینه‌های اولیه، پیشرفت در زیرساخت‌ها و حمایت‌های دولتی نشان می‌دهد مسیر تغییر در حال شکل‌گیری است.

اگرچه رسیدن به اهداف کلان نیازمند همکاری تمام ذی‌نفعان است، اما هر قدم در جهت گسترش این سوخت‌های پاک، گامی به‌سوی آینده‌ای پایدار و کم‌کربن است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از صرفه‌جویی سالانه ۲۲۰ میلیون لیتری بنزین گفته و تاکید کرد توسعه صنعت CNG و تبدیل خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز، کلید کنترل مصرف سوخت در کشور است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ویس کرمی در جمع مسئولان شرکت زامیاد گفت: «طی سال‌های گذشته بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو دوگانه‌سوز شده‌اند و ظرفیت عرضه روزانه گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور به‌حدود ۳۵ میلیون مترمکعب می‌رسد.»

وی با اشاره به کاهش مصرف CNG از ۲۴ میلیون مترمکعب در سال‌های گذشته به حدود ۱۶ میلیون مترمکعب در فروردین ۱۴۰۴ تاکید کرد که برای افزایش مصرف CNG، لازم است خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز تبدیل شوند.

کرمی افزود: «رشد روزانه مصرف بنزین به‌حدود ۱۲۹ میلیون لیتر رسیده که توسعه خودروهای دوگانه‌سوز و تبدیل وانت‌ها به این سیستم، می‌تواند این رشد را کنترل کند.»

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انعقاد قرارداد تولید ۳۰ هزار وانت دوگانه‌سوز با مبلغ نیم میلیون دلار خبر داد که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین تامین مالی می‌شود. وی از تبدیل ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تک‌سوز به دوگانه‌سوز خبر داد و گفت برنامه تبدیل بیش از ۹۵۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است.

کرمی تاکید کرد: «رفع مشکلات تامین نقدینگی شرکت‌های تبدیل‌کننده در سال گذشته، به افزایش سرعت تولید خودروهای دوگانه‌سوز در سال ۱۴۰۴ کمک کرده است.»

کرمی در پایان افزود: «نسل جدید کیت‌های تبدیل خودرو با فناوری روز آماده عرضه است و آمادگی دارند قراردادهای بیشتری با تولیدکنندگان تاکسی و کامیونت‌های دیزلی دوگانه‌سوز منعقد کنند.»

پست قبلی

تایرها نیز رنگ می‌شوند

پست بعدی

عزم جزم «کرمان‌موتور» برای در اختیار گرفتن مدیریت سایپا

مربوطه پست ها

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور
خودرو

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
«WRX»؛ سدان جسور سامورایی
خودرو

«WRX»؛ سدان جسور سامورایی

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر
خودرو

انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
افزایش ظرفیت تولید «بریجستون» در آمریکا
خودرو

افزایش ظرفیت تولید «بریجستون» در آمریکا

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

بازار داغ خودرو در سرمای رکود!

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
موتور پارس نوآ چه ویژگی‌هایی دارد؟
خودرو

موتور پارس نوآ چه ویژگی‌هایی دارد؟

۰۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • پیام تبریک فرهاد مجیدی به استقلال پس از قهرمانی در جام حذفی
  • مهدی تاج: به استقلال تبریک می‌گویم / پرونده بیرانوند خاص است
  • پاسخ گل گهر به پیشنهاد استقلال/ یکی از مهاجمانت را بده اندونگ را ببر!
  • مشتریان خارجی گندوز صف کشیدند
  • بیرانوند نمی‌تواند از شرایط سرباز قهرمان استفاده کند!
  • پاسینیک
  • نهال گردو از رویال نهال
  • خرید سرور hp
  • تعمیر کامپیوتر در محل
  • خرید اکشن فیگور انیمه و بازی
  • هدایای تبلیغاتی
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • خرید قسطی ایفون 16
  • ویرایش مقاله
  • دارالترجمه به زبان عربی در تهران
  • نرم افزار کنترل تردد
  • تابلو لایت باکس
  • خرید سرور مجازی
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.