دانش جوین
سه شنبه, تیر ۳۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی حمل و نقل

روش های جدید کمک مالی به «ایران ایر» بعد از تحریم های اروپا| لغو پروازها به سوریه تا بهمن

تحلیل بازار توسط تحلیل بازار
۰۴ دی ۱۴۰۳
در حمل و نقل
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
روش های جدید کمک مالی به «ایران ایر» بعد از تحریم های اروپا| لغو پروازها به سوریه تا بهمن
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین پورفرزانه در اولین نشست خبری رسمی خود بعد از انتصاب به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در جمع رسانه های مکتوب و تصویری با اشاره به اینکه اروپا با نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد نه صنعت هوانوردی گفت: اروپا بر خلاف پیمان بین المللی شیکاگو که تحریم صنعت هوانوردی تجاری را به خاطر امنیت جان مسافران منع کرده است با تحریم صنعت هوانوردی ایران ضمن نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد.

پورفرزانه در پاسخ به سوال خبرنگار بازار که از او پرسید آیا آماری از اینکه بعد از اعمال تحریم اروپا برای صنعت هوایی و لغو پروازهای «ایران ایر» چه میزان ضرر و زیان مالی به ناوگان هوایی و این ایرلاین وارد شده است؟ گفت: همانطور که می دانید مدیر عامل ایران ایر در نشست خبری خود در نمایگشاه حمل و نقل اعلام کرد که این ایرلاین در حال حاضر ۷۰۰ میلیون دلار زیان انباشته دارد. بنابراین بهتر است آمارهای در این خصوص را نیز از ایران ایر دریافت کنید.

وی ادامه داد: اما در خصوص اینکه چه میزان در این مدت ضرر مالی به این ایرلاین وارد شده است فعلا آماری در دست نیست. هر چند معتقد هستیم که پروازهای اروپایی کاملا توسط «ایران ایر» از دست رفته است و ضرر هنگفتی به این ایرلاین وارد شده است. به هر حال به دنبال این هستیم که با روش های قانونی و جایگزین، به اقتصاد ایران ایر کمک کنیم.

پورفرزانه در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار که پرسید «ترکیش ایرلاین» که در حال حاضر جزو ایرلاین های برتر دنیا است روزی از سوی دولت آن کشور مورد حمایت قرار می گرفت. آیا به عنوان مثال از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تقاضای حمایت از صنعت هوایی شده است؟ گفت: صنعت هوانوردی کشور در سال گردش مالی ۸۰ هزار میلیارد تومانی دارد. بنابراین یکی از برنامه ها می تواند حمایت همین وزارت میراث و گردشگری از ایرلاین ها باشد. اما به هر حال به دنبال ایجاد صندوق های توسعه حمل و نقل هوایی خصوصی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال راه اندازی دو ایرلاین برای انجام پروازهای خارجی به جای ایران ایر هستیم اظهار داشت: پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ایر با مشکل تامین دارو و نقل و انتقالات دارو به کشور مواجه شدیم بنابراین تحریم ایران ایر و صنعت هوانوردی، در حقیقت تحریم مردم و تحریم بیماران ایرانی است و در واقع تحریم کنندگان متوجه موضوعات حقوق بشری نیستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پروازها به سوریه برقرار است یا خیر؟ گفت: پرواز به یک کشور باید از کشور مقصد اجازه داده شود. وقتی در آن کشور مثل سوریه جنگ رخ می دهد باید آن کشور به لحاظ سازمانی نیز آمادگی پذیرش پرواز را نیز داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حال حاضر پروازها به شهرهای مهم سوریه مثل دمشق و لاذقیه تا ۲۲ ژانویه یعنی سوم بهمن ماه امسال تعلیق شده است. اما در مورد لبنان پروازها برقرار است و مشکلی نیست.

پورفرزانه در خصوص اینکه آیا رشد نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود؟ گفت: نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود. اما به هر حال در حال حاضر برای نرخ بلیت پروازهای حج تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

پورفرزانه در پاسخ به سوال یکی از رسانه ها که پرسید تعداد هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد کشور شده چقدر است و آیا آمار واردات ١٠٠ فروند هواپیما درست بوده گفت: آمار اعلام شده برای واردات ١٠٠ فروند پرنده در سه سال دولت سیزدهم در سه گروه هواپیماهای سبک، سنگین و بالگرد غلط نبود اما در بخش هواپیماهای مسافری ٧۵ هواپیما وارد شده که در حال حاضر ۴۵ فروند آن فعال است.

وی افزود: بخشی از این تعداد هواپیما انبار قطعه بودند و قرار نبود جنبه پروازی داشته باشند و تعدادی از این هواپیماها هم هر چند برای انجام پرواز وارد کشور شدند اما فعلا در مرحله چک هستند و فعال شدن آنها چند ماه زمان می‌برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیش از ۴٠٠ شرکت دانش بنیان دربخش تعمیر و نگهداری و قطعات هواپیما در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: دنبال این نیستیم که ریسکی به پروازها اضافه کنیم تا زمانی که بتوانیم از هواپیمای به روز دنیا ناوگان را مجهز کنیم اما اگر روزی این راه بسته شود باید به سمت هوایپمای داخلی برویم. هر چند اولویت اسن است که از شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا هواپیما بخریم و وارد کنیم اما به هیچ وجه پرچم این صنعت را زمین نمی‌گذاریم و متوقف نخواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: از ۱۰ سال گذشته هر موتور هواپیما که برای تعمیر از کشور خارج شد، توقیف شد. به همین خاطر تعمیر و نگهداری قطعات فقط در داخل انجام می شود.

پورفرزانه افزود: بعد از انقلاب با توجه با تحریم‌ها باید این مشکل را حل می‌کردیم چراکه دسترسی به تعمیرات در مراکز خارجی را نداریم و باید در داخل این تعمیرات انجام شود. در پیمان شیکاگو به صراحت آمده است که هیچ گونه تنشی نباید باعث شود جان مسافر را به خطر بیندازد بنابراین این تحریم‌ها برخلاف پیمان شیکاگو است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین پورفرزانه در اولین نشست خبری رسمی خود بعد از انتصاب به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در جمع رسانه های مکتوب و تصویری با اشاره به اینکه اروپا با نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد نه صنعت هوانوردی گفت: اروپا بر خلاف پیمان بین المللی شیکاگو که تحریم صنعت هوانوردی تجاری را به خاطر امنیت جان مسافران منع کرده است با تحریم صنعت هوانوردی ایران ضمن نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد.

پورفرزانه در پاسخ به سوال خبرنگار بازار که از او پرسید آیا آماری از اینکه بعد از اعمال تحریم اروپا برای صنعت هوایی و لغو پروازهای «ایران ایر» چه میزان ضرر و زیان مالی به ناوگان هوایی و این ایرلاین وارد شده است؟ گفت: همانطور که می دانید مدیر عامل ایران ایر در نشست خبری خود در نمایگشاه حمل و نقل اعلام کرد که این ایرلاین در حال حاضر ۷۰۰ میلیون دلار زیان انباشته دارد. بنابراین بهتر است آمارهای در این خصوص را نیز از ایران ایر دریافت کنید.

وی ادامه داد: اما در خصوص اینکه چه میزان در این مدت ضرر مالی به این ایرلاین وارد شده است فعلا آماری در دست نیست. هر چند معتقد هستیم که پروازهای اروپایی کاملا توسط «ایران ایر» از دست رفته است و ضرر هنگفتی به این ایرلاین وارد شده است. به هر حال به دنبال این هستیم که با روش های قانونی و جایگزین، به اقتصاد ایران ایر کمک کنیم.

پورفرزانه در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار که پرسید «ترکیش ایرلاین» که در حال حاضر جزو ایرلاین های برتر دنیا است روزی از سوی دولت آن کشور مورد حمایت قرار می گرفت. آیا به عنوان مثال از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تقاضای حمایت از صنعت هوایی شده است؟ گفت: صنعت هوانوردی کشور در سال گردش مالی ۸۰ هزار میلیارد تومانی دارد. بنابراین یکی از برنامه ها می تواند حمایت همین وزارت میراث و گردشگری از ایرلاین ها باشد. اما به هر حال به دنبال ایجاد صندوق های توسعه حمل و نقل هوایی خصوصی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال راه اندازی دو ایرلاین برای انجام پروازهای خارجی به جای ایران ایر هستیم اظهار داشت: پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ایر با مشکل تامین دارو و نقل و انتقالات دارو به کشور مواجه شدیم بنابراین تحریم ایران ایر و صنعت هوانوردی، در حقیقت تحریم مردم و تحریم بیماران ایرانی است و در واقع تحریم کنندگان متوجه موضوعات حقوق بشری نیستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پروازها به سوریه برقرار است یا خیر؟ گفت: پرواز به یک کشور باید از کشور مقصد اجازه داده شود. وقتی در آن کشور مثل سوریه جنگ رخ می دهد باید آن کشور به لحاظ سازمانی نیز آمادگی پذیرش پرواز را نیز داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حال حاضر پروازها به شهرهای مهم سوریه مثل دمشق و لاذقیه تا ۲۲ ژانویه یعنی سوم بهمن ماه امسال تعلیق شده است. اما در مورد لبنان پروازها برقرار است و مشکلی نیست.

پورفرزانه در خصوص اینکه آیا رشد نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود؟ گفت: نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود. اما به هر حال در حال حاضر برای نرخ بلیت پروازهای حج تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

پورفرزانه در پاسخ به سوال یکی از رسانه ها که پرسید تعداد هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد کشور شده چقدر است و آیا آمار واردات ١٠٠ فروند هواپیما درست بوده گفت: آمار اعلام شده برای واردات ١٠٠ فروند پرنده در سه سال دولت سیزدهم در سه گروه هواپیماهای سبک، سنگین و بالگرد غلط نبود اما در بخش هواپیماهای مسافری ٧۵ هواپیما وارد شده که در حال حاضر ۴۵ فروند آن فعال است.

وی افزود: بخشی از این تعداد هواپیما انبار قطعه بودند و قرار نبود جنبه پروازی داشته باشند و تعدادی از این هواپیماها هم هر چند برای انجام پرواز وارد کشور شدند اما فعلا در مرحله چک هستند و فعال شدن آنها چند ماه زمان می‌برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیش از ۴٠٠ شرکت دانش بنیان دربخش تعمیر و نگهداری و قطعات هواپیما در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: دنبال این نیستیم که ریسکی به پروازها اضافه کنیم تا زمانی که بتوانیم از هواپیمای به روز دنیا ناوگان را مجهز کنیم اما اگر روزی این راه بسته شود باید به سمت هوایپمای داخلی برویم. هر چند اولویت اسن است که از شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا هواپیما بخریم و وارد کنیم اما به هیچ وجه پرچم این صنعت را زمین نمی‌گذاریم و متوقف نخواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: از ۱۰ سال گذشته هر موتور هواپیما که برای تعمیر از کشور خارج شد، توقیف شد. به همین خاطر تعمیر و نگهداری قطعات فقط در داخل انجام می شود.

پورفرزانه افزود: بعد از انقلاب با توجه با تحریم‌ها باید این مشکل را حل می‌کردیم چراکه دسترسی به تعمیرات در مراکز خارجی را نداریم و باید در داخل این تعمیرات انجام شود. در پیمان شیکاگو به صراحت آمده است که هیچ گونه تنشی نباید باعث شود جان مسافر را به خطر بیندازد بنابراین این تحریم‌ها برخلاف پیمان شیکاگو است.

اخبارجدیدترین

۱۲ پرواز هفتگی در مسیر عراق – گیلان برقرار شد

تاکید «هما» بر تسریع استرداد وجه بلیت‌های پروازهای لغو شده

کم بارشی در اکثر مناطق کشور مطلق است

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین پورفرزانه در اولین نشست خبری رسمی خود بعد از انتصاب به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در جمع رسانه های مکتوب و تصویری با اشاره به اینکه اروپا با نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد نه صنعت هوانوردی گفت: اروپا بر خلاف پیمان بین المللی شیکاگو که تحریم صنعت هوانوردی تجاری را به خاطر امنیت جان مسافران منع کرده است با تحریم صنعت هوانوردی ایران ضمن نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد.

پورفرزانه در پاسخ به سوال خبرنگار بازار که از او پرسید آیا آماری از اینکه بعد از اعمال تحریم اروپا برای صنعت هوایی و لغو پروازهای «ایران ایر» چه میزان ضرر و زیان مالی به ناوگان هوایی و این ایرلاین وارد شده است؟ گفت: همانطور که می دانید مدیر عامل ایران ایر در نشست خبری خود در نمایگشاه حمل و نقل اعلام کرد که این ایرلاین در حال حاضر ۷۰۰ میلیون دلار زیان انباشته دارد. بنابراین بهتر است آمارهای در این خصوص را نیز از ایران ایر دریافت کنید.

وی ادامه داد: اما در خصوص اینکه چه میزان در این مدت ضرر مالی به این ایرلاین وارد شده است فعلا آماری در دست نیست. هر چند معتقد هستیم که پروازهای اروپایی کاملا توسط «ایران ایر» از دست رفته است و ضرر هنگفتی به این ایرلاین وارد شده است. به هر حال به دنبال این هستیم که با روش های قانونی و جایگزین، به اقتصاد ایران ایر کمک کنیم.

پورفرزانه در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار که پرسید «ترکیش ایرلاین» که در حال حاضر جزو ایرلاین های برتر دنیا است روزی از سوی دولت آن کشور مورد حمایت قرار می گرفت. آیا به عنوان مثال از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تقاضای حمایت از صنعت هوایی شده است؟ گفت: صنعت هوانوردی کشور در سال گردش مالی ۸۰ هزار میلیارد تومانی دارد. بنابراین یکی از برنامه ها می تواند حمایت همین وزارت میراث و گردشگری از ایرلاین ها باشد. اما به هر حال به دنبال ایجاد صندوق های توسعه حمل و نقل هوایی خصوصی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال راه اندازی دو ایرلاین برای انجام پروازهای خارجی به جای ایران ایر هستیم اظهار داشت: پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ایر با مشکل تامین دارو و نقل و انتقالات دارو به کشور مواجه شدیم بنابراین تحریم ایران ایر و صنعت هوانوردی، در حقیقت تحریم مردم و تحریم بیماران ایرانی است و در واقع تحریم کنندگان متوجه موضوعات حقوق بشری نیستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پروازها به سوریه برقرار است یا خیر؟ گفت: پرواز به یک کشور باید از کشور مقصد اجازه داده شود. وقتی در آن کشور مثل سوریه جنگ رخ می دهد باید آن کشور به لحاظ سازمانی نیز آمادگی پذیرش پرواز را نیز داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حال حاضر پروازها به شهرهای مهم سوریه مثل دمشق و لاذقیه تا ۲۲ ژانویه یعنی سوم بهمن ماه امسال تعلیق شده است. اما در مورد لبنان پروازها برقرار است و مشکلی نیست.

پورفرزانه در خصوص اینکه آیا رشد نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود؟ گفت: نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود. اما به هر حال در حال حاضر برای نرخ بلیت پروازهای حج تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

پورفرزانه در پاسخ به سوال یکی از رسانه ها که پرسید تعداد هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد کشور شده چقدر است و آیا آمار واردات ١٠٠ فروند هواپیما درست بوده گفت: آمار اعلام شده برای واردات ١٠٠ فروند پرنده در سه سال دولت سیزدهم در سه گروه هواپیماهای سبک، سنگین و بالگرد غلط نبود اما در بخش هواپیماهای مسافری ٧۵ هواپیما وارد شده که در حال حاضر ۴۵ فروند آن فعال است.

وی افزود: بخشی از این تعداد هواپیما انبار قطعه بودند و قرار نبود جنبه پروازی داشته باشند و تعدادی از این هواپیماها هم هر چند برای انجام پرواز وارد کشور شدند اما فعلا در مرحله چک هستند و فعال شدن آنها چند ماه زمان می‌برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیش از ۴٠٠ شرکت دانش بنیان دربخش تعمیر و نگهداری و قطعات هواپیما در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: دنبال این نیستیم که ریسکی به پروازها اضافه کنیم تا زمانی که بتوانیم از هواپیمای به روز دنیا ناوگان را مجهز کنیم اما اگر روزی این راه بسته شود باید به سمت هوایپمای داخلی برویم. هر چند اولویت اسن است که از شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا هواپیما بخریم و وارد کنیم اما به هیچ وجه پرچم این صنعت را زمین نمی‌گذاریم و متوقف نخواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: از ۱۰ سال گذشته هر موتور هواپیما که برای تعمیر از کشور خارج شد، توقیف شد. به همین خاطر تعمیر و نگهداری قطعات فقط در داخل انجام می شود.

پورفرزانه افزود: بعد از انقلاب با توجه با تحریم‌ها باید این مشکل را حل می‌کردیم چراکه دسترسی به تعمیرات در مراکز خارجی را نداریم و باید در داخل این تعمیرات انجام شود. در پیمان شیکاگو به صراحت آمده است که هیچ گونه تنشی نباید باعث شود جان مسافر را به خطر بیندازد بنابراین این تحریم‌ها برخلاف پیمان شیکاگو است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین پورفرزانه در اولین نشست خبری رسمی خود بعد از انتصاب به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در جمع رسانه های مکتوب و تصویری با اشاره به اینکه اروپا با نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد نه صنعت هوانوردی گفت: اروپا بر خلاف پیمان بین المللی شیکاگو که تحریم صنعت هوانوردی تجاری را به خاطر امنیت جان مسافران منع کرده است با تحریم صنعت هوانوردی ایران ضمن نقض حقوق بشر، مردم ایران را تحریم کرد.

پورفرزانه در پاسخ به سوال خبرنگار بازار که از او پرسید آیا آماری از اینکه بعد از اعمال تحریم اروپا برای صنعت هوایی و لغو پروازهای «ایران ایر» چه میزان ضرر و زیان مالی به ناوگان هوایی و این ایرلاین وارد شده است؟ گفت: همانطور که می دانید مدیر عامل ایران ایر در نشست خبری خود در نمایگشاه حمل و نقل اعلام کرد که این ایرلاین در حال حاضر ۷۰۰ میلیون دلار زیان انباشته دارد. بنابراین بهتر است آمارهای در این خصوص را نیز از ایران ایر دریافت کنید.

وی ادامه داد: اما در خصوص اینکه چه میزان در این مدت ضرر مالی به این ایرلاین وارد شده است فعلا آماری در دست نیست. هر چند معتقد هستیم که پروازهای اروپایی کاملا توسط «ایران ایر» از دست رفته است و ضرر هنگفتی به این ایرلاین وارد شده است. به هر حال به دنبال این هستیم که با روش های قانونی و جایگزین، به اقتصاد ایران ایر کمک کنیم.

پورفرزانه در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار که پرسید «ترکیش ایرلاین» که در حال حاضر جزو ایرلاین های برتر دنیا است روزی از سوی دولت آن کشور مورد حمایت قرار می گرفت. آیا به عنوان مثال از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تقاضای حمایت از صنعت هوایی شده است؟ گفت: صنعت هوانوردی کشور در سال گردش مالی ۸۰ هزار میلیارد تومانی دارد. بنابراین یکی از برنامه ها می تواند حمایت همین وزارت میراث و گردشگری از ایرلاین ها باشد. اما به هر حال به دنبال ایجاد صندوق های توسعه حمل و نقل هوایی خصوصی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال راه اندازی دو ایرلاین برای انجام پروازهای خارجی به جای ایران ایر هستیم اظهار داشت: پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ایر با مشکل تامین دارو و نقل و انتقالات دارو به کشور مواجه شدیم بنابراین تحریم ایران ایر و صنعت هوانوردی، در حقیقت تحریم مردم و تحریم بیماران ایرانی است و در واقع تحریم کنندگان متوجه موضوعات حقوق بشری نیستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پروازها به سوریه برقرار است یا خیر؟ گفت: پرواز به یک کشور باید از کشور مقصد اجازه داده شود. وقتی در آن کشور مثل سوریه جنگ رخ می دهد باید آن کشور به لحاظ سازمانی نیز آمادگی پذیرش پرواز را نیز داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حال حاضر پروازها به شهرهای مهم سوریه مثل دمشق و لاذقیه تا ۲۲ ژانویه یعنی سوم بهمن ماه امسال تعلیق شده است. اما در مورد لبنان پروازها برقرار است و مشکلی نیست.

پورفرزانه در خصوص اینکه آیا رشد نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود؟ گفت: نرخ ارز بر نرخ بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود. اما به هر حال در حال حاضر برای نرخ بلیت پروازهای حج تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

پورفرزانه در پاسخ به سوال یکی از رسانه ها که پرسید تعداد هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد کشور شده چقدر است و آیا آمار واردات ١٠٠ فروند هواپیما درست بوده گفت: آمار اعلام شده برای واردات ١٠٠ فروند پرنده در سه سال دولت سیزدهم در سه گروه هواپیماهای سبک، سنگین و بالگرد غلط نبود اما در بخش هواپیماهای مسافری ٧۵ هواپیما وارد شده که در حال حاضر ۴۵ فروند آن فعال است.

وی افزود: بخشی از این تعداد هواپیما انبار قطعه بودند و قرار نبود جنبه پروازی داشته باشند و تعدادی از این هواپیماها هم هر چند برای انجام پرواز وارد کشور شدند اما فعلا در مرحله چک هستند و فعال شدن آنها چند ماه زمان می‌برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیش از ۴٠٠ شرکت دانش بنیان دربخش تعمیر و نگهداری و قطعات هواپیما در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: دنبال این نیستیم که ریسکی به پروازها اضافه کنیم تا زمانی که بتوانیم از هواپیمای به روز دنیا ناوگان را مجهز کنیم اما اگر روزی این راه بسته شود باید به سمت هوایپمای داخلی برویم. هر چند اولویت اسن است که از شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا هواپیما بخریم و وارد کنیم اما به هیچ وجه پرچم این صنعت را زمین نمی‌گذاریم و متوقف نخواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: از ۱۰ سال گذشته هر موتور هواپیما که برای تعمیر از کشور خارج شد، توقیف شد. به همین خاطر تعمیر و نگهداری قطعات فقط در داخل انجام می شود.

پورفرزانه افزود: بعد از انقلاب با توجه با تحریم‌ها باید این مشکل را حل می‌کردیم چراکه دسترسی به تعمیرات در مراکز خارجی را نداریم و باید در داخل این تعمیرات انجام شود. در پیمان شیکاگو به صراحت آمده است که هیچ گونه تنشی نباید باعث شود جان مسافر را به خطر بیندازد بنابراین این تحریم‌ها برخلاف پیمان شیکاگو است.

پست قبلی

برگزیدگان «نسل روایت» جشنواره مقاومت امتیاز نخبگی دریافت می‌کنند

پست بعدی

تجربه یک خاطره بازی موسیقایی متفاوت در تالار وحدت

مربوطه پست ها

۱۲ پرواز هفتگی در مسیر عراق - گیلان برقرار شد
حمل و نقل

۱۲ پرواز هفتگی در مسیر عراق – گیلان برقرار شد

۳۰ تیر ۱۴۰۴
تاکید «هما» بر تسریع استرداد وجه بلیت‌های پروازهای لغو شده
حمل و نقل

تاکید «هما» بر تسریع استرداد وجه بلیت‌های پروازهای لغو شده

۳۰ تیر ۱۴۰۴
کم بارشی در اکثر مناطق کشور مطلق است
حمل و نقل

کم بارشی در اکثر مناطق کشور مطلق است

۳۰ تیر ۱۴۰۴
کاهش کیفیت هوا در نیمه شرقی کشور تا پنج روز آینده
حمل و نقل

کاهش کیفیت هوا در نیمه شرقی کشور تا پنج روز آینده

۳۰ تیر ۱۴۰۴
هشدار گرمای شدید؛ احتمال تخریب محصولات کشاورزی و گرمازدگی
حمل و نقل

هشدار گرمای شدید؛ احتمال تخریب محصولات کشاورزی و گرمازدگی

۳۰ تیر ۱۴۰۴
پرواز زنجان به مشهد فعال شد
حمل و نقل

پرواز زنجان به مشهد فعال شد

۳۰ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + بیست =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • 8 علت هوا گرفتن پمپ هیدرولیک | ۲ روش هواگیری پمپ هیدرولیک
  • کشف لاشه 39 قلاده فوک خزری از ابتدای 1404 تاکنون
  • مسکن کارگری؛ وعده‌هایی که روی زمین ماند
  • «سوگلی» قلعه‌نویی به دردسر افتاد
  • هواشناسی هشدار داد: احتمال وزش طوفان در تهران
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.