دانش جوین
جمعه, تیر ۲۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

ریشه‌های استفاده از لاستیک پهن در موتورسیکلت‌ها

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۹ فروردین ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
ریشه‌های استفاده از لاستیک پهن در موتورسیکلت‌ها
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

همان‌طور که می‌دانید لاستیک‌های موتورسیکلت‌ها بیش از لاستیک خودروها در معرض دید هستند؛ مخصوصا اگر آن موتورسیکلت قدرت بالایی داشته باشد چنین چیزی بیشتر به‌چشم خواهد آمد. شاید با دیدن چنین موتورسیکلت‌هایی به‌فکر افتاده باشید که چرا لاستیک‌های پهن برای آن‌ها انتخاب شده‌اند؟ برخی موتورسیکلت‌ها لاستیک‌های پهن‌تری نسبت به اکثر مدل‌ها دارند. لاستیک‌های بزرگ‌تر حس خاصی را منتقل می‌کنند؛ اما طراحی ظاهری تنها دلیل نصب چنین لاستیک‌هایی نیست؛ استفاده از لاستیک‌های بزرگ‌تر می‌توانند تغییراتی را در یک موتورسیکلت به‌وجود آورند.

موتورسیکلت‌هایی با استایل‌های سواری مختلف نیازمند لاستیک‌های متفاوت هستند و برخی از آن‌ها برای عملکرد صحیح خود به‌لاستیک‌های پهن‌تر نیاز خواهند داشت. در ادامه به‌دلایل نصب لاستیک‌های پهن در برخی موتورسیکلت‌ها اشاره می‌کنیم. زمانی که در حال هدایت یک وسیله‌نقلیه موتوری از جمله موتورسیکلت هستید، لاستیک‌ها تنها نقطه تماس آن‌ها با زمین هستند. نقطه‌ای از لاستیک که با زمین در تماس است با عنوان سطح تماس شناخته می‌شود و معمولا هم نقطه کوچکی به‌شمار می‌رود. البته همین نقاط کوچک نقش مهمی در چسبندگی لاستیک به‌سطح زمین ایفا می‌کنند.

طبیعتا اگر در حال هدایت یک موتورسیکلت با لاستیک‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر باشید، سطح تماس ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت. هرچقدر سطح تماس لاستیک و زمین بیشتر باشد، موتورسیکلت چسبندگی بیشتری به‌جاده خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید جسمی را یک ‌بار با یک انگشت و بار بعدی با پنج انگشت بلند می‌کنید.

نقطه‌تماس بزرگ‌تر به‌لاستیک‌ها اجازه می‌دهد بهتر به‌زمین بچسبند و درعین‌ حال پایداری موتورسیکلت را حفظ کنند. این یکی از دلایل اصلی استفاده از لاستیک‌های بزرگ در موتورسیکلت‌هایی همچون هارلی‌دیویدسون فت‌بوی است. موتورهای سنگین‌تر نیازمند لاستیک‌های بهتر هستند و اگر بخواهید از لاستیک‌های کوچک‌تر استفاده کنید، وزن و فشار بالای موجود سبب استهلاک سریع لاستیک‌ها خواهد شد.

البته باید گفت با وجود چسبندگی بیشتر لاستیک‌های پهن و جذابیت بصری آن‌ها، نقاط ضعف خاصی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به‌خاطر پهنای بیشتر این لاستیک‌ها، موتورسوار هنگام عبور از پیچ‌ها باید تلاش بیشتری کرده و فرمان را بیشتر بچرخاند.

اگرچه توضیح علمی برای این امر وجود دارد، اما به‌طور خلاصه باید گفت هرچقدر لاستیک پهن‌تر باشد، شما نیازمند حرکت بیشتر دسته‌فرمان برای چرخاندن موتورسیکلت خواهید بود. به این ترتیب موتورسوار باید نیروی بیشتری وارد کرده و به‌صورت فیزیکی نیز بدن خود را بیشتر خم کند تا از پیچ عبور کند.

لاستیک‌های بزرگ‌تر همچنین وزن بیشتری دارند و تاثیر منفی روی قدرت نهایی و مصرف سوخت می‌گذارند.

همان‌طور که می‌دانید لاستیک‌های موتورسیکلت‌ها بیش از لاستیک خودروها در معرض دید هستند؛ مخصوصا اگر آن موتورسیکلت قدرت بالایی داشته باشد چنین چیزی بیشتر به‌چشم خواهد آمد. شاید با دیدن چنین موتورسیکلت‌هایی به‌فکر افتاده باشید که چرا لاستیک‌های پهن برای آن‌ها انتخاب شده‌اند؟ برخی موتورسیکلت‌ها لاستیک‌های پهن‌تری نسبت به اکثر مدل‌ها دارند. لاستیک‌های بزرگ‌تر حس خاصی را منتقل می‌کنند؛ اما طراحی ظاهری تنها دلیل نصب چنین لاستیک‌هایی نیست؛ استفاده از لاستیک‌های بزرگ‌تر می‌توانند تغییراتی را در یک موتورسیکلت به‌وجود آورند.

موتورسیکلت‌هایی با استایل‌های سواری مختلف نیازمند لاستیک‌های متفاوت هستند و برخی از آن‌ها برای عملکرد صحیح خود به‌لاستیک‌های پهن‌تر نیاز خواهند داشت. در ادامه به‌دلایل نصب لاستیک‌های پهن در برخی موتورسیکلت‌ها اشاره می‌کنیم. زمانی که در حال هدایت یک وسیله‌نقلیه موتوری از جمله موتورسیکلت هستید، لاستیک‌ها تنها نقطه تماس آن‌ها با زمین هستند. نقطه‌ای از لاستیک که با زمین در تماس است با عنوان سطح تماس شناخته می‌شود و معمولا هم نقطه کوچکی به‌شمار می‌رود. البته همین نقاط کوچک نقش مهمی در چسبندگی لاستیک به‌سطح زمین ایفا می‌کنند.

طبیعتا اگر در حال هدایت یک موتورسیکلت با لاستیک‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر باشید، سطح تماس ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت. هرچقدر سطح تماس لاستیک و زمین بیشتر باشد، موتورسیکلت چسبندگی بیشتری به‌جاده خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید جسمی را یک ‌بار با یک انگشت و بار بعدی با پنج انگشت بلند می‌کنید.

نقطه‌تماس بزرگ‌تر به‌لاستیک‌ها اجازه می‌دهد بهتر به‌زمین بچسبند و درعین‌ حال پایداری موتورسیکلت را حفظ کنند. این یکی از دلایل اصلی استفاده از لاستیک‌های بزرگ در موتورسیکلت‌هایی همچون هارلی‌دیویدسون فت‌بوی است. موتورهای سنگین‌تر نیازمند لاستیک‌های بهتر هستند و اگر بخواهید از لاستیک‌های کوچک‌تر استفاده کنید، وزن و فشار بالای موجود سبب استهلاک سریع لاستیک‌ها خواهد شد.

البته باید گفت با وجود چسبندگی بیشتر لاستیک‌های پهن و جذابیت بصری آن‌ها، نقاط ضعف خاصی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به‌خاطر پهنای بیشتر این لاستیک‌ها، موتورسوار هنگام عبور از پیچ‌ها باید تلاش بیشتری کرده و فرمان را بیشتر بچرخاند.

اگرچه توضیح علمی برای این امر وجود دارد، اما به‌طور خلاصه باید گفت هرچقدر لاستیک پهن‌تر باشد، شما نیازمند حرکت بیشتر دسته‌فرمان برای چرخاندن موتورسیکلت خواهید بود. به این ترتیب موتورسوار باید نیروی بیشتری وارد کرده و به‌صورت فیزیکی نیز بدن خود را بیشتر خم کند تا از پیچ عبور کند.

لاستیک‌های بزرگ‌تر همچنین وزن بیشتری دارند و تاثیر منفی روی قدرت نهایی و مصرف سوخت می‌گذارند.

اخبارجدیدترین

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

همان‌طور که می‌دانید لاستیک‌های موتورسیکلت‌ها بیش از لاستیک خودروها در معرض دید هستند؛ مخصوصا اگر آن موتورسیکلت قدرت بالایی داشته باشد چنین چیزی بیشتر به‌چشم خواهد آمد. شاید با دیدن چنین موتورسیکلت‌هایی به‌فکر افتاده باشید که چرا لاستیک‌های پهن برای آن‌ها انتخاب شده‌اند؟ برخی موتورسیکلت‌ها لاستیک‌های پهن‌تری نسبت به اکثر مدل‌ها دارند. لاستیک‌های بزرگ‌تر حس خاصی را منتقل می‌کنند؛ اما طراحی ظاهری تنها دلیل نصب چنین لاستیک‌هایی نیست؛ استفاده از لاستیک‌های بزرگ‌تر می‌توانند تغییراتی را در یک موتورسیکلت به‌وجود آورند.

موتورسیکلت‌هایی با استایل‌های سواری مختلف نیازمند لاستیک‌های متفاوت هستند و برخی از آن‌ها برای عملکرد صحیح خود به‌لاستیک‌های پهن‌تر نیاز خواهند داشت. در ادامه به‌دلایل نصب لاستیک‌های پهن در برخی موتورسیکلت‌ها اشاره می‌کنیم. زمانی که در حال هدایت یک وسیله‌نقلیه موتوری از جمله موتورسیکلت هستید، لاستیک‌ها تنها نقطه تماس آن‌ها با زمین هستند. نقطه‌ای از لاستیک که با زمین در تماس است با عنوان سطح تماس شناخته می‌شود و معمولا هم نقطه کوچکی به‌شمار می‌رود. البته همین نقاط کوچک نقش مهمی در چسبندگی لاستیک به‌سطح زمین ایفا می‌کنند.

طبیعتا اگر در حال هدایت یک موتورسیکلت با لاستیک‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر باشید، سطح تماس ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت. هرچقدر سطح تماس لاستیک و زمین بیشتر باشد، موتورسیکلت چسبندگی بیشتری به‌جاده خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید جسمی را یک ‌بار با یک انگشت و بار بعدی با پنج انگشت بلند می‌کنید.

نقطه‌تماس بزرگ‌تر به‌لاستیک‌ها اجازه می‌دهد بهتر به‌زمین بچسبند و درعین‌ حال پایداری موتورسیکلت را حفظ کنند. این یکی از دلایل اصلی استفاده از لاستیک‌های بزرگ در موتورسیکلت‌هایی همچون هارلی‌دیویدسون فت‌بوی است. موتورهای سنگین‌تر نیازمند لاستیک‌های بهتر هستند و اگر بخواهید از لاستیک‌های کوچک‌تر استفاده کنید، وزن و فشار بالای موجود سبب استهلاک سریع لاستیک‌ها خواهد شد.

البته باید گفت با وجود چسبندگی بیشتر لاستیک‌های پهن و جذابیت بصری آن‌ها، نقاط ضعف خاصی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به‌خاطر پهنای بیشتر این لاستیک‌ها، موتورسوار هنگام عبور از پیچ‌ها باید تلاش بیشتری کرده و فرمان را بیشتر بچرخاند.

اگرچه توضیح علمی برای این امر وجود دارد، اما به‌طور خلاصه باید گفت هرچقدر لاستیک پهن‌تر باشد، شما نیازمند حرکت بیشتر دسته‌فرمان برای چرخاندن موتورسیکلت خواهید بود. به این ترتیب موتورسوار باید نیروی بیشتری وارد کرده و به‌صورت فیزیکی نیز بدن خود را بیشتر خم کند تا از پیچ عبور کند.

لاستیک‌های بزرگ‌تر همچنین وزن بیشتری دارند و تاثیر منفی روی قدرت نهایی و مصرف سوخت می‌گذارند.

همان‌طور که می‌دانید لاستیک‌های موتورسیکلت‌ها بیش از لاستیک خودروها در معرض دید هستند؛ مخصوصا اگر آن موتورسیکلت قدرت بالایی داشته باشد چنین چیزی بیشتر به‌چشم خواهد آمد. شاید با دیدن چنین موتورسیکلت‌هایی به‌فکر افتاده باشید که چرا لاستیک‌های پهن برای آن‌ها انتخاب شده‌اند؟ برخی موتورسیکلت‌ها لاستیک‌های پهن‌تری نسبت به اکثر مدل‌ها دارند. لاستیک‌های بزرگ‌تر حس خاصی را منتقل می‌کنند؛ اما طراحی ظاهری تنها دلیل نصب چنین لاستیک‌هایی نیست؛ استفاده از لاستیک‌های بزرگ‌تر می‌توانند تغییراتی را در یک موتورسیکلت به‌وجود آورند.

موتورسیکلت‌هایی با استایل‌های سواری مختلف نیازمند لاستیک‌های متفاوت هستند و برخی از آن‌ها برای عملکرد صحیح خود به‌لاستیک‌های پهن‌تر نیاز خواهند داشت. در ادامه به‌دلایل نصب لاستیک‌های پهن در برخی موتورسیکلت‌ها اشاره می‌کنیم. زمانی که در حال هدایت یک وسیله‌نقلیه موتوری از جمله موتورسیکلت هستید، لاستیک‌ها تنها نقطه تماس آن‌ها با زمین هستند. نقطه‌ای از لاستیک که با زمین در تماس است با عنوان سطح تماس شناخته می‌شود و معمولا هم نقطه کوچکی به‌شمار می‌رود. البته همین نقاط کوچک نقش مهمی در چسبندگی لاستیک به‌سطح زمین ایفا می‌کنند.

طبیعتا اگر در حال هدایت یک موتورسیکلت با لاستیک‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر باشید، سطح تماس ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت. هرچقدر سطح تماس لاستیک و زمین بیشتر باشد، موتورسیکلت چسبندگی بیشتری به‌جاده خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید جسمی را یک ‌بار با یک انگشت و بار بعدی با پنج انگشت بلند می‌کنید.

نقطه‌تماس بزرگ‌تر به‌لاستیک‌ها اجازه می‌دهد بهتر به‌زمین بچسبند و درعین‌ حال پایداری موتورسیکلت را حفظ کنند. این یکی از دلایل اصلی استفاده از لاستیک‌های بزرگ در موتورسیکلت‌هایی همچون هارلی‌دیویدسون فت‌بوی است. موتورهای سنگین‌تر نیازمند لاستیک‌های بهتر هستند و اگر بخواهید از لاستیک‌های کوچک‌تر استفاده کنید، وزن و فشار بالای موجود سبب استهلاک سریع لاستیک‌ها خواهد شد.

البته باید گفت با وجود چسبندگی بیشتر لاستیک‌های پهن و جذابیت بصری آن‌ها، نقاط ضعف خاصی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به‌خاطر پهنای بیشتر این لاستیک‌ها، موتورسوار هنگام عبور از پیچ‌ها باید تلاش بیشتری کرده و فرمان را بیشتر بچرخاند.

اگرچه توضیح علمی برای این امر وجود دارد، اما به‌طور خلاصه باید گفت هرچقدر لاستیک پهن‌تر باشد، شما نیازمند حرکت بیشتر دسته‌فرمان برای چرخاندن موتورسیکلت خواهید بود. به این ترتیب موتورسوار باید نیروی بیشتری وارد کرده و به‌صورت فیزیکی نیز بدن خود را بیشتر خم کند تا از پیچ عبور کند.

لاستیک‌های بزرگ‌تر همچنین وزن بیشتری دارند و تاثیر منفی روی قدرت نهایی و مصرف سوخت می‌گذارند.

پست قبلی

آغاز فصل جدیدی از حضور موفق و پربار آتااویل در عرصه فروش آنلاین و دیجیتال مارکت

پست بعدی

وقتی «کیاموتورز» با بزرگان رقابت می‌کند

مربوطه پست ها

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
خودرو

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

۲۶ تیر ۱۴۰۴
«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت
خودرو

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت
خودرو

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»
خودرو

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»

۲۶ تیر ۱۴۰۴
رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
خودرو

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

۲۵ تیر ۱۴۰۴
رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
خودرو

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • نقاشی‌ها تحت تاثیر جنگ؛ از گرنیکای پیکاسو و چهره جنگ دالی تا فتح تهران
  • نمادی از صلح، تاب‌آوری و دوستی ملل در «گل‌ها و نمادهای ملی جهان»
  • رئیس سازمان سینمایی: هنرمندان ما دشمن را ناامید کردند
  • کدام گوشی هوشمند در چین پرفروش‌ترین است؟
  • کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.