دانش جوین
چهارشنبه, خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی حمل و نقل

سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد

تحلیل بازار توسط تحلیل بازار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
در حمل و نقل
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش بازار، زهرا بختیاری مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیشینه صنعت هوانوردی در ایران به سال ۱۳۰۴ هجری شمسی بازمی‌گردد، زمانی که حق انحصاری تأسیس شبکه پروازی به شرکت هواپیمایی یونکرس آلمان واگذار شد گفت: صنعت هواپیمایی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فناوری با سطح پیچیدگی بالا، با چالش‌های زیادی مواجه است. تحریم‌ها و محدودیت‌های مستقیم و غیرمستقیم، یکی از دشواری‌های عمده در راستای توسعه این صنعت به شمار می‌رود و برخی کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های طولانی‌مدت باعث ایجاد چشم‌انداز منفی نسبت به صنعت هوانوردی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش یاتا در سال ۱۹۳۷، ایران در زمینه خدمات بین‌المللی و داخلی در حوزه جابه‌جایی و حمل مسافر و بار هوایی، تقریباً در سطحی همپای ترکیه و بالاتر از عربستان قرار داشت. رویکردهای حاکم بر حمل و نقل هوایی و کمبود آینده‌نگری برای این صنعت نشان‌دهنده عدم وجود استراتژی و اهداف مشخص است.

او بیان کرد: توسعه نامتوازن بخش حمل و نقل و سهم پایین حمل و نقل هوایی از بودجه‌های سالانه، در مقایسه با سایر اشکال حمل و نقل مدرن، مشهود است. به عنوان مثال، سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد بوده و توجه بیشتری به توسعه حمل و نقل جاده‌ای معطوف شده است.

علاوه بر این، بخش حمل و نقل هوایی نیز، تمرکز بر ساخت فرودگاه‌ها بر توسعه ناوگان و تجهیزات غالب شده است. خرید و فروش هواپیما و قطعات آن یک امر انحصاری است که تحت تأثیر شرایط جهانی و بین‌المللی این صنعت قرار دارد. صنعت هواپیمایی به دلیل حاکمیت قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز سازمان‌های جهانی مانند ایکائو و یاتا، یک صنعت بین‌المللی محسوب می‌شود. این صنعت همچنین یکی از پیشرفته‌ترین صنایع دنیا و در زمره صنایع های‌تک قرار دارد که در لبه فناوری قرار دارد.

متأسفانه در متن برنامه هفتم توسعه، به صنعت هوانوردی و مسائل مرتبط با آن توجه جدی نشده است. به نظر می‌رسد که در این برنامه، کلی‌گویی در خصوص الزامات صنعت هوانوردی صورت گرفته و پیشنهادات اجرایی مبتنی بر داده‌های ملموس دیده نمی‌شود.

به گزارش بازار، زهرا بختیاری مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیشینه صنعت هوانوردی در ایران به سال ۱۳۰۴ هجری شمسی بازمی‌گردد، زمانی که حق انحصاری تأسیس شبکه پروازی به شرکت هواپیمایی یونکرس آلمان واگذار شد گفت: صنعت هواپیمایی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فناوری با سطح پیچیدگی بالا، با چالش‌های زیادی مواجه است. تحریم‌ها و محدودیت‌های مستقیم و غیرمستقیم، یکی از دشواری‌های عمده در راستای توسعه این صنعت به شمار می‌رود و برخی کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های طولانی‌مدت باعث ایجاد چشم‌انداز منفی نسبت به صنعت هوانوردی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش یاتا در سال ۱۹۳۷، ایران در زمینه خدمات بین‌المللی و داخلی در حوزه جابه‌جایی و حمل مسافر و بار هوایی، تقریباً در سطحی همپای ترکیه و بالاتر از عربستان قرار داشت. رویکردهای حاکم بر حمل و نقل هوایی و کمبود آینده‌نگری برای این صنعت نشان‌دهنده عدم وجود استراتژی و اهداف مشخص است.

او بیان کرد: توسعه نامتوازن بخش حمل و نقل و سهم پایین حمل و نقل هوایی از بودجه‌های سالانه، در مقایسه با سایر اشکال حمل و نقل مدرن، مشهود است. به عنوان مثال، سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد بوده و توجه بیشتری به توسعه حمل و نقل جاده‌ای معطوف شده است.

علاوه بر این، بخش حمل و نقل هوایی نیز، تمرکز بر ساخت فرودگاه‌ها بر توسعه ناوگان و تجهیزات غالب شده است. خرید و فروش هواپیما و قطعات آن یک امر انحصاری است که تحت تأثیر شرایط جهانی و بین‌المللی این صنعت قرار دارد. صنعت هواپیمایی به دلیل حاکمیت قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز سازمان‌های جهانی مانند ایکائو و یاتا، یک صنعت بین‌المللی محسوب می‌شود. این صنعت همچنین یکی از پیشرفته‌ترین صنایع دنیا و در زمره صنایع های‌تک قرار دارد که در لبه فناوری قرار دارد.

متأسفانه در متن برنامه هفتم توسعه، به صنعت هوانوردی و مسائل مرتبط با آن توجه جدی نشده است. به نظر می‌رسد که در این برنامه، کلی‌گویی در خصوص الزامات صنعت هوانوردی صورت گرفته و پیشنهادات اجرایی مبتنی بر داده‌های ملموس دیده نمی‌شود.

اخبارجدیدترین

آغاز عملیات بازگشت حجاج از ۲۱ خرداد | ۹ پرواز در نخستین روز

هشدار ورود موج بارش‌های سنگین و رانش کوه در جاده چالوس

تحرکات مشکوک امارات برای سرقت ابرهای جنوب ایران

به گزارش بازار، زهرا بختیاری مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیشینه صنعت هوانوردی در ایران به سال ۱۳۰۴ هجری شمسی بازمی‌گردد، زمانی که حق انحصاری تأسیس شبکه پروازی به شرکت هواپیمایی یونکرس آلمان واگذار شد گفت: صنعت هواپیمایی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فناوری با سطح پیچیدگی بالا، با چالش‌های زیادی مواجه است. تحریم‌ها و محدودیت‌های مستقیم و غیرمستقیم، یکی از دشواری‌های عمده در راستای توسعه این صنعت به شمار می‌رود و برخی کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های طولانی‌مدت باعث ایجاد چشم‌انداز منفی نسبت به صنعت هوانوردی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش یاتا در سال ۱۹۳۷، ایران در زمینه خدمات بین‌المللی و داخلی در حوزه جابه‌جایی و حمل مسافر و بار هوایی، تقریباً در سطحی همپای ترکیه و بالاتر از عربستان قرار داشت. رویکردهای حاکم بر حمل و نقل هوایی و کمبود آینده‌نگری برای این صنعت نشان‌دهنده عدم وجود استراتژی و اهداف مشخص است.

او بیان کرد: توسعه نامتوازن بخش حمل و نقل و سهم پایین حمل و نقل هوایی از بودجه‌های سالانه، در مقایسه با سایر اشکال حمل و نقل مدرن، مشهود است. به عنوان مثال، سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد بوده و توجه بیشتری به توسعه حمل و نقل جاده‌ای معطوف شده است.

علاوه بر این، بخش حمل و نقل هوایی نیز، تمرکز بر ساخت فرودگاه‌ها بر توسعه ناوگان و تجهیزات غالب شده است. خرید و فروش هواپیما و قطعات آن یک امر انحصاری است که تحت تأثیر شرایط جهانی و بین‌المللی این صنعت قرار دارد. صنعت هواپیمایی به دلیل حاکمیت قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز سازمان‌های جهانی مانند ایکائو و یاتا، یک صنعت بین‌المللی محسوب می‌شود. این صنعت همچنین یکی از پیشرفته‌ترین صنایع دنیا و در زمره صنایع های‌تک قرار دارد که در لبه فناوری قرار دارد.

متأسفانه در متن برنامه هفتم توسعه، به صنعت هوانوردی و مسائل مرتبط با آن توجه جدی نشده است. به نظر می‌رسد که در این برنامه، کلی‌گویی در خصوص الزامات صنعت هوانوردی صورت گرفته و پیشنهادات اجرایی مبتنی بر داده‌های ملموس دیده نمی‌شود.

به گزارش بازار، زهرا بختیاری مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیشینه صنعت هوانوردی در ایران به سال ۱۳۰۴ هجری شمسی بازمی‌گردد، زمانی که حق انحصاری تأسیس شبکه پروازی به شرکت هواپیمایی یونکرس آلمان واگذار شد گفت: صنعت هواپیمایی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فناوری با سطح پیچیدگی بالا، با چالش‌های زیادی مواجه است. تحریم‌ها و محدودیت‌های مستقیم و غیرمستقیم، یکی از دشواری‌های عمده در راستای توسعه این صنعت به شمار می‌رود و برخی کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های طولانی‌مدت باعث ایجاد چشم‌انداز منفی نسبت به صنعت هوانوردی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش یاتا در سال ۱۹۳۷، ایران در زمینه خدمات بین‌المللی و داخلی در حوزه جابه‌جایی و حمل مسافر و بار هوایی، تقریباً در سطحی همپای ترکیه و بالاتر از عربستان قرار داشت. رویکردهای حاکم بر حمل و نقل هوایی و کمبود آینده‌نگری برای این صنعت نشان‌دهنده عدم وجود استراتژی و اهداف مشخص است.

او بیان کرد: توسعه نامتوازن بخش حمل و نقل و سهم پایین حمل و نقل هوایی از بودجه‌های سالانه، در مقایسه با سایر اشکال حمل و نقل مدرن، مشهود است. به عنوان مثال، سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد بوده و توجه بیشتری به توسعه حمل و نقل جاده‌ای معطوف شده است.

علاوه بر این، بخش حمل و نقل هوایی نیز، تمرکز بر ساخت فرودگاه‌ها بر توسعه ناوگان و تجهیزات غالب شده است. خرید و فروش هواپیما و قطعات آن یک امر انحصاری است که تحت تأثیر شرایط جهانی و بین‌المللی این صنعت قرار دارد. صنعت هواپیمایی به دلیل حاکمیت قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز سازمان‌های جهانی مانند ایکائو و یاتا، یک صنعت بین‌المللی محسوب می‌شود. این صنعت همچنین یکی از پیشرفته‌ترین صنایع دنیا و در زمره صنایع های‌تک قرار دارد که در لبه فناوری قرار دارد.

متأسفانه در متن برنامه هفتم توسعه، به صنعت هوانوردی و مسائل مرتبط با آن توجه جدی نشده است. به نظر می‌رسد که در این برنامه، کلی‌گویی در خصوص الزامات صنعت هوانوردی صورت گرفته و پیشنهادات اجرایی مبتنی بر داده‌های ملموس دیده نمی‌شود.

پست قبلی

انتصاب مدیران مرکز کودک و نوجوان سیما

پست بعدی

رکورد دمای تهران طی ۵۰ سال اخیر شکست؛ هشدار رگبار به ۱۵ استان

مربوطه پست ها

آغاز عملیات بازگشت حجاج از ۲۱ خرداد | ۹ پرواز در نخستین روز
حمل و نقل

آغاز عملیات بازگشت حجاج از ۲۱ خرداد | ۹ پرواز در نخستین روز

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
هشدار ورود موج بارش‌های سنگین و رانش کوه در جاده چالوس
حمل و نقل

هشدار ورود موج بارش‌های سنگین و رانش کوه در جاده چالوس

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
تحرکات مشکوک امارات برای سرقت ابرهای جنوب ایران
حمل و نقل

تحرکات مشکوک امارات برای سرقت ابرهای جنوب ایران

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
صادق: قیمت بلیت پروازهای اربعین تعیین می‌شود
حمل و نقل

صادق: قیمت بلیت پروازهای اربعین تعیین می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در بسیاری از نقاط کشور
حمل و نقل

تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در بسیاری از نقاط کشور

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
هوای تهران باز هم خنک تر می شود| رگبار و رعدوبرق در راه است
حمل و نقل

هوای تهران باز هم خنک تر می شود| رگبار و رعدوبرق در راه است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • خدمات VoIP برای کسب‌وکارها در ایران | راهنمای جامع پیاده‌سازی، مزایا و انتخاب بهترین ارائه‌دهنده
  • بهترین چاپخانه‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟ راهنمای جامع انتخاب چاپخانه حرفه‌ای
  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.