دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

سیمرغ چهلم روی شانه‌های سینمای انقلابی

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۷ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
7
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

جشنواره فیلم فجر به عنوان تریبون نظام در عرصه فرهنگ و هنر در این سال‌های بعد از برپایی انقلاب با شکوه اسلامی بوده است و این موضوع در سال‌های اخیر کمی کمرنگ‌تر شده بود و اهالی سینما یادشان رفته بود که برای چه رخ دادی گردهم آمده‌اند. جشنواره چهلم با شعار سینمای ارزشی و انقلابی و توجه به آثار امیدآفرین، آگاهی‌بخش و اخلاق‌محور کار خود را آغاز کرد و از همان انتخاب فیلم‌ برای نمایش در این رویداد تکلیف را مشخص کرد که این جشنواره محور اصلی‌اش سینمای انقلاب و فیلم‌هایی با محور خانواده و ارزش‌های انقلابی است و آنچه محصول فرهنگی این فیلم‌ها بود چیزی جز خانواده و رکن تعهدات اخلاقی نبوده است.

جشنواره چهلم ثابت کرد می‌توانیم سینمایی با رعایت تمام نکات اخلاقی و ارزشی داشته باشیم. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی در اختتامیه این جشنواره شاهد این موضوع بودیم که فیلم‌های انقلابی درخششی داشتند که یک سال آینده سینمای ایران درباره این موضوع در محافل سینمایی یاد خواهند کرد و تمام این درخشش مدیون نگاه کارگردانی است که با در اختیار قرار دادن تکنیک و فن در خدمت نگرشی درست سینمایی را ابداع کرد که شاید در سال‌های اخیر به دلیل نگرش‌های نادرست حاکم بر فضای سینمای ایران نادیده گرفته می‌شد. 

توجه به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر، نگهبان شب ساخته سیدرضا میرکریمی، ضد ساخته امیرعباس ربیعی، برف آخر ساخته امیرحسین عسگری، شادروان ساخته حسین نمازی و درب ساخته هادی محقق در بین نامزدها و برگزیدگان این دوره جشنواره به نوعی از انطباق نگاه تازه سازمان سینمایی در تعریف راهبرد فرهنگی گام دوم سینما بر نگاه متخصصان در داوری و برپایی جشنواره چهلم حکایت می‌کرد.

همچنان که در بخش تجلی اراده ملی نیز این رویکرد از سوی نهادها و تشکل‌ها در توجه پررنگ‌تر به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر و بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی و نیز توجه به آثاری چون دسته دختران ساخته منیر قیدی، شب طلایی ساخته یوسف حاتمی‌کیا، علفزار ساخته کاظم دانشی، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس و بیرو ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی دیده شد.

حال باید منتظر میوه این سینمای ترمیم شده باشیم که چیزی جز تزریق امید و نشاط توامان با نگاه اخلاقی در خانواده ایرانی نخواهد داشت.

جشنواره فیلم فجر به عنوان تریبون نظام در عرصه فرهنگ و هنر در این سال‌های بعد از برپایی انقلاب با شکوه اسلامی بوده است و این موضوع در سال‌های اخیر کمی کمرنگ‌تر شده بود و اهالی سینما یادشان رفته بود که برای چه رخ دادی گردهم آمده‌اند. جشنواره چهلم با شعار سینمای ارزشی و انقلابی و توجه به آثار امیدآفرین، آگاهی‌بخش و اخلاق‌محور کار خود را آغاز کرد و از همان انتخاب فیلم‌ برای نمایش در این رویداد تکلیف را مشخص کرد که این جشنواره محور اصلی‌اش سینمای انقلاب و فیلم‌هایی با محور خانواده و ارزش‌های انقلابی است و آنچه محصول فرهنگی این فیلم‌ها بود چیزی جز خانواده و رکن تعهدات اخلاقی نبوده است.

جشنواره چهلم ثابت کرد می‌توانیم سینمایی با رعایت تمام نکات اخلاقی و ارزشی داشته باشیم. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی در اختتامیه این جشنواره شاهد این موضوع بودیم که فیلم‌های انقلابی درخششی داشتند که یک سال آینده سینمای ایران درباره این موضوع در محافل سینمایی یاد خواهند کرد و تمام این درخشش مدیون نگاه کارگردانی است که با در اختیار قرار دادن تکنیک و فن در خدمت نگرشی درست سینمایی را ابداع کرد که شاید در سال‌های اخیر به دلیل نگرش‌های نادرست حاکم بر فضای سینمای ایران نادیده گرفته می‌شد. 

توجه به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر، نگهبان شب ساخته سیدرضا میرکریمی، ضد ساخته امیرعباس ربیعی، برف آخر ساخته امیرحسین عسگری، شادروان ساخته حسین نمازی و درب ساخته هادی محقق در بین نامزدها و برگزیدگان این دوره جشنواره به نوعی از انطباق نگاه تازه سازمان سینمایی در تعریف راهبرد فرهنگی گام دوم سینما بر نگاه متخصصان در داوری و برپایی جشنواره چهلم حکایت می‌کرد.

همچنان که در بخش تجلی اراده ملی نیز این رویکرد از سوی نهادها و تشکل‌ها در توجه پررنگ‌تر به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر و بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی و نیز توجه به آثاری چون دسته دختران ساخته منیر قیدی، شب طلایی ساخته یوسف حاتمی‌کیا، علفزار ساخته کاظم دانشی، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس و بیرو ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی دیده شد.

حال باید منتظر میوه این سینمای ترمیم شده باشیم که چیزی جز تزریق امید و نشاط توامان با نگاه اخلاقی در خانواده ایرانی نخواهد داشت.

اخبارجدیدترین

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

جشنواره فیلم فجر به عنوان تریبون نظام در عرصه فرهنگ و هنر در این سال‌های بعد از برپایی انقلاب با شکوه اسلامی بوده است و این موضوع در سال‌های اخیر کمی کمرنگ‌تر شده بود و اهالی سینما یادشان رفته بود که برای چه رخ دادی گردهم آمده‌اند. جشنواره چهلم با شعار سینمای ارزشی و انقلابی و توجه به آثار امیدآفرین، آگاهی‌بخش و اخلاق‌محور کار خود را آغاز کرد و از همان انتخاب فیلم‌ برای نمایش در این رویداد تکلیف را مشخص کرد که این جشنواره محور اصلی‌اش سینمای انقلاب و فیلم‌هایی با محور خانواده و ارزش‌های انقلابی است و آنچه محصول فرهنگی این فیلم‌ها بود چیزی جز خانواده و رکن تعهدات اخلاقی نبوده است.

جشنواره چهلم ثابت کرد می‌توانیم سینمایی با رعایت تمام نکات اخلاقی و ارزشی داشته باشیم. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی در اختتامیه این جشنواره شاهد این موضوع بودیم که فیلم‌های انقلابی درخششی داشتند که یک سال آینده سینمای ایران درباره این موضوع در محافل سینمایی یاد خواهند کرد و تمام این درخشش مدیون نگاه کارگردانی است که با در اختیار قرار دادن تکنیک و فن در خدمت نگرشی درست سینمایی را ابداع کرد که شاید در سال‌های اخیر به دلیل نگرش‌های نادرست حاکم بر فضای سینمای ایران نادیده گرفته می‌شد. 

توجه به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر، نگهبان شب ساخته سیدرضا میرکریمی، ضد ساخته امیرعباس ربیعی، برف آخر ساخته امیرحسین عسگری، شادروان ساخته حسین نمازی و درب ساخته هادی محقق در بین نامزدها و برگزیدگان این دوره جشنواره به نوعی از انطباق نگاه تازه سازمان سینمایی در تعریف راهبرد فرهنگی گام دوم سینما بر نگاه متخصصان در داوری و برپایی جشنواره چهلم حکایت می‌کرد.

همچنان که در بخش تجلی اراده ملی نیز این رویکرد از سوی نهادها و تشکل‌ها در توجه پررنگ‌تر به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر و بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی و نیز توجه به آثاری چون دسته دختران ساخته منیر قیدی، شب طلایی ساخته یوسف حاتمی‌کیا، علفزار ساخته کاظم دانشی، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس و بیرو ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی دیده شد.

حال باید منتظر میوه این سینمای ترمیم شده باشیم که چیزی جز تزریق امید و نشاط توامان با نگاه اخلاقی در خانواده ایرانی نخواهد داشت.

جشنواره فیلم فجر به عنوان تریبون نظام در عرصه فرهنگ و هنر در این سال‌های بعد از برپایی انقلاب با شکوه اسلامی بوده است و این موضوع در سال‌های اخیر کمی کمرنگ‌تر شده بود و اهالی سینما یادشان رفته بود که برای چه رخ دادی گردهم آمده‌اند. جشنواره چهلم با شعار سینمای ارزشی و انقلابی و توجه به آثار امیدآفرین، آگاهی‌بخش و اخلاق‌محور کار خود را آغاز کرد و از همان انتخاب فیلم‌ برای نمایش در این رویداد تکلیف را مشخص کرد که این جشنواره محور اصلی‌اش سینمای انقلاب و فیلم‌هایی با محور خانواده و ارزش‌های انقلابی است و آنچه محصول فرهنگی این فیلم‌ها بود چیزی جز خانواده و رکن تعهدات اخلاقی نبوده است.

جشنواره چهلم ثابت کرد می‌توانیم سینمایی با رعایت تمام نکات اخلاقی و ارزشی داشته باشیم. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی در اختتامیه این جشنواره شاهد این موضوع بودیم که فیلم‌های انقلابی درخششی داشتند که یک سال آینده سینمای ایران درباره این موضوع در محافل سینمایی یاد خواهند کرد و تمام این درخشش مدیون نگاه کارگردانی است که با در اختیار قرار دادن تکنیک و فن در خدمت نگرشی درست سینمایی را ابداع کرد که شاید در سال‌های اخیر به دلیل نگرش‌های نادرست حاکم بر فضای سینمای ایران نادیده گرفته می‌شد. 

توجه به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر، نگهبان شب ساخته سیدرضا میرکریمی، ضد ساخته امیرعباس ربیعی، برف آخر ساخته امیرحسین عسگری، شادروان ساخته حسین نمازی و درب ساخته هادی محقق در بین نامزدها و برگزیدگان این دوره جشنواره به نوعی از انطباق نگاه تازه سازمان سینمایی در تعریف راهبرد فرهنگی گام دوم سینما بر نگاه متخصصان در داوری و برپایی جشنواره چهلم حکایت می‌کرد.

همچنان که در بخش تجلی اراده ملی نیز این رویکرد از سوی نهادها و تشکل‌ها در توجه پررنگ‌تر به آثاری چون موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر و بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی و نیز توجه به آثاری چون دسته دختران ساخته منیر قیدی، شب طلایی ساخته یوسف حاتمی‌کیا، علفزار ساخته کاظم دانشی، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس و بیرو ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی دیده شد.

حال باید منتظر میوه این سینمای ترمیم شده باشیم که چیزی جز تزریق امید و نشاط توامان با نگاه اخلاقی در خانواده ایرانی نخواهد داشت.

برچسب ها: انقلاب اسلامی ایران
پست قبلی

آغاز ثبت نام آزمون استخدامی از امروز

پست بعدی

استاندار کردستان: ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی همواره دغدغه مشکلات مردم را داشت

مربوطه پست ها

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود
هنر و فرهنگ

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما
هنر و فرهنگ

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.