دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

شب چهارم؛ تندباد رمانس

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۴ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
15
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

فیلم ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی در محوریت بخشیدن به عنصر امید سینمای خود را بر دوش آرایه‌های گفتمانی کرده و از بطن آن قصد دارد مخاطب را از موضعی آرمانی با وقایع روبه رو کند. مواجهه بیننده با این رویکرد خود رسالتی تمام قد برای فیلم ماهان محسوب می‌شود. در واقع فیلم رستگاری خود را در اشاعه قصه‌ای می‌بیند که روایت‌گر استیصال و امیدهای برباد رفته است. امیدهایی که در انطباق با موقعیت‌های منحصر به فرد حیاتی دوباره می‌گیرند و در تارک زندگی می‌درخشند. 

در واقع فیلم ماهان از حدیثی پیروی می‌کند که تماما با محتوا تعریف می‌شود و کلیهٔ عناصر روایی را با خود همراه می‌کند. اگر برای ساختار چنین رویکردی بخواهیم زبانی سینمایی را به کار ببندیم بلافاصله با ماهیت ملودرام‌ برخورد می‌کنیم. ملودرامی که در اصول خود از مفروضات احساس‌مدار بهره می‌گیرد و کاراکترها را به شکلی برجسته معرفی می‌کند. 

در نهایت فیلم ماهان خروجیِ برجسته از انسان زیر سایه ناامیدی است که در ادامه‌اش تولد زندگی و امید پیش می‌آید. 

ملاقات خصوصی؛ دیدار در تنگا

فیلم ملاقات خصوصی ساخته امید شمس در پیوندی دراماتیک سعی دارد، جریان‌ رمانس داخل خود را با گره‌های زیستی و ساختی صیقل دهد و توسط آن به یک آرایه درخور در ذهن مخاطب برسد. 
فیلم از پنجره رمانس مخاطب را وارد دنیای خود می‌کند و در دنبالهٔ آن بافه‌هایی از جنس ملودرام اجتماعی را به نمایش در می‌آورد. 

فیلم با تعبیه عشق، فضایی تلطیف شده را می‌انگارد تا مخاطب با فرمی بیانی بتواند جهان جاری در اثر را لمس کند. سپس جریان مزبور توسط مخاطرات معیشتی و زیستی خدشه‌دار می‌شود و از پس آن الگوهای نمایشی برجسته می‌شود. 

اگر بخواهیم به فرمولی اورگانیک از معضلات اجتماعی و کشمکش‌های دراماتیک برسیم، می‌توان به تقابل انسان با مقدرات خویش دست یافت. به مقابله انسان با کنش‌های خویش که در امر آشنازدایی مستلزم یک گره‌گشاییِ در خور می‌باشد. 

فیلم ملاقات خصوصی در وهله اول مقدمه منعطف (رمانتیک) برای این نوع از کشمکش برقرار کرده و سپس گره‌های نمایشی را بر سر آن پیش‌آمد آوار می‌کند تا فرهنگی تعلیق‌گونه از پس این آوار ساطع شود. به بیانی دیگر ملاقات خصوصی نجات رمانس خود را به مثابه یک پرسش برمی‌انگیزد و فکر مخاطب را در سایهٔ پررنگ مخاطرات به کنش وا می‌دارد. 

از خلال این رویکرد، جریان ذهنی مخاطب با نقطه عطفی دیگر در داستان از حرکت باز می‌ایستد تا زبان بیانی فیلم به نگارش در آید. نگارشی که در خود طلای ناب رمانتیسم را داشته و در منطق مضمونی خود جاری ساخته است.

فیلم ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی در محوریت بخشیدن به عنصر امید سینمای خود را بر دوش آرایه‌های گفتمانی کرده و از بطن آن قصد دارد مخاطب را از موضعی آرمانی با وقایع روبه رو کند. مواجهه بیننده با این رویکرد خود رسالتی تمام قد برای فیلم ماهان محسوب می‌شود. در واقع فیلم رستگاری خود را در اشاعه قصه‌ای می‌بیند که روایت‌گر استیصال و امیدهای برباد رفته است. امیدهایی که در انطباق با موقعیت‌های منحصر به فرد حیاتی دوباره می‌گیرند و در تارک زندگی می‌درخشند. 

در واقع فیلم ماهان از حدیثی پیروی می‌کند که تماما با محتوا تعریف می‌شود و کلیهٔ عناصر روایی را با خود همراه می‌کند. اگر برای ساختار چنین رویکردی بخواهیم زبانی سینمایی را به کار ببندیم بلافاصله با ماهیت ملودرام‌ برخورد می‌کنیم. ملودرامی که در اصول خود از مفروضات احساس‌مدار بهره می‌گیرد و کاراکترها را به شکلی برجسته معرفی می‌کند. 

در نهایت فیلم ماهان خروجیِ برجسته از انسان زیر سایه ناامیدی است که در ادامه‌اش تولد زندگی و امید پیش می‌آید. 

ملاقات خصوصی؛ دیدار در تنگا

فیلم ملاقات خصوصی ساخته امید شمس در پیوندی دراماتیک سعی دارد، جریان‌ رمانس داخل خود را با گره‌های زیستی و ساختی صیقل دهد و توسط آن به یک آرایه درخور در ذهن مخاطب برسد. 
فیلم از پنجره رمانس مخاطب را وارد دنیای خود می‌کند و در دنبالهٔ آن بافه‌هایی از جنس ملودرام اجتماعی را به نمایش در می‌آورد. 

فیلم با تعبیه عشق، فضایی تلطیف شده را می‌انگارد تا مخاطب با فرمی بیانی بتواند جهان جاری در اثر را لمس کند. سپس جریان مزبور توسط مخاطرات معیشتی و زیستی خدشه‌دار می‌شود و از پس آن الگوهای نمایشی برجسته می‌شود. 

اگر بخواهیم به فرمولی اورگانیک از معضلات اجتماعی و کشمکش‌های دراماتیک برسیم، می‌توان به تقابل انسان با مقدرات خویش دست یافت. به مقابله انسان با کنش‌های خویش که در امر آشنازدایی مستلزم یک گره‌گشاییِ در خور می‌باشد. 

فیلم ملاقات خصوصی در وهله اول مقدمه منعطف (رمانتیک) برای این نوع از کشمکش برقرار کرده و سپس گره‌های نمایشی را بر سر آن پیش‌آمد آوار می‌کند تا فرهنگی تعلیق‌گونه از پس این آوار ساطع شود. به بیانی دیگر ملاقات خصوصی نجات رمانس خود را به مثابه یک پرسش برمی‌انگیزد و فکر مخاطب را در سایهٔ پررنگ مخاطرات به کنش وا می‌دارد. 

از خلال این رویکرد، جریان ذهنی مخاطب با نقطه عطفی دیگر در داستان از حرکت باز می‌ایستد تا زبان بیانی فیلم به نگارش در آید. نگارشی که در خود طلای ناب رمانتیسم را داشته و در منطق مضمونی خود جاری ساخته است.

اخبارجدیدترین

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

فیلم ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی در محوریت بخشیدن به عنصر امید سینمای خود را بر دوش آرایه‌های گفتمانی کرده و از بطن آن قصد دارد مخاطب را از موضعی آرمانی با وقایع روبه رو کند. مواجهه بیننده با این رویکرد خود رسالتی تمام قد برای فیلم ماهان محسوب می‌شود. در واقع فیلم رستگاری خود را در اشاعه قصه‌ای می‌بیند که روایت‌گر استیصال و امیدهای برباد رفته است. امیدهایی که در انطباق با موقعیت‌های منحصر به فرد حیاتی دوباره می‌گیرند و در تارک زندگی می‌درخشند. 

در واقع فیلم ماهان از حدیثی پیروی می‌کند که تماما با محتوا تعریف می‌شود و کلیهٔ عناصر روایی را با خود همراه می‌کند. اگر برای ساختار چنین رویکردی بخواهیم زبانی سینمایی را به کار ببندیم بلافاصله با ماهیت ملودرام‌ برخورد می‌کنیم. ملودرامی که در اصول خود از مفروضات احساس‌مدار بهره می‌گیرد و کاراکترها را به شکلی برجسته معرفی می‌کند. 

در نهایت فیلم ماهان خروجیِ برجسته از انسان زیر سایه ناامیدی است که در ادامه‌اش تولد زندگی و امید پیش می‌آید. 

ملاقات خصوصی؛ دیدار در تنگا

فیلم ملاقات خصوصی ساخته امید شمس در پیوندی دراماتیک سعی دارد، جریان‌ رمانس داخل خود را با گره‌های زیستی و ساختی صیقل دهد و توسط آن به یک آرایه درخور در ذهن مخاطب برسد. 
فیلم از پنجره رمانس مخاطب را وارد دنیای خود می‌کند و در دنبالهٔ آن بافه‌هایی از جنس ملودرام اجتماعی را به نمایش در می‌آورد. 

فیلم با تعبیه عشق، فضایی تلطیف شده را می‌انگارد تا مخاطب با فرمی بیانی بتواند جهان جاری در اثر را لمس کند. سپس جریان مزبور توسط مخاطرات معیشتی و زیستی خدشه‌دار می‌شود و از پس آن الگوهای نمایشی برجسته می‌شود. 

اگر بخواهیم به فرمولی اورگانیک از معضلات اجتماعی و کشمکش‌های دراماتیک برسیم، می‌توان به تقابل انسان با مقدرات خویش دست یافت. به مقابله انسان با کنش‌های خویش که در امر آشنازدایی مستلزم یک گره‌گشاییِ در خور می‌باشد. 

فیلم ملاقات خصوصی در وهله اول مقدمه منعطف (رمانتیک) برای این نوع از کشمکش برقرار کرده و سپس گره‌های نمایشی را بر سر آن پیش‌آمد آوار می‌کند تا فرهنگی تعلیق‌گونه از پس این آوار ساطع شود. به بیانی دیگر ملاقات خصوصی نجات رمانس خود را به مثابه یک پرسش برمی‌انگیزد و فکر مخاطب را در سایهٔ پررنگ مخاطرات به کنش وا می‌دارد. 

از خلال این رویکرد، جریان ذهنی مخاطب با نقطه عطفی دیگر در داستان از حرکت باز می‌ایستد تا زبان بیانی فیلم به نگارش در آید. نگارشی که در خود طلای ناب رمانتیسم را داشته و در منطق مضمونی خود جاری ساخته است.

فیلم ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی در محوریت بخشیدن به عنصر امید سینمای خود را بر دوش آرایه‌های گفتمانی کرده و از بطن آن قصد دارد مخاطب را از موضعی آرمانی با وقایع روبه رو کند. مواجهه بیننده با این رویکرد خود رسالتی تمام قد برای فیلم ماهان محسوب می‌شود. در واقع فیلم رستگاری خود را در اشاعه قصه‌ای می‌بیند که روایت‌گر استیصال و امیدهای برباد رفته است. امیدهایی که در انطباق با موقعیت‌های منحصر به فرد حیاتی دوباره می‌گیرند و در تارک زندگی می‌درخشند. 

در واقع فیلم ماهان از حدیثی پیروی می‌کند که تماما با محتوا تعریف می‌شود و کلیهٔ عناصر روایی را با خود همراه می‌کند. اگر برای ساختار چنین رویکردی بخواهیم زبانی سینمایی را به کار ببندیم بلافاصله با ماهیت ملودرام‌ برخورد می‌کنیم. ملودرامی که در اصول خود از مفروضات احساس‌مدار بهره می‌گیرد و کاراکترها را به شکلی برجسته معرفی می‌کند. 

در نهایت فیلم ماهان خروجیِ برجسته از انسان زیر سایه ناامیدی است که در ادامه‌اش تولد زندگی و امید پیش می‌آید. 

ملاقات خصوصی؛ دیدار در تنگا

فیلم ملاقات خصوصی ساخته امید شمس در پیوندی دراماتیک سعی دارد، جریان‌ رمانس داخل خود را با گره‌های زیستی و ساختی صیقل دهد و توسط آن به یک آرایه درخور در ذهن مخاطب برسد. 
فیلم از پنجره رمانس مخاطب را وارد دنیای خود می‌کند و در دنبالهٔ آن بافه‌هایی از جنس ملودرام اجتماعی را به نمایش در می‌آورد. 

فیلم با تعبیه عشق، فضایی تلطیف شده را می‌انگارد تا مخاطب با فرمی بیانی بتواند جهان جاری در اثر را لمس کند. سپس جریان مزبور توسط مخاطرات معیشتی و زیستی خدشه‌دار می‌شود و از پس آن الگوهای نمایشی برجسته می‌شود. 

اگر بخواهیم به فرمولی اورگانیک از معضلات اجتماعی و کشمکش‌های دراماتیک برسیم، می‌توان به تقابل انسان با مقدرات خویش دست یافت. به مقابله انسان با کنش‌های خویش که در امر آشنازدایی مستلزم یک گره‌گشاییِ در خور می‌باشد. 

فیلم ملاقات خصوصی در وهله اول مقدمه منعطف (رمانتیک) برای این نوع از کشمکش برقرار کرده و سپس گره‌های نمایشی را بر سر آن پیش‌آمد آوار می‌کند تا فرهنگی تعلیق‌گونه از پس این آوار ساطع شود. به بیانی دیگر ملاقات خصوصی نجات رمانس خود را به مثابه یک پرسش برمی‌انگیزد و فکر مخاطب را در سایهٔ پررنگ مخاطرات به کنش وا می‌دارد. 

از خلال این رویکرد، جریان ذهنی مخاطب با نقطه عطفی دیگر در داستان از حرکت باز می‌ایستد تا زبان بیانی فیلم به نگارش در آید. نگارشی که در خود طلای ناب رمانتیسم را داشته و در منطق مضمونی خود جاری ساخته است.

برچسب ها: چهلمین جشنواره فیلم فجر
پست قبلی

از فرایند پرداخت سود سهام عدالت چه می دانیم؟

پست بعدی

نمره قبولی وزارت بهداشت به جشنواره فیلم فجر/«ملاقات خصوصی» با یک کودک‌کار

مربوطه پست ها

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان
هنر و فرهنگ

«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!
هنر و فرهنگ

از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.