دانش جوین
جمعه, خرداد ۲۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

شخص‌ ثالث؛ پاشنه‌ آشیل بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۳

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۲ خرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

بر اساس گزارش رسمی بیمه مرکزی، ارزش بازار بیمه شخص‌ثالث در سال ۱۴۰۳ به ۱۱۴ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۲، رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که سهم بیمه پاسارگاد از این بازار تنها ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان، معادل ۲.۸ درصد کل بازار بوده است.

این ارقام نشان می‌دهد در شرایطی که اغلب شرکت‌های بیمه از ظرفیت بالای بازار شخص‌ثالث بهره برده‌اند، پاسارگاد موفق نشده جایگاهی متناسب با اندازه و اعتبار برند خود در این رشته کسب کند.

کارشناسان صنعت بیمه معتقدند دلیل اصلی سهم پایین بیمه پاسارگاد در بازار شخص‌ثالث، تمرکز این شرکت بر بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری است.

پاسارگاد طی سال‌های گذشته تلاش کرده با توسعه محصولات بیمه عمر و تمرکز بر آن در این زمینه پیشرو باقی بماند.

اگرچه این استراتژی موجب موفقیت در برخی شاخص‌های سودآوری شده، اما در حوزه‌هایی مانند بیمه اجباری شخص‌ثالث که به شبکه گسترده خدماتی و عملیات میدانی قوی نیاز دارد، نوعی عقب‌نشینی محسوس دیده می‌شود. در نقطه مقابل، برخی رقبای بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های فروش سنتی و دیجیتال، تنوع‌بخشی به روش‌های صدور بیمه‌نامه و تسهیل پرداخت خسارت، توانسته‌اند سهم بازار قابل توجهی را در اختیار بگیرند.

بیمه ایران به‌عنوان بازیگر سنتی این حوزه، همچنان در رتبه نخست باقی مانده و بسیاری از شرکت‌های خصوصی دیگر نیز با نرخ‌شکنی و ارائه بسته‌های خدماتی ترکیبی، موفق به‌جذب بخش بزرگی از بازار خودرو شده‌اند. در بازاری مانند بیمه شخص‌ثالث که دارای ویژگی اجباری بودن، پوشش گسترده و جریان نقدی دائمی است، در اختیار نداشتن سهم مناسب می‌تواند زنگ خطری برای سودآوری بلندمدت هر شرکت بیمه‌ای باشد.

به‌ویژه در زمانی که نرخ رشد هزینه‌های خسارت، فشار مضاعفی بر ترازهای مالی شرکت‌ها وارد کرده است، حضور فعال در بازارهای بزرگ و پرگردش مالی می‌تواند نقش ضربه‌گیر را ایفا کند.

می‌توان گفت بیمه پاسارگاد اگر قصد بازگشت به رقابت در بازار شخص‌ثالث را داشته باشد، باید استراتژی توزیع خود را بازنگری کند. توسعه فروش آنلاین، ایجاد مشوق برای نمایندگان فروش در این رشته، به‌روزرسانی فرآیند پرداخت خسارت و…، از جمله اقدامات ضروری برای ترمیم موقعیت بازار این شرکت در سال‌های آینده خواهد بود.

همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های فناورانه مانند صدور آنی بیمه‌نامه، ارزیابی دیجیتال خسارت و ارتباط با سامانه‌های نظارتی دولت، می‌تواند مزیتی رقابتی برای جذب مشتریان جدید ایجاد کند.

بر اساس گزارش رسمی بیمه مرکزی، ارزش بازار بیمه شخص‌ثالث در سال ۱۴۰۳ به ۱۱۴ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۲، رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که سهم بیمه پاسارگاد از این بازار تنها ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان، معادل ۲.۸ درصد کل بازار بوده است.

این ارقام نشان می‌دهد در شرایطی که اغلب شرکت‌های بیمه از ظرفیت بالای بازار شخص‌ثالث بهره برده‌اند، پاسارگاد موفق نشده جایگاهی متناسب با اندازه و اعتبار برند خود در این رشته کسب کند.

کارشناسان صنعت بیمه معتقدند دلیل اصلی سهم پایین بیمه پاسارگاد در بازار شخص‌ثالث، تمرکز این شرکت بر بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری است.

پاسارگاد طی سال‌های گذشته تلاش کرده با توسعه محصولات بیمه عمر و تمرکز بر آن در این زمینه پیشرو باقی بماند.

اگرچه این استراتژی موجب موفقیت در برخی شاخص‌های سودآوری شده، اما در حوزه‌هایی مانند بیمه اجباری شخص‌ثالث که به شبکه گسترده خدماتی و عملیات میدانی قوی نیاز دارد، نوعی عقب‌نشینی محسوس دیده می‌شود. در نقطه مقابل، برخی رقبای بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های فروش سنتی و دیجیتال، تنوع‌بخشی به روش‌های صدور بیمه‌نامه و تسهیل پرداخت خسارت، توانسته‌اند سهم بازار قابل توجهی را در اختیار بگیرند.

بیمه ایران به‌عنوان بازیگر سنتی این حوزه، همچنان در رتبه نخست باقی مانده و بسیاری از شرکت‌های خصوصی دیگر نیز با نرخ‌شکنی و ارائه بسته‌های خدماتی ترکیبی، موفق به‌جذب بخش بزرگی از بازار خودرو شده‌اند. در بازاری مانند بیمه شخص‌ثالث که دارای ویژگی اجباری بودن، پوشش گسترده و جریان نقدی دائمی است، در اختیار نداشتن سهم مناسب می‌تواند زنگ خطری برای سودآوری بلندمدت هر شرکت بیمه‌ای باشد.

به‌ویژه در زمانی که نرخ رشد هزینه‌های خسارت، فشار مضاعفی بر ترازهای مالی شرکت‌ها وارد کرده است، حضور فعال در بازارهای بزرگ و پرگردش مالی می‌تواند نقش ضربه‌گیر را ایفا کند.

می‌توان گفت بیمه پاسارگاد اگر قصد بازگشت به رقابت در بازار شخص‌ثالث را داشته باشد، باید استراتژی توزیع خود را بازنگری کند. توسعه فروش آنلاین، ایجاد مشوق برای نمایندگان فروش در این رشته، به‌روزرسانی فرآیند پرداخت خسارت و…، از جمله اقدامات ضروری برای ترمیم موقعیت بازار این شرکت در سال‌های آینده خواهد بود.

همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های فناورانه مانند صدور آنی بیمه‌نامه، ارزیابی دیجیتال خسارت و ارتباط با سامانه‌های نظارتی دولت، می‌تواند مزیتی رقابتی برای جذب مشتریان جدید ایجاد کند.

اخبارجدیدترین

افزایش قیمت ایران‌خودرو قانونی بود؟

موتور گرانی خودرو روشن شد؟

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

بر اساس گزارش رسمی بیمه مرکزی، ارزش بازار بیمه شخص‌ثالث در سال ۱۴۰۳ به ۱۱۴ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۲، رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که سهم بیمه پاسارگاد از این بازار تنها ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان، معادل ۲.۸ درصد کل بازار بوده است.

این ارقام نشان می‌دهد در شرایطی که اغلب شرکت‌های بیمه از ظرفیت بالای بازار شخص‌ثالث بهره برده‌اند، پاسارگاد موفق نشده جایگاهی متناسب با اندازه و اعتبار برند خود در این رشته کسب کند.

کارشناسان صنعت بیمه معتقدند دلیل اصلی سهم پایین بیمه پاسارگاد در بازار شخص‌ثالث، تمرکز این شرکت بر بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری است.

پاسارگاد طی سال‌های گذشته تلاش کرده با توسعه محصولات بیمه عمر و تمرکز بر آن در این زمینه پیشرو باقی بماند.

اگرچه این استراتژی موجب موفقیت در برخی شاخص‌های سودآوری شده، اما در حوزه‌هایی مانند بیمه اجباری شخص‌ثالث که به شبکه گسترده خدماتی و عملیات میدانی قوی نیاز دارد، نوعی عقب‌نشینی محسوس دیده می‌شود. در نقطه مقابل، برخی رقبای بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های فروش سنتی و دیجیتال، تنوع‌بخشی به روش‌های صدور بیمه‌نامه و تسهیل پرداخت خسارت، توانسته‌اند سهم بازار قابل توجهی را در اختیار بگیرند.

بیمه ایران به‌عنوان بازیگر سنتی این حوزه، همچنان در رتبه نخست باقی مانده و بسیاری از شرکت‌های خصوصی دیگر نیز با نرخ‌شکنی و ارائه بسته‌های خدماتی ترکیبی، موفق به‌جذب بخش بزرگی از بازار خودرو شده‌اند. در بازاری مانند بیمه شخص‌ثالث که دارای ویژگی اجباری بودن، پوشش گسترده و جریان نقدی دائمی است، در اختیار نداشتن سهم مناسب می‌تواند زنگ خطری برای سودآوری بلندمدت هر شرکت بیمه‌ای باشد.

به‌ویژه در زمانی که نرخ رشد هزینه‌های خسارت، فشار مضاعفی بر ترازهای مالی شرکت‌ها وارد کرده است، حضور فعال در بازارهای بزرگ و پرگردش مالی می‌تواند نقش ضربه‌گیر را ایفا کند.

می‌توان گفت بیمه پاسارگاد اگر قصد بازگشت به رقابت در بازار شخص‌ثالث را داشته باشد، باید استراتژی توزیع خود را بازنگری کند. توسعه فروش آنلاین، ایجاد مشوق برای نمایندگان فروش در این رشته، به‌روزرسانی فرآیند پرداخت خسارت و…، از جمله اقدامات ضروری برای ترمیم موقعیت بازار این شرکت در سال‌های آینده خواهد بود.

همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های فناورانه مانند صدور آنی بیمه‌نامه، ارزیابی دیجیتال خسارت و ارتباط با سامانه‌های نظارتی دولت، می‌تواند مزیتی رقابتی برای جذب مشتریان جدید ایجاد کند.

بر اساس گزارش رسمی بیمه مرکزی، ارزش بازار بیمه شخص‌ثالث در سال ۱۴۰۳ به ۱۱۴ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۲، رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که سهم بیمه پاسارگاد از این بازار تنها ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان، معادل ۲.۸ درصد کل بازار بوده است.

این ارقام نشان می‌دهد در شرایطی که اغلب شرکت‌های بیمه از ظرفیت بالای بازار شخص‌ثالث بهره برده‌اند، پاسارگاد موفق نشده جایگاهی متناسب با اندازه و اعتبار برند خود در این رشته کسب کند.

کارشناسان صنعت بیمه معتقدند دلیل اصلی سهم پایین بیمه پاسارگاد در بازار شخص‌ثالث، تمرکز این شرکت بر بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری است.

پاسارگاد طی سال‌های گذشته تلاش کرده با توسعه محصولات بیمه عمر و تمرکز بر آن در این زمینه پیشرو باقی بماند.

اگرچه این استراتژی موجب موفقیت در برخی شاخص‌های سودآوری شده، اما در حوزه‌هایی مانند بیمه اجباری شخص‌ثالث که به شبکه گسترده خدماتی و عملیات میدانی قوی نیاز دارد، نوعی عقب‌نشینی محسوس دیده می‌شود. در نقطه مقابل، برخی رقبای بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های فروش سنتی و دیجیتال، تنوع‌بخشی به روش‌های صدور بیمه‌نامه و تسهیل پرداخت خسارت، توانسته‌اند سهم بازار قابل توجهی را در اختیار بگیرند.

بیمه ایران به‌عنوان بازیگر سنتی این حوزه، همچنان در رتبه نخست باقی مانده و بسیاری از شرکت‌های خصوصی دیگر نیز با نرخ‌شکنی و ارائه بسته‌های خدماتی ترکیبی، موفق به‌جذب بخش بزرگی از بازار خودرو شده‌اند. در بازاری مانند بیمه شخص‌ثالث که دارای ویژگی اجباری بودن، پوشش گسترده و جریان نقدی دائمی است، در اختیار نداشتن سهم مناسب می‌تواند زنگ خطری برای سودآوری بلندمدت هر شرکت بیمه‌ای باشد.

به‌ویژه در زمانی که نرخ رشد هزینه‌های خسارت، فشار مضاعفی بر ترازهای مالی شرکت‌ها وارد کرده است، حضور فعال در بازارهای بزرگ و پرگردش مالی می‌تواند نقش ضربه‌گیر را ایفا کند.

می‌توان گفت بیمه پاسارگاد اگر قصد بازگشت به رقابت در بازار شخص‌ثالث را داشته باشد، باید استراتژی توزیع خود را بازنگری کند. توسعه فروش آنلاین، ایجاد مشوق برای نمایندگان فروش در این رشته، به‌روزرسانی فرآیند پرداخت خسارت و…، از جمله اقدامات ضروری برای ترمیم موقعیت بازار این شرکت در سال‌های آینده خواهد بود.

همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های فناورانه مانند صدور آنی بیمه‌نامه، ارزیابی دیجیتال خسارت و ارتباط با سامانه‌های نظارتی دولت، می‌تواند مزیتی رقابتی برای جذب مشتریان جدید ایجاد کند.

پست قبلی

تاکید بر ممنوعیت فروش مکمل سوخت در پمپ‌ بنزین‌ ها

پست بعدی

تولید نیمی از تایرهای مسابقه‌ای کامیون‌ها با مواد بازیافتی

مربوطه پست ها

خودرو

افزایش قیمت ایران‌خودرو قانونی بود؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

موتور گرانی خودرو روشن شد؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
خودرو

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
خودرو

کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
خودرو

کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • قبرستان سامسونگ/ اگر وارد نشوید، پاک می‌شود!
  • سود باورنکردنی ایلان ماسک از حضور در کاخ سفید / ۱۰۰ میلیارد دلار پرحاشیه
  • شاه ماه نقل و انتقالات در راه استقلال
  • همه‌چیز درباره رویداد «WWDC ۲۰۲۵» / امروز اپل همه‌چیز را از نو می‌نویسد
  • پرسپولیسی‌ها از جذب مغانلو پشیمان شدند!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.