به گزارش روز یکشنبه دانشجو اینترنشنال ، روز گذشته در رسانه ها از قول مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده در خصوص عدم وجود مشکل در اینترنت در سطح کشور و ایفای تعهدات از سوی اپراتورها منتشر شد.
«حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال ، پیرو این خبر اعلام کرد: این گزارش بر مبنای اطلاعات و گزارشات ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ استخراج از سامانه ۱۹۵ بوده است.
وی افزود: با شروع سال تحصیلی جدید از مهر ماه و انجام کلاسهای دانشجویی و دانش آموزان به صورت مجازی میزان و حجم استفاده از اینترنت به صورت قابل توجه افزایش یافته است که این امر نیاز به سرعت اینترنت در برخی نقاط و در ساعات پیک استفاده شد.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: این شلوغی در ساعات پیک در نهایت باعث نارضایتی برخی از مشترکین شد. به منظور بررسی و رفع این مشکل بلافاصله با دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات طی هفته گذشته با حضور همه عوامل مرتبط با تأمین و توزیع اینترنت از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت ، شرکت مخابرات ایران ، شرکت های سیار و شرکت های دارای پروانه ارتباطات ثابت (FCP) ) استفاده و تدابیر لازم است برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت اتخاذ شد.
فلاح خاطرنشان کرد: بر اساس این میزان مشکل در شبکه ، هم در اپراتورها و هم در شرکت ارتباطات زیرساخت شناسایی و مقرر شد که در اسرع وقت هم اپراتورها به ویژه شرکت مخابرات ایران و هم شرکت ارتباطات زیر ساخت نسبت به توسعه مورد نیاز انجام شد. اقدام کنید و سازمان تنظیم هم مسئول پیگیری موضوع را انجام دهید آیا خواستید بود.امیدواریم که با انجام این کار ، مشکل اینترنت در ساعات پیک در برخی از مناطق کشور حل شد و رضایت مردم بدست آمد.
به گزارش دانشجو اینترنشنال روز گذشته اخبار مبنی بر درخواست نافرجام وزیر ارتباطات برای اصلاح خدمت رسانی به مردم منتشر شد. در این خبر مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری پیرامون دستور وزیر ارتباطات برای بررسی فوری دلیل شبکه در ساعات پیک ، گفت: طبقه بندی بررسی در شهرهای مختلف ، اپراتورها از تعهداتشان انجام شده است.