دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی اینترنت و شبکه

شفافیت و مبارزه با فساد ارمغان دولت هوشمند

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
در اینترنت و شبکه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
شفافیت و مبارزه با فساد ارمغان دولت هوشمند
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (دوشنبه) در این مراسم که با حضور علاالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی و جمعی از معاونان وزارت ارتباطات برگزار شد، به تشریح جزئیات طرحی پرداخت که به تحولی بزرگ در نظام اداری و دیجیتالی‌سازی خدمات عمومی منجر می‌شود.

دولت هوشمند؛ اولویت راهبردی وزارت ارتباطات

هاشمی در سخنان خود با اشاره به اهمیت دولت هوشمند به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران وزارت ارتباطات، گفت:«دولت هوشمند تنها یک طرح فناورانه نیست، بلکه تحولی ساختاری در مدیریت کشور است. این طرح سه رکن اصلی اصلاح فرآیندهای اداری، توسعه فناوری‌های دیجیتال و توانمندسازی نیروی انسانی را در بر می گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات، اگر هر یک از این ارکان نادیده گرفته شود، تحقق «دولت هوشمند» ناممکن خواهد بود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در نظام اداری، افزود: «متأسفانه در سال‌های گذشته، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف باعث شده خدمات دیجیتال به‌صورت جزیره‌ای توسعه یابد و مردم در دریافت خدمات با سردرگمی مواجه شوند. از این منظر، این تفاهمنامه، نقطه عطفی برای ایجاد همگرایی ملی در مسیر تحول دیجیتال است.»

همکاری با سازمان اداری و استخدامی؛ کلید موفقیت دولت هوشمند

وزیر ارتباطات با تقدیر از زحمات مجموعه سازمان اداری و استخدامی، تأکید کرد: «این سازمان نقش محوری در اصلاح فرآیندهای اداری و کاهش بوروکراسی دارد. با همکاری مشترک، می‌توانیم نظام اداری را به سمتی ببریم که نه‌تنها خدمات سریع‌تر ارائه شود، بلکه زمینه‌های فساد نیز مسدود شود.»

وی با اشاره به تجربه‌های ناموفق گذشته در پیاده‌سازی دولت الکترونیک، گفت: «دولت هوشمند نباید صرفاً به ایجاد سامانه‌های جدید محدود شود. هدف ما این است که خدمات، هوشمندانه‌تر و مردم‌محورتر شوند. برای مثال، شهروندان باید بتوانند بدون مراجعه حضوری و با کمترین دردسر، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

شفافیت و مبارزه با فساد ارمغان دولت هوشمند

مشارکت بخش خصوصی؛ راهبرد کلیدی وزارت ارتباطات

هاشمی با اشاره به همکاری با شرکت ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو در فناوری ارتباطات، گفت: «بخش خصوصی با تجربه و توانمندی‌های خود می‌تواند شتاب‌دهنده تحقق دولت هوشمند باشد. ایرانسل با سابقه موفق در توسعه پلتفرم‌های خدماتی، یکی از شرکای مهم ما در این مسیر خواهد بود.»

وی بر ضرورت راه‌اندازی دستیار هوشمند خدمات دولت تاکید کرد و گفت: «این دستیار هوشمند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، باید بتواند به راهنمای شهروندان در استفاده از خدمات دولتی تبدیل شود و به سردرگمی های مردم در استفاده از خدمات برخط دولت پایان دهد. این سیستم می تواند به‌صورت هوشمند، بهترین مسیر دریافت خدمات را به کاربران پیشنهاد ‌دهد.»

شفافیت و حکمرانی داده‌محور؛ راه مبارزه با فساد اداری

وزیر ارتباطات با تأکید بر لزوم شفافیت در ارائه خدمات، گفت: «دولت هوشمند تنها با داده‌های دقیق و قابل اتکا ممکن است. ما باید نظامی طراحی کنیم که در آن، تمام تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر داده‌های واقعی باشد. این موضوع نه‌تنها کارایی دولت را افزایش می‌دهد، بلکه راه را بر فساد اداری می‌بندد.»

وی با اشاره به امضای این تفاهم نامه با سازمان اداری و امور استخدامی، افزود: «امیدواریم با امضا و پیگیری تفاهم‌نامه شاهد پیشرفت دولت هوشمند باشیم که بهبود را در کیفیت زندگی مردم به دنبال خواهد داشت. دولت هوشمند ضمن مبارزه با فساد، شفافیت را به ارمغان می‌آورد.»

هاشمی با تاکید به اینکه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات دستگاه های دولتی تاکنون مغفول مانده بود، تصریح کرد: «ما باید لحظه به لحظه در ارائه خدمات هوشمند به مردم در کنار آنان باشیم و نوع و کیفیت خدمات ارائه شده را رصد کنیم.»

وی افزود: «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، گام اول بود، اما اکنون باید به مرحله نظارت هوشمند بر کیفیت خدمات برسیم. می‌خواهیم به مرحله ای برسیم که بدانیم مردم از خدمات ارائه‌شده راضی هستند یا خیر و چگونه می‌توان این خدمات را بهبود داد.»

هاشمی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری تاکید کرد و گفت: «همان‌طور که مردم برای موارد پلیسی یا پزشکی با شماره‌های فوریتی تماس می‌گیرند، باید بتوانند مشکلات اداری خود را نیز از طریق یک سامانه واحد پیگیری کنند.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: «البته لازم به ذکر است که این یک مولفه از مجموع مولفه های دیگری است که در کنار هم می توانند خلق ارزش کند. به این معنا که اگر ما وظیفه پاسخگویی به مردم را داریم باید امکان پیگیری درخواست های مردم را هم داشته باشیم که این مسئله در قالب که یک زیست بوم شکل خواهد گرفت.»

آغاز فاز اجرایی قبل از امضای تفاهمنامه

هاشمی در پایان با اعلام شروع اقدامات عملیاتی پیش از امضای این تفاهمنامه، گفت: «برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ما منتظر برگزاری این مراسم نماندیم و از هفته‌های گذشته، روند اجرایی کار آغاز شده است.»
وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مردم، قول داد: «نتایج این تفاهمنامه را در بازه‌های زمانی مشخص به مردم گزارش خواهیم داد. هدف نهایی ما این است که مردم بهبود خدمات را در زندگی روزمره خود احساس کنند.»

بر اساس این گزارش، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که بین سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ایرانسل منعقد شد، همکاری در توسعه خدمات دولت هوشمند و هوشمند سازی خدمات دولت از موضوعاتی است که در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

همکاری در توسعه پروژه های پیشران دولت هوشمند و ایجاد زیرساخت ها و راه اندازی مرکز فوریت های اداری از دیگر موارد همکاری در این تفاهم نامه است.

۲۲۷۲۲۷

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (دوشنبه) در این مراسم که با حضور علاالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی و جمعی از معاونان وزارت ارتباطات برگزار شد، به تشریح جزئیات طرحی پرداخت که به تحولی بزرگ در نظام اداری و دیجیتالی‌سازی خدمات عمومی منجر می‌شود.

دولت هوشمند؛ اولویت راهبردی وزارت ارتباطات

هاشمی در سخنان خود با اشاره به اهمیت دولت هوشمند به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران وزارت ارتباطات، گفت:«دولت هوشمند تنها یک طرح فناورانه نیست، بلکه تحولی ساختاری در مدیریت کشور است. این طرح سه رکن اصلی اصلاح فرآیندهای اداری، توسعه فناوری‌های دیجیتال و توانمندسازی نیروی انسانی را در بر می گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات، اگر هر یک از این ارکان نادیده گرفته شود، تحقق «دولت هوشمند» ناممکن خواهد بود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در نظام اداری، افزود: «متأسفانه در سال‌های گذشته، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف باعث شده خدمات دیجیتال به‌صورت جزیره‌ای توسعه یابد و مردم در دریافت خدمات با سردرگمی مواجه شوند. از این منظر، این تفاهمنامه، نقطه عطفی برای ایجاد همگرایی ملی در مسیر تحول دیجیتال است.»

همکاری با سازمان اداری و استخدامی؛ کلید موفقیت دولت هوشمند

وزیر ارتباطات با تقدیر از زحمات مجموعه سازمان اداری و استخدامی، تأکید کرد: «این سازمان نقش محوری در اصلاح فرآیندهای اداری و کاهش بوروکراسی دارد. با همکاری مشترک، می‌توانیم نظام اداری را به سمتی ببریم که نه‌تنها خدمات سریع‌تر ارائه شود، بلکه زمینه‌های فساد نیز مسدود شود.»

وی با اشاره به تجربه‌های ناموفق گذشته در پیاده‌سازی دولت الکترونیک، گفت: «دولت هوشمند نباید صرفاً به ایجاد سامانه‌های جدید محدود شود. هدف ما این است که خدمات، هوشمندانه‌تر و مردم‌محورتر شوند. برای مثال، شهروندان باید بتوانند بدون مراجعه حضوری و با کمترین دردسر، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

شفافیت و مبارزه با فساد ارمغان دولت هوشمند

مشارکت بخش خصوصی؛ راهبرد کلیدی وزارت ارتباطات

هاشمی با اشاره به همکاری با شرکت ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو در فناوری ارتباطات، گفت: «بخش خصوصی با تجربه و توانمندی‌های خود می‌تواند شتاب‌دهنده تحقق دولت هوشمند باشد. ایرانسل با سابقه موفق در توسعه پلتفرم‌های خدماتی، یکی از شرکای مهم ما در این مسیر خواهد بود.»

وی بر ضرورت راه‌اندازی دستیار هوشمند خدمات دولت تاکید کرد و گفت: «این دستیار هوشمند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، باید بتواند به راهنمای شهروندان در استفاده از خدمات دولتی تبدیل شود و به سردرگمی های مردم در استفاده از خدمات برخط دولت پایان دهد. این سیستم می تواند به‌صورت هوشمند، بهترین مسیر دریافت خدمات را به کاربران پیشنهاد ‌دهد.»

شفافیت و حکمرانی داده‌محور؛ راه مبارزه با فساد اداری

وزیر ارتباطات با تأکید بر لزوم شفافیت در ارائه خدمات، گفت: «دولت هوشمند تنها با داده‌های دقیق و قابل اتکا ممکن است. ما باید نظامی طراحی کنیم که در آن، تمام تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر داده‌های واقعی باشد. این موضوع نه‌تنها کارایی دولت را افزایش می‌دهد، بلکه راه را بر فساد اداری می‌بندد.»

وی با اشاره به امضای این تفاهم نامه با سازمان اداری و امور استخدامی، افزود: «امیدواریم با امضا و پیگیری تفاهم‌نامه شاهد پیشرفت دولت هوشمند باشیم که بهبود را در کیفیت زندگی مردم به دنبال خواهد داشت. دولت هوشمند ضمن مبارزه با فساد، شفافیت را به ارمغان می‌آورد.»

هاشمی با تاکید به اینکه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات دستگاه های دولتی تاکنون مغفول مانده بود، تصریح کرد: «ما باید لحظه به لحظه در ارائه خدمات هوشمند به مردم در کنار آنان باشیم و نوع و کیفیت خدمات ارائه شده را رصد کنیم.»

وی افزود: «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، گام اول بود، اما اکنون باید به مرحله نظارت هوشمند بر کیفیت خدمات برسیم. می‌خواهیم به مرحله ای برسیم که بدانیم مردم از خدمات ارائه‌شده راضی هستند یا خیر و چگونه می‌توان این خدمات را بهبود داد.»

هاشمی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری تاکید کرد و گفت: «همان‌طور که مردم برای موارد پلیسی یا پزشکی با شماره‌های فوریتی تماس می‌گیرند، باید بتوانند مشکلات اداری خود را نیز از طریق یک سامانه واحد پیگیری کنند.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: «البته لازم به ذکر است که این یک مولفه از مجموع مولفه های دیگری است که در کنار هم می توانند خلق ارزش کند. به این معنا که اگر ما وظیفه پاسخگویی به مردم را داریم باید امکان پیگیری درخواست های مردم را هم داشته باشیم که این مسئله در قالب که یک زیست بوم شکل خواهد گرفت.»

آغاز فاز اجرایی قبل از امضای تفاهمنامه

هاشمی در پایان با اعلام شروع اقدامات عملیاتی پیش از امضای این تفاهمنامه، گفت: «برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ما منتظر برگزاری این مراسم نماندیم و از هفته‌های گذشته، روند اجرایی کار آغاز شده است.»
وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مردم، قول داد: «نتایج این تفاهمنامه را در بازه‌های زمانی مشخص به مردم گزارش خواهیم داد. هدف نهایی ما این است که مردم بهبود خدمات را در زندگی روزمره خود احساس کنند.»

بر اساس این گزارش، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که بین سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ایرانسل منعقد شد، همکاری در توسعه خدمات دولت هوشمند و هوشمند سازی خدمات دولت از موضوعاتی است که در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

همکاری در توسعه پروژه های پیشران دولت هوشمند و ایجاد زیرساخت ها و راه اندازی مرکز فوریت های اداری از دیگر موارد همکاری در این تفاهم نامه است.

۲۲۷۲۲۷

اخبارجدیدترین

TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی

غیرمنتظره از بابک زنجانی؛ بازاریابی تاکسی اینترنتی در میان اخبار قتل الهه‌حسین‌نژاد

معاون وزیر ارتباطات : با وجود رفع فیلتر واتساپ 80درصد کاربران از فیلترشکن استفاده می کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (دوشنبه) در این مراسم که با حضور علاالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی و جمعی از معاونان وزارت ارتباطات برگزار شد، به تشریح جزئیات طرحی پرداخت که به تحولی بزرگ در نظام اداری و دیجیتالی‌سازی خدمات عمومی منجر می‌شود.

دولت هوشمند؛ اولویت راهبردی وزارت ارتباطات

هاشمی در سخنان خود با اشاره به اهمیت دولت هوشمند به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران وزارت ارتباطات، گفت:«دولت هوشمند تنها یک طرح فناورانه نیست، بلکه تحولی ساختاری در مدیریت کشور است. این طرح سه رکن اصلی اصلاح فرآیندهای اداری، توسعه فناوری‌های دیجیتال و توانمندسازی نیروی انسانی را در بر می گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات، اگر هر یک از این ارکان نادیده گرفته شود، تحقق «دولت هوشمند» ناممکن خواهد بود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در نظام اداری، افزود: «متأسفانه در سال‌های گذشته، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف باعث شده خدمات دیجیتال به‌صورت جزیره‌ای توسعه یابد و مردم در دریافت خدمات با سردرگمی مواجه شوند. از این منظر، این تفاهمنامه، نقطه عطفی برای ایجاد همگرایی ملی در مسیر تحول دیجیتال است.»

همکاری با سازمان اداری و استخدامی؛ کلید موفقیت دولت هوشمند

وزیر ارتباطات با تقدیر از زحمات مجموعه سازمان اداری و استخدامی، تأکید کرد: «این سازمان نقش محوری در اصلاح فرآیندهای اداری و کاهش بوروکراسی دارد. با همکاری مشترک، می‌توانیم نظام اداری را به سمتی ببریم که نه‌تنها خدمات سریع‌تر ارائه شود، بلکه زمینه‌های فساد نیز مسدود شود.»

وی با اشاره به تجربه‌های ناموفق گذشته در پیاده‌سازی دولت الکترونیک، گفت: «دولت هوشمند نباید صرفاً به ایجاد سامانه‌های جدید محدود شود. هدف ما این است که خدمات، هوشمندانه‌تر و مردم‌محورتر شوند. برای مثال، شهروندان باید بتوانند بدون مراجعه حضوری و با کمترین دردسر، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

شفافیت و مبارزه با فساد ارمغان دولت هوشمند

مشارکت بخش خصوصی؛ راهبرد کلیدی وزارت ارتباطات

هاشمی با اشاره به همکاری با شرکت ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو در فناوری ارتباطات، گفت: «بخش خصوصی با تجربه و توانمندی‌های خود می‌تواند شتاب‌دهنده تحقق دولت هوشمند باشد. ایرانسل با سابقه موفق در توسعه پلتفرم‌های خدماتی، یکی از شرکای مهم ما در این مسیر خواهد بود.»

وی بر ضرورت راه‌اندازی دستیار هوشمند خدمات دولت تاکید کرد و گفت: «این دستیار هوشمند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، باید بتواند به راهنمای شهروندان در استفاده از خدمات دولتی تبدیل شود و به سردرگمی های مردم در استفاده از خدمات برخط دولت پایان دهد. این سیستم می تواند به‌صورت هوشمند، بهترین مسیر دریافت خدمات را به کاربران پیشنهاد ‌دهد.»

شفافیت و حکمرانی داده‌محور؛ راه مبارزه با فساد اداری

وزیر ارتباطات با تأکید بر لزوم شفافیت در ارائه خدمات، گفت: «دولت هوشمند تنها با داده‌های دقیق و قابل اتکا ممکن است. ما باید نظامی طراحی کنیم که در آن، تمام تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر داده‌های واقعی باشد. این موضوع نه‌تنها کارایی دولت را افزایش می‌دهد، بلکه راه را بر فساد اداری می‌بندد.»

وی با اشاره به امضای این تفاهم نامه با سازمان اداری و امور استخدامی، افزود: «امیدواریم با امضا و پیگیری تفاهم‌نامه شاهد پیشرفت دولت هوشمند باشیم که بهبود را در کیفیت زندگی مردم به دنبال خواهد داشت. دولت هوشمند ضمن مبارزه با فساد، شفافیت را به ارمغان می‌آورد.»

هاشمی با تاکید به اینکه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات دستگاه های دولتی تاکنون مغفول مانده بود، تصریح کرد: «ما باید لحظه به لحظه در ارائه خدمات هوشمند به مردم در کنار آنان باشیم و نوع و کیفیت خدمات ارائه شده را رصد کنیم.»

وی افزود: «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، گام اول بود، اما اکنون باید به مرحله نظارت هوشمند بر کیفیت خدمات برسیم. می‌خواهیم به مرحله ای برسیم که بدانیم مردم از خدمات ارائه‌شده راضی هستند یا خیر و چگونه می‌توان این خدمات را بهبود داد.»

هاشمی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری تاکید کرد و گفت: «همان‌طور که مردم برای موارد پلیسی یا پزشکی با شماره‌های فوریتی تماس می‌گیرند، باید بتوانند مشکلات اداری خود را نیز از طریق یک سامانه واحد پیگیری کنند.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: «البته لازم به ذکر است که این یک مولفه از مجموع مولفه های دیگری است که در کنار هم می توانند خلق ارزش کند. به این معنا که اگر ما وظیفه پاسخگویی به مردم را داریم باید امکان پیگیری درخواست های مردم را هم داشته باشیم که این مسئله در قالب که یک زیست بوم شکل خواهد گرفت.»

آغاز فاز اجرایی قبل از امضای تفاهمنامه

هاشمی در پایان با اعلام شروع اقدامات عملیاتی پیش از امضای این تفاهمنامه، گفت: «برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ما منتظر برگزاری این مراسم نماندیم و از هفته‌های گذشته، روند اجرایی کار آغاز شده است.»
وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مردم، قول داد: «نتایج این تفاهمنامه را در بازه‌های زمانی مشخص به مردم گزارش خواهیم داد. هدف نهایی ما این است که مردم بهبود خدمات را در زندگی روزمره خود احساس کنند.»

بر اساس این گزارش، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که بین سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ایرانسل منعقد شد، همکاری در توسعه خدمات دولت هوشمند و هوشمند سازی خدمات دولت از موضوعاتی است که در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

همکاری در توسعه پروژه های پیشران دولت هوشمند و ایجاد زیرساخت ها و راه اندازی مرکز فوریت های اداری از دیگر موارد همکاری در این تفاهم نامه است.

۲۲۷۲۲۷

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (دوشنبه) در این مراسم که با حضور علاالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی و جمعی از معاونان وزارت ارتباطات برگزار شد، به تشریح جزئیات طرحی پرداخت که به تحولی بزرگ در نظام اداری و دیجیتالی‌سازی خدمات عمومی منجر می‌شود.

دولت هوشمند؛ اولویت راهبردی وزارت ارتباطات

هاشمی در سخنان خود با اشاره به اهمیت دولت هوشمند به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران وزارت ارتباطات، گفت:«دولت هوشمند تنها یک طرح فناورانه نیست، بلکه تحولی ساختاری در مدیریت کشور است. این طرح سه رکن اصلی اصلاح فرآیندهای اداری، توسعه فناوری‌های دیجیتال و توانمندسازی نیروی انسانی را در بر می گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات، اگر هر یک از این ارکان نادیده گرفته شود، تحقق «دولت هوشمند» ناممکن خواهد بود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در نظام اداری، افزود: «متأسفانه در سال‌های گذشته، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف باعث شده خدمات دیجیتال به‌صورت جزیره‌ای توسعه یابد و مردم در دریافت خدمات با سردرگمی مواجه شوند. از این منظر، این تفاهمنامه، نقطه عطفی برای ایجاد همگرایی ملی در مسیر تحول دیجیتال است.»

همکاری با سازمان اداری و استخدامی؛ کلید موفقیت دولت هوشمند

وزیر ارتباطات با تقدیر از زحمات مجموعه سازمان اداری و استخدامی، تأکید کرد: «این سازمان نقش محوری در اصلاح فرآیندهای اداری و کاهش بوروکراسی دارد. با همکاری مشترک، می‌توانیم نظام اداری را به سمتی ببریم که نه‌تنها خدمات سریع‌تر ارائه شود، بلکه زمینه‌های فساد نیز مسدود شود.»

وی با اشاره به تجربه‌های ناموفق گذشته در پیاده‌سازی دولت الکترونیک، گفت: «دولت هوشمند نباید صرفاً به ایجاد سامانه‌های جدید محدود شود. هدف ما این است که خدمات، هوشمندانه‌تر و مردم‌محورتر شوند. برای مثال، شهروندان باید بتوانند بدون مراجعه حضوری و با کمترین دردسر، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

شفافیت و مبارزه با فساد ارمغان دولت هوشمند

مشارکت بخش خصوصی؛ راهبرد کلیدی وزارت ارتباطات

هاشمی با اشاره به همکاری با شرکت ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو در فناوری ارتباطات، گفت: «بخش خصوصی با تجربه و توانمندی‌های خود می‌تواند شتاب‌دهنده تحقق دولت هوشمند باشد. ایرانسل با سابقه موفق در توسعه پلتفرم‌های خدماتی، یکی از شرکای مهم ما در این مسیر خواهد بود.»

وی بر ضرورت راه‌اندازی دستیار هوشمند خدمات دولت تاکید کرد و گفت: «این دستیار هوشمند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، باید بتواند به راهنمای شهروندان در استفاده از خدمات دولتی تبدیل شود و به سردرگمی های مردم در استفاده از خدمات برخط دولت پایان دهد. این سیستم می تواند به‌صورت هوشمند، بهترین مسیر دریافت خدمات را به کاربران پیشنهاد ‌دهد.»

شفافیت و حکمرانی داده‌محور؛ راه مبارزه با فساد اداری

وزیر ارتباطات با تأکید بر لزوم شفافیت در ارائه خدمات، گفت: «دولت هوشمند تنها با داده‌های دقیق و قابل اتکا ممکن است. ما باید نظامی طراحی کنیم که در آن، تمام تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر داده‌های واقعی باشد. این موضوع نه‌تنها کارایی دولت را افزایش می‌دهد، بلکه راه را بر فساد اداری می‌بندد.»

وی با اشاره به امضای این تفاهم نامه با سازمان اداری و امور استخدامی، افزود: «امیدواریم با امضا و پیگیری تفاهم‌نامه شاهد پیشرفت دولت هوشمند باشیم که بهبود را در کیفیت زندگی مردم به دنبال خواهد داشت. دولت هوشمند ضمن مبارزه با فساد، شفافیت را به ارمغان می‌آورد.»

هاشمی با تاکید به اینکه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات دستگاه های دولتی تاکنون مغفول مانده بود، تصریح کرد: «ما باید لحظه به لحظه در ارائه خدمات هوشمند به مردم در کنار آنان باشیم و نوع و کیفیت خدمات ارائه شده را رصد کنیم.»

وی افزود: «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، گام اول بود، اما اکنون باید به مرحله نظارت هوشمند بر کیفیت خدمات برسیم. می‌خواهیم به مرحله ای برسیم که بدانیم مردم از خدمات ارائه‌شده راضی هستند یا خیر و چگونه می‌توان این خدمات را بهبود داد.»

هاشمی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری تاکید کرد و گفت: «همان‌طور که مردم برای موارد پلیسی یا پزشکی با شماره‌های فوریتی تماس می‌گیرند، باید بتوانند مشکلات اداری خود را نیز از طریق یک سامانه واحد پیگیری کنند.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: «البته لازم به ذکر است که این یک مولفه از مجموع مولفه های دیگری است که در کنار هم می توانند خلق ارزش کند. به این معنا که اگر ما وظیفه پاسخگویی به مردم را داریم باید امکان پیگیری درخواست های مردم را هم داشته باشیم که این مسئله در قالب که یک زیست بوم شکل خواهد گرفت.»

آغاز فاز اجرایی قبل از امضای تفاهمنامه

هاشمی در پایان با اعلام شروع اقدامات عملیاتی پیش از امضای این تفاهمنامه، گفت: «برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ما منتظر برگزاری این مراسم نماندیم و از هفته‌های گذشته، روند اجرایی کار آغاز شده است.»
وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مردم، قول داد: «نتایج این تفاهمنامه را در بازه‌های زمانی مشخص به مردم گزارش خواهیم داد. هدف نهایی ما این است که مردم بهبود خدمات را در زندگی روزمره خود احساس کنند.»

بر اساس این گزارش، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که بین سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ایرانسل منعقد شد، همکاری در توسعه خدمات دولت هوشمند و هوشمند سازی خدمات دولت از موضوعاتی است که در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

همکاری در توسعه پروژه های پیشران دولت هوشمند و ایجاد زیرساخت ها و راه اندازی مرکز فوریت های اداری از دیگر موارد همکاری در این تفاهم نامه است.

۲۲۷۲۲۷

پست قبلی

چین با هواوی پرواز کرد: اینترنت ۱۰ گیگابیتی، بمب جدید دنیای دیجیتال

پست بعدی

آزادراه تهران‌-‌شمال همچنان در انتظار تأمین منابع مالی/ وعده تکمیل پس از سه دهه

مربوطه پست ها

TTR.ir سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
اینترنت و شبکه

TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
غیرمنتظره از بابک زنجانی؛ بازاریابی تاکسی اینترنتی در میان اخبار قتل الهه‌حسین‌نژاد
اینترنت و شبکه

غیرمنتظره از بابک زنجانی؛ بازاریابی تاکسی اینترنتی در میان اخبار قتل الهه‌حسین‌نژاد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
معاون وزیر ارتباطات : با وجود رفع فیلتر واتساپ 80درصد کاربران از فیلترشکن استفاده می کنند
اینترنت و شبکه

معاون وزیر ارتباطات : با وجود رفع فیلتر واتساپ 80درصد کاربران از فیلترشکن استفاده می کنند

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
آی پی ثابت
اینترنت و شبکه

آی‌ پی ثابت از کجا بخریم؟ راهنمای انتخابی مطمئن و امن

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
مدت زمان طراحی سایت
اینترنت و شبکه

طراحی سایت چقدر زمان می‌برد؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
هر پیامک چقدر برایتان آب می‌خورد؟
اینترنت و شبکه

هر پیامک چقدر برایتان آب می‌خورد؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.