دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

طناز طباطبایی: «بی‌رویا» درباره بیماری شیزوفرنی نیست

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۸ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
1
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار دانشجو اینترنشنال، نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا ظهر امروز با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه با اجرای پدرام کریمی در خانه جشنواره برگزار شد. آرین وزیردفتری (کارگردان)، هومن سیدی (تهیه کننده) مهدی سعدی (تدوین‌گر)، طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، صابر ابر، شادی کرم رودی و فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی (بازیگر)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، الهام معین (طراح لباس)، زهره علی اکبری (طراح صدا)، عظیم فراین (طراح چهره پردازی) در این نشست حضور داشتند. 

طناز طباطبایی، بازیگر بی‌رویا، در این نشست با اشاره به توضیحی که به پایان فیلم بی‌رویا اضافه شده است، گفت: نه فیلم‌نامه و نه عناصر فیلم بی رویا هیچکدام به طور خاص به بیماری شیزوفرنی اشاره ندارد، اما بنا به تشخیص کارگردان و برای دریافت پروانه نمایش و حضور در جشنواره فیلم فجر این توضیح به پایان فیلم اضافه شد که چنین برداشتی را متبادر می‌کند.

طباطبایی با اشاره به این که بی‌رویا درباره جابه‌جایی هویت است، تصریح کرد: فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و اتفاقی که از نیمه دوم فیلم می افتد برایم خیلی هیجان انگیز بود. وقتی در دل نقش قرار گرفتم متوجه شدم هولناک ترین اتفاقی که ممکن است برای یک فرد بیفتد همین از دست رفتن هویت است.

تهیه کننده بی‌رویا نبودم!

هومن سیدی، تهیه‌کننده این فیلم، نیز با بیان این که تاثیری روی نگارش فیلمنامه نداشتم گفت: اساسا خودم را تهیه کننده نمی دانم و قصدم تولید یک فیلم دیگر نبود. فقط میخواستم به کارگردان کمک کنم فیلمش را بسازد. تهیه کننده اصلی این فیلم آقای سعدی هست من فقط به نیابت از ایشان به این نشست آمده ام.

سیدی افزود: تلاش میکردم یک فیلمساز جوان که فیلم هایش را دیده بودم را راهنمایی کنم ولی از یک جایی به بعد فکر کردم ورود کنم تا فیلم حرکت کند و ساخته شود. انگیزه اصلی برای تهیه کنندگی این کار همین بود.

وی در ادامه با بیان این که توضیح پایانی فیلم کاملا سفارشی بود، اظهار داشت: برای اکران عمومی باید با ارشاد حرف بزنیم و راه حل دیگری پیدا کنیم. چون اضافه شدن این توضیح به فیلم یک توصیه سطحی است و به فیلم اسیب وارد می شود.

سیدی این سوال که چرا فیلم جنگ جهانی سوم را به جشنواره نداد، را بی‌جواب گذاشت.

از بچه رزماری و پرسونا الهام گرفتم

آرین وزیردفتری نیز در پاسخ به این که آیا در ساخت این فیلم از رمان زنجیره الهام گرفته است، توضیح داد: از فیلم ها و داستان های زیادی الهام گرفتم ولی این رمان را نخوانده بودم. پرسونای اینگمار برگمان و بچه رزماری رومن پولانسکی فیلم هایی بود که در ساخت این فیلم از آنها الهام گرفتم.

وی درباره همکاری با سیدی توضیح داد: هومن سیدی در جایی داور بود، در آنجا فیلم بچه آدم از من جایزه گرفت و این باب آشنایی سیدی و من شد. سعدی و سیدی، تهیه‌کنندگان اثر، حین کار به من آزادی عمل کامل دادند در حالی که همزمان پشتوانه کار بودند.

کارگردان بی رویا با اشاره به این که کلیدواژه این فیلم هویت است، گفت: فیلم به سبک کلاسیک شروع می شود و همه چیز مسلط پیش می‌رود اما می خواستم به سبک رویا کارگردانی کنم بنابراین از یه جایی به بعد جوری به نظر می رسد که سر رشته امور از دست من کارگردان نیز خارج شده است. می خواستیم همزمان با پیش رفتن با کاراکتر تغییر فرمت را داشته باشم.

وزیردفتری درباره ایده گرفتن از کارگردانان مطرح جهان خاطرنشان کرد: کافمن و پولانسکی هر دو از کارگردانان مورد علاقه من در جهان هستند. ایده آنها در پیاده کردن تعلیق خیلی روی من تاثیر گذاشته من هم میخواستم با یک داستانی که از دل سینمای اجتماعی ایران می آید همین کار را بکنم.

این فیلمساز جوان در پاسخ به این که برای اکران بین المللی فیلم چه برنامه ای دارید، تصریح کرد: همین چند وقت پیش با یک کمپانی آلمانی برای اکران بین المللی بی رویا به نتیجه رسیدیم. پخش اروپایی فیلم آغاز شده و امیدواریم به زودی در یک جشنواره درجه یک نیز به نمایش آید.

علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری بی رویا، در تشریح رویکرد خود برای خلق فضا در فیلم گفت: با توجه به روحیه مشارکت بالای کارگردان، در همه چیز با هم مشورت می کردیم و به یک ایده نهایی می رسیدیم و آن را اجرا می کردیم. گاهی در مورد برخی چیزها به صورت حسی تصمیم می گرفتیم.

وی افزود: ایده ای که داشتیم این بود که طبق هر سکانسی که جلو می رویم براساس فضا و مضمونی که در سکانس است، دوربین به همان شکل حرکت داشته باشد تا بتوانیم حس را بهتر به مخاطب انتقال دهیم.

مائده طهماسبی نیز در پاسخ به این که چرا این نقش را پذیرفتید، توضیح داد: فیلمنامه را که خواندم دوست داشتم آن را بازی کنم. خیلی هیجان زده بودم که این فیلم حتما ساخته شود حتی اگر من فقط یک نقش خیلی کوتاه در آن داشته باشم.

شادی کرم رودی نیز در این باره گفت: من از مرحله طرح وارد ساخت فیلم شدم. نقش کاراکتر زیبا برای من پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نقشی بود که تاکنون بازی کردم. چون باید همزمان نقش ۳ کاراکتر را بازی میکردم.

فرانک کلانتر درباره نقش خود در فیلم بی رویا گفت: شاید به ظاهر به نظر بیاید کاراکتر لیلی خیلی در اتفاقات جاری دخیل نیست. اما به روند تغییر هویت کمک می کند.

به گزارش خبرنگار دانشجو اینترنشنال، نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا ظهر امروز با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه با اجرای پدرام کریمی در خانه جشنواره برگزار شد. آرین وزیردفتری (کارگردان)، هومن سیدی (تهیه کننده) مهدی سعدی (تدوین‌گر)، طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، صابر ابر، شادی کرم رودی و فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی (بازیگر)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، الهام معین (طراح لباس)، زهره علی اکبری (طراح صدا)، عظیم فراین (طراح چهره پردازی) در این نشست حضور داشتند. 

طناز طباطبایی، بازیگر بی‌رویا، در این نشست با اشاره به توضیحی که به پایان فیلم بی‌رویا اضافه شده است، گفت: نه فیلم‌نامه و نه عناصر فیلم بی رویا هیچکدام به طور خاص به بیماری شیزوفرنی اشاره ندارد، اما بنا به تشخیص کارگردان و برای دریافت پروانه نمایش و حضور در جشنواره فیلم فجر این توضیح به پایان فیلم اضافه شد که چنین برداشتی را متبادر می‌کند.

طباطبایی با اشاره به این که بی‌رویا درباره جابه‌جایی هویت است، تصریح کرد: فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و اتفاقی که از نیمه دوم فیلم می افتد برایم خیلی هیجان انگیز بود. وقتی در دل نقش قرار گرفتم متوجه شدم هولناک ترین اتفاقی که ممکن است برای یک فرد بیفتد همین از دست رفتن هویت است.

تهیه کننده بی‌رویا نبودم!

هومن سیدی، تهیه‌کننده این فیلم، نیز با بیان این که تاثیری روی نگارش فیلمنامه نداشتم گفت: اساسا خودم را تهیه کننده نمی دانم و قصدم تولید یک فیلم دیگر نبود. فقط میخواستم به کارگردان کمک کنم فیلمش را بسازد. تهیه کننده اصلی این فیلم آقای سعدی هست من فقط به نیابت از ایشان به این نشست آمده ام.

سیدی افزود: تلاش میکردم یک فیلمساز جوان که فیلم هایش را دیده بودم را راهنمایی کنم ولی از یک جایی به بعد فکر کردم ورود کنم تا فیلم حرکت کند و ساخته شود. انگیزه اصلی برای تهیه کنندگی این کار همین بود.

وی در ادامه با بیان این که توضیح پایانی فیلم کاملا سفارشی بود، اظهار داشت: برای اکران عمومی باید با ارشاد حرف بزنیم و راه حل دیگری پیدا کنیم. چون اضافه شدن این توضیح به فیلم یک توصیه سطحی است و به فیلم اسیب وارد می شود.

سیدی این سوال که چرا فیلم جنگ جهانی سوم را به جشنواره نداد، را بی‌جواب گذاشت.

از بچه رزماری و پرسونا الهام گرفتم

آرین وزیردفتری نیز در پاسخ به این که آیا در ساخت این فیلم از رمان زنجیره الهام گرفته است، توضیح داد: از فیلم ها و داستان های زیادی الهام گرفتم ولی این رمان را نخوانده بودم. پرسونای اینگمار برگمان و بچه رزماری رومن پولانسکی فیلم هایی بود که در ساخت این فیلم از آنها الهام گرفتم.

وی درباره همکاری با سیدی توضیح داد: هومن سیدی در جایی داور بود، در آنجا فیلم بچه آدم از من جایزه گرفت و این باب آشنایی سیدی و من شد. سعدی و سیدی، تهیه‌کنندگان اثر، حین کار به من آزادی عمل کامل دادند در حالی که همزمان پشتوانه کار بودند.

کارگردان بی رویا با اشاره به این که کلیدواژه این فیلم هویت است، گفت: فیلم به سبک کلاسیک شروع می شود و همه چیز مسلط پیش می‌رود اما می خواستم به سبک رویا کارگردانی کنم بنابراین از یه جایی به بعد جوری به نظر می رسد که سر رشته امور از دست من کارگردان نیز خارج شده است. می خواستیم همزمان با پیش رفتن با کاراکتر تغییر فرمت را داشته باشم.

وزیردفتری درباره ایده گرفتن از کارگردانان مطرح جهان خاطرنشان کرد: کافمن و پولانسکی هر دو از کارگردانان مورد علاقه من در جهان هستند. ایده آنها در پیاده کردن تعلیق خیلی روی من تاثیر گذاشته من هم میخواستم با یک داستانی که از دل سینمای اجتماعی ایران می آید همین کار را بکنم.

این فیلمساز جوان در پاسخ به این که برای اکران بین المللی فیلم چه برنامه ای دارید، تصریح کرد: همین چند وقت پیش با یک کمپانی آلمانی برای اکران بین المللی بی رویا به نتیجه رسیدیم. پخش اروپایی فیلم آغاز شده و امیدواریم به زودی در یک جشنواره درجه یک نیز به نمایش آید.

علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری بی رویا، در تشریح رویکرد خود برای خلق فضا در فیلم گفت: با توجه به روحیه مشارکت بالای کارگردان، در همه چیز با هم مشورت می کردیم و به یک ایده نهایی می رسیدیم و آن را اجرا می کردیم. گاهی در مورد برخی چیزها به صورت حسی تصمیم می گرفتیم.

وی افزود: ایده ای که داشتیم این بود که طبق هر سکانسی که جلو می رویم براساس فضا و مضمونی که در سکانس است، دوربین به همان شکل حرکت داشته باشد تا بتوانیم حس را بهتر به مخاطب انتقال دهیم.

مائده طهماسبی نیز در پاسخ به این که چرا این نقش را پذیرفتید، توضیح داد: فیلمنامه را که خواندم دوست داشتم آن را بازی کنم. خیلی هیجان زده بودم که این فیلم حتما ساخته شود حتی اگر من فقط یک نقش خیلی کوتاه در آن داشته باشم.

شادی کرم رودی نیز در این باره گفت: من از مرحله طرح وارد ساخت فیلم شدم. نقش کاراکتر زیبا برای من پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نقشی بود که تاکنون بازی کردم. چون باید همزمان نقش ۳ کاراکتر را بازی میکردم.

فرانک کلانتر درباره نقش خود در فیلم بی رویا گفت: شاید به ظاهر به نظر بیاید کاراکتر لیلی خیلی در اتفاقات جاری دخیل نیست. اما به روند تغییر هویت کمک می کند.

اخبارجدیدترین

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

به گزارش خبرنگار دانشجو اینترنشنال، نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا ظهر امروز با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه با اجرای پدرام کریمی در خانه جشنواره برگزار شد. آرین وزیردفتری (کارگردان)، هومن سیدی (تهیه کننده) مهدی سعدی (تدوین‌گر)، طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، صابر ابر، شادی کرم رودی و فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی (بازیگر)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، الهام معین (طراح لباس)، زهره علی اکبری (طراح صدا)، عظیم فراین (طراح چهره پردازی) در این نشست حضور داشتند. 

طناز طباطبایی، بازیگر بی‌رویا، در این نشست با اشاره به توضیحی که به پایان فیلم بی‌رویا اضافه شده است، گفت: نه فیلم‌نامه و نه عناصر فیلم بی رویا هیچکدام به طور خاص به بیماری شیزوفرنی اشاره ندارد، اما بنا به تشخیص کارگردان و برای دریافت پروانه نمایش و حضور در جشنواره فیلم فجر این توضیح به پایان فیلم اضافه شد که چنین برداشتی را متبادر می‌کند.

طباطبایی با اشاره به این که بی‌رویا درباره جابه‌جایی هویت است، تصریح کرد: فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و اتفاقی که از نیمه دوم فیلم می افتد برایم خیلی هیجان انگیز بود. وقتی در دل نقش قرار گرفتم متوجه شدم هولناک ترین اتفاقی که ممکن است برای یک فرد بیفتد همین از دست رفتن هویت است.

تهیه کننده بی‌رویا نبودم!

هومن سیدی، تهیه‌کننده این فیلم، نیز با بیان این که تاثیری روی نگارش فیلمنامه نداشتم گفت: اساسا خودم را تهیه کننده نمی دانم و قصدم تولید یک فیلم دیگر نبود. فقط میخواستم به کارگردان کمک کنم فیلمش را بسازد. تهیه کننده اصلی این فیلم آقای سعدی هست من فقط به نیابت از ایشان به این نشست آمده ام.

سیدی افزود: تلاش میکردم یک فیلمساز جوان که فیلم هایش را دیده بودم را راهنمایی کنم ولی از یک جایی به بعد فکر کردم ورود کنم تا فیلم حرکت کند و ساخته شود. انگیزه اصلی برای تهیه کنندگی این کار همین بود.

وی در ادامه با بیان این که توضیح پایانی فیلم کاملا سفارشی بود، اظهار داشت: برای اکران عمومی باید با ارشاد حرف بزنیم و راه حل دیگری پیدا کنیم. چون اضافه شدن این توضیح به فیلم یک توصیه سطحی است و به فیلم اسیب وارد می شود.

سیدی این سوال که چرا فیلم جنگ جهانی سوم را به جشنواره نداد، را بی‌جواب گذاشت.

از بچه رزماری و پرسونا الهام گرفتم

آرین وزیردفتری نیز در پاسخ به این که آیا در ساخت این فیلم از رمان زنجیره الهام گرفته است، توضیح داد: از فیلم ها و داستان های زیادی الهام گرفتم ولی این رمان را نخوانده بودم. پرسونای اینگمار برگمان و بچه رزماری رومن پولانسکی فیلم هایی بود که در ساخت این فیلم از آنها الهام گرفتم.

وی درباره همکاری با سیدی توضیح داد: هومن سیدی در جایی داور بود، در آنجا فیلم بچه آدم از من جایزه گرفت و این باب آشنایی سیدی و من شد. سعدی و سیدی، تهیه‌کنندگان اثر، حین کار به من آزادی عمل کامل دادند در حالی که همزمان پشتوانه کار بودند.

کارگردان بی رویا با اشاره به این که کلیدواژه این فیلم هویت است، گفت: فیلم به سبک کلاسیک شروع می شود و همه چیز مسلط پیش می‌رود اما می خواستم به سبک رویا کارگردانی کنم بنابراین از یه جایی به بعد جوری به نظر می رسد که سر رشته امور از دست من کارگردان نیز خارج شده است. می خواستیم همزمان با پیش رفتن با کاراکتر تغییر فرمت را داشته باشم.

وزیردفتری درباره ایده گرفتن از کارگردانان مطرح جهان خاطرنشان کرد: کافمن و پولانسکی هر دو از کارگردانان مورد علاقه من در جهان هستند. ایده آنها در پیاده کردن تعلیق خیلی روی من تاثیر گذاشته من هم میخواستم با یک داستانی که از دل سینمای اجتماعی ایران می آید همین کار را بکنم.

این فیلمساز جوان در پاسخ به این که برای اکران بین المللی فیلم چه برنامه ای دارید، تصریح کرد: همین چند وقت پیش با یک کمپانی آلمانی برای اکران بین المللی بی رویا به نتیجه رسیدیم. پخش اروپایی فیلم آغاز شده و امیدواریم به زودی در یک جشنواره درجه یک نیز به نمایش آید.

علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری بی رویا، در تشریح رویکرد خود برای خلق فضا در فیلم گفت: با توجه به روحیه مشارکت بالای کارگردان، در همه چیز با هم مشورت می کردیم و به یک ایده نهایی می رسیدیم و آن را اجرا می کردیم. گاهی در مورد برخی چیزها به صورت حسی تصمیم می گرفتیم.

وی افزود: ایده ای که داشتیم این بود که طبق هر سکانسی که جلو می رویم براساس فضا و مضمونی که در سکانس است، دوربین به همان شکل حرکت داشته باشد تا بتوانیم حس را بهتر به مخاطب انتقال دهیم.

مائده طهماسبی نیز در پاسخ به این که چرا این نقش را پذیرفتید، توضیح داد: فیلمنامه را که خواندم دوست داشتم آن را بازی کنم. خیلی هیجان زده بودم که این فیلم حتما ساخته شود حتی اگر من فقط یک نقش خیلی کوتاه در آن داشته باشم.

شادی کرم رودی نیز در این باره گفت: من از مرحله طرح وارد ساخت فیلم شدم. نقش کاراکتر زیبا برای من پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نقشی بود که تاکنون بازی کردم. چون باید همزمان نقش ۳ کاراکتر را بازی میکردم.

فرانک کلانتر درباره نقش خود در فیلم بی رویا گفت: شاید به ظاهر به نظر بیاید کاراکتر لیلی خیلی در اتفاقات جاری دخیل نیست. اما به روند تغییر هویت کمک می کند.

به گزارش خبرنگار دانشجو اینترنشنال، نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا ظهر امروز با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه با اجرای پدرام کریمی در خانه جشنواره برگزار شد. آرین وزیردفتری (کارگردان)، هومن سیدی (تهیه کننده) مهدی سعدی (تدوین‌گر)، طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، صابر ابر، شادی کرم رودی و فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی (بازیگر)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، الهام معین (طراح لباس)، زهره علی اکبری (طراح صدا)، عظیم فراین (طراح چهره پردازی) در این نشست حضور داشتند. 

طناز طباطبایی، بازیگر بی‌رویا، در این نشست با اشاره به توضیحی که به پایان فیلم بی‌رویا اضافه شده است، گفت: نه فیلم‌نامه و نه عناصر فیلم بی رویا هیچکدام به طور خاص به بیماری شیزوفرنی اشاره ندارد، اما بنا به تشخیص کارگردان و برای دریافت پروانه نمایش و حضور در جشنواره فیلم فجر این توضیح به پایان فیلم اضافه شد که چنین برداشتی را متبادر می‌کند.

طباطبایی با اشاره به این که بی‌رویا درباره جابه‌جایی هویت است، تصریح کرد: فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و اتفاقی که از نیمه دوم فیلم می افتد برایم خیلی هیجان انگیز بود. وقتی در دل نقش قرار گرفتم متوجه شدم هولناک ترین اتفاقی که ممکن است برای یک فرد بیفتد همین از دست رفتن هویت است.

تهیه کننده بی‌رویا نبودم!

هومن سیدی، تهیه‌کننده این فیلم، نیز با بیان این که تاثیری روی نگارش فیلمنامه نداشتم گفت: اساسا خودم را تهیه کننده نمی دانم و قصدم تولید یک فیلم دیگر نبود. فقط میخواستم به کارگردان کمک کنم فیلمش را بسازد. تهیه کننده اصلی این فیلم آقای سعدی هست من فقط به نیابت از ایشان به این نشست آمده ام.

سیدی افزود: تلاش میکردم یک فیلمساز جوان که فیلم هایش را دیده بودم را راهنمایی کنم ولی از یک جایی به بعد فکر کردم ورود کنم تا فیلم حرکت کند و ساخته شود. انگیزه اصلی برای تهیه کنندگی این کار همین بود.

وی در ادامه با بیان این که توضیح پایانی فیلم کاملا سفارشی بود، اظهار داشت: برای اکران عمومی باید با ارشاد حرف بزنیم و راه حل دیگری پیدا کنیم. چون اضافه شدن این توضیح به فیلم یک توصیه سطحی است و به فیلم اسیب وارد می شود.

سیدی این سوال که چرا فیلم جنگ جهانی سوم را به جشنواره نداد، را بی‌جواب گذاشت.

از بچه رزماری و پرسونا الهام گرفتم

آرین وزیردفتری نیز در پاسخ به این که آیا در ساخت این فیلم از رمان زنجیره الهام گرفته است، توضیح داد: از فیلم ها و داستان های زیادی الهام گرفتم ولی این رمان را نخوانده بودم. پرسونای اینگمار برگمان و بچه رزماری رومن پولانسکی فیلم هایی بود که در ساخت این فیلم از آنها الهام گرفتم.

وی درباره همکاری با سیدی توضیح داد: هومن سیدی در جایی داور بود، در آنجا فیلم بچه آدم از من جایزه گرفت و این باب آشنایی سیدی و من شد. سعدی و سیدی، تهیه‌کنندگان اثر، حین کار به من آزادی عمل کامل دادند در حالی که همزمان پشتوانه کار بودند.

کارگردان بی رویا با اشاره به این که کلیدواژه این فیلم هویت است، گفت: فیلم به سبک کلاسیک شروع می شود و همه چیز مسلط پیش می‌رود اما می خواستم به سبک رویا کارگردانی کنم بنابراین از یه جایی به بعد جوری به نظر می رسد که سر رشته امور از دست من کارگردان نیز خارج شده است. می خواستیم همزمان با پیش رفتن با کاراکتر تغییر فرمت را داشته باشم.

وزیردفتری درباره ایده گرفتن از کارگردانان مطرح جهان خاطرنشان کرد: کافمن و پولانسکی هر دو از کارگردانان مورد علاقه من در جهان هستند. ایده آنها در پیاده کردن تعلیق خیلی روی من تاثیر گذاشته من هم میخواستم با یک داستانی که از دل سینمای اجتماعی ایران می آید همین کار را بکنم.

این فیلمساز جوان در پاسخ به این که برای اکران بین المللی فیلم چه برنامه ای دارید، تصریح کرد: همین چند وقت پیش با یک کمپانی آلمانی برای اکران بین المللی بی رویا به نتیجه رسیدیم. پخش اروپایی فیلم آغاز شده و امیدواریم به زودی در یک جشنواره درجه یک نیز به نمایش آید.

علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری بی رویا، در تشریح رویکرد خود برای خلق فضا در فیلم گفت: با توجه به روحیه مشارکت بالای کارگردان، در همه چیز با هم مشورت می کردیم و به یک ایده نهایی می رسیدیم و آن را اجرا می کردیم. گاهی در مورد برخی چیزها به صورت حسی تصمیم می گرفتیم.

وی افزود: ایده ای که داشتیم این بود که طبق هر سکانسی که جلو می رویم براساس فضا و مضمونی که در سکانس است، دوربین به همان شکل حرکت داشته باشد تا بتوانیم حس را بهتر به مخاطب انتقال دهیم.

مائده طهماسبی نیز در پاسخ به این که چرا این نقش را پذیرفتید، توضیح داد: فیلمنامه را که خواندم دوست داشتم آن را بازی کنم. خیلی هیجان زده بودم که این فیلم حتما ساخته شود حتی اگر من فقط یک نقش خیلی کوتاه در آن داشته باشم.

شادی کرم رودی نیز در این باره گفت: من از مرحله طرح وارد ساخت فیلم شدم. نقش کاراکتر زیبا برای من پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نقشی بود که تاکنون بازی کردم. چون باید همزمان نقش ۳ کاراکتر را بازی میکردم.

فرانک کلانتر درباره نقش خود در فیلم بی رویا گفت: شاید به ظاهر به نظر بیاید کاراکتر لیلی خیلی در اتفاقات جاری دخیل نیست. اما به روند تغییر هویت کمک می کند.

برچسب ها: چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجرمائده طهماسبی
پست قبلی

رئیس سازمان صمت گلستان تشریح کرد: چگونگی فعالیت اصناف گلستان در کرونا/ محدودیت یا مدیریت؟

پست بعدی

از تمامی فیلم‌ها با سوژه‌های قضایی و حقوقی استقبال می‌کنیم

مربوطه پست ها

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان
هنر و فرهنگ

«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!
هنر و فرهنگ

از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 8 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.