دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی اجتماعی

عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است/ چالش های «یادگیری» در مدارس

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در اجتماعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
13
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است/ چالش های «یادگیری» در مدارس

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم، گفت: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “اروجی” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بهترین تعریف را از عدالت کرده‌اند گفت: بر این مبنا، بهره مندی از امکانات نباید یکسان باشد، بلکه باید عادلانه باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در موضوع نصیب آموزشی، منظورشان فراتر از دسترسی است. نصیب آموزشی همانند عدالت تربیتی مفهومی گسترده دارد و مواردی چون کیفیت یادگیری را هم دربرمی‌گیرد.

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم و اگر هماهنگی و انسجامی وجود نداشته نباشد اتفاق بزرگی نخواهد افتاد اظهار کرد: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

اروجی ادامه داد: باید روی مقوله یادگیری تاکید داشته باشیم و ببینیم چه موانعی بر سر یادگیری باکیفیت وجود دارد. اینکه انتظار داریم دانش‌آموزان ما تمام ساحتی تربیت شوند و یک زندگی بهره ور در آینده داشته باشند، بسیار مهم است اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ همه ما در اجرای عدالت مسئولیم؛ به وِیژه مسئولان و حاکمان.

وی با بیان اینکه باید بررسی کنیم چه عواملی باعث می‌شود یادگیری باکیفیت اتفاق نیفتد گفت: آیا دانش آموز ما برای یادگیری آماده است؟ اگر همه امکانات را فراهم کردیم، آیا می‌تواند به مدرسه بیاید؟ آیا کودک کار است و خانواده به درآمدش نیاز دارد؟ آیا سوءتغذیه دارد؟ آیا معلولیت دارد؟ آیا بیمار است؟

 معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: از دیگر سو، چه موانعی در داخل مدرسه باعث می‌شود که یادگیری اتفاق نیفتد؟ تراکم دانش آموزی چگونه است، مدرسه معلم باکیفیت دارد یا خیر. نباید اجازه دهیم هر معلمی به ویژه وارد مدرسه ابتدایی شود؛ زیرا تربیت از اوان کودکی آغاز می‌شود.

اروجی با بیان اینکه گروه دیگر از موانع، به فضا و تجهیزات برمیگردد اظهار کرد: آیا فضا و تجهیزات یکسان است و دانش آموزی که در تهران است با آنکه در سیستان و بلوچستان است امکانات برابری دارند؟ مسئله دیگر این است که آیا مدیریت و راهبری اثربخش برای اینکه عناصر درون مدرسه را برای رشد دانش آموز یکسان کنیم وجود دارد؟ برای رهبری و مدیریت اثربخش چقدر تلاش کرده‌ایم؟ ممکن است جایی فضا و تجهیزات نباشد، اما مدیریت، باعث رشد دانش آموزان شود.

وی تاکید کرد که مهم است در نهایت کارآمدی نظام آموزش را مدنظر داشته باشیم و وقتی می‌خواهیم برای عدالت تربیتی و آموزشی تصمیم گیری کنیم باید به عوامل متعددی که دخیل است، توجه کنیم.

ادامه دارد

عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است/ چالش های «یادگیری» در مدارس

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم، گفت: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “اروجی” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بهترین تعریف را از عدالت کرده‌اند گفت: بر این مبنا، بهره مندی از امکانات نباید یکسان باشد، بلکه باید عادلانه باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در موضوع نصیب آموزشی، منظورشان فراتر از دسترسی است. نصیب آموزشی همانند عدالت تربیتی مفهومی گسترده دارد و مواردی چون کیفیت یادگیری را هم دربرمی‌گیرد.

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم و اگر هماهنگی و انسجامی وجود نداشته نباشد اتفاق بزرگی نخواهد افتاد اظهار کرد: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

اروجی ادامه داد: باید روی مقوله یادگیری تاکید داشته باشیم و ببینیم چه موانعی بر سر یادگیری باکیفیت وجود دارد. اینکه انتظار داریم دانش‌آموزان ما تمام ساحتی تربیت شوند و یک زندگی بهره ور در آینده داشته باشند، بسیار مهم است اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ همه ما در اجرای عدالت مسئولیم؛ به وِیژه مسئولان و حاکمان.

وی با بیان اینکه باید بررسی کنیم چه عواملی باعث می‌شود یادگیری باکیفیت اتفاق نیفتد گفت: آیا دانش آموز ما برای یادگیری آماده است؟ اگر همه امکانات را فراهم کردیم، آیا می‌تواند به مدرسه بیاید؟ آیا کودک کار است و خانواده به درآمدش نیاز دارد؟ آیا سوءتغذیه دارد؟ آیا معلولیت دارد؟ آیا بیمار است؟

 معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: از دیگر سو، چه موانعی در داخل مدرسه باعث می‌شود که یادگیری اتفاق نیفتد؟ تراکم دانش آموزی چگونه است، مدرسه معلم باکیفیت دارد یا خیر. نباید اجازه دهیم هر معلمی به ویژه وارد مدرسه ابتدایی شود؛ زیرا تربیت از اوان کودکی آغاز می‌شود.

اروجی با بیان اینکه گروه دیگر از موانع، به فضا و تجهیزات برمیگردد اظهار کرد: آیا فضا و تجهیزات یکسان است و دانش آموزی که در تهران است با آنکه در سیستان و بلوچستان است امکانات برابری دارند؟ مسئله دیگر این است که آیا مدیریت و راهبری اثربخش برای اینکه عناصر درون مدرسه را برای رشد دانش آموز یکسان کنیم وجود دارد؟ برای رهبری و مدیریت اثربخش چقدر تلاش کرده‌ایم؟ ممکن است جایی فضا و تجهیزات نباشد، اما مدیریت، باعث رشد دانش آموزان شود.

وی تاکید کرد که مهم است در نهایت کارآمدی نظام آموزش را مدنظر داشته باشیم و وقتی می‌خواهیم برای عدالت تربیتی و آموزشی تصمیم گیری کنیم باید به عوامل متعددی که دخیل است، توجه کنیم.

ادامه دارد

اخبارجدیدترین

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است/ چالش های «یادگیری» در مدارس

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم، گفت: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “اروجی” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بهترین تعریف را از عدالت کرده‌اند گفت: بر این مبنا، بهره مندی از امکانات نباید یکسان باشد، بلکه باید عادلانه باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در موضوع نصیب آموزشی، منظورشان فراتر از دسترسی است. نصیب آموزشی همانند عدالت تربیتی مفهومی گسترده دارد و مواردی چون کیفیت یادگیری را هم دربرمی‌گیرد.

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم و اگر هماهنگی و انسجامی وجود نداشته نباشد اتفاق بزرگی نخواهد افتاد اظهار کرد: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

اروجی ادامه داد: باید روی مقوله یادگیری تاکید داشته باشیم و ببینیم چه موانعی بر سر یادگیری باکیفیت وجود دارد. اینکه انتظار داریم دانش‌آموزان ما تمام ساحتی تربیت شوند و یک زندگی بهره ور در آینده داشته باشند، بسیار مهم است اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ همه ما در اجرای عدالت مسئولیم؛ به وِیژه مسئولان و حاکمان.

وی با بیان اینکه باید بررسی کنیم چه عواملی باعث می‌شود یادگیری باکیفیت اتفاق نیفتد گفت: آیا دانش آموز ما برای یادگیری آماده است؟ اگر همه امکانات را فراهم کردیم، آیا می‌تواند به مدرسه بیاید؟ آیا کودک کار است و خانواده به درآمدش نیاز دارد؟ آیا سوءتغذیه دارد؟ آیا معلولیت دارد؟ آیا بیمار است؟

 معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: از دیگر سو، چه موانعی در داخل مدرسه باعث می‌شود که یادگیری اتفاق نیفتد؟ تراکم دانش آموزی چگونه است، مدرسه معلم باکیفیت دارد یا خیر. نباید اجازه دهیم هر معلمی به ویژه وارد مدرسه ابتدایی شود؛ زیرا تربیت از اوان کودکی آغاز می‌شود.

اروجی با بیان اینکه گروه دیگر از موانع، به فضا و تجهیزات برمیگردد اظهار کرد: آیا فضا و تجهیزات یکسان است و دانش آموزی که در تهران است با آنکه در سیستان و بلوچستان است امکانات برابری دارند؟ مسئله دیگر این است که آیا مدیریت و راهبری اثربخش برای اینکه عناصر درون مدرسه را برای رشد دانش آموز یکسان کنیم وجود دارد؟ برای رهبری و مدیریت اثربخش چقدر تلاش کرده‌ایم؟ ممکن است جایی فضا و تجهیزات نباشد، اما مدیریت، باعث رشد دانش آموزان شود.

وی تاکید کرد که مهم است در نهایت کارآمدی نظام آموزش را مدنظر داشته باشیم و وقتی می‌خواهیم برای عدالت تربیتی و آموزشی تصمیم گیری کنیم باید به عوامل متعددی که دخیل است، توجه کنیم.

ادامه دارد

عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است/ چالش های «یادگیری» در مدارس

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم، گفت: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “اروجی” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بهترین تعریف را از عدالت کرده‌اند گفت: بر این مبنا، بهره مندی از امکانات نباید یکسان باشد، بلکه باید عادلانه باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در موضوع نصیب آموزشی، منظورشان فراتر از دسترسی است. نصیب آموزشی همانند عدالت تربیتی مفهومی گسترده دارد و مواردی چون کیفیت یادگیری را هم دربرمی‌گیرد.

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در میزان دسترسی‌ به فرصت‌های آموزشی، توفیقاتی داشته‌ایم، اما در بروندادها که همان یادگیری است، راه پرپیج و خمی داریم و اگر هماهنگی و انسجامی وجود نداشته نباشد اتفاق بزرگی نخواهد افتاد اظهار کرد: عدالت آموزشی و پرورشی، دروازه عدالت اجتماعی است. آمدن به مدرسه و صرف وقت، به منزله یادگیری نیست و اگر تحصیل، یادگیری دربرنداشته باشد، یک فرصتِ تلف شده است.

اروجی ادامه داد: باید روی مقوله یادگیری تاکید داشته باشیم و ببینیم چه موانعی بر سر یادگیری باکیفیت وجود دارد. اینکه انتظار داریم دانش‌آموزان ما تمام ساحتی تربیت شوند و یک زندگی بهره ور در آینده داشته باشند، بسیار مهم است اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ همه ما در اجرای عدالت مسئولیم؛ به وِیژه مسئولان و حاکمان.

وی با بیان اینکه باید بررسی کنیم چه عواملی باعث می‌شود یادگیری باکیفیت اتفاق نیفتد گفت: آیا دانش آموز ما برای یادگیری آماده است؟ اگر همه امکانات را فراهم کردیم، آیا می‌تواند به مدرسه بیاید؟ آیا کودک کار است و خانواده به درآمدش نیاز دارد؟ آیا سوءتغذیه دارد؟ آیا معلولیت دارد؟ آیا بیمار است؟

 معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: از دیگر سو، چه موانعی در داخل مدرسه باعث می‌شود که یادگیری اتفاق نیفتد؟ تراکم دانش آموزی چگونه است، مدرسه معلم باکیفیت دارد یا خیر. نباید اجازه دهیم هر معلمی به ویژه وارد مدرسه ابتدایی شود؛ زیرا تربیت از اوان کودکی آغاز می‌شود.

اروجی با بیان اینکه گروه دیگر از موانع، به فضا و تجهیزات برمیگردد اظهار کرد: آیا فضا و تجهیزات یکسان است و دانش آموزی که در تهران است با آنکه در سیستان و بلوچستان است امکانات برابری دارند؟ مسئله دیگر این است که آیا مدیریت و راهبری اثربخش برای اینکه عناصر درون مدرسه را برای رشد دانش آموز یکسان کنیم وجود دارد؟ برای رهبری و مدیریت اثربخش چقدر تلاش کرده‌ایم؟ ممکن است جایی فضا و تجهیزات نباشد، اما مدیریت، باعث رشد دانش آموزان شود.

وی تاکید کرد که مهم است در نهایت کارآمدی نظام آموزش را مدنظر داشته باشیم و وقتی می‌خواهیم برای عدالت تربیتی و آموزشی تصمیم گیری کنیم باید به عوامل متعددی که دخیل است، توجه کنیم.

ادامه دارد

برچسب ها: عدالت آموزشی
پست قبلی

تعداد پناهجویان اوکراین به ۲ میلیون نفر رسید

پست بعدی

ابوالغیط مجددا خواستار پیوستن اسرائیل به پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای شد

مربوطه پست ها

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین
اجتماعی

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

۰۱ مهر ۱۴۰۳
سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403
اجتماعی

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

۲۸ شهریور ۱۴۰۳
جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران
اجتماعی

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد
اجتماعی

کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین
اجتماعی

تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای
اجتماعی

وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای

۰۶ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 11 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.