دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۲۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

عدم خرید «لوب‌ کات» توسط چهار پالایشگاه روغن‌ سازی کشور

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۶ بهمن ۱۴۰۳
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
عدم خرید «لوب‌ کات» توسط چهار پالایشگاه روغن‌ سازی کشور
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند و کاهش موجودی مواد اولیه پالایشگاه‌ها، وضعیت تولید صنعت روانساز در روزهای آتی دستخوش چالش‌های جدی شود و بازار روغن‌های موتوری کشور را در ایام پایانی سال و افزایش تردد خودروها تحت‌تاثیر قرار دهد.

در حالی که قیمت‌گذاری محصولات روغن‌های موتوری چهار شرکت بهران، سپاهان، ایرانول و نفت‌پارس به واسطه سهم بازار ۸۵درصدی این شرکت‌ها از بازار روغن‌موتور کشور، به صورت دستوری و با حاشیه زیان فراوان تعیین می‌شود اما هیچ‌گونه نظارتی بر نرخ‌گذاری لوب‌کات (ماده اولیه تولید روغن‌موتور) که به صورت انحصاری توسط چند پالایشگاه تولید می‌شود، وجود ندارد.

چنانچه محصول روغن موتور انحصاری محسوب شود و از سویی سال‌هاست که مشمول قیمت‌گذاری دستوری شده، منطقا باید لوب‌کات نیز محصولی انحصاری تلقی شده و مشمول نرخ گذاری دستوری شود.

همانطور که در گذشته نیز تحلیل کردیم، روانکارسازانی که براساس نرخ معادل‌سازی ارز باید اقدام به خرید لوب‌کات کنند، درآمدهایشان براساس ارزهای خارجی کاهش یافته و افزایش سود این شرکت‌ها براساس ریال، مقیاس مناسبی برای بررسی توان خرید این پالایشگاه‌ها نیست.

درنظر داشته باشید که تامین‌کننده اصلی سایر تولیدکنندگان خصوصی روانکار در کشور بلندینگ‌ها در گریدهای پرمصرف نیز همین پالاشگاه‌های داخلی هستند که درصورت عدم توان تامین لوب‌کات، قاعدتا امکان تامین بلندیگ‌های داخلی را نیز نخواهند داشت و این روند درنهایت منجر به افزایش هزینه‌های تولید در صنعت روانکار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند و کاهش موجودی مواد اولیه پالایشگاه‌ها، وضعیت تولید صنعت روانساز در روزهای آتی دستخوش چالش‌های جدی شود و بازار روغن‌های موتوری کشور را در ایام پایانی سال و افزایش تردد خودروها تحت‌تاثیر قرار دهد.

در حالی که قیمت‌گذاری محصولات روغن‌های موتوری چهار شرکت بهران، سپاهان، ایرانول و نفت‌پارس به واسطه سهم بازار ۸۵درصدی این شرکت‌ها از بازار روغن‌موتور کشور، به صورت دستوری و با حاشیه زیان فراوان تعیین می‌شود اما هیچ‌گونه نظارتی بر نرخ‌گذاری لوب‌کات (ماده اولیه تولید روغن‌موتور) که به صورت انحصاری توسط چند پالایشگاه تولید می‌شود، وجود ندارد.

چنانچه محصول روغن موتور انحصاری محسوب شود و از سویی سال‌هاست که مشمول قیمت‌گذاری دستوری شده، منطقا باید لوب‌کات نیز محصولی انحصاری تلقی شده و مشمول نرخ گذاری دستوری شود.

همانطور که در گذشته نیز تحلیل کردیم، روانکارسازانی که براساس نرخ معادل‌سازی ارز باید اقدام به خرید لوب‌کات کنند، درآمدهایشان براساس ارزهای خارجی کاهش یافته و افزایش سود این شرکت‌ها براساس ریال، مقیاس مناسبی برای بررسی توان خرید این پالایشگاه‌ها نیست.

درنظر داشته باشید که تامین‌کننده اصلی سایر تولیدکنندگان خصوصی روانکار در کشور بلندینگ‌ها در گریدهای پرمصرف نیز همین پالاشگاه‌های داخلی هستند که درصورت عدم توان تامین لوب‌کات، قاعدتا امکان تامین بلندیگ‌های داخلی را نیز نخواهند داشت و این روند درنهایت منجر به افزایش هزینه‌های تولید در صنعت روانکار خواهد شد.

اخبارجدیدترین

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند و کاهش موجودی مواد اولیه پالایشگاه‌ها، وضعیت تولید صنعت روانساز در روزهای آتی دستخوش چالش‌های جدی شود و بازار روغن‌های موتوری کشور را در ایام پایانی سال و افزایش تردد خودروها تحت‌تاثیر قرار دهد.

در حالی که قیمت‌گذاری محصولات روغن‌های موتوری چهار شرکت بهران، سپاهان، ایرانول و نفت‌پارس به واسطه سهم بازار ۸۵درصدی این شرکت‌ها از بازار روغن‌موتور کشور، به صورت دستوری و با حاشیه زیان فراوان تعیین می‌شود اما هیچ‌گونه نظارتی بر نرخ‌گذاری لوب‌کات (ماده اولیه تولید روغن‌موتور) که به صورت انحصاری توسط چند پالایشگاه تولید می‌شود، وجود ندارد.

چنانچه محصول روغن موتور انحصاری محسوب شود و از سویی سال‌هاست که مشمول قیمت‌گذاری دستوری شده، منطقا باید لوب‌کات نیز محصولی انحصاری تلقی شده و مشمول نرخ گذاری دستوری شود.

همانطور که در گذشته نیز تحلیل کردیم، روانکارسازانی که براساس نرخ معادل‌سازی ارز باید اقدام به خرید لوب‌کات کنند، درآمدهایشان براساس ارزهای خارجی کاهش یافته و افزایش سود این شرکت‌ها براساس ریال، مقیاس مناسبی برای بررسی توان خرید این پالایشگاه‌ها نیست.

درنظر داشته باشید که تامین‌کننده اصلی سایر تولیدکنندگان خصوصی روانکار در کشور بلندینگ‌ها در گریدهای پرمصرف نیز همین پالاشگاه‌های داخلی هستند که درصورت عدم توان تامین لوب‌کات، قاعدتا امکان تامین بلندیگ‌های داخلی را نیز نخواهند داشت و این روند درنهایت منجر به افزایش هزینه‌های تولید در صنعت روانکار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند و کاهش موجودی مواد اولیه پالایشگاه‌ها، وضعیت تولید صنعت روانساز در روزهای آتی دستخوش چالش‌های جدی شود و بازار روغن‌های موتوری کشور را در ایام پایانی سال و افزایش تردد خودروها تحت‌تاثیر قرار دهد.

در حالی که قیمت‌گذاری محصولات روغن‌های موتوری چهار شرکت بهران، سپاهان، ایرانول و نفت‌پارس به واسطه سهم بازار ۸۵درصدی این شرکت‌ها از بازار روغن‌موتور کشور، به صورت دستوری و با حاشیه زیان فراوان تعیین می‌شود اما هیچ‌گونه نظارتی بر نرخ‌گذاری لوب‌کات (ماده اولیه تولید روغن‌موتور) که به صورت انحصاری توسط چند پالایشگاه تولید می‌شود، وجود ندارد.

چنانچه محصول روغن موتور انحصاری محسوب شود و از سویی سال‌هاست که مشمول قیمت‌گذاری دستوری شده، منطقا باید لوب‌کات نیز محصولی انحصاری تلقی شده و مشمول نرخ گذاری دستوری شود.

همانطور که در گذشته نیز تحلیل کردیم، روانکارسازانی که براساس نرخ معادل‌سازی ارز باید اقدام به خرید لوب‌کات کنند، درآمدهایشان براساس ارزهای خارجی کاهش یافته و افزایش سود این شرکت‌ها براساس ریال، مقیاس مناسبی برای بررسی توان خرید این پالایشگاه‌ها نیست.

درنظر داشته باشید که تامین‌کننده اصلی سایر تولیدکنندگان خصوصی روانکار در کشور بلندینگ‌ها در گریدهای پرمصرف نیز همین پالاشگاه‌های داخلی هستند که درصورت عدم توان تامین لوب‌کات، قاعدتا امکان تامین بلندیگ‌های داخلی را نیز نخواهند داشت و این روند درنهایت منجر به افزایش هزینه‌های تولید در صنعت روانکار خواهد شد.

پست قبلی

مقایسه محصولات «بریجستون» و «دانلوپ»

پست بعدی

معرفی ۵ محصول جدید «گروه بهمن» در نمایشگاه خودرو تهران

مربوطه پست ها

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»
خودرو

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»

۲۶ تیر ۱۴۰۴
رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
خودرو

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

۲۵ تیر ۱۴۰۴
رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
خودرو

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

۲۵ تیر ۱۴۰۴
تغییر ساختار سازمان‌های توسعه‌ای؛ فرهنگ و رفتار صنعتی را در بستر صنایع نهادینه کنید
خودرو

تغییر ساختار سازمان‌های توسعه‌ای؛ فرهنگ و رفتار صنعتی را در بستر صنایع نهادینه کنید

۲۵ تیر ۱۴۰۴
خودرو

اخذ فوری وام با سند خودرو بدون ضامن

۲۵ تیر ۱۴۰۴
دلیل بخار شدن روغن‌ موتور
خودرو

دلیل بخار شدن روغن‌ موتور

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • وزارت ارتباطات از استارلینک شکایت کرد
  • هک به روش فوق عجیب و غیرقابل شناسایی؛ جابجایی کدهای مخرب از طریق  رکوردهای DNS
  • جزئیات دهمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اعلام شد
  • شوک بزرگ دلار به بازارهای ایران | طلا، خودرو و بورس در بلاتکلیفی
  • استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.