دانش جوین
پنجشنبه, خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۴ بهمن ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
8
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

الزامات جدید ثبت سفارش کشنده‌های وارداتی

واکنش سازمان حمایت به حکم دیوان عدالت درباره قیمت‌گذاری خودرو

ضرورت تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک اکو برای توسعه زیرساخت‌های کلیدی

یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها: نقدينگي
پست قبلی

زمان حضور انصاری فرد در اردوی تیم ملی

پست بعدی

زمان حضور انصاری فرد در اردوی تیم ملی

مربوطه پست ها

الزامات جدید ثبت سفارش کشنده‌های وارداتی
صنعت و تجارت

الزامات جدید ثبت سفارش کشنده‌های وارداتی

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
واکنش سازمان حمایت به حکم دیوان عدالت درباره قیمت‌گذاری خودرو
صنعت و تجارت

واکنش سازمان حمایت به حکم دیوان عدالت درباره قیمت‌گذاری خودرو

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
ضرورت تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک اکو برای توسعه زیرساخت‌های کلیدی
صنعت و تجارت

ضرورت تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک اکو برای توسعه زیرساخت‌های کلیدی

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام فولاد سنگان برگزار شد
صنعت و تجارت

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام فولاد سنگان برگزار شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
اتحادیه کسب و کارهای مجازی توان نظارت‌ کافی بر فروش آنلاین طلا را ندارد
صنعت و تجارت

اتحادیه کسب و کارهای مجازی توان نظارت‌ کافی بر فروش آنلاین طلا را ندارد

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
گام بلند ایران برای گسترش صادرات/ وزیر صنعت خبر داد
صنعت و تجارت

گام بلند ایران برای گسترش صادرات/ وزیر صنعت خبر داد

۲۲ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • قبرستان سامسونگ/ اگر وارد نشوید، پاک می‌شود!
  • سود باورنکردنی ایلان ماسک از حضور در کاخ سفید / ۱۰۰ میلیارد دلار پرحاشیه
  • شاه ماه نقل و انتقالات در راه استقلال
  • همه‌چیز درباره رویداد «WWDC ۲۰۲۵» / امروز اپل همه‌چیز را از نو می‌نویسد
  • پرسپولیسی‌ها از جذب مغانلو پشیمان شدند!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.