دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۱۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۴ بهمن ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
8
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

نقش ناچیز کوره بلند در تولید فولاد ایران/ تنها ۱۵ درصد تولید فولاد به زغال‌سنگ متکی است

قیمت سیمان امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۴/ سیمان تقاضا ندارد!

آن‌سوی ترازنامه؛ انتفاع واقعی در افق توسعه

یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

یک راهکار برای کاهش حجم نقدینگی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کل کاسته شود.

محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال، درباره مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: طرح تامین زنجیره‌ای از سوی اتاق بازرگانی حدود ۷ یا ۸ سال پیش ارایه شد. حتی درباره آن با بانک و وزارتخانه هم صحبت‌هایی به میان آمد، اما در آن مقطع از زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح تامین مالی زنجیره‌ای درخصوص خودرو از قطعه‌ساز تا مشتری را در برمی گیرد. زمانی که یک خودروساز درصدد خرید مواد اولیه برمی آید، پول آن را از بانک دریافت می‌کند و پول فوق بابت این مسئله خرج می‌شود و وقتی قطعه را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهند با سیستم الکترونیکی بانکی میزان وام سازنده به مجموعه‌ساز انتقال می‌یابد و در واقع همان تسویه وام صورت می‌گیرد و قطعه‌ساز دوباره می‌تواند برای خرید مواد اولیه اقدام کند و این روند تا زمانی که خودرو به دست مشتری می‌رسد، پیش می‌رود.

 رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در این خصوص اظهار کرد: با این روش شاید با یک سوم حجم نقدینگی مورد نیاز، زنجیره به طور کامل بچرخد و از حجم آن به طور کلی می کاهد. یعنی زمانی که قطعه‌ساز، تولید را انجام می‌دهد و آن را به مجموعه‌ساز تحویل می‌دهد، این کاربه همین شکل جلو می رود ویکی از مزیت‌های آن تاثیر بر سرعت تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اثر این کار بیشتر از همه بر گردش‌ کار تولید است و تولید به شکل واقعی خود انجام خواهد شد. یعنی زمانی این کار عملیاتی می‌شود که پول گرفته و تبدیل به کالا شده است و چنانچه پول گرفته شده و به کالا مبدل نشود، دو مرتبه از بانک نمی‌توان مابه‌ازای آن را دریافت کرد. درواقع ریال در نظر گرفته شده به طور مستقیم بدون هیچ نوسانی وارد تولید می‌شود. با این روش  در اعطای تسهیلات و اخذ منابع هم شفافیت به وجود خواهد آمد.

نجفی‌منش دراین رابطه افزود: چنانچه چنین مکانیزمی راه‌اندازی شود که اکنون دو وزارتخانه بانی شده‌اند تا زنجیره‌های فوق به هم اتصال یابد، نتیجه خوبی را برای مجموعه تولید و صنعت به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از این طریق دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی تسهیل خواهد شد، زیرا این کار زنجیره‌وار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها: نقدينگي
پست قبلی

زمان حضور انصاری فرد در اردوی تیم ملی

پست بعدی

زمان حضور انصاری فرد در اردوی تیم ملی

مربوطه پست ها

نقش ناچیز کوره بلند در تولید فولاد ایران/ تنها ۱۵ درصد تولید فولاد به زغال‌سنگ متکی است
صنعت و تجارت

نقش ناچیز کوره بلند در تولید فولاد ایران/ تنها ۱۵ درصد تولید فولاد به زغال‌سنگ متکی است

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
قیمت سیمان امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۴/ سیمان تقاضا ندارد!
صنعت و تجارت

قیمت سیمان امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۴/ سیمان تقاضا ندارد!

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
آن‌سوی ترازنامه؛ انتفاع واقعی در افق توسعه
صنعت و تجارت

آن‌سوی ترازنامه؛ انتفاع واقعی در افق توسعه

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
دولت از انحصارگری حتی با نیت عدالت‌خواهی دست بردارد / فعالیت اقتصادی را به بخش خصوصی بسپارید
صنعت و تجارت

دولت از انحصارگری حتی با نیت عدالت‌خواهی دست بردارد / فعالیت اقتصادی را به بخش خصوصی بسپارید

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
افزایش ۲۲ درصدی صادرات ایران به کشورای اتحادیه اوراسیا
صنعت و تجارت

افزایش ۲۲ درصدی صادرات ایران به کشورای اتحادیه اوراسیا

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
تردد بیش از ۴۳ هزار زائر از مرز مهران تا ساعت ۲۰ امشب
صنعت و تجارت

تردد بیش از ۴۳ هزار زائر از مرز مهران تا ساعت ۲۰ امشب

۱۰ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • حمله شبانه به دادستان رفسنجان با چاقو!
  • حمله حامد بهداد به داریوش ارجمند/ نه اخلاق حرفه ای دارد نه تکنیک!
  • هوای امروز تهران قابل‌ قبول، اما ناپایدار
  • ۳ ستاره پرسپولیس در آستانه درب خروج
  • حامد بهداد از سکوت نقشش در «پیر پسر» گفت
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.