دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی دانشگاه

علوم پزشکی اراک درصدد افزایش فلوشیپ‌ ناباروری/سه دکترای تخصصی بالینی در دست راه‌اندازی

دانش جوین توسط دانش جوین
۳۰ بهمن ۱۴۰۰
در دانشگاه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
علوم پزشکی اراک درصدد افزایش فلوشیپ‌ ناباروری/سه دکترای تخصصی بالینی در دست راه‌اندازی

ایسنا/مرکزی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آینده ای نزدیک، سه رشته دکترای تخصصی بالینی در استان مرکزی راه‌اندازی می شود.

دکتر چنگیزی آشتیانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موافقت جهت راه اندازی دوره دکترای تخصصی فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ رشته تحصیلی بالینی و علوم پایه در این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۱۱ رشته، دستیاری است و شامل رشته های تخصصی، بیماری های داخلی، جراحی عمومی، کودکان، بیماری های زنان، بیهوشی، بیماری های عفونی، روانپزشکی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، اورتوپدی و رادیولوژی می شود.

وی افزود: در رشته های علوم پایه در حال حاضر، رشته طب ایرانی در مقطع PHD دانشجو می پذیرد و امسال دانشگاه موفق به اخذ مجوز رشته دکترای تخصصی فیزیولوژی شد و در واقع این رشته، دومین رشته دکترای دانشگاه است.

چنگیزی آشتیانی تصریح کرد: علاوه بر این دو رشته در علوم پایه، دو رشته دکترای پژوهشی در رشته پزشکی مولکولی و باکتری شناسی نیز در دانشگاه فعال است و در واقع تعداد رشته های دکترای تخصصی در دانشگاه با دو رشته پژوهشی و رشته فیزیولوژی به ۱۵ رشته می رسد.

وی با تاکید براینکه برای راه اندازی یک رشته دکترای تخصصی در دانشگاه، مجموعه ای از تمهیدات نیاز است، گفت: در رشته های بالینی باید تجهیزات و امکانات گروه های آموزشی فراهم باشد، تعداد و تنوع بیمار کافی باشد و حداقل یک نفر از اعضای هیات علمی در گروه آموزشی مربوطه دارای مرتبه دانشیاری باشد که خوشبختانه، برای سه رشته بالینی دیگر این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که دکترای تخصصی راه اندازی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک رشته های بیماری های داخلی اعصاب، بیماری های قلب و رشته رادیوتراپی را مورد نیاز استان دانست که توان و امکانات راه اندازی و اخذ مجوز آن در دانشگاه وجود دارد و افزود: در رشته های علوم پایه برای رشته های علوم تشریح و دکترای بهداشت و ارتقای سلامت به زودی بازدیدی جهت بررسی شرایط استان و صدور مجوز انجام می گیرد و امید است دانشگاه موفق به راه اندازی این رشته های دکترای تخصصی نیز بشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه تمرکز خود را بر ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش خاصه در دوره های تحصیلات تکمیلی متمرکز کرده است و گفت: دانشگاه در حال حاضر دارای ۳۷۰۰ نفر دانشجو است که در ۵۶ رشته تحصیلی از کاردانی تا دوره دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند. ۱۱ رشته مربوط به دکترای تخصصی بالینی دستیاری است، ۱۴ رشته کارشناسی ارشد، ۲ رشته در مقطع دکترای حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی و ۲۵ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و ۴ رشته در مقطع دکترای تخصصی علوم پایه فعال است.

چنگیزی آشتیانی با اشاره به اینکه تمامی رشته های فعال در استان براساس دستورالعمل آمایش و توسعه متوازن رشته ها راه اندازی شده اند، گفت: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه در رشته های مختلف بیش از آن چیزی است که براساس آمایش تعریف شده است. آمایش، سرعت توسعه رشته ها در کشور را در سطح ترازی قرار داده است، البته اگر براساس ظرفیت استان پیش برویم، می توانیم برای ۱۴ رشته فعال در مقطع کاردانی و کارشناسی که بیش از ۷ سال پیش راه اندازی شده اند و حداقل در هر رشته یک جایگاه دانشیاری وجود دارد، ۱۴ رشته دکترای تخصصی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ کمیت و کیفیت اعضای هیات علمی و مراکز آموزشی و درمانی شرایط قابل قبولی دارد، گفت: شرایط آمایش سرزمین و توسعه متوازن رشته ها، محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص افزایش تعداد فلوشیپ های ناباروری در استان مرکزی بیان کرد: به صورت کلی، مسئله جوانسازی جمعیت و سیاست کشور به سمت افزایش جمعیت، نیاز به رفع مشکلات زوجین نابارور را مطرح کرده است، از زمان طرح این مسئله، توجه به سمت فلوشیپ‌های ناباروری در کشور بیشتر شد، البته موضوع درمان ناباروری نیازمند یک تیم درمانی اعم از متخصص ژنتیک، متخصص جنین شناسی، متخصص اورولوژی، متخصص ناباروری و … است تا روند تشخیصی و درمانی به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نیاز کشور به فلوشیپ های ناباروری، دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حال حاضر در بخش زنان، یک فلوشیپ ناباروری دارد و تلاش جدی دارد که تعداد فلوشیپ ها بیشتر شود، اما در واقعیت ظرفیت پذیرش این نیروها در کشور کم است و از طرفی نیاز کشور بالاست و این دو باعث شده است که فرایند جذب نیروهای فلوشیپ کُند پیش رود، اما دانشگاه اهتمام جدی در جذب نیروهای توانمند و کیفی فلوشیپ دارد تا دغدغه های مردم به حداقل برسد و نیازی به ارجاع به دیگر استان ها نباشد و نیاز به صورت کامل در داخل استان تامین شود.

چنگیزی آشتیانی اضافه کرد: در شرایط کنونی، دانشگاه امکان راه اندازی دوره های فلوشیپ به صورت مستقل را ندارد، اما در برنامه دارد که به صورت مشترک این دوره ها را برگزار کند.

انتهای پیام

علوم پزشکی اراک درصدد افزایش فلوشیپ‌ ناباروری/سه دکترای تخصصی بالینی در دست راه‌اندازی

ایسنا/مرکزی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آینده ای نزدیک، سه رشته دکترای تخصصی بالینی در استان مرکزی راه‌اندازی می شود.

دکتر چنگیزی آشتیانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موافقت جهت راه اندازی دوره دکترای تخصصی فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ رشته تحصیلی بالینی و علوم پایه در این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۱۱ رشته، دستیاری است و شامل رشته های تخصصی، بیماری های داخلی، جراحی عمومی، کودکان، بیماری های زنان، بیهوشی، بیماری های عفونی، روانپزشکی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، اورتوپدی و رادیولوژی می شود.

وی افزود: در رشته های علوم پایه در حال حاضر، رشته طب ایرانی در مقطع PHD دانشجو می پذیرد و امسال دانشگاه موفق به اخذ مجوز رشته دکترای تخصصی فیزیولوژی شد و در واقع این رشته، دومین رشته دکترای دانشگاه است.

چنگیزی آشتیانی تصریح کرد: علاوه بر این دو رشته در علوم پایه، دو رشته دکترای پژوهشی در رشته پزشکی مولکولی و باکتری شناسی نیز در دانشگاه فعال است و در واقع تعداد رشته های دکترای تخصصی در دانشگاه با دو رشته پژوهشی و رشته فیزیولوژی به ۱۵ رشته می رسد.

وی با تاکید براینکه برای راه اندازی یک رشته دکترای تخصصی در دانشگاه، مجموعه ای از تمهیدات نیاز است، گفت: در رشته های بالینی باید تجهیزات و امکانات گروه های آموزشی فراهم باشد، تعداد و تنوع بیمار کافی باشد و حداقل یک نفر از اعضای هیات علمی در گروه آموزشی مربوطه دارای مرتبه دانشیاری باشد که خوشبختانه، برای سه رشته بالینی دیگر این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که دکترای تخصصی راه اندازی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک رشته های بیماری های داخلی اعصاب، بیماری های قلب و رشته رادیوتراپی را مورد نیاز استان دانست که توان و امکانات راه اندازی و اخذ مجوز آن در دانشگاه وجود دارد و افزود: در رشته های علوم پایه برای رشته های علوم تشریح و دکترای بهداشت و ارتقای سلامت به زودی بازدیدی جهت بررسی شرایط استان و صدور مجوز انجام می گیرد و امید است دانشگاه موفق به راه اندازی این رشته های دکترای تخصصی نیز بشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه تمرکز خود را بر ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش خاصه در دوره های تحصیلات تکمیلی متمرکز کرده است و گفت: دانشگاه در حال حاضر دارای ۳۷۰۰ نفر دانشجو است که در ۵۶ رشته تحصیلی از کاردانی تا دوره دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند. ۱۱ رشته مربوط به دکترای تخصصی بالینی دستیاری است، ۱۴ رشته کارشناسی ارشد، ۲ رشته در مقطع دکترای حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی و ۲۵ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و ۴ رشته در مقطع دکترای تخصصی علوم پایه فعال است.

چنگیزی آشتیانی با اشاره به اینکه تمامی رشته های فعال در استان براساس دستورالعمل آمایش و توسعه متوازن رشته ها راه اندازی شده اند، گفت: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه در رشته های مختلف بیش از آن چیزی است که براساس آمایش تعریف شده است. آمایش، سرعت توسعه رشته ها در کشور را در سطح ترازی قرار داده است، البته اگر براساس ظرفیت استان پیش برویم، می توانیم برای ۱۴ رشته فعال در مقطع کاردانی و کارشناسی که بیش از ۷ سال پیش راه اندازی شده اند و حداقل در هر رشته یک جایگاه دانشیاری وجود دارد، ۱۴ رشته دکترای تخصصی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ کمیت و کیفیت اعضای هیات علمی و مراکز آموزشی و درمانی شرایط قابل قبولی دارد، گفت: شرایط آمایش سرزمین و توسعه متوازن رشته ها، محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص افزایش تعداد فلوشیپ های ناباروری در استان مرکزی بیان کرد: به صورت کلی، مسئله جوانسازی جمعیت و سیاست کشور به سمت افزایش جمعیت، نیاز به رفع مشکلات زوجین نابارور را مطرح کرده است، از زمان طرح این مسئله، توجه به سمت فلوشیپ‌های ناباروری در کشور بیشتر شد، البته موضوع درمان ناباروری نیازمند یک تیم درمانی اعم از متخصص ژنتیک، متخصص جنین شناسی، متخصص اورولوژی، متخصص ناباروری و … است تا روند تشخیصی و درمانی به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نیاز کشور به فلوشیپ های ناباروری، دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حال حاضر در بخش زنان، یک فلوشیپ ناباروری دارد و تلاش جدی دارد که تعداد فلوشیپ ها بیشتر شود، اما در واقعیت ظرفیت پذیرش این نیروها در کشور کم است و از طرفی نیاز کشور بالاست و این دو باعث شده است که فرایند جذب نیروهای فلوشیپ کُند پیش رود، اما دانشگاه اهتمام جدی در جذب نیروهای توانمند و کیفی فلوشیپ دارد تا دغدغه های مردم به حداقل برسد و نیازی به ارجاع به دیگر استان ها نباشد و نیاز به صورت کامل در داخل استان تامین شود.

چنگیزی آشتیانی اضافه کرد: در شرایط کنونی، دانشگاه امکان راه اندازی دوره های فلوشیپ به صورت مستقل را ندارد، اما در برنامه دارد که به صورت مشترک این دوره ها را برگزار کند.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

علوم پزشکی اراک درصدد افزایش فلوشیپ‌ ناباروری/سه دکترای تخصصی بالینی در دست راه‌اندازی

ایسنا/مرکزی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آینده ای نزدیک، سه رشته دکترای تخصصی بالینی در استان مرکزی راه‌اندازی می شود.

دکتر چنگیزی آشتیانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موافقت جهت راه اندازی دوره دکترای تخصصی فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ رشته تحصیلی بالینی و علوم پایه در این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۱۱ رشته، دستیاری است و شامل رشته های تخصصی، بیماری های داخلی، جراحی عمومی، کودکان، بیماری های زنان، بیهوشی، بیماری های عفونی، روانپزشکی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، اورتوپدی و رادیولوژی می شود.

وی افزود: در رشته های علوم پایه در حال حاضر، رشته طب ایرانی در مقطع PHD دانشجو می پذیرد و امسال دانشگاه موفق به اخذ مجوز رشته دکترای تخصصی فیزیولوژی شد و در واقع این رشته، دومین رشته دکترای دانشگاه است.

چنگیزی آشتیانی تصریح کرد: علاوه بر این دو رشته در علوم پایه، دو رشته دکترای پژوهشی در رشته پزشکی مولکولی و باکتری شناسی نیز در دانشگاه فعال است و در واقع تعداد رشته های دکترای تخصصی در دانشگاه با دو رشته پژوهشی و رشته فیزیولوژی به ۱۵ رشته می رسد.

وی با تاکید براینکه برای راه اندازی یک رشته دکترای تخصصی در دانشگاه، مجموعه ای از تمهیدات نیاز است، گفت: در رشته های بالینی باید تجهیزات و امکانات گروه های آموزشی فراهم باشد، تعداد و تنوع بیمار کافی باشد و حداقل یک نفر از اعضای هیات علمی در گروه آموزشی مربوطه دارای مرتبه دانشیاری باشد که خوشبختانه، برای سه رشته بالینی دیگر این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که دکترای تخصصی راه اندازی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک رشته های بیماری های داخلی اعصاب، بیماری های قلب و رشته رادیوتراپی را مورد نیاز استان دانست که توان و امکانات راه اندازی و اخذ مجوز آن در دانشگاه وجود دارد و افزود: در رشته های علوم پایه برای رشته های علوم تشریح و دکترای بهداشت و ارتقای سلامت به زودی بازدیدی جهت بررسی شرایط استان و صدور مجوز انجام می گیرد و امید است دانشگاه موفق به راه اندازی این رشته های دکترای تخصصی نیز بشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه تمرکز خود را بر ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش خاصه در دوره های تحصیلات تکمیلی متمرکز کرده است و گفت: دانشگاه در حال حاضر دارای ۳۷۰۰ نفر دانشجو است که در ۵۶ رشته تحصیلی از کاردانی تا دوره دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند. ۱۱ رشته مربوط به دکترای تخصصی بالینی دستیاری است، ۱۴ رشته کارشناسی ارشد، ۲ رشته در مقطع دکترای حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی و ۲۵ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و ۴ رشته در مقطع دکترای تخصصی علوم پایه فعال است.

چنگیزی آشتیانی با اشاره به اینکه تمامی رشته های فعال در استان براساس دستورالعمل آمایش و توسعه متوازن رشته ها راه اندازی شده اند، گفت: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه در رشته های مختلف بیش از آن چیزی است که براساس آمایش تعریف شده است. آمایش، سرعت توسعه رشته ها در کشور را در سطح ترازی قرار داده است، البته اگر براساس ظرفیت استان پیش برویم، می توانیم برای ۱۴ رشته فعال در مقطع کاردانی و کارشناسی که بیش از ۷ سال پیش راه اندازی شده اند و حداقل در هر رشته یک جایگاه دانشیاری وجود دارد، ۱۴ رشته دکترای تخصصی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ کمیت و کیفیت اعضای هیات علمی و مراکز آموزشی و درمانی شرایط قابل قبولی دارد، گفت: شرایط آمایش سرزمین و توسعه متوازن رشته ها، محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص افزایش تعداد فلوشیپ های ناباروری در استان مرکزی بیان کرد: به صورت کلی، مسئله جوانسازی جمعیت و سیاست کشور به سمت افزایش جمعیت، نیاز به رفع مشکلات زوجین نابارور را مطرح کرده است، از زمان طرح این مسئله، توجه به سمت فلوشیپ‌های ناباروری در کشور بیشتر شد، البته موضوع درمان ناباروری نیازمند یک تیم درمانی اعم از متخصص ژنتیک، متخصص جنین شناسی، متخصص اورولوژی، متخصص ناباروری و … است تا روند تشخیصی و درمانی به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نیاز کشور به فلوشیپ های ناباروری، دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حال حاضر در بخش زنان، یک فلوشیپ ناباروری دارد و تلاش جدی دارد که تعداد فلوشیپ ها بیشتر شود، اما در واقعیت ظرفیت پذیرش این نیروها در کشور کم است و از طرفی نیاز کشور بالاست و این دو باعث شده است که فرایند جذب نیروهای فلوشیپ کُند پیش رود، اما دانشگاه اهتمام جدی در جذب نیروهای توانمند و کیفی فلوشیپ دارد تا دغدغه های مردم به حداقل برسد و نیازی به ارجاع به دیگر استان ها نباشد و نیاز به صورت کامل در داخل استان تامین شود.

چنگیزی آشتیانی اضافه کرد: در شرایط کنونی، دانشگاه امکان راه اندازی دوره های فلوشیپ به صورت مستقل را ندارد، اما در برنامه دارد که به صورت مشترک این دوره ها را برگزار کند.

انتهای پیام

علوم پزشکی اراک درصدد افزایش فلوشیپ‌ ناباروری/سه دکترای تخصصی بالینی در دست راه‌اندازی

ایسنا/مرکزی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آینده ای نزدیک، سه رشته دکترای تخصصی بالینی در استان مرکزی راه‌اندازی می شود.

دکتر چنگیزی آشتیانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موافقت جهت راه اندازی دوره دکترای تخصصی فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ رشته تحصیلی بالینی و علوم پایه در این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۱۱ رشته، دستیاری است و شامل رشته های تخصصی، بیماری های داخلی، جراحی عمومی، کودکان، بیماری های زنان، بیهوشی، بیماری های عفونی، روانپزشکی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، اورتوپدی و رادیولوژی می شود.

وی افزود: در رشته های علوم پایه در حال حاضر، رشته طب ایرانی در مقطع PHD دانشجو می پذیرد و امسال دانشگاه موفق به اخذ مجوز رشته دکترای تخصصی فیزیولوژی شد و در واقع این رشته، دومین رشته دکترای دانشگاه است.

چنگیزی آشتیانی تصریح کرد: علاوه بر این دو رشته در علوم پایه، دو رشته دکترای پژوهشی در رشته پزشکی مولکولی و باکتری شناسی نیز در دانشگاه فعال است و در واقع تعداد رشته های دکترای تخصصی در دانشگاه با دو رشته پژوهشی و رشته فیزیولوژی به ۱۵ رشته می رسد.

وی با تاکید براینکه برای راه اندازی یک رشته دکترای تخصصی در دانشگاه، مجموعه ای از تمهیدات نیاز است، گفت: در رشته های بالینی باید تجهیزات و امکانات گروه های آموزشی فراهم باشد، تعداد و تنوع بیمار کافی باشد و حداقل یک نفر از اعضای هیات علمی در گروه آموزشی مربوطه دارای مرتبه دانشیاری باشد که خوشبختانه، برای سه رشته بالینی دیگر این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که دکترای تخصصی راه اندازی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک رشته های بیماری های داخلی اعصاب، بیماری های قلب و رشته رادیوتراپی را مورد نیاز استان دانست که توان و امکانات راه اندازی و اخذ مجوز آن در دانشگاه وجود دارد و افزود: در رشته های علوم پایه برای رشته های علوم تشریح و دکترای بهداشت و ارتقای سلامت به زودی بازدیدی جهت بررسی شرایط استان و صدور مجوز انجام می گیرد و امید است دانشگاه موفق به راه اندازی این رشته های دکترای تخصصی نیز بشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه تمرکز خود را بر ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش خاصه در دوره های تحصیلات تکمیلی متمرکز کرده است و گفت: دانشگاه در حال حاضر دارای ۳۷۰۰ نفر دانشجو است که در ۵۶ رشته تحصیلی از کاردانی تا دوره دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند. ۱۱ رشته مربوط به دکترای تخصصی بالینی دستیاری است، ۱۴ رشته کارشناسی ارشد، ۲ رشته در مقطع دکترای حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی و ۲۵ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و ۴ رشته در مقطع دکترای تخصصی علوم پایه فعال است.

چنگیزی آشتیانی با اشاره به اینکه تمامی رشته های فعال در استان براساس دستورالعمل آمایش و توسعه متوازن رشته ها راه اندازی شده اند، گفت: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه در رشته های مختلف بیش از آن چیزی است که براساس آمایش تعریف شده است. آمایش، سرعت توسعه رشته ها در کشور را در سطح ترازی قرار داده است، البته اگر براساس ظرفیت استان پیش برویم، می توانیم برای ۱۴ رشته فعال در مقطع کاردانی و کارشناسی که بیش از ۷ سال پیش راه اندازی شده اند و حداقل در هر رشته یک جایگاه دانشیاری وجود دارد، ۱۴ رشته دکترای تخصصی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ کمیت و کیفیت اعضای هیات علمی و مراکز آموزشی و درمانی شرایط قابل قبولی دارد، گفت: شرایط آمایش سرزمین و توسعه متوازن رشته ها، محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص افزایش تعداد فلوشیپ های ناباروری در استان مرکزی بیان کرد: به صورت کلی، مسئله جوانسازی جمعیت و سیاست کشور به سمت افزایش جمعیت، نیاز به رفع مشکلات زوجین نابارور را مطرح کرده است، از زمان طرح این مسئله، توجه به سمت فلوشیپ‌های ناباروری در کشور بیشتر شد، البته موضوع درمان ناباروری نیازمند یک تیم درمانی اعم از متخصص ژنتیک، متخصص جنین شناسی، متخصص اورولوژی، متخصص ناباروری و … است تا روند تشخیصی و درمانی به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نیاز کشور به فلوشیپ های ناباروری، دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حال حاضر در بخش زنان، یک فلوشیپ ناباروری دارد و تلاش جدی دارد که تعداد فلوشیپ ها بیشتر شود، اما در واقعیت ظرفیت پذیرش این نیروها در کشور کم است و از طرفی نیاز کشور بالاست و این دو باعث شده است که فرایند جذب نیروهای فلوشیپ کُند پیش رود، اما دانشگاه اهتمام جدی در جذب نیروهای توانمند و کیفی فلوشیپ دارد تا دغدغه های مردم به حداقل برسد و نیازی به ارجاع به دیگر استان ها نباشد و نیاز به صورت کامل در داخل استان تامین شود.

چنگیزی آشتیانی اضافه کرد: در شرایط کنونی، دانشگاه امکان راه اندازی دوره های فلوشیپ به صورت مستقل را ندارد، اما در برنامه دارد که به صورت مشترک این دوره ها را برگزار کند.

انتهای پیام

برچسب ها: استانی-علمی و آموزشی
پست قبلی

مجوز اجباری معادن ، آسیب رو به گسترش منابع طبیعی مازندران

پست بعدی

وضعیت کرونایی دشتی نارنجی شد

مربوطه پست ها

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟
دانشگاه

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم
دانشگاه

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

۲۹ اسفند ۱۴۰۳
نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی
دانشگاه

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

۱۴ مهر ۱۴۰۳
راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه
دانشگاه

راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها
دانشگاه

آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
اصول کلیدی برنامه ریزی درسی
دانشگاه

آموزش انجام برنامه ریزی درسی | موفقیت تحصیلی با برنامه ریزی

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
  • پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش
  • کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
  • از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
  • آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.