دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

فرصتهای عضویت دایم ایران در سازمان شانگهای برای خودروسازی ایران

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۷ مهر ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
2
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش روز شنبه دانشجو اینترنشنال ، سازمان جستجوی شانگهای سازمان بین المللی است که با هدف مبارزه با تهدیدهای جدید و با گردهمایی سران روز روسیه ، چین ، قزاقستان ، قرقیزستان و تاجیکستان در سال 96 در شهر شانگهای تحت عنوان گروه “شانگهای 5” »پا به عرصه ظهور گذاشت.

اخبارجدیدترین

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟

قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در سال ۲۰۰۱ با پذیرش عضویت ازبکستان و تعداد اعضا به ۶ کشور ارتقاء و نام آن نیز به سازمان جستجوی شانگهای تغییر کرد. هند و پاکستان نیز از تابستان 2016 به عضویت کامل این سازمان درآمدند. مغولستان ، افغانستان و بلاروس عضو ناظر این سازمان هستند. ایران نیز در ماه گذشته به عضویت دایمی این سازمان پذیرفته شد.

عضویت در سازمانهای منطقه تحت شرایطی است که آمریکا پیگیر سیاستهای یکجانبهگگرایان خود است ، به ایران این فرصت را دارد که با صدای بلندتری سیاست چندجانبه گرایی دنبال کند و با مشارکت کشورهایی که در حال حاضر هستند و چین سیاست مقتدرتی برای مقابله با یکجانبه گرایی در پیش گرفتن. این موفقیت دیپلماتیک در زمان به دست آمده است که آمریکا با تحریم های خود ایران را منزوی کند.

در این زمینه ، حضور ایران در پیمان شانگهای و تأثیرگذاری آن در صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشورمان ، با دو تن از کارشناسان صنعت خودرو و قطعه به گفتگو نشیمن که در ادامه شنخوانید.

حضور الزام در پیمان های بینالمللی برای صنعت خودرو

«امیرحسن کاکایی» عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران به خبرنگار اقتصادی دانشجو اینترنشنال گفت: صنعت خودرو بسیار بزرگ است و در جهان فعلی اگر کشورها در پیمان های جهانی در حال حاضر نباشند جایگاهی در بازار دارند ؛ بر این اساس وارد پیمان شانگهای برای ایران یک الزام بود.

وی بیان اظهارات: در سالهای گذشته یکی از مشکلات ما بصورت ویژه در زمینه صادرات به دلیل عدم نیل به ضعف در پیمان های مالی این بودجه ، زیرا خودرو کالایی است که تحت کنترل این پیمان ها قرار می گیرد و اگر در چنین پیمان های عضوی نباشیم به هیچ عنوان اجازه صادرات نخواهیم پیدا نشده است. .

کاکایی پیشنهاد کرد: با این حال فقط وجود پیمان وجود ندارد ، حضور ما باید فعال باشد ، زیرا جهان امروز جهان قهرمان است و کشورها به دنبال منافع خودشان هستند.

وی گفت: در پیمان شانگهای شاهد حضور غرول و قدرتهای چنین هند و چین بودیم که به معنای ورود به بازی بزرگان است. به طور طبیعی حضور در این پیمان فرصت ها و مخاطبان برای ما به دنبال دارد.

چرا پیمان های بینالمللی در چارچوب و بستر روابط کلی بینالمللی هستند.

رفع یکی از موانع صادراتی با حضور در پیمان شانگهای

وی یادآوری کرد: فراموش نکنید در زمان تحریم های ظالمانه امریکا از شرکت های بزرگ چینی با مشکلی با دولت چین نه ، اما به دلیل روابط اقتصادی با آمریکا حاضر به کار با ما نشدند. بر این اساس باید فکر کنیم که چگونه می توانیم در این پیمان به عنوان یک فرصت بهره بردیم.

تصور کاکایی: به طور قطع در پیمان شانگهای به نفع اقتصاد کشور است ، زیرا هر چقدر بخواهیم کشور را ایزوله نگه داشته ایم روز به روز از نظر اقتصادی ضعیف شنشویم.

وی تأکید کرد: باید در روابط جهانی و بین بینالمللی حضور داشته باشیم و در کنار رقبای چینی و هندی برای ما یک تازگی ایجاد کنیم ، هرچند موانعی هم به دنبال دارد.

این صنعت صنعت خودرو اضافه شد: هرچند با حضور در پیمان شانگهای یکی از موانع اصلی صادراتی کشور بر رفت ، اما صادرات ملزومات دیگر نیز وجود دارد و باید حرفه ای عمل کرد و حرکتهای بعدی را برنامهریزی کرد.

وی اظهار داشت: ساخت خودرو یا قطعه با صادرات گوجه و خیار متفاوت است ، زیرا برای حضور در بازار یک کشور دستکم باید 10 سال خدمات گارانتی بدهیم و تضمین کیفیت داشته باشیم. بنابراین صادرات خودرو نیازمند یک حرکت بزرگ و ساخته شده است و فقط مذاکره با یک تاجر یا بازرگان نیست.

لزوم توجه به مزیت های نسبی و رقابتی

کاکایی گفت: با حضور پیمان شانگهای گفت گام نخست برای توسعه صادرات در صنعت برداشته شد و امیدواریم خودروسازان و قطعه ایسازان با این فرصت به صورت نظام ویافته برخورد کنند.

وی افزود: مذاکره در بازارهای صادراتی تکنیک های خاص خود را دارد و سیاست بازرگانی و راهبردهای بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد ، اما تجربه نشان داده است که ما ایرانیان در این زمینه بسیار بد عمل کرده ایم ؛ بر این اساس حرکت نظاممند و هم راستا بسیار مهم است.

وی بیان اظهارات: در جهان امروز مشاهده کردید که چینی ها قادر به تولید مواد ارزان ، قطعات و محصولات هستند اما هم زمان برخی از قطعات و ملزومات خود را از کشورهایی که باید وارد شوند و ما نیز باید توجه داشته باشیم به مزیت های نسبی و رقابتی خود را حرفه ای قرار دادیم.

کاکایی یادآور شد: پس از فروپاشی شوروی سابق صادرات خوبی به روز آسیای میانه داشت ، اما متاسفانه به دلیل عدم راه اندازی درست برای صادرات در مدت زمان کوتاهی کمتر از یک سال صادرات ایران زیر سوال رفت و در بازارهای ترکیه جای ما را گرفت ؛ بر این اساس در نسخه ها باید راهبردهایی را داشته باشیم و محکم و باکیفیت انجام دهیم.

وی تأیید کرد: با صادرات به عنوان یک فرصت عطلبی کوتاهتر شده اید ، خطرناک است ، خرید و فروش در بخش صادرات قطعه و خودرو باید به عنوان یک بازار با مشارکت بلندمدت نگاه کنیم و در لحظه ای که سرعت عمل را نیز داشته باشد.

نقش پر رنگ وزارت امور خارجه

این استاد دانشگاه اظهارنظر: امروز نیاز است وزارت امور خارجه به تقویت معاونت اقتصادی خود پرداخته و بر روی آن تمرکز کند. چرا که در روز آینده پیشرفت جهان هماهنگ شد و مشترکین مشترک با سایر کشورها از طریق وزارت امور خارجه اقدام کردند.

وی گفت: در همین شرایط تحریم های اقتصادی و فشارهای اقتصادی ، قطعه ساسان ایرانی با شرکت های چین و حتی هند مشارکت کرده اند که در پیمان شانگهای خود را تقویت کرده اند و از این پیمان مستقیماً به اراده ما برخوردار است.

کاکایی افزود: با توجه به هند و چین از مزیت تروریست ها و تولید ارزان قیمت ، با این حال ما نیز در این چرخه وارد شده و به صادرات برخی قطعات ریخته شده ، آلومینیومی ، قطعات پیشرفته ، رادیاتور ، سیستم های خنک کاری ، انواع صندلی ، محصولات وابسته به بخش پتروشیمی و غیره بپردازیم و حتی در برخی زمینه های سرآمد بوده اند ، اما در این میان حلقه های ناقصی وجود دارد که نیازمند حرکت منسجم جمعی است.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو و قطعه سازی ایران پتانسیل بالقوه خوب است ، اما برای نیازمندی همدم ملی است و به طور حتم باید توسط دولت هدایت شود.

این صنعت صنعت خودرو پیشنهاد کرد: در گذشته در مقاطع حتی صادرات قطعه به برخی از روزهای عضویت اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و ایتالیا داشت و اگر به دنبال برنامه های جدی نیازمند برنامه و عزم ملی و حمایت دولتی بود.

وی یادآوری کرد ، فراموش نکنید که در این مسیر افراد متقلب هستند و دولت باید از برند «ساخت ایران» مراقبت کند.

لزوم ثبات رویه در صادرات

کاکایی متوجه کرد: در نظر داشته اید که ثبات رویه در موضوع صادرات بسیار مهم است و آیا در زمان کمبودها در داخل جلوی صادرات گرفته شده است تا صادرات سمی مهلک انجام شود و این امر برای موضوع خودرو طراحی شده است.

وی گفت: اگر قرار است به یک صادرکننده تبدیل شویم باید حرفه ای عمل کنیم و نگذاریم بازار دستخوش نوسان شود ؛ همه اینها برنامه و پشتیبانی نیاز دارد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: هرچند از نظر فنی شرایط لازم است که برای صادرات باشیم اما از نظر مدیریتی ، بازاریابی ، اقتصادی و مالی باید به جایگاه و صنعت خودرو توجه کنیم که در این صورت رشد داشته باشد سایر بخشها و صنایع نیز افزایش می یابد.

وی بیان اظهارنظر: ایجاد بازار صادراتی و حفظ آن نیازمند سرمایه گذاری است ، این در صورتی است که ما ایرانیان به طور معمول با خوب کار می کنیم.

کاکایی ادامه داد: در کرججنوبی شاهد شرکتهای خودروساز بزرگی مانند کیا و هیوندایی در راستای صادرات به عنوان یک شرکت واحد عمل کرد ، اما در کشور ما بیش از 30 شرکت خودروسازی بزرگ و کوچک وجود دارد که همراستا اقدام کرد.

وی اضافه شد: پتانسیل های صنعت خودرو و قطعه سازی ما زیاد است ، باید همافزایی لازم باشد تا با اعتماد متقابل یک حرکت ایجاد شود ایجاد شود.

حضور مجدد در بازار آسیای میانه

در این زمینه نیازمند برندسازی و عملکرد حرفه ای هستیم.

وی تأیید کرد: برای ورود به بازار هند و روسیه باید راه اندازی مشترک داشته باشید و دستکم را در آغاز کار فعالیتهای مشترک با کشورهای خود انجام دهید. همچنین در جمهوری آذربایجان ، افغانستان و تاجیکستان شاهد بازارهایی محدود و به شدت رقابتی هستیم. بازارهایی که شرکتهای حضوری قوی در آنها داشته اند و اصول حرکت را فعال کرده اند. بر این اساس باید بازارها را یک بار مطالعه کرد و در این میان دولت و بخش خصوصی سازی وزارت امور خارجه نقاشی را انتخاب کرد.

لزوم رفع مشکلات داخلی پیش از حضور در میادین بینالمللی

در این زمینه ، «مازیار بیگلو» دبیر انجمن قطعه ساسان خودروی ایران دیدگاه چندان خوشبینانه ندارد و معتقد است: حضور در پیمان شانگهای تأثیرات مثبت و تأثیر برای صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشور را به دنبال داشته باشد.

این مقام صنفی به دانشجو اینترنشنال گفت: کشوری شبیه روسیه در پیمان شانگهای حضور داشته است که مقصدی برای خودروهای ایرانی داشته است ، زیرا در اصل خودروسازان خارجی در این کشور فعال هستند و در حال خرید و فروش هستند همچنین در ایران و سایپا گام های مربوط به حضور مجدد در این بازار بر روی محصول واقع شده است. .

وی تصریح کرد: در کنار همه مزایایی امکان پذیر است ، اما هم زمان باید با هجمه چینی ها و هندی ها به بازار کشور مقابله کنیم زیرا آنها همچنین قادر به صادرات خودرو و قطعه به ما هستند و هماا اصلی خودروهای چینی موجود در بازار ایران به صورت فول CBU (خودروی کامل) وارد کشور شده و فقط سرهمبندی متأثر شده است.

بیگلو تأیید کرد: تا زمانی که صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشورمان به غرب یا شرق وابسته بوده اند ، همواره تأثیر پذیر بوده است و تأثیر نداشته است.

دبیر انجمن قطعه سسان خودرو کشور اضافه شد: زمانی که از حضور در این پیمان بینالمللی استفاده شده است که از مشکلات داخلی خود استفاده کرده است ، دسترسی به خودروها ، انصار ناخواسته در این صنعت ، عدم تعهد خودروسازان و قطعات اسازان به کیفیت و عدم نیاز مواد پیش نیاز مورد نیاز را حل کرده است و بعد از آن به پیمان هایی مانند پیمان های بینالمللی چشم بدوزیم.

لزوم اقدام هوشمندانه خودروسازان و قطعهسازان

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه ساسان خودرو کشور معتقد است: ورود به هر گونه پیمان و جستجوی بین الماللی برای صنعت کشور کارساز است.

«محمدرضا نجفیمنمنش» به دانشجو اینترنشنال گفت: میزان تأثیر مثبت یا منفی این پیمان های مستقیم مستقیم به هوشمندی و توانمندی ما وجود دارد که چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم.

وی به پتانسیل های موجود در صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشور اشاره کرد و افزود: گرچه چین بزرگترین خودروساز جهان است ، اما این کشور برای تأمین قطعات خود چشم به خارج است و این فرصت برای ما است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز خودروهای مشترکی از سوی ایران ، روسیه و ترکیه ساخته شده بود ، خاطرنشان کرد: با حضور در پیمان شانگهای در چنین موارد جدی ورود و برنامه ریزی کرد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ، در عین حال بر لزوم مشکلات داخلی صنعت خودرو را از جمله رفع قیمت پیشنهادی دستوری پیش از ورود به پیمان های بینالمللی تأیید کرد.

پیش از این «سیدرضا فاطمیعامین» وزیر صنعت ، معدن و تجارت در گفت وگو با دانشجو اینترنشنال اعلام کرد بود: برنامه ما تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در سال آینده است که در سال 1440 به سه میلیون دستگاه افزایش یافت و باید ۳۰ درصد آن معادل حدود یک میلیون دستگاه تا زمان ، روانه بازارهای صادراتی می شود.

برچسب ها: ایران خودرو
پست قبلی

جزییات جایگزین ایران و ارمنستان برای ساخت مسیرهای ترانزیتی جدید

پست بعدی

تصاویر مریخ نورد ناسا از دریاچه و دلتای رودخانه، از حیات کهن در سیاره سرخ خبر می‌‎دهد

مربوطه پست ها

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟
صنعت و تجارت

ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های آیفون امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های آیفون امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
دعوت از وزیر صمت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس
صنعت و تجارت

دعوت از وزیر صمت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • خداحافظی کارتال با پرسپولیس؛ بازگشت به فنر باغچه؟!
  • جنگ ترامپ و ماسک؛ بازار میم‌کوین‌ها نیز با ۳۵۵ میلیون دلار حجم معاملات منفجر شد!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.