دانش جوین
دوشنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

فیلمی با عطر و طعم ایرانی

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

بدون قرار قبلی قصه جدیدی در سینمای ایران نیست، نه قصه اش، نه جنس روایت اش و نه نوع زاویه نگاهش، اما فیلمی است که می تواند احساس مخاطب خود را تحریک کرده و ارتباطی عاطفی در آن ایجاد کند. فیلم پر است از خرده روایت هایی همچون پسربچه کاراکتر اصلی فیلم که از بیماری اتیسم رنج می برد و ماجراهایی را با خود به همراه دارد، قصه قبری میراثی در حرم مطهر امام رضا تا ارتباط میان یاسمین با مهندس شایقی با بازی مصطفی زمانی که همگی قرار است در خدمت روایت اصلی داستان فیلم با مضمون «بازگشت» باشند.

مشکل اصلی فیلمنامه در بدون قرار قبلی پیش بینی مخاطب از پایان و حوادث فیلم است، پسربچه اتیسم رو به بهبود می رود، یاسمین دچار تحول می شود و روایت عاشقانه میان یاسمین و مهندس شایقی نیز جان می گیرد، اینها همگی برای مخاطب قابل پیش بینی است که اگرچه در تولید فیلمساز تمام تلاشش را به کار بسته تا شعار زده از کار در نیاید اما ضعفی است بر پیکره فیلمنامه که نمی توان از آن چشم پوشید.

بدون قرار قبلی در کنار تمامی نقدها فیلمی است با عطر و طعم ایرانی و شعیبی در نشان دادن بخش زیبایی از فرهنگ و جغرافیای ایران به شدت موفق است. مفهوم خانه در سکانس های مربوط به مشهد و خانه دخترخاله یاسمین با بازی تاثیرگذار و باور پذیر الهام کردا به دقت و با وسواس خوب به بار نشسته است، المان‌ها و سمبل‌های زندگی ایرانی از حیاط و باغچه گرفته تا انار و دوتار و معماری، همگی در ایجاد فضای بومی و فرهنگی یک خانواده ایرانی، شدیدا محسوس است.

پگاه آهنگرانی در یکی از بهترین تجربه های بازیگری خود ظاهر شده است و هم بی قراری اش و هم نگاه مادرانه اش به درستی شکل گرفته است و یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می شود. شعیبی نیز در کارگردانی نشان داده است اگرچه با فیلمنامه ای مستحکم و مضمونی بدیع روبرو نیست اما می تواند توانایی هایش را در ساخت اثری خوش ساخت به کار بندد و برخی ضعف های کار را بپوشاند.

در مجموع باید گفت بدون قرار قبلی بنیان اش بر پایه احساس ایرانی بنا شده است و در رسیدن به این هدف نیز فیلم موفقی از آب در آمده است.

بدون قرار قبلی قصه جدیدی در سینمای ایران نیست، نه قصه اش، نه جنس روایت اش و نه نوع زاویه نگاهش، اما فیلمی است که می تواند احساس مخاطب خود را تحریک کرده و ارتباطی عاطفی در آن ایجاد کند. فیلم پر است از خرده روایت هایی همچون پسربچه کاراکتر اصلی فیلم که از بیماری اتیسم رنج می برد و ماجراهایی را با خود به همراه دارد، قصه قبری میراثی در حرم مطهر امام رضا تا ارتباط میان یاسمین با مهندس شایقی با بازی مصطفی زمانی که همگی قرار است در خدمت روایت اصلی داستان فیلم با مضمون «بازگشت» باشند.

مشکل اصلی فیلمنامه در بدون قرار قبلی پیش بینی مخاطب از پایان و حوادث فیلم است، پسربچه اتیسم رو به بهبود می رود، یاسمین دچار تحول می شود و روایت عاشقانه میان یاسمین و مهندس شایقی نیز جان می گیرد، اینها همگی برای مخاطب قابل پیش بینی است که اگرچه در تولید فیلمساز تمام تلاشش را به کار بسته تا شعار زده از کار در نیاید اما ضعفی است بر پیکره فیلمنامه که نمی توان از آن چشم پوشید.

بدون قرار قبلی در کنار تمامی نقدها فیلمی است با عطر و طعم ایرانی و شعیبی در نشان دادن بخش زیبایی از فرهنگ و جغرافیای ایران به شدت موفق است. مفهوم خانه در سکانس های مربوط به مشهد و خانه دخترخاله یاسمین با بازی تاثیرگذار و باور پذیر الهام کردا به دقت و با وسواس خوب به بار نشسته است، المان‌ها و سمبل‌های زندگی ایرانی از حیاط و باغچه گرفته تا انار و دوتار و معماری، همگی در ایجاد فضای بومی و فرهنگی یک خانواده ایرانی، شدیدا محسوس است.

پگاه آهنگرانی در یکی از بهترین تجربه های بازیگری خود ظاهر شده است و هم بی قراری اش و هم نگاه مادرانه اش به درستی شکل گرفته است و یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می شود. شعیبی نیز در کارگردانی نشان داده است اگرچه با فیلمنامه ای مستحکم و مضمونی بدیع روبرو نیست اما می تواند توانایی هایش را در ساخت اثری خوش ساخت به کار بندد و برخی ضعف های کار را بپوشاند.

در مجموع باید گفت بدون قرار قبلی بنیان اش بر پایه احساس ایرانی بنا شده است و در رسیدن به این هدف نیز فیلم موفقی از آب در آمده است.

اخبارجدیدترین

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

بدون قرار قبلی قصه جدیدی در سینمای ایران نیست، نه قصه اش، نه جنس روایت اش و نه نوع زاویه نگاهش، اما فیلمی است که می تواند احساس مخاطب خود را تحریک کرده و ارتباطی عاطفی در آن ایجاد کند. فیلم پر است از خرده روایت هایی همچون پسربچه کاراکتر اصلی فیلم که از بیماری اتیسم رنج می برد و ماجراهایی را با خود به همراه دارد، قصه قبری میراثی در حرم مطهر امام رضا تا ارتباط میان یاسمین با مهندس شایقی با بازی مصطفی زمانی که همگی قرار است در خدمت روایت اصلی داستان فیلم با مضمون «بازگشت» باشند.

مشکل اصلی فیلمنامه در بدون قرار قبلی پیش بینی مخاطب از پایان و حوادث فیلم است، پسربچه اتیسم رو به بهبود می رود، یاسمین دچار تحول می شود و روایت عاشقانه میان یاسمین و مهندس شایقی نیز جان می گیرد، اینها همگی برای مخاطب قابل پیش بینی است که اگرچه در تولید فیلمساز تمام تلاشش را به کار بسته تا شعار زده از کار در نیاید اما ضعفی است بر پیکره فیلمنامه که نمی توان از آن چشم پوشید.

بدون قرار قبلی در کنار تمامی نقدها فیلمی است با عطر و طعم ایرانی و شعیبی در نشان دادن بخش زیبایی از فرهنگ و جغرافیای ایران به شدت موفق است. مفهوم خانه در سکانس های مربوط به مشهد و خانه دخترخاله یاسمین با بازی تاثیرگذار و باور پذیر الهام کردا به دقت و با وسواس خوب به بار نشسته است، المان‌ها و سمبل‌های زندگی ایرانی از حیاط و باغچه گرفته تا انار و دوتار و معماری، همگی در ایجاد فضای بومی و فرهنگی یک خانواده ایرانی، شدیدا محسوس است.

پگاه آهنگرانی در یکی از بهترین تجربه های بازیگری خود ظاهر شده است و هم بی قراری اش و هم نگاه مادرانه اش به درستی شکل گرفته است و یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می شود. شعیبی نیز در کارگردانی نشان داده است اگرچه با فیلمنامه ای مستحکم و مضمونی بدیع روبرو نیست اما می تواند توانایی هایش را در ساخت اثری خوش ساخت به کار بندد و برخی ضعف های کار را بپوشاند.

در مجموع باید گفت بدون قرار قبلی بنیان اش بر پایه احساس ایرانی بنا شده است و در رسیدن به این هدف نیز فیلم موفقی از آب در آمده است.

بدون قرار قبلی قصه جدیدی در سینمای ایران نیست، نه قصه اش، نه جنس روایت اش و نه نوع زاویه نگاهش، اما فیلمی است که می تواند احساس مخاطب خود را تحریک کرده و ارتباطی عاطفی در آن ایجاد کند. فیلم پر است از خرده روایت هایی همچون پسربچه کاراکتر اصلی فیلم که از بیماری اتیسم رنج می برد و ماجراهایی را با خود به همراه دارد، قصه قبری میراثی در حرم مطهر امام رضا تا ارتباط میان یاسمین با مهندس شایقی با بازی مصطفی زمانی که همگی قرار است در خدمت روایت اصلی داستان فیلم با مضمون «بازگشت» باشند.

مشکل اصلی فیلمنامه در بدون قرار قبلی پیش بینی مخاطب از پایان و حوادث فیلم است، پسربچه اتیسم رو به بهبود می رود، یاسمین دچار تحول می شود و روایت عاشقانه میان یاسمین و مهندس شایقی نیز جان می گیرد، اینها همگی برای مخاطب قابل پیش بینی است که اگرچه در تولید فیلمساز تمام تلاشش را به کار بسته تا شعار زده از کار در نیاید اما ضعفی است بر پیکره فیلمنامه که نمی توان از آن چشم پوشید.

بدون قرار قبلی در کنار تمامی نقدها فیلمی است با عطر و طعم ایرانی و شعیبی در نشان دادن بخش زیبایی از فرهنگ و جغرافیای ایران به شدت موفق است. مفهوم خانه در سکانس های مربوط به مشهد و خانه دخترخاله یاسمین با بازی تاثیرگذار و باور پذیر الهام کردا به دقت و با وسواس خوب به بار نشسته است، المان‌ها و سمبل‌های زندگی ایرانی از حیاط و باغچه گرفته تا انار و دوتار و معماری، همگی در ایجاد فضای بومی و فرهنگی یک خانواده ایرانی، شدیدا محسوس است.

پگاه آهنگرانی در یکی از بهترین تجربه های بازیگری خود ظاهر شده است و هم بی قراری اش و هم نگاه مادرانه اش به درستی شکل گرفته است و یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می شود. شعیبی نیز در کارگردانی نشان داده است اگرچه با فیلمنامه ای مستحکم و مضمونی بدیع روبرو نیست اما می تواند توانایی هایش را در ساخت اثری خوش ساخت به کار بندد و برخی ضعف های کار را بپوشاند.

در مجموع باید گفت بدون قرار قبلی بنیان اش بر پایه احساس ایرانی بنا شده است و در رسیدن به این هدف نیز فیلم موفقی از آب در آمده است.

برچسب ها: بهروز شعیبیچهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
پست قبلی

رایزنی بغداد و اربیل درباره همکاری ارتش عراق و پیشمرگ‌ها

پست بعدی

الکاظمی دستور تشکیل فرماندهی عملیات میسان را صادر کرد

مربوطه پست ها

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
هنر و فرهنگ

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در  رادیو نمایش
هنر و فرهنگ

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
هنر و فرهنگ

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
هنر و فرهنگ

از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
هنر و فرهنگ

آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست
هنر و فرهنگ

رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست

۰۴ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
  • پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش
  • کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
  • از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
  • آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.