کمدی یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین ژانر‌های سینمایی است که هر سال فیلم‌های بسیاری با محتوا‌های متفاوت در این قالب ساخته می‌شوند. از آنجایی که فیلم‌های طنز و کمدی مخاطبان زیادی دارد هر سال زمان اکران فیلم جدید، افراد بسیاری را به سینما‌ها می‌کشاند.

برای بررسی بهترین و جذاب‌ترین فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید با بخش فرهنگ و سینما دانش جوین همراه ما باشید.

فیلم سینمایی فسیل

داستان فیلم فسیل کمدی و طنز درباره 3 خواننده‌ای به نام اسی، صفا و سعید است که قبل از زمان انقلاب تلاش و فعالیت خود را می‌کنند تا هر طور شده نزد شاه و مردم محبوبیت به‌دست آورند. اسی که قرار بود برای شاه خوانندگی کند از شانس بدش طی تصادفی به کما می‌رود و بعد از 10 سال در دوره فرار شاه و پیروزی انقلاب اسلامی به هوش می‌آید در این میان متوجه می‌شود اوضاع دوستان و نامزدش خیلی تغییر کرده است.

در بین انواع فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید می‌توان به فیلم فسیل اشاره کرد که یکی از پر‌فروش‌ترین فیلم سینمایی طنز ایرانی در سال 1402 و همچنین پروفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران که درسال 1399 ساخته شد و زمان اکران آن 24 اسفند 1401 در سینما‌های سراسر کشور آغاز شد.

فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید

اخبارجدیدترین

فیلم سینمایی عروس فرشته

از بین فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید می‌توان عروس فرشته را معرفی کرد. داستان این فیلم سینمایی کمدی درباره خانواده مهاجر است. آنها در خانه‌ای که در خیابانی به نام فرشته قرار دارد و متعلق به دایی خانواده بوده زندگی می‌کنند. هر کدام از اعضای خانواده از محیط خانه‌ برای کار و حرفه‌ی خود استفاده خواهند کرد. در این میان با برگشت دایی خانواده به همراه عروس هندی‌اش خانواده مهاجر با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبه‌رو خواهند شد.

فیلم سینمایی طنز ایرانی عروس فرشته در سال 1399 ساخته شد که ابتدا در بهمن‌ماه همان سال در 39امین جشنواره فیلم فجر به‌نمایش گذاشته شد و بعد از 2 سال یعنی 24 اسفند 1401 در سینما‌های سراسر کشور برای اکران نوروزی سال 1402 بر روی پرده رفت. لازم به‌ذکر است این فیلم در همان هفته اول فروش نزدیک به  400 میلیون تومان داشت.

فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید

فیلم آهنگ 2 نفره

داستان فیلم آهنگ 2 نفره، درباره 2 نفر کاملا متفاوت به نام احمد مهرانفر و فرزاد فرزین است که زندگی آنها در فیلم باهم کاملا به‌صورت موازی پیش می‌رود که در جایی حتی به هم می‌رسند. یکی از شخصیت‌ها که روز‌های آخر قراردادش را با مدیر برنامه‌هایش می‌گذراند و شخصیت دیگر، گیر خانواده‌ای افتاده که از طریق کتاب قانون باج‌گیری و اخاذی می‌کنند.

فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید آهنگ 2 نفره با حضور فرزاد فرزین خواننده معروف ایرانی که محصول سال 1399 است و همچنین در 39امین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم در تاریخ 30 فروردین 1402 بر روی پرده سینما‌های کشور رفت.

فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید

فیلم سینمایی خط استوا

در داستان فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید خط استوا، رئیس و نایب فدراسیون برای شرکت در جلسه‌ای اف سی به مالزی خواهند رفت. در بین راه آنها باید به اندونزی هم بروند که با زیدان یک قرارداد بزرگ امضا کنند اما از شانس بد آنها، زیدان نمی‌آید و از طرفی هم در اندونزی شورش شده و فرودگاه‌ها در حال بسته‌شدن هستند. عاقبت این مسئولین فوتبالی معلوم نیست چه می‌شود.

فیلم خط استوا در سال 1398 ساخته شد و در 4 اسفند 1401 بر روی پرده‌ سینماها رفته است.

فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید

فیلم ملاقات با جادوگر

فیلم ملاقات با جادوگر یک نوع فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید باکلاس و با شخصیت حساب می‌شود که اصل موضوع درباره آقازاده‌ها و کلاه‌برداری بوده و همچنین این فیلم بسیار مشابه با وضعیت کنونی و مشکلات کشور است.

فیلم ملاقات با جادوگر در سال 1398 ساخته شد که به دلایلی اکران آن به تعویق افتاد و در نهایت درسال 1402 بر روی پرده سینماهای کشور رفت.

فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید فیلم‌‌های طنز و کمدی مخاطب و علاقه‌مندان بسیاری دارد. در این مطلب ما لیست تعدادی از بهترین فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید را که بروزترین و پرمخاطب‌ترین هستند را برایتان معرفی و بررسی کردیم. نظر شما درمورد این فیلم‌های سینمایی چیست؟

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.