دانش جوین
سه شنبه, تیر ۳۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ اولین کنسول بازی خانگی جهان

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۰۸ خرداد ۱۴۰۴
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ اولین کنسول بازی خانگی جهان
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

تینا مزدکی_خالق ادیسه مهندسی آلمانی-آمریکایی به نام رالف بر بود؛ کسی که از دهه‌ی ۱۹۶۰ مشغول سر و کله زدن با ایده‌ی بازی‌های تعاملی تلویزیونی شده بود. او با کمک یک تیم کوچک، چندین نمونه‌ی اولیه ساخت که یکی از آن‌ها بعدها با نام غیررسمی «جعبه‌ی قهوه‌ای» (Brown Box) شناخته شد.

سرانجام، در تابستان ۱۹۷۲، آن‌ها محصولی نهایی با نام مگناوکس ادیسه (Magnavox Odyssey) روانه‌ی بازار آمریکا کردند. این کنسول توانست فقط چند ماه زودتر از نسخه‌ی اولیه‌ی «Pong» آتاری، جای خود را در تاریخ ثبت کند. جالب اینکه خود نولان بوشنل، بنیان‌گذار آتاری، پس از دیدن نسخه‌ی تنیس Odyssey در یک نمایشگاه مگناوکس، ایده‌ی Pong را گسترش داد.

ابتدایی، اما انقلابی

کنسول مگناوکس ادیسه از یک جعبه‌ی مستطیلی ساده تشکیل می‌شد که به تلویزیون متصل می‌‎شد و همراه با دو کنترلر مستطیل‌شکل عرضه می‌‎شد. این کنترلرها با دو پیچ (knob) گردان کار می‌کردند که برای کنترل حرکت عمودی و افقی اشکال روی صفحه به‌کار می‌رفتند. روی یکی از پیچ‌ها، یک پیچ فرعی کوچک‌تر هم قرار داشت که بسته به نوع بازی، کاربردهای خاصی داشت. هر کنترلر همچنین یک دکمه‌ی بازنشانی در بالای خود داشت که برای ریست کردن موقعیت بازیکن‌ها یا راه‌اندازی دوباره‌ی توپ در بازی‌های ورزشی استفاده می‌‎شد.

برخلاف کنسول‌های امروزی که کامپیوترهای کوچکی هستند و فقط از تلویزیون به‌عنوان نمایشگر استفاده می‌کنند، مگناوکس ادیسه هیچ پردازشگر داخلی نداشت. این کنسول در واقع با مدار داخلی تلویزیون تعامل می‌کرد و از طریق لامپ‌های تصویر، تنها می‌توانست اشکالی مثل خطوط سفید، مربع‌ها و نقطه‌ها را روی پس‌زمینه‌ی مشکی به نمایش بگذارد. حتی دکمه‌ی روشن و خاموش نداشت و با قرار گرفتن کارتریج در شیار جلویی، به‌طور خودکار روشن می‌‎شد. هر کارتریج، الگوی حرکت اشکال روی صفحه را به‌طور جزئی تغییر می‌داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

دریغ از گرافیکی ساده؛ بازی با قوه‌ی تخیل

به‌دلیل نبود قابلیت تولید رنگ یا گرافیک پیچیده، مگناوکس در جعبه‌ی کنسول مجموعه‌ای از ورقه‌های شفاف رنگی (overlays) قرار داده بود که به کمک الکتریسیته‌ی ساکن روی صفحه‌ی تلویزیون می‌چسبیدند. این برچسب‌ها صحنه‌هایی مثل زمین تنیس، خانه‌ی ارواح یا مسیر اسکی را بازسازی می‌کردند. همچنین برای جبران نبود سیستم امتیازدهی یا منطق بازی، درون جعبه کنسول وسایلی مثل تاس، پول تقلبی، کارت بازی و صفحه‌ی امتیاز هم بود؛ درست مثل یک بوردگیم. همه چیز به تخیل و صداقت بازیکن‌ها بستگی داشت. حتی برای بازی‌هایی مثل «گالری تیراندازی» یک تفنگ نوری نیز طراحی شده بود که کاراکترهای روی صفحه را هدف می‌گرفت.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

یادگاری تکرار نشدنی

گرچه مگناوکس ادیسه تنها حدود ۳۵۰ هزار نسخه فروخت و خیلی زود تحت‌الشعاع موفقیت سریع آتاری و سپس نینتندو قرار گرفت، اما اثر آن انکارنشدنی است. از الهام مستقیم Pong گرفته تا ایده‌ی کنترلر دستی و حتی استفاده از صفحات شفاف به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای چیزی که امروز آن را  «واقعیت افزوده» می‌نامیم؛ این مگناوکس ادیسه بود که چنین صنعتی را متولد کرد. 

مگناوکس ادیسه صنعتی را ساخت که امروز ارزشش به ۳۸۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. حتی ژانرهایی مثل بازی‌های ورزشی (مثل FIFA) و تیراندازی اول‌شخص (مثل Call of Duty) ریشه‌هایی در همین کنسول ابتدایی دارند. مگناوکس ادیسه نه فقط یک کنسول، بلکه آغاز راه بود. راهی که از نمایش خطوط سفید روی صفحه‌ای سیاه شروع شد و امروز به جهان‌های واقعیت مجازی و گرافیک‌های سینمایی ختم شده است. شاید فروشش کم بود، اما ایده‌اش، صنعت سرگرمی را برای همیشه تغییر داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

منبع: bbc / slashgear

۲۲۷۳۲۳

تینا مزدکی_خالق ادیسه مهندسی آلمانی-آمریکایی به نام رالف بر بود؛ کسی که از دهه‌ی ۱۹۶۰ مشغول سر و کله زدن با ایده‌ی بازی‌های تعاملی تلویزیونی شده بود. او با کمک یک تیم کوچک، چندین نمونه‌ی اولیه ساخت که یکی از آن‌ها بعدها با نام غیررسمی «جعبه‌ی قهوه‌ای» (Brown Box) شناخته شد.

سرانجام، در تابستان ۱۹۷۲، آن‌ها محصولی نهایی با نام مگناوکس ادیسه (Magnavox Odyssey) روانه‌ی بازار آمریکا کردند. این کنسول توانست فقط چند ماه زودتر از نسخه‌ی اولیه‌ی «Pong» آتاری، جای خود را در تاریخ ثبت کند. جالب اینکه خود نولان بوشنل، بنیان‌گذار آتاری، پس از دیدن نسخه‌ی تنیس Odyssey در یک نمایشگاه مگناوکس، ایده‌ی Pong را گسترش داد.

ابتدایی، اما انقلابی

کنسول مگناوکس ادیسه از یک جعبه‌ی مستطیلی ساده تشکیل می‌شد که به تلویزیون متصل می‌‎شد و همراه با دو کنترلر مستطیل‌شکل عرضه می‌‎شد. این کنترلرها با دو پیچ (knob) گردان کار می‌کردند که برای کنترل حرکت عمودی و افقی اشکال روی صفحه به‌کار می‌رفتند. روی یکی از پیچ‌ها، یک پیچ فرعی کوچک‌تر هم قرار داشت که بسته به نوع بازی، کاربردهای خاصی داشت. هر کنترلر همچنین یک دکمه‌ی بازنشانی در بالای خود داشت که برای ریست کردن موقعیت بازیکن‌ها یا راه‌اندازی دوباره‌ی توپ در بازی‌های ورزشی استفاده می‌‎شد.

برخلاف کنسول‌های امروزی که کامپیوترهای کوچکی هستند و فقط از تلویزیون به‌عنوان نمایشگر استفاده می‌کنند، مگناوکس ادیسه هیچ پردازشگر داخلی نداشت. این کنسول در واقع با مدار داخلی تلویزیون تعامل می‌کرد و از طریق لامپ‌های تصویر، تنها می‌توانست اشکالی مثل خطوط سفید، مربع‌ها و نقطه‌ها را روی پس‌زمینه‌ی مشکی به نمایش بگذارد. حتی دکمه‌ی روشن و خاموش نداشت و با قرار گرفتن کارتریج در شیار جلویی، به‌طور خودکار روشن می‌‎شد. هر کارتریج، الگوی حرکت اشکال روی صفحه را به‌طور جزئی تغییر می‌داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

دریغ از گرافیکی ساده؛ بازی با قوه‌ی تخیل

به‌دلیل نبود قابلیت تولید رنگ یا گرافیک پیچیده، مگناوکس در جعبه‌ی کنسول مجموعه‌ای از ورقه‌های شفاف رنگی (overlays) قرار داده بود که به کمک الکتریسیته‌ی ساکن روی صفحه‌ی تلویزیون می‌چسبیدند. این برچسب‌ها صحنه‌هایی مثل زمین تنیس، خانه‌ی ارواح یا مسیر اسکی را بازسازی می‌کردند. همچنین برای جبران نبود سیستم امتیازدهی یا منطق بازی، درون جعبه کنسول وسایلی مثل تاس، پول تقلبی، کارت بازی و صفحه‌ی امتیاز هم بود؛ درست مثل یک بوردگیم. همه چیز به تخیل و صداقت بازیکن‌ها بستگی داشت. حتی برای بازی‌هایی مثل «گالری تیراندازی» یک تفنگ نوری نیز طراحی شده بود که کاراکترهای روی صفحه را هدف می‌گرفت.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

یادگاری تکرار نشدنی

گرچه مگناوکس ادیسه تنها حدود ۳۵۰ هزار نسخه فروخت و خیلی زود تحت‌الشعاع موفقیت سریع آتاری و سپس نینتندو قرار گرفت، اما اثر آن انکارنشدنی است. از الهام مستقیم Pong گرفته تا ایده‌ی کنترلر دستی و حتی استفاده از صفحات شفاف به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای چیزی که امروز آن را  «واقعیت افزوده» می‌نامیم؛ این مگناوکس ادیسه بود که چنین صنعتی را متولد کرد. 

مگناوکس ادیسه صنعتی را ساخت که امروز ارزشش به ۳۸۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. حتی ژانرهایی مثل بازی‌های ورزشی (مثل FIFA) و تیراندازی اول‌شخص (مثل Call of Duty) ریشه‌هایی در همین کنسول ابتدایی دارند. مگناوکس ادیسه نه فقط یک کنسول، بلکه آغاز راه بود. راهی که از نمایش خطوط سفید روی صفحه‌ای سیاه شروع شد و امروز به جهان‌های واقعیت مجازی و گرافیک‌های سینمایی ختم شده است. شاید فروشش کم بود، اما ایده‌اش، صنعت سرگرمی را برای همیشه تغییر داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

منبع: bbc / slashgear

۲۲۷۳۲۳

اخبارجدیدترین

اختلالات GPS برطرف شد؟

شناسایی ۳۱۲ زلزله در ماه/ گوگل میلیون‌ها گوشی اندرویدی را مجهز به «سنسور زلزله» کرد!

اختلال شدید GPS در اطراف تهران / نقشه‌خوان‌ها سردرگم شدند

تینا مزدکی_خالق ادیسه مهندسی آلمانی-آمریکایی به نام رالف بر بود؛ کسی که از دهه‌ی ۱۹۶۰ مشغول سر و کله زدن با ایده‌ی بازی‌های تعاملی تلویزیونی شده بود. او با کمک یک تیم کوچک، چندین نمونه‌ی اولیه ساخت که یکی از آن‌ها بعدها با نام غیررسمی «جعبه‌ی قهوه‌ای» (Brown Box) شناخته شد.

سرانجام، در تابستان ۱۹۷۲، آن‌ها محصولی نهایی با نام مگناوکس ادیسه (Magnavox Odyssey) روانه‌ی بازار آمریکا کردند. این کنسول توانست فقط چند ماه زودتر از نسخه‌ی اولیه‌ی «Pong» آتاری، جای خود را در تاریخ ثبت کند. جالب اینکه خود نولان بوشنل، بنیان‌گذار آتاری، پس از دیدن نسخه‌ی تنیس Odyssey در یک نمایشگاه مگناوکس، ایده‌ی Pong را گسترش داد.

ابتدایی، اما انقلابی

کنسول مگناوکس ادیسه از یک جعبه‌ی مستطیلی ساده تشکیل می‌شد که به تلویزیون متصل می‌‎شد و همراه با دو کنترلر مستطیل‌شکل عرضه می‌‎شد. این کنترلرها با دو پیچ (knob) گردان کار می‌کردند که برای کنترل حرکت عمودی و افقی اشکال روی صفحه به‌کار می‌رفتند. روی یکی از پیچ‌ها، یک پیچ فرعی کوچک‌تر هم قرار داشت که بسته به نوع بازی، کاربردهای خاصی داشت. هر کنترلر همچنین یک دکمه‌ی بازنشانی در بالای خود داشت که برای ریست کردن موقعیت بازیکن‌ها یا راه‌اندازی دوباره‌ی توپ در بازی‌های ورزشی استفاده می‌‎شد.

برخلاف کنسول‌های امروزی که کامپیوترهای کوچکی هستند و فقط از تلویزیون به‌عنوان نمایشگر استفاده می‌کنند، مگناوکس ادیسه هیچ پردازشگر داخلی نداشت. این کنسول در واقع با مدار داخلی تلویزیون تعامل می‌کرد و از طریق لامپ‌های تصویر، تنها می‌توانست اشکالی مثل خطوط سفید، مربع‌ها و نقطه‌ها را روی پس‌زمینه‌ی مشکی به نمایش بگذارد. حتی دکمه‌ی روشن و خاموش نداشت و با قرار گرفتن کارتریج در شیار جلویی، به‌طور خودکار روشن می‌‎شد. هر کارتریج، الگوی حرکت اشکال روی صفحه را به‌طور جزئی تغییر می‌داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

دریغ از گرافیکی ساده؛ بازی با قوه‌ی تخیل

به‌دلیل نبود قابلیت تولید رنگ یا گرافیک پیچیده، مگناوکس در جعبه‌ی کنسول مجموعه‌ای از ورقه‌های شفاف رنگی (overlays) قرار داده بود که به کمک الکتریسیته‌ی ساکن روی صفحه‌ی تلویزیون می‌چسبیدند. این برچسب‌ها صحنه‌هایی مثل زمین تنیس، خانه‌ی ارواح یا مسیر اسکی را بازسازی می‌کردند. همچنین برای جبران نبود سیستم امتیازدهی یا منطق بازی، درون جعبه کنسول وسایلی مثل تاس، پول تقلبی، کارت بازی و صفحه‌ی امتیاز هم بود؛ درست مثل یک بوردگیم. همه چیز به تخیل و صداقت بازیکن‌ها بستگی داشت. حتی برای بازی‌هایی مثل «گالری تیراندازی» یک تفنگ نوری نیز طراحی شده بود که کاراکترهای روی صفحه را هدف می‌گرفت.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

یادگاری تکرار نشدنی

گرچه مگناوکس ادیسه تنها حدود ۳۵۰ هزار نسخه فروخت و خیلی زود تحت‌الشعاع موفقیت سریع آتاری و سپس نینتندو قرار گرفت، اما اثر آن انکارنشدنی است. از الهام مستقیم Pong گرفته تا ایده‌ی کنترلر دستی و حتی استفاده از صفحات شفاف به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای چیزی که امروز آن را  «واقعیت افزوده» می‌نامیم؛ این مگناوکس ادیسه بود که چنین صنعتی را متولد کرد. 

مگناوکس ادیسه صنعتی را ساخت که امروز ارزشش به ۳۸۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. حتی ژانرهایی مثل بازی‌های ورزشی (مثل FIFA) و تیراندازی اول‌شخص (مثل Call of Duty) ریشه‌هایی در همین کنسول ابتدایی دارند. مگناوکس ادیسه نه فقط یک کنسول، بلکه آغاز راه بود. راهی که از نمایش خطوط سفید روی صفحه‌ای سیاه شروع شد و امروز به جهان‌های واقعیت مجازی و گرافیک‌های سینمایی ختم شده است. شاید فروشش کم بود، اما ایده‌اش، صنعت سرگرمی را برای همیشه تغییر داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

منبع: bbc / slashgear

۲۲۷۳۲۳

تینا مزدکی_خالق ادیسه مهندسی آلمانی-آمریکایی به نام رالف بر بود؛ کسی که از دهه‌ی ۱۹۶۰ مشغول سر و کله زدن با ایده‌ی بازی‌های تعاملی تلویزیونی شده بود. او با کمک یک تیم کوچک، چندین نمونه‌ی اولیه ساخت که یکی از آن‌ها بعدها با نام غیررسمی «جعبه‌ی قهوه‌ای» (Brown Box) شناخته شد.

سرانجام، در تابستان ۱۹۷۲، آن‌ها محصولی نهایی با نام مگناوکس ادیسه (Magnavox Odyssey) روانه‌ی بازار آمریکا کردند. این کنسول توانست فقط چند ماه زودتر از نسخه‌ی اولیه‌ی «Pong» آتاری، جای خود را در تاریخ ثبت کند. جالب اینکه خود نولان بوشنل، بنیان‌گذار آتاری، پس از دیدن نسخه‌ی تنیس Odyssey در یک نمایشگاه مگناوکس، ایده‌ی Pong را گسترش داد.

ابتدایی، اما انقلابی

کنسول مگناوکس ادیسه از یک جعبه‌ی مستطیلی ساده تشکیل می‌شد که به تلویزیون متصل می‌‎شد و همراه با دو کنترلر مستطیل‌شکل عرضه می‌‎شد. این کنترلرها با دو پیچ (knob) گردان کار می‌کردند که برای کنترل حرکت عمودی و افقی اشکال روی صفحه به‌کار می‌رفتند. روی یکی از پیچ‌ها، یک پیچ فرعی کوچک‌تر هم قرار داشت که بسته به نوع بازی، کاربردهای خاصی داشت. هر کنترلر همچنین یک دکمه‌ی بازنشانی در بالای خود داشت که برای ریست کردن موقعیت بازیکن‌ها یا راه‌اندازی دوباره‌ی توپ در بازی‌های ورزشی استفاده می‌‎شد.

برخلاف کنسول‌های امروزی که کامپیوترهای کوچکی هستند و فقط از تلویزیون به‌عنوان نمایشگر استفاده می‌کنند، مگناوکس ادیسه هیچ پردازشگر داخلی نداشت. این کنسول در واقع با مدار داخلی تلویزیون تعامل می‌کرد و از طریق لامپ‌های تصویر، تنها می‌توانست اشکالی مثل خطوط سفید، مربع‌ها و نقطه‌ها را روی پس‌زمینه‌ی مشکی به نمایش بگذارد. حتی دکمه‌ی روشن و خاموش نداشت و با قرار گرفتن کارتریج در شیار جلویی، به‌طور خودکار روشن می‌‎شد. هر کارتریج، الگوی حرکت اشکال روی صفحه را به‌طور جزئی تغییر می‌داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

دریغ از گرافیکی ساده؛ بازی با قوه‌ی تخیل

به‌دلیل نبود قابلیت تولید رنگ یا گرافیک پیچیده، مگناوکس در جعبه‌ی کنسول مجموعه‌ای از ورقه‌های شفاف رنگی (overlays) قرار داده بود که به کمک الکتریسیته‌ی ساکن روی صفحه‌ی تلویزیون می‌چسبیدند. این برچسب‌ها صحنه‌هایی مثل زمین تنیس، خانه‌ی ارواح یا مسیر اسکی را بازسازی می‌کردند. همچنین برای جبران نبود سیستم امتیازدهی یا منطق بازی، درون جعبه کنسول وسایلی مثل تاس، پول تقلبی، کارت بازی و صفحه‌ی امتیاز هم بود؛ درست مثل یک بوردگیم. همه چیز به تخیل و صداقت بازیکن‌ها بستگی داشت. حتی برای بازی‌هایی مثل «گالری تیراندازی» یک تفنگ نوری نیز طراحی شده بود که کاراکترهای روی صفحه را هدف می‌گرفت.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

یادگاری تکرار نشدنی

گرچه مگناوکس ادیسه تنها حدود ۳۵۰ هزار نسخه فروخت و خیلی زود تحت‌الشعاع موفقیت سریع آتاری و سپس نینتندو قرار گرفت، اما اثر آن انکارنشدنی است. از الهام مستقیم Pong گرفته تا ایده‌ی کنترلر دستی و حتی استفاده از صفحات شفاف به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای چیزی که امروز آن را  «واقعیت افزوده» می‌نامیم؛ این مگناوکس ادیسه بود که چنین صنعتی را متولد کرد. 

مگناوکس ادیسه صنعتی را ساخت که امروز ارزشش به ۳۸۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. حتی ژانرهایی مثل بازی‌های ورزشی (مثل FIFA) و تیراندازی اول‌شخص (مثل Call of Duty) ریشه‌هایی در همین کنسول ابتدایی دارند. مگناوکس ادیسه نه فقط یک کنسول، بلکه آغاز راه بود. راهی که از نمایش خطوط سفید روی صفحه‌ای سیاه شروع شد و امروز به جهان‌های واقعیت مجازی و گرافیک‌های سینمایی ختم شده است. شاید فروشش کم بود، اما ایده‌اش، صنعت سرگرمی را برای همیشه تغییر داد.

قبل از پلی‌استیشن، قبل از آتاری/ تولد اولین کنسول بازی خانگی

منبع: bbc / slashgear

۲۲۷۳۲۳

پست قبلی

«بوقچی» از ۱۵ خرداد روی آنتن می‌رود

پست بعدی

مدیران استقلال و پرسپولیس این عکس را حتما ببینند!

مربوطه پست ها

اختلالات GPS برطرف شد؟
سایر اخبار تکنولوژی

اختلالات GPS برطرف شد؟

۳۰ تیر ۱۴۰۴
شناسایی ۳۱۲ زلزله در ماه/ گوگل میلیون‌ها گوشی اندرویدی را مجهز به «سنسور زلزله» کرد!
سایر اخبار تکنولوژی

شناسایی ۳۱۲ زلزله در ماه/ گوگل میلیون‌ها گوشی اندرویدی را مجهز به «سنسور زلزله» کرد!

۳۰ تیر ۱۴۰۴
اختلال شدید GPS در اطراف تهران / نقشه‌خوان‌ها سردرگم شدند
سایر اخبار تکنولوژی

اختلال شدید GPS در اطراف تهران / نقشه‌خوان‌ها سردرگم شدند

۳۰ تیر ۱۴۰۴
بوگاتی ویرون دوباره رکورد شکست / عکس
سایر اخبار تکنولوژی

بوگاتی ویرون دوباره رکورد شکست / عکس

۳۰ تیر ۱۴۰۴
گوشی جدید سامسونگ رکورد شکست
سایر اخبار تکنولوژی

گوشی جدید سامسونگ رکورد شکست

۳۰ تیر ۱۴۰۴
چرا ایلان ماسک در دفتر شرکت می‌خوابد؟
سایر اخبار تکنولوژی

چرا ایلان ماسک در دفتر شرکت می‌خوابد؟

۳۰ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • 8 علت هوا گرفتن پمپ هیدرولیک | ۲ روش هواگیری پمپ هیدرولیک
  • کشف لاشه 39 قلاده فوک خزری از ابتدای 1404 تاکنون
  • مسکن کارگری؛ وعده‌هایی که روی زمین ماند
  • «سوگلی» قلعه‌نویی به دردسر افتاد
  • هواشناسی هشدار داد: احتمال وزش طوفان در تهران
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.