دانش جوین
جمعه, مرداد ۱۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان/رایزنی با دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار در بودجه۱۴۰۱

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۱ آذر ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان/رایزنی با دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار در بودجه۱۴۰۱
عکس تزئینی است

مجری پروژه خط مترو فرودگاه امام – شهر جدید پرند در خصوص سرانجام امتداد خط مترو به پرند توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد.

علیرضا کردرستمی در گفت وگو با دانشجو اینترنشنال، در مورد سرانجام خط متروی پرند گفت: خط متروی تهران – پرند از جنوب خط یک از ایستگاه شاهد منشعب شده و به طول ۵۰ کیلومتر و ۵ ایستگاه به پرند می رسد.

وی با بیان این که ایستگاه شهر آفتاب ، واوان ، فرودگاه شماره یک ، فرودگاه شماره ۲ و پرند ۵ ایستگاهی هستند که برای این خط ۵۰ کیلومتری در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: اما از این ۵ ایستگاه تنها ۲ ایستگاه یعنی شهر آفتاب و فرودگاه شماره ۱ ساخته شده است.

مجری پروژه خط متروی پرند با اشاره به اینکه ایستگاه متروی واوان اصلا ساخته نشده، گفت: ایستگاه فرودگاه شماره ۲ نیز فعلا نیازی به احداث ندارد. چرا که در طرح توسعه شهر فرودگاهی این ایستگاه کاربرد دارد و تا زمانی که فرودگاه توسعه نیابد احداث این ایستگاه نیز بی معنا است و در آخر ایستگاه پرند است که ۸۰۰۰ متر وسعت دارد و در مرحله نازک کاری است.

وی با بیان این که ۴ کیلومتر اول این خط یعنی حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب در سال ۹۵ احداث شد و ۲۶ کیلومتر مابقی آن یعنی از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) نیز به بهره برداری رسیده است، گفت: تنها ۱۹ کیلومتر از ایستگاه فرودگاه شماره یک تا پرند باقی مانده که عملیات ساختمانی بیش از ۹۰ درصد و عملیات زیر سازی نیز حدود ۹۹ درصد پیشرفت داشته است و ریل گذاری یک خط تنها دو کیلومتر باقی مانده است.

کرد رستمی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فعلا سرویس دهی در یک خط مترو انجام می شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در فاز اول در فاصله حرکت قطارها به شرط تامین ناوگان ۲۰ دقیقه تعیین شده اما در افق طرح در فاصله حرکت قطارها ۶ دقیقه است.

وی در مورد هزینه های تکمیل خط متروی تهران – پرند با بیان این که برای راه اندازی یک خط مترو و تکمیل زیر ساختهایی همچون برق ، گیت ها ، سیگنالینگ و ریل سوم حدود ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، اظهار کرد: امسال دولت در قالب بودجه عمرانی تنها ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تخصیص ۲۱۲ میلیارد تومان با اسناد خزانه اسلامی با سررسید سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است یعنی سه سال دیگر.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که هزینه های ما نسبت به پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هر چقدر تامین اعتبار برای راه اندازی متروی پرند عقب بیفتد عدد مورد نیاز ما درشت تر می شود.

کرد رستمی در مورد وعده زمینی که شرکت عمران پرند به مترو داده بود نیز گفت: با محوریت استانداری نیز جلسه ای بین ذی نفعان پروژه برگزار شد که تصمیم گرفته شد شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید یک زمین ۲۵ هکتاری را که در کنار ایستگاه مترو پرند قرار دارد با تغییر کاربری در اختیار شهرداری قرار دهد تا در عوض شهرداری با منابع خود کار را تمام کند اما این زمین هنوز تحویل داده نشده است و قرار بود بحث تعدیل کاربری از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود ، اما هنوز این زمین تحویل شهرداری نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشرفت ۹۰ درصدی یک خط مترو این خط افتتاح نشده است؟ گفت: مدل متروی پرند همچون تهران است که به صورت برق زمینی از طریق ریل سوم تغذیه می شود چرا که برنامه این بوده قطار پرند مستقیما وارد خط یک شده و تا تجریش حرکت کند. پس شبکه برق متروی پرند از طریق ریل سوم تغذیه می شود که حدود ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه برای تامین ریل سوم که ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده، نیاز داریم و نمی توانیم یک خط مترو را بدون دیوار و تعیین حریم ریلی افتتاح کنیم و برای ۹۰ هزار متر مربع دیوار بتنی در دو طرف خط حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و برای کابل کشی نیز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و با این که آیتم های زیادی باقی نمانده اما از نظر مالی پر هزینه هستند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان اینکه متاسفانه بزرگترین مشکل ما کندی تامین نقدینگی است، به طوری که بعد از سال ۹۶ امیدی به تکمیل  این خط نداریم، گفت: نسبت به سال گذشته هزینه های ما ۴۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که دولت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به ما بودجه داده است و با این پولها چندین سال طول می کشد که ۱۹ کیلومتر متروی پرند تکمیل شود مگر این که بحث تغییر کاربری آن زمین ۲۵ هکتاری درست شود.

وی با بیان اینکه که ۱۹ کیلومتر متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان است، گفت: ارزش کل پروژه متروی تهران  -پرند ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است اما برای تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان معطل مانده ایم این در حالی است که طبق امکان سنجی طرح متروی پرند که در دهه ۸۰ توسط وزارت مسکن انجام شده روزی ۴۰ هزار تردد از شهر پرند به تهران می شود که اگر این خودروها حداقل روزی ۸ لیتر بنزین مصرف کنند حدود ۳۵ میلیون لیتر بنزین تنها در مسیر خودروهای پرند به تهران صرف می شود و این در حالی است که ظرفیت ۷۰۰ هزار نفری پرند هنوز تکمیل نشده و اگر دولت به توسعه مترو کمک کند در مصرف این ۳۵ میلیون لیتر بنزین در سال کمک می کند.

کرد رستمی با بیان این که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، گفت: با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد؛ چرا که شعار این دولت عدالت محوری است و مترو نیز نماد وسیله عدالتی است که همه می توانند از آن استفاده کنند و امیدوارم سازمان برنامه و بودجه اعتبار مناسب را تخصیص دهد و وزارت شهرسازی نیز زمین ۲۵ هکتاری که قولش را داده بود عملیاتی کند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که از طریق مجلس نیز پیگیر هستیم تا در بودجه ۱۴۰۱ دولت اعتبار خوبی به متروی پرند بدهد، گفت: ۳۰ کیلومتر اولیه این خط مترو در زمان قالیباف افتتاح شده و قطعا نگاه رئیس مجلس به مترو مثبت خواهد بود.

انتهای پیام  

متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان/رایزنی با دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار در بودجه۱۴۰۱
عکس تزئینی است

مجری پروژه خط مترو فرودگاه امام – شهر جدید پرند در خصوص سرانجام امتداد خط مترو به پرند توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد.

علیرضا کردرستمی در گفت وگو با دانشجو اینترنشنال، در مورد سرانجام خط متروی پرند گفت: خط متروی تهران – پرند از جنوب خط یک از ایستگاه شاهد منشعب شده و به طول ۵۰ کیلومتر و ۵ ایستگاه به پرند می رسد.

وی با بیان این که ایستگاه شهر آفتاب ، واوان ، فرودگاه شماره یک ، فرودگاه شماره ۲ و پرند ۵ ایستگاهی هستند که برای این خط ۵۰ کیلومتری در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: اما از این ۵ ایستگاه تنها ۲ ایستگاه یعنی شهر آفتاب و فرودگاه شماره ۱ ساخته شده است.

مجری پروژه خط متروی پرند با اشاره به اینکه ایستگاه متروی واوان اصلا ساخته نشده، گفت: ایستگاه فرودگاه شماره ۲ نیز فعلا نیازی به احداث ندارد. چرا که در طرح توسعه شهر فرودگاهی این ایستگاه کاربرد دارد و تا زمانی که فرودگاه توسعه نیابد احداث این ایستگاه نیز بی معنا است و در آخر ایستگاه پرند است که ۸۰۰۰ متر وسعت دارد و در مرحله نازک کاری است.

وی با بیان این که ۴ کیلومتر اول این خط یعنی حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب در سال ۹۵ احداث شد و ۲۶ کیلومتر مابقی آن یعنی از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) نیز به بهره برداری رسیده است، گفت: تنها ۱۹ کیلومتر از ایستگاه فرودگاه شماره یک تا پرند باقی مانده که عملیات ساختمانی بیش از ۹۰ درصد و عملیات زیر سازی نیز حدود ۹۹ درصد پیشرفت داشته است و ریل گذاری یک خط تنها دو کیلومتر باقی مانده است.

کرد رستمی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فعلا سرویس دهی در یک خط مترو انجام می شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در فاز اول در فاصله حرکت قطارها به شرط تامین ناوگان ۲۰ دقیقه تعیین شده اما در افق طرح در فاصله حرکت قطارها ۶ دقیقه است.

وی در مورد هزینه های تکمیل خط متروی تهران – پرند با بیان این که برای راه اندازی یک خط مترو و تکمیل زیر ساختهایی همچون برق ، گیت ها ، سیگنالینگ و ریل سوم حدود ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، اظهار کرد: امسال دولت در قالب بودجه عمرانی تنها ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تخصیص ۲۱۲ میلیارد تومان با اسناد خزانه اسلامی با سررسید سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است یعنی سه سال دیگر.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که هزینه های ما نسبت به پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هر چقدر تامین اعتبار برای راه اندازی متروی پرند عقب بیفتد عدد مورد نیاز ما درشت تر می شود.

کرد رستمی در مورد وعده زمینی که شرکت عمران پرند به مترو داده بود نیز گفت: با محوریت استانداری نیز جلسه ای بین ذی نفعان پروژه برگزار شد که تصمیم گرفته شد شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید یک زمین ۲۵ هکتاری را که در کنار ایستگاه مترو پرند قرار دارد با تغییر کاربری در اختیار شهرداری قرار دهد تا در عوض شهرداری با منابع خود کار را تمام کند اما این زمین هنوز تحویل داده نشده است و قرار بود بحث تعدیل کاربری از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود ، اما هنوز این زمین تحویل شهرداری نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشرفت ۹۰ درصدی یک خط مترو این خط افتتاح نشده است؟ گفت: مدل متروی پرند همچون تهران است که به صورت برق زمینی از طریق ریل سوم تغذیه می شود چرا که برنامه این بوده قطار پرند مستقیما وارد خط یک شده و تا تجریش حرکت کند. پس شبکه برق متروی پرند از طریق ریل سوم تغذیه می شود که حدود ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه برای تامین ریل سوم که ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده، نیاز داریم و نمی توانیم یک خط مترو را بدون دیوار و تعیین حریم ریلی افتتاح کنیم و برای ۹۰ هزار متر مربع دیوار بتنی در دو طرف خط حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و برای کابل کشی نیز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و با این که آیتم های زیادی باقی نمانده اما از نظر مالی پر هزینه هستند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان اینکه متاسفانه بزرگترین مشکل ما کندی تامین نقدینگی است، به طوری که بعد از سال ۹۶ امیدی به تکمیل  این خط نداریم، گفت: نسبت به سال گذشته هزینه های ما ۴۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که دولت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به ما بودجه داده است و با این پولها چندین سال طول می کشد که ۱۹ کیلومتر متروی پرند تکمیل شود مگر این که بحث تغییر کاربری آن زمین ۲۵ هکتاری درست شود.

وی با بیان اینکه که ۱۹ کیلومتر متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان است، گفت: ارزش کل پروژه متروی تهران  -پرند ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است اما برای تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان معطل مانده ایم این در حالی است که طبق امکان سنجی طرح متروی پرند که در دهه ۸۰ توسط وزارت مسکن انجام شده روزی ۴۰ هزار تردد از شهر پرند به تهران می شود که اگر این خودروها حداقل روزی ۸ لیتر بنزین مصرف کنند حدود ۳۵ میلیون لیتر بنزین تنها در مسیر خودروهای پرند به تهران صرف می شود و این در حالی است که ظرفیت ۷۰۰ هزار نفری پرند هنوز تکمیل نشده و اگر دولت به توسعه مترو کمک کند در مصرف این ۳۵ میلیون لیتر بنزین در سال کمک می کند.

کرد رستمی با بیان این که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، گفت: با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد؛ چرا که شعار این دولت عدالت محوری است و مترو نیز نماد وسیله عدالتی است که همه می توانند از آن استفاده کنند و امیدوارم سازمان برنامه و بودجه اعتبار مناسب را تخصیص دهد و وزارت شهرسازی نیز زمین ۲۵ هکتاری که قولش را داده بود عملیاتی کند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که از طریق مجلس نیز پیگیر هستیم تا در بودجه ۱۴۰۱ دولت اعتبار خوبی به متروی پرند بدهد، گفت: ۳۰ کیلومتر اولیه این خط مترو در زمان قالیباف افتتاح شده و قطعا نگاه رئیس مجلس به مترو مثبت خواهد بود.

انتهای پیام  

اخبارجدیدترین

افزایش ۲۲ درصدی صادرات ایران به کشورای اتحادیه اوراسیا

تردد بیش از ۴۳ هزار زائر از مرز مهران تا ساعت ۲۰ امشب

مهلت بسته حمایتی دولت از صنایع رو به پایان است

متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان/رایزنی با دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار در بودجه۱۴۰۱
عکس تزئینی است

مجری پروژه خط مترو فرودگاه امام – شهر جدید پرند در خصوص سرانجام امتداد خط مترو به پرند توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد.

علیرضا کردرستمی در گفت وگو با دانشجو اینترنشنال، در مورد سرانجام خط متروی پرند گفت: خط متروی تهران – پرند از جنوب خط یک از ایستگاه شاهد منشعب شده و به طول ۵۰ کیلومتر و ۵ ایستگاه به پرند می رسد.

وی با بیان این که ایستگاه شهر آفتاب ، واوان ، فرودگاه شماره یک ، فرودگاه شماره ۲ و پرند ۵ ایستگاهی هستند که برای این خط ۵۰ کیلومتری در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: اما از این ۵ ایستگاه تنها ۲ ایستگاه یعنی شهر آفتاب و فرودگاه شماره ۱ ساخته شده است.

مجری پروژه خط متروی پرند با اشاره به اینکه ایستگاه متروی واوان اصلا ساخته نشده، گفت: ایستگاه فرودگاه شماره ۲ نیز فعلا نیازی به احداث ندارد. چرا که در طرح توسعه شهر فرودگاهی این ایستگاه کاربرد دارد و تا زمانی که فرودگاه توسعه نیابد احداث این ایستگاه نیز بی معنا است و در آخر ایستگاه پرند است که ۸۰۰۰ متر وسعت دارد و در مرحله نازک کاری است.

وی با بیان این که ۴ کیلومتر اول این خط یعنی حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب در سال ۹۵ احداث شد و ۲۶ کیلومتر مابقی آن یعنی از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) نیز به بهره برداری رسیده است، گفت: تنها ۱۹ کیلومتر از ایستگاه فرودگاه شماره یک تا پرند باقی مانده که عملیات ساختمانی بیش از ۹۰ درصد و عملیات زیر سازی نیز حدود ۹۹ درصد پیشرفت داشته است و ریل گذاری یک خط تنها دو کیلومتر باقی مانده است.

کرد رستمی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فعلا سرویس دهی در یک خط مترو انجام می شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در فاز اول در فاصله حرکت قطارها به شرط تامین ناوگان ۲۰ دقیقه تعیین شده اما در افق طرح در فاصله حرکت قطارها ۶ دقیقه است.

وی در مورد هزینه های تکمیل خط متروی تهران – پرند با بیان این که برای راه اندازی یک خط مترو و تکمیل زیر ساختهایی همچون برق ، گیت ها ، سیگنالینگ و ریل سوم حدود ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، اظهار کرد: امسال دولت در قالب بودجه عمرانی تنها ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تخصیص ۲۱۲ میلیارد تومان با اسناد خزانه اسلامی با سررسید سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است یعنی سه سال دیگر.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که هزینه های ما نسبت به پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هر چقدر تامین اعتبار برای راه اندازی متروی پرند عقب بیفتد عدد مورد نیاز ما درشت تر می شود.

کرد رستمی در مورد وعده زمینی که شرکت عمران پرند به مترو داده بود نیز گفت: با محوریت استانداری نیز جلسه ای بین ذی نفعان پروژه برگزار شد که تصمیم گرفته شد شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید یک زمین ۲۵ هکتاری را که در کنار ایستگاه مترو پرند قرار دارد با تغییر کاربری در اختیار شهرداری قرار دهد تا در عوض شهرداری با منابع خود کار را تمام کند اما این زمین هنوز تحویل داده نشده است و قرار بود بحث تعدیل کاربری از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود ، اما هنوز این زمین تحویل شهرداری نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشرفت ۹۰ درصدی یک خط مترو این خط افتتاح نشده است؟ گفت: مدل متروی پرند همچون تهران است که به صورت برق زمینی از طریق ریل سوم تغذیه می شود چرا که برنامه این بوده قطار پرند مستقیما وارد خط یک شده و تا تجریش حرکت کند. پس شبکه برق متروی پرند از طریق ریل سوم تغذیه می شود که حدود ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه برای تامین ریل سوم که ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده، نیاز داریم و نمی توانیم یک خط مترو را بدون دیوار و تعیین حریم ریلی افتتاح کنیم و برای ۹۰ هزار متر مربع دیوار بتنی در دو طرف خط حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و برای کابل کشی نیز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و با این که آیتم های زیادی باقی نمانده اما از نظر مالی پر هزینه هستند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان اینکه متاسفانه بزرگترین مشکل ما کندی تامین نقدینگی است، به طوری که بعد از سال ۹۶ امیدی به تکمیل  این خط نداریم، گفت: نسبت به سال گذشته هزینه های ما ۴۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که دولت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به ما بودجه داده است و با این پولها چندین سال طول می کشد که ۱۹ کیلومتر متروی پرند تکمیل شود مگر این که بحث تغییر کاربری آن زمین ۲۵ هکتاری درست شود.

وی با بیان اینکه که ۱۹ کیلومتر متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان است، گفت: ارزش کل پروژه متروی تهران  -پرند ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است اما برای تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان معطل مانده ایم این در حالی است که طبق امکان سنجی طرح متروی پرند که در دهه ۸۰ توسط وزارت مسکن انجام شده روزی ۴۰ هزار تردد از شهر پرند به تهران می شود که اگر این خودروها حداقل روزی ۸ لیتر بنزین مصرف کنند حدود ۳۵ میلیون لیتر بنزین تنها در مسیر خودروهای پرند به تهران صرف می شود و این در حالی است که ظرفیت ۷۰۰ هزار نفری پرند هنوز تکمیل نشده و اگر دولت به توسعه مترو کمک کند در مصرف این ۳۵ میلیون لیتر بنزین در سال کمک می کند.

کرد رستمی با بیان این که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، گفت: با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد؛ چرا که شعار این دولت عدالت محوری است و مترو نیز نماد وسیله عدالتی است که همه می توانند از آن استفاده کنند و امیدوارم سازمان برنامه و بودجه اعتبار مناسب را تخصیص دهد و وزارت شهرسازی نیز زمین ۲۵ هکتاری که قولش را داده بود عملیاتی کند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که از طریق مجلس نیز پیگیر هستیم تا در بودجه ۱۴۰۱ دولت اعتبار خوبی به متروی پرند بدهد، گفت: ۳۰ کیلومتر اولیه این خط مترو در زمان قالیباف افتتاح شده و قطعا نگاه رئیس مجلس به مترو مثبت خواهد بود.

انتهای پیام  

متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان/رایزنی با دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار در بودجه۱۴۰۱
عکس تزئینی است

مجری پروژه خط مترو فرودگاه امام – شهر جدید پرند در خصوص سرانجام امتداد خط مترو به پرند توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد.

علیرضا کردرستمی در گفت وگو با دانشجو اینترنشنال، در مورد سرانجام خط متروی پرند گفت: خط متروی تهران – پرند از جنوب خط یک از ایستگاه شاهد منشعب شده و به طول ۵۰ کیلومتر و ۵ ایستگاه به پرند می رسد.

وی با بیان این که ایستگاه شهر آفتاب ، واوان ، فرودگاه شماره یک ، فرودگاه شماره ۲ و پرند ۵ ایستگاهی هستند که برای این خط ۵۰ کیلومتری در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: اما از این ۵ ایستگاه تنها ۲ ایستگاه یعنی شهر آفتاب و فرودگاه شماره ۱ ساخته شده است.

مجری پروژه خط متروی پرند با اشاره به اینکه ایستگاه متروی واوان اصلا ساخته نشده، گفت: ایستگاه فرودگاه شماره ۲ نیز فعلا نیازی به احداث ندارد. چرا که در طرح توسعه شهر فرودگاهی این ایستگاه کاربرد دارد و تا زمانی که فرودگاه توسعه نیابد احداث این ایستگاه نیز بی معنا است و در آخر ایستگاه پرند است که ۸۰۰۰ متر وسعت دارد و در مرحله نازک کاری است.

وی با بیان این که ۴ کیلومتر اول این خط یعنی حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب در سال ۹۵ احداث شد و ۲۶ کیلومتر مابقی آن یعنی از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) نیز به بهره برداری رسیده است، گفت: تنها ۱۹ کیلومتر از ایستگاه فرودگاه شماره یک تا پرند باقی مانده که عملیات ساختمانی بیش از ۹۰ درصد و عملیات زیر سازی نیز حدود ۹۹ درصد پیشرفت داشته است و ریل گذاری یک خط تنها دو کیلومتر باقی مانده است.

کرد رستمی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فعلا سرویس دهی در یک خط مترو انجام می شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در فاز اول در فاصله حرکت قطارها به شرط تامین ناوگان ۲۰ دقیقه تعیین شده اما در افق طرح در فاصله حرکت قطارها ۶ دقیقه است.

وی در مورد هزینه های تکمیل خط متروی تهران – پرند با بیان این که برای راه اندازی یک خط مترو و تکمیل زیر ساختهایی همچون برق ، گیت ها ، سیگنالینگ و ریل سوم حدود ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، اظهار کرد: امسال دولت در قالب بودجه عمرانی تنها ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تخصیص ۲۱۲ میلیارد تومان با اسناد خزانه اسلامی با سررسید سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است یعنی سه سال دیگر.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که هزینه های ما نسبت به پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هر چقدر تامین اعتبار برای راه اندازی متروی پرند عقب بیفتد عدد مورد نیاز ما درشت تر می شود.

کرد رستمی در مورد وعده زمینی که شرکت عمران پرند به مترو داده بود نیز گفت: با محوریت استانداری نیز جلسه ای بین ذی نفعان پروژه برگزار شد که تصمیم گرفته شد شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید یک زمین ۲۵ هکتاری را که در کنار ایستگاه مترو پرند قرار دارد با تغییر کاربری در اختیار شهرداری قرار دهد تا در عوض شهرداری با منابع خود کار را تمام کند اما این زمین هنوز تحویل داده نشده است و قرار بود بحث تعدیل کاربری از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود ، اما هنوز این زمین تحویل شهرداری نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشرفت ۹۰ درصدی یک خط مترو این خط افتتاح نشده است؟ گفت: مدل متروی پرند همچون تهران است که به صورت برق زمینی از طریق ریل سوم تغذیه می شود چرا که برنامه این بوده قطار پرند مستقیما وارد خط یک شده و تا تجریش حرکت کند. پس شبکه برق متروی پرند از طریق ریل سوم تغذیه می شود که حدود ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه برای تامین ریل سوم که ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده، نیاز داریم و نمی توانیم یک خط مترو را بدون دیوار و تعیین حریم ریلی افتتاح کنیم و برای ۹۰ هزار متر مربع دیوار بتنی در دو طرف خط حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و برای کابل کشی نیز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و با این که آیتم های زیادی باقی نمانده اما از نظر مالی پر هزینه هستند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان اینکه متاسفانه بزرگترین مشکل ما کندی تامین نقدینگی است، به طوری که بعد از سال ۹۶ امیدی به تکمیل  این خط نداریم، گفت: نسبت به سال گذشته هزینه های ما ۴۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که دولت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به ما بودجه داده است و با این پولها چندین سال طول می کشد که ۱۹ کیلومتر متروی پرند تکمیل شود مگر این که بحث تغییر کاربری آن زمین ۲۵ هکتاری درست شود.

وی با بیان اینکه که ۱۹ کیلومتر متروی پرند معطل ۷۵۰ میلیارد تومان است، گفت: ارزش کل پروژه متروی تهران  -پرند ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است اما برای تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان معطل مانده ایم این در حالی است که طبق امکان سنجی طرح متروی پرند که در دهه ۸۰ توسط وزارت مسکن انجام شده روزی ۴۰ هزار تردد از شهر پرند به تهران می شود که اگر این خودروها حداقل روزی ۸ لیتر بنزین مصرف کنند حدود ۳۵ میلیون لیتر بنزین تنها در مسیر خودروهای پرند به تهران صرف می شود و این در حالی است که ظرفیت ۷۰۰ هزار نفری پرند هنوز تکمیل نشده و اگر دولت به توسعه مترو کمک کند در مصرف این ۳۵ میلیون لیتر بنزین در سال کمک می کند.

کرد رستمی با بیان این که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کامل متروی پرند با دو خط عبوری اعتبار نیاز داریم، گفت: با این حال راه اندازی اولیه با ۷۵۰ میلیارد تومان امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به متروی تهران – پرند نگاه ویژه ای داشته باشد؛ چرا که شعار این دولت عدالت محوری است و مترو نیز نماد وسیله عدالتی است که همه می توانند از آن استفاده کنند و امیدوارم سازمان برنامه و بودجه اعتبار مناسب را تخصیص دهد و وزارت شهرسازی نیز زمین ۲۵ هکتاری که قولش را داده بود عملیاتی کند.

مجری پروژه خط متروی پرند با بیان این که از طریق مجلس نیز پیگیر هستیم تا در بودجه ۱۴۰۱ دولت اعتبار خوبی به متروی پرند بدهد، گفت: ۳۰ کیلومتر اولیه این خط مترو در زمان قالیباف افتتاح شده و قطعا نگاه رئیس مجلس به مترو مثبت خواهد بود.

انتهای پیام  

برچسب ها: شهرجدید پرند
پست قبلی

آمار مبهم معوقات بانکی

پست بعدی

فعالیت‌های دانشگاه امیرکبیر عادی‌سازی می‌شود/دریافت خدمات آموزشی و رفاهی با ارائه کارت واکسن

مربوطه پست ها

افزایش ۲۲ درصدی صادرات ایران به کشورای اتحادیه اوراسیا
صنعت و تجارت

افزایش ۲۲ درصدی صادرات ایران به کشورای اتحادیه اوراسیا

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
تردد بیش از ۴۳ هزار زائر از مرز مهران تا ساعت ۲۰ امشب
صنعت و تجارت

تردد بیش از ۴۳ هزار زائر از مرز مهران تا ساعت ۲۰ امشب

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
مهلت بسته حمایتی دولت از صنایع رو به پایان است
صنعت و تجارت

مهلت بسته حمایتی دولت از صنایع رو به پایان است

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
واردات کشور ۱۴ درصد کاهش یافت
صنعت و تجارت

واردات کشور ۱۴ درصد کاهش یافت

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
پرچم صنایع عمومی بالا رفت / رشد ۱۳ درصدی صادرات چاق و قهوه ایران
صنعت و تجارت

پرچم صنایع عمومی بالا رفت / رشد ۱۳ درصدی صادرات چاق و قهوه ایران

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
آغاز فروش ویژه اربعین کفش ملی با شعار «همپای ایران حسینی»
صنعت و تجارت

آغاز فروش ویژه اربعین کفش ملی با شعار «همپای ایران حسینی»

۰۷ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 19 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • پیشرفته‌ترین رادار فضایی/ از پشت ابرها زمین را با دقت سانتی‌متری رصد می‌کند
  • قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا می‌کنند؟
  • شمایل‌های پرده‌های عاشورا بازتاب چیست؟
  • کارمندان اپل چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • تبلیغ ۴ میلیاردی که ضد اثر شد؛ سریالی بسازید آمار ازدواج را بالا ببرد!
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.