دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی اجتماعی

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۳ فروردین ۱۴۰۱
در اجتماعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

بررسی‌ها حاکی از آن است که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است. پژوهشگران در یک مطالعه تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی را در سوانح حمل و نقل جاده‌ای بررسی کردند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، یکی از علل بالا بودن شدید نرخ سوانح حمل‌ و نقل در ایران، نسبت به دیگر کشورها، سهم کم حمل و نقل ریلی نسبت به کل حمل و نقل کشور است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است.

بررسی روند تصادفات جاده‌ای برون‌شهری کشور در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که تعداد تصادفات رانندگی برون‌شهری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تا سال ۱۳۸۵ افزایش یافته و سپس کاهش یافته و تا سال ۱۳۹۰ روند سینوسی داشته و از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۵ روند نزولی داشته و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ روند صعودی را طی کرده است. 

به طوری که از ۱۰۱ هزار و ۷۹۲ تصادف در سال ۱۳۹۵ به ۱۵۹ هزار و ۷۳۵ فقره تصادف در سال ۱۳۹۸ رسیده و بیش از یک و نیم برابر افزایش یافته است.

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

در این مطالعه نقش متغیرهای کلان اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی، جمعیت کل کشور، طول جاده‌های کشور و ارزش افزوده بخش حمل‌ونقل ریلی در کاهش سوانح جاده‌ای مورد مطالعه قرار گرفت.

بررسی‌های این مطالعه نشان داد که هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت با افزایش ارزش ‌افزوده بخش حمل و نقل ریلی، تعداد سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش می‌یابد. 

همچنین با تولید ناخالص داخلی سرانه کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. 

در این مطالعه مشخص شد که با افزایش جمعیت کل کشور و طول جاده‌های کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش ضریب جینی که نشان دهنده نابرابری توزیع درآمد در کشور است، نیز تعداد این سوانح افزایش می‌یابد. 

یافته‌های این مطالعه با پژوهش‌های گذشته نیز همخوانی دارد و این نتایج می‌تواند برای سیاست‌گذاران در وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی  ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و وزارت کشور مؤثر باشد.

در انجام این تحقیق، پریسا بازدار اردبیلی و پیمان پژمان‌زاد از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه، زمستان ۱۴۰۰ به صورت مقاله علمی با عنوان «بررسی رابطه بین متغیرهای کلان اقتصادی در کاهش سوانح حمل و نقل جاده‌ای کشور» در مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام 

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

بررسی‌ها حاکی از آن است که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است. پژوهشگران در یک مطالعه تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی را در سوانح حمل و نقل جاده‌ای بررسی کردند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، یکی از علل بالا بودن شدید نرخ سوانح حمل‌ و نقل در ایران، نسبت به دیگر کشورها، سهم کم حمل و نقل ریلی نسبت به کل حمل و نقل کشور است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است.

بررسی روند تصادفات جاده‌ای برون‌شهری کشور در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که تعداد تصادفات رانندگی برون‌شهری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تا سال ۱۳۸۵ افزایش یافته و سپس کاهش یافته و تا سال ۱۳۹۰ روند سینوسی داشته و از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۵ روند نزولی داشته و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ روند صعودی را طی کرده است. 

به طوری که از ۱۰۱ هزار و ۷۹۲ تصادف در سال ۱۳۹۵ به ۱۵۹ هزار و ۷۳۵ فقره تصادف در سال ۱۳۹۸ رسیده و بیش از یک و نیم برابر افزایش یافته است.

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

در این مطالعه نقش متغیرهای کلان اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی، جمعیت کل کشور، طول جاده‌های کشور و ارزش افزوده بخش حمل‌ونقل ریلی در کاهش سوانح جاده‌ای مورد مطالعه قرار گرفت.

بررسی‌های این مطالعه نشان داد که هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت با افزایش ارزش ‌افزوده بخش حمل و نقل ریلی، تعداد سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش می‌یابد. 

همچنین با تولید ناخالص داخلی سرانه کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. 

در این مطالعه مشخص شد که با افزایش جمعیت کل کشور و طول جاده‌های کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش ضریب جینی که نشان دهنده نابرابری توزیع درآمد در کشور است، نیز تعداد این سوانح افزایش می‌یابد. 

یافته‌های این مطالعه با پژوهش‌های گذشته نیز همخوانی دارد و این نتایج می‌تواند برای سیاست‌گذاران در وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی  ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و وزارت کشور مؤثر باشد.

در انجام این تحقیق، پریسا بازدار اردبیلی و پیمان پژمان‌زاد از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه، زمستان ۱۴۰۰ به صورت مقاله علمی با عنوان «بررسی رابطه بین متغیرهای کلان اقتصادی در کاهش سوانح حمل و نقل جاده‌ای کشور» در مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام 

اخبارجدیدترین

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

بررسی‌ها حاکی از آن است که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است. پژوهشگران در یک مطالعه تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی را در سوانح حمل و نقل جاده‌ای بررسی کردند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، یکی از علل بالا بودن شدید نرخ سوانح حمل‌ و نقل در ایران، نسبت به دیگر کشورها، سهم کم حمل و نقل ریلی نسبت به کل حمل و نقل کشور است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است.

بررسی روند تصادفات جاده‌ای برون‌شهری کشور در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که تعداد تصادفات رانندگی برون‌شهری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تا سال ۱۳۸۵ افزایش یافته و سپس کاهش یافته و تا سال ۱۳۹۰ روند سینوسی داشته و از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۵ روند نزولی داشته و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ روند صعودی را طی کرده است. 

به طوری که از ۱۰۱ هزار و ۷۹۲ تصادف در سال ۱۳۹۵ به ۱۵۹ هزار و ۷۳۵ فقره تصادف در سال ۱۳۹۸ رسیده و بیش از یک و نیم برابر افزایش یافته است.

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

در این مطالعه نقش متغیرهای کلان اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی، جمعیت کل کشور، طول جاده‌های کشور و ارزش افزوده بخش حمل‌ونقل ریلی در کاهش سوانح جاده‌ای مورد مطالعه قرار گرفت.

بررسی‌های این مطالعه نشان داد که هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت با افزایش ارزش ‌افزوده بخش حمل و نقل ریلی، تعداد سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش می‌یابد. 

همچنین با تولید ناخالص داخلی سرانه کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. 

در این مطالعه مشخص شد که با افزایش جمعیت کل کشور و طول جاده‌های کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش ضریب جینی که نشان دهنده نابرابری توزیع درآمد در کشور است، نیز تعداد این سوانح افزایش می‌یابد. 

یافته‌های این مطالعه با پژوهش‌های گذشته نیز همخوانی دارد و این نتایج می‌تواند برای سیاست‌گذاران در وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی  ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و وزارت کشور مؤثر باشد.

در انجام این تحقیق، پریسا بازدار اردبیلی و پیمان پژمان‌زاد از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه، زمستان ۱۴۰۰ به صورت مقاله علمی با عنوان «بررسی رابطه بین متغیرهای کلان اقتصادی در کاهش سوانح حمل و نقل جاده‌ای کشور» در مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام 

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

بررسی‌ها حاکی از آن است که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است. پژوهشگران در یک مطالعه تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی را در سوانح حمل و نقل جاده‌ای بررسی کردند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، یکی از علل بالا بودن شدید نرخ سوانح حمل‌ و نقل در ایران، نسبت به دیگر کشورها، سهم کم حمل و نقل ریلی نسبت به کل حمل و نقل کشور است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر سفرهای برون‌شهری با استفاده از جاده‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع تبعات منفی زیادی مانند افزایش تصادفات، خسارت‌ها و تلفات در راه‌ها به همراه داشته است.

بررسی روند تصادفات جاده‌ای برون‌شهری کشور در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که تعداد تصادفات رانندگی برون‌شهری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تا سال ۱۳۸۵ افزایش یافته و سپس کاهش یافته و تا سال ۱۳۹۰ روند سینوسی داشته و از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۵ روند نزولی داشته و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ روند صعودی را طی کرده است. 

به طوری که از ۱۰۱ هزار و ۷۹۲ تصادف در سال ۱۳۹۵ به ۱۵۹ هزار و ۷۳۵ فقره تصادف در سال ۱۳۹۸ رسیده و بیش از یک و نیم برابر افزایش یافته است.

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای دارند؟

در این مطالعه نقش متغیرهای کلان اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی، جمعیت کل کشور، طول جاده‌های کشور و ارزش افزوده بخش حمل‌ونقل ریلی در کاهش سوانح جاده‌ای مورد مطالعه قرار گرفت.

بررسی‌های این مطالعه نشان داد که هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت با افزایش ارزش ‌افزوده بخش حمل و نقل ریلی، تعداد سوانح حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش می‌یابد. 

همچنین با تولید ناخالص داخلی سرانه کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. 

در این مطالعه مشخص شد که با افزایش جمعیت کل کشور و طول جاده‌های کشور، تعداد سوانح حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش ضریب جینی که نشان دهنده نابرابری توزیع درآمد در کشور است، نیز تعداد این سوانح افزایش می‌یابد. 

یافته‌های این مطالعه با پژوهش‌های گذشته نیز همخوانی دارد و این نتایج می‌تواند برای سیاست‌گذاران در وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی  ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و وزارت کشور مؤثر باشد.

در انجام این تحقیق، پریسا بازدار اردبیلی و پیمان پژمان‌زاد از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه، زمستان ۱۴۰۰ به صورت مقاله علمی با عنوان «بررسی رابطه بین متغیرهای کلان اقتصادی در کاهش سوانح حمل و نقل جاده‌ای کشور» در مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام 

برچسب ها: سوانح جاده‌ای
پست قبلی

«حق تحصیل» در قوانین ایران

پست بعدی

مورفی آمریکایی: تئوری ترامپ در خروج از برجام برای توافق قوی‌تر و تحریم ایران اشتباه بود

مربوطه پست ها

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین
اجتماعی

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

۰۱ مهر ۱۴۰۳
سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403
اجتماعی

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

۲۸ شهریور ۱۴۰۳
جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران
اجتماعی

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد
اجتماعی

کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین
اجتماعی

تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای
اجتماعی

وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای

۰۶ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.