دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هوش مصنوعی

مدل OpenAI قهرمان مسابقات شطرنج هوش مصنوعی شد؛ شکست Grok در فینال

دیجیاتو توسط دیجیاتو
۱۹ مرداد ۱۴۰۴
در هوش مصنوعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
مدل OpenAI قهرمان مسابقات شطرنج هوش مصنوعی شد؛ شکست Grok در فینال
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

مدل هوش مصنوعی o3 شرکت OpenAI موفق شد مدل Grok 4 از شرکت xAI را شکست دهد و قهرمان تورنمنت شطرنج هوش مصنوعی‌های همه‌منظوره شود. در این مسابقه، Grok اشتباهات فاحش و عجیبی انجام داد و حالا بار دیگر آتش رقابت میان «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، و «ایلان ماسک»، مالک xAI، شعله‌ورتر شده است.

این رقابت که در پلتفرم Kaggle متعلق به گوگل برگزار شد، با مسابقات تاریخی مانند نبرد «گری کاسپاروف» و کامپیوتر دیپ‌بلو تفاوت اساسی داشت. در اینجا خبری از کامپیوترهای فوق تخصصی شطرنج نبود. در عوض، مدل‌های زبانی بزرگ همه‌منظوره که برای کارهای روزمره طراحی شده‌اند، در برابر یکدیگر قرار گرفتند تا توانایی «استدلال» و «یادگیری استراتژیک» آنها سنجیده شود. در این تورنمنت سه روزه، هشت مدل هوش مصنوعی از شرکت‌های پیشرو مانند xAI، گوگل، OpenAI، آنتروپیک و شرکت‌های چینی DeepSeek و Moonshot AI با یکدیگر رقابت کردند.

شکست Grok از مدل OpenAI در مسابقه شطرنج

تا پیش از فینال، به نظر می‌رسید که Grok 4 قوی‌ترین بازیکن این میدان است. «پدرو پینهاتا» (Pedro Pinhata) از وب‌سایت Chess می‌نویسد: «تا قبل از نیمه‌نهایی، به نظر می‌رسید هیچ چیز نمی‌تواند Grok را متوقف کند… اما این توهم در روز آخر از بین رفت.» در بازی‌های فینال، Grok با ارائه یک بازی «پراشتباه» به‌طور کامل در برابر مدل o3 شرکت OpenAI فروپاشید. «هیکارو ناکامورا» (Hikaru Nakamura)، استاد بزرگ شطرنج، در حین پخش زنده این مسابقه گفت: «Grok در این بازی‌ها اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شد، اما OpenAI اینطور نبود.»

شطرنج هوش مصنوعی
در این مسابقه مدل o3 مدال طلا، گراک ۴ مدال نقره و مدل جمینای ۲،۵ پرو مدال برنز گرفتند.

اشتباهات Grok به‌قدری عجیب بود که در چندین بازی به سادگی وزیر خود را از دست داد؛ اشتباهی که در سطح بالای شطرنج بسیار نادر است.

ایلان ماسک، حتی پیش از آغاز فینال و شاید با پیش‌بینی شکست، تلاش کرد تا اهمیت این رقابت را کم جلوه دهد. او در پستی در ایکس نوشت که موفقیت‌های قبلی Grok در این تورنمنت، یک «اثر جانبی» بوده و شرکت xAI «تقریباً هیچ تلاشی برای موفقیت در شطرنج نکرده است.» این اظهارنظر تلاشی برای مدیریت شکست در برابر رقیب دیرینه‌اش، سم آلتمن، تلقی می‌شود؛ دو فردی که هر دو ادعا می‌کنند هوشمندترین مدل‌های هوش مصنوعی جهان را در اختیار دارند.

درکل بازی‌های استراتژیک پیچیده‌ای مانند شطرنج از قدیم به عنوان معیاری برای سنجش هوش و توانایی ماشین‌ها به کار رفته‌اند. پیروزی تاریخی آلفاگو (محصول دیپ‌مایند گوگل) بر قهرمان جهان، «لی سه-دول» (Lee Se-dol)، که منجر به بازنشستگی او شد، نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند در استراتژی‌های پیچیده از انسان پیشی بگیرد. این تورنمنت جدید نیز نشان داد که مدل‌های زبانی بزرگ، فراتر از تولید متن، درحال یادگیری مهارت‌های استدلال عمیق هستند.

مدل هوش مصنوعی o3 شرکت OpenAI موفق شد مدل Grok 4 از شرکت xAI را شکست دهد و قهرمان تورنمنت شطرنج هوش مصنوعی‌های همه‌منظوره شود. در این مسابقه، Grok اشتباهات فاحش و عجیبی انجام داد و حالا بار دیگر آتش رقابت میان «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، و «ایلان ماسک»، مالک xAI، شعله‌ورتر شده است.

این رقابت که در پلتفرم Kaggle متعلق به گوگل برگزار شد، با مسابقات تاریخی مانند نبرد «گری کاسپاروف» و کامپیوتر دیپ‌بلو تفاوت اساسی داشت. در اینجا خبری از کامپیوترهای فوق تخصصی شطرنج نبود. در عوض، مدل‌های زبانی بزرگ همه‌منظوره که برای کارهای روزمره طراحی شده‌اند، در برابر یکدیگر قرار گرفتند تا توانایی «استدلال» و «یادگیری استراتژیک» آنها سنجیده شود. در این تورنمنت سه روزه، هشت مدل هوش مصنوعی از شرکت‌های پیشرو مانند xAI، گوگل، OpenAI، آنتروپیک و شرکت‌های چینی DeepSeek و Moonshot AI با یکدیگر رقابت کردند.

شکست Grok از مدل OpenAI در مسابقه شطرنج

تا پیش از فینال، به نظر می‌رسید که Grok 4 قوی‌ترین بازیکن این میدان است. «پدرو پینهاتا» (Pedro Pinhata) از وب‌سایت Chess می‌نویسد: «تا قبل از نیمه‌نهایی، به نظر می‌رسید هیچ چیز نمی‌تواند Grok را متوقف کند… اما این توهم در روز آخر از بین رفت.» در بازی‌های فینال، Grok با ارائه یک بازی «پراشتباه» به‌طور کامل در برابر مدل o3 شرکت OpenAI فروپاشید. «هیکارو ناکامورا» (Hikaru Nakamura)، استاد بزرگ شطرنج، در حین پخش زنده این مسابقه گفت: «Grok در این بازی‌ها اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شد، اما OpenAI اینطور نبود.»

شطرنج هوش مصنوعی
در این مسابقه مدل o3 مدال طلا، گراک ۴ مدال نقره و مدل جمینای ۲،۵ پرو مدال برنز گرفتند.

اشتباهات Grok به‌قدری عجیب بود که در چندین بازی به سادگی وزیر خود را از دست داد؛ اشتباهی که در سطح بالای شطرنج بسیار نادر است.

ایلان ماسک، حتی پیش از آغاز فینال و شاید با پیش‌بینی شکست، تلاش کرد تا اهمیت این رقابت را کم جلوه دهد. او در پستی در ایکس نوشت که موفقیت‌های قبلی Grok در این تورنمنت، یک «اثر جانبی» بوده و شرکت xAI «تقریباً هیچ تلاشی برای موفقیت در شطرنج نکرده است.» این اظهارنظر تلاشی برای مدیریت شکست در برابر رقیب دیرینه‌اش، سم آلتمن، تلقی می‌شود؛ دو فردی که هر دو ادعا می‌کنند هوشمندترین مدل‌های هوش مصنوعی جهان را در اختیار دارند.

درکل بازی‌های استراتژیک پیچیده‌ای مانند شطرنج از قدیم به عنوان معیاری برای سنجش هوش و توانایی ماشین‌ها به کار رفته‌اند. پیروزی تاریخی آلفاگو (محصول دیپ‌مایند گوگل) بر قهرمان جهان، «لی سه-دول» (Lee Se-dol)، که منجر به بازنشستگی او شد، نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند در استراتژی‌های پیچیده از انسان پیشی بگیرد. این تورنمنت جدید نیز نشان داد که مدل‌های زبانی بزرگ، فراتر از تولید متن، درحال یادگیری مهارت‌های استدلال عمیق هستند.

اخبارجدیدترین

متا استارتاپ هوش مصنوعی صوتی WaveForms را خریداری کرد

اپل اینتلیجنس در آپدیت iOS 26 به مدل قدرتمند GPT-5 مجهز می‌شود

فروپاشی روانی جمینای؛ هوش مصنوعی گوگل خود را مایه ننگ جهان دانست

مدل هوش مصنوعی o3 شرکت OpenAI موفق شد مدل Grok 4 از شرکت xAI را شکست دهد و قهرمان تورنمنت شطرنج هوش مصنوعی‌های همه‌منظوره شود. در این مسابقه، Grok اشتباهات فاحش و عجیبی انجام داد و حالا بار دیگر آتش رقابت میان «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، و «ایلان ماسک»، مالک xAI، شعله‌ورتر شده است.

این رقابت که در پلتفرم Kaggle متعلق به گوگل برگزار شد، با مسابقات تاریخی مانند نبرد «گری کاسپاروف» و کامپیوتر دیپ‌بلو تفاوت اساسی داشت. در اینجا خبری از کامپیوترهای فوق تخصصی شطرنج نبود. در عوض، مدل‌های زبانی بزرگ همه‌منظوره که برای کارهای روزمره طراحی شده‌اند، در برابر یکدیگر قرار گرفتند تا توانایی «استدلال» و «یادگیری استراتژیک» آنها سنجیده شود. در این تورنمنت سه روزه، هشت مدل هوش مصنوعی از شرکت‌های پیشرو مانند xAI، گوگل، OpenAI، آنتروپیک و شرکت‌های چینی DeepSeek و Moonshot AI با یکدیگر رقابت کردند.

شکست Grok از مدل OpenAI در مسابقه شطرنج

تا پیش از فینال، به نظر می‌رسید که Grok 4 قوی‌ترین بازیکن این میدان است. «پدرو پینهاتا» (Pedro Pinhata) از وب‌سایت Chess می‌نویسد: «تا قبل از نیمه‌نهایی، به نظر می‌رسید هیچ چیز نمی‌تواند Grok را متوقف کند… اما این توهم در روز آخر از بین رفت.» در بازی‌های فینال، Grok با ارائه یک بازی «پراشتباه» به‌طور کامل در برابر مدل o3 شرکت OpenAI فروپاشید. «هیکارو ناکامورا» (Hikaru Nakamura)، استاد بزرگ شطرنج، در حین پخش زنده این مسابقه گفت: «Grok در این بازی‌ها اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شد، اما OpenAI اینطور نبود.»

شطرنج هوش مصنوعی
در این مسابقه مدل o3 مدال طلا، گراک ۴ مدال نقره و مدل جمینای ۲،۵ پرو مدال برنز گرفتند.

اشتباهات Grok به‌قدری عجیب بود که در چندین بازی به سادگی وزیر خود را از دست داد؛ اشتباهی که در سطح بالای شطرنج بسیار نادر است.

ایلان ماسک، حتی پیش از آغاز فینال و شاید با پیش‌بینی شکست، تلاش کرد تا اهمیت این رقابت را کم جلوه دهد. او در پستی در ایکس نوشت که موفقیت‌های قبلی Grok در این تورنمنت، یک «اثر جانبی» بوده و شرکت xAI «تقریباً هیچ تلاشی برای موفقیت در شطرنج نکرده است.» این اظهارنظر تلاشی برای مدیریت شکست در برابر رقیب دیرینه‌اش، سم آلتمن، تلقی می‌شود؛ دو فردی که هر دو ادعا می‌کنند هوشمندترین مدل‌های هوش مصنوعی جهان را در اختیار دارند.

درکل بازی‌های استراتژیک پیچیده‌ای مانند شطرنج از قدیم به عنوان معیاری برای سنجش هوش و توانایی ماشین‌ها به کار رفته‌اند. پیروزی تاریخی آلفاگو (محصول دیپ‌مایند گوگل) بر قهرمان جهان، «لی سه-دول» (Lee Se-dol)، که منجر به بازنشستگی او شد، نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند در استراتژی‌های پیچیده از انسان پیشی بگیرد. این تورنمنت جدید نیز نشان داد که مدل‌های زبانی بزرگ، فراتر از تولید متن، درحال یادگیری مهارت‌های استدلال عمیق هستند.

مدل هوش مصنوعی o3 شرکت OpenAI موفق شد مدل Grok 4 از شرکت xAI را شکست دهد و قهرمان تورنمنت شطرنج هوش مصنوعی‌های همه‌منظوره شود. در این مسابقه، Grok اشتباهات فاحش و عجیبی انجام داد و حالا بار دیگر آتش رقابت میان «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، و «ایلان ماسک»، مالک xAI، شعله‌ورتر شده است.

این رقابت که در پلتفرم Kaggle متعلق به گوگل برگزار شد، با مسابقات تاریخی مانند نبرد «گری کاسپاروف» و کامپیوتر دیپ‌بلو تفاوت اساسی داشت. در اینجا خبری از کامپیوترهای فوق تخصصی شطرنج نبود. در عوض، مدل‌های زبانی بزرگ همه‌منظوره که برای کارهای روزمره طراحی شده‌اند، در برابر یکدیگر قرار گرفتند تا توانایی «استدلال» و «یادگیری استراتژیک» آنها سنجیده شود. در این تورنمنت سه روزه، هشت مدل هوش مصنوعی از شرکت‌های پیشرو مانند xAI، گوگل، OpenAI، آنتروپیک و شرکت‌های چینی DeepSeek و Moonshot AI با یکدیگر رقابت کردند.

شکست Grok از مدل OpenAI در مسابقه شطرنج

تا پیش از فینال، به نظر می‌رسید که Grok 4 قوی‌ترین بازیکن این میدان است. «پدرو پینهاتا» (Pedro Pinhata) از وب‌سایت Chess می‌نویسد: «تا قبل از نیمه‌نهایی، به نظر می‌رسید هیچ چیز نمی‌تواند Grok را متوقف کند… اما این توهم در روز آخر از بین رفت.» در بازی‌های فینال، Grok با ارائه یک بازی «پراشتباه» به‌طور کامل در برابر مدل o3 شرکت OpenAI فروپاشید. «هیکارو ناکامورا» (Hikaru Nakamura)، استاد بزرگ شطرنج، در حین پخش زنده این مسابقه گفت: «Grok در این بازی‌ها اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شد، اما OpenAI اینطور نبود.»

شطرنج هوش مصنوعی
در این مسابقه مدل o3 مدال طلا، گراک ۴ مدال نقره و مدل جمینای ۲،۵ پرو مدال برنز گرفتند.

اشتباهات Grok به‌قدری عجیب بود که در چندین بازی به سادگی وزیر خود را از دست داد؛ اشتباهی که در سطح بالای شطرنج بسیار نادر است.

ایلان ماسک، حتی پیش از آغاز فینال و شاید با پیش‌بینی شکست، تلاش کرد تا اهمیت این رقابت را کم جلوه دهد. او در پستی در ایکس نوشت که موفقیت‌های قبلی Grok در این تورنمنت، یک «اثر جانبی» بوده و شرکت xAI «تقریباً هیچ تلاشی برای موفقیت در شطرنج نکرده است.» این اظهارنظر تلاشی برای مدیریت شکست در برابر رقیب دیرینه‌اش، سم آلتمن، تلقی می‌شود؛ دو فردی که هر دو ادعا می‌کنند هوشمندترین مدل‌های هوش مصنوعی جهان را در اختیار دارند.

درکل بازی‌های استراتژیک پیچیده‌ای مانند شطرنج از قدیم به عنوان معیاری برای سنجش هوش و توانایی ماشین‌ها به کار رفته‌اند. پیروزی تاریخی آلفاگو (محصول دیپ‌مایند گوگل) بر قهرمان جهان، «لی سه-دول» (Lee Se-dol)، که منجر به بازنشستگی او شد، نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند در استراتژی‌های پیچیده از انسان پیشی بگیرد. این تورنمنت جدید نیز نشان داد که مدل‌های زبانی بزرگ، فراتر از تولید متن، درحال یادگیری مهارت‌های استدلال عمیق هستند.

پست قبلی

تشریح حمله تروریستی به دادگستری زاهدان/تلاش ناکام تروریست‌ها برای انهدام ساختمان

پست بعدی

جدول قطعی برق این استان‌ها منتشر شد | آماده خاموشی‌های طولانی شوید

مربوطه پست ها

متا استارتاپ هوش مصنوعی صوتی WaveForms را خریداری کرد
هوش مصنوعی

متا استارتاپ هوش مصنوعی صوتی WaveForms را خریداری کرد

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
اپل اینتلیجنس در آپدیت iOS 26 به مدل قدرتمند GPT-5 مجهز می‌شود
هوش مصنوعی

اپل اینتلیجنس در آپدیت iOS 26 به مدل قدرتمند GPT-5 مجهز می‌شود

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
فروپاشی روانی جمینای؛ هوش مصنوعی گوگل خود را مایه ننگ جهان دانست
هوش مصنوعی

فروپاشی روانی جمینای؛ هوش مصنوعی گوگل خود را مایه ننگ جهان دانست

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
ایلان ماسک: هوش مصنوعی هم‌اکنون از اکثر پزشکان بهتر عمل می‌کند
هوش مصنوعی

ایلان ماسک: هوش مصنوعی هم‌اکنون از اکثر پزشکان بهتر عمل می‌کند

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
هوش مصنوعی Copilot 3D برای ساخت تصاویر سه‌بعدی معرفی شد [تماشا کنید]
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Copilot 3D برای ساخت تصاویر سه‌بعدی معرفی شد [تماشا کنید]

۱۷ مرداد ۱۴۰۴
گوگل از حالت یادگیری جمینای پرده برداشت؛ آموزش گام‌به‌گام با هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

گوگل از حالت یادگیری جمینای پرده برداشت؛ آموزش گام‌به‌گام با هوش مصنوعی

۱۶ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران
  • میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد
  • بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند
  • مدیرکل تجسمی ماجرای «سیته» را رد کرد؛ آیین‌نامه جدید را پذیرفتیم
  • بررسی آثار موسیقایی «محسن چاوشی» در شماره جدید خیمه
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.