دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

«مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۵ اسفند ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
«مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

عضو اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی با عنوان «مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» عنوان کرد: توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا،‌ متن یادداشت دکتر محمدرضا محمدی‌زاده بدین شرح است:

بر اساس پیش بینی افق الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت، تا سال ۱۴۵۰‌، ایران به عنوان مرجعی معتبر در سطح بین‌المللی شناخته خواهد شد و در میان پنج کشور پیشرو در تولید اندیشه، علم و فناوری جای خواهد گرفت.

تدبیر ۱۱ الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت که یکی از الزامات تحقق این افق است، به این شرح تدوین شده است:

«پشتیبانی فزاینده و مطالبه متناسب از مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور برای گسترش مرزهای دانش و مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای نوآورانه، با هدف برآوردن نیازها و حل مسائل اساسی جامعه و بهره‌گیری دستگاه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی و نظارتی از ظرفیت علمی کشور».

حمایت از جذب نخبگان با تخصص علوم پایه و میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای و حمایت از همکاری نزدیک دانشکده‌های متفاوت و تأسیس رشته‌های‌ جدید، از جمله راهکارهای این تدبیر است.

 همچنین، توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به منظور تشویق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های کشور و نیز دانشمندان به تولید علم ، برای رفع نیازهای جامعه، باید متناسب با این مأموریت، امکانات لازم را در اختیار آنها قرار داد و متناسب با این امکانات، از آنها مطالبه صحیح و جدی کرد.

مطالعات و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای ‌ای به معنای تلفیق دانش، روش و تجارب دو یا چند حوزه علمی و تخصصی برای شناخت پدیده‌ای چندوجهی و یا حل مسائل پیچیده علمی است. در اینجا، نگرش‌های متفاوت چندین رشته و روش‌های آن‌ها هم‌افزایی می‌کند و شناخت و درک عمیق تر و دقیق تری از موضوع را فراهم می‌آوردص.

مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای نیز به معنای استخراج دانش با تلفیق و بهره گیری از روش ها، دستاوردها و فهم موجود در چند رشتۀ متفاوت به منظور حل مسئله یا بررسی و تحلیل موضوعی خاص است.

مطالعات چندرشته‌ای غالباً با همکاری و تعامل علمی چند پژوهشگر از حوزه‌های متفاوت برای پرداختن به مسئله‌ای انجام می گیرد. ازآنجاکه مسائل به نوعی راه حل‌های میان رشته‌ای دارند این تدبیر رویکرد حل مسئله‌ای دارد.

مسائل و مشکلاتی که هم‌اکنون جهت اجرای این تدبیر وجود دارد شامل این موارد است: فقدان تولید علم و تفکر اصیل مبتنی بر رویکرد آینده نگرانه، ضعف برنامه ریزی کارآمد جهت جذب نخبگان و کاهش مهاجرت ایشان، کم‌توجهی به دانش‌های مهارتی و آموزش‌های مورد نیاز جامعه، ضعف مشارکت جامعه علمی کشور در سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت طرح‌های علمی بین‌المللی و ضعف تفکر و زیرساخت اجتماعی علم.

الزامات اجرایی این تدبیر هم به شرح ذیل است: الزام دستگاه‌های سیاستگذاری و اجرایی به استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور با استفاده از شاخص‌های قابل ارزیابی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران در علوم پایه، میان‌رشته‌ای ‌ای و چندرشته‌ای، سرمایه‌گذاری مالی ملی، دولتی و خصوصی در حوزه علم، توسعه سیاسی و فراهم کردن شرایط سیاسی به منظور ایجاد زیرساخت ارتباطات علمی دائم و پایدار با دنیا، یکپارچه‌سازی قوانین و نهادهای موازی، توجه به آموزش و تربیت نیروی انسانی کیفی به منظور گسترش مرزهای دانش و ساخت زیربناها، استخراج و تعریف مسائل اساسی جامعه و تلاش جهت ایجاد اجماع ملی در این تعاریف، توجه به کیفیت بیش از کمیت، جوان‌گرایی در حوزه تولید علم، کاهش تصدی‌گری دولت و تکیه بر بخش خصوصی، تعیین شاخص‌های کیفی در ارزیابی عملکردها، تفکیک نهادها و مأموریت‌گرا کردن آنها و در اختیار قرار دادن منابع با توجه به مأموریت، همگانی کردن علوم و دیدگاه علمی در جامعه، آموزش در جهت توانمندسازی نیروی انسانی، و تعریف و تدوین شاخص برای مفاهیم کلیدی به منظور افزایش دقت.

پیامدهای اجرای این تدبیر هم به شرح ذیل متصور است:

 کمک به توسعه سریع علمی کشور، حل مؤثر مسائل جامعه، توجه جوامع علمی به حل نیازهای کشور، کاهش تصدیگری دولت و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، تغییر جهت کارهای پژوهشی به سمت حل مسائل و نیازهای اساسی جامعه، و افزایش توان همکاری.

انتهای پیام

«مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

عضو اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی با عنوان «مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» عنوان کرد: توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا،‌ متن یادداشت دکتر محمدرضا محمدی‌زاده بدین شرح است:

بر اساس پیش بینی افق الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت، تا سال ۱۴۵۰‌، ایران به عنوان مرجعی معتبر در سطح بین‌المللی شناخته خواهد شد و در میان پنج کشور پیشرو در تولید اندیشه، علم و فناوری جای خواهد گرفت.

تدبیر ۱۱ الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت که یکی از الزامات تحقق این افق است، به این شرح تدوین شده است:

«پشتیبانی فزاینده و مطالبه متناسب از مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور برای گسترش مرزهای دانش و مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای نوآورانه، با هدف برآوردن نیازها و حل مسائل اساسی جامعه و بهره‌گیری دستگاه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی و نظارتی از ظرفیت علمی کشور».

حمایت از جذب نخبگان با تخصص علوم پایه و میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای و حمایت از همکاری نزدیک دانشکده‌های متفاوت و تأسیس رشته‌های‌ جدید، از جمله راهکارهای این تدبیر است.

 همچنین، توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به منظور تشویق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های کشور و نیز دانشمندان به تولید علم ، برای رفع نیازهای جامعه، باید متناسب با این مأموریت، امکانات لازم را در اختیار آنها قرار داد و متناسب با این امکانات، از آنها مطالبه صحیح و جدی کرد.

مطالعات و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای ‌ای به معنای تلفیق دانش، روش و تجارب دو یا چند حوزه علمی و تخصصی برای شناخت پدیده‌ای چندوجهی و یا حل مسائل پیچیده علمی است. در اینجا، نگرش‌های متفاوت چندین رشته و روش‌های آن‌ها هم‌افزایی می‌کند و شناخت و درک عمیق تر و دقیق تری از موضوع را فراهم می‌آوردص.

مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای نیز به معنای استخراج دانش با تلفیق و بهره گیری از روش ها، دستاوردها و فهم موجود در چند رشتۀ متفاوت به منظور حل مسئله یا بررسی و تحلیل موضوعی خاص است.

مطالعات چندرشته‌ای غالباً با همکاری و تعامل علمی چند پژوهشگر از حوزه‌های متفاوت برای پرداختن به مسئله‌ای انجام می گیرد. ازآنجاکه مسائل به نوعی راه حل‌های میان رشته‌ای دارند این تدبیر رویکرد حل مسئله‌ای دارد.

مسائل و مشکلاتی که هم‌اکنون جهت اجرای این تدبیر وجود دارد شامل این موارد است: فقدان تولید علم و تفکر اصیل مبتنی بر رویکرد آینده نگرانه، ضعف برنامه ریزی کارآمد جهت جذب نخبگان و کاهش مهاجرت ایشان، کم‌توجهی به دانش‌های مهارتی و آموزش‌های مورد نیاز جامعه، ضعف مشارکت جامعه علمی کشور در سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت طرح‌های علمی بین‌المللی و ضعف تفکر و زیرساخت اجتماعی علم.

الزامات اجرایی این تدبیر هم به شرح ذیل است: الزام دستگاه‌های سیاستگذاری و اجرایی به استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور با استفاده از شاخص‌های قابل ارزیابی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران در علوم پایه، میان‌رشته‌ای ‌ای و چندرشته‌ای، سرمایه‌گذاری مالی ملی، دولتی و خصوصی در حوزه علم، توسعه سیاسی و فراهم کردن شرایط سیاسی به منظور ایجاد زیرساخت ارتباطات علمی دائم و پایدار با دنیا، یکپارچه‌سازی قوانین و نهادهای موازی، توجه به آموزش و تربیت نیروی انسانی کیفی به منظور گسترش مرزهای دانش و ساخت زیربناها، استخراج و تعریف مسائل اساسی جامعه و تلاش جهت ایجاد اجماع ملی در این تعاریف، توجه به کیفیت بیش از کمیت، جوان‌گرایی در حوزه تولید علم، کاهش تصدی‌گری دولت و تکیه بر بخش خصوصی، تعیین شاخص‌های کیفی در ارزیابی عملکردها، تفکیک نهادها و مأموریت‌گرا کردن آنها و در اختیار قرار دادن منابع با توجه به مأموریت، همگانی کردن علوم و دیدگاه علمی در جامعه، آموزش در جهت توانمندسازی نیروی انسانی، و تعریف و تدوین شاخص برای مفاهیم کلیدی به منظور افزایش دقت.

پیامدهای اجرای این تدبیر هم به شرح ذیل متصور است:

 کمک به توسعه سریع علمی کشور، حل مؤثر مسائل جامعه، توجه جوامع علمی به حل نیازهای کشور، کاهش تصدیگری دولت و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، تغییر جهت کارهای پژوهشی به سمت حل مسائل و نیازهای اساسی جامعه، و افزایش توان همکاری.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

مرگ در بازگشت به غربت

«مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

عضو اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی با عنوان «مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» عنوان کرد: توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا،‌ متن یادداشت دکتر محمدرضا محمدی‌زاده بدین شرح است:

بر اساس پیش بینی افق الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت، تا سال ۱۴۵۰‌، ایران به عنوان مرجعی معتبر در سطح بین‌المللی شناخته خواهد شد و در میان پنج کشور پیشرو در تولید اندیشه، علم و فناوری جای خواهد گرفت.

تدبیر ۱۱ الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت که یکی از الزامات تحقق این افق است، به این شرح تدوین شده است:

«پشتیبانی فزاینده و مطالبه متناسب از مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور برای گسترش مرزهای دانش و مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای نوآورانه، با هدف برآوردن نیازها و حل مسائل اساسی جامعه و بهره‌گیری دستگاه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی و نظارتی از ظرفیت علمی کشور».

حمایت از جذب نخبگان با تخصص علوم پایه و میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای و حمایت از همکاری نزدیک دانشکده‌های متفاوت و تأسیس رشته‌های‌ جدید، از جمله راهکارهای این تدبیر است.

 همچنین، توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به منظور تشویق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های کشور و نیز دانشمندان به تولید علم ، برای رفع نیازهای جامعه، باید متناسب با این مأموریت، امکانات لازم را در اختیار آنها قرار داد و متناسب با این امکانات، از آنها مطالبه صحیح و جدی کرد.

مطالعات و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای ‌ای به معنای تلفیق دانش، روش و تجارب دو یا چند حوزه علمی و تخصصی برای شناخت پدیده‌ای چندوجهی و یا حل مسائل پیچیده علمی است. در اینجا، نگرش‌های متفاوت چندین رشته و روش‌های آن‌ها هم‌افزایی می‌کند و شناخت و درک عمیق تر و دقیق تری از موضوع را فراهم می‌آوردص.

مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای نیز به معنای استخراج دانش با تلفیق و بهره گیری از روش ها، دستاوردها و فهم موجود در چند رشتۀ متفاوت به منظور حل مسئله یا بررسی و تحلیل موضوعی خاص است.

مطالعات چندرشته‌ای غالباً با همکاری و تعامل علمی چند پژوهشگر از حوزه‌های متفاوت برای پرداختن به مسئله‌ای انجام می گیرد. ازآنجاکه مسائل به نوعی راه حل‌های میان رشته‌ای دارند این تدبیر رویکرد حل مسئله‌ای دارد.

مسائل و مشکلاتی که هم‌اکنون جهت اجرای این تدبیر وجود دارد شامل این موارد است: فقدان تولید علم و تفکر اصیل مبتنی بر رویکرد آینده نگرانه، ضعف برنامه ریزی کارآمد جهت جذب نخبگان و کاهش مهاجرت ایشان، کم‌توجهی به دانش‌های مهارتی و آموزش‌های مورد نیاز جامعه، ضعف مشارکت جامعه علمی کشور در سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت طرح‌های علمی بین‌المللی و ضعف تفکر و زیرساخت اجتماعی علم.

الزامات اجرایی این تدبیر هم به شرح ذیل است: الزام دستگاه‌های سیاستگذاری و اجرایی به استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور با استفاده از شاخص‌های قابل ارزیابی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران در علوم پایه، میان‌رشته‌ای ‌ای و چندرشته‌ای، سرمایه‌گذاری مالی ملی، دولتی و خصوصی در حوزه علم، توسعه سیاسی و فراهم کردن شرایط سیاسی به منظور ایجاد زیرساخت ارتباطات علمی دائم و پایدار با دنیا، یکپارچه‌سازی قوانین و نهادهای موازی، توجه به آموزش و تربیت نیروی انسانی کیفی به منظور گسترش مرزهای دانش و ساخت زیربناها، استخراج و تعریف مسائل اساسی جامعه و تلاش جهت ایجاد اجماع ملی در این تعاریف، توجه به کیفیت بیش از کمیت، جوان‌گرایی در حوزه تولید علم، کاهش تصدی‌گری دولت و تکیه بر بخش خصوصی، تعیین شاخص‌های کیفی در ارزیابی عملکردها، تفکیک نهادها و مأموریت‌گرا کردن آنها و در اختیار قرار دادن منابع با توجه به مأموریت، همگانی کردن علوم و دیدگاه علمی در جامعه، آموزش در جهت توانمندسازی نیروی انسانی، و تعریف و تدوین شاخص برای مفاهیم کلیدی به منظور افزایش دقت.

پیامدهای اجرای این تدبیر هم به شرح ذیل متصور است:

 کمک به توسعه سریع علمی کشور، حل مؤثر مسائل جامعه، توجه جوامع علمی به حل نیازهای کشور، کاهش تصدیگری دولت و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، تغییر جهت کارهای پژوهشی به سمت حل مسائل و نیازهای اساسی جامعه، و افزایش توان همکاری.

انتهای پیام

«مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

عضو اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی با عنوان «مرجعیت علمی کشور در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» عنوان کرد: توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا،‌ متن یادداشت دکتر محمدرضا محمدی‌زاده بدین شرح است:

بر اساس پیش بینی افق الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت، تا سال ۱۴۵۰‌، ایران به عنوان مرجعی معتبر در سطح بین‌المللی شناخته خواهد شد و در میان پنج کشور پیشرو در تولید اندیشه، علم و فناوری جای خواهد گرفت.

تدبیر ۱۱ الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت که یکی از الزامات تحقق این افق است، به این شرح تدوین شده است:

«پشتیبانی فزاینده و مطالبه متناسب از مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور برای گسترش مرزهای دانش و مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای نوآورانه، با هدف برآوردن نیازها و حل مسائل اساسی جامعه و بهره‌گیری دستگاه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی و نظارتی از ظرفیت علمی کشور».

حمایت از جذب نخبگان با تخصص علوم پایه و میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای و حمایت از همکاری نزدیک دانشکده‌های متفاوت و تأسیس رشته‌های‌ جدید، از جمله راهکارهای این تدبیر است.

 همچنین، توجه به حل مسائل اساسی جامعه از جمله وظایف اصلی مؤسسات و شخصیت‌های علمی کشور است.

به منظور تشویق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های کشور و نیز دانشمندان به تولید علم ، برای رفع نیازهای جامعه، باید متناسب با این مأموریت، امکانات لازم را در اختیار آنها قرار داد و متناسب با این امکانات، از آنها مطالبه صحیح و جدی کرد.

مطالعات و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای ‌ای به معنای تلفیق دانش، روش و تجارب دو یا چند حوزه علمی و تخصصی برای شناخت پدیده‌ای چندوجهی و یا حل مسائل پیچیده علمی است. در اینجا، نگرش‌های متفاوت چندین رشته و روش‌های آن‌ها هم‌افزایی می‌کند و شناخت و درک عمیق تر و دقیق تری از موضوع را فراهم می‌آوردص.

مطالعات و پژوهش‌های چندرشته‌ای نیز به معنای استخراج دانش با تلفیق و بهره گیری از روش ها، دستاوردها و فهم موجود در چند رشتۀ متفاوت به منظور حل مسئله یا بررسی و تحلیل موضوعی خاص است.

مطالعات چندرشته‌ای غالباً با همکاری و تعامل علمی چند پژوهشگر از حوزه‌های متفاوت برای پرداختن به مسئله‌ای انجام می گیرد. ازآنجاکه مسائل به نوعی راه حل‌های میان رشته‌ای دارند این تدبیر رویکرد حل مسئله‌ای دارد.

مسائل و مشکلاتی که هم‌اکنون جهت اجرای این تدبیر وجود دارد شامل این موارد است: فقدان تولید علم و تفکر اصیل مبتنی بر رویکرد آینده نگرانه، ضعف برنامه ریزی کارآمد جهت جذب نخبگان و کاهش مهاجرت ایشان، کم‌توجهی به دانش‌های مهارتی و آموزش‌های مورد نیاز جامعه، ضعف مشارکت جامعه علمی کشور در سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت طرح‌های علمی بین‌المللی و ضعف تفکر و زیرساخت اجتماعی علم.

الزامات اجرایی این تدبیر هم به شرح ذیل است: الزام دستگاه‌های سیاستگذاری و اجرایی به استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور با استفاده از شاخص‌های قابل ارزیابی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران در علوم پایه، میان‌رشته‌ای ‌ای و چندرشته‌ای، سرمایه‌گذاری مالی ملی، دولتی و خصوصی در حوزه علم، توسعه سیاسی و فراهم کردن شرایط سیاسی به منظور ایجاد زیرساخت ارتباطات علمی دائم و پایدار با دنیا، یکپارچه‌سازی قوانین و نهادهای موازی، توجه به آموزش و تربیت نیروی انسانی کیفی به منظور گسترش مرزهای دانش و ساخت زیربناها، استخراج و تعریف مسائل اساسی جامعه و تلاش جهت ایجاد اجماع ملی در این تعاریف، توجه به کیفیت بیش از کمیت، جوان‌گرایی در حوزه تولید علم، کاهش تصدی‌گری دولت و تکیه بر بخش خصوصی، تعیین شاخص‌های کیفی در ارزیابی عملکردها، تفکیک نهادها و مأموریت‌گرا کردن آنها و در اختیار قرار دادن منابع با توجه به مأموریت، همگانی کردن علوم و دیدگاه علمی در جامعه، آموزش در جهت توانمندسازی نیروی انسانی، و تعریف و تدوین شاخص برای مفاهیم کلیدی به منظور افزایش دقت.

پیامدهای اجرای این تدبیر هم به شرح ذیل متصور است:

 کمک به توسعه سریع علمی کشور، حل مؤثر مسائل جامعه، توجه جوامع علمی به حل نیازهای کشور، کاهش تصدیگری دولت و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، تغییر جهت کارهای پژوهشی به سمت حل مسائل و نیازهای اساسی جامعه، و افزایش توان همکاری.

انتهای پیام

برچسب ها: الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت
پست قبلی

گزارش تکمیل خواهد شد… مراسم روز درختکاری با حضور ریاست جمهوری

پست بعدی

نماینده تندرو اسرائیلی اسلحه‌اش را به سمت فلسطینی‌ها نشانه گرفت

مربوطه پست ها

پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم
سیاسی

آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.