دانش جوین
شنبه, تیر ۲۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۰۵ آذر ۱۴۰۳
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

غزال زیاری: پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس که اخیراً صورت گرفت، نقطه عطف دیگری برای بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشک جهان بود.

در روز سیزدهم اکتبر بود که این پرتاب با موفقیت انجام شد و مرحله فرود هم به‌صورت موفق انجام گرفت؛ این دستاوردی بود که خود اسپیس ایکس آن را به‌عنوان اتفاقی بنیادی برای طراحی کامل و سریع باقابلیت استفاده مجدد توصیف کرد.

البته داده‌های جمع‌آوری‌شده در جریان پنجمین پرواز استارشیپ، حکایت از آن دارد که این احتمال وجود دارد که استارشیپ به مراتب بیشتر از آنچه منتقدان قبلاً نگرانش بودند، برای جوامع محلی و حیات وحش آسیب‌رسان باشد و صدای بلند ناشی از این پرتاب‌ها، باعث مرگ پرندگان نزدیک به محل پرتاب می‌شود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

خطرات صدای بلند استارشیپ

طبق داده‌های منتشره در روز ۱۵ نوامبر، ۳۳ موتور ۳۰ طبقه این استارشیپ در هنگام بلند شدن و فرود، بین ۱۰۵ تا ۱۲۵ دسی‌بل صدا تولید کردند و براساس گزارش نیویورک تایمز، در مطالعه دیگری به این نکته اشاره شده که اوج فشار صوتی در جریان این پرتاب، ۱۴۴.۶ دسی‌بل بوده است.

در عین حال چنین رویدادهایی شامل بوم‌های صوتی قوی هستند که به طور بالقوه به ساختمان‌ها نیز آسیب‌های ساختاری وارد می‌کنند.

لازم به ذکر است که محققان این سطوح صدا را مستقیماً در مجاورت تأسیسات Starbase SpaceX ضبط نکردند و طبق گفته کنت گی، رئیس فیزیک و ستاره‌شناسی دانشگاه بریگام یانگ پروو، بخش عمده‌ای از این سطوح صدا در فاصله حدوداً ده کیلومتری محل پرتاب شناسایی شده است. گی در این باره توضیح داد: «این بزرگترین موشکی است که تاکنون ساخته شده و منطقی است که از نظر تولید صدا نیز موشکی با بلندترین صدا باشد.»

او در عین حال یادآور شد که اگرچه محققان اغلب نویز قابل شنیدن را با استفاده از سطوح دسی‌بل اندازه گیری می‌کنند، اما هیچ معیار واحدی برای صدا وجود ندارد.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او بر این باور است که برای اهداف عملی بهتر است تا بلندی صدای استارشیپ را با سایر مقادیر قابل درک مقایسه و ارزیابی کرد. گی در عین حال به این نکته اشاره کرد که صدای برخاستن استارشیپ شبیه به یک کنسرت راک معمولی یا یک اره برقی است. نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که در بلندترین حالت و در طول فرود اولین مرحله بوستر و تقریباً ۶.۵ دقیقه بعد، صدای تولید شده تقریباً معادل شنیدن صدای یک تیراندازی از فاصله نزدیک است که در مدت زمان طولانی‌تری ادامه پیدا می‌کند.

در این بین، یک هشدار مهم وجود دارد: حتی زمانی که استارشیپ حدود ۱۰ کیلومتر دور می‌شود باز هم صدایش همان قدر بلند است و هنوز فرکانس پایین موشک را به حساب نمی‌آورد. طبق گفته گی حتی در آن فاصله هم کل انرژی صوتی در پرتاب استارشیپ تقریباً برابر با صدایی است که در هنگام برخاستن یک بوئینگ ۷۴۷ یا ایرباس ۳۸۰ ایجاد می‌شود (در شرایطی که در فاصله ۶۰ متری هواپیما قرار داشته باشید.)

اریک روش، مهندس محیط زیست و کارشناس انطباق در این باره توضیح داده که خروجی خام توان راکت‌های Super Heavy استارشیپ، از زمان بررسی اولیه ریسک FAA در سال ۲۰۱۹، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود که در پرتاب‌های آتی نیز شاهد افزایش بیشتر این آمار باشیم.

خطرات استارشیپ برای محیط زیست

روش که قبلاً توجه افراد را به نقض مقررات مربوط به پسماندهای زیست محیطی استارشیپ جلب کرده بود، مفروضات گذشته FAA و SpaceX را براساس درک فیزیک پایه، خنده‌دار می‌داند و معتقد است که با مستندات بهترین روش مدل‌سازی صوتی ناسا در طول دهه‌های اخیر در تناقض است. روش هم مثل گی بر این باور است که تضعیف صدا به عنوان یک قاعده، مسیر خطرناکی است. البته او اعتقاد دارد که پرتاب استارشیپ، به نوعی فاجعه بزرگی برای حیات وحش محلی که بیشتر آنها در زمین‌های محافظت شده فدرال زندگی می‌کنند خواهد بود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او در این رابطه توضیح داد: «هیچ تخم پرنده‌ای از اثرات چنین پروازهایی جان سالم به در نمی‌برد؛ مطمئناً احتمال مرگ حیوانات، در ارزیابی خطر FAA لحاظ نشده است».

 اخیراً گوین شاتول، مدیر عامل اسپیس ایکس ابراز تمایل کرد که طی چهار سال آینده شاهد بیش از ۴۰۰ پرتاب استارشیپ باشیم. در این بین، گی ترجیح می‌دهد تا درباره برنامه پرتاب‌های آتی استارشیپ نظر شخصی ندهد؛ او معتقد است که آینده بشریت ممکن است به سفرهای فضایی نیاز داشته باشدو در عین حال، امیدوار است که داده‌های جدید تصمیمات سیاستی و نظارتی را مشخص کند.

به علاوه او یادآوری کرد که در فاصله حدود ده کیلومتری، صدای پرتاب‌ها شبیه صدایی است که ما روی سطح زمین از پرواز جت‌های مافوق صوت کنکورد هنگام پرواز در حداکثر ارتفاع حدود ۱۸ کیلومتری می‌شنویم. گی گفت: «ما در مورد سطوحی صحبت می‌کنیم که مردم قبلاً آن را غیرقابل قبول می‌دانستند.»

منبع: popsci

۲۲۷۲۲۷

غزال زیاری: پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس که اخیراً صورت گرفت، نقطه عطف دیگری برای بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشک جهان بود.

در روز سیزدهم اکتبر بود که این پرتاب با موفقیت انجام شد و مرحله فرود هم به‌صورت موفق انجام گرفت؛ این دستاوردی بود که خود اسپیس ایکس آن را به‌عنوان اتفاقی بنیادی برای طراحی کامل و سریع باقابلیت استفاده مجدد توصیف کرد.

البته داده‌های جمع‌آوری‌شده در جریان پنجمین پرواز استارشیپ، حکایت از آن دارد که این احتمال وجود دارد که استارشیپ به مراتب بیشتر از آنچه منتقدان قبلاً نگرانش بودند، برای جوامع محلی و حیات وحش آسیب‌رسان باشد و صدای بلند ناشی از این پرتاب‌ها، باعث مرگ پرندگان نزدیک به محل پرتاب می‌شود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

خطرات صدای بلند استارشیپ

طبق داده‌های منتشره در روز ۱۵ نوامبر، ۳۳ موتور ۳۰ طبقه این استارشیپ در هنگام بلند شدن و فرود، بین ۱۰۵ تا ۱۲۵ دسی‌بل صدا تولید کردند و براساس گزارش نیویورک تایمز، در مطالعه دیگری به این نکته اشاره شده که اوج فشار صوتی در جریان این پرتاب، ۱۴۴.۶ دسی‌بل بوده است.

در عین حال چنین رویدادهایی شامل بوم‌های صوتی قوی هستند که به طور بالقوه به ساختمان‌ها نیز آسیب‌های ساختاری وارد می‌کنند.

لازم به ذکر است که محققان این سطوح صدا را مستقیماً در مجاورت تأسیسات Starbase SpaceX ضبط نکردند و طبق گفته کنت گی، رئیس فیزیک و ستاره‌شناسی دانشگاه بریگام یانگ پروو، بخش عمده‌ای از این سطوح صدا در فاصله حدوداً ده کیلومتری محل پرتاب شناسایی شده است. گی در این باره توضیح داد: «این بزرگترین موشکی است که تاکنون ساخته شده و منطقی است که از نظر تولید صدا نیز موشکی با بلندترین صدا باشد.»

او در عین حال یادآور شد که اگرچه محققان اغلب نویز قابل شنیدن را با استفاده از سطوح دسی‌بل اندازه گیری می‌کنند، اما هیچ معیار واحدی برای صدا وجود ندارد.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او بر این باور است که برای اهداف عملی بهتر است تا بلندی صدای استارشیپ را با سایر مقادیر قابل درک مقایسه و ارزیابی کرد. گی در عین حال به این نکته اشاره کرد که صدای برخاستن استارشیپ شبیه به یک کنسرت راک معمولی یا یک اره برقی است. نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که در بلندترین حالت و در طول فرود اولین مرحله بوستر و تقریباً ۶.۵ دقیقه بعد، صدای تولید شده تقریباً معادل شنیدن صدای یک تیراندازی از فاصله نزدیک است که در مدت زمان طولانی‌تری ادامه پیدا می‌کند.

در این بین، یک هشدار مهم وجود دارد: حتی زمانی که استارشیپ حدود ۱۰ کیلومتر دور می‌شود باز هم صدایش همان قدر بلند است و هنوز فرکانس پایین موشک را به حساب نمی‌آورد. طبق گفته گی حتی در آن فاصله هم کل انرژی صوتی در پرتاب استارشیپ تقریباً برابر با صدایی است که در هنگام برخاستن یک بوئینگ ۷۴۷ یا ایرباس ۳۸۰ ایجاد می‌شود (در شرایطی که در فاصله ۶۰ متری هواپیما قرار داشته باشید.)

اریک روش، مهندس محیط زیست و کارشناس انطباق در این باره توضیح داده که خروجی خام توان راکت‌های Super Heavy استارشیپ، از زمان بررسی اولیه ریسک FAA در سال ۲۰۱۹، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود که در پرتاب‌های آتی نیز شاهد افزایش بیشتر این آمار باشیم.

خطرات استارشیپ برای محیط زیست

روش که قبلاً توجه افراد را به نقض مقررات مربوط به پسماندهای زیست محیطی استارشیپ جلب کرده بود، مفروضات گذشته FAA و SpaceX را براساس درک فیزیک پایه، خنده‌دار می‌داند و معتقد است که با مستندات بهترین روش مدل‌سازی صوتی ناسا در طول دهه‌های اخیر در تناقض است. روش هم مثل گی بر این باور است که تضعیف صدا به عنوان یک قاعده، مسیر خطرناکی است. البته او اعتقاد دارد که پرتاب استارشیپ، به نوعی فاجعه بزرگی برای حیات وحش محلی که بیشتر آنها در زمین‌های محافظت شده فدرال زندگی می‌کنند خواهد بود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او در این رابطه توضیح داد: «هیچ تخم پرنده‌ای از اثرات چنین پروازهایی جان سالم به در نمی‌برد؛ مطمئناً احتمال مرگ حیوانات، در ارزیابی خطر FAA لحاظ نشده است».

 اخیراً گوین شاتول، مدیر عامل اسپیس ایکس ابراز تمایل کرد که طی چهار سال آینده شاهد بیش از ۴۰۰ پرتاب استارشیپ باشیم. در این بین، گی ترجیح می‌دهد تا درباره برنامه پرتاب‌های آتی استارشیپ نظر شخصی ندهد؛ او معتقد است که آینده بشریت ممکن است به سفرهای فضایی نیاز داشته باشدو در عین حال، امیدوار است که داده‌های جدید تصمیمات سیاستی و نظارتی را مشخص کند.

به علاوه او یادآوری کرد که در فاصله حدود ده کیلومتری، صدای پرتاب‌ها شبیه صدایی است که ما روی سطح زمین از پرواز جت‌های مافوق صوت کنکورد هنگام پرواز در حداکثر ارتفاع حدود ۱۸ کیلومتری می‌شنویم. گی گفت: «ما در مورد سطوحی صحبت می‌کنیم که مردم قبلاً آن را غیرقابل قبول می‌دانستند.»

منبع: popsci

۲۲۷۲۲۷

اخبارجدیدترین

ستار هاشمی: «پیام» باید الگوی ملی شود / «ایران دیجیتال»، ستون‌ تحول دیجیتال در کشور

باخت خریداران زد فولد ۷/ آیا سامسونگ عمداً باتری فولد ۷ را قربانی طراحی کرده؟

کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ تا ابد رایگان می‌مانند؟

غزال زیاری: پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس که اخیراً صورت گرفت، نقطه عطف دیگری برای بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشک جهان بود.

در روز سیزدهم اکتبر بود که این پرتاب با موفقیت انجام شد و مرحله فرود هم به‌صورت موفق انجام گرفت؛ این دستاوردی بود که خود اسپیس ایکس آن را به‌عنوان اتفاقی بنیادی برای طراحی کامل و سریع باقابلیت استفاده مجدد توصیف کرد.

البته داده‌های جمع‌آوری‌شده در جریان پنجمین پرواز استارشیپ، حکایت از آن دارد که این احتمال وجود دارد که استارشیپ به مراتب بیشتر از آنچه منتقدان قبلاً نگرانش بودند، برای جوامع محلی و حیات وحش آسیب‌رسان باشد و صدای بلند ناشی از این پرتاب‌ها، باعث مرگ پرندگان نزدیک به محل پرتاب می‌شود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

خطرات صدای بلند استارشیپ

طبق داده‌های منتشره در روز ۱۵ نوامبر، ۳۳ موتور ۳۰ طبقه این استارشیپ در هنگام بلند شدن و فرود، بین ۱۰۵ تا ۱۲۵ دسی‌بل صدا تولید کردند و براساس گزارش نیویورک تایمز، در مطالعه دیگری به این نکته اشاره شده که اوج فشار صوتی در جریان این پرتاب، ۱۴۴.۶ دسی‌بل بوده است.

در عین حال چنین رویدادهایی شامل بوم‌های صوتی قوی هستند که به طور بالقوه به ساختمان‌ها نیز آسیب‌های ساختاری وارد می‌کنند.

لازم به ذکر است که محققان این سطوح صدا را مستقیماً در مجاورت تأسیسات Starbase SpaceX ضبط نکردند و طبق گفته کنت گی، رئیس فیزیک و ستاره‌شناسی دانشگاه بریگام یانگ پروو، بخش عمده‌ای از این سطوح صدا در فاصله حدوداً ده کیلومتری محل پرتاب شناسایی شده است. گی در این باره توضیح داد: «این بزرگترین موشکی است که تاکنون ساخته شده و منطقی است که از نظر تولید صدا نیز موشکی با بلندترین صدا باشد.»

او در عین حال یادآور شد که اگرچه محققان اغلب نویز قابل شنیدن را با استفاده از سطوح دسی‌بل اندازه گیری می‌کنند، اما هیچ معیار واحدی برای صدا وجود ندارد.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او بر این باور است که برای اهداف عملی بهتر است تا بلندی صدای استارشیپ را با سایر مقادیر قابل درک مقایسه و ارزیابی کرد. گی در عین حال به این نکته اشاره کرد که صدای برخاستن استارشیپ شبیه به یک کنسرت راک معمولی یا یک اره برقی است. نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که در بلندترین حالت و در طول فرود اولین مرحله بوستر و تقریباً ۶.۵ دقیقه بعد، صدای تولید شده تقریباً معادل شنیدن صدای یک تیراندازی از فاصله نزدیک است که در مدت زمان طولانی‌تری ادامه پیدا می‌کند.

در این بین، یک هشدار مهم وجود دارد: حتی زمانی که استارشیپ حدود ۱۰ کیلومتر دور می‌شود باز هم صدایش همان قدر بلند است و هنوز فرکانس پایین موشک را به حساب نمی‌آورد. طبق گفته گی حتی در آن فاصله هم کل انرژی صوتی در پرتاب استارشیپ تقریباً برابر با صدایی است که در هنگام برخاستن یک بوئینگ ۷۴۷ یا ایرباس ۳۸۰ ایجاد می‌شود (در شرایطی که در فاصله ۶۰ متری هواپیما قرار داشته باشید.)

اریک روش، مهندس محیط زیست و کارشناس انطباق در این باره توضیح داده که خروجی خام توان راکت‌های Super Heavy استارشیپ، از زمان بررسی اولیه ریسک FAA در سال ۲۰۱۹، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود که در پرتاب‌های آتی نیز شاهد افزایش بیشتر این آمار باشیم.

خطرات استارشیپ برای محیط زیست

روش که قبلاً توجه افراد را به نقض مقررات مربوط به پسماندهای زیست محیطی استارشیپ جلب کرده بود، مفروضات گذشته FAA و SpaceX را براساس درک فیزیک پایه، خنده‌دار می‌داند و معتقد است که با مستندات بهترین روش مدل‌سازی صوتی ناسا در طول دهه‌های اخیر در تناقض است. روش هم مثل گی بر این باور است که تضعیف صدا به عنوان یک قاعده، مسیر خطرناکی است. البته او اعتقاد دارد که پرتاب استارشیپ، به نوعی فاجعه بزرگی برای حیات وحش محلی که بیشتر آنها در زمین‌های محافظت شده فدرال زندگی می‌کنند خواهد بود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او در این رابطه توضیح داد: «هیچ تخم پرنده‌ای از اثرات چنین پروازهایی جان سالم به در نمی‌برد؛ مطمئناً احتمال مرگ حیوانات، در ارزیابی خطر FAA لحاظ نشده است».

 اخیراً گوین شاتول، مدیر عامل اسپیس ایکس ابراز تمایل کرد که طی چهار سال آینده شاهد بیش از ۴۰۰ پرتاب استارشیپ باشیم. در این بین، گی ترجیح می‌دهد تا درباره برنامه پرتاب‌های آتی استارشیپ نظر شخصی ندهد؛ او معتقد است که آینده بشریت ممکن است به سفرهای فضایی نیاز داشته باشدو در عین حال، امیدوار است که داده‌های جدید تصمیمات سیاستی و نظارتی را مشخص کند.

به علاوه او یادآوری کرد که در فاصله حدود ده کیلومتری، صدای پرتاب‌ها شبیه صدایی است که ما روی سطح زمین از پرواز جت‌های مافوق صوت کنکورد هنگام پرواز در حداکثر ارتفاع حدود ۱۸ کیلومتری می‌شنویم. گی گفت: «ما در مورد سطوحی صحبت می‌کنیم که مردم قبلاً آن را غیرقابل قبول می‌دانستند.»

منبع: popsci

۲۲۷۲۲۷

غزال زیاری: پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس که اخیراً صورت گرفت، نقطه عطف دیگری برای بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشک جهان بود.

در روز سیزدهم اکتبر بود که این پرتاب با موفقیت انجام شد و مرحله فرود هم به‌صورت موفق انجام گرفت؛ این دستاوردی بود که خود اسپیس ایکس آن را به‌عنوان اتفاقی بنیادی برای طراحی کامل و سریع باقابلیت استفاده مجدد توصیف کرد.

البته داده‌های جمع‌آوری‌شده در جریان پنجمین پرواز استارشیپ، حکایت از آن دارد که این احتمال وجود دارد که استارشیپ به مراتب بیشتر از آنچه منتقدان قبلاً نگرانش بودند، برای جوامع محلی و حیات وحش آسیب‌رسان باشد و صدای بلند ناشی از این پرتاب‌ها، باعث مرگ پرندگان نزدیک به محل پرتاب می‌شود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

خطرات صدای بلند استارشیپ

طبق داده‌های منتشره در روز ۱۵ نوامبر، ۳۳ موتور ۳۰ طبقه این استارشیپ در هنگام بلند شدن و فرود، بین ۱۰۵ تا ۱۲۵ دسی‌بل صدا تولید کردند و براساس گزارش نیویورک تایمز، در مطالعه دیگری به این نکته اشاره شده که اوج فشار صوتی در جریان این پرتاب، ۱۴۴.۶ دسی‌بل بوده است.

در عین حال چنین رویدادهایی شامل بوم‌های صوتی قوی هستند که به طور بالقوه به ساختمان‌ها نیز آسیب‌های ساختاری وارد می‌کنند.

لازم به ذکر است که محققان این سطوح صدا را مستقیماً در مجاورت تأسیسات Starbase SpaceX ضبط نکردند و طبق گفته کنت گی، رئیس فیزیک و ستاره‌شناسی دانشگاه بریگام یانگ پروو، بخش عمده‌ای از این سطوح صدا در فاصله حدوداً ده کیلومتری محل پرتاب شناسایی شده است. گی در این باره توضیح داد: «این بزرگترین موشکی است که تاکنون ساخته شده و منطقی است که از نظر تولید صدا نیز موشکی با بلندترین صدا باشد.»

او در عین حال یادآور شد که اگرچه محققان اغلب نویز قابل شنیدن را با استفاده از سطوح دسی‌بل اندازه گیری می‌کنند، اما هیچ معیار واحدی برای صدا وجود ندارد.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او بر این باور است که برای اهداف عملی بهتر است تا بلندی صدای استارشیپ را با سایر مقادیر قابل درک مقایسه و ارزیابی کرد. گی در عین حال به این نکته اشاره کرد که صدای برخاستن استارشیپ شبیه به یک کنسرت راک معمولی یا یک اره برقی است. نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که در بلندترین حالت و در طول فرود اولین مرحله بوستر و تقریباً ۶.۵ دقیقه بعد، صدای تولید شده تقریباً معادل شنیدن صدای یک تیراندازی از فاصله نزدیک است که در مدت زمان طولانی‌تری ادامه پیدا می‌کند.

در این بین، یک هشدار مهم وجود دارد: حتی زمانی که استارشیپ حدود ۱۰ کیلومتر دور می‌شود باز هم صدایش همان قدر بلند است و هنوز فرکانس پایین موشک را به حساب نمی‌آورد. طبق گفته گی حتی در آن فاصله هم کل انرژی صوتی در پرتاب استارشیپ تقریباً برابر با صدایی است که در هنگام برخاستن یک بوئینگ ۷۴۷ یا ایرباس ۳۸۰ ایجاد می‌شود (در شرایطی که در فاصله ۶۰ متری هواپیما قرار داشته باشید.)

اریک روش، مهندس محیط زیست و کارشناس انطباق در این باره توضیح داده که خروجی خام توان راکت‌های Super Heavy استارشیپ، از زمان بررسی اولیه ریسک FAA در سال ۲۰۱۹، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود که در پرتاب‌های آتی نیز شاهد افزایش بیشتر این آمار باشیم.

خطرات استارشیپ برای محیط زیست

روش که قبلاً توجه افراد را به نقض مقررات مربوط به پسماندهای زیست محیطی استارشیپ جلب کرده بود، مفروضات گذشته FAA و SpaceX را براساس درک فیزیک پایه، خنده‌دار می‌داند و معتقد است که با مستندات بهترین روش مدل‌سازی صوتی ناسا در طول دهه‌های اخیر در تناقض است. روش هم مثل گی بر این باور است که تضعیف صدا به عنوان یک قاعده، مسیر خطرناکی است. البته او اعتقاد دارد که پرتاب استارشیپ، به نوعی فاجعه بزرگی برای حیات وحش محلی که بیشتر آنها در زمین‌های محافظت شده فدرال زندگی می‌کنند خواهد بود.

مرگ پرندگان در پی ‌پرتاب‌های اسپیس ایکس!

او در این رابطه توضیح داد: «هیچ تخم پرنده‌ای از اثرات چنین پروازهایی جان سالم به در نمی‌برد؛ مطمئناً احتمال مرگ حیوانات، در ارزیابی خطر FAA لحاظ نشده است».

 اخیراً گوین شاتول، مدیر عامل اسپیس ایکس ابراز تمایل کرد که طی چهار سال آینده شاهد بیش از ۴۰۰ پرتاب استارشیپ باشیم. در این بین، گی ترجیح می‌دهد تا درباره برنامه پرتاب‌های آتی استارشیپ نظر شخصی ندهد؛ او معتقد است که آینده بشریت ممکن است به سفرهای فضایی نیاز داشته باشدو در عین حال، امیدوار است که داده‌های جدید تصمیمات سیاستی و نظارتی را مشخص کند.

به علاوه او یادآوری کرد که در فاصله حدود ده کیلومتری، صدای پرتاب‌ها شبیه صدایی است که ما روی سطح زمین از پرواز جت‌های مافوق صوت کنکورد هنگام پرواز در حداکثر ارتفاع حدود ۱۸ کیلومتری می‌شنویم. گی گفت: «ما در مورد سطوحی صحبت می‌کنیم که مردم قبلاً آن را غیرقابل قبول می‌دانستند.»

منبع: popsci

۲۲۷۲۲۷

پست قبلی

بازگشت هواپیمای مسافربری مافوق صوت / سفر از لندن به نیویورک در ۳ ساعت

پست بعدی

موبایل اقتصادی سامسونگ چه زمان از راه می‌رسد؟

مربوطه پست ها

ستار هاشمی: «پیام» باید الگوی ملی شود / «ایران دیجیتال»، ستون‌ تحول دیجیتال در کشور
سایر اخبار تکنولوژی

ستار هاشمی: «پیام» باید الگوی ملی شود / «ایران دیجیتال»، ستون‌ تحول دیجیتال در کشور

۲۰ تیر ۱۴۰۴
باخت خریداران زد فولد ۷/ آیا سامسونگ عمداً باتری فولد ۷ را قربانی طراحی کرده؟
سایر اخبار تکنولوژی

باخت خریداران زد فولد ۷/ آیا سامسونگ عمداً باتری فولد ۷ را قربانی طراحی کرده؟

۲۰ تیر ۱۴۰۴
کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ تا ابد رایگان می‌مانند؟
سایر اخبار تکنولوژی

کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ تا ابد رایگان می‌مانند؟

۲۰ تیر ۱۴۰۴
چطور باج‌افزار، رمز ارز و فیشینگ باعث ضررهای میلیارد دلاری شدند؟
سایر اخبار تکنولوژی

چطور باج‌افزار، رمز ارز و فیشینگ باعث ضررهای میلیارد دلاری شدند؟

۲۰ تیر ۱۴۰۴
رکوردشکنی در قطر / ساخت مدرسه با چاپگر سه‌بعدی !
سایر اخبار تکنولوژی

رکوردشکنی در قطر / ساخت مدرسه با چاپگر سه‌بعدی !

۲۰ تیر ۱۴۰۴
مشکل عجیب گوشی‌های سونی / فروش این گوشی در ژاپن متوقف شد
سایر اخبار تکنولوژی

مشکل عجیب گوشی‌های سونی / فروش این گوشی در ژاپن متوقف شد

۲۰ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یازده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • از انقراض تا احیا؛ مستندی که سرگذشت گورخر ایرانی را روایت می‌کند
  • نگاهی به تبلیغات مجازی؛ تئاتر ایران در دوراهی جذب یا فریب مخاطب است؟!
  • آیین یادبود شهدای رسانه ملی برگزار می‌شود
  • پرونده ویژه درباره «غرور ملی» در «هفت»؛ «صددام» نقد می‌شود
  • تاثیر انفجار بر استودیو انیمیشن‌سازی؛ شیشه‌ها فرو ریخت اما کار ترک نشد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.