اخبارجدیدترین

پابجی موبایل به بازی موفقی در دنیای اندروید تبدیل شده، اما در مقایسه با نسخه اصلی  کامپیوتر چگونه است؟ و آیا ارزش بازی کردن دارد؟ امروز در دانشجو اینترنشنال به این موضوع می پردازیم.

بازی باپجی در سال ۲۰۱۷ با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد، این بازی میلیون‌ها دلار قبل از این که حتی دسترسی اولیه در استیم خارج شود، فروش کرد و باعث محبوبیت سبک بازی بتل رویال شد. چند سال پیش، این بازی عظیم بر روی پلتفرم موبایل نیز عرضه شد.

پیشنهاد: بازی کال آف دیوتی موبایل – بررسی نسخه موبایلی بازی کالاف دیوتی

در پابجی موبایل شما به عنوان یک سرباز مزدور در حالی که همراه با ۹۹ بازیکن دیگر، در یک جزیره رها شده اید، بازی می‌کنید. به محض فرود آمدن به زمین، بازیکنان برای پیدا کردن سلاح، مهمات و دیگر تجهیزات در یک مسابقه مرگ که فقط یک نفر از آنها زنده بر میگردد مبارزه می‌کنند. نقشه بازی در اول بازی بزرگ است، اما به سرعت کوچک می‌شود، چون طوفان الکتریکی در اطراف جزیره به دایره‌های کوچک و پیشرونده سقوط می‌کند و بازیکنان را با ادامه بازی به هم نزدیک می‌کند.

این یک مفهوم ساده با هزاران موقعیت برای پیچیدگی است. شما همراه با ۹۹ نفر دیگر و فقط با مشت روی یه جزیره فرود آمدید،یه اسلحه پیدا کن و توی دایره بمون. . آخرین کسی که زنده بماند برنده میشود. آیا چنین بازی ارزش بازی کردن دارد؟ این سوالی است که ما قصد داریم در این بررسی پابجی موبایل به پاسخ ان برسیم.

مقایسه پابجی موبایل با نسخه اصلی کامپیوتر

ویژگی های بازی پابجی موبایل

نقشه اصلی این بازی یک جزیره متروکه و شرقی اروپایی است و در مساحت ۸ کیلومتر در ۸ کیلومتر قرار دارد و نام آن ارنگل است. همه چیز از نسخه کامپیوتر این نقشه، از پایگاه نظامی رها شده گرفته تا نیروگاه هسته ای، به نسخه موبایل انتقال یافته است. همه سلاح‌ها، تجهیزات، و وسایل نقلیه نسخه کامپیوتر نیز در دسترس هستند. در اصل هرچه که در نسخه کامپیوتر بازی وجود دارد ، کمی بعد به نسخه موبایل هم اضافه میشود.

این بازی برخلاف نسخه‌ کامپیوتر کاملا رایگان است. شما میتوانید به صورت مهمان یا از طریق اکانت فیس بوک و گوگل خود به بازی متصل بشوید.  بازی کردن روزانه این بازی باعث دریافت کردن اکس پی و بالا رفتن لول اکانت شما میشود و به شما بتل

پوینت می‌دهد، که می‌تواند بر روی صندوق‌هایی که شامل یک تکه لباس تصادفی برای شخصیت شما هستند، استفاده شود. برخلاف نسخه کامپیوتر شخصی، شما با هیچ لباس در دسترس شروع نمی‌کنید، اما حداقل پوشیدن یک شلوار خیلی طول نمی‌کشد. البته شما میتوانید با خرید واحد پول داخل بازی UCصندوقچه های خاص و یا بتل پس بخرید که به شما لباس یا پوسته اسلحه های مختلف می‌دهد.

این بازی دارای میکروفون داخلی است که توسط آن میتوانید با دوستان خود صحبت کنید، اگرچه به نظر می‌رسد بیشتر بازیکنان فقط از بلندگوی تلفن خود برای ارتباط با یکدیگر استفاده میکنند. اگر میکروفون در پایین تلفن باشد، می‌تواند منجر به سر و صدای بسیار آزار دهنده‌ای شود وقتی که کف دست بازیکنان به آن فشار می‌آورد.

مقایسه پابجی موبایل با نسخه اصلی کامپیوتر

کنترل

  طبیعتاً کنترل در پابجی موبایل به اندازه نسخه کامپیوتر خوب یا دقیق نیست. در این بازی از جوی استیک های مجازی برای حرکت بازیکن و کنترل دوربین استفاده می‌شود، و یک دکمه بزرگ با یک گلوله در سمت راست قرار دارد که با فشردن آن، اسلحه شما شلیک می‌کند. در ابتدا شاید این نوع کنترل و هدایت کردن شخصیت بازی دشوار باشد، اما بعد از چند دست راحت و روان می‌شود.

این بازی چند مدل حالت مختلف کنترل را ارائه میدهد که می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان هر کدام رانتخاب کنید. یک دکمه شلیک شناور در کنترل این بازی وجود دارد که به هر جایی که انگشت شصت شما آخرین بار لمس کرده باشد حرکت می‌کند، که شلیک را بسیار آسان می‌کند. دیگر نیاز نیست که حتما به نقطه خاصی برا شلیک کردن ضربه بزنید. آیتم‌ها به طور خودکار در بازی جمع‌آوری، مرتب و مجهز می‌شوند، که شما را از شر مدیریت خسته کننده آنها خلاص میکند.

در نسخه کامپیوتر بازی تک ‌تیراندازها می‌توانند بسیار قدرتمند باشند. ارنگل یک نقشه کاملا باز است، مناطق طولانی و نسبتا هموار وجود دارند که با تپه‌ها نقطه‌چین شده‌اند. پیدا کردن یک نقطه دید خوب برای کشتن مردم کار سختی نیست. دقت یک موشواره و صفحه‌کلید این کار را حتی آسان‌تر می‌کند. تیر زدن مداوم به قصد کشتن با اسنایپر در نسخه موبایل دشوار است. و حتی سخت‌تر می‌شود اگر فاصله و مکانیزم سقوط گلوله را در نظر بگیریم. سلاح‌های خودکار، و همچنین تفنگ‌های ساچمه‌ای، در اینجا نیرومند تر به نظر می‌رسند.

رانندگی و تیر زدن از داخل آن در اواخر بازی استراتژی بادوام‌تر است. وسایل نقلیه نیز اغلب نقش جنگی بزرگتری دارند. در نسخه کامپیوتر این بازی، وسایل نقلیه در آخر بازی که نقشه کوچک می‌شود، به دلیل بزرگی و صدای بلند و در چشم بودم، بلا استفاده به نظر می‌رسند. اما در نسخه موبایل استفاده خیلی بیشتری دارند.  یک جیپ در حال حرکت مخصوصا اگر همراه بازیکن دیگری باشد که بتواند تیراندازی کند، در نسخه موبایل میتواند هر بازیکنی را نابود کند.

مقایسه پابجی موبایل با نسخه اصلی کامپیوتر

وضعیت گرافیکی و اجرایی

چیزی که پابجی را به یک بازی با ظاهر خوب روی کامپیوتر تبدیل می‌کند، کم و بیش در نسخه موبایل گم شده‌است. اثرات نورپردازی و ذرات که واقعا ظاهر بازی را دلچسب می‌کند، تقریبا به طور کامل حذف شده‌اند، و به دلایل خوبی این اتفاق افتاده است. این نوع از عناصر می‌توانند برای سخت‌افزار موبایل بسیار سنگین باشند. بازی در کل گرافیک چشم نوازی برای یک بازی موبایل دارد. کاراکترها، و سلاح‌ها همگی کم و بیش شبیه نسخه کامپیوتر هستند، تنها بافت هایی با وضوح کمتر و مات تر دارند.

این بازی زمانی که در حال پریدن به جزیره هستید دچار افت اف پی اس میشود ولی در صورت داشتن سخت افزار مناسب و داشتن تنظیمات گرافیکی متعدد، وقتی به زمین برسید مشکلی نخواهید داشت. دلیل این مشکل این است که بازی در هنگام سقوط کل جزیره را رندر می‌کند و سیستم های گوشی موبایل توانایی این کار ندارند. مگر اینکه شما با یک تلفن یا تبلت بالا رده این بازی را انجام دهید.

صدا گذاری

در بیشتر نسخه‌های بازی های شوتر، شنیدن جهت و حجم نویز مانند شلیک گلوله و صدای پا برای یادگیری محل دشمن بسیار مهم است. فهمیدن این اطلاعات در نسخه موبایل کمی دشوارتر از نسخه کامیپوتر است. صدا پا ها بسیار بلند است و گاهی نمی‌شود متوجه شد که از کدام طرف می‌آید. این مشکل تفکیک صدا شاید با داشتن یک هدفون خوب حل شود.

 نتیجه

پابجی موبایل نیز هم اندازه همتای کامپیوتر خود سرگرم کننده است. اما اندازه نسخه کامپیوتر هیجان ندارد. مخاطرات کم‌تر هستند، و بسیاری از چیزهایی که نسخه کامپیوتر بازی را بسیار خاص می‌کنند را از قلم می‌اندازند که با توجه به محدودیت های تلفن همراه، منطقی است. این بازی به صورت مرتب اپدیت میشود و محتوای جدید و سرگرم کننده به ان اضافه می‌شود. همچنین یک نسخه لایت هم به نام پابجی موبایل لایت وجود دارد که برای دستگاه های ضعیف تر بهینه شده که باعث می‌شود همه افراد بتوانند از انجام این بازی لذت ببرند.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.