دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

ملاقات خصوصی؛ عاشقانه‌ای در بند

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۴ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

شاید جمله حال فیلم خوب است یا بد است را بارها در یادداشت های قبلی تکرار کرده باشم و حرف ساده ای به نظر برسد، اما این بار با تاکید بیشتر و پررنگ تر تکرار می کنم که «ملاقات خصوصی» حال به شدت خوبی دارد.

فراموش نکنیم فیلم سازی یک پکیج کاملی است از رنگ، نور، درام، تصویر، بازی، موسیقی، صدا و وقتی حال یک فیلم خوب می شود که همگی این عناصر در یک مفهوم درست  و با یک کارکرد سینمایی در خدمت جهان فیلم باشند.

فیلمی که به واسطه قصه آن می توانست به سمت و سوی روایت های مرسوم این روزهای سینمای ایران با بگیر و ببند و التهاب و قداره کشی پیش برود اما شروع فیلم با سکانس چیدن گل در دشتی سرسبز و چشم نواز و نماهای بسیار درست در جهت ورود به جهان فیلم، نشان داد که روایت اش متفاوت است و قرار نیست با ملودرامی پر تکرار مواجه شویم.

شاید جدی ترین نقد در در نگاه اول به فیلم ملاقات خصوصی این باشد که فیلم بیش از اندازه فضا را تلطیف کرده و موقعیت های مکانی و پرداخت های شخصیتی، اثر را شیک تر از واقعیت جلوه داده است، اتفاقا این را باید در جهت حسن کار و نگاه متفاوت کارگردان به دنیای اثر دانست، نگاهی ارزشمند که ناشی از جهان‌بینی کارگردان به مدیوم سینما است و همین تفاوت در نگرش است که ملاقات خصوصی را در مسیر دیگری قرار داده تا جهان متفاوت تری از آنچه که قبلا بسیار دیده ایم، خلق کند.

قصه اصلی فیلم در دو لوکیشن  زندان و محلهای در جنوب شهر شکل می گیرد اما نه زندانش ملتهب است و نه محله پایین شهرش بی هویت است.

از مهمترین ویژگی های دیگر ملاقات خصوصی می توان به شکل گیری درست درام فیلم اشاره کرد و نویسندگان اثر، هوشمندانه با تزریقی قطره چکانی، آرام آرام و به دور از هیاهو فیلمنامه خود را به پیش برده اند و وقایع داستان را پله به پله هدایت کرده، رمزگشایی می کنند و به اوج می رسانند.

نکته قابل تامل در ملاقات خصوصی شخصیت پردازی خوب دو کاراکتر اصلی فیلم یعنی هوتن شکیبا در نقش فرهاد و پریناز ایزدیار در نقش پروانه است، کاراکترهایی که باز با حرکت درام به سمت جلو، پله پله جان می گیرند، هویت مستقل خود را به دست می آورند و برای مخاطب باورپذیر می شوند، که اوج آن را می توان در سکانس دستشویی زندان و تقابل به شدت بی رحم اما عاشقانه آن دو کاراکتر دید و البته انتخاب بسیار خوب این موقعیت مکانی توسط کارگردان، شیرینی دیدن این سکانس را دو چندان می کند.

«ملاقات خصوصی» ملودرام عاشقانه ای است که با یک سوژه جذاب و در پشت میله های زندان  آغاز و به یک سلول خصوصی باز هم در همان زندان ختم می شود اما انقدری تنورش گرم هست که مخاطب خود را همراه سازد.

تجربه نشان داده است که اساسا این فرم و شکل از سینما شاید چندان فستیوال پسند و به سلیقه داوران نباشد اما فیلم خوبی است که دیدن آن را به دوست داران سینما پیشنهاد می کنم.
 

شاید جمله حال فیلم خوب است یا بد است را بارها در یادداشت های قبلی تکرار کرده باشم و حرف ساده ای به نظر برسد، اما این بار با تاکید بیشتر و پررنگ تر تکرار می کنم که «ملاقات خصوصی» حال به شدت خوبی دارد.

فراموش نکنیم فیلم سازی یک پکیج کاملی است از رنگ، نور، درام، تصویر، بازی، موسیقی، صدا و وقتی حال یک فیلم خوب می شود که همگی این عناصر در یک مفهوم درست  و با یک کارکرد سینمایی در خدمت جهان فیلم باشند.

فیلمی که به واسطه قصه آن می توانست به سمت و سوی روایت های مرسوم این روزهای سینمای ایران با بگیر و ببند و التهاب و قداره کشی پیش برود اما شروع فیلم با سکانس چیدن گل در دشتی سرسبز و چشم نواز و نماهای بسیار درست در جهت ورود به جهان فیلم، نشان داد که روایت اش متفاوت است و قرار نیست با ملودرامی پر تکرار مواجه شویم.

شاید جدی ترین نقد در در نگاه اول به فیلم ملاقات خصوصی این باشد که فیلم بیش از اندازه فضا را تلطیف کرده و موقعیت های مکانی و پرداخت های شخصیتی، اثر را شیک تر از واقعیت جلوه داده است، اتفاقا این را باید در جهت حسن کار و نگاه متفاوت کارگردان به دنیای اثر دانست، نگاهی ارزشمند که ناشی از جهان‌بینی کارگردان به مدیوم سینما است و همین تفاوت در نگرش است که ملاقات خصوصی را در مسیر دیگری قرار داده تا جهان متفاوت تری از آنچه که قبلا بسیار دیده ایم، خلق کند.

قصه اصلی فیلم در دو لوکیشن  زندان و محلهای در جنوب شهر شکل می گیرد اما نه زندانش ملتهب است و نه محله پایین شهرش بی هویت است.

از مهمترین ویژگی های دیگر ملاقات خصوصی می توان به شکل گیری درست درام فیلم اشاره کرد و نویسندگان اثر، هوشمندانه با تزریقی قطره چکانی، آرام آرام و به دور از هیاهو فیلمنامه خود را به پیش برده اند و وقایع داستان را پله به پله هدایت کرده، رمزگشایی می کنند و به اوج می رسانند.

نکته قابل تامل در ملاقات خصوصی شخصیت پردازی خوب دو کاراکتر اصلی فیلم یعنی هوتن شکیبا در نقش فرهاد و پریناز ایزدیار در نقش پروانه است، کاراکترهایی که باز با حرکت درام به سمت جلو، پله پله جان می گیرند، هویت مستقل خود را به دست می آورند و برای مخاطب باورپذیر می شوند، که اوج آن را می توان در سکانس دستشویی زندان و تقابل به شدت بی رحم اما عاشقانه آن دو کاراکتر دید و البته انتخاب بسیار خوب این موقعیت مکانی توسط کارگردان، شیرینی دیدن این سکانس را دو چندان می کند.

«ملاقات خصوصی» ملودرام عاشقانه ای است که با یک سوژه جذاب و در پشت میله های زندان  آغاز و به یک سلول خصوصی باز هم در همان زندان ختم می شود اما انقدری تنورش گرم هست که مخاطب خود را همراه سازد.

تجربه نشان داده است که اساسا این فرم و شکل از سینما شاید چندان فستیوال پسند و به سلیقه داوران نباشد اما فیلم خوبی است که دیدن آن را به دوست داران سینما پیشنهاد می کنم.
 

اخبارجدیدترین

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی

جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد

قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد

شاید جمله حال فیلم خوب است یا بد است را بارها در یادداشت های قبلی تکرار کرده باشم و حرف ساده ای به نظر برسد، اما این بار با تاکید بیشتر و پررنگ تر تکرار می کنم که «ملاقات خصوصی» حال به شدت خوبی دارد.

فراموش نکنیم فیلم سازی یک پکیج کاملی است از رنگ، نور، درام، تصویر، بازی، موسیقی، صدا و وقتی حال یک فیلم خوب می شود که همگی این عناصر در یک مفهوم درست  و با یک کارکرد سینمایی در خدمت جهان فیلم باشند.

فیلمی که به واسطه قصه آن می توانست به سمت و سوی روایت های مرسوم این روزهای سینمای ایران با بگیر و ببند و التهاب و قداره کشی پیش برود اما شروع فیلم با سکانس چیدن گل در دشتی سرسبز و چشم نواز و نماهای بسیار درست در جهت ورود به جهان فیلم، نشان داد که روایت اش متفاوت است و قرار نیست با ملودرامی پر تکرار مواجه شویم.

شاید جدی ترین نقد در در نگاه اول به فیلم ملاقات خصوصی این باشد که فیلم بیش از اندازه فضا را تلطیف کرده و موقعیت های مکانی و پرداخت های شخصیتی، اثر را شیک تر از واقعیت جلوه داده است، اتفاقا این را باید در جهت حسن کار و نگاه متفاوت کارگردان به دنیای اثر دانست، نگاهی ارزشمند که ناشی از جهان‌بینی کارگردان به مدیوم سینما است و همین تفاوت در نگرش است که ملاقات خصوصی را در مسیر دیگری قرار داده تا جهان متفاوت تری از آنچه که قبلا بسیار دیده ایم، خلق کند.

قصه اصلی فیلم در دو لوکیشن  زندان و محلهای در جنوب شهر شکل می گیرد اما نه زندانش ملتهب است و نه محله پایین شهرش بی هویت است.

از مهمترین ویژگی های دیگر ملاقات خصوصی می توان به شکل گیری درست درام فیلم اشاره کرد و نویسندگان اثر، هوشمندانه با تزریقی قطره چکانی، آرام آرام و به دور از هیاهو فیلمنامه خود را به پیش برده اند و وقایع داستان را پله به پله هدایت کرده، رمزگشایی می کنند و به اوج می رسانند.

نکته قابل تامل در ملاقات خصوصی شخصیت پردازی خوب دو کاراکتر اصلی فیلم یعنی هوتن شکیبا در نقش فرهاد و پریناز ایزدیار در نقش پروانه است، کاراکترهایی که باز با حرکت درام به سمت جلو، پله پله جان می گیرند، هویت مستقل خود را به دست می آورند و برای مخاطب باورپذیر می شوند، که اوج آن را می توان در سکانس دستشویی زندان و تقابل به شدت بی رحم اما عاشقانه آن دو کاراکتر دید و البته انتخاب بسیار خوب این موقعیت مکانی توسط کارگردان، شیرینی دیدن این سکانس را دو چندان می کند.

«ملاقات خصوصی» ملودرام عاشقانه ای است که با یک سوژه جذاب و در پشت میله های زندان  آغاز و به یک سلول خصوصی باز هم در همان زندان ختم می شود اما انقدری تنورش گرم هست که مخاطب خود را همراه سازد.

تجربه نشان داده است که اساسا این فرم و شکل از سینما شاید چندان فستیوال پسند و به سلیقه داوران نباشد اما فیلم خوبی است که دیدن آن را به دوست داران سینما پیشنهاد می کنم.
 

شاید جمله حال فیلم خوب است یا بد است را بارها در یادداشت های قبلی تکرار کرده باشم و حرف ساده ای به نظر برسد، اما این بار با تاکید بیشتر و پررنگ تر تکرار می کنم که «ملاقات خصوصی» حال به شدت خوبی دارد.

فراموش نکنیم فیلم سازی یک پکیج کاملی است از رنگ، نور، درام، تصویر، بازی، موسیقی، صدا و وقتی حال یک فیلم خوب می شود که همگی این عناصر در یک مفهوم درست  و با یک کارکرد سینمایی در خدمت جهان فیلم باشند.

فیلمی که به واسطه قصه آن می توانست به سمت و سوی روایت های مرسوم این روزهای سینمای ایران با بگیر و ببند و التهاب و قداره کشی پیش برود اما شروع فیلم با سکانس چیدن گل در دشتی سرسبز و چشم نواز و نماهای بسیار درست در جهت ورود به جهان فیلم، نشان داد که روایت اش متفاوت است و قرار نیست با ملودرامی پر تکرار مواجه شویم.

شاید جدی ترین نقد در در نگاه اول به فیلم ملاقات خصوصی این باشد که فیلم بیش از اندازه فضا را تلطیف کرده و موقعیت های مکانی و پرداخت های شخصیتی، اثر را شیک تر از واقعیت جلوه داده است، اتفاقا این را باید در جهت حسن کار و نگاه متفاوت کارگردان به دنیای اثر دانست، نگاهی ارزشمند که ناشی از جهان‌بینی کارگردان به مدیوم سینما است و همین تفاوت در نگرش است که ملاقات خصوصی را در مسیر دیگری قرار داده تا جهان متفاوت تری از آنچه که قبلا بسیار دیده ایم، خلق کند.

قصه اصلی فیلم در دو لوکیشن  زندان و محلهای در جنوب شهر شکل می گیرد اما نه زندانش ملتهب است و نه محله پایین شهرش بی هویت است.

از مهمترین ویژگی های دیگر ملاقات خصوصی می توان به شکل گیری درست درام فیلم اشاره کرد و نویسندگان اثر، هوشمندانه با تزریقی قطره چکانی، آرام آرام و به دور از هیاهو فیلمنامه خود را به پیش برده اند و وقایع داستان را پله به پله هدایت کرده، رمزگشایی می کنند و به اوج می رسانند.

نکته قابل تامل در ملاقات خصوصی شخصیت پردازی خوب دو کاراکتر اصلی فیلم یعنی هوتن شکیبا در نقش فرهاد و پریناز ایزدیار در نقش پروانه است، کاراکترهایی که باز با حرکت درام به سمت جلو، پله پله جان می گیرند، هویت مستقل خود را به دست می آورند و برای مخاطب باورپذیر می شوند، که اوج آن را می توان در سکانس دستشویی زندان و تقابل به شدت بی رحم اما عاشقانه آن دو کاراکتر دید و البته انتخاب بسیار خوب این موقعیت مکانی توسط کارگردان، شیرینی دیدن این سکانس را دو چندان می کند.

«ملاقات خصوصی» ملودرام عاشقانه ای است که با یک سوژه جذاب و در پشت میله های زندان  آغاز و به یک سلول خصوصی باز هم در همان زندان ختم می شود اما انقدری تنورش گرم هست که مخاطب خود را همراه سازد.

تجربه نشان داده است که اساسا این فرم و شکل از سینما شاید چندان فستیوال پسند و به سلیقه داوران نباشد اما فیلم خوبی است که دیدن آن را به دوست داران سینما پیشنهاد می کنم.
 

برچسب ها: هوتن شکیبا
پست قبلی

تامین ۶۵ درصد محصولات مورد نیاز صنایع دفاعی از سوی بخش خصوصی

پست بعدی

قطر 2022 – وی ای آر از مد افتاد!

مربوطه پست ها

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
هنر و فرهنگ

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
هنر و فرهنگ

جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
هنر و فرهنگ

قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
هنر و فرهنگ

جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
پلی میان نقاشی و سینما؛ «کوب» روایتی شاعرانه از جنگ دارد
هنر و فرهنگ

پلی میان نقاشی و سینما؛ «کوب» روایتی شاعرانه از جنگ دارد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
چالش یک ناشنوا در خانواده‌ای شنوا؛ «قبیله‌ها» روایت شنیده‌ نشدن است
هنر و فرهنگ

چالش یک ناشنوا در خانواده‌ای شنوا؛ «قبیله‌ها» روایت شنیده‌ نشدن است

۰۷ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • آغاز فروش ویژه اربعین کفش ملی با شعار «همپای ایران حسینی»
  • مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
  • جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
  • قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
  • جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.