دانش جوین
جمعه, خرداد ۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

موتور پارس نوآ چه ویژگی‌هایی دارد؟

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۷ خرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در بحث فنی پارس خودرو روی پارس نوآ به جای موتور K4M از موتور بهبودیافته و به‌روزتر ME16 استفاده کرده که از فناوری‌‎های موتوری و تکنولوژی ساخت بالاتری بهره می‌برد که سبب شده تا این موتور جز پیشرانه‌‎های به روز تولیدی باشد. این پیشرانه که توسط مگاموتور توسعه داده شده، با نام ME16 شناخته می‌شود.

این موتور 4 سیلندر 1587 سی‌سی 16 سوپاپ به کمک سیستم CVVT، حداکثر توان 111 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 150 نیوتن‌متر را توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات قوت این موتور وزن پایین آن است که طبق اعلام شرکت تنها 126 کیلوگرم وزن دارد. در مقام مقایسه رنو تندر 90 به موتور K4M مجهز بود که جزو کم استهلاک‌ترین پیشرانه‌های نصب شده در خودروهای داخلی به شمار می‌رفت. این موتور 1598 سی‌سی توانایی تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

خودروسازان معمولا به دو دلیل موتور خودروهای اقتصادی خود را با کمترین تکنولوژی و فناوری‌های به روز تولید می‌کنند. اولین دلیل پایین آوردن هزینه‌ها است تا صرفه اقتصادی برای ادامه تولید خودرو وجود داشته باشد. مسئله دیگر اینکه هزینه‌های نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای با هزینه‌ای معقول انجام شود. با این حال این موتور به سیستم‎‌های متعددی مجهز شده تا بتواند حداکثر راندمان مثبت خود را برای استفاده شهری و حتی جاده‌ای در اختیار راننده قرار دهد. به طور مثال سیستم زمان‌بندی متغیر میل سوپاپ هوا (CVVT) که سبب شده تا آوانس و ریتارد سوپاپ‌های ورودی بسته به نیاز راننده تنظیم شود. به طور مثال هر موقع راننده نیاز به شتاب بیشتر داشته باشد، این سیستم سوپاپ هوا را زودتر باز می‌کند تا هوای ورودی به سیلندر زودتر حجم یک سیلندر را پر کند. در مقابل هر موقع راننده قصد استفاده عادی و نرمال دارد، این سیستم کمک می‎‌کند تا برای کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلایندگی موتور، روند سیکل کاری موتور آهسته‌تر انجام شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این موتور به نسبت پیشرانه K4M، وجود سیستم پمپ روغن متغیر (Variable Oil Pump) است. پمپ روغن‌های خودروها در نسل‌های گذشته از نوع دبی ثابت بودند یعنی میزان روغن ثابتی در هر شرایط کاری موتور به اجزای پیشرانه تزریق می‌شد. در موتور ME16 از اویل پمپ دبی متغیر استفاده شده است یعنی بسته به دما موتور، سرعت دوران قطعات و باری که بر روی پیشرانه است، جریان خروجی روغن تغییر می‌کند. همین ویژگی مثبت سبب استارت بهتر خودرو در هوای سرد و کاهش صدای موتور در دورهای مختلف می‌شود و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی خودرو کاهش می‌یابد و انتشار گازهای گلخانه‌ای نظیر دی اکسید کربن کمتر می‌شود.

این موتور برخلاف K4M به دریچه گاز برقی مجهز شده است. در این سیستم با توجه به اینکه پدال گاز توسط سنسورهای مختلف با کامپیوتر خودرو در ارتباط است، خود ECU تصمیم می‌گیرد تا چه زمانی خودرو به شتابگیری نیاز دارد و همین موضوع سبب مدیریت بهتر پاشش سوخت و ترکیب درست آن با هوا می‌شود.

مهندسان شرکت پارس خودرو که تجربه همکاری با شریک تجاری سابق این شرکت یعنی رنو را دارند، توانسته‌اند با کالیبراسیون دقیق سیستم قوای محرکه و انتقال قدرت این خودرو به حداکثر بازدهی مفید دست پیدا کنند. همچنین این شرکت توانسته با یک سری اصلاحات انجام شده از جمله : تغییر زاویه پاشش سوخت، آوانس و ریتارد سیستم جرقه‌، استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کند که با تغییراتی در سیستم مدیریت موتور توانایی دست‌یابی به یورو 6 را دارد. از طرفی سعی شده تا عملیات کالیبراسیون به نحوی انجام شود که موتور خودرو در صورت استفاده از سوخت نامناسب، با عیب Bad fuel مواجه نشود. یکی دیگر از پارامترهای مهم برای پاس کردن استاندارد آلاندگی یورو 5، دور آرام است. در این موتور دور آرام rpm750 در نظر گرفته شده که سبب دوران کمتر قطعات متحرک و صدای کمتر پیشرانه در حالت سکون می‌شود.

بلوک سیلندر این موتور از جنس چدن است که مزایایی نظیر : مقاومت بالا در برابر سایش، حرارت، ضربه و خوردگی و ضریب انتقال حرارت بالا دارد.

در مقایسه با موتور K4M، این موتور 6 اسب‌بخار قدرت بیشتر و 5 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. یکی از نکات مثبت این موتور استفاده از آن در خودروهای دیگر همچون شاهین سایپا است که سبب می‌شود تا بابت تامین قطعات و خدمات پس از فروش مشکلی به وجود نیاید.

منبع : عصر خودرو

در بحث فنی پارس خودرو روی پارس نوآ به جای موتور K4M از موتور بهبودیافته و به‌روزتر ME16 استفاده کرده که از فناوری‌‎های موتوری و تکنولوژی ساخت بالاتری بهره می‌برد که سبب شده تا این موتور جز پیشرانه‌‎های به روز تولیدی باشد. این پیشرانه که توسط مگاموتور توسعه داده شده، با نام ME16 شناخته می‌شود.

این موتور 4 سیلندر 1587 سی‌سی 16 سوپاپ به کمک سیستم CVVT، حداکثر توان 111 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 150 نیوتن‌متر را توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات قوت این موتور وزن پایین آن است که طبق اعلام شرکت تنها 126 کیلوگرم وزن دارد. در مقام مقایسه رنو تندر 90 به موتور K4M مجهز بود که جزو کم استهلاک‌ترین پیشرانه‌های نصب شده در خودروهای داخلی به شمار می‌رفت. این موتور 1598 سی‌سی توانایی تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

خودروسازان معمولا به دو دلیل موتور خودروهای اقتصادی خود را با کمترین تکنولوژی و فناوری‌های به روز تولید می‌کنند. اولین دلیل پایین آوردن هزینه‌ها است تا صرفه اقتصادی برای ادامه تولید خودرو وجود داشته باشد. مسئله دیگر اینکه هزینه‌های نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای با هزینه‌ای معقول انجام شود. با این حال این موتور به سیستم‎‌های متعددی مجهز شده تا بتواند حداکثر راندمان مثبت خود را برای استفاده شهری و حتی جاده‌ای در اختیار راننده قرار دهد. به طور مثال سیستم زمان‌بندی متغیر میل سوپاپ هوا (CVVT) که سبب شده تا آوانس و ریتارد سوپاپ‌های ورودی بسته به نیاز راننده تنظیم شود. به طور مثال هر موقع راننده نیاز به شتاب بیشتر داشته باشد، این سیستم سوپاپ هوا را زودتر باز می‌کند تا هوای ورودی به سیلندر زودتر حجم یک سیلندر را پر کند. در مقابل هر موقع راننده قصد استفاده عادی و نرمال دارد، این سیستم کمک می‎‌کند تا برای کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلایندگی موتور، روند سیکل کاری موتور آهسته‌تر انجام شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این موتور به نسبت پیشرانه K4M، وجود سیستم پمپ روغن متغیر (Variable Oil Pump) است. پمپ روغن‌های خودروها در نسل‌های گذشته از نوع دبی ثابت بودند یعنی میزان روغن ثابتی در هر شرایط کاری موتور به اجزای پیشرانه تزریق می‌شد. در موتور ME16 از اویل پمپ دبی متغیر استفاده شده است یعنی بسته به دما موتور، سرعت دوران قطعات و باری که بر روی پیشرانه است، جریان خروجی روغن تغییر می‌کند. همین ویژگی مثبت سبب استارت بهتر خودرو در هوای سرد و کاهش صدای موتور در دورهای مختلف می‌شود و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی خودرو کاهش می‌یابد و انتشار گازهای گلخانه‌ای نظیر دی اکسید کربن کمتر می‌شود.

این موتور برخلاف K4M به دریچه گاز برقی مجهز شده است. در این سیستم با توجه به اینکه پدال گاز توسط سنسورهای مختلف با کامپیوتر خودرو در ارتباط است، خود ECU تصمیم می‌گیرد تا چه زمانی خودرو به شتابگیری نیاز دارد و همین موضوع سبب مدیریت بهتر پاشش سوخت و ترکیب درست آن با هوا می‌شود.

مهندسان شرکت پارس خودرو که تجربه همکاری با شریک تجاری سابق این شرکت یعنی رنو را دارند، توانسته‌اند با کالیبراسیون دقیق سیستم قوای محرکه و انتقال قدرت این خودرو به حداکثر بازدهی مفید دست پیدا کنند. همچنین این شرکت توانسته با یک سری اصلاحات انجام شده از جمله : تغییر زاویه پاشش سوخت، آوانس و ریتارد سیستم جرقه‌، استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کند که با تغییراتی در سیستم مدیریت موتور توانایی دست‌یابی به یورو 6 را دارد. از طرفی سعی شده تا عملیات کالیبراسیون به نحوی انجام شود که موتور خودرو در صورت استفاده از سوخت نامناسب، با عیب Bad fuel مواجه نشود. یکی دیگر از پارامترهای مهم برای پاس کردن استاندارد آلاندگی یورو 5، دور آرام است. در این موتور دور آرام rpm750 در نظر گرفته شده که سبب دوران کمتر قطعات متحرک و صدای کمتر پیشرانه در حالت سکون می‌شود.

بلوک سیلندر این موتور از جنس چدن است که مزایایی نظیر : مقاومت بالا در برابر سایش، حرارت، ضربه و خوردگی و ضریب انتقال حرارت بالا دارد.

در مقایسه با موتور K4M، این موتور 6 اسب‌بخار قدرت بیشتر و 5 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. یکی از نکات مثبت این موتور استفاده از آن در خودروهای دیگر همچون شاهین سایپا است که سبب می‌شود تا بابت تامین قطعات و خدمات پس از فروش مشکلی به وجود نیاید.

منبع : عصر خودرو

اخبارجدیدترین

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور

«WRX»؛ سدان جسور سامورایی

انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر

در بحث فنی پارس خودرو روی پارس نوآ به جای موتور K4M از موتور بهبودیافته و به‌روزتر ME16 استفاده کرده که از فناوری‌‎های موتوری و تکنولوژی ساخت بالاتری بهره می‌برد که سبب شده تا این موتور جز پیشرانه‌‎های به روز تولیدی باشد. این پیشرانه که توسط مگاموتور توسعه داده شده، با نام ME16 شناخته می‌شود.

این موتور 4 سیلندر 1587 سی‌سی 16 سوپاپ به کمک سیستم CVVT، حداکثر توان 111 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 150 نیوتن‌متر را توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات قوت این موتور وزن پایین آن است که طبق اعلام شرکت تنها 126 کیلوگرم وزن دارد. در مقام مقایسه رنو تندر 90 به موتور K4M مجهز بود که جزو کم استهلاک‌ترین پیشرانه‌های نصب شده در خودروهای داخلی به شمار می‌رفت. این موتور 1598 سی‌سی توانایی تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

خودروسازان معمولا به دو دلیل موتور خودروهای اقتصادی خود را با کمترین تکنولوژی و فناوری‌های به روز تولید می‌کنند. اولین دلیل پایین آوردن هزینه‌ها است تا صرفه اقتصادی برای ادامه تولید خودرو وجود داشته باشد. مسئله دیگر اینکه هزینه‌های نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای با هزینه‌ای معقول انجام شود. با این حال این موتور به سیستم‎‌های متعددی مجهز شده تا بتواند حداکثر راندمان مثبت خود را برای استفاده شهری و حتی جاده‌ای در اختیار راننده قرار دهد. به طور مثال سیستم زمان‌بندی متغیر میل سوپاپ هوا (CVVT) که سبب شده تا آوانس و ریتارد سوپاپ‌های ورودی بسته به نیاز راننده تنظیم شود. به طور مثال هر موقع راننده نیاز به شتاب بیشتر داشته باشد، این سیستم سوپاپ هوا را زودتر باز می‌کند تا هوای ورودی به سیلندر زودتر حجم یک سیلندر را پر کند. در مقابل هر موقع راننده قصد استفاده عادی و نرمال دارد، این سیستم کمک می‎‌کند تا برای کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلایندگی موتور، روند سیکل کاری موتور آهسته‌تر انجام شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این موتور به نسبت پیشرانه K4M، وجود سیستم پمپ روغن متغیر (Variable Oil Pump) است. پمپ روغن‌های خودروها در نسل‌های گذشته از نوع دبی ثابت بودند یعنی میزان روغن ثابتی در هر شرایط کاری موتور به اجزای پیشرانه تزریق می‌شد. در موتور ME16 از اویل پمپ دبی متغیر استفاده شده است یعنی بسته به دما موتور، سرعت دوران قطعات و باری که بر روی پیشرانه است، جریان خروجی روغن تغییر می‌کند. همین ویژگی مثبت سبب استارت بهتر خودرو در هوای سرد و کاهش صدای موتور در دورهای مختلف می‌شود و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی خودرو کاهش می‌یابد و انتشار گازهای گلخانه‌ای نظیر دی اکسید کربن کمتر می‌شود.

این موتور برخلاف K4M به دریچه گاز برقی مجهز شده است. در این سیستم با توجه به اینکه پدال گاز توسط سنسورهای مختلف با کامپیوتر خودرو در ارتباط است، خود ECU تصمیم می‌گیرد تا چه زمانی خودرو به شتابگیری نیاز دارد و همین موضوع سبب مدیریت بهتر پاشش سوخت و ترکیب درست آن با هوا می‌شود.

مهندسان شرکت پارس خودرو که تجربه همکاری با شریک تجاری سابق این شرکت یعنی رنو را دارند، توانسته‌اند با کالیبراسیون دقیق سیستم قوای محرکه و انتقال قدرت این خودرو به حداکثر بازدهی مفید دست پیدا کنند. همچنین این شرکت توانسته با یک سری اصلاحات انجام شده از جمله : تغییر زاویه پاشش سوخت، آوانس و ریتارد سیستم جرقه‌، استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کند که با تغییراتی در سیستم مدیریت موتور توانایی دست‌یابی به یورو 6 را دارد. از طرفی سعی شده تا عملیات کالیبراسیون به نحوی انجام شود که موتور خودرو در صورت استفاده از سوخت نامناسب، با عیب Bad fuel مواجه نشود. یکی دیگر از پارامترهای مهم برای پاس کردن استاندارد آلاندگی یورو 5، دور آرام است. در این موتور دور آرام rpm750 در نظر گرفته شده که سبب دوران کمتر قطعات متحرک و صدای کمتر پیشرانه در حالت سکون می‌شود.

بلوک سیلندر این موتور از جنس چدن است که مزایایی نظیر : مقاومت بالا در برابر سایش، حرارت، ضربه و خوردگی و ضریب انتقال حرارت بالا دارد.

در مقایسه با موتور K4M، این موتور 6 اسب‌بخار قدرت بیشتر و 5 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. یکی از نکات مثبت این موتور استفاده از آن در خودروهای دیگر همچون شاهین سایپا است که سبب می‌شود تا بابت تامین قطعات و خدمات پس از فروش مشکلی به وجود نیاید.

منبع : عصر خودرو

در بحث فنی پارس خودرو روی پارس نوآ به جای موتور K4M از موتور بهبودیافته و به‌روزتر ME16 استفاده کرده که از فناوری‌‎های موتوری و تکنولوژی ساخت بالاتری بهره می‌برد که سبب شده تا این موتور جز پیشرانه‌‎های به روز تولیدی باشد. این پیشرانه که توسط مگاموتور توسعه داده شده، با نام ME16 شناخته می‌شود.

این موتور 4 سیلندر 1587 سی‌سی 16 سوپاپ به کمک سیستم CVVT، حداکثر توان 111 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 150 نیوتن‌متر را توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات قوت این موتور وزن پایین آن است که طبق اعلام شرکت تنها 126 کیلوگرم وزن دارد. در مقام مقایسه رنو تندر 90 به موتور K4M مجهز بود که جزو کم استهلاک‌ترین پیشرانه‌های نصب شده در خودروهای داخلی به شمار می‌رفت. این موتور 1598 سی‌سی توانایی تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

خودروسازان معمولا به دو دلیل موتور خودروهای اقتصادی خود را با کمترین تکنولوژی و فناوری‌های به روز تولید می‌کنند. اولین دلیل پایین آوردن هزینه‌ها است تا صرفه اقتصادی برای ادامه تولید خودرو وجود داشته باشد. مسئله دیگر اینکه هزینه‌های نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای با هزینه‌ای معقول انجام شود. با این حال این موتور به سیستم‎‌های متعددی مجهز شده تا بتواند حداکثر راندمان مثبت خود را برای استفاده شهری و حتی جاده‌ای در اختیار راننده قرار دهد. به طور مثال سیستم زمان‌بندی متغیر میل سوپاپ هوا (CVVT) که سبب شده تا آوانس و ریتارد سوپاپ‌های ورودی بسته به نیاز راننده تنظیم شود. به طور مثال هر موقع راننده نیاز به شتاب بیشتر داشته باشد، این سیستم سوپاپ هوا را زودتر باز می‌کند تا هوای ورودی به سیلندر زودتر حجم یک سیلندر را پر کند. در مقابل هر موقع راننده قصد استفاده عادی و نرمال دارد، این سیستم کمک می‎‌کند تا برای کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلایندگی موتور، روند سیکل کاری موتور آهسته‌تر انجام شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این موتور به نسبت پیشرانه K4M، وجود سیستم پمپ روغن متغیر (Variable Oil Pump) است. پمپ روغن‌های خودروها در نسل‌های گذشته از نوع دبی ثابت بودند یعنی میزان روغن ثابتی در هر شرایط کاری موتور به اجزای پیشرانه تزریق می‌شد. در موتور ME16 از اویل پمپ دبی متغیر استفاده شده است یعنی بسته به دما موتور، سرعت دوران قطعات و باری که بر روی پیشرانه است، جریان خروجی روغن تغییر می‌کند. همین ویژگی مثبت سبب استارت بهتر خودرو در هوای سرد و کاهش صدای موتور در دورهای مختلف می‌شود و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی خودرو کاهش می‌یابد و انتشار گازهای گلخانه‌ای نظیر دی اکسید کربن کمتر می‌شود.

این موتور برخلاف K4M به دریچه گاز برقی مجهز شده است. در این سیستم با توجه به اینکه پدال گاز توسط سنسورهای مختلف با کامپیوتر خودرو در ارتباط است، خود ECU تصمیم می‌گیرد تا چه زمانی خودرو به شتابگیری نیاز دارد و همین موضوع سبب مدیریت بهتر پاشش سوخت و ترکیب درست آن با هوا می‌شود.

مهندسان شرکت پارس خودرو که تجربه همکاری با شریک تجاری سابق این شرکت یعنی رنو را دارند، توانسته‌اند با کالیبراسیون دقیق سیستم قوای محرکه و انتقال قدرت این خودرو به حداکثر بازدهی مفید دست پیدا کنند. همچنین این شرکت توانسته با یک سری اصلاحات انجام شده از جمله : تغییر زاویه پاشش سوخت، آوانس و ریتارد سیستم جرقه‌، استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کند که با تغییراتی در سیستم مدیریت موتور توانایی دست‌یابی به یورو 6 را دارد. از طرفی سعی شده تا عملیات کالیبراسیون به نحوی انجام شود که موتور خودرو در صورت استفاده از سوخت نامناسب، با عیب Bad fuel مواجه نشود. یکی دیگر از پارامترهای مهم برای پاس کردن استاندارد آلاندگی یورو 5، دور آرام است. در این موتور دور آرام rpm750 در نظر گرفته شده که سبب دوران کمتر قطعات متحرک و صدای کمتر پیشرانه در حالت سکون می‌شود.

بلوک سیلندر این موتور از جنس چدن است که مزایایی نظیر : مقاومت بالا در برابر سایش، حرارت، ضربه و خوردگی و ضریب انتقال حرارت بالا دارد.

در مقایسه با موتور K4M، این موتور 6 اسب‌بخار قدرت بیشتر و 5 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. یکی از نکات مثبت این موتور استفاده از آن در خودروهای دیگر همچون شاهین سایپا است که سبب می‌شود تا بابت تامین قطعات و خدمات پس از فروش مشکلی به وجود نیاید.

منبع : عصر خودرو

پست قبلی

شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از هر نوع واگذاری و تغییر و تحول در سهام منع شدند

پست بعدی

تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان سینمایی سوره

مربوطه پست ها

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور
خودرو

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
«WRX»؛ سدان جسور سامورایی
خودرو

«WRX»؛ سدان جسور سامورایی

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر
خودرو

انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
افزایش ظرفیت تولید «بریجستون» در آمریکا
خودرو

افزایش ظرفیت تولید «بریجستون» در آمریکا

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

بازار داغ خودرو در سرمای رکود!

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از هر نوع واگذاری و تغییر و تحول در سهام منع شدند
خودرو

شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از هر نوع واگذاری و تغییر و تحول در سهام منع شدند

۰۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • پیام تبریک فرهاد مجیدی به استقلال پس از قهرمانی در جام حذفی
  • مهدی تاج: به استقلال تبریک می‌گویم / پرونده بیرانوند خاص است
  • پاسخ گل گهر به پیشنهاد استقلال/ یکی از مهاجمانت را بده اندونگ را ببر!
  • مشتریان خارجی گندوز صف کشیدند
  • بیرانوند نمی‌تواند از شرایط سرباز قهرمان استفاده کند!
  • پاسینیک
  • نهال گردو از رویال نهال
  • خرید سرور hp
  • تعمیر کامپیوتر در محل
  • خرید اکشن فیگور انیمه و بازی
  • هدایای تبلیغاتی
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • خرید قسطی ایفون 16
  • ویرایش مقاله
  • دارالترجمه به زبان عربی در تهران
  • نرم افزار کنترل تردد
  • تابلو لایت باکس
  • خرید سرور مجازی
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.