دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«موقعیت مهدی» قابل احترام است

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۸ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

فیلم موقعیت مهدی نخستین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر که اهالی سینماو تلویزیون و تئاتر و مخاطبان، او را به عنوان یک بازیگر مستعد می‌شناسند، بیش از انتظار جلوه کرد. اگرچه موقعیت مهدی یک فیلم درجه یک سینمایی و در حد شان و منزلت شهید حماسه ساز مهدی باکری نیست، اما یک اثر کم اهمیت هم نیست.

اهمیت موقعیت مهدی به دو دلیل است، نخست، اولین فیلم حجازی فر در مقام کارگردان سینما است و دوم، او در فیلم نامه و فیلم کوشیده با وفاداری به رویدادهای دفاع مقدس و مجاهدت‌های شهید باکری، گوشه‌هایی از زندگی مبارزاتی و ویژگی‌های انسانی و اخلاقی او را به تصویر بکشد.

در آغاز میل زیادی برای تماشای موقعیت مهدی نداشتم، چراکه کار اول کارگردان بود و تجربه تولید آثار شخصیت محور در حوزه سینمای دفاع مقدس، تجربه موفقی نبوده و اغلب فیلم‌های این‌گونه ضعیف و سطحی و شعاری بوده اند، اما تماشای لحظه به لحظه فیلم، نشان داد که حجازی فر، باکری و سینما را می‌شناسد و می‌تواند با زبان تصویر و سینما قصه بگوید. به همین دلیل، تصاویر ارایه شده از مهدی باکری و خانواده و نزدیکان او ناباور نبودند و با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را وارد زندگی خانوادگی و اجتماعی و مبارزاتی آنها می‌کردند.

با آنکه همچنان بنا ندارم در ایام جشنواره،به نقد فیلم ها بپردازم، ولی امتیازهای خوب موقعیت مهدی، به‌رغم برخی کاستی‌ها در پژوهش، فیلمنامه،بازی‌ها و کارگردانی، این فیلم را که در بازگو کردن مضمون و محتوای خوب خود، توانا ظاهرشده، قابل احترام و ارزش می کند.

نکته دیگر اینکه، حجازی‌فر با فیلم خود، از شهید مهدی باکری بددفاع و او را تخریب نکرده و در حد بضاعت هنری‌اش، کوشش کرده از او چهره‌ای مقبول به تصویر بکشد که به توفیق نسبی هم رسیده است. موقعیت مهدی، ازیک سو، موقعیت مهدی باکری را در ملک و ملکوت می نمایاند و از سوی دیگر موقعیت خوب هادی حجازی‌فر را به عنوان کارگردان در سینمای آینده ایران، رقم می زند.

فیلم موقعیت مهدی نخستین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر که اهالی سینماو تلویزیون و تئاتر و مخاطبان، او را به عنوان یک بازیگر مستعد می‌شناسند، بیش از انتظار جلوه کرد. اگرچه موقعیت مهدی یک فیلم درجه یک سینمایی و در حد شان و منزلت شهید حماسه ساز مهدی باکری نیست، اما یک اثر کم اهمیت هم نیست.

اهمیت موقعیت مهدی به دو دلیل است، نخست، اولین فیلم حجازی فر در مقام کارگردان سینما است و دوم، او در فیلم نامه و فیلم کوشیده با وفاداری به رویدادهای دفاع مقدس و مجاهدت‌های شهید باکری، گوشه‌هایی از زندگی مبارزاتی و ویژگی‌های انسانی و اخلاقی او را به تصویر بکشد.

در آغاز میل زیادی برای تماشای موقعیت مهدی نداشتم، چراکه کار اول کارگردان بود و تجربه تولید آثار شخصیت محور در حوزه سینمای دفاع مقدس، تجربه موفقی نبوده و اغلب فیلم‌های این‌گونه ضعیف و سطحی و شعاری بوده اند، اما تماشای لحظه به لحظه فیلم، نشان داد که حجازی فر، باکری و سینما را می‌شناسد و می‌تواند با زبان تصویر و سینما قصه بگوید. به همین دلیل، تصاویر ارایه شده از مهدی باکری و خانواده و نزدیکان او ناباور نبودند و با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را وارد زندگی خانوادگی و اجتماعی و مبارزاتی آنها می‌کردند.

با آنکه همچنان بنا ندارم در ایام جشنواره،به نقد فیلم ها بپردازم، ولی امتیازهای خوب موقعیت مهدی، به‌رغم برخی کاستی‌ها در پژوهش، فیلمنامه،بازی‌ها و کارگردانی، این فیلم را که در بازگو کردن مضمون و محتوای خوب خود، توانا ظاهرشده، قابل احترام و ارزش می کند.

نکته دیگر اینکه، حجازی‌فر با فیلم خود، از شهید مهدی باکری بددفاع و او را تخریب نکرده و در حد بضاعت هنری‌اش، کوشش کرده از او چهره‌ای مقبول به تصویر بکشد که به توفیق نسبی هم رسیده است. موقعیت مهدی، ازیک سو، موقعیت مهدی باکری را در ملک و ملکوت می نمایاند و از سوی دیگر موقعیت خوب هادی حجازی‌فر را به عنوان کارگردان در سینمای آینده ایران، رقم می زند.

اخبارجدیدترین

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

فیلم موقعیت مهدی نخستین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر که اهالی سینماو تلویزیون و تئاتر و مخاطبان، او را به عنوان یک بازیگر مستعد می‌شناسند، بیش از انتظار جلوه کرد. اگرچه موقعیت مهدی یک فیلم درجه یک سینمایی و در حد شان و منزلت شهید حماسه ساز مهدی باکری نیست، اما یک اثر کم اهمیت هم نیست.

اهمیت موقعیت مهدی به دو دلیل است، نخست، اولین فیلم حجازی فر در مقام کارگردان سینما است و دوم، او در فیلم نامه و فیلم کوشیده با وفاداری به رویدادهای دفاع مقدس و مجاهدت‌های شهید باکری، گوشه‌هایی از زندگی مبارزاتی و ویژگی‌های انسانی و اخلاقی او را به تصویر بکشد.

در آغاز میل زیادی برای تماشای موقعیت مهدی نداشتم، چراکه کار اول کارگردان بود و تجربه تولید آثار شخصیت محور در حوزه سینمای دفاع مقدس، تجربه موفقی نبوده و اغلب فیلم‌های این‌گونه ضعیف و سطحی و شعاری بوده اند، اما تماشای لحظه به لحظه فیلم، نشان داد که حجازی فر، باکری و سینما را می‌شناسد و می‌تواند با زبان تصویر و سینما قصه بگوید. به همین دلیل، تصاویر ارایه شده از مهدی باکری و خانواده و نزدیکان او ناباور نبودند و با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را وارد زندگی خانوادگی و اجتماعی و مبارزاتی آنها می‌کردند.

با آنکه همچنان بنا ندارم در ایام جشنواره،به نقد فیلم ها بپردازم، ولی امتیازهای خوب موقعیت مهدی، به‌رغم برخی کاستی‌ها در پژوهش، فیلمنامه،بازی‌ها و کارگردانی، این فیلم را که در بازگو کردن مضمون و محتوای خوب خود، توانا ظاهرشده، قابل احترام و ارزش می کند.

نکته دیگر اینکه، حجازی‌فر با فیلم خود، از شهید مهدی باکری بددفاع و او را تخریب نکرده و در حد بضاعت هنری‌اش، کوشش کرده از او چهره‌ای مقبول به تصویر بکشد که به توفیق نسبی هم رسیده است. موقعیت مهدی، ازیک سو، موقعیت مهدی باکری را در ملک و ملکوت می نمایاند و از سوی دیگر موقعیت خوب هادی حجازی‌فر را به عنوان کارگردان در سینمای آینده ایران، رقم می زند.

فیلم موقعیت مهدی نخستین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر که اهالی سینماو تلویزیون و تئاتر و مخاطبان، او را به عنوان یک بازیگر مستعد می‌شناسند، بیش از انتظار جلوه کرد. اگرچه موقعیت مهدی یک فیلم درجه یک سینمایی و در حد شان و منزلت شهید حماسه ساز مهدی باکری نیست، اما یک اثر کم اهمیت هم نیست.

اهمیت موقعیت مهدی به دو دلیل است، نخست، اولین فیلم حجازی فر در مقام کارگردان سینما است و دوم، او در فیلم نامه و فیلم کوشیده با وفاداری به رویدادهای دفاع مقدس و مجاهدت‌های شهید باکری، گوشه‌هایی از زندگی مبارزاتی و ویژگی‌های انسانی و اخلاقی او را به تصویر بکشد.

در آغاز میل زیادی برای تماشای موقعیت مهدی نداشتم، چراکه کار اول کارگردان بود و تجربه تولید آثار شخصیت محور در حوزه سینمای دفاع مقدس، تجربه موفقی نبوده و اغلب فیلم‌های این‌گونه ضعیف و سطحی و شعاری بوده اند، اما تماشای لحظه به لحظه فیلم، نشان داد که حجازی فر، باکری و سینما را می‌شناسد و می‌تواند با زبان تصویر و سینما قصه بگوید. به همین دلیل، تصاویر ارایه شده از مهدی باکری و خانواده و نزدیکان او ناباور نبودند و با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را وارد زندگی خانوادگی و اجتماعی و مبارزاتی آنها می‌کردند.

با آنکه همچنان بنا ندارم در ایام جشنواره،به نقد فیلم ها بپردازم، ولی امتیازهای خوب موقعیت مهدی، به‌رغم برخی کاستی‌ها در پژوهش، فیلمنامه،بازی‌ها و کارگردانی، این فیلم را که در بازگو کردن مضمون و محتوای خوب خود، توانا ظاهرشده، قابل احترام و ارزش می کند.

نکته دیگر اینکه، حجازی‌فر با فیلم خود، از شهید مهدی باکری بددفاع و او را تخریب نکرده و در حد بضاعت هنری‌اش، کوشش کرده از او چهره‌ای مقبول به تصویر بکشد که به توفیق نسبی هم رسیده است. موقعیت مهدی، ازیک سو، موقعیت مهدی باکری را در ملک و ملکوت می نمایاند و از سوی دیگر موقعیت خوب هادی حجازی‌فر را به عنوان کارگردان در سینمای آینده ایران، رقم می زند.

برچسب ها: چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجرموقعیت مهدی
پست قبلی

بازدید رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از مرکز ارتباطات مردمی

پست بعدی

کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی قبل از پایان سال صادر می شود

مربوطه پست ها

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود
هنر و فرهنگ

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما
هنر و فرهنگ

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بهترین چاپخانه‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟ راهنمای جامع انتخاب چاپخانه حرفه‌ای
  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.