دانش جوین
سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

می‌گویند تلویزیون نمی‌بینند اما مخاطب برنامه‌ها و سریال‌ها هستند!

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۷ فروردین ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
می‌گویند تلویزیون نمی‌بینند اما مخاطب برنامه‌ها و سریال‌ها هستند!
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

محسن برمهانی معاون سیما درباره مخاطب رسانه ملی و تغییر میزان مخاطب نسبت به گذشته با ذکر نکته‌ای به خبرنگار مهر بیان کرد: الگوی مصرف رسانه‌ای نخبگان و هنرمندان امروزه تغییر کرده است، علیرضا خمسه چند ماه پیش در جایی گفته بود که در گذشته برنامه‌ها بهتر بودند. من چند نمونه از سریال‌های اخیر تلویزیون را مثال زدم و با برخی آثار قدیمی مقایسه کردم و دیدیم به لحاظ فرم، ساختار، قصه این سریال‌های اخیر جذاب‌تر بوده‌اند و او هم پذیرفت.

وی اضافه کرد: اما برخی از آن آثار برای مخاطب جذاب است چون آن زمان چاره‌ای جز تماشای تلویزیون نداشته است و به دلیل نبود نمونه‌های مشابه، همان برنامه‌ها با اقبال او مواجه شده است. در حالی که امروز مخاطب می‌تواند در هر لحظه به هر محتوایی دسترسی داشته باشد.

برمهانی یادآور شد: امروزه حتی باکس‌های غیرقانونی هستند که مانند شبکه‌های تلویزیونی عمل می‌کنند، ده‌ها هزار محتوا را ارائه می‌دهند و سریال‌های صدا و سیما را هم تنها یک ساعت پس از پخش، در این باکس‌ها قرار می‌دهند.

معاون سیما با اشاره به یک انتظار غیرواقعی تصریح کرد: وقتی از نارضایتی مخاطبان صحبت می‌کنیم، مقایسه با گذشته مد نظر نیست بلکه برخی انتظار دارند رسانه پخش (برودکست) به گونه‌ای عمل کند که مخاطب ترجیح دهد به جای مراجعه به شبکه‌های اجتماعی یا دانلود محتوا یا چرخیدن در اینستاگرام، پای تلویزیون بنشیند. نمی‌گویم البته این انتظار بی‌جا است و ما هم حتماً شبانه‌روزی برای بهبود شرایط پخش تلاش می‌کنیم، اما باید به صورت عالمانه و هوشمندانه با این انتظارات برخورد کرد. اینکه به صورت کلی گفته شود تلویزیون چیزی برای دیدن ندارد این نگاه غیرمنطقی است.

برمهانی در ادامه به تجربه خود در یک جلسه با یکی از نهادها اشاره کرد و گفت: در آن جلسه، فردی گفت که اصلاً تلویزیون تماشا نمی‌کند، اما در ادامه صحبتهایش متوجه شدم که خبرهایش را از تلویزیون دنبال می‌کند، ضمن آن گفت البته سریال «فریبا» هم اثر خوبی بوده است. در ادامه درباره نوه‌هایش گفت همیشه شبکه پویا می‌بینند و در منزلش این شبکه همیشه روشن است.

وی در پایان گفت: این نشان می‌دهد گاهی ما اعلام می‌کنیم تلویزیون نمی‌بینیم، اما ناخودآگاه بخشی از مصرف رسانه‌ای از طریق تلویزیون است و دلیلش هم این است که حس نارضایتی دارد. این نارضایتی هم ناشی از مقایسه است و در همه جای دنیا وجود دارد. مساله این است که در فضای برودکست، این رسانه است که انتخاب می‌کند چه چیزی ببینید، اما در دیگر رسانه‌ها این شما هستید که محتوا را انتخاب می‌کنید و طبیعتاً چیزهایی را می‌بینید که باب میل شما است و احساس رضایت بیشتری دارید. در برودکست به طور مثال علاقه دارم یک برنامه مفرح ببینم که شاید در شبکه‌ها یک فیلم سینمایی یا دیگر آثار پخش می‌شود.

محسن برمهانی معاون سیما درباره مخاطب رسانه ملی و تغییر میزان مخاطب نسبت به گذشته با ذکر نکته‌ای به خبرنگار مهر بیان کرد: الگوی مصرف رسانه‌ای نخبگان و هنرمندان امروزه تغییر کرده است، علیرضا خمسه چند ماه پیش در جایی گفته بود که در گذشته برنامه‌ها بهتر بودند. من چند نمونه از سریال‌های اخیر تلویزیون را مثال زدم و با برخی آثار قدیمی مقایسه کردم و دیدیم به لحاظ فرم، ساختار، قصه این سریال‌های اخیر جذاب‌تر بوده‌اند و او هم پذیرفت.

وی اضافه کرد: اما برخی از آن آثار برای مخاطب جذاب است چون آن زمان چاره‌ای جز تماشای تلویزیون نداشته است و به دلیل نبود نمونه‌های مشابه، همان برنامه‌ها با اقبال او مواجه شده است. در حالی که امروز مخاطب می‌تواند در هر لحظه به هر محتوایی دسترسی داشته باشد.

برمهانی یادآور شد: امروزه حتی باکس‌های غیرقانونی هستند که مانند شبکه‌های تلویزیونی عمل می‌کنند، ده‌ها هزار محتوا را ارائه می‌دهند و سریال‌های صدا و سیما را هم تنها یک ساعت پس از پخش، در این باکس‌ها قرار می‌دهند.

معاون سیما با اشاره به یک انتظار غیرواقعی تصریح کرد: وقتی از نارضایتی مخاطبان صحبت می‌کنیم، مقایسه با گذشته مد نظر نیست بلکه برخی انتظار دارند رسانه پخش (برودکست) به گونه‌ای عمل کند که مخاطب ترجیح دهد به جای مراجعه به شبکه‌های اجتماعی یا دانلود محتوا یا چرخیدن در اینستاگرام، پای تلویزیون بنشیند. نمی‌گویم البته این انتظار بی‌جا است و ما هم حتماً شبانه‌روزی برای بهبود شرایط پخش تلاش می‌کنیم، اما باید به صورت عالمانه و هوشمندانه با این انتظارات برخورد کرد. اینکه به صورت کلی گفته شود تلویزیون چیزی برای دیدن ندارد این نگاه غیرمنطقی است.

برمهانی در ادامه به تجربه خود در یک جلسه با یکی از نهادها اشاره کرد و گفت: در آن جلسه، فردی گفت که اصلاً تلویزیون تماشا نمی‌کند، اما در ادامه صحبتهایش متوجه شدم که خبرهایش را از تلویزیون دنبال می‌کند، ضمن آن گفت البته سریال «فریبا» هم اثر خوبی بوده است. در ادامه درباره نوه‌هایش گفت همیشه شبکه پویا می‌بینند و در منزلش این شبکه همیشه روشن است.

وی در پایان گفت: این نشان می‌دهد گاهی ما اعلام می‌کنیم تلویزیون نمی‌بینیم، اما ناخودآگاه بخشی از مصرف رسانه‌ای از طریق تلویزیون است و دلیلش هم این است که حس نارضایتی دارد. این نارضایتی هم ناشی از مقایسه است و در همه جای دنیا وجود دارد. مساله این است که در فضای برودکست، این رسانه است که انتخاب می‌کند چه چیزی ببینید، اما در دیگر رسانه‌ها این شما هستید که محتوا را انتخاب می‌کنید و طبیعتاً چیزهایی را می‌بینید که باب میل شما است و احساس رضایت بیشتری دارید. در برودکست به طور مثال علاقه دارم یک برنامه مفرح ببینم که شاید در شبکه‌ها یک فیلم سینمایی یا دیگر آثار پخش می‌شود.

اخبارجدیدترین

تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم

۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید

امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما

محسن برمهانی معاون سیما درباره مخاطب رسانه ملی و تغییر میزان مخاطب نسبت به گذشته با ذکر نکته‌ای به خبرنگار مهر بیان کرد: الگوی مصرف رسانه‌ای نخبگان و هنرمندان امروزه تغییر کرده است، علیرضا خمسه چند ماه پیش در جایی گفته بود که در گذشته برنامه‌ها بهتر بودند. من چند نمونه از سریال‌های اخیر تلویزیون را مثال زدم و با برخی آثار قدیمی مقایسه کردم و دیدیم به لحاظ فرم، ساختار، قصه این سریال‌های اخیر جذاب‌تر بوده‌اند و او هم پذیرفت.

وی اضافه کرد: اما برخی از آن آثار برای مخاطب جذاب است چون آن زمان چاره‌ای جز تماشای تلویزیون نداشته است و به دلیل نبود نمونه‌های مشابه، همان برنامه‌ها با اقبال او مواجه شده است. در حالی که امروز مخاطب می‌تواند در هر لحظه به هر محتوایی دسترسی داشته باشد.

برمهانی یادآور شد: امروزه حتی باکس‌های غیرقانونی هستند که مانند شبکه‌های تلویزیونی عمل می‌کنند، ده‌ها هزار محتوا را ارائه می‌دهند و سریال‌های صدا و سیما را هم تنها یک ساعت پس از پخش، در این باکس‌ها قرار می‌دهند.

معاون سیما با اشاره به یک انتظار غیرواقعی تصریح کرد: وقتی از نارضایتی مخاطبان صحبت می‌کنیم، مقایسه با گذشته مد نظر نیست بلکه برخی انتظار دارند رسانه پخش (برودکست) به گونه‌ای عمل کند که مخاطب ترجیح دهد به جای مراجعه به شبکه‌های اجتماعی یا دانلود محتوا یا چرخیدن در اینستاگرام، پای تلویزیون بنشیند. نمی‌گویم البته این انتظار بی‌جا است و ما هم حتماً شبانه‌روزی برای بهبود شرایط پخش تلاش می‌کنیم، اما باید به صورت عالمانه و هوشمندانه با این انتظارات برخورد کرد. اینکه به صورت کلی گفته شود تلویزیون چیزی برای دیدن ندارد این نگاه غیرمنطقی است.

برمهانی در ادامه به تجربه خود در یک جلسه با یکی از نهادها اشاره کرد و گفت: در آن جلسه، فردی گفت که اصلاً تلویزیون تماشا نمی‌کند، اما در ادامه صحبتهایش متوجه شدم که خبرهایش را از تلویزیون دنبال می‌کند، ضمن آن گفت البته سریال «فریبا» هم اثر خوبی بوده است. در ادامه درباره نوه‌هایش گفت همیشه شبکه پویا می‌بینند و در منزلش این شبکه همیشه روشن است.

وی در پایان گفت: این نشان می‌دهد گاهی ما اعلام می‌کنیم تلویزیون نمی‌بینیم، اما ناخودآگاه بخشی از مصرف رسانه‌ای از طریق تلویزیون است و دلیلش هم این است که حس نارضایتی دارد. این نارضایتی هم ناشی از مقایسه است و در همه جای دنیا وجود دارد. مساله این است که در فضای برودکست، این رسانه است که انتخاب می‌کند چه چیزی ببینید، اما در دیگر رسانه‌ها این شما هستید که محتوا را انتخاب می‌کنید و طبیعتاً چیزهایی را می‌بینید که باب میل شما است و احساس رضایت بیشتری دارید. در برودکست به طور مثال علاقه دارم یک برنامه مفرح ببینم که شاید در شبکه‌ها یک فیلم سینمایی یا دیگر آثار پخش می‌شود.

محسن برمهانی معاون سیما درباره مخاطب رسانه ملی و تغییر میزان مخاطب نسبت به گذشته با ذکر نکته‌ای به خبرنگار مهر بیان کرد: الگوی مصرف رسانه‌ای نخبگان و هنرمندان امروزه تغییر کرده است، علیرضا خمسه چند ماه پیش در جایی گفته بود که در گذشته برنامه‌ها بهتر بودند. من چند نمونه از سریال‌های اخیر تلویزیون را مثال زدم و با برخی آثار قدیمی مقایسه کردم و دیدیم به لحاظ فرم، ساختار، قصه این سریال‌های اخیر جذاب‌تر بوده‌اند و او هم پذیرفت.

وی اضافه کرد: اما برخی از آن آثار برای مخاطب جذاب است چون آن زمان چاره‌ای جز تماشای تلویزیون نداشته است و به دلیل نبود نمونه‌های مشابه، همان برنامه‌ها با اقبال او مواجه شده است. در حالی که امروز مخاطب می‌تواند در هر لحظه به هر محتوایی دسترسی داشته باشد.

برمهانی یادآور شد: امروزه حتی باکس‌های غیرقانونی هستند که مانند شبکه‌های تلویزیونی عمل می‌کنند، ده‌ها هزار محتوا را ارائه می‌دهند و سریال‌های صدا و سیما را هم تنها یک ساعت پس از پخش، در این باکس‌ها قرار می‌دهند.

معاون سیما با اشاره به یک انتظار غیرواقعی تصریح کرد: وقتی از نارضایتی مخاطبان صحبت می‌کنیم، مقایسه با گذشته مد نظر نیست بلکه برخی انتظار دارند رسانه پخش (برودکست) به گونه‌ای عمل کند که مخاطب ترجیح دهد به جای مراجعه به شبکه‌های اجتماعی یا دانلود محتوا یا چرخیدن در اینستاگرام، پای تلویزیون بنشیند. نمی‌گویم البته این انتظار بی‌جا است و ما هم حتماً شبانه‌روزی برای بهبود شرایط پخش تلاش می‌کنیم، اما باید به صورت عالمانه و هوشمندانه با این انتظارات برخورد کرد. اینکه به صورت کلی گفته شود تلویزیون چیزی برای دیدن ندارد این نگاه غیرمنطقی است.

برمهانی در ادامه به تجربه خود در یک جلسه با یکی از نهادها اشاره کرد و گفت: در آن جلسه، فردی گفت که اصلاً تلویزیون تماشا نمی‌کند، اما در ادامه صحبتهایش متوجه شدم که خبرهایش را از تلویزیون دنبال می‌کند، ضمن آن گفت البته سریال «فریبا» هم اثر خوبی بوده است. در ادامه درباره نوه‌هایش گفت همیشه شبکه پویا می‌بینند و در منزلش این شبکه همیشه روشن است.

وی در پایان گفت: این نشان می‌دهد گاهی ما اعلام می‌کنیم تلویزیون نمی‌بینیم، اما ناخودآگاه بخشی از مصرف رسانه‌ای از طریق تلویزیون است و دلیلش هم این است که حس نارضایتی دارد. این نارضایتی هم ناشی از مقایسه است و در همه جای دنیا وجود دارد. مساله این است که در فضای برودکست، این رسانه است که انتخاب می‌کند چه چیزی ببینید، اما در دیگر رسانه‌ها این شما هستید که محتوا را انتخاب می‌کنید و طبیعتاً چیزهایی را می‌بینید که باب میل شما است و احساس رضایت بیشتری دارید. در برودکست به طور مثال علاقه دارم یک برنامه مفرح ببینم که شاید در شبکه‌ها یک فیلم سینمایی یا دیگر آثار پخش می‌شود.

پست قبلی

«آتل» در هند به نمایش درمی‌آید

پست بعدی

«ونوش و کوهستان» به مرکز تئاتر کانون می‌آید

مربوطه پست ها

تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم
هنر و فرهنگ

تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم

۱۷ تیر ۱۴۰۴
۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید
هنر و فرهنگ

۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید

۱۷ تیر ۱۴۰۴
امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما
هنر و فرهنگ

امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما

۱۷ تیر ۱۴۰۴
۲۷ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین رویداد موسیقی جوان
هنر و فرهنگ

۲۷ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین رویداد موسیقی جوان

۱۷ تیر ۱۴۰۴
«قوی‌دل» به اکران آنلاین آمد
هنر و فرهنگ

«قوی‌دل» به اکران آنلاین آمد

۱۷ تیر ۱۴۰۴
درگذشت تعزیه‌خوان پیشکسوت و نویسنده «نانوشته‌های تعزیه»
هنر و فرهنگ

درگذشت تعزیه‌خوان پیشکسوت و نویسنده «نانوشته‌های تعزیه»

۱۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم
  • ۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید
  • امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما
  • ۲۷ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین رویداد موسیقی جوان
  • «قوی‌دل» به اکران آنلاین آمد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.