سه شنبه, شهریور ۴, ۱۴۰۴
دانش جوین
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • ورود
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هوش مصنوعی

ناشران بزرگ خواستار جلوگیری از دزدی محتوا توسط هوش مصنوعی شدند

دیجیاتو توسط دیجیاتو
۱۹ فروردین ۱۴۰۴
در هوش مصنوعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
1
A A
ناشران بزرگ خواستار جلوگیری از دزدی محتوا توسط هوش مصنوعی شدند
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این هفته، صدها ناشر مطرح ازجمله نیویورک تایمز، واشینگتن پست، گاردین و Vox Media، کارزاری تبلیغاتی با هدف درخواست از دولت برای محافظت از محتواهای خبری در برابر هوش مصنوعی راه انداخته‌اند.

کارزار ناشران محتوا علیه گوگل و OpenAI

این کمپین را که با نام «از هوش مصنوعی مسئولانه حمایت کنید» (Support Responsible AI) شناخته می‌شود، انجمن صنفی News/Media Alliance سازمان‌دهی می‌کند و شامل تبلیغات مختلفی است.

در این تبلیغات، جملاتی مانند «بر هوش مصنوعی نظارت کنید»، «جلوی سرقت هوش مصنوعی را بگیرید» و «هوش مصنوعی از شما هم دزدی می‌کند» دیده می‌شود. انتهای هر آگهی نیز نوشته شده: «دزدی رویکردی آمریکایی نیست. به واشینگتن بگویید شرکت‌های بزرگ فناوری باید برای محتوایی که استفاده می‌کنند، هزینه بپردازند.»

تبلیغات کارزار بر علیه هوش مصنوعی

براساس گزارش «TheVerge» که زیرمجموعه Vox Media است، این کمپین فقط چند هفته پس از اینکه شرکت‌هایی مانند OpenAI و گوگل در نامه‌های رسمی از دولت خواستار صدور مجوز آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با محتوای دارای حق‌ نشر شدند، به راه افتاده است.

جبران مالی و الزام به ذکر منبع در پاسخ‌های هوش مصنوعی

در تبلیغات این کمپین، لینکی همراه کد QR وجود دارد که کاربران را به صفحه رسمی کمپین هدایت می‌کند. آنجا از مردم خواسته شده با نمایندگان خود تماس بگیرند و بخواهند شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور به پرداخت هزینه به نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران کند. همچنین این کمپین خواستار این است که ذکر منبع در محتوای تولید هوش مصنوعی اجباری شود.

«دنیل کافی»، رئیس و مدیرعامل News/Media Alliance، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد:

«درحال‌حاضر شرکت‌های بزرگ فناوری و هوش مصنوعی از محتوای ناشران بدون کسب اجازه یا پرداخت هزینه استفاده می‌کنند؛ این محتوا برای آموزش محصولات هوش مصنوعی استفاده می‌شود اما همین محصولات درآمد تبلیغاتی و اشتراکی را از خالقان اصلی محتوا دور می‌کنند. صنعت رسانه با هوش مصنوعی مخالف نیست. بسیاری از شرکت‌ها و خالقان محتوا در کار خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. ما صرفاً دنبال اکوسیستمی متعادل هستیم که در آن هوش مصنوعی مسئولانه توسعه یابد.»

فوریه نیز روزنامه‌های برجسته بریتانیا کمپینی مشابه راه انداختند که در آن تیتر بزرگ Make it fair روی جلد بسیاری از نشریات نقش بست. هدف آن کمپین مقابله با آموزش مدل‌های هوش مصنوعی براساس محتوای دارای حق‌ نشر بود.

از دیگر شرکت‌کنندگان در کارزار حاضر می‌توان به نشریات The Atlantic ،Seattle Times ،Tampa Bay Times، ناشر Wired یعنی Condé Nast و شرکت مادر Politico یعنی Axel Springer اشاره کرد.

شاید برای شما جالب باشد

چطور دوبله یوتیوب با هوش مصنوعی انجام میشود؟ راهنمای کامل استفاده از ابزارهای AI

اپل احتمالاً سال آینده از سرویس +Health رونمایی می‌کند؛ مربی شخصی هوش مصنوعی

مدیرعامل هوش مصنوعی مایکروسافت درباره خودآگاهی تقلبی هوش مصنوعی هشدار می‌دهد

این هفته، صدها ناشر مطرح ازجمله نیویورک تایمز، واشینگتن پست، گاردین و Vox Media، کارزاری تبلیغاتی با هدف درخواست از دولت برای محافظت از محتواهای خبری در برابر هوش مصنوعی راه انداخته‌اند.

کارزار ناشران محتوا علیه گوگل و OpenAI

این کمپین را که با نام «از هوش مصنوعی مسئولانه حمایت کنید» (Support Responsible AI) شناخته می‌شود، انجمن صنفی News/Media Alliance سازمان‌دهی می‌کند و شامل تبلیغات مختلفی است.

در این تبلیغات، جملاتی مانند «بر هوش مصنوعی نظارت کنید»، «جلوی سرقت هوش مصنوعی را بگیرید» و «هوش مصنوعی از شما هم دزدی می‌کند» دیده می‌شود. انتهای هر آگهی نیز نوشته شده: «دزدی رویکردی آمریکایی نیست. به واشینگتن بگویید شرکت‌های بزرگ فناوری باید برای محتوایی که استفاده می‌کنند، هزینه بپردازند.»

تبلیغات کارزار بر علیه هوش مصنوعی

براساس گزارش «TheVerge» که زیرمجموعه Vox Media است، این کمپین فقط چند هفته پس از اینکه شرکت‌هایی مانند OpenAI و گوگل در نامه‌های رسمی از دولت خواستار صدور مجوز آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با محتوای دارای حق‌ نشر شدند، به راه افتاده است.

جبران مالی و الزام به ذکر منبع در پاسخ‌های هوش مصنوعی

در تبلیغات این کمپین، لینکی همراه کد QR وجود دارد که کاربران را به صفحه رسمی کمپین هدایت می‌کند. آنجا از مردم خواسته شده با نمایندگان خود تماس بگیرند و بخواهند شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور به پرداخت هزینه به نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران کند. همچنین این کمپین خواستار این است که ذکر منبع در محتوای تولید هوش مصنوعی اجباری شود.

«دنیل کافی»، رئیس و مدیرعامل News/Media Alliance، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد:

«درحال‌حاضر شرکت‌های بزرگ فناوری و هوش مصنوعی از محتوای ناشران بدون کسب اجازه یا پرداخت هزینه استفاده می‌کنند؛ این محتوا برای آموزش محصولات هوش مصنوعی استفاده می‌شود اما همین محصولات درآمد تبلیغاتی و اشتراکی را از خالقان اصلی محتوا دور می‌کنند. صنعت رسانه با هوش مصنوعی مخالف نیست. بسیاری از شرکت‌ها و خالقان محتوا در کار خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. ما صرفاً دنبال اکوسیستمی متعادل هستیم که در آن هوش مصنوعی مسئولانه توسعه یابد.»

فوریه نیز روزنامه‌های برجسته بریتانیا کمپینی مشابه راه انداختند که در آن تیتر بزرگ Make it fair روی جلد بسیاری از نشریات نقش بست. هدف آن کمپین مقابله با آموزش مدل‌های هوش مصنوعی براساس محتوای دارای حق‌ نشر بود.

از دیگر شرکت‌کنندگان در کارزار حاضر می‌توان به نشریات The Atlantic ،Seattle Times ،Tampa Bay Times، ناشر Wired یعنی Condé Nast و شرکت مادر Politico یعنی Axel Springer اشاره کرد.

پست قبلی

واترمارک تصاویر ChatGPT برای کاربران رایگان در راه است

پست بعدی

 مایکروسافت کارمندان معترض در مراسم ۵۰ سالگی خود را اخراج کرد

پست بعدی
 مایکروسافت کارمندان معترض در مراسم ۵۰ سالگی خود را اخراج کرد

 مایکروسافت کارمندان معترض در مراسم ۵۰ سالگی خود را اخراج کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =

شش + دو =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • برپایی کنسرت گروه روایت در خانه هنرمندان
  • فصل سوم مجموعه مستند «آئینه عمر» روی آنتن شبکه چهار
  • گلاب آدینه و علی قمصری با «داستان شهریار» به تالار وحدت می‌آیند
  • «راهبرد» نه هیجان‌زده نه منفعل؛ مجری باید متعهد، منصف و تحلیلگر باشد
  • «عشق در انفرادی» مسعود کیمیایی پروانه ساخت گرفت
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر
  • خرید کتاب زبا انگلیسی – قیمت کتاب زبان انگلیسی با تخفیف – کتاب آموزشی زبان انگلیسی

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت