دانش جوین
یکشنبه, تیر ۱۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

نتیجه استفاده از روغن موتورسیکلت در خودرو

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

یکی از ابهامات مهم در حوزه روغن‌کاری وسایل نقلیه این است که آیا روغن‌موتور خودرو در موتورسیکلت هم قابل استفاده است یا خیر؟ در این‌جا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

شاید خواسته بسیاری از رانندگان اتومبیل یا راکبان موتورسیکلت این باشد که برای روغن‌کاری تمامی وسایل‌نقلیه از یک روغن واحد استفاده شود تا زحمت و دردسر انتخاب روغن مناسب برای وسایل‌نقلیه مختلف از بین برود. با این وجود روغن‌کاری یک وسیله‌نقلیه پیچیده‌تر از چیزی است که انتظار دارید و به فاکتورهای مختلفی اعم از مدل دستگاه، سازنده و سیستمی که قصد روغن‌کاری آن را دارید، بستگی دارد.

بر این اساس پیشرانه موتورسیکلت‌ به‌مراتب کوچک‌تر از موتور خودرو است و به‌همین دلیل به فضای روغن‌کاری محدودتری نیاز دارد. بنابراین موتورسیکلت‌ها به‌حجم روغن کمتری نیاز خواهند داشت.

از سوی دیگر، به ادعای کاسترول، موتور موتورسیکلت‌ها همچنین سریع‌تر از خودروها کار کرده و حرارت بیشتری تولید می‌کند. بنابراین نخستین تفاوت موتورسیکلت با خودرو در بخش روغن‌کاری، فضای محدودتر و حرارت بیشتر موتور است که نیازمند استفاده از روغن مناسب خواهد بود.

از طرف دیگر، نواحی نیازمند روغن‌کاری در موتورسیکلت و خودروها نیز اندکی با یکدیگر متفاوت هستند. توجه کنید که روغن‌موتور در خودروها صرفا برای روغن‌کاری موتور به‌کار می‌روند و سایر سیستم‌ها مثل گیربکس به روان‌کارهای مخصوص خود نیازمندند.

از سوی دیگر اما موتورسیکلت‌ها از یک سیال یکسان برای روغن‌کاری تمام اجزا اعم از موتور، سیستم کلاچ و گیربکس استفاده می‌کنند. بر این اساس روغن‌های مورد استفاده برای روغن‌کاری بخش‌های مختلف یک خودرو با یکدیگر متفاوت بوده و هریک غلظت‌های مختلفی داشته و از نسبت‌هایی خاص از اجزای تشکیل‌دهنده بهره می‌برند.

علاوه‌بر این، حتی نوع خودرو نیز می‌تواند روی سیال مورد نیاز برای روغن‌کاری موتور تاثیرگذار باشد؛ چنان‌که برخی خودروهای جدید نیازمند روغن‌های سبک‌تری هستند.

درعین حال، تنوعی نسبی نیز برای روغن‌کاری موتورسیکلت‌ها وجود دارد؛ به‌طوری که هریک از موتورسیکلت‌سازان سیال‌هایی با استانداردهای خاص را برای روان‌کاری محصولاتشان پیشنهاد می‌دهند.

به‌رغم تمام آن‌چه گفته شد، شاید برخی از شما همچنان معتقد باشید می‌توان برای روغن‌کاری موتورسیکلت از روغن‌موتور خودرو استفاده کرد! باید بدانید که هرچند این کار به‌طور کلی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، اما لزوما نتیجه‌ای فاجعه‌بار در پی نداشته و بسته به‌شرایط، می‌تواند حتی بی‌خطر باشد.

در این خصوص، Twisted Throttle گزارش می‌دهد که استفاده از روغن‌موتور خودرو برای موتورسیکلت‌ می‌تواند در شرایط اضطراری کاملا گره‌گشا باشد.

با این وجود توجه به وزن (گران‌روی) سیال مورد استفاده برای روغن‌کاری کاملا ضروری بوده و می‌تواند از مشکلات جدی بعدی جلوگیری کند. اگر واقعا به روغن موتورسیکلت دسترسی ندارید و قصد دارید از روغن‌موتور خودرو خود برای روانکاری آن استفاده کنید، حداقل کاری که باید انجام دهید، مراجعه به دفترچه راهنمای موتورسیکلت و استفاده از سازگارترین روغن خودرو برای پیشرانه موتورتان است.

در این بین همچنین باید به‌طور جدی از خرید روغن‌هایی که با برچسب «بهینه‌کننده مصرف انرژی» یا «بهینه‌کننده مصرف سوخت» عرضه می‌شوند، خودداری کنید؛ چراکه ترکیب شیمیایی این روغن‌ها که برای بالا بردن راندمان موتور خودرو بهینه‌سازی شده می‌تواند آسیب زیادی به موتورسیکلت شما وارد کند.

اگر روغنی که در داخل موتورسیکلت خود می‌ریزید، با مشخصات دستگاه هماهنگی نداشته باشد، مشکلات زیادی در کمین شما خواهد بود. به‌عنوان مثال، بسته به نوع روغن‌موتور و برند موتورسیکلت، نتایجی مثل افت شتاب، لیز خوردن کلاچ، عمل نکردن دنده‌ها یا دیگر موارد از جمله ایراداتی هستند که در این صورت گریبانگیر شما خواهند شد.

یکی از ابهامات مهم در حوزه روغن‌کاری وسایل نقلیه این است که آیا روغن‌موتور خودرو در موتورسیکلت هم قابل استفاده است یا خیر؟ در این‌جا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

شاید خواسته بسیاری از رانندگان اتومبیل یا راکبان موتورسیکلت این باشد که برای روغن‌کاری تمامی وسایل‌نقلیه از یک روغن واحد استفاده شود تا زحمت و دردسر انتخاب روغن مناسب برای وسایل‌نقلیه مختلف از بین برود. با این وجود روغن‌کاری یک وسیله‌نقلیه پیچیده‌تر از چیزی است که انتظار دارید و به فاکتورهای مختلفی اعم از مدل دستگاه، سازنده و سیستمی که قصد روغن‌کاری آن را دارید، بستگی دارد.

بر این اساس پیشرانه موتورسیکلت‌ به‌مراتب کوچک‌تر از موتور خودرو است و به‌همین دلیل به فضای روغن‌کاری محدودتری نیاز دارد. بنابراین موتورسیکلت‌ها به‌حجم روغن کمتری نیاز خواهند داشت.

از سوی دیگر، به ادعای کاسترول، موتور موتورسیکلت‌ها همچنین سریع‌تر از خودروها کار کرده و حرارت بیشتری تولید می‌کند. بنابراین نخستین تفاوت موتورسیکلت با خودرو در بخش روغن‌کاری، فضای محدودتر و حرارت بیشتر موتور است که نیازمند استفاده از روغن مناسب خواهد بود.

از طرف دیگر، نواحی نیازمند روغن‌کاری در موتورسیکلت و خودروها نیز اندکی با یکدیگر متفاوت هستند. توجه کنید که روغن‌موتور در خودروها صرفا برای روغن‌کاری موتور به‌کار می‌روند و سایر سیستم‌ها مثل گیربکس به روان‌کارهای مخصوص خود نیازمندند.

از سوی دیگر اما موتورسیکلت‌ها از یک سیال یکسان برای روغن‌کاری تمام اجزا اعم از موتور، سیستم کلاچ و گیربکس استفاده می‌کنند. بر این اساس روغن‌های مورد استفاده برای روغن‌کاری بخش‌های مختلف یک خودرو با یکدیگر متفاوت بوده و هریک غلظت‌های مختلفی داشته و از نسبت‌هایی خاص از اجزای تشکیل‌دهنده بهره می‌برند.

علاوه‌بر این، حتی نوع خودرو نیز می‌تواند روی سیال مورد نیاز برای روغن‌کاری موتور تاثیرگذار باشد؛ چنان‌که برخی خودروهای جدید نیازمند روغن‌های سبک‌تری هستند.

درعین حال، تنوعی نسبی نیز برای روغن‌کاری موتورسیکلت‌ها وجود دارد؛ به‌طوری که هریک از موتورسیکلت‌سازان سیال‌هایی با استانداردهای خاص را برای روان‌کاری محصولاتشان پیشنهاد می‌دهند.

به‌رغم تمام آن‌چه گفته شد، شاید برخی از شما همچنان معتقد باشید می‌توان برای روغن‌کاری موتورسیکلت از روغن‌موتور خودرو استفاده کرد! باید بدانید که هرچند این کار به‌طور کلی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، اما لزوما نتیجه‌ای فاجعه‌بار در پی نداشته و بسته به‌شرایط، می‌تواند حتی بی‌خطر باشد.

در این خصوص، Twisted Throttle گزارش می‌دهد که استفاده از روغن‌موتور خودرو برای موتورسیکلت‌ می‌تواند در شرایط اضطراری کاملا گره‌گشا باشد.

با این وجود توجه به وزن (گران‌روی) سیال مورد استفاده برای روغن‌کاری کاملا ضروری بوده و می‌تواند از مشکلات جدی بعدی جلوگیری کند. اگر واقعا به روغن موتورسیکلت دسترسی ندارید و قصد دارید از روغن‌موتور خودرو خود برای روانکاری آن استفاده کنید، حداقل کاری که باید انجام دهید، مراجعه به دفترچه راهنمای موتورسیکلت و استفاده از سازگارترین روغن خودرو برای پیشرانه موتورتان است.

در این بین همچنین باید به‌طور جدی از خرید روغن‌هایی که با برچسب «بهینه‌کننده مصرف انرژی» یا «بهینه‌کننده مصرف سوخت» عرضه می‌شوند، خودداری کنید؛ چراکه ترکیب شیمیایی این روغن‌ها که برای بالا بردن راندمان موتور خودرو بهینه‌سازی شده می‌تواند آسیب زیادی به موتورسیکلت شما وارد کند.

اگر روغنی که در داخل موتورسیکلت خود می‌ریزید، با مشخصات دستگاه هماهنگی نداشته باشد، مشکلات زیادی در کمین شما خواهد بود. به‌عنوان مثال، بسته به نوع روغن‌موتور و برند موتورسیکلت، نتایجی مثل افت شتاب، لیز خوردن کلاچ، عمل نکردن دنده‌ها یا دیگر موارد از جمله ایراداتی هستند که در این صورت گریبانگیر شما خواهند شد.

اخبارجدیدترین

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

یکی از ابهامات مهم در حوزه روغن‌کاری وسایل نقلیه این است که آیا روغن‌موتور خودرو در موتورسیکلت هم قابل استفاده است یا خیر؟ در این‌جا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

شاید خواسته بسیاری از رانندگان اتومبیل یا راکبان موتورسیکلت این باشد که برای روغن‌کاری تمامی وسایل‌نقلیه از یک روغن واحد استفاده شود تا زحمت و دردسر انتخاب روغن مناسب برای وسایل‌نقلیه مختلف از بین برود. با این وجود روغن‌کاری یک وسیله‌نقلیه پیچیده‌تر از چیزی است که انتظار دارید و به فاکتورهای مختلفی اعم از مدل دستگاه، سازنده و سیستمی که قصد روغن‌کاری آن را دارید، بستگی دارد.

بر این اساس پیشرانه موتورسیکلت‌ به‌مراتب کوچک‌تر از موتور خودرو است و به‌همین دلیل به فضای روغن‌کاری محدودتری نیاز دارد. بنابراین موتورسیکلت‌ها به‌حجم روغن کمتری نیاز خواهند داشت.

از سوی دیگر، به ادعای کاسترول، موتور موتورسیکلت‌ها همچنین سریع‌تر از خودروها کار کرده و حرارت بیشتری تولید می‌کند. بنابراین نخستین تفاوت موتورسیکلت با خودرو در بخش روغن‌کاری، فضای محدودتر و حرارت بیشتر موتور است که نیازمند استفاده از روغن مناسب خواهد بود.

از طرف دیگر، نواحی نیازمند روغن‌کاری در موتورسیکلت و خودروها نیز اندکی با یکدیگر متفاوت هستند. توجه کنید که روغن‌موتور در خودروها صرفا برای روغن‌کاری موتور به‌کار می‌روند و سایر سیستم‌ها مثل گیربکس به روان‌کارهای مخصوص خود نیازمندند.

از سوی دیگر اما موتورسیکلت‌ها از یک سیال یکسان برای روغن‌کاری تمام اجزا اعم از موتور، سیستم کلاچ و گیربکس استفاده می‌کنند. بر این اساس روغن‌های مورد استفاده برای روغن‌کاری بخش‌های مختلف یک خودرو با یکدیگر متفاوت بوده و هریک غلظت‌های مختلفی داشته و از نسبت‌هایی خاص از اجزای تشکیل‌دهنده بهره می‌برند.

علاوه‌بر این، حتی نوع خودرو نیز می‌تواند روی سیال مورد نیاز برای روغن‌کاری موتور تاثیرگذار باشد؛ چنان‌که برخی خودروهای جدید نیازمند روغن‌های سبک‌تری هستند.

درعین حال، تنوعی نسبی نیز برای روغن‌کاری موتورسیکلت‌ها وجود دارد؛ به‌طوری که هریک از موتورسیکلت‌سازان سیال‌هایی با استانداردهای خاص را برای روان‌کاری محصولاتشان پیشنهاد می‌دهند.

به‌رغم تمام آن‌چه گفته شد، شاید برخی از شما همچنان معتقد باشید می‌توان برای روغن‌کاری موتورسیکلت از روغن‌موتور خودرو استفاده کرد! باید بدانید که هرچند این کار به‌طور کلی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، اما لزوما نتیجه‌ای فاجعه‌بار در پی نداشته و بسته به‌شرایط، می‌تواند حتی بی‌خطر باشد.

در این خصوص، Twisted Throttle گزارش می‌دهد که استفاده از روغن‌موتور خودرو برای موتورسیکلت‌ می‌تواند در شرایط اضطراری کاملا گره‌گشا باشد.

با این وجود توجه به وزن (گران‌روی) سیال مورد استفاده برای روغن‌کاری کاملا ضروری بوده و می‌تواند از مشکلات جدی بعدی جلوگیری کند. اگر واقعا به روغن موتورسیکلت دسترسی ندارید و قصد دارید از روغن‌موتور خودرو خود برای روانکاری آن استفاده کنید، حداقل کاری که باید انجام دهید، مراجعه به دفترچه راهنمای موتورسیکلت و استفاده از سازگارترین روغن خودرو برای پیشرانه موتورتان است.

در این بین همچنین باید به‌طور جدی از خرید روغن‌هایی که با برچسب «بهینه‌کننده مصرف انرژی» یا «بهینه‌کننده مصرف سوخت» عرضه می‌شوند، خودداری کنید؛ چراکه ترکیب شیمیایی این روغن‌ها که برای بالا بردن راندمان موتور خودرو بهینه‌سازی شده می‌تواند آسیب زیادی به موتورسیکلت شما وارد کند.

اگر روغنی که در داخل موتورسیکلت خود می‌ریزید، با مشخصات دستگاه هماهنگی نداشته باشد، مشکلات زیادی در کمین شما خواهد بود. به‌عنوان مثال، بسته به نوع روغن‌موتور و برند موتورسیکلت، نتایجی مثل افت شتاب، لیز خوردن کلاچ، عمل نکردن دنده‌ها یا دیگر موارد از جمله ایراداتی هستند که در این صورت گریبانگیر شما خواهند شد.

یکی از ابهامات مهم در حوزه روغن‌کاری وسایل نقلیه این است که آیا روغن‌موتور خودرو در موتورسیکلت هم قابل استفاده است یا خیر؟ در این‌جا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

شاید خواسته بسیاری از رانندگان اتومبیل یا راکبان موتورسیکلت این باشد که برای روغن‌کاری تمامی وسایل‌نقلیه از یک روغن واحد استفاده شود تا زحمت و دردسر انتخاب روغن مناسب برای وسایل‌نقلیه مختلف از بین برود. با این وجود روغن‌کاری یک وسیله‌نقلیه پیچیده‌تر از چیزی است که انتظار دارید و به فاکتورهای مختلفی اعم از مدل دستگاه، سازنده و سیستمی که قصد روغن‌کاری آن را دارید، بستگی دارد.

بر این اساس پیشرانه موتورسیکلت‌ به‌مراتب کوچک‌تر از موتور خودرو است و به‌همین دلیل به فضای روغن‌کاری محدودتری نیاز دارد. بنابراین موتورسیکلت‌ها به‌حجم روغن کمتری نیاز خواهند داشت.

از سوی دیگر، به ادعای کاسترول، موتور موتورسیکلت‌ها همچنین سریع‌تر از خودروها کار کرده و حرارت بیشتری تولید می‌کند. بنابراین نخستین تفاوت موتورسیکلت با خودرو در بخش روغن‌کاری، فضای محدودتر و حرارت بیشتر موتور است که نیازمند استفاده از روغن مناسب خواهد بود.

از طرف دیگر، نواحی نیازمند روغن‌کاری در موتورسیکلت و خودروها نیز اندکی با یکدیگر متفاوت هستند. توجه کنید که روغن‌موتور در خودروها صرفا برای روغن‌کاری موتور به‌کار می‌روند و سایر سیستم‌ها مثل گیربکس به روان‌کارهای مخصوص خود نیازمندند.

از سوی دیگر اما موتورسیکلت‌ها از یک سیال یکسان برای روغن‌کاری تمام اجزا اعم از موتور، سیستم کلاچ و گیربکس استفاده می‌کنند. بر این اساس روغن‌های مورد استفاده برای روغن‌کاری بخش‌های مختلف یک خودرو با یکدیگر متفاوت بوده و هریک غلظت‌های مختلفی داشته و از نسبت‌هایی خاص از اجزای تشکیل‌دهنده بهره می‌برند.

علاوه‌بر این، حتی نوع خودرو نیز می‌تواند روی سیال مورد نیاز برای روغن‌کاری موتور تاثیرگذار باشد؛ چنان‌که برخی خودروهای جدید نیازمند روغن‌های سبک‌تری هستند.

درعین حال، تنوعی نسبی نیز برای روغن‌کاری موتورسیکلت‌ها وجود دارد؛ به‌طوری که هریک از موتورسیکلت‌سازان سیال‌هایی با استانداردهای خاص را برای روان‌کاری محصولاتشان پیشنهاد می‌دهند.

به‌رغم تمام آن‌چه گفته شد، شاید برخی از شما همچنان معتقد باشید می‌توان برای روغن‌کاری موتورسیکلت از روغن‌موتور خودرو استفاده کرد! باید بدانید که هرچند این کار به‌طور کلی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، اما لزوما نتیجه‌ای فاجعه‌بار در پی نداشته و بسته به‌شرایط، می‌تواند حتی بی‌خطر باشد.

در این خصوص، Twisted Throttle گزارش می‌دهد که استفاده از روغن‌موتور خودرو برای موتورسیکلت‌ می‌تواند در شرایط اضطراری کاملا گره‌گشا باشد.

با این وجود توجه به وزن (گران‌روی) سیال مورد استفاده برای روغن‌کاری کاملا ضروری بوده و می‌تواند از مشکلات جدی بعدی جلوگیری کند. اگر واقعا به روغن موتورسیکلت دسترسی ندارید و قصد دارید از روغن‌موتور خودرو خود برای روانکاری آن استفاده کنید، حداقل کاری که باید انجام دهید، مراجعه به دفترچه راهنمای موتورسیکلت و استفاده از سازگارترین روغن خودرو برای پیشرانه موتورتان است.

در این بین همچنین باید به‌طور جدی از خرید روغن‌هایی که با برچسب «بهینه‌کننده مصرف انرژی» یا «بهینه‌کننده مصرف سوخت» عرضه می‌شوند، خودداری کنید؛ چراکه ترکیب شیمیایی این روغن‌ها که برای بالا بردن راندمان موتور خودرو بهینه‌سازی شده می‌تواند آسیب زیادی به موتورسیکلت شما وارد کند.

اگر روغنی که در داخل موتورسیکلت خود می‌ریزید، با مشخصات دستگاه هماهنگی نداشته باشد، مشکلات زیادی در کمین شما خواهد بود. به‌عنوان مثال، بسته به نوع روغن‌موتور و برند موتورسیکلت، نتایجی مثل افت شتاب، لیز خوردن کلاچ، عمل نکردن دنده‌ها یا دیگر موارد از جمله ایراداتی هستند که در این صورت گریبانگیر شما خواهند شد.

پست قبلی

تامین مواد اولیه پرکاربرد برای تولید تایر در کشور

پست بعدی

سیگنال مثبت مذاکرات به بازار ارز و خودرو

مربوطه پست ها

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد
خودرو

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
خودرو

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»
خودرو

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»
خودرو

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها
خودرو

رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»
خودرو

رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • از ماجرای خاک خوردن سینما تا حاشیه در کانون کارگردانان و شورای نمایش
  • از خوانش «پل» تا سنج‌نوازی بوشهری‌ها؛هشتم محرم در «خیمه هنر» چه گذشت؟
  • دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته می‌شود؛ احتمال بازگشت دنزل واشینگتن
  • تمرکز خانه نمایش شهرداری روی پرورش نیروی جوان تعزیه‌خوان
  • این باشگاه اماراتی خریدار پر و پاقرص مهدی قایدی شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.