دانش جوین
جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

نشست «زیبا صدایم کن»؛ قصه پدری که تا پایان سربلند ماند

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۶ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
1
نشست «زیبا صدایم کن»؛ قصه پدری که تا پایان سربلند ماند
7
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا صدایم کن» با حضور رسول صدرعاملی کارگردان، سید مازیار هاشمی تهیه‌کننده، آرش صادق بیگی نویسنده، میلاد صدرعاملی نویسنده، محمدرضا صدرعاملی نویسنده، ژولیت رضاعی و مهران غفوریان بازیگر و کریستف رضاعی آهنگساز امشب ۱۶ بهمن در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد.

رسول صدرعاملی درباره ایده تولید این فیلم گفت: پنج سال پیش کانون پرورش فکری کتاب آقای فرهاد حسن زاده به نام «زیبا صدایم کن» را به من دادند. من کتاب را خواندم و احساس کردم که برای ساختن فیلم سینمایی بسیار مناسب است.

وی درباره بازنویسی فیلمنامه گفت: مشکل من این بود که داستان کتاب برای ۱۵ سال پیش بود و باید به روز می‌شد. از فرهاد عزیز اجازه گرفتم و او بزرگ‌منشانه اجازه داد که داستان را به‌روز کنیم.

این کارگردان تصریح کرد: متأسفانه چندبار برای نگارش فیلمنامه تلاش کردیم اما به نتیجه نرسید. یکبار کامپوزیا پرتوی شروع کرد که کرونا گرفت و درگذشت، پس از آن اصغر عبدالهی کار را شروع کرد. او آرش صادق‌بیگی را به من معرفی کرد و از آنجایی که من، میلاد و محمدرضا سال‌ها باهم کار می‌کنیم قرار شد این ۳ نویسنده باهم فیلمنامه را بنویسند.

فقط احیای مرغک کانون برایم مهم‌ بود

صدرعاملی گفت: از فیلم «شنای پروانه» رفاقتی بین من و مازیار هاشمی وجود داشت و او انگیزه داشت که من فقط این فیلم را بسازم و به پیشکسوتان خیلی احترام می‌گذارد. اراده جمعی کانون و بنیاد فارابی باعث شد که این فیلم ساخته شود. هر کس هرچیزی که می‌خواهد بگوید. برای من این مهم بود که یک فیلم خوب ساخته شود و مرغک کانون دوباره احیا شود و روی پرده بیاید. ما می‌خواستیم مردم دوباره مرغک کانون را از خودشان بدانند. تمام‌ تلاشمان هم این بود که مردم صادقانه این فیلم را از خودشان بدانند.

مازیار هاشمی درباره همکاری با این پروژه گفت: آشنایی من با آقای صدرعاملی به زمانی برمی‌گردد که فیلم «بچه‌خور» را با محمد کارت کار می‌کردیم. آقای صدرعاملی همواره روحیه حمایتگری دارند و اولین بار در فیلم «شنای پروانه» با هم آشنا شدیم.

وی با یادبود کیومرث پوراحمد بیان کرد: یادی می‌کنم از کیومرث پوراحمد زیرا اولین‌بار سینمای او باعث شد که من عاشق سینما شوم.

ورود مادر به قصه

آرش صادق‌بیگی درباره اقتباس از کتاب توضیح داد: ما اجازه داشتیم که اقتباسی آزاد از رمان داشته باشیم زیرا در این زمانه با نوجوان جدید مواجه بودیم و این نوجوان آرزوها و خواسته‌های جدیدی داشت.

میلاد صدرعاملی گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی این فیلم با کتاب این بود که ما باید مادر را وارد قصه‌مان می‌کردیم زیرا آقای صدرعاملی دوست داشتند این اتفاق رخ دهد. قرار بود که اعضای این خانواده در پایان فیلم مجدداً دورهم جمع شوند.

محمدرضا صدرعاملی درباره بدرفتاری جهان بیرون با خسرو در فیلم بیان کرد: ما خسرو را به ظاهر می‌بینیم که از آسایشگاه روانی خارج می‌شود اما تعمدا دوست داشتیم که خسرو رفتارهای درستی داشته باشد اما جامعه با او رفتار درستی نداشته باشد.

رسول صدرعاملی در پاسخ به اینکه آیا قرار است ترانه علیدوستی جدیدی به سینما معرفی کند، گفت: از قبل این ذهنیت در من وجود ندارد که من ترانه علیدوستی دیگری به سینما معرفی کنم. من باید بازیگر خوب داشته باشم و وقتی بازیگر ۱۵-۱۶ ساله می‌خواهم معمولاً بازیگر حرفه‌ای در این سن نداریم.

وی درباره انتخاب بازیگر دختر نوجوان فیلم توضیح داد: ژولیت دختر کریستف رضاعی است. ما از حدود ۳۰۰ نفر برای این نقش تست گرفتیم و لوکیشن آسایشگاه متعلق به پدربزرگ ژولیت است. زمان بازدید از لوکیشن کریستف وقتی ژولیت را صدا کرد من احساس کردم که خود زیبا از دور به سمتم می‌آید.

ژولیت رضاعی بیان کرد: اولش خیلی امید زیادی نداشتم‌که انتخاب شوم اما تست دادم. وقتی انتخاب شدم نمی‌دانستم باید چه احساسی داشته باشم و وقتی کم کم وارد پروژه شدم خدا را شکر کردم که چنین موقعیتی برایم پیش آمد.

چالش فیلمبرداری در خیابان ولیعصر (عج)

صدرعاملی درباره دشواری کار در خیابان ولیعصر (عج) گفت: تولید این فیلم برای ما شرایط خیلی سختی داشت و ما نمی‌توانستیم خیابان ولیعصر (عج) را با دکور بسازیم. ۷۰ درصد فیلم نمای بیرونی بود. البته تجربه فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» نیز به من خیلی کمک کرد. تمام بازیگران فیلم هنرور هستند و کنترل برخی از آنها واقعاً سخت بود.

کریستف رضاعی درباره ساخت موسیقی فیلم بیان کرد: داستان فیلم بسیار قوی و حضور ژولیت برایم الهام‌بخش بود. اولین‌بار که با آقای صدرعاملی باهم درباره این فیلم صحبت کردیم، تصمیم گرفتیم که سراغ موسیقی ظریف برویم که نشانگر شکننده بودن زیبا و خسرو در این فیلم است.

امیدوارم دچار ممیزی نشویم

صدرعاملی درباره دلیل حضور موضوعاتی مانند گشت ارشاد و موتورسواری زنان در فیلم بیان کرد: از قبل به این مسائل فکر شده بود. بحث ما این نبود که کار خاص و عجیبی انجام دهیم. اما شما نمی‌توانید سال گذشته از میدان تجریش تا ولیعصر (عج) حرکت کنید و پدیده‌هایی مانند گشت ارشاد را نبینید.

وی تاکید کرد: امیدوارم فیلم در اکران عمومی دچار ممیزی نشود.

ممنونم که این پدر تا پایان سربلند ماند

مهران غفوریان عنوان کرد: من خودم پدرم و یک دختر دارم. آقای صدرعاملی از شما ممنونم که این پدر تا پایان فیلم سربلند نگه داشتید و ممنونم‌ بابت نشان دادن این‌ رابطه پدر و دختری.

صدرعاملی بیان کرد: در شرایطی که نامهربانی در جامعه گسترده شده است، کانون به من کمک کرد درباره مهربانی فیلم بسازم و این کار بسیار مهمی است.

امین حیایی؛ بازیگری که هنوز همه توانایی‌اش کشف نشده است

صدرعاملی درباره انتخاب امین حیایی گفت: امین حیایی مسافرت است و از من خواست که از شما عذرخواهی کنم. امین بازیگر بااستعدادی است و هنوز خیلی از توانایی‌های او کشف نشده است. زمانی او به سیر بازی در فیلم‌های کمدی و شبه کمدی افتاد و نتوانست خیلی از توانایی‌هایش را نشان دهد. او بازیگر خیلی حرفه‌ای است و خیال شما از اینکه نقشی را به او بسپارید، راحت است.

عشق و رفاقت نجات‌دهنده است

وی درباره شکاف نسلی بین نسل دهه ۵۰ و نسل زد توضیح داد: این ۲ نسل خیلی از هم دور افتاده‌اند و درک کاملی از هم ندارند. اما در واقعیت اینگونه نیست و عواطف و رابطه پدر و دختری اگر به یک‌ رفاقت منجر شود، می‌تواند منجی باشد. هر عاشقانه‌ای تاریخ مصرف دارد اما اگر عاشقانه‌ای در دل رفاقت و کنارهم‌ بودن تعریف شود، اتفاقات بزرگی رقم می‌زند.

صدرعاملی گفت: من نسبت به آینده امیدوارم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا صدایم کن» با حضور رسول صدرعاملی کارگردان، سید مازیار هاشمی تهیه‌کننده، آرش صادق بیگی نویسنده، میلاد صدرعاملی نویسنده، محمدرضا صدرعاملی نویسنده، ژولیت رضاعی و مهران غفوریان بازیگر و کریستف رضاعی آهنگساز امشب ۱۶ بهمن در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد.

رسول صدرعاملی درباره ایده تولید این فیلم گفت: پنج سال پیش کانون پرورش فکری کتاب آقای فرهاد حسن زاده به نام «زیبا صدایم کن» را به من دادند. من کتاب را خواندم و احساس کردم که برای ساختن فیلم سینمایی بسیار مناسب است.

وی درباره بازنویسی فیلمنامه گفت: مشکل من این بود که داستان کتاب برای ۱۵ سال پیش بود و باید به روز می‌شد. از فرهاد عزیز اجازه گرفتم و او بزرگ‌منشانه اجازه داد که داستان را به‌روز کنیم.

این کارگردان تصریح کرد: متأسفانه چندبار برای نگارش فیلمنامه تلاش کردیم اما به نتیجه نرسید. یکبار کامپوزیا پرتوی شروع کرد که کرونا گرفت و درگذشت، پس از آن اصغر عبدالهی کار را شروع کرد. او آرش صادق‌بیگی را به من معرفی کرد و از آنجایی که من، میلاد و محمدرضا سال‌ها باهم کار می‌کنیم قرار شد این ۳ نویسنده باهم فیلمنامه را بنویسند.

فقط احیای مرغک کانون برایم مهم‌ بود

صدرعاملی گفت: از فیلم «شنای پروانه» رفاقتی بین من و مازیار هاشمی وجود داشت و او انگیزه داشت که من فقط این فیلم را بسازم و به پیشکسوتان خیلی احترام می‌گذارد. اراده جمعی کانون و بنیاد فارابی باعث شد که این فیلم ساخته شود. هر کس هرچیزی که می‌خواهد بگوید. برای من این مهم بود که یک فیلم خوب ساخته شود و مرغک کانون دوباره احیا شود و روی پرده بیاید. ما می‌خواستیم مردم دوباره مرغک کانون را از خودشان بدانند. تمام‌ تلاشمان هم این بود که مردم صادقانه این فیلم را از خودشان بدانند.

مازیار هاشمی درباره همکاری با این پروژه گفت: آشنایی من با آقای صدرعاملی به زمانی برمی‌گردد که فیلم «بچه‌خور» را با محمد کارت کار می‌کردیم. آقای صدرعاملی همواره روحیه حمایتگری دارند و اولین بار در فیلم «شنای پروانه» با هم آشنا شدیم.

وی با یادبود کیومرث پوراحمد بیان کرد: یادی می‌کنم از کیومرث پوراحمد زیرا اولین‌بار سینمای او باعث شد که من عاشق سینما شوم.

ورود مادر به قصه

آرش صادق‌بیگی درباره اقتباس از کتاب توضیح داد: ما اجازه داشتیم که اقتباسی آزاد از رمان داشته باشیم زیرا در این زمانه با نوجوان جدید مواجه بودیم و این نوجوان آرزوها و خواسته‌های جدیدی داشت.

میلاد صدرعاملی گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی این فیلم با کتاب این بود که ما باید مادر را وارد قصه‌مان می‌کردیم زیرا آقای صدرعاملی دوست داشتند این اتفاق رخ دهد. قرار بود که اعضای این خانواده در پایان فیلم مجدداً دورهم جمع شوند.

محمدرضا صدرعاملی درباره بدرفتاری جهان بیرون با خسرو در فیلم بیان کرد: ما خسرو را به ظاهر می‌بینیم که از آسایشگاه روانی خارج می‌شود اما تعمدا دوست داشتیم که خسرو رفتارهای درستی داشته باشد اما جامعه با او رفتار درستی نداشته باشد.

رسول صدرعاملی در پاسخ به اینکه آیا قرار است ترانه علیدوستی جدیدی به سینما معرفی کند، گفت: از قبل این ذهنیت در من وجود ندارد که من ترانه علیدوستی دیگری به سینما معرفی کنم. من باید بازیگر خوب داشته باشم و وقتی بازیگر ۱۵-۱۶ ساله می‌خواهم معمولاً بازیگر حرفه‌ای در این سن نداریم.

وی درباره انتخاب بازیگر دختر نوجوان فیلم توضیح داد: ژولیت دختر کریستف رضاعی است. ما از حدود ۳۰۰ نفر برای این نقش تست گرفتیم و لوکیشن آسایشگاه متعلق به پدربزرگ ژولیت است. زمان بازدید از لوکیشن کریستف وقتی ژولیت را صدا کرد من احساس کردم که خود زیبا از دور به سمتم می‌آید.

ژولیت رضاعی بیان کرد: اولش خیلی امید زیادی نداشتم‌که انتخاب شوم اما تست دادم. وقتی انتخاب شدم نمی‌دانستم باید چه احساسی داشته باشم و وقتی کم کم وارد پروژه شدم خدا را شکر کردم که چنین موقعیتی برایم پیش آمد.

چالش فیلمبرداری در خیابان ولیعصر (عج)

صدرعاملی درباره دشواری کار در خیابان ولیعصر (عج) گفت: تولید این فیلم برای ما شرایط خیلی سختی داشت و ما نمی‌توانستیم خیابان ولیعصر (عج) را با دکور بسازیم. ۷۰ درصد فیلم نمای بیرونی بود. البته تجربه فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» نیز به من خیلی کمک کرد. تمام بازیگران فیلم هنرور هستند و کنترل برخی از آنها واقعاً سخت بود.

کریستف رضاعی درباره ساخت موسیقی فیلم بیان کرد: داستان فیلم بسیار قوی و حضور ژولیت برایم الهام‌بخش بود. اولین‌بار که با آقای صدرعاملی باهم درباره این فیلم صحبت کردیم، تصمیم گرفتیم که سراغ موسیقی ظریف برویم که نشانگر شکننده بودن زیبا و خسرو در این فیلم است.

امیدوارم دچار ممیزی نشویم

صدرعاملی درباره دلیل حضور موضوعاتی مانند گشت ارشاد و موتورسواری زنان در فیلم بیان کرد: از قبل به این مسائل فکر شده بود. بحث ما این نبود که کار خاص و عجیبی انجام دهیم. اما شما نمی‌توانید سال گذشته از میدان تجریش تا ولیعصر (عج) حرکت کنید و پدیده‌هایی مانند گشت ارشاد را نبینید.

وی تاکید کرد: امیدوارم فیلم در اکران عمومی دچار ممیزی نشود.

ممنونم که این پدر تا پایان سربلند ماند

مهران غفوریان عنوان کرد: من خودم پدرم و یک دختر دارم. آقای صدرعاملی از شما ممنونم که این پدر تا پایان فیلم سربلند نگه داشتید و ممنونم‌ بابت نشان دادن این‌ رابطه پدر و دختری.

صدرعاملی بیان کرد: در شرایطی که نامهربانی در جامعه گسترده شده است، کانون به من کمک کرد درباره مهربانی فیلم بسازم و این کار بسیار مهمی است.

امین حیایی؛ بازیگری که هنوز همه توانایی‌اش کشف نشده است

صدرعاملی درباره انتخاب امین حیایی گفت: امین حیایی مسافرت است و از من خواست که از شما عذرخواهی کنم. امین بازیگر بااستعدادی است و هنوز خیلی از توانایی‌های او کشف نشده است. زمانی او به سیر بازی در فیلم‌های کمدی و شبه کمدی افتاد و نتوانست خیلی از توانایی‌هایش را نشان دهد. او بازیگر خیلی حرفه‌ای است و خیال شما از اینکه نقشی را به او بسپارید، راحت است.

عشق و رفاقت نجات‌دهنده است

وی درباره شکاف نسلی بین نسل دهه ۵۰ و نسل زد توضیح داد: این ۲ نسل خیلی از هم دور افتاده‌اند و درک کاملی از هم ندارند. اما در واقعیت اینگونه نیست و عواطف و رابطه پدر و دختری اگر به یک‌ رفاقت منجر شود، می‌تواند منجی باشد. هر عاشقانه‌ای تاریخ مصرف دارد اما اگر عاشقانه‌ای در دل رفاقت و کنارهم‌ بودن تعریف شود، اتفاقات بزرگی رقم می‌زند.

صدرعاملی گفت: من نسبت به آینده امیدوارم.

اخبارجدیدترین

«بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست

تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»

«تفسیر و تفنگ» روی آنتن شبکه دو سیما؛ گروه فرقان را بهتر بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا صدایم کن» با حضور رسول صدرعاملی کارگردان، سید مازیار هاشمی تهیه‌کننده، آرش صادق بیگی نویسنده، میلاد صدرعاملی نویسنده، محمدرضا صدرعاملی نویسنده، ژولیت رضاعی و مهران غفوریان بازیگر و کریستف رضاعی آهنگساز امشب ۱۶ بهمن در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد.

رسول صدرعاملی درباره ایده تولید این فیلم گفت: پنج سال پیش کانون پرورش فکری کتاب آقای فرهاد حسن زاده به نام «زیبا صدایم کن» را به من دادند. من کتاب را خواندم و احساس کردم که برای ساختن فیلم سینمایی بسیار مناسب است.

وی درباره بازنویسی فیلمنامه گفت: مشکل من این بود که داستان کتاب برای ۱۵ سال پیش بود و باید به روز می‌شد. از فرهاد عزیز اجازه گرفتم و او بزرگ‌منشانه اجازه داد که داستان را به‌روز کنیم.

این کارگردان تصریح کرد: متأسفانه چندبار برای نگارش فیلمنامه تلاش کردیم اما به نتیجه نرسید. یکبار کامپوزیا پرتوی شروع کرد که کرونا گرفت و درگذشت، پس از آن اصغر عبدالهی کار را شروع کرد. او آرش صادق‌بیگی را به من معرفی کرد و از آنجایی که من، میلاد و محمدرضا سال‌ها باهم کار می‌کنیم قرار شد این ۳ نویسنده باهم فیلمنامه را بنویسند.

فقط احیای مرغک کانون برایم مهم‌ بود

صدرعاملی گفت: از فیلم «شنای پروانه» رفاقتی بین من و مازیار هاشمی وجود داشت و او انگیزه داشت که من فقط این فیلم را بسازم و به پیشکسوتان خیلی احترام می‌گذارد. اراده جمعی کانون و بنیاد فارابی باعث شد که این فیلم ساخته شود. هر کس هرچیزی که می‌خواهد بگوید. برای من این مهم بود که یک فیلم خوب ساخته شود و مرغک کانون دوباره احیا شود و روی پرده بیاید. ما می‌خواستیم مردم دوباره مرغک کانون را از خودشان بدانند. تمام‌ تلاشمان هم این بود که مردم صادقانه این فیلم را از خودشان بدانند.

مازیار هاشمی درباره همکاری با این پروژه گفت: آشنایی من با آقای صدرعاملی به زمانی برمی‌گردد که فیلم «بچه‌خور» را با محمد کارت کار می‌کردیم. آقای صدرعاملی همواره روحیه حمایتگری دارند و اولین بار در فیلم «شنای پروانه» با هم آشنا شدیم.

وی با یادبود کیومرث پوراحمد بیان کرد: یادی می‌کنم از کیومرث پوراحمد زیرا اولین‌بار سینمای او باعث شد که من عاشق سینما شوم.

ورود مادر به قصه

آرش صادق‌بیگی درباره اقتباس از کتاب توضیح داد: ما اجازه داشتیم که اقتباسی آزاد از رمان داشته باشیم زیرا در این زمانه با نوجوان جدید مواجه بودیم و این نوجوان آرزوها و خواسته‌های جدیدی داشت.

میلاد صدرعاملی گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی این فیلم با کتاب این بود که ما باید مادر را وارد قصه‌مان می‌کردیم زیرا آقای صدرعاملی دوست داشتند این اتفاق رخ دهد. قرار بود که اعضای این خانواده در پایان فیلم مجدداً دورهم جمع شوند.

محمدرضا صدرعاملی درباره بدرفتاری جهان بیرون با خسرو در فیلم بیان کرد: ما خسرو را به ظاهر می‌بینیم که از آسایشگاه روانی خارج می‌شود اما تعمدا دوست داشتیم که خسرو رفتارهای درستی داشته باشد اما جامعه با او رفتار درستی نداشته باشد.

رسول صدرعاملی در پاسخ به اینکه آیا قرار است ترانه علیدوستی جدیدی به سینما معرفی کند، گفت: از قبل این ذهنیت در من وجود ندارد که من ترانه علیدوستی دیگری به سینما معرفی کنم. من باید بازیگر خوب داشته باشم و وقتی بازیگر ۱۵-۱۶ ساله می‌خواهم معمولاً بازیگر حرفه‌ای در این سن نداریم.

وی درباره انتخاب بازیگر دختر نوجوان فیلم توضیح داد: ژولیت دختر کریستف رضاعی است. ما از حدود ۳۰۰ نفر برای این نقش تست گرفتیم و لوکیشن آسایشگاه متعلق به پدربزرگ ژولیت است. زمان بازدید از لوکیشن کریستف وقتی ژولیت را صدا کرد من احساس کردم که خود زیبا از دور به سمتم می‌آید.

ژولیت رضاعی بیان کرد: اولش خیلی امید زیادی نداشتم‌که انتخاب شوم اما تست دادم. وقتی انتخاب شدم نمی‌دانستم باید چه احساسی داشته باشم و وقتی کم کم وارد پروژه شدم خدا را شکر کردم که چنین موقعیتی برایم پیش آمد.

چالش فیلمبرداری در خیابان ولیعصر (عج)

صدرعاملی درباره دشواری کار در خیابان ولیعصر (عج) گفت: تولید این فیلم برای ما شرایط خیلی سختی داشت و ما نمی‌توانستیم خیابان ولیعصر (عج) را با دکور بسازیم. ۷۰ درصد فیلم نمای بیرونی بود. البته تجربه فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» نیز به من خیلی کمک کرد. تمام بازیگران فیلم هنرور هستند و کنترل برخی از آنها واقعاً سخت بود.

کریستف رضاعی درباره ساخت موسیقی فیلم بیان کرد: داستان فیلم بسیار قوی و حضور ژولیت برایم الهام‌بخش بود. اولین‌بار که با آقای صدرعاملی باهم درباره این فیلم صحبت کردیم، تصمیم گرفتیم که سراغ موسیقی ظریف برویم که نشانگر شکننده بودن زیبا و خسرو در این فیلم است.

امیدوارم دچار ممیزی نشویم

صدرعاملی درباره دلیل حضور موضوعاتی مانند گشت ارشاد و موتورسواری زنان در فیلم بیان کرد: از قبل به این مسائل فکر شده بود. بحث ما این نبود که کار خاص و عجیبی انجام دهیم. اما شما نمی‌توانید سال گذشته از میدان تجریش تا ولیعصر (عج) حرکت کنید و پدیده‌هایی مانند گشت ارشاد را نبینید.

وی تاکید کرد: امیدوارم فیلم در اکران عمومی دچار ممیزی نشود.

ممنونم که این پدر تا پایان سربلند ماند

مهران غفوریان عنوان کرد: من خودم پدرم و یک دختر دارم. آقای صدرعاملی از شما ممنونم که این پدر تا پایان فیلم سربلند نگه داشتید و ممنونم‌ بابت نشان دادن این‌ رابطه پدر و دختری.

صدرعاملی بیان کرد: در شرایطی که نامهربانی در جامعه گسترده شده است، کانون به من کمک کرد درباره مهربانی فیلم بسازم و این کار بسیار مهمی است.

امین حیایی؛ بازیگری که هنوز همه توانایی‌اش کشف نشده است

صدرعاملی درباره انتخاب امین حیایی گفت: امین حیایی مسافرت است و از من خواست که از شما عذرخواهی کنم. امین بازیگر بااستعدادی است و هنوز خیلی از توانایی‌های او کشف نشده است. زمانی او به سیر بازی در فیلم‌های کمدی و شبه کمدی افتاد و نتوانست خیلی از توانایی‌هایش را نشان دهد. او بازیگر خیلی حرفه‌ای است و خیال شما از اینکه نقشی را به او بسپارید، راحت است.

عشق و رفاقت نجات‌دهنده است

وی درباره شکاف نسلی بین نسل دهه ۵۰ و نسل زد توضیح داد: این ۲ نسل خیلی از هم دور افتاده‌اند و درک کاملی از هم ندارند. اما در واقعیت اینگونه نیست و عواطف و رابطه پدر و دختری اگر به یک‌ رفاقت منجر شود، می‌تواند منجی باشد. هر عاشقانه‌ای تاریخ مصرف دارد اما اگر عاشقانه‌ای در دل رفاقت و کنارهم‌ بودن تعریف شود، اتفاقات بزرگی رقم می‌زند.

صدرعاملی گفت: من نسبت به آینده امیدوارم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا صدایم کن» با حضور رسول صدرعاملی کارگردان، سید مازیار هاشمی تهیه‌کننده، آرش صادق بیگی نویسنده، میلاد صدرعاملی نویسنده، محمدرضا صدرعاملی نویسنده، ژولیت رضاعی و مهران غفوریان بازیگر و کریستف رضاعی آهنگساز امشب ۱۶ بهمن در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد.

رسول صدرعاملی درباره ایده تولید این فیلم گفت: پنج سال پیش کانون پرورش فکری کتاب آقای فرهاد حسن زاده به نام «زیبا صدایم کن» را به من دادند. من کتاب را خواندم و احساس کردم که برای ساختن فیلم سینمایی بسیار مناسب است.

وی درباره بازنویسی فیلمنامه گفت: مشکل من این بود که داستان کتاب برای ۱۵ سال پیش بود و باید به روز می‌شد. از فرهاد عزیز اجازه گرفتم و او بزرگ‌منشانه اجازه داد که داستان را به‌روز کنیم.

این کارگردان تصریح کرد: متأسفانه چندبار برای نگارش فیلمنامه تلاش کردیم اما به نتیجه نرسید. یکبار کامپوزیا پرتوی شروع کرد که کرونا گرفت و درگذشت، پس از آن اصغر عبدالهی کار را شروع کرد. او آرش صادق‌بیگی را به من معرفی کرد و از آنجایی که من، میلاد و محمدرضا سال‌ها باهم کار می‌کنیم قرار شد این ۳ نویسنده باهم فیلمنامه را بنویسند.

فقط احیای مرغک کانون برایم مهم‌ بود

صدرعاملی گفت: از فیلم «شنای پروانه» رفاقتی بین من و مازیار هاشمی وجود داشت و او انگیزه داشت که من فقط این فیلم را بسازم و به پیشکسوتان خیلی احترام می‌گذارد. اراده جمعی کانون و بنیاد فارابی باعث شد که این فیلم ساخته شود. هر کس هرچیزی که می‌خواهد بگوید. برای من این مهم بود که یک فیلم خوب ساخته شود و مرغک کانون دوباره احیا شود و روی پرده بیاید. ما می‌خواستیم مردم دوباره مرغک کانون را از خودشان بدانند. تمام‌ تلاشمان هم این بود که مردم صادقانه این فیلم را از خودشان بدانند.

مازیار هاشمی درباره همکاری با این پروژه گفت: آشنایی من با آقای صدرعاملی به زمانی برمی‌گردد که فیلم «بچه‌خور» را با محمد کارت کار می‌کردیم. آقای صدرعاملی همواره روحیه حمایتگری دارند و اولین بار در فیلم «شنای پروانه» با هم آشنا شدیم.

وی با یادبود کیومرث پوراحمد بیان کرد: یادی می‌کنم از کیومرث پوراحمد زیرا اولین‌بار سینمای او باعث شد که من عاشق سینما شوم.

ورود مادر به قصه

آرش صادق‌بیگی درباره اقتباس از کتاب توضیح داد: ما اجازه داشتیم که اقتباسی آزاد از رمان داشته باشیم زیرا در این زمانه با نوجوان جدید مواجه بودیم و این نوجوان آرزوها و خواسته‌های جدیدی داشت.

میلاد صدرعاملی گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی این فیلم با کتاب این بود که ما باید مادر را وارد قصه‌مان می‌کردیم زیرا آقای صدرعاملی دوست داشتند این اتفاق رخ دهد. قرار بود که اعضای این خانواده در پایان فیلم مجدداً دورهم جمع شوند.

محمدرضا صدرعاملی درباره بدرفتاری جهان بیرون با خسرو در فیلم بیان کرد: ما خسرو را به ظاهر می‌بینیم که از آسایشگاه روانی خارج می‌شود اما تعمدا دوست داشتیم که خسرو رفتارهای درستی داشته باشد اما جامعه با او رفتار درستی نداشته باشد.

رسول صدرعاملی در پاسخ به اینکه آیا قرار است ترانه علیدوستی جدیدی به سینما معرفی کند، گفت: از قبل این ذهنیت در من وجود ندارد که من ترانه علیدوستی دیگری به سینما معرفی کنم. من باید بازیگر خوب داشته باشم و وقتی بازیگر ۱۵-۱۶ ساله می‌خواهم معمولاً بازیگر حرفه‌ای در این سن نداریم.

وی درباره انتخاب بازیگر دختر نوجوان فیلم توضیح داد: ژولیت دختر کریستف رضاعی است. ما از حدود ۳۰۰ نفر برای این نقش تست گرفتیم و لوکیشن آسایشگاه متعلق به پدربزرگ ژولیت است. زمان بازدید از لوکیشن کریستف وقتی ژولیت را صدا کرد من احساس کردم که خود زیبا از دور به سمتم می‌آید.

ژولیت رضاعی بیان کرد: اولش خیلی امید زیادی نداشتم‌که انتخاب شوم اما تست دادم. وقتی انتخاب شدم نمی‌دانستم باید چه احساسی داشته باشم و وقتی کم کم وارد پروژه شدم خدا را شکر کردم که چنین موقعیتی برایم پیش آمد.

چالش فیلمبرداری در خیابان ولیعصر (عج)

صدرعاملی درباره دشواری کار در خیابان ولیعصر (عج) گفت: تولید این فیلم برای ما شرایط خیلی سختی داشت و ما نمی‌توانستیم خیابان ولیعصر (عج) را با دکور بسازیم. ۷۰ درصد فیلم نمای بیرونی بود. البته تجربه فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» نیز به من خیلی کمک کرد. تمام بازیگران فیلم هنرور هستند و کنترل برخی از آنها واقعاً سخت بود.

کریستف رضاعی درباره ساخت موسیقی فیلم بیان کرد: داستان فیلم بسیار قوی و حضور ژولیت برایم الهام‌بخش بود. اولین‌بار که با آقای صدرعاملی باهم درباره این فیلم صحبت کردیم، تصمیم گرفتیم که سراغ موسیقی ظریف برویم که نشانگر شکننده بودن زیبا و خسرو در این فیلم است.

امیدوارم دچار ممیزی نشویم

صدرعاملی درباره دلیل حضور موضوعاتی مانند گشت ارشاد و موتورسواری زنان در فیلم بیان کرد: از قبل به این مسائل فکر شده بود. بحث ما این نبود که کار خاص و عجیبی انجام دهیم. اما شما نمی‌توانید سال گذشته از میدان تجریش تا ولیعصر (عج) حرکت کنید و پدیده‌هایی مانند گشت ارشاد را نبینید.

وی تاکید کرد: امیدوارم فیلم در اکران عمومی دچار ممیزی نشود.

ممنونم که این پدر تا پایان سربلند ماند

مهران غفوریان عنوان کرد: من خودم پدرم و یک دختر دارم. آقای صدرعاملی از شما ممنونم که این پدر تا پایان فیلم سربلند نگه داشتید و ممنونم‌ بابت نشان دادن این‌ رابطه پدر و دختری.

صدرعاملی بیان کرد: در شرایطی که نامهربانی در جامعه گسترده شده است، کانون به من کمک کرد درباره مهربانی فیلم بسازم و این کار بسیار مهمی است.

امین حیایی؛ بازیگری که هنوز همه توانایی‌اش کشف نشده است

صدرعاملی درباره انتخاب امین حیایی گفت: امین حیایی مسافرت است و از من خواست که از شما عذرخواهی کنم. امین بازیگر بااستعدادی است و هنوز خیلی از توانایی‌های او کشف نشده است. زمانی او به سیر بازی در فیلم‌های کمدی و شبه کمدی افتاد و نتوانست خیلی از توانایی‌هایش را نشان دهد. او بازیگر خیلی حرفه‌ای است و خیال شما از اینکه نقشی را به او بسپارید، راحت است.

عشق و رفاقت نجات‌دهنده است

وی درباره شکاف نسلی بین نسل دهه ۵۰ و نسل زد توضیح داد: این ۲ نسل خیلی از هم دور افتاده‌اند و درک کاملی از هم ندارند. اما در واقعیت اینگونه نیست و عواطف و رابطه پدر و دختری اگر به یک‌ رفاقت منجر شود، می‌تواند منجی باشد. هر عاشقانه‌ای تاریخ مصرف دارد اما اگر عاشقانه‌ای در دل رفاقت و کنارهم‌ بودن تعریف شود، اتفاقات بزرگی رقم می‌زند.

صدرعاملی گفت: من نسبت به آینده امیدوارم.

پست قبلی

سانس‌های فوق‌العاده پنجمین روز فیلم فجر اعلام شد

پست بعدی

برنامه جام جم و ادامه مناظره درباره ساترا

مربوطه پست ها

«بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست
هنر و فرهنگ

«بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست

۱۲ تیر ۱۴۰۴
تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»
هنر و فرهنگ

تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»

۱۲ تیر ۱۴۰۴
«تفسیر و تفنگ» روی آنتن شبکه دو سیما؛ گروه فرقان را بهتر بشناسید
هنر و فرهنگ

«تفسیر و تفنگ» روی آنتن شبکه دو سیما؛ گروه فرقان را بهتر بشناسید

۱۲ تیر ۱۴۰۴
داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست
هنر و فرهنگ

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

۱۲ تیر ۱۴۰۴
چرا صیادان انبار موسسه ماهیگیری را به آتش کشیدند!؟
هنر و فرهنگ

چرا صیادان انبار موسسه ماهیگیری را به آتش کشیدند!؟

۱۲ تیر ۱۴۰۴
یک قصه شخصی از معجزه موسیقی در جنگ؛ هنری که همراه وفادار مردم است
هنر و فرهنگ

یک قصه شخصی از معجزه موسیقی در جنگ؛ هنری که همراه وفادار مردم است

۱۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست
  • پروژه ده‌ساله آلمان برای نوسازی زیردریایی‌های ۲۱۲A
  • تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»
  • ساخت پهپادهای الهام‌گرفته از زنبورها در آمریکا
  • برقراری پرواز از مشهد به ۲۱ مسیر خارجی
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.