دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۱ اسفند ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در یادداشتی به مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پرداخت.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، متن یادداشت دکتر جواد فرهودی عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت  و استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، بدین شرح است:

«به منظور اجرای تدبیر 29 الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت مبنی بر «برقراری نظام حکمرانی آب کشور بر اساس مدیریت یکپارچه منابع آب در حوضه آبریز و گسترش استفاده از آب‌های نامتعارف، با رویکرد مدیریت تقاضا و تخصیص و مشارکت بهره‌برداران در مدیریت چرخه آب»، نظری گذرا بر مدیریت یکپارچه منابع آب، مولفه‌ها و عوامل موثر بر آن ضروری خواهد است.

مدیریت یکپارچه منابع آب، رویکردی در سیاستگذاری بین بخشی است که برای اجتناب از رویکردهای تک‌بخشی در مدیریت منابع آب طراحی شده است. مدیریت یکپارچه منابع آب بر اساس درک دقیق یکپارچگی منابع آب با بوم سامانه، منبع طبیعی بودن و کالای اقتصادی-اجتماعی بودن آن، پایه‌گذاری می‌شود.

با توجه به نقش کلیدی آب در توسعه اجتماعی و برقراری یکپارچگی محیط زیست طبیعی، ضرورت دارد از مدیریت جزیره‌ای و بخشی و بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر در آن احتراز کرد و به صورت کلی و جامع‌نگر به آن پرداخت. مدیران منابع آب، خواه در بخش دولتی یا خصوصی باید تصمیم‌های سختی را درباره تخصیص آب اتخاذ کنند چراکه پیشران‌های مختلفی نظیر عوامل جمعیتی و تغییر اقلیم، تنش‌های منابع آب را افزایش می‌دهد. منطق رویکرد مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد پذیرش مدیریت آب در سطح بین المللی است و مسیری رو به جلو برای توسعه و مدیریت مؤثر، عادلانه و پایدار منابع محدود آب و همزیستی با کمبود و تنش آب حاصل از تقاضاهای منازعه‌دار و مناقشه‌انگیز مصرف‌کنندگان آب است.

رسالت و مأموریت مدیریت یکپارچه منابع آب را می‌توان به قرار زیر خلاصه کرد:

یکپارچه‌سازی نیازهای آبی شهری، کشاورزی و صنعتی در درون حوصه آبریز

تشویق فرایندهای مشارکتی گروه‌های مصرف‌کننده آب

برقراری تعادل بین بازده اقتصادی، پایداری بوم سامانه و عدالت اجتماعی

حل مسائل آب نه‌تنها به دسترس بودن آن بستگی دارد بلکه به عوامل دیگری از جمله فرایندهای مورد استفاده در مدیریت، رقابت‌پذیری و توانایی مؤسسات متولی مدیریت، غلبه شرایط اقتصادی-سیاسی، فرایند و اقدامات توسعه و مدیریت‌، تناسب شرایط اجرایی موجود در تشکیلات قانونی، شرایط و دغدغه‌های اجتماعی و محیط زیستی کشور، سطوح فناوری موجود و قابل استفاده در مدیریت منابع آب، الگوهای حکمرانی آب، برهم‌کنش‌های تشکیلاتی، سیاسی و سطح دانش، پژوهش و توسعه، وابسته است. به طور کلی، سه عامل اصلی منابع تأمین آب، منابع مصرف آب و مسائل مدیریتی و بیرونی، تعیین‌کننده نوع مدیریت آب و درجه موفقیت آن است.

موارد فوق، مسائلی است که باید در مجموعه فرایند مدیریت یکپارچه منابع آب مورد توجه قرار گیرند؛ حتی اگر برآورده کردن آنها کار مشکلی باشد. این مسائل اساسی باید قبل از دستیابی به مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد بحث و بررسی قرار گیرند و با حل موفقیت‌آمیز آنها، گام‌هایی جدی برای اجرای مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود. برای به واقعیت رسیدن این خواسته، به صورت معنادار، نیاز به درک شرایط حاکم بر منابع آب در زمان حاضر و شرایط نگران‌کننده آن در آینده نه‌چندان دور دارد تا گام‌های مؤثری برای اجرای دقیق مفهوم مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود.»

انتهای پیام

نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در یادداشتی به مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پرداخت.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، متن یادداشت دکتر جواد فرهودی عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت  و استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، بدین شرح است:

«به منظور اجرای تدبیر 29 الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت مبنی بر «برقراری نظام حکمرانی آب کشور بر اساس مدیریت یکپارچه منابع آب در حوضه آبریز و گسترش استفاده از آب‌های نامتعارف، با رویکرد مدیریت تقاضا و تخصیص و مشارکت بهره‌برداران در مدیریت چرخه آب»، نظری گذرا بر مدیریت یکپارچه منابع آب، مولفه‌ها و عوامل موثر بر آن ضروری خواهد است.

مدیریت یکپارچه منابع آب، رویکردی در سیاستگذاری بین بخشی است که برای اجتناب از رویکردهای تک‌بخشی در مدیریت منابع آب طراحی شده است. مدیریت یکپارچه منابع آب بر اساس درک دقیق یکپارچگی منابع آب با بوم سامانه، منبع طبیعی بودن و کالای اقتصادی-اجتماعی بودن آن، پایه‌گذاری می‌شود.

با توجه به نقش کلیدی آب در توسعه اجتماعی و برقراری یکپارچگی محیط زیست طبیعی، ضرورت دارد از مدیریت جزیره‌ای و بخشی و بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر در آن احتراز کرد و به صورت کلی و جامع‌نگر به آن پرداخت. مدیران منابع آب، خواه در بخش دولتی یا خصوصی باید تصمیم‌های سختی را درباره تخصیص آب اتخاذ کنند چراکه پیشران‌های مختلفی نظیر عوامل جمعیتی و تغییر اقلیم، تنش‌های منابع آب را افزایش می‌دهد. منطق رویکرد مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد پذیرش مدیریت آب در سطح بین المللی است و مسیری رو به جلو برای توسعه و مدیریت مؤثر، عادلانه و پایدار منابع محدود آب و همزیستی با کمبود و تنش آب حاصل از تقاضاهای منازعه‌دار و مناقشه‌انگیز مصرف‌کنندگان آب است.

رسالت و مأموریت مدیریت یکپارچه منابع آب را می‌توان به قرار زیر خلاصه کرد:

یکپارچه‌سازی نیازهای آبی شهری، کشاورزی و صنعتی در درون حوصه آبریز

تشویق فرایندهای مشارکتی گروه‌های مصرف‌کننده آب

برقراری تعادل بین بازده اقتصادی، پایداری بوم سامانه و عدالت اجتماعی

حل مسائل آب نه‌تنها به دسترس بودن آن بستگی دارد بلکه به عوامل دیگری از جمله فرایندهای مورد استفاده در مدیریت، رقابت‌پذیری و توانایی مؤسسات متولی مدیریت، غلبه شرایط اقتصادی-سیاسی، فرایند و اقدامات توسعه و مدیریت‌، تناسب شرایط اجرایی موجود در تشکیلات قانونی، شرایط و دغدغه‌های اجتماعی و محیط زیستی کشور، سطوح فناوری موجود و قابل استفاده در مدیریت منابع آب، الگوهای حکمرانی آب، برهم‌کنش‌های تشکیلاتی، سیاسی و سطح دانش، پژوهش و توسعه، وابسته است. به طور کلی، سه عامل اصلی منابع تأمین آب، منابع مصرف آب و مسائل مدیریتی و بیرونی، تعیین‌کننده نوع مدیریت آب و درجه موفقیت آن است.

موارد فوق، مسائلی است که باید در مجموعه فرایند مدیریت یکپارچه منابع آب مورد توجه قرار گیرند؛ حتی اگر برآورده کردن آنها کار مشکلی باشد. این مسائل اساسی باید قبل از دستیابی به مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد بحث و بررسی قرار گیرند و با حل موفقیت‌آمیز آنها، گام‌هایی جدی برای اجرای مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود. برای به واقعیت رسیدن این خواسته، به صورت معنادار، نیاز به درک شرایط حاکم بر منابع آب در زمان حاضر و شرایط نگران‌کننده آن در آینده نه‌چندان دور دارد تا گام‌های مؤثری برای اجرای دقیق مفهوم مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود.»

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

مرگ در بازگشت به غربت

نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در یادداشتی به مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پرداخت.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، متن یادداشت دکتر جواد فرهودی عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت  و استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، بدین شرح است:

«به منظور اجرای تدبیر 29 الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت مبنی بر «برقراری نظام حکمرانی آب کشور بر اساس مدیریت یکپارچه منابع آب در حوضه آبریز و گسترش استفاده از آب‌های نامتعارف، با رویکرد مدیریت تقاضا و تخصیص و مشارکت بهره‌برداران در مدیریت چرخه آب»، نظری گذرا بر مدیریت یکپارچه منابع آب، مولفه‌ها و عوامل موثر بر آن ضروری خواهد است.

مدیریت یکپارچه منابع آب، رویکردی در سیاستگذاری بین بخشی است که برای اجتناب از رویکردهای تک‌بخشی در مدیریت منابع آب طراحی شده است. مدیریت یکپارچه منابع آب بر اساس درک دقیق یکپارچگی منابع آب با بوم سامانه، منبع طبیعی بودن و کالای اقتصادی-اجتماعی بودن آن، پایه‌گذاری می‌شود.

با توجه به نقش کلیدی آب در توسعه اجتماعی و برقراری یکپارچگی محیط زیست طبیعی، ضرورت دارد از مدیریت جزیره‌ای و بخشی و بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر در آن احتراز کرد و به صورت کلی و جامع‌نگر به آن پرداخت. مدیران منابع آب، خواه در بخش دولتی یا خصوصی باید تصمیم‌های سختی را درباره تخصیص آب اتخاذ کنند چراکه پیشران‌های مختلفی نظیر عوامل جمعیتی و تغییر اقلیم، تنش‌های منابع آب را افزایش می‌دهد. منطق رویکرد مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد پذیرش مدیریت آب در سطح بین المللی است و مسیری رو به جلو برای توسعه و مدیریت مؤثر، عادلانه و پایدار منابع محدود آب و همزیستی با کمبود و تنش آب حاصل از تقاضاهای منازعه‌دار و مناقشه‌انگیز مصرف‌کنندگان آب است.

رسالت و مأموریت مدیریت یکپارچه منابع آب را می‌توان به قرار زیر خلاصه کرد:

یکپارچه‌سازی نیازهای آبی شهری، کشاورزی و صنعتی در درون حوصه آبریز

تشویق فرایندهای مشارکتی گروه‌های مصرف‌کننده آب

برقراری تعادل بین بازده اقتصادی، پایداری بوم سامانه و عدالت اجتماعی

حل مسائل آب نه‌تنها به دسترس بودن آن بستگی دارد بلکه به عوامل دیگری از جمله فرایندهای مورد استفاده در مدیریت، رقابت‌پذیری و توانایی مؤسسات متولی مدیریت، غلبه شرایط اقتصادی-سیاسی، فرایند و اقدامات توسعه و مدیریت‌، تناسب شرایط اجرایی موجود در تشکیلات قانونی، شرایط و دغدغه‌های اجتماعی و محیط زیستی کشور، سطوح فناوری موجود و قابل استفاده در مدیریت منابع آب، الگوهای حکمرانی آب، برهم‌کنش‌های تشکیلاتی، سیاسی و سطح دانش، پژوهش و توسعه، وابسته است. به طور کلی، سه عامل اصلی منابع تأمین آب، منابع مصرف آب و مسائل مدیریتی و بیرونی، تعیین‌کننده نوع مدیریت آب و درجه موفقیت آن است.

موارد فوق، مسائلی است که باید در مجموعه فرایند مدیریت یکپارچه منابع آب مورد توجه قرار گیرند؛ حتی اگر برآورده کردن آنها کار مشکلی باشد. این مسائل اساسی باید قبل از دستیابی به مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد بحث و بررسی قرار گیرند و با حل موفقیت‌آمیز آنها، گام‌هایی جدی برای اجرای مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود. برای به واقعیت رسیدن این خواسته، به صورت معنادار، نیاز به درک شرایط حاکم بر منابع آب در زمان حاضر و شرایط نگران‌کننده آن در آینده نه‌چندان دور دارد تا گام‌های مؤثری برای اجرای دقیق مفهوم مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود.»

انتهای پیام

نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در یادداشتی به مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پرداخت.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، متن یادداشت دکتر جواد فرهودی عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت  و استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، بدین شرح است:

«به منظور اجرای تدبیر 29 الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت مبنی بر «برقراری نظام حکمرانی آب کشور بر اساس مدیریت یکپارچه منابع آب در حوضه آبریز و گسترش استفاده از آب‌های نامتعارف، با رویکرد مدیریت تقاضا و تخصیص و مشارکت بهره‌برداران در مدیریت چرخه آب»، نظری گذرا بر مدیریت یکپارچه منابع آب، مولفه‌ها و عوامل موثر بر آن ضروری خواهد است.

مدیریت یکپارچه منابع آب، رویکردی در سیاستگذاری بین بخشی است که برای اجتناب از رویکردهای تک‌بخشی در مدیریت منابع آب طراحی شده است. مدیریت یکپارچه منابع آب بر اساس درک دقیق یکپارچگی منابع آب با بوم سامانه، منبع طبیعی بودن و کالای اقتصادی-اجتماعی بودن آن، پایه‌گذاری می‌شود.

با توجه به نقش کلیدی آب در توسعه اجتماعی و برقراری یکپارچگی محیط زیست طبیعی، ضرورت دارد از مدیریت جزیره‌ای و بخشی و بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر در آن احتراز کرد و به صورت کلی و جامع‌نگر به آن پرداخت. مدیران منابع آب، خواه در بخش دولتی یا خصوصی باید تصمیم‌های سختی را درباره تخصیص آب اتخاذ کنند چراکه پیشران‌های مختلفی نظیر عوامل جمعیتی و تغییر اقلیم، تنش‌های منابع آب را افزایش می‌دهد. منطق رویکرد مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد پذیرش مدیریت آب در سطح بین المللی است و مسیری رو به جلو برای توسعه و مدیریت مؤثر، عادلانه و پایدار منابع محدود آب و همزیستی با کمبود و تنش آب حاصل از تقاضاهای منازعه‌دار و مناقشه‌انگیز مصرف‌کنندگان آب است.

رسالت و مأموریت مدیریت یکپارچه منابع آب را می‌توان به قرار زیر خلاصه کرد:

یکپارچه‌سازی نیازهای آبی شهری، کشاورزی و صنعتی در درون حوصه آبریز

تشویق فرایندهای مشارکتی گروه‌های مصرف‌کننده آب

برقراری تعادل بین بازده اقتصادی، پایداری بوم سامانه و عدالت اجتماعی

حل مسائل آب نه‌تنها به دسترس بودن آن بستگی دارد بلکه به عوامل دیگری از جمله فرایندهای مورد استفاده در مدیریت، رقابت‌پذیری و توانایی مؤسسات متولی مدیریت، غلبه شرایط اقتصادی-سیاسی، فرایند و اقدامات توسعه و مدیریت‌، تناسب شرایط اجرایی موجود در تشکیلات قانونی، شرایط و دغدغه‌های اجتماعی و محیط زیستی کشور، سطوح فناوری موجود و قابل استفاده در مدیریت منابع آب، الگوهای حکمرانی آب، برهم‌کنش‌های تشکیلاتی، سیاسی و سطح دانش، پژوهش و توسعه، وابسته است. به طور کلی، سه عامل اصلی منابع تأمین آب، منابع مصرف آب و مسائل مدیریتی و بیرونی، تعیین‌کننده نوع مدیریت آب و درجه موفقیت آن است.

موارد فوق، مسائلی است که باید در مجموعه فرایند مدیریت یکپارچه منابع آب مورد توجه قرار گیرند؛ حتی اگر برآورده کردن آنها کار مشکلی باشد. این مسائل اساسی باید قبل از دستیابی به مدیریت یکپارچه منابع آب، مورد بحث و بررسی قرار گیرند و با حل موفقیت‌آمیز آنها، گام‌هایی جدی برای اجرای مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود. برای به واقعیت رسیدن این خواسته، به صورت معنادار، نیاز به درک شرایط حاکم بر منابع آب در زمان حاضر و شرایط نگران‌کننده آن در آینده نه‌چندان دور دارد تا گام‌های مؤثری برای اجرای دقیق مفهوم مدیریت یکپارچه منابع آب برداشته شود.»

انتهای پیام

برچسب ها: الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت
پست قبلی

نخست وزیر پیشین قطر: احضار تمیم بن حمد به کاخ سفید درباره موضوع روسیه صحت ندارد

پست بعدی

رییس جمهور دستورهای مهمی در حوزه خودرو صادر کرد

مربوطه پست ها

پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم
سیاسی

آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.