دانش جوین
پنجشنبه, خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

نقش لایه «بِلت» در کیفیت رانندگی

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۵ فروردین ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
نقش لایه «بِلت» در کیفیت رانندگی
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این بخش در شکل دادن به‌کیفیت سواری و ویژگی‌های هندلینگ خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند. مهندسان تایر معمولا سیم‌های لایه بلت را طوری طراحی می‌کنند که ساختار مثلثی در داخل تایر تشکیل دهند. این شکل چارچوب داخلی قوی ایجاد می‌کند که در برابر خم شدن، پیچش و برش مقاومت می‌کند.

سه عامل اساسی که برای راحتی سواری، پاسخ فرمان و دوام نقش موثر و به‌نوعی پایه‌ای دارند. مهندسان سفتی لایه بلت را در سه ناحیه ارزیابی می‌کنند که شامل معیارهای عمودی، جانبی و پیچشی می‌شود. در نتیجه سفتی جانبی هندلینگ را بهبود می‌بخشد؛ اما راحتی را کاهش می‌دهد. به این ترتیب سفتی جانبی لایه بلت تایر می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

لایه بلت جانبی بسیار سفت، دقت هندلینگ را افزایش می‌دهد؛ اما معمولا سواری خشن‌تر و ناراحت‌کننده‌تر ایجاد می‌کند. هنگامی که مهندسان می‌خواهند تایر نیروی بیشتری تولید کند، بسته لایه بلت را سفت‌تر می‌کنند. به‌همین دلیل است که تایرهای با کارایی فوق‌العاده بالا و تایرهای کامیون‌های سنگین معمولا دارای سفت‌ترین لایه بلت هستند.

همچنین رتبه‌بندی سرعت به‌سفتی لایه بلت تایر بستگی دارد. تایرهای با رتبه بالاتر باید در برابر نیروهای گریز از مرکز در سرعت‌های بالا مقاومت کنند. اگر لایه بلت‌ سفتی کافی نداشته باشند، تایر نمی‌تواند با خیال راحت در سرعت‌های بالا حرکت کند و رتبه سرعت آن کاهش می‌یابد.

در نظر داشته باشید که لایه بلت‌های تایر انرژی را از طریق شاسی منتقل می‌کنند. هنگامی که تایر به‌جاده برخورد می‌کند، انرژی را از طریق آج به لایه بلت و بدنه منتقل می‌کند. آن انرژی از لایه بلت به سیم بید، سپس به چرخ و سیستم تعلیق خودرو منتقل می‌شود. لایه بلت‌ سفت، فرمان‌دهی و هندلینگ را بهبود می‌بخشد و به انتقال کارآمدتر قدرت موتور به‌جاده کمک می‌کند. اما شاید در برخی موارد باعث شود که نرمی سواری کاهش یابد.

این بخش در شکل دادن به‌کیفیت سواری و ویژگی‌های هندلینگ خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند. مهندسان تایر معمولا سیم‌های لایه بلت را طوری طراحی می‌کنند که ساختار مثلثی در داخل تایر تشکیل دهند. این شکل چارچوب داخلی قوی ایجاد می‌کند که در برابر خم شدن، پیچش و برش مقاومت می‌کند.

سه عامل اساسی که برای راحتی سواری، پاسخ فرمان و دوام نقش موثر و به‌نوعی پایه‌ای دارند. مهندسان سفتی لایه بلت را در سه ناحیه ارزیابی می‌کنند که شامل معیارهای عمودی، جانبی و پیچشی می‌شود. در نتیجه سفتی جانبی هندلینگ را بهبود می‌بخشد؛ اما راحتی را کاهش می‌دهد. به این ترتیب سفتی جانبی لایه بلت تایر می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

لایه بلت جانبی بسیار سفت، دقت هندلینگ را افزایش می‌دهد؛ اما معمولا سواری خشن‌تر و ناراحت‌کننده‌تر ایجاد می‌کند. هنگامی که مهندسان می‌خواهند تایر نیروی بیشتری تولید کند، بسته لایه بلت را سفت‌تر می‌کنند. به‌همین دلیل است که تایرهای با کارایی فوق‌العاده بالا و تایرهای کامیون‌های سنگین معمولا دارای سفت‌ترین لایه بلت هستند.

همچنین رتبه‌بندی سرعت به‌سفتی لایه بلت تایر بستگی دارد. تایرهای با رتبه بالاتر باید در برابر نیروهای گریز از مرکز در سرعت‌های بالا مقاومت کنند. اگر لایه بلت‌ سفتی کافی نداشته باشند، تایر نمی‌تواند با خیال راحت در سرعت‌های بالا حرکت کند و رتبه سرعت آن کاهش می‌یابد.

در نظر داشته باشید که لایه بلت‌های تایر انرژی را از طریق شاسی منتقل می‌کنند. هنگامی که تایر به‌جاده برخورد می‌کند، انرژی را از طریق آج به لایه بلت و بدنه منتقل می‌کند. آن انرژی از لایه بلت به سیم بید، سپس به چرخ و سیستم تعلیق خودرو منتقل می‌شود. لایه بلت‌ سفت، فرمان‌دهی و هندلینگ را بهبود می‌بخشد و به انتقال کارآمدتر قدرت موتور به‌جاده کمک می‌کند. اما شاید در برخی موارد باعث شود که نرمی سواری کاهش یابد.

اخبارجدیدترین

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور

کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید

این بخش در شکل دادن به‌کیفیت سواری و ویژگی‌های هندلینگ خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند. مهندسان تایر معمولا سیم‌های لایه بلت را طوری طراحی می‌کنند که ساختار مثلثی در داخل تایر تشکیل دهند. این شکل چارچوب داخلی قوی ایجاد می‌کند که در برابر خم شدن، پیچش و برش مقاومت می‌کند.

سه عامل اساسی که برای راحتی سواری، پاسخ فرمان و دوام نقش موثر و به‌نوعی پایه‌ای دارند. مهندسان سفتی لایه بلت را در سه ناحیه ارزیابی می‌کنند که شامل معیارهای عمودی، جانبی و پیچشی می‌شود. در نتیجه سفتی جانبی هندلینگ را بهبود می‌بخشد؛ اما راحتی را کاهش می‌دهد. به این ترتیب سفتی جانبی لایه بلت تایر می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

لایه بلت جانبی بسیار سفت، دقت هندلینگ را افزایش می‌دهد؛ اما معمولا سواری خشن‌تر و ناراحت‌کننده‌تر ایجاد می‌کند. هنگامی که مهندسان می‌خواهند تایر نیروی بیشتری تولید کند، بسته لایه بلت را سفت‌تر می‌کنند. به‌همین دلیل است که تایرهای با کارایی فوق‌العاده بالا و تایرهای کامیون‌های سنگین معمولا دارای سفت‌ترین لایه بلت هستند.

همچنین رتبه‌بندی سرعت به‌سفتی لایه بلت تایر بستگی دارد. تایرهای با رتبه بالاتر باید در برابر نیروهای گریز از مرکز در سرعت‌های بالا مقاومت کنند. اگر لایه بلت‌ سفتی کافی نداشته باشند، تایر نمی‌تواند با خیال راحت در سرعت‌های بالا حرکت کند و رتبه سرعت آن کاهش می‌یابد.

در نظر داشته باشید که لایه بلت‌های تایر انرژی را از طریق شاسی منتقل می‌کنند. هنگامی که تایر به‌جاده برخورد می‌کند، انرژی را از طریق آج به لایه بلت و بدنه منتقل می‌کند. آن انرژی از لایه بلت به سیم بید، سپس به چرخ و سیستم تعلیق خودرو منتقل می‌شود. لایه بلت‌ سفت، فرمان‌دهی و هندلینگ را بهبود می‌بخشد و به انتقال کارآمدتر قدرت موتور به‌جاده کمک می‌کند. اما شاید در برخی موارد باعث شود که نرمی سواری کاهش یابد.

این بخش در شکل دادن به‌کیفیت سواری و ویژگی‌های هندلینگ خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند. مهندسان تایر معمولا سیم‌های لایه بلت را طوری طراحی می‌کنند که ساختار مثلثی در داخل تایر تشکیل دهند. این شکل چارچوب داخلی قوی ایجاد می‌کند که در برابر خم شدن، پیچش و برش مقاومت می‌کند.

سه عامل اساسی که برای راحتی سواری، پاسخ فرمان و دوام نقش موثر و به‌نوعی پایه‌ای دارند. مهندسان سفتی لایه بلت را در سه ناحیه ارزیابی می‌کنند که شامل معیارهای عمودی، جانبی و پیچشی می‌شود. در نتیجه سفتی جانبی هندلینگ را بهبود می‌بخشد؛ اما راحتی را کاهش می‌دهد. به این ترتیب سفتی جانبی لایه بلت تایر می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

لایه بلت جانبی بسیار سفت، دقت هندلینگ را افزایش می‌دهد؛ اما معمولا سواری خشن‌تر و ناراحت‌کننده‌تر ایجاد می‌کند. هنگامی که مهندسان می‌خواهند تایر نیروی بیشتری تولید کند، بسته لایه بلت را سفت‌تر می‌کنند. به‌همین دلیل است که تایرهای با کارایی فوق‌العاده بالا و تایرهای کامیون‌های سنگین معمولا دارای سفت‌ترین لایه بلت هستند.

همچنین رتبه‌بندی سرعت به‌سفتی لایه بلت تایر بستگی دارد. تایرهای با رتبه بالاتر باید در برابر نیروهای گریز از مرکز در سرعت‌های بالا مقاومت کنند. اگر لایه بلت‌ سفتی کافی نداشته باشند، تایر نمی‌تواند با خیال راحت در سرعت‌های بالا حرکت کند و رتبه سرعت آن کاهش می‌یابد.

در نظر داشته باشید که لایه بلت‌های تایر انرژی را از طریق شاسی منتقل می‌کنند. هنگامی که تایر به‌جاده برخورد می‌کند، انرژی را از طریق آج به لایه بلت و بدنه منتقل می‌کند. آن انرژی از لایه بلت به سیم بید، سپس به چرخ و سیستم تعلیق خودرو منتقل می‌شود. لایه بلت‌ سفت، فرمان‌دهی و هندلینگ را بهبود می‌بخشد و به انتقال کارآمدتر قدرت موتور به‌جاده کمک می‌کند. اما شاید در برخی موارد باعث شود که نرمی سواری کاهش یابد.

پست قبلی

شرایط فروش مدیران خودرو؛ محصولات برند اکستریم، ام‌وی‌ام و فونیکس

پست بعدی

دیدار با قصر متحرک لوکس آمریکایی‌

مربوطه پست ها

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
خودرو

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
خودرو

کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
خودرو

کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس
خودرو

تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
شفاف‌ سازی «ایران‌ خودرو» و «سایپا»  در قبال افزایش قیمت‌ها
خودرو

شفاف‌ سازی «ایران‌ خودرو» و «سایپا» در قبال افزایش قیمت‌ها

۲۲ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
  • پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور
  • کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
  • کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
  • تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.