دانش جوین
شنبه, مرداد ۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

نمایشگاه‌ مجازی‌ کتاب تهران، بازار کوچک شده ناشران را گسترش می‌دهد

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۹ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

سیدمحمود اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی دانشجو اینترنشنال، اظهار کرد: برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران رویداد فرهنگی بی‌‏نظیری است که با حضور گسترده ناشران، حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات و شرکت ملی پست به روی دوستداران کتاب گشوده شده است. آماده‏‌سازی زیرساخت‏‌های فناورانه این رویداد هم ممکن نبود مگر با تعامل و همکاری‏‌های چندجانبه و یقین دارم توسعه زیرساخت‌‏های فناورانه و ارتباطی برای این رویداد، اهداف دولت را در افزایش دسترسی‌‏ها و بهبود شاخص عدالت فرهنگی محقق می‏‌کند. 

وی با بیان اینکه امیدوارم با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در تمام نقاط کشور، سطح دسترسی به نمایشگاه‏‌های مجازی هم افزایش یابد، عنوان کرد: ما پذیرای طرح‌‏های نوآورانه‌ای هستیم که با اجرای‏شان، پل‏‌های ارتباطی بین علاقه‌‏مندان و یار مهربان کوتاه‌تر شود و سرانه مطالعه را با ترویج و ترغیب کتابخوانی افزایش دهد.

وی ضمن اشاره به تأثیر بحران کرونا بر بخش فرهنگ و هنر توضیح داد: این تاثیر در کوتاه‏ مدت کاهش نخواهد یافت و به گمان من جهان پس از کرونا جهانی متفاوت به نظر می‏‌رسد و از آنجا که بدون فرهنگ آینده‌‏ای نخواهد بود، ضرورت دارد تغییرات ناشی از بروز بحران کرونا را از وجوه گوناگون مورد ارزیابی قرار دهیم. دوره کرونا نشان داد که فناوری در فعالیت‌ها و اقتصاد فرهنگ و هنر چه اندازه نقش‌آفرین است، به ویژه کاربرد فناوری در عرضه محصولات و خدمات بر بسترهای مجازی. 

نمایشگاه مجازی کتاب، تجربۀ فرهنگی برای مدل‌های‌ تجاری نوین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعطیلی موقت رویدادهای فرهنگی در دوران کرونا بیان کرد: این موضوع برنامه‏‌ریزی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری برای عرضه‏ خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری را شتاب داده و فرصت‌های کسب‌وکار جدیدی را نیز ایجاد کرده است که این تغییرات را با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در بازار نشر هم می‌‏توان پی‏‌گرفت.

وی با بیان اینکه رویدادهای مجازی،‌ اَشکال جدیدی از تجربۀ فرهنگی، انتشار و مدل‌های‌ تجاری نوین را ایجاد می‌‏کند، عنوان کرد: معتقدم که شفاف شدن فرآیندهای خرید کتاب و هدفمند شدن یارانه‏‌ها چه با سویه مخاطب و چه با سویه عرضه‌‏کنندگان از روندهای مثبت این رویداد مجازی است که به شکل‏‌گیری سبدهای خرید برخط هم منجر شده است.

وی با طرح این موضوع که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یارانه‌‏ها به خریداران و فروشندگان واقعی کتاب تعلق می‏‌گیرد و به مصرف کتاب می‌‏رسد، بیان کرد: با ارزیابی‌‏های دقیق می‏‌توان فرایندهای دیگری را برای دسترسی‏‌های فرهنگی و هنری دیجیتال نیز برنامه‏‌ریزی کرد.

اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه بحران کرونا، صنعت نشر را نیز تحتِ‌تأثیر و مجموعه‌ای از شرکت‌های‌ کوچک‌تر و متخصصان خلاق را در معرض خطر قرار داد، افزود: در صنعت نشر کتاب هم سه شریک اصلی وجود دارد؛ یعنی ناشران؛ نویسندگان و کتاب‌فروشان که در همکاری نزدیک با کتابخانه‌ها، مؤسسات آموزشی و گروه‌های فرهنگی ازجمله برای نمایشگاه‌های‌ کتاب فعالیت می‌کنند. با بسته‌شدن کتاب‌فروشی‌ها به واسطه کرونا یا ایجاد محدودیت‌های‌ دسترسی، کوچک شدن بازار برای ناشران کتاب انتظار می‌‏رفت و تجربه برگزاری نمایشگاه‌ مجازی‌ کتاب تهران، تأثیرات خود را بر درآمد نویسندگان و ناشران خواهد گذاشت.

صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری دارند

وی با بیان اینکه صنعت نشر همچون دیگر صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری در وضعیت موجود با رویکرد حفظ بازارهای داخلی و جهانی دارد، ادامه داد: با برجسته شدن مشکلات ناشی از عدم توجه به فناوری‏‌های نوین در بحران کرونا، فعالان اقتصادی بخش فرهنگ نیز برای نجات صنعت و کسب و کارشان بایستی اقدام کنند. ماشین‌آلات و تجهیزات قدیمی و فرسوده باید متناسب با ظرفیت و میزان تولید کالاهای فرهنگی به‌روز و به‌طور جدی به سوی دیجیتالی شدن حرکت کنند، کسب وکارها به دفاتر بازاریابی، تغییر شکلی و کاربری بدهند و با راه‌اندازی سایت اینترنتی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به جذب سفارش‌های آنلاین و خدمات غیرحضوری بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالان این حوزه باید با سرمایه‌گذاری در انواع جدید فناوری‌‏ها و استفاده از مدیریت‌های قوی و نگرش مثبت به نرم‌افزارهای گردش کار، توان رقابتی خود را افزایش دهند و سهم مناسبی را در بازار صنایع فرهنگی و خلاق تصاحب کنند، تاکید کرد: فعالان صنعت نشر همچنین بایستی رویکرد توسعه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال را به عنوان عرصه نوین کارآفرینی مورد توجه قرار دهند.  

اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب در فضای کسب‌وکارهای فرهنگ و هنر ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد، گفت: این رویداد، تجربه نو و فرصتی برای رویارویی با واقعیت‏ مجازی تولید و عرضه فرهنگی، چه در عرصه حکمرانی و چه در عرصه کنشگری فرهنگی و رونق اقتصاد دیجیتال است. این موضوع به گونه‌‏ای است که دولت همه ظرفیت‏‌هایش را به کار گرفته است تا امکان برگزاری مهم‏ترین رویداد فرهنگی کشور بر بستر مجازی فراهم شود و در همین زمینه می‌‏توانم اشاره‌‏ای داشته باشم به ارائه آموزش‏‌های لازم از سوی خانه کتاب و ادبیات برای چگونگی ارتباط مجازی با مخاطبان، شیوه‏‌های بسته‏‌بندی و ارسال کتاب برای آن دسته از ناشران که با فناوری‏های نوین و چگونگی فروش برخط کتاب کمتر آشنایی دارند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تمدید یک روزه تا ۱۱ بهمن‌ماه ١۴٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران مراجعه کنند.

سیدمحمود اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی دانشجو اینترنشنال، اظهار کرد: برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران رویداد فرهنگی بی‌‏نظیری است که با حضور گسترده ناشران، حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات و شرکت ملی پست به روی دوستداران کتاب گشوده شده است. آماده‏‌سازی زیرساخت‏‌های فناورانه این رویداد هم ممکن نبود مگر با تعامل و همکاری‏‌های چندجانبه و یقین دارم توسعه زیرساخت‌‏های فناورانه و ارتباطی برای این رویداد، اهداف دولت را در افزایش دسترسی‌‏ها و بهبود شاخص عدالت فرهنگی محقق می‏‌کند. 

وی با بیان اینکه امیدوارم با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در تمام نقاط کشور، سطح دسترسی به نمایشگاه‏‌های مجازی هم افزایش یابد، عنوان کرد: ما پذیرای طرح‌‏های نوآورانه‌ای هستیم که با اجرای‏شان، پل‏‌های ارتباطی بین علاقه‌‏مندان و یار مهربان کوتاه‌تر شود و سرانه مطالعه را با ترویج و ترغیب کتابخوانی افزایش دهد.

وی ضمن اشاره به تأثیر بحران کرونا بر بخش فرهنگ و هنر توضیح داد: این تاثیر در کوتاه‏ مدت کاهش نخواهد یافت و به گمان من جهان پس از کرونا جهانی متفاوت به نظر می‏‌رسد و از آنجا که بدون فرهنگ آینده‌‏ای نخواهد بود، ضرورت دارد تغییرات ناشی از بروز بحران کرونا را از وجوه گوناگون مورد ارزیابی قرار دهیم. دوره کرونا نشان داد که فناوری در فعالیت‌ها و اقتصاد فرهنگ و هنر چه اندازه نقش‌آفرین است، به ویژه کاربرد فناوری در عرضه محصولات و خدمات بر بسترهای مجازی. 

نمایشگاه مجازی کتاب، تجربۀ فرهنگی برای مدل‌های‌ تجاری نوین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعطیلی موقت رویدادهای فرهنگی در دوران کرونا بیان کرد: این موضوع برنامه‏‌ریزی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری برای عرضه‏ خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری را شتاب داده و فرصت‌های کسب‌وکار جدیدی را نیز ایجاد کرده است که این تغییرات را با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در بازار نشر هم می‌‏توان پی‏‌گرفت.

وی با بیان اینکه رویدادهای مجازی،‌ اَشکال جدیدی از تجربۀ فرهنگی، انتشار و مدل‌های‌ تجاری نوین را ایجاد می‌‏کند، عنوان کرد: معتقدم که شفاف شدن فرآیندهای خرید کتاب و هدفمند شدن یارانه‏‌ها چه با سویه مخاطب و چه با سویه عرضه‌‏کنندگان از روندهای مثبت این رویداد مجازی است که به شکل‏‌گیری سبدهای خرید برخط هم منجر شده است.

وی با طرح این موضوع که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یارانه‌‏ها به خریداران و فروشندگان واقعی کتاب تعلق می‏‌گیرد و به مصرف کتاب می‌‏رسد، بیان کرد: با ارزیابی‌‏های دقیق می‏‌توان فرایندهای دیگری را برای دسترسی‏‌های فرهنگی و هنری دیجیتال نیز برنامه‏‌ریزی کرد.

اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه بحران کرونا، صنعت نشر را نیز تحتِ‌تأثیر و مجموعه‌ای از شرکت‌های‌ کوچک‌تر و متخصصان خلاق را در معرض خطر قرار داد، افزود: در صنعت نشر کتاب هم سه شریک اصلی وجود دارد؛ یعنی ناشران؛ نویسندگان و کتاب‌فروشان که در همکاری نزدیک با کتابخانه‌ها، مؤسسات آموزشی و گروه‌های فرهنگی ازجمله برای نمایشگاه‌های‌ کتاب فعالیت می‌کنند. با بسته‌شدن کتاب‌فروشی‌ها به واسطه کرونا یا ایجاد محدودیت‌های‌ دسترسی، کوچک شدن بازار برای ناشران کتاب انتظار می‌‏رفت و تجربه برگزاری نمایشگاه‌ مجازی‌ کتاب تهران، تأثیرات خود را بر درآمد نویسندگان و ناشران خواهد گذاشت.

صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری دارند

وی با بیان اینکه صنعت نشر همچون دیگر صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری در وضعیت موجود با رویکرد حفظ بازارهای داخلی و جهانی دارد، ادامه داد: با برجسته شدن مشکلات ناشی از عدم توجه به فناوری‏‌های نوین در بحران کرونا، فعالان اقتصادی بخش فرهنگ نیز برای نجات صنعت و کسب و کارشان بایستی اقدام کنند. ماشین‌آلات و تجهیزات قدیمی و فرسوده باید متناسب با ظرفیت و میزان تولید کالاهای فرهنگی به‌روز و به‌طور جدی به سوی دیجیتالی شدن حرکت کنند، کسب وکارها به دفاتر بازاریابی، تغییر شکلی و کاربری بدهند و با راه‌اندازی سایت اینترنتی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به جذب سفارش‌های آنلاین و خدمات غیرحضوری بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالان این حوزه باید با سرمایه‌گذاری در انواع جدید فناوری‌‏ها و استفاده از مدیریت‌های قوی و نگرش مثبت به نرم‌افزارهای گردش کار، توان رقابتی خود را افزایش دهند و سهم مناسبی را در بازار صنایع فرهنگی و خلاق تصاحب کنند، تاکید کرد: فعالان صنعت نشر همچنین بایستی رویکرد توسعه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال را به عنوان عرصه نوین کارآفرینی مورد توجه قرار دهند.  

اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب در فضای کسب‌وکارهای فرهنگ و هنر ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد، گفت: این رویداد، تجربه نو و فرصتی برای رویارویی با واقعیت‏ مجازی تولید و عرضه فرهنگی، چه در عرصه حکمرانی و چه در عرصه کنشگری فرهنگی و رونق اقتصاد دیجیتال است. این موضوع به گونه‌‏ای است که دولت همه ظرفیت‏‌هایش را به کار گرفته است تا امکان برگزاری مهم‏ترین رویداد فرهنگی کشور بر بستر مجازی فراهم شود و در همین زمینه می‌‏توانم اشاره‌‏ای داشته باشم به ارائه آموزش‏‌های لازم از سوی خانه کتاب و ادبیات برای چگونگی ارتباط مجازی با مخاطبان، شیوه‏‌های بسته‏‌بندی و ارسال کتاب برای آن دسته از ناشران که با فناوری‏های نوین و چگونگی فروش برخط کتاب کمتر آشنایی دارند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تمدید یک روزه تا ۱۱ بهمن‌ماه ١۴٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران مراجعه کنند.

اخبارجدیدترین

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟

احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت

فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!

سیدمحمود اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی دانشجو اینترنشنال، اظهار کرد: برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران رویداد فرهنگی بی‌‏نظیری است که با حضور گسترده ناشران، حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات و شرکت ملی پست به روی دوستداران کتاب گشوده شده است. آماده‏‌سازی زیرساخت‏‌های فناورانه این رویداد هم ممکن نبود مگر با تعامل و همکاری‏‌های چندجانبه و یقین دارم توسعه زیرساخت‌‏های فناورانه و ارتباطی برای این رویداد، اهداف دولت را در افزایش دسترسی‌‏ها و بهبود شاخص عدالت فرهنگی محقق می‏‌کند. 

وی با بیان اینکه امیدوارم با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در تمام نقاط کشور، سطح دسترسی به نمایشگاه‏‌های مجازی هم افزایش یابد، عنوان کرد: ما پذیرای طرح‌‏های نوآورانه‌ای هستیم که با اجرای‏شان، پل‏‌های ارتباطی بین علاقه‌‏مندان و یار مهربان کوتاه‌تر شود و سرانه مطالعه را با ترویج و ترغیب کتابخوانی افزایش دهد.

وی ضمن اشاره به تأثیر بحران کرونا بر بخش فرهنگ و هنر توضیح داد: این تاثیر در کوتاه‏ مدت کاهش نخواهد یافت و به گمان من جهان پس از کرونا جهانی متفاوت به نظر می‏‌رسد و از آنجا که بدون فرهنگ آینده‌‏ای نخواهد بود، ضرورت دارد تغییرات ناشی از بروز بحران کرونا را از وجوه گوناگون مورد ارزیابی قرار دهیم. دوره کرونا نشان داد که فناوری در فعالیت‌ها و اقتصاد فرهنگ و هنر چه اندازه نقش‌آفرین است، به ویژه کاربرد فناوری در عرضه محصولات و خدمات بر بسترهای مجازی. 

نمایشگاه مجازی کتاب، تجربۀ فرهنگی برای مدل‌های‌ تجاری نوین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعطیلی موقت رویدادهای فرهنگی در دوران کرونا بیان کرد: این موضوع برنامه‏‌ریزی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری برای عرضه‏ خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری را شتاب داده و فرصت‌های کسب‌وکار جدیدی را نیز ایجاد کرده است که این تغییرات را با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در بازار نشر هم می‌‏توان پی‏‌گرفت.

وی با بیان اینکه رویدادهای مجازی،‌ اَشکال جدیدی از تجربۀ فرهنگی، انتشار و مدل‌های‌ تجاری نوین را ایجاد می‌‏کند، عنوان کرد: معتقدم که شفاف شدن فرآیندهای خرید کتاب و هدفمند شدن یارانه‏‌ها چه با سویه مخاطب و چه با سویه عرضه‌‏کنندگان از روندهای مثبت این رویداد مجازی است که به شکل‏‌گیری سبدهای خرید برخط هم منجر شده است.

وی با طرح این موضوع که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یارانه‌‏ها به خریداران و فروشندگان واقعی کتاب تعلق می‏‌گیرد و به مصرف کتاب می‌‏رسد، بیان کرد: با ارزیابی‌‏های دقیق می‏‌توان فرایندهای دیگری را برای دسترسی‏‌های فرهنگی و هنری دیجیتال نیز برنامه‏‌ریزی کرد.

اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه بحران کرونا، صنعت نشر را نیز تحتِ‌تأثیر و مجموعه‌ای از شرکت‌های‌ کوچک‌تر و متخصصان خلاق را در معرض خطر قرار داد، افزود: در صنعت نشر کتاب هم سه شریک اصلی وجود دارد؛ یعنی ناشران؛ نویسندگان و کتاب‌فروشان که در همکاری نزدیک با کتابخانه‌ها، مؤسسات آموزشی و گروه‌های فرهنگی ازجمله برای نمایشگاه‌های‌ کتاب فعالیت می‌کنند. با بسته‌شدن کتاب‌فروشی‌ها به واسطه کرونا یا ایجاد محدودیت‌های‌ دسترسی، کوچک شدن بازار برای ناشران کتاب انتظار می‌‏رفت و تجربه برگزاری نمایشگاه‌ مجازی‌ کتاب تهران، تأثیرات خود را بر درآمد نویسندگان و ناشران خواهد گذاشت.

صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری دارند

وی با بیان اینکه صنعت نشر همچون دیگر صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری در وضعیت موجود با رویکرد حفظ بازارهای داخلی و جهانی دارد، ادامه داد: با برجسته شدن مشکلات ناشی از عدم توجه به فناوری‏‌های نوین در بحران کرونا، فعالان اقتصادی بخش فرهنگ نیز برای نجات صنعت و کسب و کارشان بایستی اقدام کنند. ماشین‌آلات و تجهیزات قدیمی و فرسوده باید متناسب با ظرفیت و میزان تولید کالاهای فرهنگی به‌روز و به‌طور جدی به سوی دیجیتالی شدن حرکت کنند، کسب وکارها به دفاتر بازاریابی، تغییر شکلی و کاربری بدهند و با راه‌اندازی سایت اینترنتی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به جذب سفارش‌های آنلاین و خدمات غیرحضوری بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالان این حوزه باید با سرمایه‌گذاری در انواع جدید فناوری‌‏ها و استفاده از مدیریت‌های قوی و نگرش مثبت به نرم‌افزارهای گردش کار، توان رقابتی خود را افزایش دهند و سهم مناسبی را در بازار صنایع فرهنگی و خلاق تصاحب کنند، تاکید کرد: فعالان صنعت نشر همچنین بایستی رویکرد توسعه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال را به عنوان عرصه نوین کارآفرینی مورد توجه قرار دهند.  

اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب در فضای کسب‌وکارهای فرهنگ و هنر ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد، گفت: این رویداد، تجربه نو و فرصتی برای رویارویی با واقعیت‏ مجازی تولید و عرضه فرهنگی، چه در عرصه حکمرانی و چه در عرصه کنشگری فرهنگی و رونق اقتصاد دیجیتال است. این موضوع به گونه‌‏ای است که دولت همه ظرفیت‏‌هایش را به کار گرفته است تا امکان برگزاری مهم‏ترین رویداد فرهنگی کشور بر بستر مجازی فراهم شود و در همین زمینه می‌‏توانم اشاره‌‏ای داشته باشم به ارائه آموزش‏‌های لازم از سوی خانه کتاب و ادبیات برای چگونگی ارتباط مجازی با مخاطبان، شیوه‏‌های بسته‏‌بندی و ارسال کتاب برای آن دسته از ناشران که با فناوری‏های نوین و چگونگی فروش برخط کتاب کمتر آشنایی دارند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تمدید یک روزه تا ۱۱ بهمن‌ماه ١۴٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران مراجعه کنند.

سیدمحمود اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی دانشجو اینترنشنال، اظهار کرد: برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران رویداد فرهنگی بی‌‏نظیری است که با حضور گسترده ناشران، حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات و شرکت ملی پست به روی دوستداران کتاب گشوده شده است. آماده‏‌سازی زیرساخت‏‌های فناورانه این رویداد هم ممکن نبود مگر با تعامل و همکاری‏‌های چندجانبه و یقین دارم توسعه زیرساخت‌‏های فناورانه و ارتباطی برای این رویداد، اهداف دولت را در افزایش دسترسی‌‏ها و بهبود شاخص عدالت فرهنگی محقق می‏‌کند. 

وی با بیان اینکه امیدوارم با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در تمام نقاط کشور، سطح دسترسی به نمایشگاه‏‌های مجازی هم افزایش یابد، عنوان کرد: ما پذیرای طرح‌‏های نوآورانه‌ای هستیم که با اجرای‏شان، پل‏‌های ارتباطی بین علاقه‌‏مندان و یار مهربان کوتاه‌تر شود و سرانه مطالعه را با ترویج و ترغیب کتابخوانی افزایش دهد.

وی ضمن اشاره به تأثیر بحران کرونا بر بخش فرهنگ و هنر توضیح داد: این تاثیر در کوتاه‏ مدت کاهش نخواهد یافت و به گمان من جهان پس از کرونا جهانی متفاوت به نظر می‏‌رسد و از آنجا که بدون فرهنگ آینده‌‏ای نخواهد بود، ضرورت دارد تغییرات ناشی از بروز بحران کرونا را از وجوه گوناگون مورد ارزیابی قرار دهیم. دوره کرونا نشان داد که فناوری در فعالیت‌ها و اقتصاد فرهنگ و هنر چه اندازه نقش‌آفرین است، به ویژه کاربرد فناوری در عرضه محصولات و خدمات بر بسترهای مجازی. 

نمایشگاه مجازی کتاب، تجربۀ فرهنگی برای مدل‌های‌ تجاری نوین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعطیلی موقت رویدادهای فرهنگی در دوران کرونا بیان کرد: این موضوع برنامه‏‌ریزی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری برای عرضه‏ خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری را شتاب داده و فرصت‌های کسب‌وکار جدیدی را نیز ایجاد کرده است که این تغییرات را با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در بازار نشر هم می‌‏توان پی‏‌گرفت.

وی با بیان اینکه رویدادهای مجازی،‌ اَشکال جدیدی از تجربۀ فرهنگی، انتشار و مدل‌های‌ تجاری نوین را ایجاد می‌‏کند، عنوان کرد: معتقدم که شفاف شدن فرآیندهای خرید کتاب و هدفمند شدن یارانه‏‌ها چه با سویه مخاطب و چه با سویه عرضه‌‏کنندگان از روندهای مثبت این رویداد مجازی است که به شکل‏‌گیری سبدهای خرید برخط هم منجر شده است.

وی با طرح این موضوع که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یارانه‌‏ها به خریداران و فروشندگان واقعی کتاب تعلق می‏‌گیرد و به مصرف کتاب می‌‏رسد، بیان کرد: با ارزیابی‌‏های دقیق می‏‌توان فرایندهای دیگری را برای دسترسی‏‌های فرهنگی و هنری دیجیتال نیز برنامه‏‌ریزی کرد.

اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه بحران کرونا، صنعت نشر را نیز تحتِ‌تأثیر و مجموعه‌ای از شرکت‌های‌ کوچک‌تر و متخصصان خلاق را در معرض خطر قرار داد، افزود: در صنعت نشر کتاب هم سه شریک اصلی وجود دارد؛ یعنی ناشران؛ نویسندگان و کتاب‌فروشان که در همکاری نزدیک با کتابخانه‌ها، مؤسسات آموزشی و گروه‌های فرهنگی ازجمله برای نمایشگاه‌های‌ کتاب فعالیت می‌کنند. با بسته‌شدن کتاب‌فروشی‌ها به واسطه کرونا یا ایجاد محدودیت‌های‌ دسترسی، کوچک شدن بازار برای ناشران کتاب انتظار می‌‏رفت و تجربه برگزاری نمایشگاه‌ مجازی‌ کتاب تهران، تأثیرات خود را بر درآمد نویسندگان و ناشران خواهد گذاشت.

صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری دارند

وی با بیان اینکه صنعت نشر همچون دیگر صنایع فرهنگی نیاز جدی به بازنگری در وضعیت موجود با رویکرد حفظ بازارهای داخلی و جهانی دارد، ادامه داد: با برجسته شدن مشکلات ناشی از عدم توجه به فناوری‏‌های نوین در بحران کرونا، فعالان اقتصادی بخش فرهنگ نیز برای نجات صنعت و کسب و کارشان بایستی اقدام کنند. ماشین‌آلات و تجهیزات قدیمی و فرسوده باید متناسب با ظرفیت و میزان تولید کالاهای فرهنگی به‌روز و به‌طور جدی به سوی دیجیتالی شدن حرکت کنند، کسب وکارها به دفاتر بازاریابی، تغییر شکلی و کاربری بدهند و با راه‌اندازی سایت اینترنتی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به جذب سفارش‌های آنلاین و خدمات غیرحضوری بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالان این حوزه باید با سرمایه‌گذاری در انواع جدید فناوری‌‏ها و استفاده از مدیریت‌های قوی و نگرش مثبت به نرم‌افزارهای گردش کار، توان رقابتی خود را افزایش دهند و سهم مناسبی را در بازار صنایع فرهنگی و خلاق تصاحب کنند، تاکید کرد: فعالان صنعت نشر همچنین بایستی رویکرد توسعه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال را به عنوان عرصه نوین کارآفرینی مورد توجه قرار دهند.  

اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب در فضای کسب‌وکارهای فرهنگ و هنر ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد، گفت: این رویداد، تجربه نو و فرصتی برای رویارویی با واقعیت‏ مجازی تولید و عرضه فرهنگی، چه در عرصه حکمرانی و چه در عرصه کنشگری فرهنگی و رونق اقتصاد دیجیتال است. این موضوع به گونه‌‏ای است که دولت همه ظرفیت‏‌هایش را به کار گرفته است تا امکان برگزاری مهم‏ترین رویداد فرهنگی کشور بر بستر مجازی فراهم شود و در همین زمینه می‌‏توانم اشاره‌‏ای داشته باشم به ارائه آموزش‏‌های لازم از سوی خانه کتاب و ادبیات برای چگونگی ارتباط مجازی با مخاطبان، شیوه‏‌های بسته‏‌بندی و ارسال کتاب برای آن دسته از ناشران که با فناوری‏های نوین و چگونگی فروش برخط کتاب کمتر آشنایی دارند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تمدید یک روزه تا ۱۱ بهمن‌ماه ١۴٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران مراجعه کنند.

برچسب ها: نمایشگاه مجازی کتاب تهران
پست قبلی

امام‌جمعه نجف: فهد طالب نبود پنج تا می‌خوردیم!

پست بعدی

پرونده ۱۰۰۰ کنکوری دارای شبهه حل و فصل شد/ انحلال سامانه ثبت گزارش تخلفات مردمی کنکوری ها

مربوطه پست ها

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟
هنر و فرهنگ

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت
هنر و فرهنگ

احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!
هنر و فرهنگ

فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
«قول مردونه» حوزه هنری رونمایی شد؛ رضا صادقی برای شهدای جنگ خواند
هنر و فرهنگ

«قول مردونه» حوزه هنری رونمایی شد؛ رضا صادقی برای شهدای جنگ خواند

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
روایتی از گزارش زنان در خانه هنرمندان؛ آثار جدید به موزه اضافه می‌شود
هنر و فرهنگ

روایتی از گزارش زنان در خانه هنرمندان؛ آثار جدید به موزه اضافه می‌شود

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
پیکر احمد وثوق احمدی در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد
هنر و فرهنگ

پیکر احمد وثوق احمدی در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد

۰۳ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • مقدمه‌ای بر راهنماهای کاربردی سیبچه: از بانکداری دیجیتال تا فعال‌سازی موبایل و خدمات آنلاین
  • موتور گلزنی لیگ نخبگان در راه استقلال
  • هادی ساعی سمت جهانی گرفت
  • استقلال به دنبال انتقام از سپاهان / اخباری آبی‌پوش می‌شود؟
  • پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.