دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

نود شبی ناکام

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۷ دی ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
3
19
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار تلویزیونی دانشجو اینترنشنال، پس از متداول شدن ساخت سریال‌های مناسبتی تلویزیونی در چند دهه اخیر که در قالب ۳۰ یا ۱۳ قسمت تلویزیونی پخش می‌شد، این برنامه ها علاقه‌مندان فراوانی را پای تلویزیون می نشاند و این استقبال نقطه آغاز تولید برنامه‌های ۹۰ قسمتی بود که از موفقیت‌آمیز بودن این سریال‌های مناسبتی شکل گرفت و سپس در قالب طنزهای شبانه ادامه یافت.

۹۰ شبی‌ها در زمان خودشان خاطرات شیرینی را رقم زدند. بازپخش‌ چندین و چند باره سریال‌هایی چون زیر آسمان شهر، پاورچین، نقطه‌چین، بدون شرح، ساختمان پزشکان نشان می‌دهد که این سریال‌ها در هنگام تکرار هم جذاب هستند.

عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا نودشبی‌های سابق بامزه و دلنشین از آب دربیایند. این سریال‌ها از عواملی حرفه‌ای بهره می‌بردند که صاحب فکر و اندیشه بودند و از بستر سریال برای بیان حرف‌های جدی‌شان بهره می‌بردند. سریال‌ها همچنین حمایت مدیرانی دلسوز و دغدغه‌مند را پشت سر خودشان احساس می‌کردند.

تلویزیون اخیرا ۹۰ قسمتی جدید خود پلاک۱۳ را رو کرد تا روند نودشبی ادامه یافته باشد. اما این مجموعه ساخته آرش معیریان فقط عنوان نودشبی را یدک می‌کشد. انگار هدف فقط احیای یک قالب بوده؛ بدون آنکه مقدمات لازم برای یک اقدام بزرگ مورد توجه قرار گیرد.  

نکته جالب این است که سریال‌های جدی و کمدی تلویزیون چراغ خاموش می‌آیند و می‌روند؛ بدون آنکه صدای موافق و مخالفی شنیده شود. واکنش منتقدان و مخاطبان عام به این آثار بیش از آن که موافقت یا مخالفت باشد، بی‌توجهی و نادیده گرفتن است. ظاهرا همه این قدر سرگرم فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی و سریال‌های خارجی هستند که فرصت نمی‌کنند به سریال‌های تلویزیون خودمان بپردازند.

پلاک۱۳ داستان مشخصی ندارد و در هر قسمت به یک موضوع می‌پردازد. در این سریال با آدم‌های خنگ و کندذهنی طرف هستیم که هر چیزی را باور می‌کنند. پدر خانواده (حسین رفیعی) می‌گوید من در یک حادثه تصادف جان فردی را نجات داده‌ام. اعضای خانواده بدون آن‌که سوالی بپرسند از او یک قهرمان می‌سازند و برایش دست می‌زنند و آواز می‌خوانند. آنها به مشتری خانه می‌گویند خانه روی گسل واقع شده است. او هم باور می‌کند و از خرید خانه منصرف می‌شود. یک کارگردان می‌خواهد با کمک اعضای این خانه فیلم سینمایی بسازد. در حالی که آنها هیچ کدام استعداد بازیگری ندارند. هیچ‌کسی هم نمی‌پرسد چرا آقای کارگردان این آدم‌های بی‌استعداد را برای فیلمش انتخاب کرده است.

مردی میانسال که به اصرار همسرش سراغ تزریق ژل به لب می‌رود و فکر می‌کند با این کار صاحب چهره زیبایی می‌شود و …، وقتی آدم‌های فیلمنامه این‌قدر ساده‌لوح هستند نباید انتظار داشته باشیم موضوع جدی و مهمی در سریال مطرح شود. تعدادی آدم ساده کارهای کودکانه می‌کنند و به همدیگر می‌خندند. اما موضوع یا اتفاقی که بخواهند لبخند بر لبان تماشاگر بیاورد وجود ندارد.

سریال اگر چه برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده، اما منطقش به شدت کودکانه و انیمیشنی است. ما باید بپذیریم که وقتی یک توپ به سر مادر خانواده می‌خورد، او دچار فراموشی می‌شود.

آنچه سریال‌های کمدی قدیمی را دوست‌داشتنی می‌کرد، صمیمیتی بود که در روابط بین شخصیت‌ها جریان داشت. در سریال زیر آسمان شهر اگرچه اختلاف و کشمکش وجود داشت، ولی بهروز پیرپکاجکی و غلام و خشایار و خانم فرامرزی در موعد شب‌نشینی‌های داخل حیاط اختلاف‌ها را کنار می‌گذاشتند و می‌گفتند و می‌خندیدند.

در سریال پلاک۱۳گرمای محبت جایش را به جنگ و دعوا و دلخوری داده است. مادر خانواده یک آدم غرغروست که همه از او می‌ترسند. وقتی مادر دچار فراموشی می‌شود، اعضای خانواده در نهایت خوشحالی تصمیم می‌گیرند از او سوء استفاده کنند. متاسفانه روابط آدم‌های این خانه بر اساس حساب و کتاب‌های مادی و اقتصادی شکل می‌گیرد. مهم‌ترین دغدغه آنها این است که مادر رمز عابربانکش را فراموش کرده و ممکن است پول‌هایش از دست برود. همچنین در سکانسی دیگر می‌بینیم پدر، پسرش را به ازدواج با رعنا تشویق می‌کند. چون رعنا بازیگر سینماست و دستمزدهای خوبی می‌گیرد.

پلاک۱۳برای خنداندن مخاطبش به آب و آتش می‌زند؛ ولی از آنجا که شخصیت بامزه‌ای ندارد و از ساختن موقعیت‌های کمدی عاجز است، تلاشش به نتیجه نمی‌رسد. پایان‌بخش هر قسمت از سریال‌ها صحبت‌های راوی کودک داستان است که به نظر می رسد با این کار می‌خواهند با چند پند و اندرز شعاری نواقص اخلاقی اثر را جبران کند.

سریال تلویزیونی پلاک ۱۳به تهیه‌کنندگی سلیم ثنایی با حضور بازیگرانی همچون علی صادقی، شهره سلطانی، امیرحسین صدیق، اردلان شجاع‌کاوه، نگار عابدی، حسین رفیعی، محمود جعفری، مهران ضیغمی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، ستاره حسینی و… تهیه و تولید شده و از شبکه سه سیما پخش می شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیونی دانشجو اینترنشنال، پس از متداول شدن ساخت سریال‌های مناسبتی تلویزیونی در چند دهه اخیر که در قالب ۳۰ یا ۱۳ قسمت تلویزیونی پخش می‌شد، این برنامه ها علاقه‌مندان فراوانی را پای تلویزیون می نشاند و این استقبال نقطه آغاز تولید برنامه‌های ۹۰ قسمتی بود که از موفقیت‌آمیز بودن این سریال‌های مناسبتی شکل گرفت و سپس در قالب طنزهای شبانه ادامه یافت.

۹۰ شبی‌ها در زمان خودشان خاطرات شیرینی را رقم زدند. بازپخش‌ چندین و چند باره سریال‌هایی چون زیر آسمان شهر، پاورچین، نقطه‌چین، بدون شرح، ساختمان پزشکان نشان می‌دهد که این سریال‌ها در هنگام تکرار هم جذاب هستند.

عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا نودشبی‌های سابق بامزه و دلنشین از آب دربیایند. این سریال‌ها از عواملی حرفه‌ای بهره می‌بردند که صاحب فکر و اندیشه بودند و از بستر سریال برای بیان حرف‌های جدی‌شان بهره می‌بردند. سریال‌ها همچنین حمایت مدیرانی دلسوز و دغدغه‌مند را پشت سر خودشان احساس می‌کردند.

تلویزیون اخیرا ۹۰ قسمتی جدید خود پلاک۱۳ را رو کرد تا روند نودشبی ادامه یافته باشد. اما این مجموعه ساخته آرش معیریان فقط عنوان نودشبی را یدک می‌کشد. انگار هدف فقط احیای یک قالب بوده؛ بدون آنکه مقدمات لازم برای یک اقدام بزرگ مورد توجه قرار گیرد.  

نکته جالب این است که سریال‌های جدی و کمدی تلویزیون چراغ خاموش می‌آیند و می‌روند؛ بدون آنکه صدای موافق و مخالفی شنیده شود. واکنش منتقدان و مخاطبان عام به این آثار بیش از آن که موافقت یا مخالفت باشد، بی‌توجهی و نادیده گرفتن است. ظاهرا همه این قدر سرگرم فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی و سریال‌های خارجی هستند که فرصت نمی‌کنند به سریال‌های تلویزیون خودمان بپردازند.

پلاک۱۳ داستان مشخصی ندارد و در هر قسمت به یک موضوع می‌پردازد. در این سریال با آدم‌های خنگ و کندذهنی طرف هستیم که هر چیزی را باور می‌کنند. پدر خانواده (حسین رفیعی) می‌گوید من در یک حادثه تصادف جان فردی را نجات داده‌ام. اعضای خانواده بدون آن‌که سوالی بپرسند از او یک قهرمان می‌سازند و برایش دست می‌زنند و آواز می‌خوانند. آنها به مشتری خانه می‌گویند خانه روی گسل واقع شده است. او هم باور می‌کند و از خرید خانه منصرف می‌شود. یک کارگردان می‌خواهد با کمک اعضای این خانه فیلم سینمایی بسازد. در حالی که آنها هیچ کدام استعداد بازیگری ندارند. هیچ‌کسی هم نمی‌پرسد چرا آقای کارگردان این آدم‌های بی‌استعداد را برای فیلمش انتخاب کرده است.

مردی میانسال که به اصرار همسرش سراغ تزریق ژل به لب می‌رود و فکر می‌کند با این کار صاحب چهره زیبایی می‌شود و …، وقتی آدم‌های فیلمنامه این‌قدر ساده‌لوح هستند نباید انتظار داشته باشیم موضوع جدی و مهمی در سریال مطرح شود. تعدادی آدم ساده کارهای کودکانه می‌کنند و به همدیگر می‌خندند. اما موضوع یا اتفاقی که بخواهند لبخند بر لبان تماشاگر بیاورد وجود ندارد.

سریال اگر چه برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده، اما منطقش به شدت کودکانه و انیمیشنی است. ما باید بپذیریم که وقتی یک توپ به سر مادر خانواده می‌خورد، او دچار فراموشی می‌شود.

آنچه سریال‌های کمدی قدیمی را دوست‌داشتنی می‌کرد، صمیمیتی بود که در روابط بین شخصیت‌ها جریان داشت. در سریال زیر آسمان شهر اگرچه اختلاف و کشمکش وجود داشت، ولی بهروز پیرپکاجکی و غلام و خشایار و خانم فرامرزی در موعد شب‌نشینی‌های داخل حیاط اختلاف‌ها را کنار می‌گذاشتند و می‌گفتند و می‌خندیدند.

در سریال پلاک۱۳گرمای محبت جایش را به جنگ و دعوا و دلخوری داده است. مادر خانواده یک آدم غرغروست که همه از او می‌ترسند. وقتی مادر دچار فراموشی می‌شود، اعضای خانواده در نهایت خوشحالی تصمیم می‌گیرند از او سوء استفاده کنند. متاسفانه روابط آدم‌های این خانه بر اساس حساب و کتاب‌های مادی و اقتصادی شکل می‌گیرد. مهم‌ترین دغدغه آنها این است که مادر رمز عابربانکش را فراموش کرده و ممکن است پول‌هایش از دست برود. همچنین در سکانسی دیگر می‌بینیم پدر، پسرش را به ازدواج با رعنا تشویق می‌کند. چون رعنا بازیگر سینماست و دستمزدهای خوبی می‌گیرد.

پلاک۱۳برای خنداندن مخاطبش به آب و آتش می‌زند؛ ولی از آنجا که شخصیت بامزه‌ای ندارد و از ساختن موقعیت‌های کمدی عاجز است، تلاشش به نتیجه نمی‌رسد. پایان‌بخش هر قسمت از سریال‌ها صحبت‌های راوی کودک داستان است که به نظر می رسد با این کار می‌خواهند با چند پند و اندرز شعاری نواقص اخلاقی اثر را جبران کند.

سریال تلویزیونی پلاک ۱۳به تهیه‌کنندگی سلیم ثنایی با حضور بازیگرانی همچون علی صادقی، شهره سلطانی، امیرحسین صدیق، اردلان شجاع‌کاوه، نگار عابدی، حسین رفیعی، محمود جعفری، مهران ضیغمی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، ستاره حسینی و… تهیه و تولید شده و از شبکه سه سیما پخش می شود.

اخبارجدیدترین

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

به گزارش خبرنگار تلویزیونی دانشجو اینترنشنال، پس از متداول شدن ساخت سریال‌های مناسبتی تلویزیونی در چند دهه اخیر که در قالب ۳۰ یا ۱۳ قسمت تلویزیونی پخش می‌شد، این برنامه ها علاقه‌مندان فراوانی را پای تلویزیون می نشاند و این استقبال نقطه آغاز تولید برنامه‌های ۹۰ قسمتی بود که از موفقیت‌آمیز بودن این سریال‌های مناسبتی شکل گرفت و سپس در قالب طنزهای شبانه ادامه یافت.

۹۰ شبی‌ها در زمان خودشان خاطرات شیرینی را رقم زدند. بازپخش‌ چندین و چند باره سریال‌هایی چون زیر آسمان شهر، پاورچین، نقطه‌چین، بدون شرح، ساختمان پزشکان نشان می‌دهد که این سریال‌ها در هنگام تکرار هم جذاب هستند.

عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا نودشبی‌های سابق بامزه و دلنشین از آب دربیایند. این سریال‌ها از عواملی حرفه‌ای بهره می‌بردند که صاحب فکر و اندیشه بودند و از بستر سریال برای بیان حرف‌های جدی‌شان بهره می‌بردند. سریال‌ها همچنین حمایت مدیرانی دلسوز و دغدغه‌مند را پشت سر خودشان احساس می‌کردند.

تلویزیون اخیرا ۹۰ قسمتی جدید خود پلاک۱۳ را رو کرد تا روند نودشبی ادامه یافته باشد. اما این مجموعه ساخته آرش معیریان فقط عنوان نودشبی را یدک می‌کشد. انگار هدف فقط احیای یک قالب بوده؛ بدون آنکه مقدمات لازم برای یک اقدام بزرگ مورد توجه قرار گیرد.  

نکته جالب این است که سریال‌های جدی و کمدی تلویزیون چراغ خاموش می‌آیند و می‌روند؛ بدون آنکه صدای موافق و مخالفی شنیده شود. واکنش منتقدان و مخاطبان عام به این آثار بیش از آن که موافقت یا مخالفت باشد، بی‌توجهی و نادیده گرفتن است. ظاهرا همه این قدر سرگرم فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی و سریال‌های خارجی هستند که فرصت نمی‌کنند به سریال‌های تلویزیون خودمان بپردازند.

پلاک۱۳ داستان مشخصی ندارد و در هر قسمت به یک موضوع می‌پردازد. در این سریال با آدم‌های خنگ و کندذهنی طرف هستیم که هر چیزی را باور می‌کنند. پدر خانواده (حسین رفیعی) می‌گوید من در یک حادثه تصادف جان فردی را نجات داده‌ام. اعضای خانواده بدون آن‌که سوالی بپرسند از او یک قهرمان می‌سازند و برایش دست می‌زنند و آواز می‌خوانند. آنها به مشتری خانه می‌گویند خانه روی گسل واقع شده است. او هم باور می‌کند و از خرید خانه منصرف می‌شود. یک کارگردان می‌خواهد با کمک اعضای این خانه فیلم سینمایی بسازد. در حالی که آنها هیچ کدام استعداد بازیگری ندارند. هیچ‌کسی هم نمی‌پرسد چرا آقای کارگردان این آدم‌های بی‌استعداد را برای فیلمش انتخاب کرده است.

مردی میانسال که به اصرار همسرش سراغ تزریق ژل به لب می‌رود و فکر می‌کند با این کار صاحب چهره زیبایی می‌شود و …، وقتی آدم‌های فیلمنامه این‌قدر ساده‌لوح هستند نباید انتظار داشته باشیم موضوع جدی و مهمی در سریال مطرح شود. تعدادی آدم ساده کارهای کودکانه می‌کنند و به همدیگر می‌خندند. اما موضوع یا اتفاقی که بخواهند لبخند بر لبان تماشاگر بیاورد وجود ندارد.

سریال اگر چه برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده، اما منطقش به شدت کودکانه و انیمیشنی است. ما باید بپذیریم که وقتی یک توپ به سر مادر خانواده می‌خورد، او دچار فراموشی می‌شود.

آنچه سریال‌های کمدی قدیمی را دوست‌داشتنی می‌کرد، صمیمیتی بود که در روابط بین شخصیت‌ها جریان داشت. در سریال زیر آسمان شهر اگرچه اختلاف و کشمکش وجود داشت، ولی بهروز پیرپکاجکی و غلام و خشایار و خانم فرامرزی در موعد شب‌نشینی‌های داخل حیاط اختلاف‌ها را کنار می‌گذاشتند و می‌گفتند و می‌خندیدند.

در سریال پلاک۱۳گرمای محبت جایش را به جنگ و دعوا و دلخوری داده است. مادر خانواده یک آدم غرغروست که همه از او می‌ترسند. وقتی مادر دچار فراموشی می‌شود، اعضای خانواده در نهایت خوشحالی تصمیم می‌گیرند از او سوء استفاده کنند. متاسفانه روابط آدم‌های این خانه بر اساس حساب و کتاب‌های مادی و اقتصادی شکل می‌گیرد. مهم‌ترین دغدغه آنها این است که مادر رمز عابربانکش را فراموش کرده و ممکن است پول‌هایش از دست برود. همچنین در سکانسی دیگر می‌بینیم پدر، پسرش را به ازدواج با رعنا تشویق می‌کند. چون رعنا بازیگر سینماست و دستمزدهای خوبی می‌گیرد.

پلاک۱۳برای خنداندن مخاطبش به آب و آتش می‌زند؛ ولی از آنجا که شخصیت بامزه‌ای ندارد و از ساختن موقعیت‌های کمدی عاجز است، تلاشش به نتیجه نمی‌رسد. پایان‌بخش هر قسمت از سریال‌ها صحبت‌های راوی کودک داستان است که به نظر می رسد با این کار می‌خواهند با چند پند و اندرز شعاری نواقص اخلاقی اثر را جبران کند.

سریال تلویزیونی پلاک ۱۳به تهیه‌کنندگی سلیم ثنایی با حضور بازیگرانی همچون علی صادقی، شهره سلطانی، امیرحسین صدیق، اردلان شجاع‌کاوه، نگار عابدی، حسین رفیعی، محمود جعفری، مهران ضیغمی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، ستاره حسینی و… تهیه و تولید شده و از شبکه سه سیما پخش می شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیونی دانشجو اینترنشنال، پس از متداول شدن ساخت سریال‌های مناسبتی تلویزیونی در چند دهه اخیر که در قالب ۳۰ یا ۱۳ قسمت تلویزیونی پخش می‌شد، این برنامه ها علاقه‌مندان فراوانی را پای تلویزیون می نشاند و این استقبال نقطه آغاز تولید برنامه‌های ۹۰ قسمتی بود که از موفقیت‌آمیز بودن این سریال‌های مناسبتی شکل گرفت و سپس در قالب طنزهای شبانه ادامه یافت.

۹۰ شبی‌ها در زمان خودشان خاطرات شیرینی را رقم زدند. بازپخش‌ چندین و چند باره سریال‌هایی چون زیر آسمان شهر، پاورچین، نقطه‌چین، بدون شرح، ساختمان پزشکان نشان می‌دهد که این سریال‌ها در هنگام تکرار هم جذاب هستند.

عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا نودشبی‌های سابق بامزه و دلنشین از آب دربیایند. این سریال‌ها از عواملی حرفه‌ای بهره می‌بردند که صاحب فکر و اندیشه بودند و از بستر سریال برای بیان حرف‌های جدی‌شان بهره می‌بردند. سریال‌ها همچنین حمایت مدیرانی دلسوز و دغدغه‌مند را پشت سر خودشان احساس می‌کردند.

تلویزیون اخیرا ۹۰ قسمتی جدید خود پلاک۱۳ را رو کرد تا روند نودشبی ادامه یافته باشد. اما این مجموعه ساخته آرش معیریان فقط عنوان نودشبی را یدک می‌کشد. انگار هدف فقط احیای یک قالب بوده؛ بدون آنکه مقدمات لازم برای یک اقدام بزرگ مورد توجه قرار گیرد.  

نکته جالب این است که سریال‌های جدی و کمدی تلویزیون چراغ خاموش می‌آیند و می‌روند؛ بدون آنکه صدای موافق و مخالفی شنیده شود. واکنش منتقدان و مخاطبان عام به این آثار بیش از آن که موافقت یا مخالفت باشد، بی‌توجهی و نادیده گرفتن است. ظاهرا همه این قدر سرگرم فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی و سریال‌های خارجی هستند که فرصت نمی‌کنند به سریال‌های تلویزیون خودمان بپردازند.

پلاک۱۳ داستان مشخصی ندارد و در هر قسمت به یک موضوع می‌پردازد. در این سریال با آدم‌های خنگ و کندذهنی طرف هستیم که هر چیزی را باور می‌کنند. پدر خانواده (حسین رفیعی) می‌گوید من در یک حادثه تصادف جان فردی را نجات داده‌ام. اعضای خانواده بدون آن‌که سوالی بپرسند از او یک قهرمان می‌سازند و برایش دست می‌زنند و آواز می‌خوانند. آنها به مشتری خانه می‌گویند خانه روی گسل واقع شده است. او هم باور می‌کند و از خرید خانه منصرف می‌شود. یک کارگردان می‌خواهد با کمک اعضای این خانه فیلم سینمایی بسازد. در حالی که آنها هیچ کدام استعداد بازیگری ندارند. هیچ‌کسی هم نمی‌پرسد چرا آقای کارگردان این آدم‌های بی‌استعداد را برای فیلمش انتخاب کرده است.

مردی میانسال که به اصرار همسرش سراغ تزریق ژل به لب می‌رود و فکر می‌کند با این کار صاحب چهره زیبایی می‌شود و …، وقتی آدم‌های فیلمنامه این‌قدر ساده‌لوح هستند نباید انتظار داشته باشیم موضوع جدی و مهمی در سریال مطرح شود. تعدادی آدم ساده کارهای کودکانه می‌کنند و به همدیگر می‌خندند. اما موضوع یا اتفاقی که بخواهند لبخند بر لبان تماشاگر بیاورد وجود ندارد.

سریال اگر چه برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده، اما منطقش به شدت کودکانه و انیمیشنی است. ما باید بپذیریم که وقتی یک توپ به سر مادر خانواده می‌خورد، او دچار فراموشی می‌شود.

آنچه سریال‌های کمدی قدیمی را دوست‌داشتنی می‌کرد، صمیمیتی بود که در روابط بین شخصیت‌ها جریان داشت. در سریال زیر آسمان شهر اگرچه اختلاف و کشمکش وجود داشت، ولی بهروز پیرپکاجکی و غلام و خشایار و خانم فرامرزی در موعد شب‌نشینی‌های داخل حیاط اختلاف‌ها را کنار می‌گذاشتند و می‌گفتند و می‌خندیدند.

در سریال پلاک۱۳گرمای محبت جایش را به جنگ و دعوا و دلخوری داده است. مادر خانواده یک آدم غرغروست که همه از او می‌ترسند. وقتی مادر دچار فراموشی می‌شود، اعضای خانواده در نهایت خوشحالی تصمیم می‌گیرند از او سوء استفاده کنند. متاسفانه روابط آدم‌های این خانه بر اساس حساب و کتاب‌های مادی و اقتصادی شکل می‌گیرد. مهم‌ترین دغدغه آنها این است که مادر رمز عابربانکش را فراموش کرده و ممکن است پول‌هایش از دست برود. همچنین در سکانسی دیگر می‌بینیم پدر، پسرش را به ازدواج با رعنا تشویق می‌کند. چون رعنا بازیگر سینماست و دستمزدهای خوبی می‌گیرد.

پلاک۱۳برای خنداندن مخاطبش به آب و آتش می‌زند؛ ولی از آنجا که شخصیت بامزه‌ای ندارد و از ساختن موقعیت‌های کمدی عاجز است، تلاشش به نتیجه نمی‌رسد. پایان‌بخش هر قسمت از سریال‌ها صحبت‌های راوی کودک داستان است که به نظر می رسد با این کار می‌خواهند با چند پند و اندرز شعاری نواقص اخلاقی اثر را جبران کند.

سریال تلویزیونی پلاک ۱۳به تهیه‌کنندگی سلیم ثنایی با حضور بازیگرانی همچون علی صادقی، شهره سلطانی، امیرحسین صدیق، اردلان شجاع‌کاوه، نگار عابدی، حسین رفیعی، محمود جعفری، مهران ضیغمی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، ستاره حسینی و… تهیه و تولید شده و از شبکه سه سیما پخش می شود.

برچسب ها: سریال
پست قبلی

تمدید مهلت انتخاب رشته و اعلام رشته محل های جدید مقطع کارشناسی ارشد

پست بعدی

شادی هالندی پوگبایی در اردوی فوتسال زنان (عکس)

مربوطه پست ها

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
هنر و فرهنگ

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در  رادیو نمایش
هنر و فرهنگ

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
هنر و فرهنگ

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
هنر و فرهنگ

از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
هنر و فرهنگ

آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست
هنر و فرهنگ

رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست

۰۴ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
  • پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش
  • کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
  • از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
  • آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.