دانش جوین
جمعه, تیر ۲۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

نگاهی به «در مضار توتون»؛ خاطرات روزهای سپری شده آقای بازیگر

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۲۴ دی ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
نگاهی به «در مضار توتون»؛ خاطرات روزهای سپری شده آقای بازیگر
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، مستند در «مضار توتون» به کارگردانی آریان رضایی که مروری است بر زندگی تئاتری محمدحسن معجونی طراح، بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر لیو به تازگی منتشر شده است. به همین بهانه محدثه واعظی‌پور روزنامه‌نگار و نویسنده سینمایی یادداشتی درباره این مستند نوشته و به جایگاه حسن معجونی در تئاتر پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«حسن معجونی کشف دیرهنگام سینما و تلویزیون، در دو دهه اخیر، یکی از بهترین بازیگران و کارگردانان تئاتر بوده است. او از نسلی است که دوره شکوفایی و درخشش‌شان در دهه ۸۰ به خلق روزهایی پرطراوت در نمایش ایران ختم شد. نسلی که بسیاری از آنها، دیگر مانند سابق موفق یا پرکار نیستند. بعضی در مقام بازیگر و کارگردان، جذب شبکه نمایش خانگی یا سینما شده‌ و بعضی دیگر، کم‌کار و فراموش شده‌اند.

«در مضار توتون» می‌کوشد در فرصتی که در اختیار دارد، این مسیر را بررسی کرده و از شیوه کار و انتخاب‌های حسن معجونی بگوید. بازیگری که تاثیر علی رفیعی را بر خود و نگاهش انکار نمی‌کند و باور دارد که کوشیده خود را از تئاتر دولتی و دغدغه جلب نظر مدیران رها کند. آریان رضایی در این مستند، که بیشتر یک گفتگوی تصویری مفصل یا به اصطلاح تاریخ شفاهی است از کودکی معجونی شروع کرده، هر بخش از زندگی او را با میان تیتر، جدا و تماشاگر را متوجه نقاط برجسته آن فصل از زندگی این بازیگر و کارگردان کرده است.

«در مضار توتون» به مفهوم واقعی کلمه، مستند یا حتی یک فیلم نیست. اما به دلیل اهمیت سوژه و فقدان تاریخ‌نگاری، اقدامی ارزشمند برای ثبت بخشی از تاریخ نمایش ایران است. نکته حائز اهمیت، توجه و تمرکز بر تئاتر، به ویژه در دو دهه گذشته است، روزگاری که نمایش‌ها متنوع، تجربه‌ها متکثر و سالن‌های دولتی و خصوصی، در رقابت برای جذب مخاطب بودند؛ مخاطبی که آگاهانه، نمایش‌ها را انتخاب می‌کرد. دوره‌ای که تربیت بازیگر و ورود نسل تازه در تئاتر رخ می‌داد و ستاره‌های تلویزیون و سینما، از دل تجربه کردن روی صحنه تئاتر متولد می‌شدند. تماشاگری که با «در مضار توتون» همراه می‌شود این فرصت را به دست می‌آورد تا در خاطرات قدم زده و فصل‌هایی از بهترین نمایش‌های روزگاری نه چندان دور را تماشا کند.

«در مضار توتون» می‌تواند نقطه آغاز بحثی پرچالش یا ساخت مستندی چندوجهی درباره حسن معجونی باشد، بازیگری که به عنوان کارگردان، صاحب امضا و هویت در تئاتر است و زیر سایه نام و اعتبار کارگردان دیگری قرار نمی‌گیرد.

معجونی به عنوان بازیگر، آنقدر که روی صحنه به یادماندنی است، در سینما درخشان نبوده، سینمای ایران او را دیر کشف کرد. اگرچه حضورش در سریال «مسافران» و تجربه بازی در یک فضای کمدی و فانتزی، به شهرت و محبوبیتش انجامید و در «رهایم کن» نقشی متفاوت را به بهترین شکل اجرا کرد. او بازیگری است با انعطاف بالا، در نمایش «ایوانف» شیرین و دوست داشتنی است و حتی انفعالش، ترحم برانگیز. در «برف روی کاج‌ها» وجه منفی شخصیت، به واسطه حضور و اجرای او کمتر به چشم آمده و برجسته نمی‌شود. در «خوک» نزدیک به پرسونای دوست داشتنی همیشگی‌اش است، یک مرد شکست خورده و به آخر خط رسیده که دست و پا زدن‌هایش نتیجه نمی‌دهد. معجونی با همه این نقش‌ها در خاطر ما باقی می‌ماند با اجراهای هوشمندانه از چخوف، تلاشش برای روایت رنج انسان در نمایش‌های مختلف، با وفاداری‌اش به هنر تئاتر که همواره جذاب و زیباست، حتی اگر از دوران شکوهش فاصله داشته باشد.

«در مضار توتون» به واسطه روایت این شوریدگی و تلاش، تماشایی است، گمان نمی‌کنم کارگردان آن هم ادعا کند که به همه وجوه شخصیت حرفه‌ای معجونی پرداخته است اما ثبت بخشی از این جهان هنرمندانه، شایسته احترام است.»

«در مضار توتون» ساخته آریان رضایی در سایت هاشور عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند در «مضار توتون» به کارگردانی آریان رضایی که مروری است بر زندگی تئاتری محمدحسن معجونی طراح، بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر لیو به تازگی منتشر شده است. به همین بهانه محدثه واعظی‌پور روزنامه‌نگار و نویسنده سینمایی یادداشتی درباره این مستند نوشته و به جایگاه حسن معجونی در تئاتر پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«حسن معجونی کشف دیرهنگام سینما و تلویزیون، در دو دهه اخیر، یکی از بهترین بازیگران و کارگردانان تئاتر بوده است. او از نسلی است که دوره شکوفایی و درخشش‌شان در دهه ۸۰ به خلق روزهایی پرطراوت در نمایش ایران ختم شد. نسلی که بسیاری از آنها، دیگر مانند سابق موفق یا پرکار نیستند. بعضی در مقام بازیگر و کارگردان، جذب شبکه نمایش خانگی یا سینما شده‌ و بعضی دیگر، کم‌کار و فراموش شده‌اند.

«در مضار توتون» می‌کوشد در فرصتی که در اختیار دارد، این مسیر را بررسی کرده و از شیوه کار و انتخاب‌های حسن معجونی بگوید. بازیگری که تاثیر علی رفیعی را بر خود و نگاهش انکار نمی‌کند و باور دارد که کوشیده خود را از تئاتر دولتی و دغدغه جلب نظر مدیران رها کند. آریان رضایی در این مستند، که بیشتر یک گفتگوی تصویری مفصل یا به اصطلاح تاریخ شفاهی است از کودکی معجونی شروع کرده، هر بخش از زندگی او را با میان تیتر، جدا و تماشاگر را متوجه نقاط برجسته آن فصل از زندگی این بازیگر و کارگردان کرده است.

«در مضار توتون» به مفهوم واقعی کلمه، مستند یا حتی یک فیلم نیست. اما به دلیل اهمیت سوژه و فقدان تاریخ‌نگاری، اقدامی ارزشمند برای ثبت بخشی از تاریخ نمایش ایران است. نکته حائز اهمیت، توجه و تمرکز بر تئاتر، به ویژه در دو دهه گذشته است، روزگاری که نمایش‌ها متنوع، تجربه‌ها متکثر و سالن‌های دولتی و خصوصی، در رقابت برای جذب مخاطب بودند؛ مخاطبی که آگاهانه، نمایش‌ها را انتخاب می‌کرد. دوره‌ای که تربیت بازیگر و ورود نسل تازه در تئاتر رخ می‌داد و ستاره‌های تلویزیون و سینما، از دل تجربه کردن روی صحنه تئاتر متولد می‌شدند. تماشاگری که با «در مضار توتون» همراه می‌شود این فرصت را به دست می‌آورد تا در خاطرات قدم زده و فصل‌هایی از بهترین نمایش‌های روزگاری نه چندان دور را تماشا کند.

«در مضار توتون» می‌تواند نقطه آغاز بحثی پرچالش یا ساخت مستندی چندوجهی درباره حسن معجونی باشد، بازیگری که به عنوان کارگردان، صاحب امضا و هویت در تئاتر است و زیر سایه نام و اعتبار کارگردان دیگری قرار نمی‌گیرد.

معجونی به عنوان بازیگر، آنقدر که روی صحنه به یادماندنی است، در سینما درخشان نبوده، سینمای ایران او را دیر کشف کرد. اگرچه حضورش در سریال «مسافران» و تجربه بازی در یک فضای کمدی و فانتزی، به شهرت و محبوبیتش انجامید و در «رهایم کن» نقشی متفاوت را به بهترین شکل اجرا کرد. او بازیگری است با انعطاف بالا، در نمایش «ایوانف» شیرین و دوست داشتنی است و حتی انفعالش، ترحم برانگیز. در «برف روی کاج‌ها» وجه منفی شخصیت، به واسطه حضور و اجرای او کمتر به چشم آمده و برجسته نمی‌شود. در «خوک» نزدیک به پرسونای دوست داشتنی همیشگی‌اش است، یک مرد شکست خورده و به آخر خط رسیده که دست و پا زدن‌هایش نتیجه نمی‌دهد. معجونی با همه این نقش‌ها در خاطر ما باقی می‌ماند با اجراهای هوشمندانه از چخوف، تلاشش برای روایت رنج انسان در نمایش‌های مختلف، با وفاداری‌اش به هنر تئاتر که همواره جذاب و زیباست، حتی اگر از دوران شکوهش فاصله داشته باشد.

«در مضار توتون» به واسطه روایت این شوریدگی و تلاش، تماشایی است، گمان نمی‌کنم کارگردان آن هم ادعا کند که به همه وجوه شخصیت حرفه‌ای معجونی پرداخته است اما ثبت بخشی از این جهان هنرمندانه، شایسته احترام است.»

«در مضار توتون» ساخته آریان رضایی در سایت هاشور عرضه شده است.

اخبارجدیدترین

صدای حقیقت خاموش نمی‌شود؛ سلاح ما میکروفن ماست

«مهمان‌کُشی» روزهای پایانی تیر روی آنتن می‌رود

حضور نمایش رادیویی «فریگیس» با داستانی از شاهنامه در ای‌بی‌یو

به گزارش خبرنگار مهر، مستند در «مضار توتون» به کارگردانی آریان رضایی که مروری است بر زندگی تئاتری محمدحسن معجونی طراح، بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر لیو به تازگی منتشر شده است. به همین بهانه محدثه واعظی‌پور روزنامه‌نگار و نویسنده سینمایی یادداشتی درباره این مستند نوشته و به جایگاه حسن معجونی در تئاتر پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«حسن معجونی کشف دیرهنگام سینما و تلویزیون، در دو دهه اخیر، یکی از بهترین بازیگران و کارگردانان تئاتر بوده است. او از نسلی است که دوره شکوفایی و درخشش‌شان در دهه ۸۰ به خلق روزهایی پرطراوت در نمایش ایران ختم شد. نسلی که بسیاری از آنها، دیگر مانند سابق موفق یا پرکار نیستند. بعضی در مقام بازیگر و کارگردان، جذب شبکه نمایش خانگی یا سینما شده‌ و بعضی دیگر، کم‌کار و فراموش شده‌اند.

«در مضار توتون» می‌کوشد در فرصتی که در اختیار دارد، این مسیر را بررسی کرده و از شیوه کار و انتخاب‌های حسن معجونی بگوید. بازیگری که تاثیر علی رفیعی را بر خود و نگاهش انکار نمی‌کند و باور دارد که کوشیده خود را از تئاتر دولتی و دغدغه جلب نظر مدیران رها کند. آریان رضایی در این مستند، که بیشتر یک گفتگوی تصویری مفصل یا به اصطلاح تاریخ شفاهی است از کودکی معجونی شروع کرده، هر بخش از زندگی او را با میان تیتر، جدا و تماشاگر را متوجه نقاط برجسته آن فصل از زندگی این بازیگر و کارگردان کرده است.

«در مضار توتون» به مفهوم واقعی کلمه، مستند یا حتی یک فیلم نیست. اما به دلیل اهمیت سوژه و فقدان تاریخ‌نگاری، اقدامی ارزشمند برای ثبت بخشی از تاریخ نمایش ایران است. نکته حائز اهمیت، توجه و تمرکز بر تئاتر، به ویژه در دو دهه گذشته است، روزگاری که نمایش‌ها متنوع، تجربه‌ها متکثر و سالن‌های دولتی و خصوصی، در رقابت برای جذب مخاطب بودند؛ مخاطبی که آگاهانه، نمایش‌ها را انتخاب می‌کرد. دوره‌ای که تربیت بازیگر و ورود نسل تازه در تئاتر رخ می‌داد و ستاره‌های تلویزیون و سینما، از دل تجربه کردن روی صحنه تئاتر متولد می‌شدند. تماشاگری که با «در مضار توتون» همراه می‌شود این فرصت را به دست می‌آورد تا در خاطرات قدم زده و فصل‌هایی از بهترین نمایش‌های روزگاری نه چندان دور را تماشا کند.

«در مضار توتون» می‌تواند نقطه آغاز بحثی پرچالش یا ساخت مستندی چندوجهی درباره حسن معجونی باشد، بازیگری که به عنوان کارگردان، صاحب امضا و هویت در تئاتر است و زیر سایه نام و اعتبار کارگردان دیگری قرار نمی‌گیرد.

معجونی به عنوان بازیگر، آنقدر که روی صحنه به یادماندنی است، در سینما درخشان نبوده، سینمای ایران او را دیر کشف کرد. اگرچه حضورش در سریال «مسافران» و تجربه بازی در یک فضای کمدی و فانتزی، به شهرت و محبوبیتش انجامید و در «رهایم کن» نقشی متفاوت را به بهترین شکل اجرا کرد. او بازیگری است با انعطاف بالا، در نمایش «ایوانف» شیرین و دوست داشتنی است و حتی انفعالش، ترحم برانگیز. در «برف روی کاج‌ها» وجه منفی شخصیت، به واسطه حضور و اجرای او کمتر به چشم آمده و برجسته نمی‌شود. در «خوک» نزدیک به پرسونای دوست داشتنی همیشگی‌اش است، یک مرد شکست خورده و به آخر خط رسیده که دست و پا زدن‌هایش نتیجه نمی‌دهد. معجونی با همه این نقش‌ها در خاطر ما باقی می‌ماند با اجراهای هوشمندانه از چخوف، تلاشش برای روایت رنج انسان در نمایش‌های مختلف، با وفاداری‌اش به هنر تئاتر که همواره جذاب و زیباست، حتی اگر از دوران شکوهش فاصله داشته باشد.

«در مضار توتون» به واسطه روایت این شوریدگی و تلاش، تماشایی است، گمان نمی‌کنم کارگردان آن هم ادعا کند که به همه وجوه شخصیت حرفه‌ای معجونی پرداخته است اما ثبت بخشی از این جهان هنرمندانه، شایسته احترام است.»

«در مضار توتون» ساخته آریان رضایی در سایت هاشور عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند در «مضار توتون» به کارگردانی آریان رضایی که مروری است بر زندگی تئاتری محمدحسن معجونی طراح، بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر لیو به تازگی منتشر شده است. به همین بهانه محدثه واعظی‌پور روزنامه‌نگار و نویسنده سینمایی یادداشتی درباره این مستند نوشته و به جایگاه حسن معجونی در تئاتر پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«حسن معجونی کشف دیرهنگام سینما و تلویزیون، در دو دهه اخیر، یکی از بهترین بازیگران و کارگردانان تئاتر بوده است. او از نسلی است که دوره شکوفایی و درخشش‌شان در دهه ۸۰ به خلق روزهایی پرطراوت در نمایش ایران ختم شد. نسلی که بسیاری از آنها، دیگر مانند سابق موفق یا پرکار نیستند. بعضی در مقام بازیگر و کارگردان، جذب شبکه نمایش خانگی یا سینما شده‌ و بعضی دیگر، کم‌کار و فراموش شده‌اند.

«در مضار توتون» می‌کوشد در فرصتی که در اختیار دارد، این مسیر را بررسی کرده و از شیوه کار و انتخاب‌های حسن معجونی بگوید. بازیگری که تاثیر علی رفیعی را بر خود و نگاهش انکار نمی‌کند و باور دارد که کوشیده خود را از تئاتر دولتی و دغدغه جلب نظر مدیران رها کند. آریان رضایی در این مستند، که بیشتر یک گفتگوی تصویری مفصل یا به اصطلاح تاریخ شفاهی است از کودکی معجونی شروع کرده، هر بخش از زندگی او را با میان تیتر، جدا و تماشاگر را متوجه نقاط برجسته آن فصل از زندگی این بازیگر و کارگردان کرده است.

«در مضار توتون» به مفهوم واقعی کلمه، مستند یا حتی یک فیلم نیست. اما به دلیل اهمیت سوژه و فقدان تاریخ‌نگاری، اقدامی ارزشمند برای ثبت بخشی از تاریخ نمایش ایران است. نکته حائز اهمیت، توجه و تمرکز بر تئاتر، به ویژه در دو دهه گذشته است، روزگاری که نمایش‌ها متنوع، تجربه‌ها متکثر و سالن‌های دولتی و خصوصی، در رقابت برای جذب مخاطب بودند؛ مخاطبی که آگاهانه، نمایش‌ها را انتخاب می‌کرد. دوره‌ای که تربیت بازیگر و ورود نسل تازه در تئاتر رخ می‌داد و ستاره‌های تلویزیون و سینما، از دل تجربه کردن روی صحنه تئاتر متولد می‌شدند. تماشاگری که با «در مضار توتون» همراه می‌شود این فرصت را به دست می‌آورد تا در خاطرات قدم زده و فصل‌هایی از بهترین نمایش‌های روزگاری نه چندان دور را تماشا کند.

«در مضار توتون» می‌تواند نقطه آغاز بحثی پرچالش یا ساخت مستندی چندوجهی درباره حسن معجونی باشد، بازیگری که به عنوان کارگردان، صاحب امضا و هویت در تئاتر است و زیر سایه نام و اعتبار کارگردان دیگری قرار نمی‌گیرد.

معجونی به عنوان بازیگر، آنقدر که روی صحنه به یادماندنی است، در سینما درخشان نبوده، سینمای ایران او را دیر کشف کرد. اگرچه حضورش در سریال «مسافران» و تجربه بازی در یک فضای کمدی و فانتزی، به شهرت و محبوبیتش انجامید و در «رهایم کن» نقشی متفاوت را به بهترین شکل اجرا کرد. او بازیگری است با انعطاف بالا، در نمایش «ایوانف» شیرین و دوست داشتنی است و حتی انفعالش، ترحم برانگیز. در «برف روی کاج‌ها» وجه منفی شخصیت، به واسطه حضور و اجرای او کمتر به چشم آمده و برجسته نمی‌شود. در «خوک» نزدیک به پرسونای دوست داشتنی همیشگی‌اش است، یک مرد شکست خورده و به آخر خط رسیده که دست و پا زدن‌هایش نتیجه نمی‌دهد. معجونی با همه این نقش‌ها در خاطر ما باقی می‌ماند با اجراهای هوشمندانه از چخوف، تلاشش برای روایت رنج انسان در نمایش‌های مختلف، با وفاداری‌اش به هنر تئاتر که همواره جذاب و زیباست، حتی اگر از دوران شکوهش فاصله داشته باشد.

«در مضار توتون» به واسطه روایت این شوریدگی و تلاش، تماشایی است، گمان نمی‌کنم کارگردان آن هم ادعا کند که به همه وجوه شخصیت حرفه‌ای معجونی پرداخته است اما ثبت بخشی از این جهان هنرمندانه، شایسته احترام است.»

«در مضار توتون» ساخته آریان رضایی در سایت هاشور عرضه شده است.

پست قبلی

نظر نماینده مجلس درباره «باغ کیانوش» چیست؟

پست بعدی

پاسخ «مدیر» به حواشی «دبیر»؛ دوره هفدهم جشنواره موسیقی نواحی برگزار می‌شود؟

مربوطه پست ها

صدای حقیقت خاموش نمی‌شود؛ سلاح ما میکروفن ماست
هنر و فرهنگ

صدای حقیقت خاموش نمی‌شود؛ سلاح ما میکروفن ماست

۲۷ تیر ۱۴۰۴
«مهمان‌کُشی» روزهای پایانی تیر روی آنتن می‌رود
هنر و فرهنگ

«مهمان‌کُشی» روزهای پایانی تیر روی آنتن می‌رود

۲۷ تیر ۱۴۰۴
حضور نمایش رادیویی «فریگیس» با داستانی از شاهنامه در ای‌بی‌یو
هنر و فرهنگ

حضور نمایش رادیویی «فریگیس» با داستانی از شاهنامه در ای‌بی‌یو

۲۷ تیر ۱۴۰۴
«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین
هنر و فرهنگ

«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین

۲۷ تیر ۱۴۰۴
به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است
هنر و فرهنگ

به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است

۲۷ تیر ۱۴۰۴
دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!
هنر و فرهنگ

دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!

۲۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بلیت‌های اربعین روی کاغذ هست، در عمل نیست! | سردرگمی زائران در فروش پلکانی ایران‌ایر
  • صدای حقیقت خاموش نمی‌شود؛ سلاح ما میکروفن ماست
  • جزئیات استرداد بلیت پروازهای اربعین اعلام شد
  • وزش تندباد لحظه‌ای در تهران| ماندگاری هوای گرم طی هفته آینده
  • «مهمان‌کُشی» روزهای پایانی تیر روی آنتن می‌رود
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.