دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نمی‌تواند مفهوم «گُل» را به طور کامل درک کند!

خبرگزاری ایسنا توسط خبرگزاری ایسنا
۱۶ خرداد ۱۴۰۴
در هوش مصنوعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
هوش مصنوعی نمی‌تواند مفهوم «گُل» را به طور کامل درک کند!
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش ایسنا، مدل‌های زبانی بزرگ(LLM) فقط بر اساس زبان و تصاویر آموزش می‌بینند و هیچ تجربه‌ای در توصیف فعالیت‌های حسی مانند لمس یا بویایی ندارند.

به نقل از آی‌ای، شیهوی ژو(Qihui Xu)، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق فوق دکترا در رشته روانشناسی می‌گوید: یک مدل زبانی بزرگ نمی‌تواند بوی گل رز، لمس گلبرگ‌های گل یا راه رفتن در مزرعه از میان گل‌های وحشی را درک کند.

وی افزود: هوش مصنوعی بدون آن تجربیات حسی و حرکتی نمی‌تواند به معنای واقعی، یک گل با تمام غنای خود را نشان دهد. همین امر در مورد برخی دیگر از مفاهیم انسانی نیز صادق است.

ژو و همکارانش انسان‌ها و LLMها را از طریق پایگاه دانش مربوط به گل خود از 4442 کلمه مقایسه کردند. این شامل کلماتی مانند «گل»، «سُم»، «طنز» و «تاب» بود.

مقایسه بین انسان و دو مدل LLM از «چت‌جی‌پی‌تی» (GPT-3.5 و GPT-4) و هوش مدل‌های PaLM و Gemini گوگل انجام شد.

دو معیار برای آزمایش انسان و LLM مورد استفاده قرار گرفت. اولین مورد، هنجارهای گلاسکو نام داشت که برای کلمات بر اساس 9 بُعد مانند برانگیختگی، ملموس بودن و تصویرپذیری رتبه‌بندی می‌خواست.

به عنوان مثال، این معیار، درجه‌بندی‌هایی را در مورد اینکه یک گل از نظر احساسی برانگیخته است و چقدر می‌تواند یک گل را به صورت ذهنی تجسم کند، می‌خواهد.

معیار دیگر، «هنجارهای لنکستر» نام داشت که مفاهیم کلمات و ارتباط آنها با اطلاعات حسی مانند لامسه، شنوایی، بویایی و بینایی را بررسی می‌کرد. همچنین فعالیت‌های حرکتی، مانند کارهایی که انسان‌ها از طریق دهان، دست‌ها، بازوها و تنه خود انجام می‌دهند، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان، هدف این بود که ببینیم چگونه LLMها و انسان‌ها از طریق کلمات با یکدیگر ارتباط دارند.

محققان در اولین تحلیل مشاهده کردند که انسان و هوش مصنوعی چگونه مفاهیم را به هم مرتبط می‌کنند. به عنوان مثال، آیا انسان‌ها و هوش مصنوعی موافق هستند که برخی از مفاهیم، برانگیختگی عاطفی بالاتری نسبت به دیگران دارند؟

در تجزیه و تحلیل دوم، محققان توانایی انسان‌ها و LLMها را برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی ارتباط کلمات با یکدیگر بررسی کردند.

به عنوان مثال، پاستا و گل رز هر دو بویی قوی دارند، بنابراین افراد ممکن است به آنها امتیاز بالایی بدهند از این منظر که چقدر حس بویایی ما را درگیر می‌کنند، اما با وجود اینکه هر دو بویی قوی دارند، ما پاستا را بیشتر شبیه نودل می‌دانیم تا گل رز. این به این دلیل است که ما چیزها را فقط بر اساس یک حس (مانند بویایی) مقایسه نمی کنیم، بلکه به ظاهر و طعم آنها نیز می‌اندیشیم.

بررسی نتایج

به طور کلی، LLMها با مفاهیم انسانی ارتباط بسیار خوبی داشتند، اما این تفاوت زمانی رخ داد که هوش مصنوعی مجبور بود چیزهایی را که به چیزهای حسی مانند طعم و مزه مرتبط هستند، توصیف کند. اینجاست که هوش مصنوعی نتوانست مفاهیم انسانی را به تصویر بکشد.

محققان می‌گویند: از عطر شدید یک گل و لمس ابریشمی گلبرگ‌ها تا شادی عمیقی که برانگیخته می‌شود، بازنمایی انسانی از «گل» این تجربیات و تعاملات متنوع را در یک مقوله منسجم پیوند می‌دهد.

ژو گفت: هوش‌های مصنوعی آنچه را که می‌دانند با مصرف مقادیر زیادی متن به دست می‌آورند و هنوز نمی‌توانند برخی از مفاهیم را به روشی که انسان‌ها انجام می‌دهند، به تصویر بکشند.

آنچه در آینده مورد انتظار است

با این حال، ژو به سرعت متوجه شد که LLMها در حال بهبود مستمر هستند و به همین دلیل، آنها در طول زمان در کسب و توصیف احساسات انسانی بهتر خواهند شد.

در آینده، زمانی که LLMها با داده‌های حسی و رباتیک ترکیب شوند، توانایی‌های استدلال خود را بهبود می‌بخشند و بر اساس آن در دنیای فیزیکی عمل می‌کنند.

این مطالعه هفته گذشته در مجله Nature Human Behavior منتشر شده است.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، مدل‌های زبانی بزرگ(LLM) فقط بر اساس زبان و تصاویر آموزش می‌بینند و هیچ تجربه‌ای در توصیف فعالیت‌های حسی مانند لمس یا بویایی ندارند.

به نقل از آی‌ای، شیهوی ژو(Qihui Xu)، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق فوق دکترا در رشته روانشناسی می‌گوید: یک مدل زبانی بزرگ نمی‌تواند بوی گل رز، لمس گلبرگ‌های گل یا راه رفتن در مزرعه از میان گل‌های وحشی را درک کند.

وی افزود: هوش مصنوعی بدون آن تجربیات حسی و حرکتی نمی‌تواند به معنای واقعی، یک گل با تمام غنای خود را نشان دهد. همین امر در مورد برخی دیگر از مفاهیم انسانی نیز صادق است.

ژو و همکارانش انسان‌ها و LLMها را از طریق پایگاه دانش مربوط به گل خود از 4442 کلمه مقایسه کردند. این شامل کلماتی مانند «گل»، «سُم»، «طنز» و «تاب» بود.

مقایسه بین انسان و دو مدل LLM از «چت‌جی‌پی‌تی» (GPT-3.5 و GPT-4) و هوش مدل‌های PaLM و Gemini گوگل انجام شد.

دو معیار برای آزمایش انسان و LLM مورد استفاده قرار گرفت. اولین مورد، هنجارهای گلاسکو نام داشت که برای کلمات بر اساس 9 بُعد مانند برانگیختگی، ملموس بودن و تصویرپذیری رتبه‌بندی می‌خواست.

به عنوان مثال، این معیار، درجه‌بندی‌هایی را در مورد اینکه یک گل از نظر احساسی برانگیخته است و چقدر می‌تواند یک گل را به صورت ذهنی تجسم کند، می‌خواهد.

معیار دیگر، «هنجارهای لنکستر» نام داشت که مفاهیم کلمات و ارتباط آنها با اطلاعات حسی مانند لامسه، شنوایی، بویایی و بینایی را بررسی می‌کرد. همچنین فعالیت‌های حرکتی، مانند کارهایی که انسان‌ها از طریق دهان، دست‌ها، بازوها و تنه خود انجام می‌دهند، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان، هدف این بود که ببینیم چگونه LLMها و انسان‌ها از طریق کلمات با یکدیگر ارتباط دارند.

محققان در اولین تحلیل مشاهده کردند که انسان و هوش مصنوعی چگونه مفاهیم را به هم مرتبط می‌کنند. به عنوان مثال، آیا انسان‌ها و هوش مصنوعی موافق هستند که برخی از مفاهیم، برانگیختگی عاطفی بالاتری نسبت به دیگران دارند؟

در تجزیه و تحلیل دوم، محققان توانایی انسان‌ها و LLMها را برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی ارتباط کلمات با یکدیگر بررسی کردند.

به عنوان مثال، پاستا و گل رز هر دو بویی قوی دارند، بنابراین افراد ممکن است به آنها امتیاز بالایی بدهند از این منظر که چقدر حس بویایی ما را درگیر می‌کنند، اما با وجود اینکه هر دو بویی قوی دارند، ما پاستا را بیشتر شبیه نودل می‌دانیم تا گل رز. این به این دلیل است که ما چیزها را فقط بر اساس یک حس (مانند بویایی) مقایسه نمی کنیم، بلکه به ظاهر و طعم آنها نیز می‌اندیشیم.

بررسی نتایج

به طور کلی، LLMها با مفاهیم انسانی ارتباط بسیار خوبی داشتند، اما این تفاوت زمانی رخ داد که هوش مصنوعی مجبور بود چیزهایی را که به چیزهای حسی مانند طعم و مزه مرتبط هستند، توصیف کند. اینجاست که هوش مصنوعی نتوانست مفاهیم انسانی را به تصویر بکشد.

محققان می‌گویند: از عطر شدید یک گل و لمس ابریشمی گلبرگ‌ها تا شادی عمیقی که برانگیخته می‌شود، بازنمایی انسانی از «گل» این تجربیات و تعاملات متنوع را در یک مقوله منسجم پیوند می‌دهد.

ژو گفت: هوش‌های مصنوعی آنچه را که می‌دانند با مصرف مقادیر زیادی متن به دست می‌آورند و هنوز نمی‌توانند برخی از مفاهیم را به روشی که انسان‌ها انجام می‌دهند، به تصویر بکشند.

آنچه در آینده مورد انتظار است

با این حال، ژو به سرعت متوجه شد که LLMها در حال بهبود مستمر هستند و به همین دلیل، آنها در طول زمان در کسب و توصیف احساسات انسانی بهتر خواهند شد.

در آینده، زمانی که LLMها با داده‌های حسی و رباتیک ترکیب شوند، توانایی‌های استدلال خود را بهبود می‌بخشند و بر اساس آن در دنیای فیزیکی عمل می‌کنند.

این مطالعه هفته گذشته در مجله Nature Human Behavior منتشر شده است.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

گوگل از Gemini Drops رونمایی کرد؛ به‌روزرسانی‌های ماهانه برای هوش مصنوعی

ChatGPT ظاهراً روی تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی واترمارک می‌گذارد

هشدار نایب رئیس کمیسیون هوش مصنوعی نصر تهران: هوش مصنوعی با نگاه امنیتی و دولتی‌سازی توسعه نمی‌یابد

به گزارش ایسنا، مدل‌های زبانی بزرگ(LLM) فقط بر اساس زبان و تصاویر آموزش می‌بینند و هیچ تجربه‌ای در توصیف فعالیت‌های حسی مانند لمس یا بویایی ندارند.

به نقل از آی‌ای، شیهوی ژو(Qihui Xu)، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق فوق دکترا در رشته روانشناسی می‌گوید: یک مدل زبانی بزرگ نمی‌تواند بوی گل رز، لمس گلبرگ‌های گل یا راه رفتن در مزرعه از میان گل‌های وحشی را درک کند.

وی افزود: هوش مصنوعی بدون آن تجربیات حسی و حرکتی نمی‌تواند به معنای واقعی، یک گل با تمام غنای خود را نشان دهد. همین امر در مورد برخی دیگر از مفاهیم انسانی نیز صادق است.

ژو و همکارانش انسان‌ها و LLMها را از طریق پایگاه دانش مربوط به گل خود از 4442 کلمه مقایسه کردند. این شامل کلماتی مانند «گل»، «سُم»، «طنز» و «تاب» بود.

مقایسه بین انسان و دو مدل LLM از «چت‌جی‌پی‌تی» (GPT-3.5 و GPT-4) و هوش مدل‌های PaLM و Gemini گوگل انجام شد.

دو معیار برای آزمایش انسان و LLM مورد استفاده قرار گرفت. اولین مورد، هنجارهای گلاسکو نام داشت که برای کلمات بر اساس 9 بُعد مانند برانگیختگی، ملموس بودن و تصویرپذیری رتبه‌بندی می‌خواست.

به عنوان مثال، این معیار، درجه‌بندی‌هایی را در مورد اینکه یک گل از نظر احساسی برانگیخته است و چقدر می‌تواند یک گل را به صورت ذهنی تجسم کند، می‌خواهد.

معیار دیگر، «هنجارهای لنکستر» نام داشت که مفاهیم کلمات و ارتباط آنها با اطلاعات حسی مانند لامسه، شنوایی، بویایی و بینایی را بررسی می‌کرد. همچنین فعالیت‌های حرکتی، مانند کارهایی که انسان‌ها از طریق دهان، دست‌ها، بازوها و تنه خود انجام می‌دهند، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان، هدف این بود که ببینیم چگونه LLMها و انسان‌ها از طریق کلمات با یکدیگر ارتباط دارند.

محققان در اولین تحلیل مشاهده کردند که انسان و هوش مصنوعی چگونه مفاهیم را به هم مرتبط می‌کنند. به عنوان مثال، آیا انسان‌ها و هوش مصنوعی موافق هستند که برخی از مفاهیم، برانگیختگی عاطفی بالاتری نسبت به دیگران دارند؟

در تجزیه و تحلیل دوم، محققان توانایی انسان‌ها و LLMها را برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی ارتباط کلمات با یکدیگر بررسی کردند.

به عنوان مثال، پاستا و گل رز هر دو بویی قوی دارند، بنابراین افراد ممکن است به آنها امتیاز بالایی بدهند از این منظر که چقدر حس بویایی ما را درگیر می‌کنند، اما با وجود اینکه هر دو بویی قوی دارند، ما پاستا را بیشتر شبیه نودل می‌دانیم تا گل رز. این به این دلیل است که ما چیزها را فقط بر اساس یک حس (مانند بویایی) مقایسه نمی کنیم، بلکه به ظاهر و طعم آنها نیز می‌اندیشیم.

بررسی نتایج

به طور کلی، LLMها با مفاهیم انسانی ارتباط بسیار خوبی داشتند، اما این تفاوت زمانی رخ داد که هوش مصنوعی مجبور بود چیزهایی را که به چیزهای حسی مانند طعم و مزه مرتبط هستند، توصیف کند. اینجاست که هوش مصنوعی نتوانست مفاهیم انسانی را به تصویر بکشد.

محققان می‌گویند: از عطر شدید یک گل و لمس ابریشمی گلبرگ‌ها تا شادی عمیقی که برانگیخته می‌شود، بازنمایی انسانی از «گل» این تجربیات و تعاملات متنوع را در یک مقوله منسجم پیوند می‌دهد.

ژو گفت: هوش‌های مصنوعی آنچه را که می‌دانند با مصرف مقادیر زیادی متن به دست می‌آورند و هنوز نمی‌توانند برخی از مفاهیم را به روشی که انسان‌ها انجام می‌دهند، به تصویر بکشند.

آنچه در آینده مورد انتظار است

با این حال، ژو به سرعت متوجه شد که LLMها در حال بهبود مستمر هستند و به همین دلیل، آنها در طول زمان در کسب و توصیف احساسات انسانی بهتر خواهند شد.

در آینده، زمانی که LLMها با داده‌های حسی و رباتیک ترکیب شوند، توانایی‌های استدلال خود را بهبود می‌بخشند و بر اساس آن در دنیای فیزیکی عمل می‌کنند.

این مطالعه هفته گذشته در مجله Nature Human Behavior منتشر شده است.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، مدل‌های زبانی بزرگ(LLM) فقط بر اساس زبان و تصاویر آموزش می‌بینند و هیچ تجربه‌ای در توصیف فعالیت‌های حسی مانند لمس یا بویایی ندارند.

به نقل از آی‌ای، شیهوی ژو(Qihui Xu)، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق فوق دکترا در رشته روانشناسی می‌گوید: یک مدل زبانی بزرگ نمی‌تواند بوی گل رز، لمس گلبرگ‌های گل یا راه رفتن در مزرعه از میان گل‌های وحشی را درک کند.

وی افزود: هوش مصنوعی بدون آن تجربیات حسی و حرکتی نمی‌تواند به معنای واقعی، یک گل با تمام غنای خود را نشان دهد. همین امر در مورد برخی دیگر از مفاهیم انسانی نیز صادق است.

ژو و همکارانش انسان‌ها و LLMها را از طریق پایگاه دانش مربوط به گل خود از 4442 کلمه مقایسه کردند. این شامل کلماتی مانند «گل»، «سُم»، «طنز» و «تاب» بود.

مقایسه بین انسان و دو مدل LLM از «چت‌جی‌پی‌تی» (GPT-3.5 و GPT-4) و هوش مدل‌های PaLM و Gemini گوگل انجام شد.

دو معیار برای آزمایش انسان و LLM مورد استفاده قرار گرفت. اولین مورد، هنجارهای گلاسکو نام داشت که برای کلمات بر اساس 9 بُعد مانند برانگیختگی، ملموس بودن و تصویرپذیری رتبه‌بندی می‌خواست.

به عنوان مثال، این معیار، درجه‌بندی‌هایی را در مورد اینکه یک گل از نظر احساسی برانگیخته است و چقدر می‌تواند یک گل را به صورت ذهنی تجسم کند، می‌خواهد.

معیار دیگر، «هنجارهای لنکستر» نام داشت که مفاهیم کلمات و ارتباط آنها با اطلاعات حسی مانند لامسه، شنوایی، بویایی و بینایی را بررسی می‌کرد. همچنین فعالیت‌های حرکتی، مانند کارهایی که انسان‌ها از طریق دهان، دست‌ها، بازوها و تنه خود انجام می‌دهند، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان، هدف این بود که ببینیم چگونه LLMها و انسان‌ها از طریق کلمات با یکدیگر ارتباط دارند.

محققان در اولین تحلیل مشاهده کردند که انسان و هوش مصنوعی چگونه مفاهیم را به هم مرتبط می‌کنند. به عنوان مثال، آیا انسان‌ها و هوش مصنوعی موافق هستند که برخی از مفاهیم، برانگیختگی عاطفی بالاتری نسبت به دیگران دارند؟

در تجزیه و تحلیل دوم، محققان توانایی انسان‌ها و LLMها را برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی ارتباط کلمات با یکدیگر بررسی کردند.

به عنوان مثال، پاستا و گل رز هر دو بویی قوی دارند، بنابراین افراد ممکن است به آنها امتیاز بالایی بدهند از این منظر که چقدر حس بویایی ما را درگیر می‌کنند، اما با وجود اینکه هر دو بویی قوی دارند، ما پاستا را بیشتر شبیه نودل می‌دانیم تا گل رز. این به این دلیل است که ما چیزها را فقط بر اساس یک حس (مانند بویایی) مقایسه نمی کنیم، بلکه به ظاهر و طعم آنها نیز می‌اندیشیم.

بررسی نتایج

به طور کلی، LLMها با مفاهیم انسانی ارتباط بسیار خوبی داشتند، اما این تفاوت زمانی رخ داد که هوش مصنوعی مجبور بود چیزهایی را که به چیزهای حسی مانند طعم و مزه مرتبط هستند، توصیف کند. اینجاست که هوش مصنوعی نتوانست مفاهیم انسانی را به تصویر بکشد.

محققان می‌گویند: از عطر شدید یک گل و لمس ابریشمی گلبرگ‌ها تا شادی عمیقی که برانگیخته می‌شود، بازنمایی انسانی از «گل» این تجربیات و تعاملات متنوع را در یک مقوله منسجم پیوند می‌دهد.

ژو گفت: هوش‌های مصنوعی آنچه را که می‌دانند با مصرف مقادیر زیادی متن به دست می‌آورند و هنوز نمی‌توانند برخی از مفاهیم را به روشی که انسان‌ها انجام می‌دهند، به تصویر بکشند.

آنچه در آینده مورد انتظار است

با این حال، ژو به سرعت متوجه شد که LLMها در حال بهبود مستمر هستند و به همین دلیل، آنها در طول زمان در کسب و توصیف احساسات انسانی بهتر خواهند شد.

در آینده، زمانی که LLMها با داده‌های حسی و رباتیک ترکیب شوند، توانایی‌های استدلال خود را بهبود می‌بخشند و بر اساس آن در دنیای فیزیکی عمل می‌کنند.

این مطالعه هفته گذشته در مجله Nature Human Behavior منتشر شده است.

انتهای پیام

پست قبلی

فوری؛ وزارت واریز مرحله سوم یارانه کالابرگ را شرطی کرد

پست بعدی

خطر خاموشی سراسری در کمین ایران | مجلس هشدار داد

مربوطه پست ها

گوگل از Gemini Drops رونمایی کرد؛ به‌روزرسانی‌های ماهانه برای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

گوگل از Gemini Drops رونمایی کرد؛ به‌روزرسانی‌های ماهانه برای هوش مصنوعی

۳۱ تیر ۱۴۰۴
ChatGPT ظاهراً روی تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی واترمارک می‌گذارد
هوش مصنوعی

ChatGPT ظاهراً روی تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی واترمارک می‌گذارد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
هشدار نایب رئیس کمیسیون هوش مصنوعی نصر تهران: هوش مصنوعی با نگاه امنیتی و دولتی‌سازی توسعه نمی‌یابد
هوش مصنوعی

هشدار نایب رئیس کمیسیون هوش مصنوعی نصر تهران: هوش مصنوعی با نگاه امنیتی و دولتی‌سازی توسعه نمی‌یابد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
مراکز داده هوش مصنوعی متا به منابع آب محلی در آمریکا فشار می‌آورند
هوش مصنوعی

مراکز داده هوش مصنوعی متا به منابع آب محلی در آمریکا فشار می‌آورند

۳۱ تیر ۱۴۰۴
متا دستورالعمل داوطلبانه اتحادیه اروپا در زمینه هوش مصنوعی را نپذیرفت
هوش مصنوعی

متا دستورالعمل داوطلبانه اتحادیه اروپا در زمینه هوش مصنوعی را نپذیرفت

۳۱ تیر ۱۴۰۴
هم‌بنیان‌گذار آنتروپیک می‌گوید پیشنهادهای متا برای جذب اعضای تیم او کافی نبوده است
هوش مصنوعی

هم‌بنیان‌گذار آنتروپیک می‌گوید پیشنهادهای متا برای جذب اعضای تیم او کافی نبوده است

۳۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بانک مرکزی: ریال دیجیتال وارد فاز اجرایی شد
  • آیا SHIB شیبا اینو می‌تواند پابه‌پای اتریوم صعود کند؟+ نمودار
  • گام بزرگ اتریوم به سوی آینده‌ای مقیاس‌پذیرتر!
  • حباب بیت‌کوین در آستانه ترکیدن/ کیوساکی بهترین زمان برای خرید را فاش کرد!
  • واگذاری مابقی سهام استقلال و پرسپولیس: قیمت‌های جدید اعلام شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.