دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی اینترنت و شبکه

هوش مصنوعی چه بر سر روزنامه‌نگاری آنلاین می‌آورد؟ / افت ۸۰ درصدی بازدید از سایت‌ها

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۰۶ مرداد ۱۴۰۴
در اینترنت و شبکه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
هوش مصنوعی چه بر سر روزنامه‌نگاری آنلاین می‌آورد؟ / افت ۸۰ درصدی بازدید از سایت‌ها
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرآنلاین، قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل به نام AI Overviews (خلاصه‌های هوش مصنوعی) می‌تواند باعث افت چشمگیر ترافیک سایت‌های خبری شود. بر اساس پژوهشی تازه، این ویژگی ممکن است باعث شود تا تا ۸۰ درصد کمتر کاربران روی لینک‌های خبری کلیک کنند.

شرکت تحلیل داده Authoritas در پژوهشی اعلام کرده است که اگر یک سایت پیش از این در نتایج جست‌وجوی گوگل در رتبه اول قرار داشت، با نمایش خلاصه هوش مصنوعی در بالای صفحه، ممکن است تا ۷۹ درصد از بازدید خود را برای آن عبارت جست‌وجو از دست بدهد. این اتفاق توضیحی ساده دارد. کاربران پاسخ مورد نظر خود را مستقیماً از طریق خلاصه هوش مصنوعی دریافت می‌کنند و دیگر نیازی به کلیک روی لینک منبع اصلی نمی‌بینند.

البته این مسئله تهدیدی جدی برای رسانه‌هایی است که وابسته به ترافیک از مسیر موتورهای جستجو هستند.

واکنش گوگل به نتایج این پژوهش

گوگل در واکنش به این ادعا، نتایج تحقیق را رد کرد و آن را «نادرست» و مبتنی بر داده‌های قدیمی دانست. سخنگوی گوگل در همین رابطه اعلام کرد: «ما همچنان روزانه میلیاردها کلیک به وب‌سایت‌ها ارسال می‌کنیم و کاهش شدیدی که گفته شده را مشاهده نکرده‌ایم.»

به گفته گوگل، این ویژگی جدید باعث می‌شود کاربران سوالات بیشتری بپرسند و به وب‌سایت‌های جدیدتری دسترسی پیدا کنند. شگفت اینکه نتایج دو پژوهش مستقل خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

در تحقیقی دیگر که توسط مرکز پژوهشی Pew انجام شد و شامل بررسی حدود ۶۹ هزار جست‌وجو در طول یک ماه بود، مشخص شد کاربران تنها از هر ۱۰۰ جست‌وجو، یک‌بار روی لینک زیر خلاصه هوش مصنوعی کلیک می‌کنند.

رسانه‌های آنلاین بریتانیایی می‌گویند که آثار این تغییر را از همین حالا احساس کرده‌اند. به گفته کارلی استیون از MailOnline، نرخ کلیک کاربران از نتایج جست‌وجویی که شامل خلاصه هوش مصنوعی می‌شود، روی دسکتاپ ۵۶.۱ درصد و در موبایل ۴۸.۲ درصد کاهش یافته است.

هوش مصنوعی گوگل چه بر سر روزنامه‌نگاری آنلاین می‌آورد؟ / افت ۸۰ درصدی بازدید از سایت‌ها

برخی معتقدند گوگل عمداً کاربران را در «محیط بسته» خود نگه می‌دارد تا از خروج آن‌ها به سایت‌های خارجی جلوگیری کرده و از محتوای تولید شده توسط دیگران به نفع خود بهره ببرد. برای مثال، لینک‌های یوتیوب که متعلق به شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت است، در این خلاصه‌ها جایگاه بالاتری نسبت به سیستم معمول دارند.

مطالعه شرکت Authoritas اکنون بخشی از شکایتی رسمی به نهاد رقابت و بازار بریتانیا (CMA) شده است.

در حالی‌که هنوز فقط بخشی از جست‌وجوهای گوگل تحت تأثیر خلاصه‌های هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند، رسانه‌ها نگران هستند که این روند ادامه‌دار باشد و در نهایت تأثیر مخربی بر مدل اقتصادی رسانه‌های آنلاین بگذارد.

منبع:‌ گاردین

۵۸۵۸

به گزارش خبرآنلاین، قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل به نام AI Overviews (خلاصه‌های هوش مصنوعی) می‌تواند باعث افت چشمگیر ترافیک سایت‌های خبری شود. بر اساس پژوهشی تازه، این ویژگی ممکن است باعث شود تا تا ۸۰ درصد کمتر کاربران روی لینک‌های خبری کلیک کنند.

شرکت تحلیل داده Authoritas در پژوهشی اعلام کرده است که اگر یک سایت پیش از این در نتایج جست‌وجوی گوگل در رتبه اول قرار داشت، با نمایش خلاصه هوش مصنوعی در بالای صفحه، ممکن است تا ۷۹ درصد از بازدید خود را برای آن عبارت جست‌وجو از دست بدهد. این اتفاق توضیحی ساده دارد. کاربران پاسخ مورد نظر خود را مستقیماً از طریق خلاصه هوش مصنوعی دریافت می‌کنند و دیگر نیازی به کلیک روی لینک منبع اصلی نمی‌بینند.

البته این مسئله تهدیدی جدی برای رسانه‌هایی است که وابسته به ترافیک از مسیر موتورهای جستجو هستند.

واکنش گوگل به نتایج این پژوهش

گوگل در واکنش به این ادعا، نتایج تحقیق را رد کرد و آن را «نادرست» و مبتنی بر داده‌های قدیمی دانست. سخنگوی گوگل در همین رابطه اعلام کرد: «ما همچنان روزانه میلیاردها کلیک به وب‌سایت‌ها ارسال می‌کنیم و کاهش شدیدی که گفته شده را مشاهده نکرده‌ایم.»

به گفته گوگل، این ویژگی جدید باعث می‌شود کاربران سوالات بیشتری بپرسند و به وب‌سایت‌های جدیدتری دسترسی پیدا کنند. شگفت اینکه نتایج دو پژوهش مستقل خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

در تحقیقی دیگر که توسط مرکز پژوهشی Pew انجام شد و شامل بررسی حدود ۶۹ هزار جست‌وجو در طول یک ماه بود، مشخص شد کاربران تنها از هر ۱۰۰ جست‌وجو، یک‌بار روی لینک زیر خلاصه هوش مصنوعی کلیک می‌کنند.

رسانه‌های آنلاین بریتانیایی می‌گویند که آثار این تغییر را از همین حالا احساس کرده‌اند. به گفته کارلی استیون از MailOnline، نرخ کلیک کاربران از نتایج جست‌وجویی که شامل خلاصه هوش مصنوعی می‌شود، روی دسکتاپ ۵۶.۱ درصد و در موبایل ۴۸.۲ درصد کاهش یافته است.

هوش مصنوعی گوگل چه بر سر روزنامه‌نگاری آنلاین می‌آورد؟ / افت ۸۰ درصدی بازدید از سایت‌ها

برخی معتقدند گوگل عمداً کاربران را در «محیط بسته» خود نگه می‌دارد تا از خروج آن‌ها به سایت‌های خارجی جلوگیری کرده و از محتوای تولید شده توسط دیگران به نفع خود بهره ببرد. برای مثال، لینک‌های یوتیوب که متعلق به شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت است، در این خلاصه‌ها جایگاه بالاتری نسبت به سیستم معمول دارند.

مطالعه شرکت Authoritas اکنون بخشی از شکایتی رسمی به نهاد رقابت و بازار بریتانیا (CMA) شده است.

در حالی‌که هنوز فقط بخشی از جست‌وجوهای گوگل تحت تأثیر خلاصه‌های هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند، رسانه‌ها نگران هستند که این روند ادامه‌دار باشد و در نهایت تأثیر مخربی بر مدل اقتصادی رسانه‌های آنلاین بگذارد.

منبع:‌ گاردین

۵۸۵۸

اخبارجدیدترین

تصویب «قانون ایمنی آنلاین» در انگلیس / استفاده از «وی‌پی‌ان» ۱۴۰۰ درصد افزایش یافت!

مخالفت معاون وزیر ارتباطات با لایحه مبارزه با اخبار جعلی: به «موتور دروغ‌سازی» تبدیل می‌شود

قشر آسیب‌پذیر قربانیان اصلی فیلترینگ هستند / ادامه وضعیت جنگی به کسب و کار استارتاپ‌ها آسیب زده

به گزارش خبرآنلاین، قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل به نام AI Overviews (خلاصه‌های هوش مصنوعی) می‌تواند باعث افت چشمگیر ترافیک سایت‌های خبری شود. بر اساس پژوهشی تازه، این ویژگی ممکن است باعث شود تا تا ۸۰ درصد کمتر کاربران روی لینک‌های خبری کلیک کنند.

شرکت تحلیل داده Authoritas در پژوهشی اعلام کرده است که اگر یک سایت پیش از این در نتایج جست‌وجوی گوگل در رتبه اول قرار داشت، با نمایش خلاصه هوش مصنوعی در بالای صفحه، ممکن است تا ۷۹ درصد از بازدید خود را برای آن عبارت جست‌وجو از دست بدهد. این اتفاق توضیحی ساده دارد. کاربران پاسخ مورد نظر خود را مستقیماً از طریق خلاصه هوش مصنوعی دریافت می‌کنند و دیگر نیازی به کلیک روی لینک منبع اصلی نمی‌بینند.

البته این مسئله تهدیدی جدی برای رسانه‌هایی است که وابسته به ترافیک از مسیر موتورهای جستجو هستند.

واکنش گوگل به نتایج این پژوهش

گوگل در واکنش به این ادعا، نتایج تحقیق را رد کرد و آن را «نادرست» و مبتنی بر داده‌های قدیمی دانست. سخنگوی گوگل در همین رابطه اعلام کرد: «ما همچنان روزانه میلیاردها کلیک به وب‌سایت‌ها ارسال می‌کنیم و کاهش شدیدی که گفته شده را مشاهده نکرده‌ایم.»

به گفته گوگل، این ویژگی جدید باعث می‌شود کاربران سوالات بیشتری بپرسند و به وب‌سایت‌های جدیدتری دسترسی پیدا کنند. شگفت اینکه نتایج دو پژوهش مستقل خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

در تحقیقی دیگر که توسط مرکز پژوهشی Pew انجام شد و شامل بررسی حدود ۶۹ هزار جست‌وجو در طول یک ماه بود، مشخص شد کاربران تنها از هر ۱۰۰ جست‌وجو، یک‌بار روی لینک زیر خلاصه هوش مصنوعی کلیک می‌کنند.

رسانه‌های آنلاین بریتانیایی می‌گویند که آثار این تغییر را از همین حالا احساس کرده‌اند. به گفته کارلی استیون از MailOnline، نرخ کلیک کاربران از نتایج جست‌وجویی که شامل خلاصه هوش مصنوعی می‌شود، روی دسکتاپ ۵۶.۱ درصد و در موبایل ۴۸.۲ درصد کاهش یافته است.

هوش مصنوعی گوگل چه بر سر روزنامه‌نگاری آنلاین می‌آورد؟ / افت ۸۰ درصدی بازدید از سایت‌ها

برخی معتقدند گوگل عمداً کاربران را در «محیط بسته» خود نگه می‌دارد تا از خروج آن‌ها به سایت‌های خارجی جلوگیری کرده و از محتوای تولید شده توسط دیگران به نفع خود بهره ببرد. برای مثال، لینک‌های یوتیوب که متعلق به شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت است، در این خلاصه‌ها جایگاه بالاتری نسبت به سیستم معمول دارند.

مطالعه شرکت Authoritas اکنون بخشی از شکایتی رسمی به نهاد رقابت و بازار بریتانیا (CMA) شده است.

در حالی‌که هنوز فقط بخشی از جست‌وجوهای گوگل تحت تأثیر خلاصه‌های هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند، رسانه‌ها نگران هستند که این روند ادامه‌دار باشد و در نهایت تأثیر مخربی بر مدل اقتصادی رسانه‌های آنلاین بگذارد.

منبع:‌ گاردین

۵۸۵۸

به گزارش خبرآنلاین، قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل به نام AI Overviews (خلاصه‌های هوش مصنوعی) می‌تواند باعث افت چشمگیر ترافیک سایت‌های خبری شود. بر اساس پژوهشی تازه، این ویژگی ممکن است باعث شود تا تا ۸۰ درصد کمتر کاربران روی لینک‌های خبری کلیک کنند.

شرکت تحلیل داده Authoritas در پژوهشی اعلام کرده است که اگر یک سایت پیش از این در نتایج جست‌وجوی گوگل در رتبه اول قرار داشت، با نمایش خلاصه هوش مصنوعی در بالای صفحه، ممکن است تا ۷۹ درصد از بازدید خود را برای آن عبارت جست‌وجو از دست بدهد. این اتفاق توضیحی ساده دارد. کاربران پاسخ مورد نظر خود را مستقیماً از طریق خلاصه هوش مصنوعی دریافت می‌کنند و دیگر نیازی به کلیک روی لینک منبع اصلی نمی‌بینند.

البته این مسئله تهدیدی جدی برای رسانه‌هایی است که وابسته به ترافیک از مسیر موتورهای جستجو هستند.

واکنش گوگل به نتایج این پژوهش

گوگل در واکنش به این ادعا، نتایج تحقیق را رد کرد و آن را «نادرست» و مبتنی بر داده‌های قدیمی دانست. سخنگوی گوگل در همین رابطه اعلام کرد: «ما همچنان روزانه میلیاردها کلیک به وب‌سایت‌ها ارسال می‌کنیم و کاهش شدیدی که گفته شده را مشاهده نکرده‌ایم.»

به گفته گوگل، این ویژگی جدید باعث می‌شود کاربران سوالات بیشتری بپرسند و به وب‌سایت‌های جدیدتری دسترسی پیدا کنند. شگفت اینکه نتایج دو پژوهش مستقل خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

در تحقیقی دیگر که توسط مرکز پژوهشی Pew انجام شد و شامل بررسی حدود ۶۹ هزار جست‌وجو در طول یک ماه بود، مشخص شد کاربران تنها از هر ۱۰۰ جست‌وجو، یک‌بار روی لینک زیر خلاصه هوش مصنوعی کلیک می‌کنند.

رسانه‌های آنلاین بریتانیایی می‌گویند که آثار این تغییر را از همین حالا احساس کرده‌اند. به گفته کارلی استیون از MailOnline، نرخ کلیک کاربران از نتایج جست‌وجویی که شامل خلاصه هوش مصنوعی می‌شود، روی دسکتاپ ۵۶.۱ درصد و در موبایل ۴۸.۲ درصد کاهش یافته است.

هوش مصنوعی گوگل چه بر سر روزنامه‌نگاری آنلاین می‌آورد؟ / افت ۸۰ درصدی بازدید از سایت‌ها

برخی معتقدند گوگل عمداً کاربران را در «محیط بسته» خود نگه می‌دارد تا از خروج آن‌ها به سایت‌های خارجی جلوگیری کرده و از محتوای تولید شده توسط دیگران به نفع خود بهره ببرد. برای مثال، لینک‌های یوتیوب که متعلق به شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت است، در این خلاصه‌ها جایگاه بالاتری نسبت به سیستم معمول دارند.

مطالعه شرکت Authoritas اکنون بخشی از شکایتی رسمی به نهاد رقابت و بازار بریتانیا (CMA) شده است.

در حالی‌که هنوز فقط بخشی از جست‌وجوهای گوگل تحت تأثیر خلاصه‌های هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند، رسانه‌ها نگران هستند که این روند ادامه‌دار باشد و در نهایت تأثیر مخربی بر مدل اقتصادی رسانه‌های آنلاین بگذارد.

منبع:‌ گاردین

۵۸۵۸

پست قبلی

ناهید۲؛ نقطه آغاز برای استقلال کامل شبکه‌های تلویزیونی ایران

پست بعدی

ایزدان ایران باستان: آناهیتا،خدای آب و باروری

مربوطه پست ها

تصویب «قانون ایمنی آنلاین» در انگلیس / استفاده از «وی‌پی‌ان» ۱۴۰۰ درصد افزایش یافت!
اینترنت و شبکه

تصویب «قانون ایمنی آنلاین» در انگلیس / استفاده از «وی‌پی‌ان» ۱۴۰۰ درصد افزایش یافت!

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
مخالفت معاون وزیر ارتباطات با لایحه مبارزه با اخبار جعلی: به «موتور دروغ‌سازی» تبدیل می‌شود
اینترنت و شبکه

مخالفت معاون وزیر ارتباطات با لایحه مبارزه با اخبار جعلی: به «موتور دروغ‌سازی» تبدیل می‌شود

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
قشر آسیب‌پذیر قربانیان اصلی فیلترینگ هستند / ادامه وضعیت جنگی به کسب و کار استارتاپ‌ها آسیب زده
اینترنت و شبکه

قشر آسیب‌پذیر قربانیان اصلی فیلترینگ هستند / ادامه وضعیت جنگی به کسب و کار استارتاپ‌ها آسیب زده

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
سند برنامه جامع ترویج و ارتقای سواد فضای مجازی تصویب شد
اینترنت و شبکه

سند برنامه جامع ترویج و ارتقای سواد فضای مجازی تصویب شد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
وزیر ارتباطات: دولت اعتقادی به اینترنت طبقاتی ندارد
اینترنت و شبکه

وزیر ارتباطات: دولت اعتقادی به اینترنت طبقاتی ندارد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
اگر اینترنت را ببندیم، روایت ملی هم ساکت می‌شود / کاربران باید در تصمیم‌سازی اینترنتی دیده شوند، نه حذف شوند
اینترنت و شبکه

اگر اینترنت را ببندیم، روایت ملی هم ساکت می‌شود / کاربران باید در تصمیم‌سازی اینترنتی دیده شوند، نه حذف شوند

۰۶ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • آغاز فروش ویژه اربعین کفش ملی با شعار «همپای ایران حسینی»
  • مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
  • جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
  • قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
  • جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.