دانش جوین
پنجشنبه, خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

پژمان جمشیدی: کت و شلوار سیمرغ ندوخته‌ام

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۵ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
8
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، نشست خبری فیلم «بی‌مادر» در پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید مرتضی فاطمی به عنوان نویسنده و کارگردان، محمدرضا مصباح و علی اوجی به عنوان تهیه‌کننده، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی و میترا حجار به عنوان بازیگر، مسعود سلامی به عنوان فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی در نقش طراح صحنه، حسین قورچیان به عنوان صداگذار و بابک اردلان در نقش صدابردار برگزار شد.

سید مرتضی فاطمی،کارگردان درباره ایده این فیلم گفت: لحظه اولی که ایده این فیلمنامه به ذهنم رسید در حال مطالعه یک کتاب بودم تا این که پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت. بچه ای را تصویر می کردم که بین دو مادر، مادر خونی و مادری که همه وظایف مادرانگی را در حق بچه ادا کرده، گیر کرده است و می‌خواستم ببینم این بچه کدام یک را به عنوان مادر خود انتخاب می‌کند. 

فاطمی در ادامه درباره انتخاب امیر آقایی به عنوان بازیگر نقش اول مرد این فیلم نیز تصریح کرد: انتخاب امیر آقایی ربطی به شباهت نقش به کاراکتر او در فیلم بدون تاریخ، بدون امضا نداشت و مجموعه‌ای از پارامترها را در نظر گرفتیم. جهان شخصی آقایی به جهان دکتر امیر علی موذن فیلم ما نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد.

کارگردان بی‌مادر درباره همکاری با کودکان خردسال در این فیلم بیان کرد: امیررضا جوکار از بین انبوهی از کودکان انتخاب شد. او یک کودک ۵ ساله واقعی است شیرینی و هوشی که داشت مطمئنم کرد که باید نقش عرفان را بازی کند. اما باید در نظر داشته باشید حتی اگر یک بچه فوق العاده با استعداد باشد هم ممکن است نتواند جلوی دوربین توانایی‌های خود را بروز دهد. با بچه‌ها حسابی دوست بودیم و یادم می‌آید شب‌ها با امیررضا فوتبال بازی می‌کردیم. مجموعه ای از این عوامل باعث شد امیررضا در سن ۵ سالگی انقدر خوب بدرخشد. 

فاطمی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره موسیقی فیلم که برعهده بامداد افشار بود، تصریح کرد: وقتی فیلم تمام شد گزینه های زیادی برای موسیقی وجود داشت، اما افشار پیش‌تر در جشنواره فجر خوش درخشیده بود و نبوغ و فهم بسیار خوبی دارد. در سکانسی از فیلم بی‌مادر یک لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم انجام شد.

موضوع فیلم، چیزی فراتر از رحم اجاره ای است

فاطمی درباره تمرکز فیلم روی سوژه رحم اجاره‌ای گفت: این داستان در بستر موضوعی به‌نام رحم اجاره‌ای روایت می‌شود موضوع ما چیزی فراتر از موضوعی مثل یک رحم اجاره ای است. می‌خواستیم نوعی خودپرسشگری مطرح کنیم تا مخاطب از خودش بپرسد اگر جای تک تک این کاراکترها بود در چه موقعیتی قرار می گرفت.  

این فیلمساز در ادامه درباره تاثیر تحصیلات خود در رشته فلسفه روی این فیلم گفت: من معتقدم سینما و فلسفه در نقطه با هم تلاقی دارند و بهترین محفل برای ایجاد این پرسش‌ها در بطن قصه‌ها است. نویسندگی یعنی فلسفه را به قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها.

پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که کت و شلوار سیمرغ دوخته‌اید، گفت: هنوز برای این کار خیلی زود است. هر کسی برنده سیمرغ شود قسم می خورم خوشحال شوم.

گزارش در حال تکمیل است…

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، نشست خبری فیلم «بی‌مادر» در پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید مرتضی فاطمی به عنوان نویسنده و کارگردان، محمدرضا مصباح و علی اوجی به عنوان تهیه‌کننده، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی و میترا حجار به عنوان بازیگر، مسعود سلامی به عنوان فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی در نقش طراح صحنه، حسین قورچیان به عنوان صداگذار و بابک اردلان در نقش صدابردار برگزار شد.

سید مرتضی فاطمی،کارگردان درباره ایده این فیلم گفت: لحظه اولی که ایده این فیلمنامه به ذهنم رسید در حال مطالعه یک کتاب بودم تا این که پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت. بچه ای را تصویر می کردم که بین دو مادر، مادر خونی و مادری که همه وظایف مادرانگی را در حق بچه ادا کرده، گیر کرده است و می‌خواستم ببینم این بچه کدام یک را به عنوان مادر خود انتخاب می‌کند. 

فاطمی در ادامه درباره انتخاب امیر آقایی به عنوان بازیگر نقش اول مرد این فیلم نیز تصریح کرد: انتخاب امیر آقایی ربطی به شباهت نقش به کاراکتر او در فیلم بدون تاریخ، بدون امضا نداشت و مجموعه‌ای از پارامترها را در نظر گرفتیم. جهان شخصی آقایی به جهان دکتر امیر علی موذن فیلم ما نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد.

کارگردان بی‌مادر درباره همکاری با کودکان خردسال در این فیلم بیان کرد: امیررضا جوکار از بین انبوهی از کودکان انتخاب شد. او یک کودک ۵ ساله واقعی است شیرینی و هوشی که داشت مطمئنم کرد که باید نقش عرفان را بازی کند. اما باید در نظر داشته باشید حتی اگر یک بچه فوق العاده با استعداد باشد هم ممکن است نتواند جلوی دوربین توانایی‌های خود را بروز دهد. با بچه‌ها حسابی دوست بودیم و یادم می‌آید شب‌ها با امیررضا فوتبال بازی می‌کردیم. مجموعه ای از این عوامل باعث شد امیررضا در سن ۵ سالگی انقدر خوب بدرخشد. 

فاطمی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره موسیقی فیلم که برعهده بامداد افشار بود، تصریح کرد: وقتی فیلم تمام شد گزینه های زیادی برای موسیقی وجود داشت، اما افشار پیش‌تر در جشنواره فجر خوش درخشیده بود و نبوغ و فهم بسیار خوبی دارد. در سکانسی از فیلم بی‌مادر یک لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم انجام شد.

موضوع فیلم، چیزی فراتر از رحم اجاره ای است

فاطمی درباره تمرکز فیلم روی سوژه رحم اجاره‌ای گفت: این داستان در بستر موضوعی به‌نام رحم اجاره‌ای روایت می‌شود موضوع ما چیزی فراتر از موضوعی مثل یک رحم اجاره ای است. می‌خواستیم نوعی خودپرسشگری مطرح کنیم تا مخاطب از خودش بپرسد اگر جای تک تک این کاراکترها بود در چه موقعیتی قرار می گرفت.  

این فیلمساز در ادامه درباره تاثیر تحصیلات خود در رشته فلسفه روی این فیلم گفت: من معتقدم سینما و فلسفه در نقطه با هم تلاقی دارند و بهترین محفل برای ایجاد این پرسش‌ها در بطن قصه‌ها است. نویسندگی یعنی فلسفه را به قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها.

پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که کت و شلوار سیمرغ دوخته‌اید، گفت: هنوز برای این کار خیلی زود است. هر کسی برنده سیمرغ شود قسم می خورم خوشحال شوم.

گزارش در حال تکمیل است…

اخبارجدیدترین

پیام تبریک وزیر ارشاد به مناسبت تولد یک موسیقیدان پیشکسوت

خطبه‌خوانی مسعود فروتن در روز عید غدیر

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، نشست خبری فیلم «بی‌مادر» در پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید مرتضی فاطمی به عنوان نویسنده و کارگردان، محمدرضا مصباح و علی اوجی به عنوان تهیه‌کننده، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی و میترا حجار به عنوان بازیگر، مسعود سلامی به عنوان فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی در نقش طراح صحنه، حسین قورچیان به عنوان صداگذار و بابک اردلان در نقش صدابردار برگزار شد.

سید مرتضی فاطمی،کارگردان درباره ایده این فیلم گفت: لحظه اولی که ایده این فیلمنامه به ذهنم رسید در حال مطالعه یک کتاب بودم تا این که پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت. بچه ای را تصویر می کردم که بین دو مادر، مادر خونی و مادری که همه وظایف مادرانگی را در حق بچه ادا کرده، گیر کرده است و می‌خواستم ببینم این بچه کدام یک را به عنوان مادر خود انتخاب می‌کند. 

فاطمی در ادامه درباره انتخاب امیر آقایی به عنوان بازیگر نقش اول مرد این فیلم نیز تصریح کرد: انتخاب امیر آقایی ربطی به شباهت نقش به کاراکتر او در فیلم بدون تاریخ، بدون امضا نداشت و مجموعه‌ای از پارامترها را در نظر گرفتیم. جهان شخصی آقایی به جهان دکتر امیر علی موذن فیلم ما نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد.

کارگردان بی‌مادر درباره همکاری با کودکان خردسال در این فیلم بیان کرد: امیررضا جوکار از بین انبوهی از کودکان انتخاب شد. او یک کودک ۵ ساله واقعی است شیرینی و هوشی که داشت مطمئنم کرد که باید نقش عرفان را بازی کند. اما باید در نظر داشته باشید حتی اگر یک بچه فوق العاده با استعداد باشد هم ممکن است نتواند جلوی دوربین توانایی‌های خود را بروز دهد. با بچه‌ها حسابی دوست بودیم و یادم می‌آید شب‌ها با امیررضا فوتبال بازی می‌کردیم. مجموعه ای از این عوامل باعث شد امیررضا در سن ۵ سالگی انقدر خوب بدرخشد. 

فاطمی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره موسیقی فیلم که برعهده بامداد افشار بود، تصریح کرد: وقتی فیلم تمام شد گزینه های زیادی برای موسیقی وجود داشت، اما افشار پیش‌تر در جشنواره فجر خوش درخشیده بود و نبوغ و فهم بسیار خوبی دارد. در سکانسی از فیلم بی‌مادر یک لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم انجام شد.

موضوع فیلم، چیزی فراتر از رحم اجاره ای است

فاطمی درباره تمرکز فیلم روی سوژه رحم اجاره‌ای گفت: این داستان در بستر موضوعی به‌نام رحم اجاره‌ای روایت می‌شود موضوع ما چیزی فراتر از موضوعی مثل یک رحم اجاره ای است. می‌خواستیم نوعی خودپرسشگری مطرح کنیم تا مخاطب از خودش بپرسد اگر جای تک تک این کاراکترها بود در چه موقعیتی قرار می گرفت.  

این فیلمساز در ادامه درباره تاثیر تحصیلات خود در رشته فلسفه روی این فیلم گفت: من معتقدم سینما و فلسفه در نقطه با هم تلاقی دارند و بهترین محفل برای ایجاد این پرسش‌ها در بطن قصه‌ها است. نویسندگی یعنی فلسفه را به قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها.

پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که کت و شلوار سیمرغ دوخته‌اید، گفت: هنوز برای این کار خیلی زود است. هر کسی برنده سیمرغ شود قسم می خورم خوشحال شوم.

گزارش در حال تکمیل است…

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، نشست خبری فیلم «بی‌مادر» در پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید مرتضی فاطمی به عنوان نویسنده و کارگردان، محمدرضا مصباح و علی اوجی به عنوان تهیه‌کننده، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی و میترا حجار به عنوان بازیگر، مسعود سلامی به عنوان فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی در نقش طراح صحنه، حسین قورچیان به عنوان صداگذار و بابک اردلان در نقش صدابردار برگزار شد.

سید مرتضی فاطمی،کارگردان درباره ایده این فیلم گفت: لحظه اولی که ایده این فیلمنامه به ذهنم رسید در حال مطالعه یک کتاب بودم تا این که پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت. بچه ای را تصویر می کردم که بین دو مادر، مادر خونی و مادری که همه وظایف مادرانگی را در حق بچه ادا کرده، گیر کرده است و می‌خواستم ببینم این بچه کدام یک را به عنوان مادر خود انتخاب می‌کند. 

فاطمی در ادامه درباره انتخاب امیر آقایی به عنوان بازیگر نقش اول مرد این فیلم نیز تصریح کرد: انتخاب امیر آقایی ربطی به شباهت نقش به کاراکتر او در فیلم بدون تاریخ، بدون امضا نداشت و مجموعه‌ای از پارامترها را در نظر گرفتیم. جهان شخصی آقایی به جهان دکتر امیر علی موذن فیلم ما نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد.

کارگردان بی‌مادر درباره همکاری با کودکان خردسال در این فیلم بیان کرد: امیررضا جوکار از بین انبوهی از کودکان انتخاب شد. او یک کودک ۵ ساله واقعی است شیرینی و هوشی که داشت مطمئنم کرد که باید نقش عرفان را بازی کند. اما باید در نظر داشته باشید حتی اگر یک بچه فوق العاده با استعداد باشد هم ممکن است نتواند جلوی دوربین توانایی‌های خود را بروز دهد. با بچه‌ها حسابی دوست بودیم و یادم می‌آید شب‌ها با امیررضا فوتبال بازی می‌کردیم. مجموعه ای از این عوامل باعث شد امیررضا در سن ۵ سالگی انقدر خوب بدرخشد. 

فاطمی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره موسیقی فیلم که برعهده بامداد افشار بود، تصریح کرد: وقتی فیلم تمام شد گزینه های زیادی برای موسیقی وجود داشت، اما افشار پیش‌تر در جشنواره فجر خوش درخشیده بود و نبوغ و فهم بسیار خوبی دارد. در سکانسی از فیلم بی‌مادر یک لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم انجام شد.

موضوع فیلم، چیزی فراتر از رحم اجاره ای است

فاطمی درباره تمرکز فیلم روی سوژه رحم اجاره‌ای گفت: این داستان در بستر موضوعی به‌نام رحم اجاره‌ای روایت می‌شود موضوع ما چیزی فراتر از موضوعی مثل یک رحم اجاره ای است. می‌خواستیم نوعی خودپرسشگری مطرح کنیم تا مخاطب از خودش بپرسد اگر جای تک تک این کاراکترها بود در چه موقعیتی قرار می گرفت.  

این فیلمساز در ادامه درباره تاثیر تحصیلات خود در رشته فلسفه روی این فیلم گفت: من معتقدم سینما و فلسفه در نقطه با هم تلاقی دارند و بهترین محفل برای ایجاد این پرسش‌ها در بطن قصه‌ها است. نویسندگی یعنی فلسفه را به قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها.

پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که کت و شلوار سیمرغ دوخته‌اید، گفت: هنوز برای این کار خیلی زود است. هر کسی برنده سیمرغ شود قسم می خورم خوشحال شوم.

گزارش در حال تکمیل است…

برچسب ها: پژمان جمشیدیچهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
پست قبلی

«ماهان» و ستاره‌های انگشت‌شمار

پست بعدی

واکنش رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به هجمه ایران‌ستیزان علیه زبان فارسی

مربوطه پست ها

پیام تبریک وزیر ارشاد به مناسبت تولد یک موسیقیدان پیشکسوت
هنر و فرهنگ

پیام تبریک وزیر ارشاد به مناسبت تولد یک موسیقیدان پیشکسوت

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
خطبه‌خوانی مسعود فروتن در روز عید غدیر
هنر و فرهنگ

خطبه‌خوانی مسعود فروتن در روز عید غدیر

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود
هنر و فرهنگ

نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما
هنر و فرهنگ

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت تهیه کننده سینما

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • قبرستان سامسونگ/ اگر وارد نشوید، پاک می‌شود!
  • سود باورنکردنی ایلان ماسک از حضور در کاخ سفید / ۱۰۰ میلیارد دلار پرحاشیه
  • شاه ماه نقل و انتقالات در راه استقلال
  • همه‌چیز درباره رویداد «WWDC ۲۰۲۵» / امروز اپل همه‌چیز را از نو می‌نویسد
  • پرسپولیسی‌ها از جذب مغانلو پشیمان شدند!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.