دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

پژوهشگر سینما: آرمان‌های انقلابی در سینما ماهیت مطالبه‌گرانه دارد

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۲ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
8
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش روز سه‌شنبه دانشجو اینترنشنال از مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی “سینمای ایران و گفتمان انقلاب” در روز دوم جشنواره در خانه جشنواره به میزبانی مهدی ناظمی مدرس دانشگاه، پژوهشگر فلسفه و سینما و مدیر فرهنگی و با حضور مجید اسلامی مدرس حوزه دانشگاه و تهیه‌کننده سینما و سید محمد حسینی مدرس دانشگاه و مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.    

درباره آرمان های انقلاب در سینما فقط شعار داده ایم

سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این نشست درباره نسبت میان سینما و گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد: به نظر من درباره آرمان‌های انقلابی در سینما فقط شعار داده‌ایم و به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. این اتفاق ماهیت مطالبه‌گرانه است و آنچه که بایسته است جویا شدن تحول درونی و بیرونی است. عدم جذابیت در سینما را باید جستجو کرد و نباید در این امر شعار دهیم.  

وی ادامه داد: واژه شعار ندهیم خود دچار ایراد است و کسی که می‌گوید در فیلم شعار ندهیم فیلم را نمی‌فهمد. نوعی عدم مفاهمه بین جریان سینما و بستر جمهوری اسلامی باعث شکل نگرفتن این نسبت است. به یاد می‌آورم وقتی فیلم آرگو ساخته شد درخواست کردم عکس بن افلک یا جرج کلونی را میان سخنرانی باراک اوباما بگذاریم و طی درخواست مطلع شدم جرج کلونی با باراک اوباما چند جلسه برای ساخت این فیلم گذاشته‌اند.  

این مدرس دانشگاه بیان کرد: بسیاری از عناصری که فکر می‌کردیم جذاب نیستند اتفاقا بسیار جذاب بودند که فراموش شده‌اند و بخشی از این مشکل به جریان مدیریتی برمی‌گردد که نمی‌تواند کنترل و یا حتی اعتماد کند.

حسینی خاطرنشان کرد: تخصیص درست منابع و سیاست درست منابع اصل و اساس است؛ اصولا سینما برای پدید آوردن قهرمان دیرزا است مثلا تعداد قهرمانان مارول به تعداد انگشتان دست است و اگر اسکورسیزی بخواهد این شخصیت‌ها را بکشد هم اجازه ندارد.

خلق شخصیت‌ها در سینمای ایران مستمر نبوده است

وی ادامه داد: متاسفانه سینمای ایران با اینکه شخصیت‌های زیادی خلق کرده اما مستمر نبوده است و این ناشی از مدیریت سینما است که شخصیت‌ها به صورت آنی از بین رفتند.

بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی باید حل شود

سید مهدی ناظمی پژوهشگر سینما نیز در خصوص نشست‌های تخصصی با محوریت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی گفت: باید بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی حل شود چراکه ۳۰ سال است که ما برای فهمیدن این نسبت دچار مشکل هستیم و به نظر من لانگ شات تمام واقعیت نیست.

به گزارش روز سه‌شنبه دانشجو اینترنشنال از مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی “سینمای ایران و گفتمان انقلاب” در روز دوم جشنواره در خانه جشنواره به میزبانی مهدی ناظمی مدرس دانشگاه، پژوهشگر فلسفه و سینما و مدیر فرهنگی و با حضور مجید اسلامی مدرس حوزه دانشگاه و تهیه‌کننده سینما و سید محمد حسینی مدرس دانشگاه و مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.    

درباره آرمان های انقلاب در سینما فقط شعار داده ایم

سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این نشست درباره نسبت میان سینما و گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد: به نظر من درباره آرمان‌های انقلابی در سینما فقط شعار داده‌ایم و به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. این اتفاق ماهیت مطالبه‌گرانه است و آنچه که بایسته است جویا شدن تحول درونی و بیرونی است. عدم جذابیت در سینما را باید جستجو کرد و نباید در این امر شعار دهیم.  

وی ادامه داد: واژه شعار ندهیم خود دچار ایراد است و کسی که می‌گوید در فیلم شعار ندهیم فیلم را نمی‌فهمد. نوعی عدم مفاهمه بین جریان سینما و بستر جمهوری اسلامی باعث شکل نگرفتن این نسبت است. به یاد می‌آورم وقتی فیلم آرگو ساخته شد درخواست کردم عکس بن افلک یا جرج کلونی را میان سخنرانی باراک اوباما بگذاریم و طی درخواست مطلع شدم جرج کلونی با باراک اوباما چند جلسه برای ساخت این فیلم گذاشته‌اند.  

این مدرس دانشگاه بیان کرد: بسیاری از عناصری که فکر می‌کردیم جذاب نیستند اتفاقا بسیار جذاب بودند که فراموش شده‌اند و بخشی از این مشکل به جریان مدیریتی برمی‌گردد که نمی‌تواند کنترل و یا حتی اعتماد کند.

حسینی خاطرنشان کرد: تخصیص درست منابع و سیاست درست منابع اصل و اساس است؛ اصولا سینما برای پدید آوردن قهرمان دیرزا است مثلا تعداد قهرمانان مارول به تعداد انگشتان دست است و اگر اسکورسیزی بخواهد این شخصیت‌ها را بکشد هم اجازه ندارد.

خلق شخصیت‌ها در سینمای ایران مستمر نبوده است

وی ادامه داد: متاسفانه سینمای ایران با اینکه شخصیت‌های زیادی خلق کرده اما مستمر نبوده است و این ناشی از مدیریت سینما است که شخصیت‌ها به صورت آنی از بین رفتند.

بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی باید حل شود

سید مهدی ناظمی پژوهشگر سینما نیز در خصوص نشست‌های تخصصی با محوریت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی گفت: باید بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی حل شود چراکه ۳۰ سال است که ما برای فهمیدن این نسبت دچار مشکل هستیم و به نظر من لانگ شات تمام واقعیت نیست.

اخبارجدیدترین

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

به گزارش روز سه‌شنبه دانشجو اینترنشنال از مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی “سینمای ایران و گفتمان انقلاب” در روز دوم جشنواره در خانه جشنواره به میزبانی مهدی ناظمی مدرس دانشگاه، پژوهشگر فلسفه و سینما و مدیر فرهنگی و با حضور مجید اسلامی مدرس حوزه دانشگاه و تهیه‌کننده سینما و سید محمد حسینی مدرس دانشگاه و مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.    

درباره آرمان های انقلاب در سینما فقط شعار داده ایم

سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این نشست درباره نسبت میان سینما و گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد: به نظر من درباره آرمان‌های انقلابی در سینما فقط شعار داده‌ایم و به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. این اتفاق ماهیت مطالبه‌گرانه است و آنچه که بایسته است جویا شدن تحول درونی و بیرونی است. عدم جذابیت در سینما را باید جستجو کرد و نباید در این امر شعار دهیم.  

وی ادامه داد: واژه شعار ندهیم خود دچار ایراد است و کسی که می‌گوید در فیلم شعار ندهیم فیلم را نمی‌فهمد. نوعی عدم مفاهمه بین جریان سینما و بستر جمهوری اسلامی باعث شکل نگرفتن این نسبت است. به یاد می‌آورم وقتی فیلم آرگو ساخته شد درخواست کردم عکس بن افلک یا جرج کلونی را میان سخنرانی باراک اوباما بگذاریم و طی درخواست مطلع شدم جرج کلونی با باراک اوباما چند جلسه برای ساخت این فیلم گذاشته‌اند.  

این مدرس دانشگاه بیان کرد: بسیاری از عناصری که فکر می‌کردیم جذاب نیستند اتفاقا بسیار جذاب بودند که فراموش شده‌اند و بخشی از این مشکل به جریان مدیریتی برمی‌گردد که نمی‌تواند کنترل و یا حتی اعتماد کند.

حسینی خاطرنشان کرد: تخصیص درست منابع و سیاست درست منابع اصل و اساس است؛ اصولا سینما برای پدید آوردن قهرمان دیرزا است مثلا تعداد قهرمانان مارول به تعداد انگشتان دست است و اگر اسکورسیزی بخواهد این شخصیت‌ها را بکشد هم اجازه ندارد.

خلق شخصیت‌ها در سینمای ایران مستمر نبوده است

وی ادامه داد: متاسفانه سینمای ایران با اینکه شخصیت‌های زیادی خلق کرده اما مستمر نبوده است و این ناشی از مدیریت سینما است که شخصیت‌ها به صورت آنی از بین رفتند.

بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی باید حل شود

سید مهدی ناظمی پژوهشگر سینما نیز در خصوص نشست‌های تخصصی با محوریت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی گفت: باید بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی حل شود چراکه ۳۰ سال است که ما برای فهمیدن این نسبت دچار مشکل هستیم و به نظر من لانگ شات تمام واقعیت نیست.

به گزارش روز سه‌شنبه دانشجو اینترنشنال از مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی “سینمای ایران و گفتمان انقلاب” در روز دوم جشنواره در خانه جشنواره به میزبانی مهدی ناظمی مدرس دانشگاه، پژوهشگر فلسفه و سینما و مدیر فرهنگی و با حضور مجید اسلامی مدرس حوزه دانشگاه و تهیه‌کننده سینما و سید محمد حسینی مدرس دانشگاه و مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.    

درباره آرمان های انقلاب در سینما فقط شعار داده ایم

سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این نشست درباره نسبت میان سینما و گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد: به نظر من درباره آرمان‌های انقلابی در سینما فقط شعار داده‌ایم و به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. این اتفاق ماهیت مطالبه‌گرانه است و آنچه که بایسته است جویا شدن تحول درونی و بیرونی است. عدم جذابیت در سینما را باید جستجو کرد و نباید در این امر شعار دهیم.  

وی ادامه داد: واژه شعار ندهیم خود دچار ایراد است و کسی که می‌گوید در فیلم شعار ندهیم فیلم را نمی‌فهمد. نوعی عدم مفاهمه بین جریان سینما و بستر جمهوری اسلامی باعث شکل نگرفتن این نسبت است. به یاد می‌آورم وقتی فیلم آرگو ساخته شد درخواست کردم عکس بن افلک یا جرج کلونی را میان سخنرانی باراک اوباما بگذاریم و طی درخواست مطلع شدم جرج کلونی با باراک اوباما چند جلسه برای ساخت این فیلم گذاشته‌اند.  

این مدرس دانشگاه بیان کرد: بسیاری از عناصری که فکر می‌کردیم جذاب نیستند اتفاقا بسیار جذاب بودند که فراموش شده‌اند و بخشی از این مشکل به جریان مدیریتی برمی‌گردد که نمی‌تواند کنترل و یا حتی اعتماد کند.

حسینی خاطرنشان کرد: تخصیص درست منابع و سیاست درست منابع اصل و اساس است؛ اصولا سینما برای پدید آوردن قهرمان دیرزا است مثلا تعداد قهرمانان مارول به تعداد انگشتان دست است و اگر اسکورسیزی بخواهد این شخصیت‌ها را بکشد هم اجازه ندارد.

خلق شخصیت‌ها در سینمای ایران مستمر نبوده است

وی ادامه داد: متاسفانه سینمای ایران با اینکه شخصیت‌های زیادی خلق کرده اما مستمر نبوده است و این ناشی از مدیریت سینما است که شخصیت‌ها به صورت آنی از بین رفتند.

بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی باید حل شود

سید مهدی ناظمی پژوهشگر سینما نیز در خصوص نشست‌های تخصصی با محوریت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی گفت: باید بحران میان نسبت سینما و گفتمان انقلاب اسلامی حل شود چراکه ۳۰ سال است که ما برای فهمیدن این نسبت دچار مشکل هستیم و به نظر من لانگ شات تمام واقعیت نیست.

برچسب ها: انقلاب اسلامی ایرانچهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
پست قبلی

پوتین در مسکو با نخست‌وزیر مجارستان ملاقات کرد

پست بعدی

استریل تجهیزات پزشکی با سامانه ایران‌ساخت

مربوطه پست ها

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان
هنر و فرهنگ

«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!
هنر و فرهنگ

از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.