دانش جوین
شنبه, تیر ۲۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

پیشرانه‌های وانکل پذیرای انواع سوخت خواهند شد

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۱ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

یک موتور وانکل جدید که ممکن است آینده حمل‌ونقل را تغییر دهد. این پیشرانه پروتوتایپ که توسط شرکت لیکوییدپیستون ساخته شده، جمع‌وجور و قدرتمند است و با سوخت‌های متنوع کار می‌کند و تمام آن‌چه درباره احتراق داخلی می‌دانستیم را به چالش می‌کشد.

موتور X-Engine که تا پنج برابر کوچک‌تر و سبک‌تر از موتورهای دیزلی پیستونی سنتی است اما راندمانی در سطح پیشرانه‌های سلول‌های سوختی هیدروژنی ارائه می‌کند قصد دارد بازی را تغییر دهد.

برخلاف موتور وانکل قدیمی که هرگز نتوانست مشکلاتی مثل مصرف روغن، آلایندگی و مصرف سوخت بالا را حل کند، X-Engine این مفهوم را از پایه بازطراحی کرده است. در قلب این نوآوری، چرخه ترمودینامیکی جدید به نام چرخه هیبریدی با راندمان بالا (HEHC) قرار دارد که ترکیبی از چرخه‌های اتو، دیزل و اتکینسون است. نتیجه این کار تراکم بالاتر، احتراق کامل‌تر و راندمان حرارتی بیشتر است که منجر به مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتر می‌شود.

جالب‌تر این‌که این موتور به یک نوع سوخت محدود نیست. X-Engine می‌تواند با دیزل، سوخت جت، نفت سفید، پروپان، هیدروژن و … کار کند و انطباق‌پذیری شگفت‌انگیزی را به‌نمایش می‌گذارد. این انعطاف‌پذیری، موتور X-Engine را برای صنایع مختلف ایده‌آل کرده و ابزاری ارزشمند برای کمک به گذار جهانی به سمت راه‌حل‌های انرژی پاک‌تر و پایدارتر ارائه می‌دهد.

می‌دانیم که موتورهای وانکل عملکرد نرم و نسبت قدرت به وزن بالایی ارائه می‌دهند اما نقص‌های طراحی، مانع استفاده گسترده آن‌ها شده است. برای مثال، موتور وانکل قدیمی با چالش‌هایی مثل احتراق ناقص و روغن‌سوزی مواجه بود.

موتور X-Engine لیکوییدپیستون این نقص‌ها را با یک محفظه احتراق ثابت برطرف و چندین چالش را به‌یک‌باره حل می‌کند. در این موتور چون محفظه نمی‌چرخد، تزریق سوخت دقیق‌تر شده و احتراق تمیزتر است. شکل محفظه نیز می‌تواند برای سوخت‌های مختلف بهینه شود و راندمان را افزایش دهد.

بهبود بزرگ دیگر در آب‌بندی موتور است. در موتورهای وانکل سنتی، در نوک هر ضلع روتور، قطعه‌ای وجود دارد که وظیفه‌ای مشابه رینگ پیستون در پیشرانه‌های پیستونی دارد.

این موتورها برای روان‌کاری قطعات مذکور، به مخلوط کردن روغن با سوخت نیاز داشتند که باعث هدررفت روغن و افزایش آلایندگی می‌شد X-Engine این قطعات آب‌بندی را در بدنه موتور قرار داده، جایی که روانکاری آن‌ها آسان‌تر است درنتیجه مصرف روغن کاهش می‌یابد. مزیت واقعی X-Engine شاید در انعطاف‌پذیری آن نهفته باشد.

این موتور با لیست شگفت‌انگیزی از سوخت‌ها آزمایش شده است که شامل بنزین، دیزل، نفت سفید، سوخت جت، پروپان، هیدروژن و … می‌شود. این انطباق‌پذیری برای کل صنعت موتور خبر خوبی است اما به‌طور خاص توجه بخش هوافضا و دفاع را جلب کرده است.

تولیدکنندگان هواپیما به موتورهای جمع‌وجوری نیاز دارند که با سوخت جت کار کنند و وزن کمی داشته باشند X-Engine در مقایسه با موتور دیزلی با خروجی مشابه، به‌طور چشمگیری کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر است و برای سیستم‌های الکتریکی هیبریدی یا ژنراتورهای قابل‌حمل ایده‌آل خواهد بود.

یک موتور وانکل جدید که ممکن است آینده حمل‌ونقل را تغییر دهد. این پیشرانه پروتوتایپ که توسط شرکت لیکوییدپیستون ساخته شده، جمع‌وجور و قدرتمند است و با سوخت‌های متنوع کار می‌کند و تمام آن‌چه درباره احتراق داخلی می‌دانستیم را به چالش می‌کشد.

موتور X-Engine که تا پنج برابر کوچک‌تر و سبک‌تر از موتورهای دیزلی پیستونی سنتی است اما راندمانی در سطح پیشرانه‌های سلول‌های سوختی هیدروژنی ارائه می‌کند قصد دارد بازی را تغییر دهد.

برخلاف موتور وانکل قدیمی که هرگز نتوانست مشکلاتی مثل مصرف روغن، آلایندگی و مصرف سوخت بالا را حل کند، X-Engine این مفهوم را از پایه بازطراحی کرده است. در قلب این نوآوری، چرخه ترمودینامیکی جدید به نام چرخه هیبریدی با راندمان بالا (HEHC) قرار دارد که ترکیبی از چرخه‌های اتو، دیزل و اتکینسون است. نتیجه این کار تراکم بالاتر، احتراق کامل‌تر و راندمان حرارتی بیشتر است که منجر به مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتر می‌شود.

جالب‌تر این‌که این موتور به یک نوع سوخت محدود نیست. X-Engine می‌تواند با دیزل، سوخت جت، نفت سفید، پروپان، هیدروژن و … کار کند و انطباق‌پذیری شگفت‌انگیزی را به‌نمایش می‌گذارد. این انعطاف‌پذیری، موتور X-Engine را برای صنایع مختلف ایده‌آل کرده و ابزاری ارزشمند برای کمک به گذار جهانی به سمت راه‌حل‌های انرژی پاک‌تر و پایدارتر ارائه می‌دهد.

می‌دانیم که موتورهای وانکل عملکرد نرم و نسبت قدرت به وزن بالایی ارائه می‌دهند اما نقص‌های طراحی، مانع استفاده گسترده آن‌ها شده است. برای مثال، موتور وانکل قدیمی با چالش‌هایی مثل احتراق ناقص و روغن‌سوزی مواجه بود.

موتور X-Engine لیکوییدپیستون این نقص‌ها را با یک محفظه احتراق ثابت برطرف و چندین چالش را به‌یک‌باره حل می‌کند. در این موتور چون محفظه نمی‌چرخد، تزریق سوخت دقیق‌تر شده و احتراق تمیزتر است. شکل محفظه نیز می‌تواند برای سوخت‌های مختلف بهینه شود و راندمان را افزایش دهد.

بهبود بزرگ دیگر در آب‌بندی موتور است. در موتورهای وانکل سنتی، در نوک هر ضلع روتور، قطعه‌ای وجود دارد که وظیفه‌ای مشابه رینگ پیستون در پیشرانه‌های پیستونی دارد.

این موتورها برای روان‌کاری قطعات مذکور، به مخلوط کردن روغن با سوخت نیاز داشتند که باعث هدررفت روغن و افزایش آلایندگی می‌شد X-Engine این قطعات آب‌بندی را در بدنه موتور قرار داده، جایی که روانکاری آن‌ها آسان‌تر است درنتیجه مصرف روغن کاهش می‌یابد. مزیت واقعی X-Engine شاید در انعطاف‌پذیری آن نهفته باشد.

این موتور با لیست شگفت‌انگیزی از سوخت‌ها آزمایش شده است که شامل بنزین، دیزل، نفت سفید، سوخت جت، پروپان، هیدروژن و … می‌شود. این انطباق‌پذیری برای کل صنعت موتور خبر خوبی است اما به‌طور خاص توجه بخش هوافضا و دفاع را جلب کرده است.

تولیدکنندگان هواپیما به موتورهای جمع‌وجوری نیاز دارند که با سوخت جت کار کنند و وزن کمی داشته باشند X-Engine در مقایسه با موتور دیزلی با خروجی مشابه، به‌طور چشمگیری کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر است و برای سیستم‌های الکتریکی هیبریدی یا ژنراتورهای قابل‌حمل ایده‌آل خواهد بود.

اخبارجدیدترین

لاستیک‌هایی که جان فوتبالیست مشهور پرتغالی را گرفت!

«RS۷»؛ نسخه ارتقا یافته ارباب حلقه‌ها

فروش اقساطی مونتاژکاران مجددا آغاز شد

یک موتور وانکل جدید که ممکن است آینده حمل‌ونقل را تغییر دهد. این پیشرانه پروتوتایپ که توسط شرکت لیکوییدپیستون ساخته شده، جمع‌وجور و قدرتمند است و با سوخت‌های متنوع کار می‌کند و تمام آن‌چه درباره احتراق داخلی می‌دانستیم را به چالش می‌کشد.

موتور X-Engine که تا پنج برابر کوچک‌تر و سبک‌تر از موتورهای دیزلی پیستونی سنتی است اما راندمانی در سطح پیشرانه‌های سلول‌های سوختی هیدروژنی ارائه می‌کند قصد دارد بازی را تغییر دهد.

برخلاف موتور وانکل قدیمی که هرگز نتوانست مشکلاتی مثل مصرف روغن، آلایندگی و مصرف سوخت بالا را حل کند، X-Engine این مفهوم را از پایه بازطراحی کرده است. در قلب این نوآوری، چرخه ترمودینامیکی جدید به نام چرخه هیبریدی با راندمان بالا (HEHC) قرار دارد که ترکیبی از چرخه‌های اتو، دیزل و اتکینسون است. نتیجه این کار تراکم بالاتر، احتراق کامل‌تر و راندمان حرارتی بیشتر است که منجر به مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتر می‌شود.

جالب‌تر این‌که این موتور به یک نوع سوخت محدود نیست. X-Engine می‌تواند با دیزل، سوخت جت، نفت سفید، پروپان، هیدروژن و … کار کند و انطباق‌پذیری شگفت‌انگیزی را به‌نمایش می‌گذارد. این انعطاف‌پذیری، موتور X-Engine را برای صنایع مختلف ایده‌آل کرده و ابزاری ارزشمند برای کمک به گذار جهانی به سمت راه‌حل‌های انرژی پاک‌تر و پایدارتر ارائه می‌دهد.

می‌دانیم که موتورهای وانکل عملکرد نرم و نسبت قدرت به وزن بالایی ارائه می‌دهند اما نقص‌های طراحی، مانع استفاده گسترده آن‌ها شده است. برای مثال، موتور وانکل قدیمی با چالش‌هایی مثل احتراق ناقص و روغن‌سوزی مواجه بود.

موتور X-Engine لیکوییدپیستون این نقص‌ها را با یک محفظه احتراق ثابت برطرف و چندین چالش را به‌یک‌باره حل می‌کند. در این موتور چون محفظه نمی‌چرخد، تزریق سوخت دقیق‌تر شده و احتراق تمیزتر است. شکل محفظه نیز می‌تواند برای سوخت‌های مختلف بهینه شود و راندمان را افزایش دهد.

بهبود بزرگ دیگر در آب‌بندی موتور است. در موتورهای وانکل سنتی، در نوک هر ضلع روتور، قطعه‌ای وجود دارد که وظیفه‌ای مشابه رینگ پیستون در پیشرانه‌های پیستونی دارد.

این موتورها برای روان‌کاری قطعات مذکور، به مخلوط کردن روغن با سوخت نیاز داشتند که باعث هدررفت روغن و افزایش آلایندگی می‌شد X-Engine این قطعات آب‌بندی را در بدنه موتور قرار داده، جایی که روانکاری آن‌ها آسان‌تر است درنتیجه مصرف روغن کاهش می‌یابد. مزیت واقعی X-Engine شاید در انعطاف‌پذیری آن نهفته باشد.

این موتور با لیست شگفت‌انگیزی از سوخت‌ها آزمایش شده است که شامل بنزین، دیزل، نفت سفید، سوخت جت، پروپان، هیدروژن و … می‌شود. این انطباق‌پذیری برای کل صنعت موتور خبر خوبی است اما به‌طور خاص توجه بخش هوافضا و دفاع را جلب کرده است.

تولیدکنندگان هواپیما به موتورهای جمع‌وجوری نیاز دارند که با سوخت جت کار کنند و وزن کمی داشته باشند X-Engine در مقایسه با موتور دیزلی با خروجی مشابه، به‌طور چشمگیری کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر است و برای سیستم‌های الکتریکی هیبریدی یا ژنراتورهای قابل‌حمل ایده‌آل خواهد بود.

یک موتور وانکل جدید که ممکن است آینده حمل‌ونقل را تغییر دهد. این پیشرانه پروتوتایپ که توسط شرکت لیکوییدپیستون ساخته شده، جمع‌وجور و قدرتمند است و با سوخت‌های متنوع کار می‌کند و تمام آن‌چه درباره احتراق داخلی می‌دانستیم را به چالش می‌کشد.

موتور X-Engine که تا پنج برابر کوچک‌تر و سبک‌تر از موتورهای دیزلی پیستونی سنتی است اما راندمانی در سطح پیشرانه‌های سلول‌های سوختی هیدروژنی ارائه می‌کند قصد دارد بازی را تغییر دهد.

برخلاف موتور وانکل قدیمی که هرگز نتوانست مشکلاتی مثل مصرف روغن، آلایندگی و مصرف سوخت بالا را حل کند، X-Engine این مفهوم را از پایه بازطراحی کرده است. در قلب این نوآوری، چرخه ترمودینامیکی جدید به نام چرخه هیبریدی با راندمان بالا (HEHC) قرار دارد که ترکیبی از چرخه‌های اتو، دیزل و اتکینسون است. نتیجه این کار تراکم بالاتر، احتراق کامل‌تر و راندمان حرارتی بیشتر است که منجر به مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتر می‌شود.

جالب‌تر این‌که این موتور به یک نوع سوخت محدود نیست. X-Engine می‌تواند با دیزل، سوخت جت، نفت سفید، پروپان، هیدروژن و … کار کند و انطباق‌پذیری شگفت‌انگیزی را به‌نمایش می‌گذارد. این انعطاف‌پذیری، موتور X-Engine را برای صنایع مختلف ایده‌آل کرده و ابزاری ارزشمند برای کمک به گذار جهانی به سمت راه‌حل‌های انرژی پاک‌تر و پایدارتر ارائه می‌دهد.

می‌دانیم که موتورهای وانکل عملکرد نرم و نسبت قدرت به وزن بالایی ارائه می‌دهند اما نقص‌های طراحی، مانع استفاده گسترده آن‌ها شده است. برای مثال، موتور وانکل قدیمی با چالش‌هایی مثل احتراق ناقص و روغن‌سوزی مواجه بود.

موتور X-Engine لیکوییدپیستون این نقص‌ها را با یک محفظه احتراق ثابت برطرف و چندین چالش را به‌یک‌باره حل می‌کند. در این موتور چون محفظه نمی‌چرخد، تزریق سوخت دقیق‌تر شده و احتراق تمیزتر است. شکل محفظه نیز می‌تواند برای سوخت‌های مختلف بهینه شود و راندمان را افزایش دهد.

بهبود بزرگ دیگر در آب‌بندی موتور است. در موتورهای وانکل سنتی، در نوک هر ضلع روتور، قطعه‌ای وجود دارد که وظیفه‌ای مشابه رینگ پیستون در پیشرانه‌های پیستونی دارد.

این موتورها برای روان‌کاری قطعات مذکور، به مخلوط کردن روغن با سوخت نیاز داشتند که باعث هدررفت روغن و افزایش آلایندگی می‌شد X-Engine این قطعات آب‌بندی را در بدنه موتور قرار داده، جایی که روانکاری آن‌ها آسان‌تر است درنتیجه مصرف روغن کاهش می‌یابد. مزیت واقعی X-Engine شاید در انعطاف‌پذیری آن نهفته باشد.

این موتور با لیست شگفت‌انگیزی از سوخت‌ها آزمایش شده است که شامل بنزین، دیزل، نفت سفید، سوخت جت، پروپان، هیدروژن و … می‌شود. این انطباق‌پذیری برای کل صنعت موتور خبر خوبی است اما به‌طور خاص توجه بخش هوافضا و دفاع را جلب کرده است.

تولیدکنندگان هواپیما به موتورهای جمع‌وجوری نیاز دارند که با سوخت جت کار کنند و وزن کمی داشته باشند X-Engine در مقایسه با موتور دیزلی با خروجی مشابه، به‌طور چشمگیری کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر است و برای سیستم‌های الکتریکی هیبریدی یا ژنراتورهای قابل‌حمل ایده‌آل خواهد بود.

پست قبلی

دو خرید جذاب در راه استقلال

پست بعدی

«ترک عمیق» از ۲۵ تیر اکران می‌شود

مربوطه پست ها

لاستیک‌هایی که جان فوتبالیست مشهور پرتغالی را گرفت!
خودرو

لاستیک‌هایی که جان فوتبالیست مشهور پرتغالی را گرفت!

۲۱ تیر ۱۴۰۴
«RS۷»؛ نسخه ارتقا یافته ارباب حلقه‌ها
خودرو

«RS۷»؛ نسخه ارتقا یافته ارباب حلقه‌ها

۲۱ تیر ۱۴۰۴
خودرو

فروش اقساطی مونتاژکاران مجددا آغاز شد

۲۱ تیر ۱۴۰۴
ارائه خدمات ویژه «ایران‌ خودرو» به خودروهای آسیب‌دیده در حملات ۱۲ روزه
خودرو

ارائه خدمات ویژه «ایران‌ خودرو» به خودروهای آسیب‌دیده در حملات ۱۲ روزه

۲۱ تیر ۱۴۰۴
مراسم قرعه کشی محصولات ایران خودرو آغاز شد + آمار
خودرو

مراسم قرعه کشی محصولات ایران خودرو آغاز شد + آمار

۲۱ تیر ۱۴۰۴
خودرو

بازگشت قیمت خودرو به قبل از جنگ

۲۰ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • قسمت اول مستند زخم جنگ؛ سالن بهشت آندیا
  • ماموریتی غیرممکن برای قلعه نویی اما ممکن برای پرسپولیس!
  • پروفسور خوشحال‌ترین سرمربی پرسپولیس شد!
  • «پلکانی به سوی بهشت» اثری مستقل است؛ عصاره‌ای از مرگ و زندگی!
  • تداوم گردوغبار و وزش باد در تهران تا اواسط هفته پیش رو
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.